hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی آناهیتا درگاهی از بازیگری تا شهرت با حواشی طلاق و عکس ها

بیوگرافی آناهیتا درگاهی از بازیگری تا شهرت با حواشی طلاق و عکس ها

بیوگرافی آناهیتا درگاهی به همراه اطلاعاتی از پدر و مادر، قد،اصالت، حواشی ازدواج و طلاق با محمد پروین و اشکان خطیبی رابه همراه مصاحبه و عکس آورده ایم.

بیوگرافی آناهیتا درگاهی (Anahita Dargah) و همسرش را به همراه اطلاعاتی از خانواده، علت طلاق، اصالت، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

آناهیتا درگاهی بازیگر و نقاش ایرانی است که در جدیدترین اثرش در سریال مادرخوانده در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی امیر پورکیان نقش اصلی را به عهده دارد. آناهیتا بازیگری را از سال 1394 با فیلم سینمایی آخرین بار کی سحر را دیدی؟ به کارگردانی فرزاد مؤتمن شروع کرد اما با ایفای نقش طلا در سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان در شبکه نمایش خانگی به شهرت رسید. این بازیگر جوان سابقه بازی در فیلم و سریال های چون «زرد»، «قانون مورفی»، «تورقوزآباد»، «سودابه»، «چشم و گوش بسته»، «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، «جوجه تیغی»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «ساخت ایران ۳»، و... را در کارنامه هنری خود دارد.

آناهیتا درگاهی
آناهیتا درگاهی بازیگر

آناهیتا درگاهی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

آناهیتا درگاهی

تاریخ تولد

۷ بهمن ۱۳۶۵

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر و نقاش

نماد ماه تولد

دلو

مشخصات فیزیکی

قد

163 سانتی متر

وزن

حدود 60 کیلو

رنگ چشم

عسلی

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

داوود درگاهی-فوت 2 دی ۱۳۹۹

نام برادران

یک برادر

نام همسر (همسران)

محمد پروین_اشکان خطیبی

تاریخ ازدواج

1390-1395

شغل پدر

کشتی گیر

شغل همسر

بازیگر

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه هنر تهران

رشته تحصیلی

رشته نقاشی

مدرک

کارشناسی ارشد

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

ممنوعه

طلا

1397

می‌خواهم زنده بمانم

شیوا مستور

1400

آناهیتا درگاهی
عکس های آناهیتا درگاهی

بیوگرافی کامل آناهیتا درگاهی

کودکی و اوایل زندگی

آناهیتا درگاهی در روز سه شنبه 7 بهمن 1365(سال پلنگ) مصادف با 27 ژانویه سال 1987 میلادی و 26 جمادی الاول سال 1407 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 36 سال سن دارد اما اطلاعات دقیقی از اصالت آناهیتا درگاهی در دسترس نیست. نماد ماه آناهیتا، دلو است و متولدین بهمن ماه افرادی بسیار حساس، ثابت قدم، عاقل و تودار، بدون ریا و تزویر، خونسرد، رک گو و مستقل هستند.

قد آناهیتا درگاهی 163 سانتی متر است و حدود 60 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به موی مشکی، چشم به رنگ عسلی و راست دست بودن اشاره کرد.

آناهیتا درگاهی
کودکی آناهیتا درگاهی

خانواده

خانواده آناهیتا درگاهی چهار نفره است، وی فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود دارد.داود درگاهی کشتی گیر سابق ایران، پدر آناهیتا است که و در روز 2 دی سال ۱۳۹۹ درگذشت ولی اطلاعاتی از اسم و شغل مادر این بازیگر در دسترس نیست.همچنین تاکنون عکسی ازپدر و مادر آناهیتا درگاهی منتشر نشده است.

آناهیتا درگاهی
پدر آناهیتا درگاهی

تحصیلات

تحصیلات آناهیتا درگاهی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران است.

شروع بازیگری

شروع بازیگری آناهیتا درگاهی از سال 1394 با نقش کتی در فیلم سینمایی آخرین بار کی سحر را دیدی؟ به کارگردانی فرزاد مؤتمن آغاز شد و با نقش طلا در سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان در سال 1397 در شبکه نمایش خانگی به شهرت رسید اما با نقش شیوا مستور در سریال می‌خواهم زنده بمانم به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در سال 1400 به محبوبیت دست پیدا کرد.

نقاشی

نقاشی، اولین فعالیت جدی آناهیتا درگاهی در دنیای هنر است.وی در سن 7 سالگی آموزش نقاشی را نزد عباس کاتوزیان آغاز کرد و تاکنون سه نمایشگاه انفرادی از آثار هنری خود در کاخ نیاوران، گالری سیحون و فرمانیه برپا کرده‌است. همچنین او در سه نمایشگاه گروهی در موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد، گالری کمال‌الملک و جم آرت گالری دبی شرکت داشته‌است. آخرین نمایشگاه نقاشی وی با نام «فصل من کجاست» در گالری آریانا برپا شد.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری آناهیتا درگاهی با گذران در دوره‌های بازیگری هومن سیدی و فرزاد مؤتمن سپری شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات آناهیتا درگاهی به جز بازیگر و نقاشی می توان به سفر، طبیعت گردی، ورزش، کوه نوردی و فیلم دیدن اشاره کرد.او همچنین حامی حیوانات به ویژه سگ است.

آناهیتا درگاهی
کوه نوردی آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی و همسرش

آناهیتا درگاهی و همسرش، آناهیتا درگاهی و همسر اولش،آناهیتا درگاهی و همسرش محمد پروین، آناهیتا درگاهی و همسر سابقش از مواردی است که مخاطبان در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند. آناهیتا درگاهی در سن 28 سالگی در سال 1393 با محمد پروین (بازیکن سابق فوتبال) ازدواج کرد اما این زندگی دوام نداشت و این زوج کمتر از یکسال از هم جدا شدند.اناهیتا درگاهی عروس علی پروین بود و به همین دلیل معروف و به یک چهره شناخته شده تبدیل شد.

در خصوص علت طلاق آناهیتا درگاهی و محمد پروین هیچ اطلاعی در دست نیست اما در دی ماه سال 1394 بود که آناهیتا درگاهی در یک مصاحبه بعد از به کار بردن عنوان عروس علی پروین، خبر جدایی از همسرش را علنی کرد.با رسانه ای شدن این خبر و ایجاد حواشی متعدد مربوط به ماجرای مهریه و خبرهایی که گفته میشد آناهیتا درگاهی برای مهریه خانه 300 میلیونی محمد پروین را فروخت، محمد نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد اما چندی بعد این خبر تایید شد و به ماجرای جدایی این زوج خاتمه داد.

عکس اناهیتا درگاهی و همسر اولش محمد پروین
عکس اناهیتا درگاهی و همسر اولش

آناهیتا درگاهی و همسر دومش یا آناهیتا درگاهی و اشکان خطیبی نیز از جست و جوهای پرطرفدار مخاطبان در اینترنت است اما این بازیگر برای بار دوم در سال ۱۳۹۵ در سن 29 سالگی با اشکان خطیبی ازدواج کرد. او می گوید ما کم کم به هم علاقمند شدیم و آخرش اشکان دل منو دزدید و ازدواج کردیم.

طلاق اشکان خطیبی و اناهیتا درگاهی که با عبارت های مانند جدایی اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی نیز جست و جو شده است از شایعات فضای مجازی در آذر ماه سال 1401 در رسانه ها است که این زوج هنری هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان نداند اما بهتر است بدانید هر دوی آن ها در اینستاگرام صفحه ای یکدیگر را دنبال می کنند.

 عکس های آناهیتا درگاهی و همسرش
آناهیتا درگاهی با همسرش
 عکس های آناهیتا درگاهی و همسرش
عکس آناهیتا درگاهی و اشکان خطیبی
 عکس های آناهیتا درگاهی و همسرش
 عکس های آناهیتا درگاهی و همسرش

آناهیتا درگاهی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

anahita

وبسایت

بیوگرافی آناهیتا درگاهی ویکی پدیا

اینستاگرام آناهیتا درگاهی

اینستاگرام آناهیتا درگاهی که با عبارت های مانند آناهیتا درگاهی اینستا نیز جست و جو شده است به آدرس anahita است که 1 میلیون فالور دارد،254 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 435 پست بارگذاری کرده است. آناهیتا صفحه اینستاگرامش را به تاریخ نوامبر 2013 ایجاد کرد و در ژانویه سال 2020 تیک آبی دریافت کرد. بازیگرانی چون جواد عزتی، نوید محمدزاده، بهرام افشاری، حامد کمیلی، هوتن شکیبا، سحر دولتشاهی، پریناز ایزدیار، حسین مهری، مجید واشقانی و اشکان خطیبی صفحه او را در اینستاگرام فالو کرده اند.

اینستاگرام آناهیتا درگاهی
صفحه اینستاگرام آناهیتا درگاهی

فیلم های آناهیتا درگاهی

آخرین بار کی سحر را دیدی؟

آخرین بار کی سحر را دیدی؟، اولین تجربه آناهیتا درگاهی در دنیای بازیگری و مقابل دوربین است. او نقش کتی خواهر کسری و دوست سحر را در این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرزاد مؤتمن به عهده داشت و با بازیگران مطرحی چون فریبرز عرب‌نیا، ژاله صامتی، سیامک صفری، محمدرضا غفاری، آتیلا پسیانی، امیرحسین فتحی، روشنک گرامی، عمار تفتی و شبنم فرشادجو هم بازی شد.

آناهیتا درگاهی در آخرین بار کی سحر را دیدی؟
آناهیتا درگاهی در آخرین بار کی سحر را دیدی؟

زرد

زرد، دومین تجربه بازی آناهیتا درگاهی در سینما در نقش بهار به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده در سال ۱۳۹۵ است.ستارگانی چون بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان‌ افشار و شهرام حقیقت‌دوست نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

بهرام رادان و آناهیتا درگاهی در فیلم زرد
آناهیتا درگاهی در فیلم زرد

قانون مورفی

 قانون مورفی، فیلم سینمایی در ژانر کمدی و اکشن به کارگردانی رامبد جوان در سال 1397 است که آناهیتا درگاهی در نقش شهره همسر سابق فرخ با بازیگرانی چون امیر جدیدی، امیر جعفری، مهسا طهماسبی، سروش صحت، سیروس گرجستانی، هادی کاظمی، ارشا اقدسی و...هم بازی شد.

سه خواهر

سه خواهر عنوان نمایشی به کارگردانی محمدحسن ‌معجونی در تماشاخانهٔ پالیز در سال 1396 است و بازیگران آن عبارتند از: حسین ‌امیدی، فریبا جدیکار، سعید ‌چنگیزیان، حسین ‌حسینیان، آناهیتا ‌درگاهی، پوریا ‌رحیمی ‌سام، فراز ‌سرابی، میلاد ‌شجره، آوا ‌شریفی.

آناهیتا درگاهی در نمایش سه خواهر
آناهیتا درگاهی در نمایش سه خواهر

ممنوعه

 ممنوعه، اولین تجربه بازی آناهیتا درگاهی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی امیر پورکیان در سال 1397 است.آناهیتا درگاهی در سریال ممنوعه، بازیگر نقش طلا است که به مواد مخدر اعتیاد دارد و با ایفای نقش در کنار ستارگانی چون میلاد کی‌مرام، نیکی کریمی، هادی حجازی‌فر، امیرحسین آرمان، لیلا زارع، الهه حصاری، خاطره اسدی، امیر جعفری، نیما شعبان‌نژاد، پژمان بازغی و بهاره افشاری به شهرت رسید.

آناهیتا درگاهی بازیگر نقش طلا در سریال ممنوعه
عکس آناهیتا درگاهی در ممنوعه
آناهیتا درگاهی بازیگر نقش طلا در سریال ممنوعه
آناهیتا درگاهی بازیگر نقش طلا در سریال ممنوعه

نفرین قحطی‌زدگان

نفرین قحطی‌زدگان، عنوان نمایشی به کارگردانی  اشکان ‌خطیبی در تماشاخانهٔ ایرانشهر سالن استاد سمندریان است که ۲۷ خرداد تا ۲۶ تیر ۱۳۹۸ به همراه بازیگرانی چون 
آناهیتا ‌درگاهی، میرسعید ‌مولویان، هامون ‌سیدی، نورا پیدایش فرد، امیر ‌پاکدل، بهتاش ‌ساکنین و مسعود ‌رمضانی روی صحنه اجرا شد.

آناهیتا درگاهی در نمایش نفرین قحطی‌زدگان
آناهیتا درگاهی در نمایش نفرین قحطی‌زدگان

چشم و گوش بسته

چشم و گوش بسته فیلم سینمایی به کارگردانی فرزاد مؤتمن، نویسندگی هما بذرافشان و تهیه‌کنندگی امیرحسین آشتیانی‌پور محصول سال ۱۳۹۷ است  آناهیتا درگاهی در فیلم چشم و گوش بسته، نقش یک تبهکار به اسم نانا را به عهده دارد و بازیگرانی چون امین حیایی، بهرام افشاری،لیندا کیانی، پوریا پورسرخ، مانی حقیقی نیز در آن حضور داشتند.

پوریا پورسرخ و  آناهیتا درگاهی در فیلم چشم و گوش بسته
عکس  آناهیتا درگاهی در فیلم چشم و گوش بسته

خوب، بد، جلف

خوب، بد، جلف یک سریال در شبکه نمایشی خانگی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی محصول سال ۱۳۹۹ است.آناهیتا درگاهی در خوب، بد، جلف در نقش آناهیتا مدنی با هنرپیشگانی چون سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، آناهیتا درگاهی، مارال فرجاد، امیرمهدی ژوله، محمد بحرانی،فرزین محدث، شکیب شجره هم بازی بود.

سام درخشانی و آناهیتا درگاهی در خوب، بد، جلف
آناهیتا درگاهی در خوب، بد، جلف

مرد بازنده 

مرد بازنده فیلمی سینمایی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی کامران حجازی و امیر بنان محصول سال ۱۴۰۰ است.آناهیتا درگاهی در مرد بازنده نقش بهار را به عهده داشت و جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز، سجاد بابایی،مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام و...سایر بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

آناهیتا درگاهی در مرد بازنده
آناهیتا درگاهی در مرد بازنده

می‌خواهم زنده بمانم 

می‌خواهم زنده بمانم، سومین تجربه بازی آناهیتا در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است.آناهیتا درگاهی در سریال می‌خواهم زنده بمانم نقش یک دکتر یه اسم شیوا را به عهده داشت و با ستارگانی چون حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، آزاده صمدی، علی شادمان، مهران احمدی، مهدی حسینی نیا، بهاره کیان افشار و...هم بازی بود.

آناهیتا درگاهی در می‌خواهم زنده بمانم
آناهیتا درگاهی در سریال می‌خواهم زنده بمانم
آناهیتا درگاهی در می‌خواهم زنده بمانم
آناهیتا درگاهی بازیگر نقش شیوا در می‌خواهم زنده بمانم

مادر خوانده

مادرخوانده، سریال ایرانی در شبکه نمایش خانگی به نویسندگی و کارگردانی امیر پورکیان است که آناهیتا درگاهی در نقش مادر خوانده با بازیگرانی چون بهاره کیان افشار، پژمان بازغی، شهاب مظفری، هامون سیدی، علی استادی، حسین مهری، مجید نوروزی، آیدا ماهیانی با معرفی حامد رسولی، ستاره پروین و بهزاد هاشمی و…هم بازی شد.

آناهیتا درگاهی در نقش مادر خوانده
آناهیتا درگاهی در سریال مادر خوانده

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

آخرین بار کی

سحر را دیدی؟

1394

در نقش کتی خواهر کسری و دوست سحر

کارگردان: فرزاد مؤتمن 
بازیگران:  فریبرز عرب‌نیا، ژاله صامتی

زرد

1395

در نقش بهار

کارگردان: مصطفی تقی‌زاده
بازیگران: بهرام رادان، ساره بیات

نمایشنامه‌خوانی

مدرسه شبانه

1395

-

موسیو

ابراهیم

1395

مدیر صحنه

قانون مورفی

1396

در نقش شهره همسر سابق فرخ

کارگردان: رامبد جوان 
بازیگران: امیر جدیدی، امیر جعفری

در انتظار آدولف

1396

تماشاخانه ایرانشهر
کارگردان: علیرضا ‌کوشک ‌جلالی
بازیگران: اشکان ‌خطیبی، حسین ‌امیری  

سه خواهر

(اثر آنتون چخوف)

1396

تماشاخانهٔ پالیز
کارگردان: محمدحسن ‌معجونی
بازیگران: حسین ‌امیدی، سعید ‌چنگیزیان

داستان سیاوش

1396

کارگردان : امیر اسکندری
بازیگران: مجید ‌مظفری، ترلان ‌پروانه

موسوبی

1397

مدیر هنری و مجری طرح

پزشک نازنین

1397

مشاور کارگردان

سودابه

1397

کارگردان: محمدعلی سجادی
بازیگران: آرمان درویش، ساناز سعیدی

ممنوعه

1397

در نقش طلا

کارگردان: امیر پورکیان
بازیگران: میلاد کی‌مرام، نیکی کریمی

وقتی خروس

غلط می‌خواند

1397

تماشاخانه ایرانشهر
کارگردان: علی ‌شمس
بازیگران:بانیپال ‌شومون، سام ‌کبودوند

کنسرت تئاتر

ده سال تنهایی

1397

تالار وحدت
کارگردان: اشکان ‌خطیبی
بازیگران: آناهیتا ‌درگاهی، پوریا ‌رحیمی ‌سام

نفرین

قحطی‌زدگان

1398

تماشاخانهٔ ایرانشهر، سالن استاد سمندریان
کارگردان: اشکان ‌خطیبی
بازیگران: میرسعید ‌مولویان، هامون ‌سیدی

تورقوزآباد

1398

کارگردان: علی شاه حاتمی
بازیگران: نیما ‌شعبان ‌نژاد، هومن حاجی عبداللهی

چشم و

گوش بسته

1398

در نقش نانا

کارگردان: فرزاد مؤتمن
بازیگران: امین حیایی، بهرام افشاری

سینما

شهر قصه

1398

کارگردان: کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری 
بازیگران: حامد کمیلی، بابک کریمی

نیلگون

1398

کارگردان: حسین سهیلی‌زاده 
بازیگران: محمدرضا فروتن، میترا حجار

راند چهارم

1399

کارگردان: علیرضا امینی
بازیگران: پژمان بازغی، الهه حصاری

خوب، بد، جلف

:رادیواکتیو

1399

در نقش آناهیتا مدنی

کارگردان: محسن چگینی
بازیگران: سام درخشانی، پژمان جمشیدی

جوجه تیغی

1399

کارگردان: مستانه مهاجر
بازیگران: پانته‌آ پناهی ها، نازنین بیاتی

مرد بازنده

1400

در نقش بهار

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور

می‌خواهم

زنده بمانم

1400

در نقش شیوا

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
بازیگران: حامد بهداد، سحر دولتشاهی

ساخت ایران

۳

1401

در نقش ستاره

کارگردان: برزو نیک‌نژاد
بازیگران: امین حیایی، مجید صالحی

مادر

خوانده

1402

در نقش مادر خوانده

کارگردان: امیر پورکیان 

بازیگران: حسین مهری، مجید نوروزی

آناهیتا درگاهی
آناهیتا درگاهی بازیگر نقش شیوا مستور در سریال می خواهم زنده بمانم

14 حقیقت جالب درباره آناهیتا درگاهی

  1. صفحه اینستاگرام آناهیتا درگاهی تیک آبی دارد.
  2. هدیه تهرانی در فیلم «قرمز» و لیلی حاتمی در فیلم «آب و آتش» از بازیگران مورد علاقه وی هستند.
  3. در بین بازیگران خارجی عاشق بازی «متیو مک کانهی» و «مریل استریپ» هست.
  4. آناهیتا درگاهی در خاتون بازی نکرده است.
  5. آناهیتا درگاهی در شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی حضور نداشت.
  6. آناهیتا درگاهی و اشکان خطیبی در نمایش در انتظار آدولف  به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در سال 1396 هم بازی بودند.
  7. سکانس عاشقانه ای آناهیتا درگاهی و علی شادمان در سریال می خواهم زنده بمانم در شبکه های احتماعی بسیار وایرال شد.
  8. آناهیتا درگاهی و امیر جدیدی در فیلم قانون مورفی هم بازی بودند.
  9. خبر ازدواج او با همسرشو اشکان خطیبی، توسط اشکان خطیبی در برنامه دورهمی رسانه ای شد.
  10. اولین تجربه بازیگری او در تئاتر مربوط به سال 1396 است.
  11. او اولین بار توسط فرزاد موتمن برای بازی در فیلم آخرین بار کی سحرو دیدی انتخاب شد.
  12.  از ۲۹ سالگی وارد بازیگری و تهیه کنندگی شد.
  13. هومن سیدی او را از کلاس اخراج کرد و گفت تو صبرت کمه و بازیگر باید صبرش زیاد باشد.
  14. او یکی از طرفداران فمنیست است و در این مورد می گوید: زن ملعبه نیست، حضور زن در جهان هستی ، مقدس است و باید تا می توانیم این مفهوم را به جامعه گوشزد کنیم.

آناهیتا درگاهی
عکس های اینستاگرام آناهیتا درگاهی

مصاحبه آناهیتا درگاهی

مصاحبه آناهیتا درگاهی به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد. در ادامه مصاحبه آناهیتا درگاهی و اشکان خطیبی را می خوانید:

خانم درگاهی! به نظر شما زندگی متاهلی بهتر است یا زندگی مجردی؟ کدامیک را بیشتر می پسندید؟

 هر کدام ویژگی های خاص خودش را دارد ولی زندگی متأهلی مسئولیت های مخصوص به خودش را دارد؛ البته پرسیدن این سوال مقداری دیر است برای این که یک سال از ازدواج من و اشکان گذشته است!

از شیرینی اش بگویید. زندگی متأهلی شیرین تر است یا زندگی مجردی؟

من یک شوهر بسیار روشنفکر و آدم حسابی دارم و بنابراین دیگر به دوران مجردیم فکر نمی کنم و از وقتی که با اشکان ازدواج کرده ام حالم خوب است. کلی حرف با او دارم و هر کاری به من پیشنهاد می شود درباره اش با اشکان صحبت می کنم و حرف های مشترک زیادی با هم داریم. اشکان گوش های شنوایی برای شنیدن حرف هایم دارد.

پس داشتن حرف مشترک بین زن و شوهر را باید یکی از علل دوام زندگی مشترک بدانیم.

 درگاهی: من هم این را قبول دارم و اگر یک بار دیگر به دنیا بیایم، همین رویه را در بحث انتخاب درست همسر دنبال می کنم.

خطیبی: من اصولا آدم تجرد نیستم؛ ممکن است زندگی مجردی لحظات خوشی موقتی زیادی نسبت به زندگی روتین زناشویی داشته باشد اما آن چیزی که به عنوان سعادت و خوشی مداوم تعریف شده در زندگی متآهلی خودش را نشان می دهد. انسان ها قبل از ازدواج موجودات ناقصی هستند و این ازدواج است که باعث تکامل آنها است.

آیا این یک مانیفست است؟ یعنی می توان گفت که همه آدم ها با ازدواج امل می شوند؟

خطیبی: منظورم بیشتر ناظر بر شریک زندگی است. به عنوان آدمی که دلش می خواهد به سعادت برسد معتقدم از طریق انفرادی نمی توان به آن رسید و این نیاز آدمی است که شریکی داشته باشد که در کنارش هم به تکامل برسد و هم به آرامش.

 از این منظر آیا می توان ازدواج سفید که این روزها در جامعه و بین برخی از هنرمندان باب شده را توجیه کرد؟

 خطیبی: اصلا نمی دانم چه الگویی در ایران جواب می دهد و چه جواب نمی دهد و بهتر است وارد مباحث کلان جامعه شناسی نشوم.

 درگاهی: من به شدت فمینیست هستم و ترجیح می دهم راجع به این قضیه صحبت نکنم.

یعنی فکر می کنید ازدواج سفید ویژگی های ضد زن دارد؟

 درگاهی: وقتی دو نفر به هم علاقه مند هستند باید این مسئله در دراز مدت ادامه داشته باشد و نه فقط در یک مدت کوتاه. ازدواج سفید چند معنی دارد و از آن سوء تعبیر و سوء استفاده های زیادی می شود. وجود زن در جهان هستی، مقدس است و مردان باید قدردان هر آن چیزی باشند که زن زندگی شان برای شان انجام می دهد.

آیا سوء تعبیر از ازدواج سفید را افراد سنتی انجام می دهند؟

 درگاهی: دوست ندارم زیاد وارد این قضیه بشوم چون ممکن است حجم سوء تعبیرها بیشتر و بیشتر شود.

 خطیبی: اول تعبیرت را از ازدواج سفید به من بگو تا من نظرم را بیان کنم.

این که زن و مردی بدون ازدواج رسمی مدتی در کنار هم زندگی کنند و ببینند می توانند با هم به تفاهم برسند و در ادامه ازدواج کنند یا نه.

 خطیبی: فکر نمی کنم این رویه را عرف اجتماعی در ایران قبول کند. البته موافقم که ازدواج سفید در ایران وجود دارد ولی مسئله اینجاست که فارغ از غلبه نوعی مدرنیته ظاهری در زندگی ایرانیان همچنان عرف ایرانیان این نوع زندگی را قبول ندارد.

درگاهی: به نظرم معاشرت کردن قبل از ازدواج چیز خوبی است و خوشبختانه در سال های اخیر جا افتاده است و باعث شناخت بیشتر آدم ها می شود.

 خطیبی: درست است اما من فکر می کنم کلیت قضیه ازدواج سفید خیلی چرک شده است؛ شاید به دلیل همان سوء استفاده ها و سوء تعبیرها.

خاصیت ما ایرانی هاست که هر پدیده اجتماعی را از فرط استفاده نادرست به چرکی و بن بست می رسانیم.

خطیبی: البته فقط خاصیت ما ایرانی ها نیست، این تابع عصری است که ما در آن زندگی می کنیم. در روزگار ما این قدر تعابیر مختلف درباره ارتباطات جوانان با مسائل جنسی مخلوط شده که بسیاری از مفاهیم را از تعریف واقعی اش دور کرده است. بنابراین من ترجیح می دهم به سنت ها و عرف جامعه پایبند بمانم.

درگاهی: زن ملعبه نیست. حضور زن در جهان هستی، مقدس است و باید تا می توانیم این مفهوم را به جامعه گوشزد کنیم.

خانم درگاهی! درباره جنس فمینیسمی که به آن اعتقاد دارید صحبت کنید.

 تعریفم خاص خودم است. من به احترام به زنی که بتواند در جامعه فعالیت داشته باشد و بتواند طوری زندگی کند که محتاج کسی نباشد؛ معتقدم. نکته مثبت همین است.

 آیا بعد از ازدواج استقلال مالی تان را حفظ کردید؟ مخارج زندگی را چطور تامین می کنید؟ به صورت پنجاه – پنجاه یا منطبق با عرف؟

بله! فکر می کنم این مسائل خصوصی است و نباید با حرف زدن درباره آن پیش جامعه الگوی لازم الاجرا گذاشت. باید به خواسته های زنان احترام گذاشت و اجازه داد این خود زوج ها باشند که درباره زندگی شان تصمیم بگیرند. خطیبی: منظورم از استقلال فردی در زندگی مشترک این است که هر یک از طرفین منبع درآمدی خود را داشته باشند و خودشان باشند که درباره اداره زندگی تصمیم بگیرند.

مصاحبه آناهیتا درگاهی با تی وی پلاس

مصاحبه آناهیتا درگاهی با فریدون جیرانی


عکس آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی
عکس جدید آناهیتا درگاهی
آناهیتا درگاهی
عکس های آناهیتا درگاهی
آناهیتا درگاهی
تصاویری از آناهیتا درگاهی
آناهیتا درگاهی
عکس آناهیتا درگاهی
آناهیتا درگاهی
عکس از آناهیتا درگاهی
آناهیتا درگاهی در نمایش در انتظار آدولف
آناهیتا درگاهی در نمایش در انتظار آدولف
آناهیتا درگاهی و علی شادمان در سریال می خواهم زنده بمانم
آناهیتا درگاهی و علی شادمان در سریال می خواهم زنده بمانم

 

آناهیتا درگاهی در ساخت ایران ۳
آناهیتا درگاهی در ساخت ایران ۳

 

پرسش های متداول

قد آناهیتا درگاهی چقدر است؟
قد آناهیتا درگاهی 163 سانتی متر است.
پدر آناهیتا درگاهی کیست؟
پدر آناهیتا درگاهی کشتی گیر سابق ایران بود.
آناهیتا درگاهی از ایران رفت؟
آناهیتا درگاهی مدتی است که از ایران مهاجرت کرده است.


سخن آخر

بیوگرافی و عکسهای آناهیتا درگاهی که با نقش طلا در سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان در شبکه نمایش خانگی به شهرت رسید را بررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید بیوگرافی مجید نوروزی و همسرش با معرفی خانواده و عکس های جدید و بیوگرافی بهاره کیان افشار و همسرش از بازیگری تا شهرت با عکس را نیزمطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار وی هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد