hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی مهران احمدی و همسرش و باران با عکس جدید

بیوگرافی مهران احمدی و همسرش و باران با عکس جدید

مهران احمدی بازیگر است. بیوگرافی مهران احمدی به همراه اطلاعاتی زندگی او، اینستاگرام مهران احمدی و مصاحبه های او به همراه عکس و فیلم جدیدش را برایتان آورده ایم.

مهران احمدی(Mehran Ahmadi) بازیگر و کارگردان متولد سال 1352 است.

مهران که این روزها با کارگردانی سریال بی‌گناه و بازی در نقش عطا معصومی می‌درخشد، بازیگری را با سریال جدال با سرنوشت در سن 24 سالگی آغاز کرد. این هنرمند توانا با بازی در نقش بهبود فریبا در پایتخت دو در سال 1391 شناخته شد، با نقش شکیب در سریال آوای باران شهرت را تجربه کرد و در سال 1393 برای این نقش نامزد بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون در چهاردهمین جشن حافظ شد. اما برای بازی در فیلم آلزایمر در سال 1389 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.


مهران احمدی سابقه کارگردانی فیلم‌های چون ساکنین محترم، سگ بند و سریال بی‌گناه را دارد که برای نخستین بار با فیلم سینمایی مصادره در سن 44 سالگی کارگردانی را نیز تجربه کرد. این بازیگر بااستعداد که از سال 1370 تاکنون فعالیت دارد، در بیش از 40 فیلم سینمایی، 30 سریال تلویزیونی و 4 سریال در شبکه نمایش خانگی حضور پررنگی داشته است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری این بازیگر مشهور در اختیار شما قرار دهیم.

مهران احمدی
مهران احمدی

 مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

مهران احمدی فصیح

تاریخ تولد

۹ اسفند ۱۳۵۲

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر_کارگردان

نماد ماه تولد

حوت(ماهی)

مشخصات فیزیکی

قد

180 سانتی متر

وزن

 حدود 90 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام برادران

کامران و احسان

نام فرزندان (سال تولد)

باران احمدی

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد

رشته تحصیلی

رشته تئاتر

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

پایتخت

بهبود

1391

آوای باران

شکیب

1392


بیوگرافی کامل مهران احمدی

مهران احمدی فصیح باشهرت مهران احمدی در روز پنجشنبه 9 اسفند سال 1352(سال گاو) در تهران به دنیا آمد. وی هم‌اکنون 48 سال سن دارد. 

مهران در کودکی به نیشابور مهاجرت کرد و در نوجوانی دوباره به زادگاهش تهران بازگشت. نماد ماه مهران حوت است و  اجتماعی، معاشر، دلسوز، مهربان و مسئول از ویژگی‌های متولدین این ماه است. قد مهران احمدی 180 سانتی‌متر و حدوداً 90 کیلو وزن دارد. از مشخصات این هنرمند توانا می‌توان به رنگ چشم قهوه‌ای، موی مشکی و راست‌دست بودن اشاره کرد.


خانواده مهران احمدی
خانواده مهران احمدی، به‌ظاهر پرجمعیت است. اطلاعاتی از اسم پدر مهران احمدی و شغل وی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیست و فقط مهران احمدی در اینستاگرام به این موضوع اشاره‌کرده است که پدرش فوت کرده است. مهران به مناسبت روز مادر عکسی از مادرش به اشتراک می‌گذارد اما اسم آن مشخص نیست. 

این بازیگر بااستعداد دریکی از پست‌های اینستاگرام عکسی از خانواده‌اش به اشتراک گذاشته است و از دو برادر به نام‌های کامران و احسان نام‌برده است و به موضوع که چند خواهر و برادر هستند یا فرزند چندم خانواده می‌باشد اشاره‌ای نشده است. اما مهران احمدی در دهه هفتاد ازدواج کرد و فرزندی به نام باران دارد.

مهران احمدی و مادرش
مهران احمدی و مادرش

تحصیلات

تحصیلات مهران احمدی در مقطع کارشناسی رشته تئاتر است که در سال 1373 وارد دانشگاه آزاد شد.

مهران احمدی و همسرش

مهران احمدی و همسرش، مهران احمدی همسر، دختر مهران احمدی، مهران احمدی و همسرش و دخترش از مواردی است که در اینترنت بسیار جست‌وجو شده است. اما پاسخ این سؤال که مهران احمدی مجرد است یا متأهل، با توجه به اینکه در مصاحبه‌ها به متأهل بودن اشاره‌کرده و در اینستاگرام عکسی از دخترش باران منتشر کرده است مشخص است. مهران احمدی در دهه هفتاد ازدواج‌کرده است اما اطلاعاتی از همسر مهران احمدی کیست یا نام همسر مهران احمدی در سایت‌ها نیست.

باران احمدی تنها فرزند مهران احمدی است که متولد دهه هشتاد است. مهران در پاسخ به سؤال مهران مدیری در دورهمی که پرسید عاشق شدی؟ پاسخ داد: بله عشق من و همسرم در یک نگاه رخ داد و در اولین نگاه عاشق هم شدیم و این عشق به ازدواج ختم شد و دختری به نام باران‌ دارم.

ما مراسم عروسی نگرفتیم و بعد از عقد راهی خانه خودمان شدیم.

مهران احمدی و همسرش
مهران احمدی و همسرش
مهران احمدی و دخترش باران
 عکس مهران احمدی و دخترش باران

 شروع فعالیت

شروع فعالیت مهران احمدی به‌عنوان بازیگر در سن 24 سالگی با سریال جدال سرنوشت بود اما با بازی در نقش بهبود فریبا در پایتخت 2 و بازی در نقش شکیب در سریال آوای باران در سال 1392 شهرت را تجربه کرد. مهران با فیلم آدم در سال 1385 به سینما ورود پیدا کرد و علاوه بر بازیگری به‌عنوان برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان نیز فعالیت داشت. این هنرمند توانا در سال 1396 با فیلم سینمایی مصادره کارگردانی را نیز تجربه کرد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات مهران احمدی با توجه به فعالیت هنری که انجام می‌دهد مشخص است که به بازیگری و کارگردانی بیش‌ازحد علاقه دارد و حتی عکس‌های که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد بیشتر مربوط به این موضوع است. از دیگر تفریحات این بازیگر مشهور می‌توان به کتاب خواندن، کافه گردی، سفر و طبیعت‌گردی اشاره کرد.

 دیالوگ ماندگار مهران احمدی

دیالوگ ماندگار مهران احمدی در نقش دایی کامران خطاب به جواد عزتی است که به او گفت: واقعا مامان خوبی داری! که در ادامه ویدیو آن را مشاهده می کنید.
 

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

mehranahmadiofficial

وبسایت

ویکی پدیا مهران احمدی

مهران احمدی اینستاگرام

اینستاگرام مهران احمدی که با تیتر های مثل مهران احمدی اینستاگرام یا مهران احمدی اینستا در اینترنت جستجو شده است به آدرس mehranahmadiofficial است که 530 هزار فالور دارد، 661 پست تاکنون بارگزاری کرده است و 124 صفحه را دنبال می کند.

فیلم مهران احمدی

جدال با سرنوشت

جدال با سرنوشت، نخستین فعالیت مهران احمدی در تلویزیون به عنوان بازیگر در سن 24 سالگی است. مهران احمدی در این مجموعه در نقش عباس ساحلی به کارگردانی مسعود رشیدی به ایفای نقش پرداخت و  گروه بازیگران شامل فرشید نوابی، احمد قدکچیان، زهره حمیدی و... است که این مجموعه در سال 1376 از شبکه یک پخش شد.

مهران احمدی در جدال با سرنوشت
مهران احمدی در جدال با سرنوشت

 ثقةالاسلام تبریزی 

ثقةالاسلام تبریزی مجموعه تلویزیون است که با بازی مهران احمدی، علی نصیریان،هادی مرزبان،فرهاد آییش،حسین پناهی، روح‌الله مفیدی به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل در سال 1378 از شبکه دو پخش شد.

روز های مه آلود

روزهای مه آلود برای مهران احمدی در سن 27 سالگی به کارگردانی فیاض موسوی و بازیگرانی چون اسماعیل سلطانیان، ساقی زینتی، سیروس گرجستانی و... اتفاق افتاد و این سریال از شبکه یک در سال 1379 پخش شد.

آدم

آدم، اولین بازی مهران احمدی در سینما در سن 33 سالگی است که در این فیلم علاوه بر بازیگری به عنوان برنامه ریز و دستیار اول کارگردان نیز فعالیت دارد.مهران احمدی در فیلم سینمایی آدم در سال 1385 با ستارگانی چون مهتاب کرامتی،فرشته صدرعرفایی،حامد بهداد به کارگردانی عبدالرضا کاهانی هم بازی شد.

فیلم سینمایی آدم
مهران احمدی در فیلم سینمایی آدم

 بیست

بیست، دومین فیلم سینمایی مهران احمدی در سال 1387 است که در نقش میثم به ایفای نقش پرداخت. مهران احمدی در فیلم سینمایی بیست دومین همکاری خود را با عبدالرضا کاهانی به عنوان کارگردان داشت و هنرمندانی چون پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، علیرضا خمسه، حبیب رضایی و فرشته صدرعرفایی ایفای نقش کرده‌اند.

مهران احمدی در فیلم سینمایی بیست
مهران احمدی در فیلم سینمایی بیست

 روزی بود، روزی نبود

روزی بود، روزی نبود یک مجوعه تلویزیونی به کارگردانی سید محمد مختاری است که در سال 1388 از شبکه یک پخش شد. بازیگران این سریال ایمان افشاریان،حسین پرستار

،داوود فتحعلی‌بیگی، محمد اسدی، محمد فیلی، مهران احمدی،مریم بوبانی و... هستند.

مهران احمدی در روزی بود روزی نبود
مهران احمدی در روزی بود روزی نبود

 هیچ

هیچ،چهارمین فیلم سینمایی و همکاری مهران احمدی با عبدالرضا کاهانی است. مهران احمدی در فیلم سینمایی هیچ در نقش بیک با مهدی هاشمی،باران کوثری،پانته‌آ بهرام،احمد مهران‌فر،نگار جواهریان و صابر ابر در سال 1388 هم بازی بود و همچنین مدیر برنامه ریزی این فیلم را به عهده داشت.

مهران احمدی در فیلم سینمایی هیچ
مهران احمدی در فیلم سینمایی هیچ

 خواب‌های دنباله‌دار

خواب های دنباله دار برای مهران احمدی در نقش دایی محسن در سال 1388 به کارگردانی پوران درخشنده و با بازی پانته‌آ بهرام، علی‌رضا خمسه، فرشته صدرعرفایی و... اتفاق افتاد.  او همچنین در این فیلم به عنوان برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان نیز فعالیت داشت.

مهران احمدی در خواب‌های دنباله‌دار
مهران احمدی در خواب‌های دنباله‌دار

 صدای پای من

صدای پای من، برای مهران احمدی در نقش معلم در سال 1389 به کارگردانی مهرداد خوشبخت رقم خورد.

مهران احمدی در صدای پای من
مهران احمدی در صدای پای من

اسب حیوان نجیبی است

مهران احمدی در اسب حیوان نجیبی است در نقش رامین با رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، باران کوثری در سال 1389 به کارگردانی  عبدالرضا کاهانی هم بازی شد.

مهران احمدی در اسب حیوان نجیبی است
مهران احمدی در اسب حیوان نجیبی است

 تا ثریا

تا ثریا، اولین سریال مهران احمدی با سیروس مقدم است که در نقش رضا پسر سرهنگ با آزیتا حاجیان، همایون ارشادی، لیندا کیانی، هومن سیدی، حسین مهری، الناز حبیبی و... در سال 1390 همکاری داشت. سریال تا ثریا در ژانر درام با موضوع ربا در سی قسمت روی آنتن شبکه یک رفت.

مهران احمدی در تا ثریا
مهران احمدی در تا ثریا

مهران احمدی در پایتخت

مهران احمدی در پایتخت، نقش نقش بهبود فریبا (همسر فهیمه معمولی و داماد پنجعلی معمولی) در سال 1391 را به عهده داشت. بازیگر نقش بهبود فریبا در پایتخت با محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، نسرین نصرتی و ... هم بازی شد که این سریال از شبکه یک سیما پخش شد.

مهران احمدی در پایتخت
مهران احمدی در پایتخت

 روز روشن

روز روشن، فیلم سینمایی در ژانر درام با هنرمندی مهران احمدی،پانته‌آ بهرام، امیررضا دلاوری،امیر کربلایی‌زاده،سودابه بیضایی، علیرضا استادی، محمدرضا علیمردانی و... به کارگردانی حسین شهابی در سال ۱۳۹۱ است.

مهران احمدی در اکران فیلم روز روشن

مهران احمدی در اکران فیلم روز روشن

 از تهران تا بهشت

مهران احمدی در فیلم سینمایی از تهران تا بهشت با مهناز افشار،جعفر والی،علیرضا خمسه،مهران احمدی،علی باقری،شبنم فرشادجو به کارگردانی ابوالفضل صفاری در سال 1391 هم بازی بود.

مهران احمدی در از تهران تا بهشت
مهران احمدی در فیلم از تهران تا بهشت

 شیار ۱۴۳

مهران احمدی در فیلم سینمایی شیار 143 در نقش سید علی بمان با مریلا زارعی، گلاره عباسی،جواد عزتی، سامان صفاری و... در سال 1392 به کارگردانی نرگس آبیار هم بازی بود.

مهران احمدی در شیار ۱۴۳
مهران احمدی در شیار ۱۴۳

مهران احمدی در آوای باران

مهران احمدی در آوای باران در نقش شکیب (رئیس باند تکدی‌گری کودکان، همسر سابق ممتاز، همسر آفرین) به شهرت دست یافت. بازیگر نقش شکیب در آوای باران با حمیدرضا پگاه، سام درخشانی، الهام چرخنده، آزاده زارعی و... به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال 1392 هم بازی بود. مهران احمدی در چهاردهمین جشن حافظ برای بازی در نقش شکیب، نامزد بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی شد.

مهران احمدی در آوای باران
مهران احمدی در آوای باران

مهر آباد

مهرآباد، سریالی به کارگردانی فرید سجادی حسینی در سال 1392 است که بازیگرانی چون مهران احمدی، هومن سیدی، علی سرابی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی، لیندا کیانی، سمیرا ذکایی، بیژن افشار، مسعود میرطاهری، بهناز جعفری، آتنه فقیه نصیری، پوراندخت مهیمن، گلاره عباسی، سوگل طهماسبی، الهام کردا، بهاره ریاحی، عباس شجاع در آن بازی کردند.

مهران احمدی بازیگر سریال مهر آباد
 مهران احمدی بازیگر سریال مهر آباد

 تمشک

مهران احمدی در فیلم سینمای تمشک نقش همسر رضوان( سمیرا حسن پور) را به عهده داشت و با مهدی پاکدل و نیکی کریمی نیز هم بازی بود. فیلم سینمایی تمشک به کارگردانی سامان سالور محصول سال 1392 است.

مهران احمدی در فیلم سینمایی تمشک
مهران احمدی در فیلم سینمایی تمشک

ابله

مهران احمدی در ابله با نقش هوشنگ تتلو در شبکه نمایش خانگی برای نخستین بار فعالیت کرد. سریال ابله به کارگردانی کمال تبریزی در سال 1393 با گروه بازیگری هانیه توسلی، محسن تنابنده، مجید صالحی، احمد مهران فر در 14 قسمت پخش شد.

مهران احمدی در  ابله
مهران احمدی در  ابله

 مهران احمدی در پایتخت3

مهران احمدی در پایتخت3 بازیگر نقش بهبود فریبا است که این سریال در نوروز سال 1393 از شبکه یک پخش شد.

مهران احمدی در پایتخت3
مهران احمدی در پایتخت3

 نفس

مهران احمدی در فیلم سینمایی نفس در نقش غفور با شبنم مقدمی، پانته آ پناهی، گلاره عباسی در اسل 1394 به کارگردانی نرگس آبیار همبازی بود.

مهران احمدی در فیلم سینمایی نفس
مهران احمدی در فیلم سینمایی نفس

 کارگر ساده نیازمندیم

 کارگر ساده نیازمندیم برای مهران احمدی در نقش غفور به کارگردانی منوچهر هادی در سال 1394 اتفاق افتاد و با هنرمندانی چون آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری و .. هم بازی بود.

مهران احمدی در  کارگر ساده نیازمندیم
مهران احمدی در  کارگر ساده نیازمندیم

 زعفرانی

زعفرانی برای مهران احمدی در سال 1395 با نقش همایون دشمن ناصر زعفرانی و مالک رستوران باغ همایون اتفاق افتاد و در این سریال با مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، هادی کاظمی، نرگس محمدی و ... به کارگردانی حامد محمدی هم بازی بود.

مهران احمدی در سریال زعفرانی
مهران احمدی در سریال زعفرانی

مصادره

مصادره اولین فیلم مهران احمدی به عنوان کارگردان در سن 44 سالگی است و بازیگرانی چون رضا عطاران، هومن سیدی،بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی و هادی کاظمی در آن به ایفای نقش پرداختند.

مصادره
مهران احمدی در فیلم سینمایی مصادره

هزار پا

مهران احمدی در هزارپا در نقش دایی کامران به ایفای نقش پرداخت و ستارگانی چون رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، شهره لرستانی به کارگردانی ابوالحسن داوودی
در سال 1397 هم بازی شد.

مهران احمدی در هزارپا
مهران احمدی در هزارپا

ساخت ایران 2

 مهران احمدی در ساخت ایران 2 نقش سعید توتونچی را به عهده داشت و با ستارگانی چون امین حیایی، محمدرضا گلزار، مجید صالحی، محسن کیایی و ... در سال 1397 هم بازی بود.

مهران احمدی در ساخت ایران 2
مهران احمدی در ساخت ایران 2

 مطرب

مهران احمدی در فیلم مطرب در نقش ماشاالله ظاهر شد و با پرویز پرستویی، الناز شاکردوست،محسن کیایی به کارگردانی مصطفی کیایی در سال 1398 هم بازی شد.

مهران احمدی در فیلم مطرب
مهران احمدی در فیلم مطرب

 سگ بند

 مهران احمدی کارگردان سگ بند در سال 1398 است که دو سال بعد در سینماها پخش شد. فیلم سینمایی سگ بند با گروه بازیگری چون امیر جعفری، بهرام افشاری، سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان‌افشار، میرطاهر مظلومی، ویدا جوان، عزت‌الله مهرآوران، سیامک صفری،علی تقی‌پور است

مهران احمدی سگ بند
مهران احمدی کارگردان سگ بند

مهران احمدی در پایتخت 6

مهران احمدی در پایتخت 6 نیز بازیگر نقش بهبود فریبا است که این سریال در سال 1399 از شبکه یک پخش شد.

مهران احمدی در پایتخت 6
عکس مهران احمدی در پایتخت 6

می خواهم زنده بمانم

مهران احمدی در می خواهم زنده بمانم، نقش بهمن دشتی(رئیس کمیته) را به کارگردانی شهرام شاه حسینی بازی می کرد و در این سریال که از شبکه نمایش خانگی پخش شد با ستارگانی چون حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، آزاده صمدی هم بازی شد.

مهران احمدی در می خواهم زنده بمانم
مهران احمدی در می خواهم زنده بمانم

  ابلق

مهران احمدی در ابلق ایفاگر نقش رحیم است و با بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فاطمه کریمیان و گیتی معینی در سال 1399 به کارگردانی نرگس آبیار در این فیلم سینمایی همکاری داشت.

مهران احمدی در  ابلق
مهران احمدی در  ابلق

بی گناه

مهران احمدی در بی گناه در دو سمت فعالیت دارد، نخستین سریال را در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرد و در نقش عطا معصومی نیز به ایفای نقش پرداخت. مهران احمدی کارگردان سریال بی گناه با بازیگرانی چون محسن کیایی، ویشکا آسایش،  شبنم مقدمی، ماهور الوند،  آتیلا پسیانی، نسرین نصرتی، حسین پورکریمی ، هدیه بازوند، نوید لایقی مقدم، منوچهر زنده دل، دنیا مدنی،مبینا طبایی، مهران وثوقی، مسعود رایگان، مهرانه مهین ترابی، رویا تیموریان، باران احمدی، احسان معجونی و یگانه رادبخش همکاری داشت.

مهران احمدی در بی گناه
مهران احمدی در بی گناه


لیست آثار 

نام

سال

توضیحات

جدال با سرنوشت

1376

در نقش عباس ساحلی

کارگردان: مسعود رشیدی
بازیگران:فرشید نوابی، زهره حمیدی و...

ثقةالاسلام تبریزی 

1378

بازیگر

کارگردان: حجت قاسم‌زاده اصل 

بازیگران: علی نصیریان، فرهاد آییش و ...

تنها در تاریکی

1378

بازیگر
کارگردان: مسعود رشیدی

روزهای مه‌آلود 

1379

بازیگر: 

کارگردان: فیاض موسوی

بازیگران: اسماعیل سلطانیان، سیروس گرجستانی و..

صدایم کن

1379

بازیگر مهمان
کارگردان: احمد حسنی‌ مقدم، مسعود نوابی

بازیگران: افسانه ناصری، فرامرز واحد و ...

بیابان عشق

1380

بازیگر
کارگردان: هوشنگ هدایتی
بازیگران: سروش خلیلی، فلور نظری و ...

آخرین روزهای شاد بودن

1380

بازیگر
کارگردان: حجت قاسم‌زاده اصل 

بازیگران: آزیتا حاجیان، همایون ارشادی و ...

خاتون

1381

بازیگر
کارگردان: فیاض موسوی

بازیگران: اشکان اشتیاق، مینا جعفرزاده و ...

روژان

1382

بازیگر
کارگردان:  ماشاالله شاهمرادی‌زاده

بازیگران:رضا ایرانمنش، پرستو صالحی و ...

مهر و ماه

1382

بازیگر
کارگردان: فیاض موسوی

آدم

1385

بازیگر، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
کارگردان: عبدالرضا کاهانی
بازیگران: مهتاب کرامتی، حامد بهداد و ...

 بیست

1387

بازیگر در نقش میٍثم، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
کارگردان: عبدالرضا کاهانی

بازیگران: پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی و ...

آن جا

1387

بازیگر، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
کارگردان: عبدالرضا کاهانی

بازیگران: مزدک میرعابدینی، شهرزاد سخن سنج و ...

روزی بود، روزی نبود

1388

بازیگر
کارگردان: سیدمحمد مختاری
بازیگران: ایمان افشاریان، محمد فیلی و ...

 هیچ

1388

بازیگر در نقش بیک، مدیر برنامه‌ریزی

کارگردان: عبدالرضا کاهانی

مهدی هاشمی، باران کوثری و ...

خواب های دنباله دار

1388

بازیگر در نقش دایی محسن، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
کارگردان: پوران درخشنده
بازیگران: پانته‌آ بهرام، فرشته صدرعرفایی و ...

صدای پای من

1389

در نقش معلم

کارگردان: مهرداد خوشبخت

بازیگران: فرشته سرابندی، مرتضی زارع و ...

سیزده ۵۹

1389

بازیگر
کارگردان: سامان سالور

بازیگران: جمشید مشایخی، صابر ابر و ...

خواب است پروانه

1389

بازیگر
کارگردان:
مزدک میرعابدینی 

اسب حیوان نجیبی است

1389

در نقش رامین
کارگردان: عبدالرضا کاهانی
بازیگران: رضا عطاران، حبیب رضایی و ...

آلزایمر

1389

بازیگر
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر
کارگردان:  احمدرضا معتمدی 
بازیگران: مهدی هاشمی، مهتاب کرامتی و ...

بی‌خود و بی‌جهت

1390

مدیر تولید

تا ثریا

1390

بازیگر در نقش رضا پسر سرهنگ
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران:  آزیتا حاجیان، همایون ارشادی و ...

یکی برای همه

1390

در نقش سریدار ساختمان
کارگردان: محمد آهنگرانی
بازیگران: نیوشا ضغیمی، اکبر عبدی و...

یک خانواده محترم 

1390

بازیگر
کارگردان: مسعود بخشی
بازیگران: بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان و ...

 بغض

1390

بازیگر در نقش عموی حامد 
کارگردان: رضا درمیشیان
بازیگران: بابک حمیدی، باران کوثری و ...

پایتخت 2

1391

در نقش بهبود فریبا
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: محسن تنابنده، ریما رامین فر و ...

روز روشن

1391

بازیگر
کارگردان:  حسین شهابی
بازیگران: پانته‌آ بهرام، محمدرضا علیمردانی و ...

از تهران تا بهشت

1391

بازیگر
کارگردان: ابوالفضل صفاری
بازیگران: مهناز افشار، علی باقری و ...

آینه شمعدون

1391

بازیگر
کارگردان: بهرام بهرامیان
بازیگران: محسن تنابنده، فرهاد آئیش، رضا عطاران و ...

شیار 143

1392

بازیگر
کارگردان: نرگس آبیار
بازیگران: 
مریلا زارعی، جواد عزتی و ...

یادآوری

1392

در نقش مراد
کارگردان:  حجت قاسم‌زاده اصل
بازیگران: امیر آقایی، رویا تیموریان و...

آوای باران

1392

در نقش شکیب
 نامزد بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون در چهاردهمین جشن حافظ 
کارگردان: حسین سهیلی زاده
بازیگران: حمیدرضا پگاه، سام درخشنده و ...

مهرآباد 

1392

بازیگر
کارگردان:  فرید سجادی حسینی 
بازیگران: هومن سیدی، شقایق دهقان، بهروز شعیبی و...

سیزده

1392

در نقش مامور کلانتری
کارگردان: هومن سیدی
بازیگران: امیر جعفری، ریما رامین فر، آزاده صمدی و ...

تمشک

1392

بازیگر در نقش همسر رضوان
کارگردان: سامان سالور
بازیگران: نیکی کریمی، مهدی پاکدل، سمیرا حسن پور و ..

تگرگ و آفتاب

1393

در نقش رستم
کارگردان: رضا کریمی
بازیگران: جواد عزتی، سحر قریشی و ..

ابله

1393

در نقش هوشنگ تتلو
کارگردان: کمال تبریزی
بازیگران: هانیه توسلی، محسن تنابنده و...

پایتخت3

1393

در نقش بهبود فریبا
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: محسن تنابنده، ریما رامین فر و ...

نفس

1394

بازیگر نقش غفور
کارگردان: نرگس آبیار
بازیگران: پانته آ پناهی، شبنم مقدمی، گلاره عباسی و...

ماحی

1394

بازیگر
کارگردان: داوود خیام
بازیگران: آنا نعمتی، همایون ارشادی و...

کارگر ساده نیازمندیم 

1394

در نقش رحمت
کارگردان: منوچهر هادی
بازیگران: آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری، سحر قریشی و...

من دیوانه نیستم

1395

بازیگر
کارگردان: علیرضا امینی
بازیگران: مجید صالحی، برزو ارجمند، هادی کاظمی و...

لیلاج 

1395

بازیگر
کارگردان: داریوش یاری
بازیگران: حامد کمیلی،محیا دهقانی و..

کاکا

1395

بازیگر
کارگردان: علی سراهنگ
بازیگران: رویا افشار، حسین محجوب

زعفرانی 

 

1395

در نقش همایون دشمن ناصر زعفرانی و مالک رستوران باغ همایون
کارگردان: حامد محمدی 
بازیگران: مهدی هاشمی، ستاره اسکندی، نرگس محمدی و ...

چرخ فلک

1395

بازیگر
کارگردان:  عزیزالله حمیدنژاد
بازیگران: بهناز جعفری، حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند و ...

فیلم کوتاه ساکنین محترم

1396

تهیه‌کننده، کارگردان

شاید عشق نبود 

1396

بازیگر
کارگردان:  سعید ابراهیمی‌فر 
بازیگران: حسن پور شیرازی، لاله اسکندری، نیکی کریمی و...

مصادره 

1396

بازیگر_کارگردان
بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی و ...

 روزهای نارنجی

1396

 در نقش کاظم
کارگردان: آرش لاهوتی
بازیگران: هدیه تهرانی، علی مصفا، ژیلا شاهی و...

هزار پا

1397

در نقش دایی کامران
کارگردان: ابوالحسن داوودی
بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی و ...

ساخت ایران 2

1397

در نقش «توتونچی»
کارگردان:  برزو نیک‌نژاد
بازیگران: 
امین حیایی، مجید صالحی، سحر دولتشاهی و...

آشفتگی

1397

بازیگر
کارگردان: فریدون جیرانی
بازیگران: بهرام رادان، مهناز افشار، نسیم ادبی و...

زیرنظر

1397

در نقش آیدین
کارگردان: مجید صالحی
بازیگران: رضا عطاران، مجید صالحی، آزاده صمدی و...

قسم

1397

در نقش بهمن
کارگردان: محسن تنابنده
بازیگران: مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی و...

من می‌ترسم 

1397

بازیگر
کارگردان: بهنام بهزادی
بازیگران: الناز شاکردوست، ستاره پسیانی و...

مطرب

1397

در نقش ماشاالله
کارگردان: مصطفی کیایی
بازیگران: پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست

بی‌صدا حلزون

1398

در نقش امیر
کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده
بازیگران: هانیه توسلی، محسن کیایی، پدرام شریفی و...

سگ‌بند

1398

بازیگر_کارگردان
 بازیگران: امیر جعفری، بهرام افشاری، سیروس گرجستانی و ...

پایتخت6

1399

بازیگر بهبود فریبا
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهران فر، علیرضا خمسه و ...

می خواهم زنده بمانم

1399

در نقش «بهمن دشتی»
کارگردان: شهرام شاه حسینی
بازیگران: حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، آزاده صمدی

ابلق

1399

در نقش رحیم
کارگردان: نرگس آبیار
کارگردان: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و ...

کوسه

1399

بازیگر
کارگردان: علی عطاشانی
بازیگران: پژمان جمشیدی، مهدی هاشمی، ریحانه پارسا و ...

لیپار

1399

بازیگر
کارگردان:  حسین ریگی
بازیگران: بهناز جعفری، هومن برق نورد و...

روز ششم

1399

بازیگر
کارگردان:
حجت قاسم‌زادهٔ اصل
بازیگران: مصطفی زمانی، بهاره افشاری، امیر جعفری و...

بی گناه

1400

بازیگر در نقش عطا معصومی و کارگردان
بازیگران: ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، مسعود رایگان و ...

مشهورترین و محبوب ترین آثار

مشهورترین آثار مهران احمدی، سریال پایتخت و آوای باران است اما محبوب ترین بازی در نقش دایی کامران در فیلم هزار پا می باشد.

جوایز و افتخارات مهران احمدی

عنوان

سال

توضیحات

بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی

1393

برای بازی در نقش شکیب در چهاردهمین جشن حافظ نامزد بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون شد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1389

برای بازی در فیلم آلزایمر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.


16حقیقت جالب درباره مهران احمدی

  1. مهران احمدی بسیار با احمد مهران فر بازیگر ارسطو در پایتخت اشتباه گرفته می شود.
  2. مهران احمدی برای نخستین بار در سن 24 سالگی به عنوان بازیگر در سریال جدال با سرنوشت جلوی دوربین رفت.
  3. این بازیگر توانا با فیلم سینمایی آدم در سال 1385 به سینما ورود پیدا کرد.
  4. این هنرمند با استعداد به عنوان برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان در 5 فیلم فعالیت داشت.
  5. مهران در سال 1396 در سن44 سالگی با فیلم سینمایی مصادره کارگردانی را تجربه کرد.
  6. این هنرپیشه محبوب در 32 سال فعالیت هنری در 21 سریال، 43 فیلم سینمایی و 4 سریال در شبکه نمایش خانگی فعالیت داشته است.
  7. باران احمدی تنها فرزند مهران احمدی است که در سریال بی گناه نیز فعالیت دارد.
  8. عبدالرضا کاهانی با 6 مرتبه همکاری با بازیگر نقش بهبود فریبا بیش ترین اعتماد به وی داشته است.
  9. مهران در سال 1373 وقتی 21 ساله بود بعد از قبولی در دانشگاه و پذیرش در آزمون ورودی زیر نظر عزت الله انتظامی مجوز حضور در این رشته را دریافت کرد.
  10. یک تسبیح و کمربند ار پدرش به وی ارث رسید.
  11.  برای ثبت نام در ترم اول دانشگاه، مادرش تنها یادگار ازدواجش را فروخت.
  12. در حین درس خواندن در دانشگاه، در رستوران به عنوان گارسون فعالیت داشت.
  13. این هنرمند مشهور دغدغه زیست محیطی دارد و یکبار در جنگل بخاطر آشغال هایی که مردم ریخته بودند گریه اش گرفت.
  14. بازیگر نقش بهبود فریبا در پایتخت می گوید که بی منطقی حالش را بد می کند و زود عصبانی می شود.
  15. بازیگر نقش شکیب در آوای باران، خودش را به یک آچار فرانسه تشبیه کرد زیرا همه کار در سینما انجام داده است تا به جایگاه فعلی اش رسیده است.
  16. مهران احمدی بعد از حضور در برنامه دورهمی و سانسور حرف هایش در پست اینستاگرام اعلام کرد که در هیچ برنامه و تاک شویی دیگر شرکت نخواهد کرد.

حواشی مهران احمدی

واکنش رهبری به مهران احمدی 

مهران احمدی رهبری، واکنش رهبری به مهران احمدی، واکنش رهبری به پست مهران احمدی بسیار در اینترنت جست و جو شده است اما ماجرا این است که، این بازیگر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام پستی به اشتراک گذاشت و  از حرف دل پیرمردی فقیر و درخواستی که از مقام معظم رهبری داشت نوشت. 

مهران احمدی نوشت:

"پیرمرد جلو آمد، فقر از همه جایش شره میکرد، در چشمانش اشک موج میزد وناامیدی.
همان لحظه دلتنگ شدم، انگار بدون اینکه چیزی بگوید حرفهایش را با چشمانش زد و...
گفت: اقای احمدی ؟
گفتم: بله !
لبخند کم رمقی ودر لحظه چشمانش برق کم سویی زد.
گفت :عکس بگیریم.؟!
گفتم :بگیریم
گوشی فقیرانه ای را بدستم داد.
عکس گرفتیم
نگاهی به عکس بی کیفیتش انداخت .بعد به من نگاه کرد،انگار میخواست چیزی بگوید، اما نگفت وبه سمت موتور قراضه ای که انطرفتر گذاشته بود روانه شد.
دلش طاقت نیاورد برگشت ،
گفت ببخشید! شما اقا رو می بینید .
گفتم کدوم اقا؟!
گفت اقای خامنه ای.
گفتم چطور؟
گفت به اقا بگید ،همه چی خیلی گرون شده، موتورم خراب شده نمیتونم درستش کنم، باهاش کار میکنم.
امدم بگویم نه من اقا رو نمیبینم، یک لحظه که به چشمانش نگاه کردم انگار اب سرد رو سرم ریختند.حس کردم نمیتوانم ناامیدش کنم.
گفتم باشه، اگه دیدمشون ، میگم
آنی باشادی کم نور نگاهم کرد.
شماره اش را گرفتم .
امروز ناقابلی به حسابش ریختم، و برایش پیامک زدم، اینو اقا داد.و
گفت همه چی درست میشه.غصه نخور
اقایان من به آن پیرمرد قول دادم نه از طرف خودم از طرف اقا .
خودتون میدونید.
یا حق"


پس از انتشار این پست محمدرضا رضاپور، کارشناس رسانه و سینما از پیگیری مقام معظم رهبری درباره این پیرمرد خبر داد و نوشت:"بعد از این پست اینستاگرامی، آقای باقری کنی، داماد رهبر انقلاب با مهران احمدی تماس می گیرد و از رویت مطلب توسط آقا و تاثر و پیگیری ایشان خبر می دهد و این که آقا شماره تماس و شماره حساب این پیرمرد دلشکسته را می خواهند تا شخصا از او دلجویی کنند."

فیلم مصادره

 مهران احمدی در مورد نحوه پخش تیزر فیلم مصادره و تبعیض بین فیلم ها، از مسئولین سازمان صدا و سیما انتقاد کرد و در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «من اینجا در صفحه شخصی خودم فیلم مصادره را تبلیغ می کنم چون جای دیگری برای تبلیغ به من نمی دهند. چون من ایرانی نیستم لابد. چون فیلم من ایرانی نیست لابد. چون من اجنبی هستم شاید. چون من خدا ندارم انگار. چرا من یک ایرانی هستم. فیلم ایرانی ساختم. من دشمن نیستم و خدا دارم. خدایی که در این نزدیکی. نزدیک تر از رگ گردن به شما. مراقب باشید، مراقب خدای من باشید که خودش گفت وای از آه مظلوم

مهران احمدی و پایتخت

مهران احمدی و پایتخت که در اینترنت  بسیار سرچ شده است و بخشی از سوالات مربوط به عدم همکاری این بازیگر با این سریال اشاره دارد که توضیح می دهد:

من هیچ اختلاف یا مشکل مالی با عوامل پایتخت نداشتم فقط اینکه هرکس در زندگی خودش برنامه ریزی هایی دارد . من کمدین نیستم و دوست ندارم صرفا در یک نقش کمدی بمانم و از تکراری شدن نقش بهبود میترسیدم به همین دلیل از این مجموعه جدا شدم اما باید بگویم که بهترین روزهایم را در این سریال گذراندم.

واکنش مهران احمدی به حاشیه‌ها درباره سارا و نیکا

مهران احمدی بازیگر نقش بهبود سریال «پایتخت» به انتشار پستی اینستاگرامی به برخی حاشیه‌ها درباره سارا و نیکا بازیگران نوجوان سریال «پایتخت» انتقاد کرد.

 

مصاحبه مهران احمدی

مصاحبه مهران احمدی، یکی دوتا نیست و به صورت متنی با خبرگزاری ها موجود است و با حضور در برنامه دورهمی، خندوانه، همرفیق و فریدون جیرانی به صورت ویدیو گفت و گو گرده است.
مهران احمدی دورهمی به این موضوع اشاره دارد که بازیگر نقش بهبود فریبا در 5 اردیبهشت سال 1399 در برنامه دورهمی حضور پیدا کرد و در ادامه قسمتی از این برنامه که درباره دخترش باران صحبت کرده است را مشاهده می کنید.



مهران احمدی و دخترش در خندوانه در روز پنجشنبه 22 مرداد سال 1394 شرکت کرده اند و باران احمدی  از اخلاق خوب پدر، آشپزی، و سختی که در جدایی از خانواده به خاطر کار مهران احمدی وجود دارد، صحبت هایی کرد.

مهران احمدی در همرفیق با برزو نیک نژاد در بهمن سال 1399 حضور یافت که در ادامه قسمتی از گفت و گوی وی را درباره حفط حرمت رفیق مشاهده می کنید.



عکس مهران احمدی

مهران احمدی
عکس اینستاگرام مهران احمدی
مهران احمدی
عکس جدید مهران احمدی
مهران احمدی
عکس مهران احمدی کارگردان سگ بند
مهران احمدی
عکس مهران احمدی کارگردان
مهران احمدی
عکس اینستاگرام مهران احمدی
مهران احمدی
 مهران احمدی
مهران احمدی
عکس مهران احمدی در مطرب
مهران احمدی
عکس تولد مهران احمدی
مهران احمدی
عکس جدید از مهران احمدی
مهران احمدی
عکس مهران احمدی در همرفیق
مهران احمدی
عکس از باران احمدی دختر مهران احمدی

 

پرسش های متداول

مهران احمدی متولد چه سالی است؟
1352
مهران احمدی اهل کجاست؟
تهران
اسم واقعی بهبود در پایتخت؟
مهران احمدی
نسبت باران احمدی بازیگر نقش سارینا در بی گناه با مهران احمدی؟
باران احمدی دختر مهران احمدی است


سخن آخر

بیوگرافی مهران احمدی بازیگر و کارگردان مشهور ایرانی که یک بار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شده است را در این مطلب بررسی کردیم. همان طور که می دانید باران احمدی دختر مهران احمدی است، ما در مطلبی به معرفی بیوگرافی باران احمدی بازیگر نقش سارینا در بی گناه پرداخته ایم. اگر اگر شما هم علاقه به بازی این بازیگر تونا دارید و اطلاعات بیشتری از حواشی، افتخارات، زندگی شخصی و هنری ایشان می دانید با ما و سایر مخاطبان رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد