hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی مجید واشقانی مرور بر آثارش همراه عکس و فیلم

بیوگرافی مجید واشقانی مرور بر آثارش همراه عکس و فیلم

مجید واشقانی بازیگر است. بیوگرافی مجید واشقانی و اطلاعاتی از زندگی هنری و معرفی آثارش با مصاحبه و عکس های جدید از او را در ادامه مشاهده می کنید.

مجید واشقانی (Majid  Vasheghani) بازیگر و مجری متولد سال 1359 است که این روزها در رئالیتی شو پدرخوانده در شبکه نمایش خانگی خوش می درخشد.

واشقانی فعالیت در بازیگری را با تئاتر در سن 18 سالگی در سال 1377 شروع کرد و با سریال هشدار پلیس به صورت حرفه ای وارد بازیگری شد. این هنرمند توانا با سریال مسیر انحرافی در نقش نیما به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال 1391 چهره‌اش شناخته شد اما با بازی در سریال های ماتادور، هوش سیاه 2، میکائیل به شهرت رسید.

بازی مجید واشقانی در چهار فصل از سریال «از سرنوشت» در نقش منصور افشار از دیگر آثار شاخص کارنامه کاری اوست. او همچنین با بازی در رئالیتی شو شبهای مافیا، جوکر و پدرخوانده به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد.  

او علاوه بر بازیگری سابقه اجرای برنامه های نوروز فوتبالی، شب یلدا و عید فطر را دارد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی مجید واشقانی را در اختیار شما قرار دهیم.

 مجید واشقانی
 مجید واشقانی

مشخصات مجید واشقانی

مشخصات فردی

نام کامل

مجید واشقانی

تاریخ تولد

۶ خرداد ۱۳۵۹

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

جوزا

مشخصات فیزیکی

قد

180 سانتی متر

وزن

حدود 80 کیلو

رنگ چشم

قهو ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

علی اکبر

شغل پدر

نیروی هوایی

شغل مادر

خانه دار

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

مهندسی متالورژی

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش 

سال

ماتادور

سرگرد احسان ثامن

1392

میکائیل

سهراب محمودی

1394

سریال آنام

بیژن

1396

از سر نوشت

منصور افشار

1398

شبهای مافیا


1399

پدرخوانده


1401


 مجید واشقانی
عکس از مجید واشقانی

بیوگرافی کامل مجید واشقانی

کودکی و اوایل زندگی

مجید واشقانی در روز سه شنبه 6 خرداد 1359(سال میمون) در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 42 سال سن دارد. نماد ماه مجید جوزا است و متولدین خرداد روحیه کنجکاوی دارند و به دنبال پیدا کردن راهی برای تفریح و سرگرمی است.

قد مجید واشقانی 180 سانتی متر است، او حدود 80 کیلو وزن دارد و از دیگر مشخصات ظاهری اش می توان به رنگ موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.

 مجید واشقانی
عکس کودکی مجید واشقانی
 مجید واشقانی
کودکی مجید واشقانی

خانواده مجید واشقانی

خانواده مجید واشقانی چهار نفره است، مجید فرزند اول خانواده و تنها خواهرش مربی ورزش می باشد. پدر مجید واشقانی، علی اکبر نام دارد که عضو نیروی هوایی ارتش بوده و مادرش خانه دار می باشد. اطلاعاتی از اصالت مجید واشقانی در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست و در پاسخ به سوال پدر مجید واشقانی اصالتا اهل کجاست جواب مشخصی در اینترنت وجود ندارد اما با توجه به این که واشقان روستایی در شهرستان فراهان استان مرکزی است شاید بتوان گفت اصالت او متعلق به استان مرکزی است.همچنین اطلاعاتی از اسم خواهر مجید واشقانی نیست.

 مجید واشقانی
عکس مجید واشقانی با پدر و مادرش
 مجید واشقانی
عکس مجید واشقانی و پدرش

تحصیلات واشقانی

تحصیلات مجید واشقانی در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی متالورژی است.


مجید واشقانی و همسرش

مجید واشقانی و همسرش،مجید واشقانی و همسر و فرزندش،عکس مجید واشقانی و همسر و فرزندش، اسم همسر مجید واشقانی،عروسی مجید واشقانی از مواردی است که در اینترنت بسیار جستجو شده است. اما پاسخ این سوال که مجید واشقانی مجرد است یا متاهل باید بگوییم خیر این بازیگر مجرد است و در هیچ مصاحبه‌ای اعلام نکرده که ازدواج‌کرده است. حتی اگر به پیچ اینستاگرام این بازیگر سر بزنید اطلاعات و عکسی از همسر و فرزندش نیست.بنابر این تصاویری که در خصوص ازدواج وی و همسرش در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، حقیقت ندارد.

مجید واشقانی در دورهمی در جواب عاشق شدی گفت: ازدواج نکردم اما 15 سال پیش عاشق شدم.اولین بار سال 1380 در اتوبوس بین راهی تهران – شمال عشق را تجربه کردم که همانجا هم تمام شد ولی دوست دارم همسر آیندم مثل خودم تلخ و جذاب باشد شما می توانید ویدیوی مجید واشقانی در دورهمی عاشق شدی را مشاهده کنید.

شروع فعالیت مجید

شروع فعالیت مجید واشقانی در دنیای هنر با بازیگری در سال 1378 با فیلم هشدار پلیس است که در سن 19 سالگی نخستین تجربه بازی جلوی دوربین را در قاب تلویزیون به دست آورد و یک سال بعد در فیلم شور عشق بازی در سینما را نیز تجربه کرد اما بازی مجید واشقانی در سریال مسیر انحرافی در سن 31 سالگی در سال 1390 به کارگردانی بهرنگ توفیقی به شدت دیده شد و با بازی در سریال های زیر هشت ، هوش سیاه و ماتادور شهرت را به دست آورد.

مجید واشقانی علاوه بر بازیگری در اجرا نیز فعالیت دارد و اولین اجرای او برنامه سیمای دانش در سال 1387 در سن 27 سالگی است. مجید همچنین برنامه های نوروز فوتبالی، شب یلدا شبکه دو، برنامه عید فطر شبکه دو،رادیو پزانتز باز و جشنواره 1400 اجرا کرده است.

مجید واشقانی و دوره های بازیگری

کلاس های بازیگری مجید واشقانی در دوره دوساله کلاس بازیگری امین تاریخ در سال 1377 در سن 18 سالگی سپری شد و در سال اول حضورش در تله تئاتر «همراه آفتاب» جلوی دوربین رفت.

 مجید واشقانی
عکس جدید از مجید واشقانی

علایق و تفریحات مجید

علایق و تفریحات مجید واشقانی با توجه به مصاحبه های که انجام داده، مشخص است که به کتاب خواندن و فیلم دیدن علاقه ای زیادی دارد. یکی دیگر از علاقه های این بازیگر توانا، سفر و طبیعت گردی است که حتی در صفحه شخصی عکس های را به اشتراک می گذارد.مجید یک استقلالی دو آتیشه است و طرفدار برنامه نود.عاشق موسیفی است، همه نوع موسیقی گوش می دهد و آهنگ های احسان خواجه امیری و محمد علیزاده را بیشتر می پسندد.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

majidvasheghani

وبسایت

ویکی پدیا مجید واشقانی

اینستاگرام مجید واشقانی

اینستاگرام مجید واشقانی به آدرس majidvasheghani است. صفحه مجید در اینستاگرام 760 هزار فالو دارد و 252 صفحه را دنبال می کند. واشقانی فعالیت در اینستاگرام را با انتشار عکسی از خودش به تاریخ 1 اکتبر 2014 مصادف با روز چهارشنبه 9 مهر 1393 شروع کرده که تاکنون 6174 لایک گرفته و 743 کامنت برای آن ثبت شده است. او تا امروز 206 پست بارگزاری کرده است.

 مجید واشقانی
عکس اینستاگرام مجید واشقانی

حواشی

مجید واشقانی در شهریور 1400 با انتشار ویدیوی در صفحه شخصی خود ضمن اعتراض به افزایش نرخ مصرف برق گفت در این ماه با وجود قطعی ٤ ساعته برق به صورت روزانه قبض ٢ میلیون و ٧٦٠ هزار تومانی برای ما صادر کرده‌اند. او روز بعد با انتشار پست دیگری به دلیل قضاوت عجولانه از اداره برق تهران عذرخواهی کرد و نوشت: از شرکت توزیع برق تهران صمیمانه تشکر می کنم. 

تقلب مجید واشقانی در مافیا به ادعای حامد آهنگی در مورد تقلب در بازی دوم فینال فینالیست‌های شب‌های مافیا بر می گردد که او با منش کردن مجید واشقانی و ایمان صفا در استوری اینستاگرامش نوشت: :«پلیرهای خفن مافیا، البته بدون تقلب»

 مجید واشقانی
 مجید واشقانی در شب های مافیا

فیلم های مجید واشقانی

کمین

کمین دومین سریال تلویزیونی مجید واشقانی است که در سن 20 سالگی به کارگردانی مسعود کرامتی و به همراه سایر بازیگران مانند عنایت‌الله بخشی، مریم سعادت، افسانه بایگان، عاطفه رضوی، بهرام شاه‌محمدلو در آن به ایفای نقش پرداخت.

مجید واشقانی در سریال کمین
عکس مجید واشقانی در سریال کمین

شور عشق

شور عشق نخستین فیلم مجید واشقانی در سینما در سن 20 سالگی به کارگردانی نادر مقدس در سال 1379 است که در نقش فرعی با مهناز افشار،بهرام رادان،ایرج راد، مهدی امینی‌خواه و ...هم بازی شد.

مجید واشقانی در زیر هشت

مجید واشقانی در زیر هشت بازیگر نقش داوود به کارگردان سیروس مقدم در سال 1389 است و هنرمندانی چون امیر جعفری،پانته‌آ بهرام،کامران تفتی،شیوا ابراهیمی،آرش مجیدی،مریم بوبانی،آناهیتا افشار در این سریال بازی کردند.

مجید واشقانی در پایتخت

مجید واشقانی در سریال پایتخت 1 در سال 1390 به کارگردانی سیروس مقدم حضور داشت.

نقش مجید واشقانی در پایتخت 1، برادر همسر مسعود کبیری(بازیگر مهمان) است. او در این سریال با بازیگرانی چون محسن تنابنده،ریما رامین‌فر و...هم بازی شد.

عکس مجید واشقانی در پایتخت
عکس مجید واشقانی در پایتخت

مسیر انحرافی

مسیر انحرافی یک سریال تلویزیونی کمدی ایرانی به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال 1391 است.

مجید واشقانی در سریال مسیر انحرافی نقش نیما را به عهده داشت و با سایر هنرمندان چون پوریا پورسرخ،فرزاد حسنی،بهنوش بختیاری،شقایق دهقان،سپند امیرسلیمانی در این فیلم همکاری داشت.

مجید واشقانی در سریال انحرافی
عکس مجید واشقانی در سریال انحرافی

ماتادور

ماتادور نام یک مجموعه تلویزیونی در ژانر امنیتی به کارگردانی فرهاد نجفی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در سال 1392 است. نقش مجید واشقانی در ماتادور، سرگرد احسان ثامن است و بازیگرانی چون علیرام نورایی،شقایق فراهانی،پولاد کیمیایی،پوریا پورسرخ،سام درخشانی،لیندا کیانی و...در این سریال بازی کردند.

مجید واشقانی در ماتادور
مجید واشقانی در ماتادور

مجید واشقانی در هوش سیاه

مجید واشقانی در هوش سیاه 2 نقش ایمان اکبر نژاد را به کارگردانی مسعود آب پرور در سال 1392 به عهده داشت و هنرمندانی مانند حسین یاری،کیکاووس یاکیده،کیهان ملکی،کمند امیر سلیمانی،امیررضا دلاوری در این سریال حضور داشتند.


مجید واشقانی در هوش سیاه
عکس مجید واشقانی در هوش سیاه



مجید واشقانی در هوش سیاه

مجید واشقانی در نشست خبری هوش سیاه

انقلاب زیبا

انقلاب زیبا یک مجموعه تلویزیونی محصول سال 1393 به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی حامد عنقامی‌باشد که از شبکه یک پخش شد. مجید واشقانی در انقلاب زیبا نقش سروان بهرامی به عهده داشت و ستارگانی چون آتیلا پسیانی،آزاده صمدی،شقایق فراهانی،مجید مظفری،علیرضا کمالی،فریبا کوثری در آن سریال به هنرمندی پرداختند.

مجید واشقانی در انقلاب زیبا
مجید واشقانی در نشست خبری انقلاب زیبا

هاری

هاری فیلم سینمایی به کارگردانی امیراحمد انصاری و نویسندگی امیرعلی محسنین محصول سال 1393 است.مجید واشقانی در فیلم هاری با ستارگانی چون هنگامه قاضیانی،علیرضا کمالی،مینا ساداتی،حسین سلیمانی،میلاد کی‌مرام و جمشید هاشم‌پور هم بازی شد.

مجید واشقانی در فیلم هاری
جمشید هاشم پور و مجید واشقانی در فیلم هاری

میکائیل

میکائیل نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم در سال 1394 است که از شبکه یک سیما پخش شد. مجید واشقانی در سریال میکائیل بازیگر نقش سهراب محمودی است و با کامبیز دیرباز، بهنوش طباطبایی، کامران تفتی، متین ستوده و.. هم بازی شد.

مجید واشقانی درمیکائیل
عکس مجید واشقانی در میکائیل

آمین

آمین مجموعه تلویزیونی در ژانر پلیسی-جنایی است که در سال 1394 از شبکه یک سیما پخش شد.مجید واشقانی در سریال آمین با بازیگرانی چون داریوش فرهنگ،کاظم بلوچی،امین حیایی،هادی ساعی،شاهرخ استخری، آشا محرابی همکاری داشت.

مجید واشقانی در سریال آمین
عکس های مجید واشقانی در سریال آمین

پشت بام تهران

پشت بام تهران نام سریال تلویزیونی به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی سعید نعمت الله در سال 1394 است که از شبکه یک پخش شد.مجید واشقانی در پشت بام تهران در نقش بهادر با سایر هنرمندان چون کامبیز دیرباز،سام درخشانی،آزاده صمدی،اندیشه فولادوند،لیندا کیانی،ثریا قاسمی،لعیا زنگنه،بهزاد فراهانی هم بازی بود.

مجید واشقانی در پشت بام تهران
عکس مجید واشقانی در سریال پشت بام تهران


مجید واشقانی در برادر بازیگر نقش مهران به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی در سال 1395 است.

زیر پای مادر

زیر پای مادر نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال 1396 است که از شبکه یک سیما پخش شد. مجید واشقانی در سریال زیر پای مادر بازیگر نقش  سهراب می باشد و کامبیز دیرباز،بهناز جعفری،پریوش نظریه،مجید نوروزی،بهزاد فراهانی در این سریال حضور داشتند.

مجید واشقانی در سریال زیر پای مادر
عکس مجید واشقانی در سریال زیر پای مادر

مجید واشقانی در آنام

مجید واشقانی در سریال آنام در نقش بیژن_همسر آرزو(شبنم قلی خانی) به کارگردانی جواد افشار در سال 1396 ظاهر شد و با ستارگانی چون گلچهره سجادیه،عبدالرضا اکبری،مهرانه مهین ترابی،سامیه لک،امیررضا دلاوری،سیروس گرجستانی،لاله مرزبان هم بازی شد. این سریال از شبکه 3 سیما پخش شد.

مجید واشقانی در آنام
عکس مجید واشقانی در سریال آنام

مجید واشقانی در از سرنوشت

مجید واشقانی در از سرنوشت در نقش منصور افشار به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان ظاهر شد. او در این سریال با بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، لیلا بلوکات، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، میترا رفیع، علیرضا آرا، حبیب دهقان‌نسب هم بازی بود.

سریال از سرنوشت از سال 1398 در چهار فصل پخش شد و در 18 خرداد 140 به اتمام رسید. 


مجید واشقانی در از سرنوشت
عکس مجید واشقانی در از سرنوشت


مجید واشقانی در از سرنوشت
عکس مجید واشقانی در سریال از سرنوشت

ریکاوری

ریکاوری، نخستین سریال مجید واشقانی در شبکه نمایش خانگی است.

مجید واشقانی در سریال ریکاوری بازیگر نقش سهیل بوربور به کارگردانی بهادر اسدی در سال 1398 5است، او در این سریال با پوریا پورسرخ، هومن برق‌نورد، شبنم قلی‌خانی، نگار عابدی، مریم معصومی،‌‌ عباس جمشیدی‌فر هم بازی بود.


مجید واشقانی در ریکاوری
پوریا پور سرخ، هومن برق نورد و مجید واشقانی در ریکاوری


مجید واشقانی در ریکاوری
عکس مجید واشقانی در ریکاوری

نوروز فوتبالی

نوروز فوتبالی چهارمین تجربه مجری گری مجید واشقانی در اجراست. این برنامه به کارگردانی حامد غفاری در سال 1398 از شبکه ورزش پخش شد.


مجید واشقانی در نوروز فوتبالی
مجید واشقانی در نوروز فوتبالی

زمین گرم

زمین گرم مجموعه تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی سعید نعمت‌الله در سال 1399 است که از شبکه 3 سیما پخش شد.

مجید واشقانی در سریال زمین گرم در نقش پلیس ظاهر شد و با بازیگرانی چون علیرضا خمسه، مرجان شیرمحمدی، نادر فلاح، اصغر همت، علیرضا آرا، کامران تفتی، و شیوا ابراهیمی همکاری داشت.

مجید واشقانی در زمین گرم
مجید واشقانی در زمین گرم

شب های مافیا

شب های مافیا یک مجموعه نمایش خانگی به کارگردانی سعید ابوطالب در سال 1399 است که بر اساس بازی مافیا ساخته شده‌است.

مجید واشقانی در مافیا در فصل اول و در سری اول حضور داشت.


عینک مجید واشقانی در مافیا
عینک مجید واشقانی در مافیا


مجید واشقانی در فینال مافیا نیز به دلیل بازی خوبش و درخواست بینندگان نیز حضور داشت که با دو برد و یک باخت همراه بود. مجید واشقانی در فینال فینالیست‌ها شب های مافیا نیز حضور داشت که ۱ برد و ۲ باخت به دست آورد. دوستدارن شب های مافیا ویدیو های تقلب مجید واشقانی در مافیا، سوتی مجید واشقانی در مافیا و دوئل مجید واشقانی و حامد آهنگی را بسیار جستجو کرده اند. مجید واشقانی در کل در 15 مسابقه شب های مافیا 9 برد و 6 باخت داشت و یکی از بهترین بازیکنان بود.


عکس مجید واشقانی در مافیا
عکس مجید واشقانی در مافیا



شما می توانید عصبانیت مجید واشقانی در مافیا یا به عبارتی دعوای مجید واشقانی و حامد آهنگی در فینال فینالیست‌های مافیا را در ویدئو زیر ببینید.


جوکر

جوکر یک مجموعه تلویزیونی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی احسان علیخانی و حامد میرفتاحی در سال 1400 است.

مجید واشقانی در جوکر در فصل پنجم این برنامه با مهران غفوریان، امیرحسین صدیق، محمدرضا علیمردانی، سیروس میمنت، علی اوجی، علیرضا مسعودی حضور داشت. اجرای خوب مجید واشقانی در جوکر تایم بسیار وایرال شد.


عکس مجید واشقانی در جوکر
عکس مجید واشقانی در جوکر


شما می توانید قسمتی از جوکر تایم مجید واشقانی در جوکر یا به عبارتی رپ مجید واشقانی در جوکر را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.




مجید واشقانی در جوکر
امیرحسین صدیق و مجید واشقانی در جوکر

مجید واشقانی در پدرخوانده

مجید واشقانی در پدرخوانده به کارگردانی سعید ابوطالب در سال 1401 در شبکه نمایش خانگی حضور یافت. بازی زیبای مجید واشقانی و بهراه افشاری در قسمت اول و دوم پدرخوانده بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت.


مجید واشقانی در پدرخوانده
عکس مجید واشقانی در پدرخوانده

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

همراه آفتاب

1377

کارگردان: مجتبی یاسینی

هشدار پلیس

1378

کارگردان: سید اسماعیل پیامی

کمین

1379

کارگردان: مسعود کرامتی

بازیگران: عنایت‌الله بخشی، مریم سعادت و ...

شور عشق

1379

کارگردان: نادر مقدس

بازیگران: بهرام رادان، پوراندخت مهیمن و ...

جنایت و جنحه

1384

کارگردان: حمیدرضا محسنی

سیمای دانش

1387

کارگردان: فرشاد اکتسابیان

مهد نور

1388

کارگردان: مسعود عسگری

ناسپاس

1388

کارگردان: حسن هدایت

بازیگران: الناز شاکردوست، پوریا پورسرخ و ...

زیر هشت

1389

در نقش داوود

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: امیر جعفری، پانته‌آ بهرام و ...

پایتخت ۱

1390

در نقش برادر همسر مسعود کبیری

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: محسن تنابنده، ریما رامین‌فر و ...

کنارتو می‌خندم

1390

کارگردان: وحید حسینی

شن(فیلم کوتاه)

1390

کارگردان: رضا باقرپور

شیشه‌های مات

1390

کارگردان: بهادر اسدی

سوختن

1390

کارگردان: بهرنگ توفیقی

گروه آلما

1390

کارگردان: عباس مرادیان

در دنیای من

1390

کارگردان: پرنیا کاظمی پور

زاپاس

1390

کارگردان: بهرنگ توفیقی

دومینو

1390

کارگردان: بهرنگ توفیقی

مسابقه ازدواج

1390

کارگردان: سهیل موفق

لیلی

1390

کارگردان: حامد خیری مطلق

چراغ

1390

کارگردان: اصفر دهقان

شترمرغ

1390

کارگردان: علی اسدالهی

دل سپرده

1390

کارگردان: عباس مرادیان

کتیبه

1390

کارگردان: حسین قاسمی جامی

دسته بازنده‌ها

1390

کارگردان: بهرنگ توفیقی

زیر گنبد کلیسا

1390

کارگردان: فرشاد آقاباباییان

انتقام

1390

کارگردان: بهروز طاهری

نیش عقرب

1390

کارگردان: بهروز طاهری

مسیر انحرافی

1391

در نقش نیما

کارگردان: بهرنگ توفیقی

بازیگران: پوریا پورسرخ، شقایق دهقان و ...

خانه اجاره ای

1391

کارگردان: شاهد احمدلو

بازیگران: بیژن بنفشه‌خواه، ارژنگ امیرفضلی و ...

ماتادور

1392

در نقش سرگرد احسان ثامن

کارگردان: فرهاد نجفی

بازیگران: شقایق فراهانی، لیندا کیانی و ...

هوش سیاه۲

1392

در نقش ایمان اکبر نژاد

کارگردان: مسعود آب پرور

بازیگران: کیکاووس یاکیده، کیهان ملکی و ...

سی و نه هفته

1393

در نقش مأمور کمیته

کارگردان: مرتضی هرندی

بازیگران: مریم معصومی، فریبا نادری و ...

در قصه‌ها زندگی می‌کنند

1393

کارگردان: داوود بیدل

بازیگران: صدیقه کیانفر، مریم کاویانی و ...

انقلاب زیبا

1393

در نقش سروان بهرامی

کارگردان: بهرنگ توفیقی

بازیگران: آزاده صمدی، شقایق فراهانی و ...

هاری

1393

کارگردان: امیراحمد انصاری

بازیگران: هنگامه قاضیانی، علیرضا کمالی و ...

میکائیل

1394

در نقش سهراب محمودی

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: کامبیز دیرباز، بهنوش طباطبایی و ...

آمین

1394

کارگردان: منوچهر هادی

بازیگران: کاظم بلوچی، شاهرخ استخری و ...

پشت بام تهران

1394

در نقش بهادر

کارگردان: بهرنگ توفیقی

بازیگران: آزاده صمدی، اندیشه فولادوند و ...

تلاطم

1395

کارگردان: وحید بیطرفان

دیوار شیشه ای

1395

کارگردان: راما قویدل

برادر

1395

در نقش مهران

کارگردان: جواد افشار

بازیگران: پوریا پورسرخ، سهیلا رضوی و ...

مستند مرز مقاومت

1396

کارگردان: مازیار حاتمی

زیر پای مادر

1396

در نقش سهراب

کارگردان: بهرنگ توفیقی

بازیگران: بهناز جعفری، پریوش نظریه و ...

دیگری

1396

کارگردان: مرجان اشرفی زاده

نامه آخر

1396

کارگردان: دانش اقباشاوی

آنام

1396

در نقش بیژن_همسر آرزو - برادر بهنام و بهاره

کارگردان: جواد افشار

بازیگران: گلچهره سجادیه، عبدالرضا اکبری و ...

پنجره‌ها

1396

مجری

کارگردان: سهیل سلیمانی

سارق روح

1397

کارگردان: احمد معظمی

بازیگران: دانیال حکیمی، ایرج نوذری و ...

محکومین

1397

کارگردان: سیدجمال سیدحاتمی

روزهای بی‌قراری

1397

در نقش منصور

کارگردان: کاظم معصومی

بازیگران: پژمان بازغی، ابوالفضل پورعرب و ...

از سر نوشت 1 و 2

1398

در نقش منصور افشار

کارگردان: سید محمدرضا خردمندان

بازیگران: لیلا بلوکات، فاطیما بهارمست و ...

ریکاوری

1398

در نقش سهیل بوربور

کارگردان: بهادر اسدی

بازیگران: شبنم قلی‌خانی، نگار عابدی و ...

بزرگراه

1398

کارگردان: فرناز امینی

بازیگران: شبنم ‌قلی ‌خانی، مه ‌لقا ‌باقری و ...

نمایش یه گاز کوچولو

1398

کارگردان: فقیهه ‌سلطانی

نوروز فوتبالی

1398

کارگردان: حامد غفاری

زمین گرم

1399

درنقش پلیس

کارگردان: سعید نعمت اله

بازیگران: مرجان شیرمحمدی، شیوا ابراهیمی و ...

از سر نوشت 3

1399

در نقش منصور افشار

شبهای مافیا

1399

کارگردان: سعید ابوطالب

شب یلدا شبکه ۲

1399

کارگردان: احسان ارغوانی

از سر نوشت 4

1400

در نقش منصور افشار

بی نشان

1400

کارگردان: راما قویدل

طلاق

1400

کارگردان: ابوالقاسم طالبی

جوکر

1400

کارگردان: احسان علیخانی

رادیو پرانتزباز

1400

کارگردان: مارال دوستی

عید فطر شبکه ۲


کارگردان: احسان ارغوانی

جشنواره۱۴۰۰

1400

مجری

عملیات رعد

1401

کارگردان: اصغر نعیمی

بازیگران: مهشید جوادی، معصومه بافنده و ...

پدرخوانده

1401

کارگردان: سعید ابوطالب


 مجید واشقانی
تصاویر از مجید واشقانی

17 حقیقت جالب درباره مجید واشقانی

  1.  مجید واشقانی 42 ساله است.
  2. این بازیگر با تله تئاتر همراه آفتاب در سال 1377 در سن 18 سالگی بازیگری را شروع کرد.
  3. در سال 1387 با سریال هشدار پلیس بازی در قاب تلویزیون را تجربه کرد.
  4. با بازی در فیلم شور عشق در سن 20 سالگی سینما را تجربه کرد.
  5. بهرنگ توفیقی به عنوان کارگردان با 8 مرتبه همکاری بیشترین اعتماد را به وی داشته است.
  6. بازیگر مورد علاقه اش رضا عطاران است.
  7.  احسان خواجه امیری و محمد علیزاده از خواننده های محبوب او هستند.
  8.  طرفدار باشگاه استقلال است.
  9.  یکی از بیننده های پر و پا قرص برنامه نود بود.
  10.  به کتاب خواندن به خصوص کتاب های تخصصی سینما بسیار علاقه دارد.
  11. اینستاگرام مجید واشقانی تیک آبی دارد.
  12. پوریا پورسرخ دوست قدیمی وی است.
  13. حداقل در هشت برنامه سابقه اجرا دارد.
  14. مجید با بازی در نقش های پلیسی مانند سریال های هوش سیاه، ماتادور، انقلاب زیبا و میکائیل به شهرت رسید.
  15. در کلاس‌های آزاد بازیگری امین تارخ شرکت کرده است.
  16. دوست داشت روانشناس باشد اما وارد هنرپیشگی شد
  17. برای اولین وقتی عاشق سینما شد که فیلم بهشت پنهان ساخته آقای قدکچیان را در سینما دید و شیفته بازی آقای ابوالفضل پور‌عرب شد.

مصاحبه مجید واشقانی

مصاحبه از مجید واشقانی بسیار زیاد است. مجید واشقانی در دروهمی، خندوانه، تی وی پلاس و زنده رود به صورت ویدیویی گفتگو کرده است.


مجید واشقانی در خندوانه هم حضور یافت. در ادامه قسمتی از  بازی او در خندوانه را مشاهده می کنید.



شما می توانید آخرین گفتگو مجید واشقانی به بهانه حضور پرانرژی‌اش در جوکر و شب‌های مافیا با فیلمو را به تاریخ 25 اردیبهشت 1401 در ادامه بخوانید.


شما در سری اول و دوم شب‌های مافیا بازیکن خوبی بودید. آیا همین توانایی‌تان سبب شد به این سری هم دعوت شوید؟

من از ۱۵ سال پیش مافیا را بازی می‌کنم؛ در دورهمی‌ها و با دوستان و معتقدم هر چه از بازی شناخت بیشتری داشته باشی، بهتر بازی می‌کنی ولی حوادثی که اتفاق می‌افتد غیر قابل پیش‌بینی است و تمام جذابیت‌ش به اشتباه کردن ها، حدس‌های اشتباه و اصرار به اشتباه کردن است، در صورتی که به زعم خودت احساس می‌کنی درست فکر می‌کنی و این بازی را جذاب می‌کند.

تمرین هم داشتید؟

تمرین برای یادگیری و آشنایی با نوع بازی وجود دارد. یک شبه نمی‌توان این بازی را آموخت چون خیلی پیچیده است، ولی در هر دست برگه‌ها بر هم می‌خورد و معلوم نیست برای تو به عنوان یک بازیکن چه اتفاقی می‌افتد. این را هم بگویم که من هم مبتدی هستم و شما اگر بازی بازیکن‌های حرفه‌ای را تماشا کنید، می‌بینید که بازی کردن ما شوخی است. آن‌ها حرفه‌ای بازی می‌کنند، کاراکترها و زمانش بیشتر و نوع بازی‌شان خیلی متفاوت است اما «شب‌های مافیا» یک بازی جمع و جور و یک تفریح است که مردم آن را دوست دارند.

چقدر از ترفندها و تجریه‌های سری‌های گذشته در این فصل استفاده کردید؟

ما ۱۲ نفر و جزو اولین گروهی بودیم که مافیا بازی کردیم. ابتدا نه سبکی داشتیم و نه می‌دانستیم قرار است چه اتفاقی بیفتد و نمی‌دانستیم که قرار است این بازی این قدر در بین مردم بترکاند و سر و صدا کند. معتقدم هر چه قدر بیشتر بازی کنی بیشتر یاد می‌گیری و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. بازی کردن در مقابل دوربین و در یک برنامه تلویزیونی تحت عنوان «رئالیتی شو» بسیار کار سختی است. بعضی از اوقات مردم خرده می‌گیرند که به نظرم قضاوت ناعادلانه‌ای است و باید خودشان در آن موقعیت قرار گیرند و بدانند که چه استرسی را باید تحمل و بعد قضاوت کنند.

کدام بازیکن آن قدر خوب بازی کرد که شما متوجه نقش‌اش نشدید؟

یکی از افرادی که توانست گولم بزند «هادی کاظمی» بود و به گونه‌ای بازی کرد که اشتباه کردم.

شما در نظرسنجی «شب‌های مافیا» برای انتخاب بهترین بازیکن، رتبه دوم را کسب کردید، فکر می‌کنید چه ویژگی‌تان سبب این انتخاب و دیده شدن‌تان شد؟

الان هر چه بگویم تعریف از خود است ولی اگر شما بهتر بازی کنی مطمئناً بیشتر دیده می‌شوی، همه خوب بودند و در این میان من بیشتر دیده شدم و مردم محبت داشتند.


 مجید واشقانی
 مجید واشقانی در سریال از سرنوشت


کلاً آدم باهوشی هستید.

بله. به ضرس قاطع بگویم، تعریف از خود نیست، کلاً آدم باهوشی هستم چون معتقدم مهم‌ترین ابزار زندگی هوش است.

چقدر از دست بازیکن‌های غیر حرفه‌ای حرص خوردید؟

در زمان بازی خیلی زیاد اما بعد از بازی دیگر فراموش می‌شود. در این بازی یک بار دعوا اتفاق افتاده که حداقل من یک طرف دعوا بودم، اگر از آقای ابوطالب» بپرسید می‌گوید، مردم ندیدند اما دعوا کرده‌ام. (خنده)

فکر می‌کنم آدم طنازی باشید چون در جوکر بخش دیگری از وجهه شخصیت‌تان را دیدیم.

در جوکر بله، همین طور است اما در شب‌های مافیا آدم حرص می‌خورد.

پس چون آدم باهوشی هستید این قدر سریع همه چیز را حدس می‌زنید؟

بخشی به خاطر هوش است و بخشی دیگر هم به خاطر نوع بازی و استدلال‌هایی است که می‌کنند و سبب می‌شود متوجه شوی که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ و چه کسی اشتباه بازی می‌کند. البته می‌توانی اشتباه هم بکنی. در همین قسمت سوم که هفته گذشته پخش شد درباره «علی صالحی» اشتباه کردم و «حامد آهنگی» من را گول زد و رأی به خروج علی دادم.

در جوکر هم حضور داشتید، می‌خواهم بدانم جوکر چقدر به روحیات‌تان نزدیک است؟

رفقایی که با من در ارتباط هستند می‌دانند که من بسیار آدم شوخ طبعی هستم، در عین حال که بسیار جدی هستم بسیار هم شوخی می‌کنم. جوکر فضایی داشت که می‌طلبید این اتفاق بیفتد و همان اندازه هم برایم کافی بود. چندی پیش با یکی از بچه‌های شب‌های مافیا حرف می‌زدم که گفت ناراحت نشدی در فینال جوکر نیستی؟ من هم گفتم که برای من همان قدر اتفاق خوبی بود. فضای خوبی داشت و همان اندازه برایم کافی بود و در عین حال باید از خودم مراقبت کنم چون به هر حال ما یک کاراکتر تعریف شده برای مردم داریم که از آن باید مراقبت کنیم.

به نکته جالبی اشاره کردید؛ بامزه بودن‌تان در جوکر به خصوص در قسمت جوکر تایم که رپ خواندید، دیده شد.

اصلاً فکرش را نمی‌کردم که این قدر دیده شود. شبی که پخش شد استرس این را داشتم که در نیامده باشد و بینندگان بگویند وای چقدر بی‌مزه است ولی خدا را شکر خیلی دیده شد.

اگر برنده می‌شدید با جایزه‌تان چه می‌کردید؟

با آن مبلغ کار خاصی نمی‌توانستم بکنم، در آن مقطع باید به کسی کمک می‌کردم و مطمئناً او سهم بیشتری از آن می‌برد. با آن پول در شرایط اقتصادی کنونی فقط می‌توان ماکارونی خرید!

شما هم مثل مردم جامعه دغدغه‌های مالی این روزها را دارید؟

مگر می‌شود نداشت؟ ما هم خانواده داریم، از طبقه متوسط جامعه‌ایم و تافته جدابافته نیستیم. خودم از طبقه متوسط جامعه هستم و برخلاف این که مردم تصور می‌کنند بازیگران یا اهالی سینما وضعیت خوبی دارند، گرانی به ما فشار می‌آورد و اذیت کننده است.

با توجه به شرایط اقتصادی، اتفاق افتاده به دلیل مشکل مالی نقشی را بپذیرید؟

صد درصد. در یکی از مصاحبه‌هایم هم گفته‌ام، به خاطر داشتن چک، در فیلمی بازی کردم ولی روز اول که بازی‌ام شروع شد از شب تا صبح در خانه گریه کردم ولی مجبور بودم.

برویم سراغ زمانی که علاقه به بازی داشتید اما در رشته غیرمرتبط متالورژی تحصیل کردید. آیا به خاطر تحمیل خانواده بود؟

بخشی به خاطر خانواده‌ام و بخشی هم به خاطر این بود که به شدت به درس فیزیک و شیمی علاقه‌مند بودم. در آن مقطع دانشگاه رفتن مد و مهم بود و هم این که اگر در بازیگری برایم اتفاقی نمی‌افتاد می‌توانستم از طریق رشته‌ام سر کار بروم.

 مجید واشقانی
عکس از مجید واشقانی

در دهه ۷۰ کلاس‌های آزاد بازیگری «امین تارخ» را گذراندید، چه شد که متوجه شدید می‌توانید یک هنرپیشه و بازیگر خوب شوید؟

معلم فیزیکم به من گفت که تو می‌توانی بازیگر خیلی خوبی شوی و صحبت معلم‌ام سبب شد در کلاس‌های بازیگری آقای «تارخ» شرکت کنم. کلاس او تنها کلاسی بود که در آن بازیگری سینما تدریس می‌شد.

برای این که در این حرفه خودتان را بالا بکشید، ثابت کنید و ماندگار شوید، چقدر تلاش کردید؟

فقط می‌توانم بگویم که عمرم را گذاشتم.

در کارنامه هنری‌تان نقش‌های جدی بر کمدی می‌چربد. نمی‌خواهید تغییری در آن به وجود آورید و بیشتر نقش‌های کمدی بازی کنید؟

من با کمدی «مسیر انحرافی» به مردم معرفی شدم. ولی کمدی خوب که من آن را دوست داشته باشم و بلد هستم آن جنس از کمدی را بازی کنم، بسیار کم به من پیشنهاد داده می‌شود.

نقش‌های قهرمان در آثاری همچون ماتادور، انقلاب زیبا و میکائیل یا ضد قهرمان‌هایی را در پشت بام تهران و آمین بازی کردید، قبول دارید مردم بیشتر در نقش‌های جدی و قهرمان و پلیسی باورتان می‌کنند و دوست‌تان دارند و این گونه نقش‌ها بیشتر به شما می‌آید؟

بله همین طور است، مردم بیشتر دوست دارند در نقش جدی بازی کنم و خودم هم همین نظر را دارم.

شهرت تا به امروز چه اثری روی زندگی شخصی‌تان گذاشته است؟

بدون اغراق بگویم که خوبی‌های شهرت بیشتر از بدی‌هایش است و تنها بدی که دارد و بسیار اذیت کننده است، حاشیه‌هایی است که در زندگی همه وجود دارد و اصلاً به کسی مربوط نیست و برخی دوستان ما بابت همین حاشیه‌ها کارشان را از دست می‌دهند! اگر یک نفر مخفیانه از بازیگری عکس بگیرد و در جایی منتشر کند، آن بازیگر نباید فردا بیکار شود و باید دید آن آدم چرا به شکل ناجوانمردانه‌ای در زندگی آن بازیگر سرک کشیده است. خیلی چیز عجیبی است که می‌رویم یقه بازیگر را می‌گیریم، چرا بازیگر را قربانی می‌کنیم؟ این بی‌معرفتی را بعضی از مردم انجام می‌دهند و بعضی از مسئولان هم بر همین اساس قضاوت می‌کنند و آن فرد بیکار می‌شود.

در فضای مجازی فعال هستید و اکنون ۶۷۴ هزار فالوور دارید. نکته‌ای که وجود دارد این است که در این فضا به دنبال فالوور نیستید و اغلب پست‌های‌تان درباره بازی‌ها و در راستای کارهای‌تان است.

من به دنبال فضای مجازی و فعالیت در آن نیستم و خیلی کار در این فضا را یاد ندارم، علاقه‌ای هم ندارم و در حد گذاشتن پست از کارهایم فعالیت می‌کنم.

پس مجید واشقانی اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال می‌گذراند؟

صد در صد، بسیار برنامه‌های گفت‌وگو محور و تاریخی را دوست دارم و در یوتیوب جست‌وجو می‌کنم و امیدوارم یوتیوب روزی رفع فیلتر شود، واقعاً نمی‌دانم این چه کار بیهوده‌ای است؟ نمی‌دانم تلگرام چرا باید فیلتر باشد، آن وقت از واتساپ که آمریکایی است، استفاده می‌کنیم!

صحت دارد که برخی تهیه‌کنندگان با توجه به تعداد فالوورها، بازیگران را انتخاب می‌کنند؟

بله، تهیه‌کنندگان بی‌سواد همین کار را می‌کنند.

بازیگری توانمند و در عین حال خوش استایل و خوش صدا هستید. چقدر از خودتان مراقبت می‌کنید؟ (منظورم تمرین صدا و ورزش و داشتن تغذیه مناسب است)

برای داشتن یک فرم استاندارد، چه در صدا و چه بدن، همیشه سعی می‌کنم خودم را روی فرم نگه دارم. خیلی به شکل حرفه‌ای ورزش نمی‌کنم اما خودم را رها نیز نمی‌کنم، در خصوص تغذیه و سلامت بدنم حساس هستم اما در حد استاندارد.

 مجید واشقانی
 مجید واشقانی

 فعالیت‌تان در عرصه تبلیغات نشان از اقبال شرکت‌ها برای استفاده از چهره‌تان دارد. چقدر این فعالیت‌ها در دیده شدن و کسب درآمد موثر است؟

بحث‌تان خیلی گسترده است اما من هر تبلیغی را انجام ندادم، مثلاً تبلیغ برند عطر فرانسوی یا کت و شلوار و مرکز کاشت موی هلیا را انجام دادم و با افرادی کار می‌کنم که برای برند خود ارزش قائل هستند. مطمئناً کسب درآمد در این حرفه وجود دارد.

آن چیزی که در پس ذهن‌تان است و همیشه شما را قلقلک می‌دهد و دل‌تان می‌خواهد کاری برای آن موضوع انجام دهید، چیست؟

در فکر ساختن یک برنامه جذاب هستم.

نهایت راه بازیگری برای مجید واشقانی کجاست؟ افق هدف های‌تان کجاست؟

هیچ نهایتی وجود ندارد و فقط من در مسیر درستی قرار گرفته ام.

اگر سخنی درباره حضور در «شب‌های مافیا» و «جوکر» دارید، بفرمایید…

اگر این ۲ برنامه خوب نبودند در آن‌ها حضور پیدا نمی‌کردم. به نظرم پلتفرمی که ریسک کرد و پای این برنامه‌های نو ایستاد، نتیجه‌اش را دید، از آن سو درست است که «سعید ابوطالب» در ساختن رئالیتی‌شو حرف اول را می‌زند اما در برنامه‌سازی بهتر از «احسان علیخانی» نداریم. او برنامه‌سازی را خوب بلد است و از سوی دیگر فیلیمو بهترین پلتفرم در میان دیگر پلتفرم‌هاست، «شب‌های مافیا» و «جوکر» هر دو برنامه‌های موفق در یک پلتفرم هستند چون در انتخاب‌های‌شان موفق بودند.

عکس های مجید واشقانی

 مجید واشقانی
عکس از  مجید واشقانی
 مجید واشقانی
عکس اینستاگرام مجید واشقانی
 مجید واشقانی
عکس های مجید واشقانی
 مجید واشقانی
عکس های مجید واشقانی
 مجید واشقانی
تصاویر مجید واشقانی
 مجید واشقانی
تیپ مجید واشقانی در شب های مافیا
 مجید واشقانی
عینک مجید واشقانی
 مجید واشقانی
عکس جدید مجید واشقانی
 مجید واشقانی
عکس مجید واشقانی در سریال از سرنوشت 3
 مجید واشقانی
عکس مجید واشقانی در فینال شب های مافیا
 مجید واشقانی
 مجید واشقانی در پشت صحنه فیلم
 مجید واشقانی
 مجید واشقانی بازیگر
 مجید واشقانی
عکس مجید واشقانی
 مجید واشقانی
عکس از مجید واشقانی بازیگر



پرسش های متداول


سن مجید واشقانی چقدر است؟
مجید واشقانی متولد سال 1359 است و هم اکنون 42 سال سن دارد.
قد مجید واشقانی چقدر است؟
180 سانتی متر
پدر مجید واشقانی اصالتا اهل کجاست؟
اطلاعاتی از اصالت مجید واشقانی در سایت ها نیست ولی می توان حدس زد که چون واشقان متعلق به استان مرکزی است شاید اصالتش به این شهر بر می گردد.
نقش مجید واشقانی در پایتخت 1 چیست؟
 مجید با بازی در نقش برادر همسر مسعود کبیری در پایتخت 1 حضور دارد.
اینستاگرام مجید واشقانی به چه آدرسی است؟
اینستاگرام مجید واشقانی به آدرس majidvasheghani است.
مجید واشقانی متأهل است یا مجرد؟
مجید واشقانی مجرد است.
نقش مجید واشقانی در سریال انحرافی چیست؟
واشقانی با بازی در نقش نیما در این مجموعه حضور دارد.
نقش مجید واشقانی در ماتادور چیست؟
 واشقانی نقش سرگرد احسان ثامن را در ماتادور ایفا کرده است.
نقش مجید واشقانی در هوش سیاه 2 چیست؟
 مجید در نقش ایمان اکبرنژاد در هوش سیاه بازی می کند.
نقش مجید واشقانی در سریال آنام چیست؟
واشقانی بازی نقش بیژن؛ همسر آرزو را در مجموعه آنام به عهده دارد. 


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی مجید واشقانی که با بازی در نقش های پلیسی به شهرت رسید و در شب های مافیا، جوکر و پدرخوانده به محبوبیت دست پیدا کرد را بررسی کردیم. در مطلب دیگری نیز بیوگرافی بهاره افشاری از بازیگری و شهرت تا حواشی با عکس را برایتان آورده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری اش دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 3 (از 2 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد