hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی حسین مهری و همسرش از بازیگری و شهرت تا حواشی با عکس

بیوگرافی حسین مهری و همسرش از بازیگری و شهرت تا حواشی با عکس

حسین مهری بازیگر است.اطلاعاتی از بیوگرافی او و همسرش و فرزندش،حواشی تقلب در شب های مافیا و ازدواج با پریناز ایزدیار و ویدا جوان را با مصاحبه و عکس آورده ایم.

حسین مهری(Hossein Mehri) بازیگر سینما و تلویزیون متولد دهه 1360 است که جدیدترین فیلم او، سریال مادرخوانده به کارگردانی امیر پورکیان در شبکه نمایش خانگی است. حسین بازیگری را با فیلم کوتاه "شهریور سرخ" به کارگردانی حسین فرخی در سال 1373 شروع کرد و با بازی در نقش سینا آذرنیا در سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی  در سن 28 سالگی به شهرت رسید.

این بازیگر توانا سابقه بازی در فیلم و سریال های چون «زیر هشت»، «نابرده رنج»، «پایتخت»، «تا ثریا»، «معراجی‌ها»، «همه‌چیز آنجاست»،«زرد»،«ماجرای نیمروز»، «ماجرای نیمروز:رد خون، «هفت و نیم»،«زنبور کارگر»، «همبازی»و...را در کارنامه هنری خود دارد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی حسین مهری و همسرش واطلاعاتی از فرزندش، خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به سوالاتی از قبیل حسین مهری در پایتخت چه نقشی داشت؟، اسم همسر حسین مهری چیست؟، حسین مهری اصالتا اهل کجاست؟، و... پاسخ می دهیم:

حسین مهری
حسین مهری بازیگر

 مشخصات حسین مهری

مشخصات فردی

نام کامل

حسین مهری

تاریخ تولد

۲۳ آبان ۱۳۶۳

محل تولد

ساوه

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

عقرب

مشخصات فیزیکی

قد

179 سانتی‌متر

وزن

حدود 75 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

محمد علی مهری- فوت در تاریخ 1401/09/19

نام برادران

2 برادر به نام مهدی و مهران

نام همسر 

آوا صلا

تاریخ ازدواج

آذر ماه 1391

نام فرزندان 

یک پسر به نام آریا متولد ۱۳۹۹/۰۶/۲۲

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

زمانه

سینا

1391

ماجرای نیمروز

عباس زریبافان

1395

حسین مهری
عکس اینستاگرام حسین مهری

 بیوگرافی کامل حسین مهری

کودکی و اوایل زندگی

حسین مهری روز چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۶۳(سال موش) مصادف با 19 ماه صفر سال 1405 هجری قمری و 14 نوامبر سال 1984 میلادی در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 38 سال سن دارد. نماد ماه حسین عقرب است و متولدین آبان افرادی جذاب، مغرور و با اعتماد به نفس هستند.

حسین مهری قد و وزن از مواردی است که در اینترنت جست و جو شده است اما بهتر است بدانید قد حسین مهری 179 سانتی متر است و حدودا 75 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم قهوه ای، موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده حسین مهری 5 نفره است و دو برادر به نام های مهدی و مهران دارد ولی اطلاعاتی از این که وی فرزند چندم خانواده است در دسترس نیست. پدرش اهل ساوه و مادرش اهل تبریز است. محمد علی مهری پدر حسین مهری در تاریخ 1401/09/19 فوت کرد.

حسین مهری و پدرش
حسین مهری و پدرش

 تحصیلات

تحصیلات حسین مهری تا مقطع دیپلم است.

حسین مهری و همسرش

حسین مهری و همسرش یا مواردی مشابه مانند حسین مهری و همسرش و فرزندش، حسین مهری و همسر واقعیش، عکس عروسی حسین مهری  در اینترنت توسط مخاطبان بسیار جست و جو شده است. آوا صلا همسر حسین مهری است که این بازیگر در آذر ماه سال 1391 در سن 28 سالگی با او ازدواج کرد که ثمره این زندگی پسری بنام آریا است که در تاریخ 30 اردیبهشت سال 1399 به دنیا آمد اما در بعضی از سایت ها اسم پسر حسین مهری را حامین و او را متولد سال 1396 معرفی کرده اند. عکس حسین مهری و همسرش تاکنون منتشر نشده است و اطلاعاتی از پیج همسر حسین مهری در دسترس نیست و تنها حرفی کـه این بازیگر درباره زندگی‌ خصوصی‌اش گفته‌ این اسـت کـه آوا در فعالیت‌های سینمایی نیست و دوست ندارد چهره‌اش شناخته شود. او میگوید: اگر در زندگیم از یک چیز شانس آورده باشم، آن وجود همسرم اسـت.

حسین مهری و پدرش
حسین مهری و فرزندش
حسین مهری و پدرش
عکس جدید حسین مهری و فرزندش

 شروع فعالیت

 شروع فعالیت حسین مهری در بازیگری با فیلم کوتاهی به نام "شهریور سرخ" به کارگردانی حسین فرخی در سال 1373 شروع شد و با نقش مسعود در سریال تا ثریا به کارگردانی سیروس مقدم به عنوان بازیگر شناخته شد اما با بازی در نقش سینا آذرنیا در سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی به شهرت رسید.

دوره بازیگری

دوره بازیگری حسین مهری با شرکت در کانون فرهنگی تربیتی حر سپری شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات حسین مهری را می توان از عکسی های که در اینستاگرام به اشترک می گذارد فهمید، به سفر، طبیعت گردی،موتور سواری و رانندگی علاقه دارد و با انتشار عکسی های از پسرش آریا، خانواده دوست بودن خود را ثابت کرده است. طرفدار ورزش های مانند فوتبال و والیبال  است و پرسپولیسی دوآتیشه است.

دیالوگ ماندگار حسین مهری

دیالوگ ماندگار حسین مهری در سریال زمانه است که می گوید: ببین نمی خوام آدم بدبینی خودم و نشون بدم... اونجوریم نیستم ولی... پسرم... پسرارو خوب میشناسم! ببین ماها یه ذره دلمون شبیه باند فرودگاه می مونه! یکی می شینه... دوتا می پره... چه می دونم امروز تو کفِ اینی... فردا مَحو اون یکی... به این گُل می دیم... به اون یکی اس ام اس می دیم! قـــــــول! تا دلت بخواد ما قول می دیم!

حسین مهری در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

hoseinmehrii

وبسایت

ویکی پدیا حسین مهری

اینستاگرام حسین مهری

اینستاگرام حسین مهری به آدرس hoseinmehrii است که 400 هزار فالور دارد، 570 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 134 پست بارگذاری کرده است.حسین صفحه اینستاگرامش را آوریل سال 2014 ایجاد کرد و اولین پست را به تاریخ 4 ژولای 2014 مصادف با روز جمعه 13 تیر سال 1393 منتشر کرد و 6289 لایک و 199 کامنت برای اولین عکس ثبت شده است. بازیگرانی چون پریناز ایزدیار، بهرام افشاری، هوتن شکیبا، شاهین صمدپور، هادی کاظمی و... صفحه اینستاگرام حسین مهری را فالو کرده اند.


اینستاگرام حسین مهری
صفحه اینستاگرام حسین مهری

 شایعات و حواشی حسین مهری

تقلب حسین مهری در مافیا

تقلب حسین مهری در مافیا از مواردی است که در اینترنت جست و جو شده است و به افشاگری این بازیگر درباره تقلب در شبهای مافیا اشاره دارد. این بازیگر در لایو اینستاگرام با اشاره به تقلب در شب های مافیا گفت: در دست دوم بازی اتفاقاتی افتاد که من ترجیح دادم آن را به مردم بگویم. زمانی که برنامه را ضبط کردیم به آقای سعید ابوطالب، کارگردان گفتم که مخاطبان این قسمت را قطعا دوست نخواهند داشت، اما او نظر دیگری داشت. وی افزود: متاسفانه زمانی که بازی آغاز شد و چهار نفر از بازیکنان صحبت کردند، دیدم که دو نفر از بازیکنان بیرون را نگاه می‌کنند و تقریبا تایید می‌گیرند و آن رابطی که تایید را می‌فرستاد را هم دیدم که چه کسی است. همان جا مقابل همه واضح اعلام کردم، کمی هم فضا سنگین شد و بازیکنانی که مافیا بودند از اینکه تقلب صورت می‌گیرد ناراحت بودند. خود شهروندان هم ناراحت بودند و آن افرادی هم که تقلب کردند کمی نگران شدند و این جو خوبی برای بازی ایجاد نکرد.در ادامه لایو حسین مهری در مورد مافیا را مشاهده می کنید.

حسین مهری و همسرش ویدا جوان

حسین مهری و همسرش ویدا جوان از شایعات فضای مجازی بود که خیلی زود کذب بودن این خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی مشخص شد و دلیل آن عکس های مشترکی بود که این دو بازیگر به عنوان همکار با هم گرفته بودند.
ویدا جوان و حسین مهری
ویدا جوان و حسین مهری

 حسین مهری و همسرش پریناز ایزدیار

حسین مهری و همسرش پریناز ایزدیار با عبارتی مانند حسین مهری همسر پریناز ایزدیار نیز جست و جو شده است اما این خبر نیز مانند سایر شایعات فضای مجازی صحت نداشت و شاید دلیل این شایعه همکاری این بازیگر در سریال زمانه در نقش خواهر و برادر بود.

حسین مهری و مریم مومن

حسین مهری و مریم مومن نیز از مواردی است که در فضای مجازی جست و جو شده است اما هر دوی این بازیگر متاهل هستند و در مسابقه شب های مافیا و سریال هم بازی به عنوان بازیگر با هم همکاری داشتند.

حسین مهری و ساشا سبحانی

حسین مهری با انتشار یک استوری در صفحه شخصی اینستاگرامش به عکس ساشا سبحانی واکنش داد و نوشت: سلام زالو این روزا خیلى یاد تو و امثال تو میفتم، تو دستات نباید حلقه به میله باشه خودت باید از … حلقه به میله بشى.


استوری حسین مهری برای ساشا سبحانی
استوری حسین مهری برای ساشا سبحانی

 


فیلم های حسین مهری

حسین مهری در زیر هشت

حسین مهری در زیر هشت با نقش عباس به مخاطبین معرفی شد و بازیگرانی چون امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، کامران تفتی، شیوا ابراهیمی، آرش مجیدی، آناهیتا افشار، مجید واشقانی، آتیلا پسیانی و...نیز در این سریال به ایفای نقش پرداختند. زیر هشت نام یک سریال تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم است که در سال ۱۳۸۹ از شبکه یک سیما پخش شد.

حسین مهری در زیر هشت
حسین مهری و امیر جعفری در سریال زیر هشت

حسین مهری در پایتخت

حسین مهری در پایتخت نقش شاگرد آشپزخانه را به عهده داشت و با بازیگرانی چون ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، محسن تنابنده در سال 1390 به کارگردانی سیروس مقدم هم بازی شد.

حسین مهری در پایتخت
حسین مهری و ریما رامین فر در پایتخت

حسین مهری در تا ثریا

حسین مهری در تا ثریا با نقش مسعود (همسر الناز و داماد ثریا) در سن 27 سالگی به عنوان بازیگر شناخته شد و تجربه بازی در کنار بازیگرانی چون آزیتا حاجیان، مهران احمدی، هومن سیدی، لیندا کیانی، الناز حبیبی را به کارگردانی سیروس مقدم کسب کرد.

حسین مهری در تا ثریا
حسین مهری در سریال تا ثریا
حسین مهری در تا ثریا
حسین مهری بازیگر نقش مسعود در سریال تا ثریا

بال‌های خیس

بال‌های خیس، یک سریال تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی عباس رنجبر در سال ۱۳۹۱ است که از شبکه یک سیما پخش شد.حسین مهری بازیگر نقش محسن در سریال بال‌های خیس است و بازیگرانی چون علی عمرانی، فاطمه گودرزی، حبیب دهقان نسب، شیوا خسرومهر، محسن افشانی نیر در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

حسین مهری در سریال بال‌های خیس
حسین مهری در سریال بال‌های خیس

حسین مهری در زمانه

حسین مهری در زمانه با نقش سینا آذرنیا برادر ارغوان (پریناز ایزدیار) در سن 28 سالگی به شهرت رسید و بازیگرانی چون حمید گودرزی، حسین محجوب، مهرانه مهین‌ترابی، شهرام قائدی، هومن برق‌نورد، ویدا جوان نیز در این سریال به ایفای نقش پرداختند.زمانه یک سریال تلویزیونی در ژانر عاشقانه درام اجتماعی به کارگردانی حسن فتحی محصول در سال ۱۳۹۱ است که در ۴۹ قسمت از شبکه سه سیما پخش شد.

حسین مهری در سریال زمانه
حسین مهری در سریال زمانه

حسین مهری در سریال معراجی ها

حسین مهری در سریال معراجی ها نقش پیام یک بچه مایه دار تهرانی رو بازی میکند که به شدت ترسو هست و برای فرار از هر موقعیتی حاضر هست پول خرج کند. معراجی‌ها یک سریال تلویزیونی به کارگردانی مسعود ده نمکی در سال 1393 است که برزو ارجمند، رضا رویگری، حمید لولایی، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، کاوه خداشناس، بهاره افشاری و...از بازیگران آن هستند.

حسین مهری در سریال معراجی ها
حسین مهری در معراجی ها

حسین مهری در سریال همه چیز انجاست

حسین مهری در سریال همه چیز انجاست، نقش مهران را به همراه بازیگرانی چون امین زندگانی، الهام حمیدی، محمد عمرانی، مهرانه مهین‌ترابی، حدیث میرامینی به عهده دارد.همه چیز آنجاست یک سریال تلویزیونی در ژانر اجتماعی، درام به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در سال ۱۳۹۳ است.

حسین مهری در سریال همه چیز انجاست
حسین مهری در سریال همه چیز انجاست

حسین مهری در فیلم زرد

حسین مهری در فیلم زرد با نقش عباس با ستارگانی مانند بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان‌ افشار، شهرام حقیقت‌دوست، آناهیتا درگاهی به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده در سال 1395 هم بازی شد.

حسین مهری در فیلم زرد
حسین مهری در فیلم زرد

حسین مهری در ماجرای نیمروز

حسین مهری در ماجرای نیمروز، نقش عباس زریبافان (نفوذی سازمان مجاهدین خلق) را به کارگردانی محمدحسین مهدویان به عهده داشت و بازیگرانی مانند مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر،هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، محیا دهقانی، لیندا کیانی، جواد عزتی، مهدی پاکدل نیز در آن حضور داشتند.

حسین مهری در ماجرای نیمروز
حسین مهری در ماجرای نیمروز

حسین مهری در سریال حوالی پاییز

حسین مهری در سریال حوالی پاییز نقش مهران همسر ساره با بازی آن ماری سلامه را به عهده داشت. حوالی پاییز نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی حسین نمازی با موضوع حادثه منا در سال ۹۴ است و رویا تیموریان، لیلا اوتادی، رضا اکبرپور، مونا کرمی، ارشا اقدسی و...نیز در آن به عنوان بازیگر حضور داشتند.

حسین مهری در سریال حوالی پاییز
عکس حسین مهری در سریال حوالی پاییز

هفت ونیم

هفت و نیم یک فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی در سال ۱۳۹٧ است که حسین مهری در نقش بهزاد با فرشته حسینی در اپیزود فرشته هم بازی شد. ندا جبرائیلی، هستی مهدوی، آناهیتا افشار، شیدا خلیق، افسانه کمالی، متین حیدری‌نیا، شادی مختاری، محمدرضا غفاری، علیرضا کمالی‌نژاد، علیرضا استادی نیز سایر بازیگران این فیلم هستند.

حسین مهری در هفت ونیم
حسین مهری در فیلم سینمایی هفت ونیم

حسین مهری در مافیا

حسین مهری در مافیا، اولین تجربه حضور در شبکه نمایش خانگی را به کارگردانی سعید ابوطالب کسب کرد. او در فصل سوم شب های مافیا نقش های روان‌پزشک، دکتر لکتر و دکتر شهر را به عهده داشت که برای او ۱ برد و ۲ باخت به همراه داشت که بازی حسین مهری در مافیا به شدت دیده شد و او نیز در فینال و فینال فینالیست‌ها شب های مافیا نیز حضور پیدا کرد.

عکس حسین مهری در مافیا
عکس حسین مهری در مافیا

مزون کار

مزون کار، فیلم کوتاهی به کارگردانی سجاد قراگزلو و تهیه کنندگی منوچهر هادی در ژانر اجتماعی و معمایی است که حسین مهری در این فیلم با گریم و لباس زنانه متفاوت ترین نقش خود را جلوی دوربین بازی کرد.احسان کریمی، شیما افسری، میترا افضلی، مرجان رشیدی، بهروز حسینی، فرامرز فرمانی، عاطفه تیموری دیگر بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
حسین مهری در نقش یک زن
حسین مهری در نقش یک زن

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

عشق + ۲

1377

کارگردان: رضا کریمی
بازیگران: امین تارخ، فاطمه معتمدآریا

خوش رکاب

1381

کارگردان: علی شاه‌حاتمی
بازیگران: محمد کاسبی، مریم سعادت

ما چند نفر

1385

کارگردان: فیاض موسوی
بازیگران: مهدی پاکدل، سام درخشانی

سرزمین کهن

1387

کارگردان: کمال تبریزی
بازیگران: شهاب حسینی، نیکی کریمی

فیلم سینمایی بن‌بست

1387

دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه

تله فیلم سایه‌های شهر

1388

کارگردان: مرتضی آتش زمزم

بازیگران: حامدعزیزی، حسین احمد

زیر هشت

1389

در نقش عباس

کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: امیر جعفری، پانته‌آ بهرام

نابرده رنج

1389

در نقش بسیجی فرمانده

کارگردان: علیرضا بذرافشان
بازیگران: کامبیز دیرباز، سام درخشانی

پایتخت

1389

در نقش شاگرد آشپزخانه

کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: محسن تنابنده، ریما رامین‌فر

فرجام

1389

در نقش نیما امینی

کارگردان: امیرحسین ندایی

نویسنده: یوسف مردایان، محبوبه بیات

شتاب کن

1389

کارگردان: سعيد اسدی
بازیگران: خاطره اسدی، بابک انصاری،

تا ثریا

1390

در نقش مسعود(همسر الناز، داماد ثریا پسر عمه الناز و نگین و پویا)

کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: آزیتا حاجیان، مهران احمدی

پنجره

1390

در نقش افشین پرتوی

کارگردان: قدرت‌الله صلح‌میرزایی
بازیگران: عبدالرضا اکبری، فریبا کوثری

روزهای زندگی

1390

کارگردان: پرویز شیخ‌طادی
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی

تله فیلم به نام مادر

1390

-

بال‌های خیس

1391

در نقش محسن

کارگردان: عباس رنجبر
بازیگران: علی عمرانی، فاطمه گودرزی

زمانه

1391

در نقش سینا

کارگردان: حسن فتحی
بازیگران: حمید گودرزی، پریناز ایزدیار

تله فیلم ما همه تنهاییم

1391

کارگردان: آرش تقوا
بازیگران:سحر قریشی، آزاده مهدی زاده

شب کنکوری

1392

کارگردان: محمد راوندی
بازیگران: فلور نظری، فاطیما بهارمست

معراجی‌ها

1393

در نقش پیام

کارگردان: مسعود ده نمکی
بازیگران: برزو ارجمند، رضا رویگری

همه‌چیز آنجاست

1393

در نقش مهران

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
بازیگران: امین زندگانی، الهام حمیدی

شیپورچی

1393

کارگردان: سید وحید حسینی

بازیگران: حسین سلیمانی، عباس جمشیدی فر

شروع یک پایان

1394

کارگردان: آرش تقوا شعار
بازیگران: نازنین کریمی، لیلا اوتادی

زرد

1395

در نقش عباس

کارگردان: مصطفی تقی‌زاده
بازیگران: بهرام رادان، ساره بیات

چراغ‌های ناتمام

1395

کارگردان: مصطفی سلطانی
بازیگران: مجید صالحی، شقایق فراهانی

ماجرای نیمروز

1395

در نقش عباس زریبافان

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر

تا مدار 10 درجه

1396

کارگردان: مهرداد خوشبخت
بازیگران: داریوش فرهنگ، محمود عزیزی

کروکودیل

1396

در نقش سهیل

کارگردان: مسعود تکاور
بازیگران: کوروش تهامی، رضا یزدانی

ویولن

1396

کارگردان: محمدرضا ممتاز
بازیگران: حسین مهری، افسانه فتاحی

حوالی پاییز

1397

در نقش مهران

کارگردان: حسین نمازی
بازیگران: رویا تیموریان، لیلا اوتادی

ماجرای نیمروز:رد خون

1397

در نقش عباس زریبافان، همسر زهره

هفت و نیم

1397

در نقش بهزاد

کارگردان: نوید محمودی
بازیگران: فرشته حسینی، شیدا خلیق

زنبور کارگر

1398

کارگردان: افشین صادقی
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، شبنم مقدمی

ارثیه پدری

1399

کارگردان: میلاد بنایی و مهدی نقویان

کولبرف

1399

کارگردان: میلاد منصوری
بازیگران: علی انصاریان، حسین سلیمانی

شب‌های مافیا

1400

کارگردان: سعید ابوطالب

همبازی

1400

در نقش مهران

کارگردان: سروش محمدزاده
بازیگران: مریم مومن، دیبا زاهدی

مزون کار

1400

کارگردان: سجاد قراگزلو
بازیگران: احسان کریمی، شیما افسری

تدفین

1400

کارگردان: محمد تنابنده
بازیگران: توماج دانش بهزادی، مجید سعیدی

ارتش سری

1401

کارگردان: سعید ابوطالب

مادر خوانده

1402

کارگردان: امیر پورکیان

بازیگران: آناهیتا درگاهی، هامون سیدی

جوایز و افتخارات حسین مهری

عنوان

سال

توضیحات

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1400

از جشنواره آمریکای جنوبی برای فیلم کولبر


16 حقیقت جالب درباره حسین مهری

  1. اینستاگرام حسین مهری تیک آبی ندارد.
  2. حسین مهری در نابرده رنج نقش قش بسیجی فرمانده را به عهده داشت.

  3. او در کانون حر با عباس غزالی، امیر رونقی و شاهین صمدپور هم دوره ای بود.
  4. او برای انتخاب یک بازی سه تا فاکتور اصلی(کارگردان، فیلمنامه نویس و نقش) دارد که به شدت برایش مهم است.
  5. خیلی آدم پر رفت و آمدی نیست اما دوستان خوبی در بین همکاران مانند امیر جعفری و کامبیز دیرباز دارد.
  6. اهل تنهایی هست و ترجیح می دهد بیشتر وقتش را به کتاب خواندن و فیلم دیدن بگذراند.
  7. در انتخاب نقش کمی وسواس به خرج می‌دهد و ترجیح می‌دهد هر اتفاقی و شخصیتی را برای بازی قبول نکند.
  8. از جوایز حسین مهری در زمینه بازیگری می‌توان جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره آمریکای جنوبی برای فیلم کولبر اشاره کرد.
  9. وی تا کنون در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر موفق به دریافت جایزه‌ای نشده است.
  10. در بین نقش های که تا الان بازی کرده است نقش عباس زریبافان در فیلم ماجرای نیمروز را بسیار دوست دارد.
  11. او بازی در سریال بال‌های خیس را بدترین انتخاب و بزرگترین اشتباه در کارنامه هنری خودش می‌داند و معتقد است ضعف کارگردانی در این سریال به بازی او ضربه زده‌است.
  12. شدیدا پرسپولیسی هست.
  13. مهدی مهری برادر حسین مهری نیز در بازیگری فعالیت دارد.
  14. نقطه اوج موفقیت‌ حسی مهری با نقش سینا درسریال زمانه بود.
  15. او درباره پروسه انتخاب‌ش برای بازی در اولین فیلم می گوید: شکل و شمایل انتخاب من عجیب بود. اگر یادتان باشد تلویزیون در گذشته جمعه‌ها ساعت 4 بعدازظهر از شبکه یک سیما فیلم سینمایی پخش می‌کرد. انتهای هر فیلم نام دفتر فیلمسازی‌ را می‌نوشتند و من آن‌ها را یادداشت می‌کردم. بعد با 118 تماس می‌گرفتم و شماره آن دفترها را می‌گرفتم. یک روز با دفتر سبحان فیلم تماس گرفتم و منشی آن‌جا وقتی فهمید سن و سال من کم است برایش جالب شد و گفت 20 روز دیگر دوباره تماس بگیر. من 20 روز دیگر رفتم فرم پر کردم و دیدم پایین صفحه نوشته چه کسی معرف شما بوده است؟ همین‌طور مانده بودم که چه‌کار کنم؟ کارگردان آمد به من گفت معرف‌تان چه کسی است؟ گفتم هیچ‌کس، من همین‌طوری آمده‌ام. تلاش من برای حسین فرخی جالب بود و این‌طور شد که انتخاب شدم.
  16. استنلی کوبریک و کوئنتین تارانتینو از کارگردان مورد علاقه وی است.

مصاحبه حسین مهری

مصاحبه حسین مهری به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد که شما در ادامه آخرین مصاحبه وی را به بهانه حضور در شب‌های مافیا به تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۱ با سایت فیلمو مشاهده می کنید.

شما پیش از حضور در مسابقه شب‌های مافیا چقدر با این بازی آشنایی داشتید؟

یک آشنایی جزیی داشتم و قبلا در حد یکی دو دست بازی کرده بودم. برای مسابقه شب‌های مافیا هم مقداری تمرین جزیی شد و مواردی را درباره این مسابقه به ما گفتند که با فضای بازی آشناتر شدیم.

بسیاری از مخاطبان بازی شما را دوست داشتند و به نظرشان خوب در این مسابقه ظاهر شدید نظر خودتان چیست؟

در بخش آخر که افتضاح ظاهر شدم! اما با این حال یکی از نکات خوب این برنامه زمان طولانی آن بود.

نگاه شما به این بازی چطور است و چقدر برای شما جدی است؟

من به عنوان یک بازی به آن نگاه می‌کنم که البته به نظرم بازی خوبی هم نیست چون یا باید دروغ بگویی یا دروغ بشنوی. البته این که در مسابقه شب‌های مافیا با دوستان و همکاران دور هم جمع می‌شویم و بازی می‌کنیم بسیار جذاب است و لذت می‌بریم از این که برنامه خوب و دیدنی برای مردم ساخته می‌شود و من هم برای همین در این مسابقه شرکت کردم اما این که بخواهم این بازی را در خانواده و جمع دوستانم همیشه بازی کنم، نه آنچنان جذابیتی برایم ندارد.

حسین مهری
حسین مهری در شب های مافیا

 فکر می کنید این بازی چه نکته‌ای می‌تواند برای بازیکنان داشته باشد؟

به نظر من بیشتر به کسانی که بلد نیستند دروغ بگویند یاد می‌دهد چطور دروغ بگویند و ظاهرسازی کنند که نمونه‌هایش را می‌توان در جامعه امروزمان هم دید که به وفور این دروغ‌ها گفته می‌شود به طوری که انگار بخشی از فرهنگ ما شده است.

این بازی چقدر به  هنر بازیگری ارتباط دارد و آیا از استعداد بازیگری هم می‌شود برای برنده شدن بهره گرفت؟

نه فکر نمی‌کنم. دروغی که در مافیا گفته می‌شود خیلی به مرز واقعیت نزدیک‌تر است تا بازیگری. برای همین به نظرم هنر بازیگری در بازی مافیا اصلا به کار نمی‌آید. آدم‌ها زمانی دروغ می‌گویند که بخواهند حقیقتی را پوشش بدهند اما در بازیگری شما بازی می‌کنید. بنابراین اگر بتوانید به گونه‌ای از بازیگری استفاده کنید و به مرزی برسید که حقیقتی را پوشش بدهید و در عین حال حریف شما متوجه نشود که در حال بازیگری هستید، آن هنگام یک بازی در حد اعتلا کرده‌اید.

 به نظر شما آیا نوع پیشگیری از تقلب در این مسابقه کافی بود؟

من برای پیشگیری از تقلب در این بازی پیشنهاد دادم که بازیکنان تلفن‌های همراهشان را تحویل بدهند، ماسک بزنند و در حین بازی از سرویس بهداشتی استفاده نکنند و علاوه بر این‌ها پرده‌ای بین بازیکنان و عوامل کشیده شود و کسانی هم که رای گرفته می‌شود و از بازی بیرون می‌روند، به بازیکنان نزدیک نباشند که این پیشنهاد به لحاظ اجرایی پذیرفته نشد ولی اگر پذیرفته می‌شد، هم نگرانی‌ها برای امکان تقلب کمتر می‌شد و هم برای مخاطب و بیننده بازی جذاب‌تری می شد.

کدام نقش را در این مسابقه بیشتر دوست دارید که بازی کنید؟

نقش حرفه‌ای به نظرم جذاب‌تر از دیگر نقش‌هاست.

حسین مهری
پوریا پورسرخ، حسین مهری و حامد آهنگی در شب های مافیا

 کدام یک از بازیکنان به نظر شما بازی خوبی داشت و حرفه‌ای ظاهر شد؟

همه بازیکنان خوب بودند اما به نظرم حامد آهنگی بازی خیلی خوبی داشت و من بازی‌ او را دوست داشتم.

حضورتان در این مسابقه چطور تجربه‌ای بود؟

تجربه بانمک و جذابی بود و خیلی به من در کنار دوستان و همکارانم خوش گذشت.

برای دوره‌های بعد هم علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه هستید؟

دوستان برنامه شب‌های مافیا باید دوست داشته باشند که من در دوره‌های بعد باشم یا نه ولی در مجموع در برنامه شب‌های مافیا یک گروه بسیار خوب و دوست داشتنی حضور دارد و در جمع همکاران به ما خیلی خوش می‌گذرد اما حضورم در دوره‌های بعد بستگی به نوع اجرا دارد که چگونه باشد.

کار تازه‌ای برای آینده نزدیک در سینما، تلویزیون یا نمایش خانگی دارید؟

بله. مشغول بازی در یک کار سینمایی هستم.

در ادامه قسمتی از مصاحبه حسین مهری در خندوانه را مشاهده می کنید که درباره خاطره سرکارگذاشتن رامبد جوان با تقلید صدای حامد بهداد است.


عکس حسین مهری بازیگر

حسین مهری
حسین مهری و الهه حصاری در فیلم کروکودیل
حسین مهری
عکس پسر حسین مهری
حسین مهری
عکس های حسین مهری
حسین مهری
حسین مهری در ماجرای نیمروز
حسین مهری
حسین مهری در فیلم تدوین
حسین مهری
حسین مهری در فیلم زنبور کارگر

 

حسین مهری در تله فیلم شیپورچی
حسین مهری در تله فیلم شیپورچی


حسین مهری در سریال هم بازی
حسین مهری در سریال هم بازی

پرسش های متداول

حسین مهری اصالتا اهل کجاست؟
حسین مهری متولد تهران است ولی اصالت پدرش ساوه و مادرش تبریزی است.
قد حسین مهری چند است؟
قد حسین مهری 173 سانتی متر است.
اسم همسر حسین مهری چیست؟
آوا صلا، اسم همسر حسین مهری است.
حسین مهری در پایتخت چه نقشی داشت؟
حسین مهری در پایتخت نقش شاگرد آشپزخانه را داشت.
حسین مهری در چه فیلم هایی بازی کرده؟

حسین مهری در فیلم هایی مانند زمانه، تا ثریا، زرد ،ماجرای نیمروز،«هفت و نیم ،زنبور کارگر و...بازی کرده است.




سخن آخر

بیوگرافی حسین مهری بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون که با بازی در نقش سینا در سریال زمانه به شهرت رسید و این روزها در سریال مادر خوانده در شبکه نمایش خانگی به همراه بازیگرانی چون آناهیتا درگاهی، بهاره کیان افشار، پژمان بازغی، شهاب مظفری، هامون سیدی، علی استادی، مجید نوروزی و ..به ایفای نقش پرداخته است را در این مطلب مرور کردیم. در مطلبی دیگر بیوگرافی پژمان بازغی؛از بازیگری و شهرت تا ازدواج و طلاق و بیوگرافی مجید نوروزی و همسرش با معرفی خانواده و عکس های جدید  پرداختیم که در صورت تمایل می توانید آنها را هم مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر توانا هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری اش دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد