hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

اجتماعی

خاک نامهربان تهران

میدان ونک روز گذشته مسدود بود. لوله‌های آب در خیابان ولیعصر، میدان ونک ترکیده و زمین در بخشی از این محدوده فروریزش کرده بود. علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درخصوص جزئیات این حادثه توضیح داده بود: جمعه پنجم مرداد ۱۴۰۳ حادثه اول،
امروز, 04:30
0
0
0

سیاست رد مرز و اخراج مهاجران

در پی شکل‌گیری جو مهاجرستیزی اخیر در کشور که در خدمت یک ایدئولوژی ضد افغانستانی است که نابرابری و تبعیض علیه این گروه را مشروعیت می‌بخشد، دولت نیز اقدام به دیپورت و رد مرز افغانستانی‌هایی کرده است که به صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند. طبق آمار سایت
امروز, 04:00
41
0
0

نگاه قانون به کودک‌آزاری

کودک‌آزاری در همه کشورها جرم مهمی محسوب می‌شود و به طور کل مقوله کودک و مسائل مربوط به آن همیشه مهم خواهد بود. هرگونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده‌گرفتن‌ عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنان جرم بوده و مرتکبان به
امروز, 02:30
23
0
0

زخم‌های ابدی

نامادری بر روی قفسه سینه دختر 10ساله نشسته و شلنگ گاز را در دهانش چپانده، فندکی در دست گرفته و با فریاد، بچه‌ها را تهدید کرده تا اگر چیزی به پدرتان بگویید شما را خواهم کشت. همان موقع به دلیل فریاد کودکان در حیاط خانه، سر‌و‌کله همسایه‌ها برای کمک‌ پیدا می‌شود
امروز, 02:00
23
0
0

رکورد گرم‌ترین هوای تهران چقدر است؟

مدیرکل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: رکورد دمای هوای استان تهران در ورامین ۲ مرداد سال ۱۳۹۲ با ۴۵.۶ درجه سلسیوس ثبت شد. در همان تاریخ در ایستگاه فرودگاه مهرآباد پایتخت دمای ۴۲.۴ درجه سلسیوس به ثبت رسید.
امروز, 00:31
36
0
0

کولر‌های ایران بیشتر از کل مصر، برق مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه بیشتر از ۴۰ درصد مشترکان خانگی پاداش صرفه‌جویی دریافت کرده‌اند و یک سوم مشترکان نیز قبض برق رایگان دریافت کرده‌اند، گفت: با توجه به افزایش دما در هفته آینده از مردم می‌خواهیم از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف استفاده نکنند،
دیروز, 23:07
25
0
0

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ این محور مسدود شد

محور چالوس و آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) مسدود شد.
دیروز, 22:57
21
0
0

وزارت بهداشت: مردم در ساعات ۱۱ تا ۱۷ در معرض نور خورشید نباشند

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که چرا وزارت بهداشت درباره تعطیلی در روز‌هایی که اشعه فرابنفش در اوج خود قرار دارد ورود و یا اعلام نظر نکرده است؟ افزود: سیاستی که باید در این زمینه اعمال شود کاهش مواجهه با نور خورشید است.
دیروز, 22:10
38
0
0

هفته آینده تقاضای مصرف برق به قله می‌رسد

وزیر نیرو با بیان اینکه گروه‌های واکنش سریع صنعت برق در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: همچنان برخی اداره‌ها و سازمان‌ها برنامه‌های مدیریت مصرف برق را رعایت نمی‌کنند که ضرورت دارد در این خصوص شرکت‌های توزیع نهایت دقت و نظارت را داشته باشند.
دیروز, 21:45
30
0
0

مشکل قطع برق مترو پرند به دلیل بروز اشکال فنی در شبکه برق داخلی مترو بود

شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد: مشکل قطع برق پیش آمده در مترو پرند به دلیل بروز اشکال فنی در شبکه برق داخلی مترو بوده و هیچ‌گونه اختلالی در شبکه‌های برق‌رسانی به مترو وجود ندارد.
دیروز, 21:10
32
0
0

(عکس) بارش برف تابستانی در شهرستان کلیبر

بارش برف در وسط تابستان بخش‌هایی از شهرستان کلیبر در آذربایجان شرقی را سفید پوش کرد.
دیروز, 21:02
31
0
0

ساعت کاری مراکز دولتی در روز شنبه اعلام شد

شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: فعالیت مراکز دولتی در سراسر کشور در روز شنبه از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.
دیروز, 21:00
27
0
0

ساعت کاری ادارات استان تهران شنبه تا ساعت ۱۲ است

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ساعت ۱۲ خواهد بود.
دیروز, 20:50
26
0
0

مردم به شایعات درباره اشعه فرابنفش توجه نکنند؛ رکورد دمایی در پایتخت زده نمی‌شود

ضیائیان گفت: در سه تا چهار روز آینده شاخص اشعه فرابنفش ۹ برای تهران پیش بینی شده است و در مناطقی همچون کرمان و سیستان و بلوچستان به بالای ۱۱ خواهد رسید.
دیروز, 20:40
21
0
0

کاهش ساعت کاری مراکز دولتی در سراسر کشور

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت درپی افزایش کم‌سابقه دمای هوا و تداوم گرمای شدید نکات مهمی رایاداور شد.
دیروز, 19:36
27
0
0

کاهش ساعت کاری مراکز دولتی در سراسر کشور

درپی افزایش کم‌سابقه دمای هوا و تداوم گرمای شدید و به منظور حفظ سلامتی هموطنان، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در تاریخ شنبه ۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.
دیروز, 19:26
24
0
0

از ساعات ۱۱ تا ۱۷ در معرض نور خورشید نباشید

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه کارفرمایان باید شرایطی را فراهم کنند تا افراد شاغل در محیط‌های باز کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند، بیان کرد: استفاده از کلاه لبه دار، عینک آفتابی استاندارد، مصرف کرم‌های ضدآفتاب با SPF
دیروز, 19:23
29
0
0

(اینفوگرافیک) در هوای گرم این وسایل را در خودرو رها نکنید!

در هوای گرم این وسایل را در خودرو رها نکنید! به طور کلی هر وسیله‌ای که به حرارت حساس باشد یا ممکن است واکنش شیمایی رخ دهد، نباید در هوای گرم در خودرو رها شود.
دیروز, 18:50
24
0
0

مردم در ساعات ۱۱ تا ۱۷ در معرض نور خورشید نباشند

گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: برای سنجش میزان تابش پرتوهای فرابنفش، شاخصی به نام UV index وجود دارد که از بازه زمانی یک تا ۱۱ را شامل می‌شود؛ زمانی که این شاخص به بالای عدد ۶ می‌رسد حتماً باید مواجهه افراد با نور آفتاب کاهش یابد‌.
دیروز, 18:00
32
0
0

سومین حادثه عجیب امروز در تهران، برخورد قطار به سکو در راه آهن

تهران امروز دو حادثه دیگر هم پشن سر گذاشت، فرونشست در میدان ونک سبب مصدوم شدن یک نفر شد، از طرفی سقوط سنگ در منطقه سولقان هم سبب ایجاد مصدومیت در برخی افراد شد.
دیروز, 17:34
30
0
0

اعلام نامزدهای نهایی کمیته تعیین رئیس بنیاد شهید

اسامی نامزدهای نهایی کمیته تعیین رئیس بنیاد شهید اعلام شد.
دیروز, 17:15
30
0
0

کاهش ساعت کاری ادارات خراسان رضوی برای شنبه و یکشنبه

فعالیت کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی به جز مراکز درمانی و امدادی در روز‌های شنبه و یکشنبه از ساعت ۶ تا ١١ خواهد بود.
دیروز, 16:40
19
0
0

فرونشست زمین در میدان ونک/ چند نفر مصدوم شدند؟

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران اعلام کرد: در پی شکسته‌شدن لوله، آب نفوذ کرده و وارد خیابان ولیعصر شده؛ در خیابان ولیعصر به‌دلیل عملیات عمرانی که در حال انجام بوده، جدول نهرهای این محدوده برداشته شده که باعث می شود آب واردشده در خیابان به سطح زیرین نفوذ کند و
دیروز, 16:00
22
0
0

ماجرای ارسال پیامک «منقضی شدن اعتبار گذرنامه» چیست؟

مسئولان پلیس گذرنامه اعلام کرده‌اند که این پیامک‌ها برای اکثریت افرادی که پاسپورت دارند ارسال شده و هدف هوشیاری مردم نسبت به وضعیت اعتبار گذرنامه‌هایشان است.
دیروز, 15:58
34
0
0

تصاویری از فرونشست وحشتناک زمین در ونک

فرونشست زمین در خیابان ولیعصر در محدوده میدان ونک باعث مصدوم شدن یک شهروند شد.
دیروز, 15:42
27
0
0

درخواست جدایی از شوهری که با زنی ازدواج موقت کرد

زنی که بعد از ۳۰ سال زندگی مشترک تصمیم به طلاق گرفته است، درباره دلیل جدایی توضیح می‌دهد.
دیروز, 15:30
33
0
0

هوای اصفهان بنفش شد!

مطابق سامانۀ پایش کیفی هوای کشور، امروز جمعه (۵ مردادماه ۱۴۰۳) شاخص کیفیت هوای (AQI) اصفهان تا ظهر و نزدیک به ساعت ۱۴ به ۲۴۴ رسید. طبق تعاریف این شاخص، هوای اصفهان بسیار ناسالم (۲۰۱۳۰۰) است. دیروز نیز هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم بود. اگر این میزان
دیروز, 15:24
30
0
0

گرمای شدید در سراسر جهان: سازمان ملل خواستار اقدامات فوری شد

سازمان ملل متحد با هشدار درباره گرمای شدید و خطرات آن برای افراد زیادی، فراخوان «دعوت به اقدام» صادر کرده است.
دیروز, 14:00
30
0
0

یک مصدوم در فرونشست زمین میدان ونک تهران

ترکیدگی لوله آب در خیابان برزیل باعث آب شُستگی در خیابان ولیعصر محدوده توانیر شده است که منجر به شکست آسفالت و ریزش در محدوده جنوب به شمال خیابان ولیعصر قبل از تقاطع پل شهید همت شده است که تا این لحظه یک مصدوم به مرکز درمانی انتقال یافته است.
دیروز, 13:53
27
0
0

قله مصرف را طی هفته آینده خواهیم زد؛ در حالت آماده باش هستیم

وزیر نیروز با بیان این که پیش بینی ما این هست که قله مصرف را طی هفته آینده خواهیم زد، گفت: از مردم تشکر میکنم که ما را در این مدیریت مصرف یاری میکنند اما عده قلیلی پرمصرف همکاری نمیکنند که تذکر داده ایم و امیدواریم مصارف خودشان را کاهش بدهند.
دیروز, 13:50
24
0
0

حادثه تلخ در مشگین شهر؛ مرگ کوهنورد ۵۰ ساله

رییس هلال احمر شهرستان مشگین شهر گفت: بانوی کوهنورد ۵۰ ساله پس از سقوط آزاد از ارتفاعات سبلان جان خود را از دست داد.
دیروز, 13:40
24
0
0

ریزش سنگ بر روی چند خودرو در سولقان

روابط عمومی و امور بین‌الملل اورژانس استان تهران اعلام کرد: صبح امروز در ساعت ۹ گزارشی مبتنی بر ریزش آوار و سنگ بر روی چند خودرو در سولقان به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد.
دیروز, 13:30
22
0
0

خبری جدید برای بازنشستگان؛ کدام گروه از بازنشستگان 70 میلیون حقوق می‌گیرند؟

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر گفت: بیشترین حقوق بازنشستگی مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌صورت متوسط ماهانه ۷۰ میلیون تومان است.
دیروز, 13:10
22
0
0

پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از فردا ۶ مردادماه

سازمان راهداری اعلام کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش کردیم با مدیریت سفر،‌ فشارها بر مرز مهران را کاهش دهیم. بر این اساس سال قبل در سفرهای رفت اربعین، ۴۸ درصد از زائران از مرز مهران استفاده کردند.
دیروز, 13:00
15
0
0

توصیه‌های وزارت بهداشت برای حفاظت در برابر پرتوگیری نور خورشید/ ۱۰ تا ۱۶؛ ساعات اوج تابش‌های فرابنفش

شاخص پرتوهای بنفش از عدد یک تا ۳ به عنوان «محدوده ایمن» شناخته می‌شود اما از عدد ۳ به بعد، یک تهدید به حساب می‌آید. اختلاف میان شدت تابش پرتوهای بنفش خورشیدی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ به عدد ۱۰ و حتی گاهی‌اوقات به بیش از ۱۰ عدد می‌رسد.
دیروز, 11:30
16
0
0

تداوم هوای گرم در سه روز آینده در کشور

طی سه‌ روز‌ آینده در اغلب مناطق کشور جوی‌ آرام و تداوم هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.
دیروز, 11:00
21
0
0

محدودیت ترافیکی اطراف میدان ونک؛ آسفالت نشست کرد

«امروز به دلیل ترکیدگی لوله آب شهری مجبور به اجرای محدودیت ترافیکی در اطراف میدان ونک و جنوب به شمال خیابان ولیعصر شدیم. به دلیل ترکیدگی لوله آب و البته نشست آسفالت خیابان در محدوده جنوب به شمال خیابان ولیعصر مجبور به ایجاد محدودیت ترافیکی و عبور خودرو و
دیروز, 10:28
20
0
0

تلاش برای یافتن ۲ مرد غرق‌شده در اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام افزایش میزان غرق‌شدگی بیان کرد: ظهر روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳)، دو مرد در کانال انتقال آب کشاورزی غرق شدند و همچنان تیم‌های امدادی و غواصی با همراهی گروه‌های محلی برای یافتنشان در تلاش هستند.
دیروز, 10:05
20
0
0

توقف در این مکان‌ها، ۱۰۰ هزار تومان جریمه دارد

بر اساس نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، توقف وسایل نقلیه در محل‌هایی که تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» در آن نصب شده در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۰۰ هزار تومان جریمه درپی خواهد داشت. همچنین در سایر شهر‌ها مبلغ جریمه برای
دیروز, 10:00
33
0
0

چمران: کسانی که دنبال تخریب زاکانی هستند، نامردی می‌کنند

«برخی‌ها با تخریب زاکانی می‌خواهند کار‌هایی که در دوره ششم شورای شهر در تهران انجام شده، یا پروژه‌های نیمه‌تعطیلی که راه افتاده و فعال شده از جمله یادگار امام (ره)، شهید شوشتری، شهید بروجردی و تهیه و خرید اتوبوس‌ها که یک اقدام و تحول بزرگی در تهران بود، دیده
دیروز, 09:38
29
0
0

کیفیت هوای تهران امروز چطور است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۸ قرار گرفته و هوای تهران در آستانه آلودگی است.
دیروز, 09:33
30
0
0

آماده‌باش مدیریت بحران برای موج گرما در کشور؛ استانداران خودشان درباره تعطیلی تصمیم بگیرند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، از آماده باش مدیریت بحران کشور برای موج گرما در برخی از مناطق کشور خبر داد.
دیروز, 09:10
23
0
0

از فردا بلیت‌های اتوبوس اربعین به فروش می‌رسد + جزئیات

فروش بلیت اتوبوس برای پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه نیز از ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.
دیروز, 09:10
23
0
0

عضو شورای شهر تهران: اعضای شورا همچنان بر عهد خود برای تغییر شهردار هستند

سید جعفر تشکری هاشمی در توییتی بر پافشاری اعضای شورا بر تغییر شهردار نوشت.
1403/05/4 , 22:11
22
0
0
1403/05/4 , 21:55
38
0
0

محدودیت‌های پروازی مهرآباد برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور مشخص شد

راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: «شرایط و محدودیت‌های مربوط به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد جهت برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران بررسی و ابلاغ شد.»
1403/05/4 , 21:54
37
0
0