hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی روشنک گرامی بازیگر نقش بیتای سریال آمستردام با عکس

بیوگرافی روشنک گرامی بازیگر نقش بیتای سریال آمستردام با عکس

روشنک گرامی بازیگر است. بیوگرافی روشنک و همسرش، نسبت او با کیانوش گرامی، اینستاگرام روشنک گرامی و معرفی فیلم ها با عکس های پدر و مادرش را برایتان آورده ایم:

روشنک گرامی (Roshanak Gerami) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد دهه 1360 است که در جدیدترین اثرش در شبکه نمایش خانگی با بازی در نقش بیتا در سریال آمستردام به کارگردانی مسعود قراگزلو می درخشد.

روشنک بازیگری را با تئاترهای دانشجویی شروع کرد تا این که در سن 27 سالگی با بازی در نقش زهره در سریال «فاصله ها» وارد قاب تلویزیون شد و در سال 1392  با فیلم جنایت و مکافات به کارگردانی عباس رافعی تجربه بازی در سینما را به دست آورد اما با بازی در نقش ترنج در سریال گمشدگان به کارگردانی رضا کریمی در سن 35 سالگی به شهرت رسید.

این بازیگر توانا سابقه بازی در فیلم های «ملبورن»،، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟»، «هلن»، «هم گناه»، «کوزوو»، «شبگرد»، «شاید جایی دیگر» و ... را در کارنامه هنری خود دارد

 بیوگرافی روشنک گرامی و همسرش با عکس های جدید او را در ادامه برای شما عزیزان آورده ایم، با ما همراه باشید:

روشنک گرامی
روشنک گرامی

روشنک گرامی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

روشنک گرامی

تاریخ تولد

۱ مهر ۱۳۶۲

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

میزان

مشخصات فیزیکی

قد

159 سانتی متر

وزن

70 کیلو

رنگ چشم

عسلی

رنگ مو

خرمایی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر محمد

نام برادران

حامد و روزبه

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

سوره -آزاد

رشته تحصیلی

معماری-کارگردانی تئاتر

مدرک

کارشناسی، کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش

سال

هلن

هلن

1394

گمشدگان

ترنج

1396

روشنک گرامی
عکس روشنک گرامی بازیگر

بیوگرافی روشنک گرامی

کودکی و اوایل زندگی روشنک

روشنک گرامی در روز جمعه 1 مهر 1362(سال خوک) در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 39 سال سن دارد. نماد ماه روشنک میزان است و متولدین مهر ماه علاقمند به موسیقی، عاشق هنر و ادبیات، سیاستمدار، منطقی، اجتماعی و خوش مشرب، خون گرم و معاشرتی هستند.

قد روشنک گرامی 159 سانتی متر است و حدود 70 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم عسلی، موی خرمایی و راست دست بودن اشاره کرد.یکی از مشخصات ظاهری این هنرمند مربوط به فرم چشم های او است که خودش هم در گفتگوهای متعدد به این موضوع اشاره کرده است که خیلی ها می گویند چرا دائم خوابت میاد ولی واقعا اینطور نیست و من آدم پر انرژی هستم و علت این تفکر شاید فرم چشم هایم باشد.

روشنک گرامی
کودکی روشنک گرامی

خانواده گرامی

خانواده روشنک گرامی 5 نفره است، دو بردار به نام های روزبه و حامد دارد اما اطلاعاتی از این که این بازیگر فرزند چندم خانواده است در دسترس نیست. در پاسخ به این سوال که روشنک گرامی فرزند کیست؟ باید بگوییم که او فرزند کیانوش گرامی؛ بازیگر تلویزیون و سینما نیست و هیچ نسبت فامیلی با هم ندارند و صرف هر دو بازیگر هستند. نام پدر روشنک گرامی محمد است اما اطلاعاتی از اسم مادر و شغلشان در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست.

روشنک گرامی
روشنک گرامی و برادرش حامد
روشنک گرامی
عکس پدر و مادر روشنک گرامی و برادرش حامد
روشنک گرامی
پدر و مادر روشنک گرامی
روشنک گرامی
مادر روشنک گرامی

تحصیلات روشنک

تحصیلات روشنک گرامی در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی معماری از دانشگاه سوره است و در سال 1385 در سن 23 سالگی در رشته کارگردانی تئاتر وارد دانشگاه آزاد شد.


روشنک گرامی و همسرش

 روشنک گرامی و همسرش، ازدواج روشنک گرامی و همسرش، بیوگرافی روشنک گرامی و همسرش، عکس های روشنک گرامی و همسرش از مواردی است که طرفداران این بازیگر در اینترنت جستجو کرده اند اما روشنک گرامی مجرد است و تاکنون عکسی از همسرش در صفحه اینستاگرام این بازیگر منتشر نشده است. این هنرمند خوش چهره در مورد ازدواج کردن و متاهل بودنش گفته است:

مـن هیچوقت متاهل نبوده ام کـه بدانم تأهل از تجرد سخت تر اسـت یا نه. اما اگر همسرت در یک حرفه دیگر باشد و مشخصات این حرفه را نداند، احتمالا سخت خواهد بود. بـه ازدواج فکر نمی‌کنم و به بعضی افراد که می پرسند قصد ازدواج دارید یا نه می گویم: آدم برای ازدواج قصد نمی‌کند و ازدواج چیزی اسـت کـه پیش می‌آید. همین حالا می گویم کـه دوست ندارم ازدواج کنم.


شروع فعالیت روشنک گرامی

شروع فعالیت روشنک گرامی در بازیگری با تئاترهای دانشجویی بود تا این که در سن 27 سالگی در سال 1389 با سریال «فاصله ها» با نقش زهره وارد قاب تلویزیون شد و یک سال بعد با فیلم جنایت و مکافات به کارگردانی عباس رافعی تجربه بازی در سینما را به دست آورد اما با بازی در نقش ترج در سریال گمشدگان در سال 1396 به شهرت رسید.این هنرمند توانا تار، پیانو و ساکسیفون می نوازد و در زمینه طراحی لباس و نوشتن فیلمنامه هم تا حدودی تبحر دارد.


علایق و تفریحات خانم گرامی

علایق و تفریحات روشنک گرامی، توجه به فعالیت های که در زمینه بازیگری انجام می دهد مشخص است. این هنرمند علاقه زیادی به دنیای موسیقی دارد و تار، پیانو و ساکسیفون می نوازد. طراحی لباس انجام می دهد و علاوه بر آن به سفر، طیبعت گردی، موتورسواری علاقه ای ویژه ای دارد.


روشنک گرامی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

roshanakgerami

وبسایت

ویکی پدیا روشنک گرامی



اینستاگرام روشنک گرامی

اینستاگرام روشنک گرامی که با عبارت روشنک گرامی اینستا نیز برای آن بسیار جستجو شده است به آدرس roshanakgerami است. صفحه اینستاگرامی روشنک ایرانی 315 هزار فالور دارد، روشنک در آن 1313 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 545 پست بارگزاری کرده است. اینستاگرام این بازیگر تیک آبی دارد.

صفحه روشنک گرامی در اینستاگرام
صفحه روشنک گرامی در اینستاگرام


حواشی روشنک گرامی و تصادف او

تصادف وحشتناک روشنک گرامی یکی از موارد جست و جو کاربران اینترنت پس از انتشار عکسی از چهره کبود و باندپیچی این بازیگر است که او در این باره گفت: ماجرای تصادف وحشتناک من که در سال 93 هنگام خروج از پارکینگ منزل در محله اکباتان تهران تصادف شدیدی رخ داد. این حادثه که باعث شد چندین هفته را در بیمارستان سپری کنم متأسفانه هنگام خروج از پارکینگ منزلمان در اکباتان با خودرویی تصادف کردم و بر اثر شدت جراحت وارده همان لحظه به بیمارستان منتقل شدم و در همان روز نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتم. او با این تجربه اما همچنان عاشق سرعت است.

تصادف وحشتناک روشنک گرامی
تصادف وحشتناک روشنک گرامی


فیلم های روشنک گرامی

فاصله ها

فاصله‌ ها نام یک سریال تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که در سال ۱۳۸۹ از شبکه سه سیما پخش شد. روشنک گرامی در سریال فاصله ها، نقش زهره را به عهده داشت و در اولین تجربه تصویری مقابل دوربین در سن 27 سالگی در کنار بازیگران مطرحی چون دانیال حکیمی، شاهرخ استخری، نیما شاهرخ شاهی، بهاره افشاری، فاطمه گودرزی، پندار اکبری، سوگل طهماسبی، الناز حبیبی، شهرام عبدلی و... به ایفای نقش پرداخت.

عکس روشنک گرامی در فاصله ها
عکس روشنک گرامی در فاصله ها

قاعده تصادف

قاعده تصادف فیلمی سینمایی به کارگردانی و نویسندگی بهنام بهزادی محصول سال ۱۳۹۱ است. روشنک گرامی در قاعده تصادف با نقش مریم (از اعضای گروه تئاتر) اولین تجربه بازی در سینما را به دست آورد و با چهره هایی چون امیر جعفری، امید روحانی، محمدرضا غفاری، اشکان خطیبی، الهه حصاری، ندا جبرائیلی، مهرداد صدیقیان، بهاران بنی‌احمدی، سروش صحت همبازی شد.

روشنک گرامی در فیلم قاعده تصادف
عکس روشنک گرامی در فیلم قاعده تصادف

ملبورن

ملبورن فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته سال ۱۳۹۲ است که ستارگانی چون پیمان معادی، نگار جواهریان، مانی حقیقی، شیرین یزدان‌بخش، الهام کردا، روشن گرامی در آن بازی و نقش آفرینی کردند.

روشنک گرامی در ملبورن
روشنک گرامی در ملبورن

آخرین بار کی سحر را دیدی؟

آخرین بار کی سحر را دیدی؟ فیلم سینمایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرزاد موتمن در سال ۱۳۹۴ است که روشنک گرامی در نقش سحر با هنرمندانی چون فریبرز عرب‌نیا، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، آتیلا پسیانی و... هم بازی شد.

روشنک گرامی در آخرین بار کی سحر را دیدی؟
روشنک گرامی در آخرین بار کی سحر را دیدی؟

خانه دیگری

خانه دیگری فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی بهنوش صادقی است که روشنک گرامی در نقش شکوفه با لیلا زارع، گوهر خیراندیش،پژمان جمشیدی،علیرضا جعفری، متین ستوده همبازی شد.

روشنک گرامی در خانه دیگری
روشنک گرامی در فیلم خانه دیگری

 

روشنک گرامی در اکران مردمی خانه دیگری

روشنک گرامی در اکران مردمی خانه دیگری 

هلن

هلن، فیلم سینمایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی محصول سال ۱۳۹۴ است. بازی خوب روشنک گرامی با نقش هلن در این فیلم بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و بازیگران این فیلم عبارتند از: رویا نونهالی، پژمان بازغی،امین حیایی.

روشنک گرامی درفیلم هلن
روشنک گرامی درفیلم هلن
روشنک گرامی درفیلم هلن
رویا نونهالی و روشنک گرامی درفیلم هلن

بازی یالتا

بازی یالتا عنوان نمایشی به کارگردانی لوون ‌هفتوان در سال 1395 است که این نمایش در تئاتر ‌باران با بازیوحیدرهبانی، روشنک ‌گرامی، مانی منادی زاده اجرا شد.

روشنک گرامی در بازی یالتا
روشنک گرامی در بازی یالتا

یک کیلو و بیست و یک گرم

یک کیلو و بیست و یک گرم فیلمی به کارگردانی رحیم طوفان و نویسندگی لیلا نیکزاد محصول سال ۱۳۹۵ است که سعید آقاخانی، لیلا زارع، فرشته صدرعرفایی، روشنک گرامی بابک انصاری، مریم کاویانی، آناهیتا افشار به عنون بازیگر حضور دارند.

روشنک گرامی درفیلم یک کیلو و بیست و یک گرم
روشنک گرامی درفیلم یک کیلو و بیست و یک گرم

یک کامیون غروب

یک کامیون غروب، نهمین تجربه بازی روشنک گرامی در سینما به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل صفاری است که پژمان بازغی، نادر فلاح، سامان صفاری در آن به ایفای نقش پرداختند.

روشنک گرامی در فیلم یک کامیون غروب
روشنک گرامی در فیلم یک کامیون غروب

گمشدگان

گمشدگان نام سریال تلویزیونی به کارگردانی رضا کریمی در سال 1396 است که از شبکه دو سیما پخش شد. روشنک گرامی در سریال گمشدگان ایفاگر نقش اصلی داستان، دختری به نام ترنج است که در رشته عکاسی تحصیل کرده و در برهه ای از زندگی تصمیم میگیرد که برای رها شدن از مشکلات به همراه برادرش از خانه فرار کند. روشنک گرامی در گمشدگان به شهرت رسید و در کنار با بازیگرانی چون بهنام تشکر، پژمان بازغی، کوروش تهامی، فریبا نادری، پرویز پورحسینی، شقایق فراهانی، سعید داخ و... همبازی بود.

روشنک گرامی در سریال گمشدگان
روشنک گرامی در سریال گمشدگان
روشنک گرامی در سریال گمشدگان
روشنک گرامی در گمشدگان

 هم گناه

هم گناه نام یک سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی در سال 1398 است.روشنک گرامی در سریال هم گناه نقش نیکی را به عهده داشت و در کنار ستارگانی چون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، مهدی پاکدل، پدرام شریفی، حبیب رضایی، هنگامه قاضیانی، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، مارال بنی آدم حضور داشت.


روشنک گرامی در سریال هم گناه
عکس روشنک گرامی در سریال هم گناه

 لب خط

لب خط فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی علی جبارزاده  در سال 1399 است. نیما شعبان نژاد، هومن حاجی عبداللهی، روشنک گرامی، محیا دهقانی، سیاوش چراغی پور، رضا داودنژاد، لاله صبوری، هامون سیدی، کاظم نوربخش، نسیم ادبی، محمدرضا داودنژاد، سعید امیر سلیمانی، صفر کشکولی و با هنرمندی جمشید هاشم‌ پور بازیگران «فیلم سینمایی لب خط» هستند.

روشنک گرامی در فیلم لب خط
روشنک گرامی در فیلم لب خط

کوزوو

کوزوو فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی میثم هاشمی‌ طبا محصول سال ۱۴۰۰ است. روشنک گرامی در کوزوو با کورش تهامی، فرهاد آییش، بهاره کیان‌افشار سیاوش چراغی‌پور، امید روحانی، مریم سعادت، فرزین محدث،گوهر خیراندیش، بهناز جعفری هم بازی شد.

روشنک گرامی در کوزوو
عکس روشنک گرامی در کوزوو

 

تیپ روشنک گرامی در اکران فیلم کوزو
تیپ روشنک گرامی در اکران فیلم کوزو

آمستردام

آمستردام یک سریال نمایش خانگی ایرانی به کارگردانی مسعود قراگوزلو و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۴۰۱ است. روشنک گرامی در سریال آمستردام نقش بیتا را به عهده دارد و با ستارگانی چون هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌دوست، مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، مجتبی پیرزاده، نسیم ادبی،ارمیا قاسمی، رویا جاویدنیا، هدیه آزیدهاک و... هم بازی شد.

روشنگ گرامی بازیگر نقش بیتا در سرال آمستردام
روشنگ گرامی بازیگر نقش بیتا در سریال آمستردام


لیست آثار روشنک گرامی

نام

سال

توضیحات

فاصله‌ها

1389

در نقش زهره
کارگردان: حسین سهیلی‌زاده

بازیگران: دانیال حکیمی، شاهرخ استخری و ...

جنایت و

مکافات

1390

کارگردان: عباس رافعی

بازیگران: آتنه فقیه‌نصیری، مهدی سلطانی و ...

تله فیلم

گنگ خوابدیده

1390

کارگردان: علی عطشانی

جیوه

1390

کارگردان: مسعود بهارلو
بازیگران: هستی مهدوی، محمد عمرانی و ...

قاعده

تصادف

1391

در نقش مریم

کارگردان: بهنام بهزادی

بازیگران: امیر جعفری، اشکان خطیبی و ...

ملبورن

1392

کارگردان: نیما جاویدی

بازیگران: پیمان معادی، نگار جواهریان و ...

تابو

1393

در نقش مهناز

کارگردان: خسرو معصومی

بازیگران: الناز شاکردوست، جمال اجلالی و ...

آخرین بار

کی سحر

را دیدی؟

1394

در نقش سحر

کارگردان: فرزاد مؤتمن 

بازیگران: فریبرز عرب‌نیا، ژاله صامتی و ...

خانه دیگری

1394

در نقش شکوفه

کارگردان: بهنوش صادقی

بازیگران:  لیلا زارع، گوهر خیراندیش و ...

هلن

1394

در نقش هلن

کارگردان: علی‌اکبر ثقفی

بازیگران:  رویا نونهالی، پژمان بازغی و...

بازی یالتا

1395

تئاتر ‌باران

کارگردان: لوون ‌هفتوان

بازیگران: وحیدرهبانی، مانی منادی زاده و ...

رویای

نیمه شب

تابستان

1394

کارگردان: مصطفا ‌کوشکی

بازیگران: آزاده صمدی،مجید نوروزی

فیلم کوتاه

سکوت کن 

1395

کارگردان: حسین امیری دوماری، پدرام پور امیری

بازیگران:علیرضا ‌اوسیوند، سجاد تابش و ...

یک کیلو و

بیست و یک گرم

1395

کارگردان:  رحیم طوفان

بازیگران: سعید آقاخانی، لیلا زارع و ...

یک کامیون

غروب

1395

کارگردان: ابوالفضل صفاری

بازیگران:  پژمان بازغی، نادر فلاح و ...

گمشدگان

1396

در نقش ترنج

کارگردان: رضا کریمی

بازیگران: پژمان بازغی، بهنام تشکر و ...

فریدِ؟

میگه ساعت

هشت

1397

کارگردان: مسعود فرجام 

بازیگران: شقایق فراهانی، الهه افشاری و ...

هی هو

1397

کارگردان: امیرسجاد حسینی
بازیگران:کیوان ساکت اف،علیرضا استادی و ...

سرگذشت

1398

کارگردان: سیدجمال سیدحاتمی

بازیگران: مدیا ذاکری، مجید اکبری و ...

هم گناه

1398

در نقش نیکی

کارگردان: مصطفی کیایی

بازیگران: پرویز پرستویی، هدیه تهرانی و ...

لب خط

1399

کارگردان:  علی جبارزاده

بازیگران: نیما شعبان‌نژاد و ... 

فیلم کوتاه

نفر سوم

1399

کارگردان: پویا امین پوری

بازیگران: هومن ‌رستگار، سیاوش ‌چراغی و ...

لایه‌های

دروغ

1400

کارگردان: رامین سهراب

کوزوو

1400

کارگردان: میثم هاشمی‌ طبا

بازیگران: کورش تهامی، فرهاد آییش و ...

بعد از رفتن

1400

کارگردان: رضا نجاتی

بازیگران: صابر ابر، سارا بهرامی و ...

شبگرد

1400

کارگردان: فرزاد موتمن
بازیگران: امیر آقایی و ...

آکتور

1401

کارگردان:  نیما جاویدی

بازیگران: احمد مهران‌فر، نوید محمدزاده و ...

آمستردام

1401

در نقش بیتا

کارگردان:  مسعود قراگوزلو

بازیگران: شهرام حقیقت، مهدی پاکدل و ...

شاید جایی

دیگر

1401

کارگردان: علی تصدیقی

بازیگران: مهدی حسینی، نوشین مسعودیان و ...


روشنک گرامی
روشنک گرامی و پرویز پرستویی در سریال هم گناه


13 حقیقت جالب درباره روشنک گرامی

  1. قد روشنک گرامی 159 سانتی متر است.
  2. روشنک گرامی و کیانوش گرامی هیچ نسبت فامیلی با هم ندارند و هر دو بازیگر هستند.
  3. این بازیگر جوان استعداد موسیقیایی اش را یک استعداد درونی میداند و به گفته خودش توانایی نواختن سازهای مختلف را دارد.
  4. روشنک طراحی لباس انجام می دهد و می گوید  لباس های دست دوز درست می‌کنم که بیشتر آنها به درد پوشیدن در زندگی عای نمی‌خورد و در واقع آرت فشن محسوب می‌شوند.
  5. این بازیگر از معروف شدن می‌ترسد.
  6. روشنک گرامی آدم لجبازی است.
  7. ایموجی موردعلاقه روشنک بادکنک است.
  8. روشنک عاشق سرعت است و تا حدی با سرعت زیاد رانندگی می کند که مادرش هنوز هم در ماشین او نمی‌نشیند و از رانندگی او می‌ترسد.
  9. روشنک به بازیگری به عنوان شغل و حرفه نگاه نمی‌کند، بلکه بازیگری را برای لذت بردن و علاقه شخصی انجام می‌دهد.
  10. روشنک گرامی در دلنوازان بازی نکرده است.
  11. خانواده روشنک به لحاظ مالی در سطح متوسطی هستند و اینکه می‌گویند مرفه هست شایعه است.
  12. روشنک از دروغ، سیاست رفتاری و آدم های خنگ خیلی بدش می‌آید.
  13. این هنرمند توانا بازی فرهاد اصلانی،ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا را دوست دارد.
روشنک گرامی
عکس های روشنک گرامی

مصاحبه روشنک گرامی 

مصاحبه از روشنگ گرامی بسیار کم است و او زیاد اهل گفتگو نیست. شما می توانید در ادامه یکی از معدود مصاحبه های او را به بهانه بازی در نقش ترنج در سریال گمشدگان را بخوانید:

به عنوان اولین سوال مسیر بازیگری شما از سریال فاصله ها تا سریال گمشدگان دچار چه سیر تحولی شده است و آیا تکنیک های بازیگری شما تغییر کرده است ؟

«فاصله‌ها» اولین تجربه بازیگرى من به صورت جدى در حوزه تصویر بود و البته اولین سریالم بود و «گمشدگان» آخری. زمانی‌که «فاصله‌ها» را بازی کردم خیلى کم‌تجربه بودم و مطمئنا تا الان همان‌طور که دیدگاهم نسبت به مسائل تغییر کرده نوع بازى و نحوه برخوردم با نقش هم تغییرات زیادى کرده و پخته‌تر شده است.

بازخورد هایی که تا به اینجا کار گرفتید آیا شما را ترغیب به فعالیت در حوزه سریال های تلویزیونی می کند؟

از روزی که من وارد این پروژه شدم و با آقای کریمی صحبت کردم، تصمیمم بر این بود که همین یک سریال را کار کنم و دیگر سریال بازی نکنم. البته نمی‌دانم در سال‌های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد شاید حتى خیلى زود اتفاقى بیفتد که برخلاف تصمیم این روزهایم عمل کنم، همان‌طور که بعد از گذشت چند سال از بازی در سریال «فاصله‌ها» در «گمشدگان» بازی کردم، در حالی‌که فکر مى‌کردم هیچ‌وقت دیگر سریال کار نخواهم کرد. تا‌کنون بازخوردهای خوبی گرفته‌ام اما این تصمیمم ربطى به بازخوردها ندارد، اتفاقا ممکن است لطفى که مردم نسبت به من دارند باعث شود یک روز، نمی‌دانم کى اما دوباره زیر قولى که به خودم داده‌ام بزنم.

روشنک گرامی چقدر با کارکتر ترنج هم ذات پنداری دارد ؟

الان نمى‌توانم جواب دقیقى بدهم زیرا هنوز ترنج از من جدا نشده و نمی‌دانم رفتارهایى که از من سر مى‌زند رفتارهاى ترنج است یا رفتارهاى روشنک. من بازیگر به شدت حسى‌اى هستم و مادامی‌که نقشى را بازى مى‌کنم احساس مى‌کنم تبدیل به آن کاراکتر مى‌شوم، در واقع من آن نقش را بازی نمى‌کنم بلکه آن کاراکتر خودش زندگی‌اش را پیش می‌برد. در حال حاضر کمی احتیاج دارم زمان بگذرد و ترنج را با فاصله ببینم؛ بعد مى‌توانم جواب درست‌ترى به این سوال بدهم.

روشنک گرامی
عکس روشنک گرامی

 چرا ترنج سریال گمشدگان فردی درون گرا و آرام است با اینکه مشکلات و سختی های زیادی را تحمل می کند آیا بهتر نبود واکنش های بارزتر و برون گرا تری از خود نشان می داد ؟

اغلب آدم‌ها به خاطر اتفاقات کوچک سر‌و‌صدا می‌کنند مثلا اگر کیف فردى را در خیابان از دستش بدزدند داد و بیداد مى‌کند اما وقتى عزیزترین آدم زندگیش را از دست مى‌دهد بهت‌زده مى‌شود. هرچه اتفاق سهمگین‌تر باشد، ناباورى نسبت به آن اتفاق باعث سکوت سنگین و بهت بیشترى مى‌شود. همه ما دیده‌ایم یا خودمان مقطعى دچار این بهت‌زدگى شده‌ایم؛ از طرفى هم من از بازی‌هاى درشت که در تلویزیون بیشتر از سینما وجود دارند به شدت پرهیز مى‌کنم که خود این موضوع، گفت‌وگویی طولانى‌ را مى‌طلبد.

آیا قبل از شروع ضبط سریال با خانواده های درگیر اعتیاد و فرزندان آنها ارتباط و تعاملی داشتید؟

می‌توانم برای این‌که شلوغ‌کاری کنم بگویم من در مسیر تحقیقاتم در مورد نقش، ده‌ها ترنج را از نزدیک دیده و رفتارهایشان را موشکافی کردم اما واقعیت امر این است که فرصتى براى این‌کار وجود نداشت و من فقط چند روز قبل از کلید خوردن این سریال قرارداد بستم و یک روز قبل از کلید خوردن، فیلمنامه سه قسمت اول به دست من رسید. خیلى وقت‌ها براى بازیگر زمانى وجود ندارد تا مصداقی بیرونى براى نقشش پیدا کند اما ما یاد گرفتیم حس‌هاى مشابه را درون خودمان پیدا کنیم و به نقش از این طریق نزدیک شویم. مضاف بر این‌که همه ما شبیه این آدم‌ها و این مشکلات را در طول زندگی‌مان به طورحتم دیده‌ایم و این دیده‌ها در ذهنمان رسوب کرده است. حالا من به عنوان بازیگر می‌توانم از این رسوبات و ابزار دیگر استفاده کنم تا مخاطب، ترنجى را که من به آن‌ها نشان مى‌دهم بپذیرد و باور کند.

دست شما برای این نقش چقدر از طرف کارگردان باز بود آیا با آقای کریمی تبادل نظر هم داشتید ؟

خیلی زیاد؛ در این حد که ما انگار یکی شده بودیم، زیرا ذهنیت‌هایمان به شدت شبیه هم است. اوایل راجع برخی مسائل صحبت‌ می‌کردیم اما بعد‌ها حرف‌های زیادی بینمان رد و بدل نمی‌شد چون هر دو به خوبی می‌دانستیم چه می‌خواهیم و ذهنیتمان خیلی شبیه به هم بود، به طوری که با یک فکر جلو می‌رفتیم.

رابطه شما با دیگر بازیگران سریال به چه نحوی بود ؟

تجربه‌ای خیلی خوب و در عین حال عجیب و غریب بود. خیلی از بازیگران «گمشدگان» پیشکسوت بودند، خیلى از آن‌ها هم زیاد تجربه جلوى دوربین بودن را نداشتند که در این صورت کار برای من خیلى سخت‌ می‌شد؛ من در این سریال تجربه کار با طیف مختلفی از بازیگران مقابل را داشتم. از یک نظر خیلى سخت بود چون تا به هرکدام از پارتنرهایم عادت مى‌کردم و انس مى‌گرفتم ترنج از او عبور مى‌کرد و با آدم جدیدى در داستان مواجه مى‌شد و من باید با بازیگر آن نقش خداحافظى مى‌کردم و خودم را آماده مى‌کردم براى یک دوستى جدید. باعث افتخارم است که مقابل آقاى پورحسینى بازى کردم و همه بازیگرهایى که با آن‌ها در این سریال کار کردم را واقعا دوست دارم و حضور تک تک آن‌ها شانس بزرگی برای من بود.

آقای تجربه ناموفق کارگردانی را باز تکرار خواهید کرد؟

اتفاقا‌ موفق بودم؛ نمى‌دانم این خبر از کجا آمده اما من شاگرد خوب کارگردانى بودم،کارگردانى مى‌کردم، استادم هم از من راضى بود، علاقه چندانى هم به با زیگرى نداشتم فقط در تئاتر گاهى، به قول بعضى‌ها آن اوایل فقط تفریحى کار می‌کردم تا این‌که به آن آلوده شدم(می‌خندد). در حال حاضر فکر مى‌کنم دیگر نمى‌توانم کارگردانى کنم، زیرا دیگر جسارتش را ندارم اما یک روزى حتما این کار را خواهم کرد. الان هم یک سری نوشته مثل فیلم‌نامه یا طرح فیلم‌نامه دارم ولى وقت سر زدن به هیچ کدامشان را ندارم.

در حال حاضر در چه پروژه ای مشغول به فعالیت هستید. سینمایی یا تئاتر ؟

الان که به تازگی کار «گمشدگان» تمام شده و استراحت می‌کنم؛ شش ماه سر کار بودم. تعدادی فیلم‌نامه وجود دارد که باید آن‌ها را بخوانم اما هنوز فرصت نکرده‌ام؛ از لحاظ روانی هنوز نتوانستم ترنج را از خودم بیرون کنم که بخواهم بلافاصله آدم دیگری شوم.

شما همچنین در ادامه می توانید گفتگوی تصویری این بازیگری را با ماهنامه فرهنگی، اجتماعی زیر و بم مشاهده کنید.

عکس های جدید روشنک گرامی بازیگر

روشنک گرامی
روشنک گرامی در سریال هم گناه
روشنک گرامی
تصاویر روشنک گرامی بازیگر
روشنک گرامی
عکس روشنک گرامی بازیگر
روشنک گرامی
 عکسهای جدید روشنک گرامی بازیگر
روشنک گرامی
روشنک گرامی در شاید جایی دیگر
روشنک گرامی
روشنک گرامی در فریدِ؟ میگه ساعت هشت
روشنک گرامی
عکس های اینستاگرام روشنک گرامی
روشنک گرامی
عکس های روشنک گرامی 
روشنک گرامی
عکس جدید روشنک گرامی
روشنک گرامی
روشنک گرامی
روشنک گرامی
عکس روشنک گرامی قبل از عمل بینی

 

پرسش های متداول


روشنک گرامی چند سال سن دارد؟
روشنک گرامی متولد ۱ مهر ۱۳۶۲ است و هم اکنون 39 سال سن دارد.
روشنک گرامی در سریال فاصله ها چه نقشی داشت؟
روشنک گرامی در سریال فاصله ها نقش فرعی به نام زهره را بازی می کرد.
نسبت کیانوش گرامی و روشنک گرامی چیست؟
 کیانوش گرامی و روشنک گرامی نسبت فامیلی با هم ندارند و هردو همکار هستند.
روشنک گرامی در سریال گمشدگان چه نقشی داشت؟
روشنک گرامی در سریال گمشدگان نقش دختری به نام ترنج را بازی می کرد.
روشنک گرامی در دلنوازان حضور داشت؟
خیر
آدرس اینستاگرام روشنک گرامی چیست؟
آدرس اینستاگرام روشنک گرامی roshanakgerami است.
قد روشنک گرامی چقدر است؟
قد روشنک گرامی 159 سانتی متر است.
نقش روشنک گرامی در سریال هم گناه چیست؟
روشنک گرامی در سریال هم گناه نقش نیکی(پریا) را به عهده داشت.

سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی روشنک گرامی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که نقش بیتا در سریال آمستردام را بازی می کند و با نقش ترنج در سریال گمشدگان به شهرت رسید را بررسی کردیم. در مطلبی به معرفی سریال آمستردام؛ زمان پخش، خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این هنرمند دوست داشتنی هستید و اطلاعات دقیق‌تری از زندگی شخصی، هنری و حواشی او دارید، با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات سایت به اشتراک بگذارید.
امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد