hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی مهدی زمین پرداز بازیگر نقش رسول در سریال حیثیت گمشده

بیوگرافی مهدی زمین پرداز بازیگر نقش رسول در سریال حیثیت گمشده

مهدی زمین پرداز بازیگر است. اطلاعاتی از بیوگرافی مهدی زمین پرداز و همسرش، خانواده، آدرس اینستاگرام، مصاحبه، فیلم و سریال های او را با عکس های جدیدش برایتان آورده ایم:
مهدی زمین پرداز (Mehdi Zaminpardaz) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد سال 1360 است که این روزها در جدیدترین اثرش در نقش رسول در سریال حیثیت گمشده به کارگردانی سجاد پهوان زاده نخستین تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی را به دست آورده است.
مهدی فعالیت در عرصه بازیگری را در سن کودکی آغاز کرد و با بازی در نقش شهید حسن باقری در مستند آخرین روزهای زمستان به کارگردانی محمدحسین مهدویان توانست در نخستین تجربه تصویری مقابل دوربین به شهرت برسد اما با بازی در نقش محسن در فیلم سینمایی علفزار به کارگردانی کاظم دانشی بهترین بازی خود را ارائه داد و نامزد بهترین نقش مکمل مرد در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1400 شد.
این بازیگر توانا سابقه بازی در آثار هنری همچون «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «دیدن این فیلم جرم است!»، «زخم کاری»، «مرد بازنده»، «گیله وا »، .... را در کارنامه هنری خود دارد.
در این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی مهدی زمین پرداز و همسرش، خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را با عکس های مهدی زمین پرداز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز

مشخصات مهدی زمین پرداز

مشخصات فردی

نام کامل

مهدی زمین پرداز

تاریخ تولد

۲۳ شهریور ۱۳۶۰

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر و بازیگردان
بازیگردان و دستیار و نویسنده و کارگردان

نماد ماه تولد

سنبله

مشخصات فیزیکی

قد

حدود 180 سانتی متر

وزن

حدود 80 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی و فر

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد- دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر

رشته تحصیلی

بازیگری- کارگردانی

مدرک

کارشناسی- کارشناسی ارشد

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

آخرین روزهای زمستان

حسن باقری

1391

ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز

1395

علفزار

محسن

1400

مهدی زمین پرداز
عکس مهدی زمین پرداز بازیگر

بیوگرافی مهدی زمین پرداز

کودکی و اوایل زندگی

مهدی زمین پرداز در روز دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۶۰( سال خروس) مصادف با 14 سپتامبر سال 1981 و 15 ذی القعده سال 1401 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 41 سال سن دارد. نماد ماه مهدی سنبله است و متولدین شهریور معمولا افرادی هوشیار،تیزبین‌، زیرک‌، بردبار، واقع‌بین‌ و در همه‌ بخش‌های‌ زندگی‌ محافظه‌کار هستند.

هر چند اطلاعات دقیقی از قد و وزن این بازیگر در سایت ها در دسترس نیست اما می توان از روی ظاهر حدس که قد مهدی زمین پرداز حدود 180 سانتی متر است و حدود 80 کیلو وزن دارد.همچنین موی مشکی و مجعد، چشم قهوه ای و راست دست بودن از دیگر مشخصات این بازیگر می باشد.

خانواده

خانواده مهدی زمین پرداز به ظاهر کم جمعیت است و اطلاعاتی از اسم و شغل پدر و مادر، تعداد خواهر و برادر و حتی این که فرزند چندم خانواده است در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست و اگر به اینستاگرام این بازیگر سری بزنید عکسی از خانواده اش منتشر نکرده است تا در این زمینه اطلاعاتی کسب کنیم.

تحصیلات

تحصیلات مهدی زمین پرداز در مقطع کارشناسی در رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

مهدی زمین پرداز و همسرش

مهدی زمین پرداز و همسرش از مواردی است که در اینترنت بسیار جست و جو شده است اما این بازیگر به ظاهر مجرد است و اگر بیوگرافی این بازیگر را در صفحه ای ویکی پدیا بخوانید اشاره ای به متاهل بودن او نکرده است. همچنین اگر صفحه اینستاگرام این بازیگر را دنبال می کنید، متوجه شدید که تاکنون عکسی از خود و همسرش منتشر نکرده است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت مهدی زمین پرداز در بازیگری در سن 13 سالگی از سال 1373 با اجرا برای کودکان و مدارس از کانون فرهنگی هنری مطهری شروع شد ولی بصورت حرفه ای از سال 1379 با عضویت در گروه های پائیز، گروتمان، راویان ایران، هفت سبز، فریاد و … فعالیت خود را ادامه داد. این بازیگر در سال 1391 در سن 31 سالگی با بازی در نقش حسن باقری در فیلم مستند آخرین روزهای زمستان به شهرت رسید و برای بازی در نقش محسن در فیلم سینمایی عفزار نامزد بهترین نقش مکمل مرد در در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1400 شد. او همچنین در کنار بازیگری، مدتی کارگردانی تئاتر را تجربه کرد و سپس وارد عرصه نویسندگی نیز شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات مهدی زمین پرداز را می توان با توجه به عکس های که در صفحه ای شخصی در اینستاگرام منتشر می کند فهمید که به بازیگری، سفر و طبیت گردی علاقه دارد و با انتشار عکسی های از اسب می توان فهمید که وی حامی حیوانات است ولی اطلاعاتی از سرگرمی، ورزش و موسیقی مورد علاقه وی در دسترس نیست.

مهدی زمین پرداز

دیالوگ ماندگار مهدی زمین پرداز

دیالوگ ماندگار مهدی زمین پرداز در فیلم دیدن این فیلم جرم است می باشد که در خطاب به مدیر امنیتی( محمود پاک نیت) می گوید: این دیپلماسی غیرت نداره؟
این چهره ، وقتی لطمه می بینه که یه مست انگلیسی به ناموست بی حرمتی کنه و تو با بنز تشریفات بیای ازش دلجویی کنی! به خاطر منافع ملی جلوی غارت داخلی‌ها رو بگیرین !

مهدی زمین پرداز در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

mehdizaminpardazz

وبسایت

ویکی پدیا مهدی زمین پرداز

اینستاگرام مهدی زمین پرداز

اینستاگرام مهدی زمین پرداز به آدرس mehdizaminpardazz است که با عبارتی چون مهدی زمین پرداز اینستا نیز جست و جو شده است. اینستاگرام بازیگر نقش محسن در فیلم علفزار، 20.7 هزار فالور دارد و 987 صفحه را دنبال می کند.صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی ندارد و بازیگرانی چون جواد عزتی، مجید واشقانی و حسین مهری صفحه او را دنبال می کنند.

صفحه اینستاگرام مهدی زمین پرداز
صفحه اینستاگرام مهدی زمین پرداز

مهدی زمین پرداز صفحه اینستاگرامش را به تاریخ مارچ سال 2015 ایجاد کرد ولی در 15 ژانویه 2017 اولین پست را با انتشار عکسی با جواد عزتی شروع کرد که تاکنون برای آن پست 1842 لایک و 29 نظر ثبت شده است اما در کل 91 پست به اشتراک گذاشته است.

اولین پست مهدی زمین پرداز در صفحه اینستاگرام
جواد عزتی و مهدی زمین پرداز

فیلم های مهدی زمین پرداز

انگشتری ژنرال ماسیاس

انگشتری ژنرال ماسیاس، عنوان نمایشی به کارگردانی مهدی پاشایی در سال 1382 است که بازیگرانی چون کورش خزاعی اصل، دنیا ‌روحانی، سیما ‌تاجیک، مهدی ‌پاشایی و مهدی ‌زمین ‌پرداز به ایفای نقش پرداختند و این تئاتر را در اَرغنون در روزهای ۲۰ فروردین تا ۲۶ اردیبهشت اجرا کردند.

مهدی زمین پرداز در تئاتر انگشتری ژنرال ماسیاس
مهدی زمین پرداز در تئاتر انگشتری ژنرال ماسیاس

مهدی زمین پرداز در نقش حسن باقری

مهدی زمین پرداز در نقش حسن باقری در فیلم مستند آخرین روزهای زمستان در سال 1391 به کارگردانی محمد حسین مهدویان به شهرت رسید.او درباره نحوه معرفی اش در این مستند گفته است: «نحوه معرفی من به آخرین روزهای زمستان به دوستی من با ابراهیم امینی در دوران دانشگاه برمی‌گردد. آن زمان ما هم ورودی بودیم. من بازیگری می‌خواندم و او ادبیات طی آن دوران باهم چند نمایش هم کار کرده بودیم. از آنجایی که ابراهیم با بچه‌های دانشگاه سوره و حسین مهدویان رابطه داشت من را به این کار معرفی کرد، تست گریم زده شد و دو هفته مانده به تولید من به پروژه اضافه شدم.»

مهدی زمین پرداز در نقش حسن باقری

عکس مهدی زمین پرداز در نقش حسن باقری

مرگ تصادفی یک آنارشیست

مرگ تصادفی یک آنارشیست، عنوان نمایشی به کارگردانی مصطفی عبداللهی در سال 1392 است که در سالن سایه تئاتر شهر با بازی بازیگرانی چون میکاییل ‌شهرستانی، امیر عباس توفیقی، لیدا جداییان، حمیدرضا ‌فلاحی، مهدی ‌زمین ‌پرداز، مسعود زنوزی راد و ایرج کریمی اجرا شد.
مهدی زمین پرداز در نمایش مرگ تصادفی یک آنارشیست
مهدی زمین پرداز در نمایش مرگ تصادفی یک آنارشیست

مهدی زمین پرداز در ماجرای نیمروز

مهدی زمین پرداز در ماجرای نیمروز، نقش مسعود( نیروهای اطلاعات) را به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال 1395 به عهده داشت و با ستارگانی چون جواد عزتی، مهدی پاکدل، مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، محیا دهقانی، لیندا کیانی و حسین مهری هم بازی شد.
مهدی زمین پرداز بازیگر شخصیت مسعود در ماجرای نیمروز درباره این شخصیت گفته است: «من نیز چون دو تجربه مشترک با محمدحسین مهدویان داشتم از سوی وی دوباره دعوت به کار شده و به عنوان ایفاگر نقش مسعود حضور پیدا کردم. روزی هم که با او برای بازی نقش صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که اجازه ندهیم شخصیت مسعود دچار کلیشه‌های رایج این گونه شخصیت‌ها در سینمای ایران شود. این بازجو نه داد می‌زند و نه شخصیت عصبی دارد. او صدای سنگین و با طمانینه‌ای دارد.»
مهدی زمین پرداز در ماجرای نیمروز
عکس مهدی زمین پرداز در ماجرای نیمروز

مهدی زمین پرداز در لاتاری

مهدی زمین پرداز در لاتاری، نقش سامی را به عهده داشت و بازیگرانی چون ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی‌فر، حمید فرخ‌نژاد، جواد عزتی، علیرضا استادی، نادر سلیمانی و...در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. لاتاری فیلم سینمایی در ژانر درام عاشقانه به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال ۱۳۹۶ است.
مهدی زمین پرداز در لاتاری
عکس مهدی زمین پرداز در فیلم لاتاری

مهدی زمین پرداز در دیدن این فیلم جرم است

مهدی زمین پرداز در دیدن این فیلم جرم است، نقش امیر را به کارگردانی رضا زهتابچیان ایفا کرد و با امیر آقایی، حمیدرضا پگاه، احسان امانی، لیندا کیانی، محمود پاک نیت، حسین پاکدل، حمید ابراهیمی، محمدرضا مالکی و..هم بازی شد.

مهدی زمین پرداز در دیدن این فیلم جرم است
عکس مهدی زمین پرداز در فیلم دیدن این فیلم جرم است

سس توت فرنگی، عنوان نمایشی به کارگردانی مهدی ‌پاشایی است که در سالن ‌قشقایی از ۰۱ تا ۲۶ مرداد ۱۳۹۷با بازی سهیل برخورداری، سمیرا حسن پور، مهدی ‌زمین ‌پرداز، سحر صباغ سرشت، منصور ‌عربی، پرستو ‌علیزاده روی صحنه اجرا شد.

مهدی زمین پرداز در نمایش سس توت فرنگی
مهدی زمین پرداز در نمایش سس توت فرنگی

مهدی زمین پرداز در زخم کاری

مهدی زمین پرداز در زخم کاری، نقش نجفی را به کارگردانی محمدحسین مهدویان به عهده داشت و در نخستین تجربه حضور در شبکه نمایش خانگی با ستارگانی چون جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مرتضی امینی‌تبار، امیرحسین هاشمی و مائده طهماسبی در سال 1400 هم بازی شد.
مهدی زمین پرداز در زخم کاری
عکس مهدی زمین پرداز در زخم کاری
مهدی زمین پرداز در زخم کاری
مهدی زمین پرداز در فیلم زخم کاری

مرد بازنده

مرد بازنده، فیلمی سینمایی به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال ۱۴۰۰ است و بازیگران این فیلم جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، سجاد بابایی،مجید نوروزی، شبنم قربانی و... هستند.مهدی زمین پرداز در فیلم مرد بازنده بازیگر نقش حسام است.

مهدی زمین پرداز در فیلم مرد بازنده
عکس مهدی زمین پرداز در فیلم مرد بازنده

مهدی زمین پرداز در علفزار

مهدی زمین پرداز در علفزار، با بازی در نقش محسن توانست نامزد بهترین نقش مکمل مرد در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1400 را کسب کند.علف‌زار فیلم سینمایی در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان است که ستارگانی چون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، صدف اسپهبدی نیز در آن به ایفای نقش پرداختند.

مهدی زمین پرداز در علفزار
مهدی زمین پرداز یازیگر نقش محسن در فیلم علفزار

حیثیت گمشده

حیثیت گمشده، دومین سریال مهدی زمین پرداز در شبکه نمایش خانگی است که نقش رسول را به کارگردانی سجاد پهلوان زاده به عهده دارد و بهاره افشاری، مهدی حسینی نیا، الناز حبیبی، ستاره پسیانی، نادر فلاح، امیر نوروزی، بهزاد خلج، آرش فلاحت پیشه و آرشیدا درستکار نیز در آن به ایفای نقش پرداختند.

مهدی زمین پرداز در حیثیت گمشده
عکس مهدی زمین پرداز در سریال حیثیت گمشده

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

خورشید

گمنام

1382

حوزه هنری، سالن مهر

کارگردان: احمد ایرانی‌خواه
بازیگران: جليل فرجاد، رضا خندان

انگشتری

ژنرال ماسیاس

1383

اَرغنون
کارگردان: مهدی پاشایی
بازیگران: کورش خزاعی اصل، دنیا ‌روحانی

طاووس

1385

تالار مولوی
کارگردان: دکتر محمد نجاری

غروب

روز نهم

1385

تئاترشهر، تالار اصلی
کارگردان: محسن سراجی

نبرد

رستم و کک

1386

تئاترشهر، کافه تریا
کارگردان: داوود فتحعلی‌بیگی

طوطی پر

1386

فرهنگسرای هنر
کارگردان: زهرا صبری

بازیگران : بهناز مهدی خواه، سیما میرزاحسینی


آفتاب

لب بوم


1386

اداره تئاتر

کارگردان: محمود اکبرشاهی
کارگردان: مهدی زمین‌پرداز و امید کربلایی‌زاده

خواستگاری

1384

تئاترشهر

کارگردان: اسماعیل شفیعی
بازیگران: حامد پشتیبان‌ و ‌مهرداد مصطفوی‌

باغ

شکرپاره

1388

تئاترشهر

کارگردان: قطب‌الدین صادقی
بازیگران: کاظم هژیرآزاد و اسماعیل بختیاری

سه روز

ابدی

1388

خانه نمایش

کارگردان: رهام مخدومی
بازیگران: کرامت رودساز، عصمت رضاپور

بلوط‌ های

تلخ

1388

تالار مولوی
کارگردان: شهرام کرمی
بازیگران: سیروس همتی، رویا افشار

کیفر

1388

کارگردان: حسن فتحی

بازیگران: مصطفی زمانی، هانیه توسلی

معرکه

اهل طرب

1389

تماشاخانه سنگلج
کارگردان: رهام مخدومی
بازیگران: سامان دارابی، بهنام شرفی

مردهای

مردم

1389

حوزه هنری، سالن مهر
کارگردان: هدی حبیبی‌تبار

اینجا چراغی

روشن بود

1390

تالار سنگلج
کارگردان: سید علی موسویان
بازیگران: سیروس همتی، الهام شعبانی

هفت طبقه

1390

سالن مهر

کارگردان: حسن محمدی
بازیگران: بهرام افشاری، محمدرضا ترابی

آوای

بازگشتگان

1390

فرهنگسرای انقلاب اسلامی

کارگردان: کامبیز اسدی
بازیگران: زهرا شایان‌فر، نوشین سلیمانی

آخرین

روزهای

زمستان

1391

در نقش حسن باقری

کارگردان: محمدحسین مهدویان

بازیگران: مهدی زمین‌پرداز

خرس

1391

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌سایه
بازیگران: اصغر ‌همت، لیلا ‌برخورداری

مرگ تصادفی

یک آنارشیست

1392

تئاتر شهر، سالن سایه
کارگردان: مصطفی عبداللهی
بازیگران: میکاییل ‌شهرستانی، امیر عباس توفیقی

الماس و

شهر تارا

1393

تماشاخانه ‌سنگلج

کارگردان: میثم ‌یوسفی
بازیگران: میترا شجاعی، محمدرضا ‌مالکی

ماندولین و

اشکهای جادویی

1393

تالار ‌هنر

کارگردان: مرضیه ‌نادری
بازیگران: مسعود جهانبخش، هانی ‌حسینی


کمدی موزیکال

بازینامه

عشق امروزی

1393

تماشاخانه ‌سنگلج

کارگردان: محمد ‌یوسفی
بازیگران: مهدی ‌زمین ‌پرداز، مصطفی ‌ایزدی

بازی مبارک

برای آدم شدن

الاغ و روباه

1393

تماشاخانه ‌سنگلج

کارگردان: محمد ‌یوسفی
بازیگران: مهدی ‌زمین ‌پرداز، محمد شاه قلی

فصلی دیگر

1393

تالار ‌محراب ‌- ‌سالن ‌استاد ‌جعفر ‌والی

کارگردان: پژمان ‌کاشفی
بازیگران: مهدی ‌رحیمی ‌سده، علی مداح

در اعماق

1394

تئاتر شهر، سالن اصلی
کارگردان: مصطفی عبداللهی
بازیگران: شهین علیزاده، محمد پور حسن

نبش قبر

1394

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌چهارسو
کارگردان: سیدعلی ‌موسویان
بازیگران: علیرضا ‌مهران، محمد ‌زوار ‌بی ‌ریا

ایستاده

در غبار

1394

بازیگردان

انجماد

عقربه

1395

بازیگردان

فیلم

کوتاه

مونالیزا

1395

بازیگردان و بازیگر
کارگردان: عباس عمرانی بیدی

خاک‌های

نرم فکه

1395

دستیار کارگردان

پری

1395

تالار ‌حافظ

کارگردان: امیر ‌غفارمنش
بازیگران: امیر ‌کربلایی‌زاده، مجید یاسر

ماجرای

نیمروز

1395

در نقش مسعود بازجو اطلاعات

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر

لاتاری

1396

در نقش سامی

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: ساعد سهیلی، حمید فرخ‌نژاد

ماجرای

نیمروز:

ردخون

1397

در نقش مسعود بازجو اطلاعات

دیدن این

فیلم

جرم است!

1397

در نقش امیر

کارگردان: رضا زهتابچیان
بازیگران: امیر آقایی، حمیدرضا پگاه

گیله وا

1398

کارگردان: اردلان عاشوری
بازیگران: حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری

سس

توت فرنگی

1398

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌قشقایی

کارگردان: مهدی ‌پاشایی
بازیگران: سهیل برخورداری، سمیرا حسن پور

پاتوق

1398

کارگردان: مهدی ‌پاشایی

الهه ‌افشاری، مجید ‌نوروزی

فیلم کوتاه

خزنده

1399

-

تروا

1399

کارگردان: محمد علیزاده فرد
بازیگران: افسانه چهره‌آزاد، لیندا کیانی

زخم

کاری

1400

در نقش نجفی

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی ور

رعد و برق

1400

کارگردان: بهروز افخمی
بازیگران: محمد فیلی، شهرام قائدی

مرد بازنده

1400

در نقش حسام

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی ور

بیرو

1400

کارگردان: مرتضی‌علی عباس میرزایی
بازیگران: علیرضا بیرانوند، رضا داوودنژاد

علفزار

1400

در نقش محسن

بهترین نقش مکمل مرد

کارگردان: کاظم دانشی
بازیگران: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی

فیلم

روزگاری ایران

-

-

فیلم

تلویزیونی روحینا

1400

کارگردان: عبدالرضا صادقی جهانی
بازیگران: نازنین رحیمی، مهری‌سادات آل آقا

داستان

باغ وحش

1400

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌قشقایی

کارگردان: مهدی ‌پاشایی
بازیگران: مهدی ‌زمین ‌پرداز، بهار ‌نوحیان

فیلم

دم غروب

زعفرانیه

1400

کارگردان: محمد خراط زاده

بازیگران: نازنین کریمی، شروین وحدت

فیلم کوتاه

صاحبکار لنعتی

1402

کارگردان: کیومرث سبحانی

بازیگران: علی عامل هاشمی، روح الله مهرابی

حیثیت

گمشده

1402

در نقش رسول

کارگردان: سجاد پهلوان زاده
بازیگران: بهاره افشاری، مهدی حسینی نیا

جوایز و افتخارات مهدی زمین پرداز

عنوان

سال

توضیحات

-

1374

دیپلم افتخار و مقام اول جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

بهترین نقش مکمل مرد

1400

برای بازی در نقش محسن در فیلم سینمایی علفزار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر

مهدی زمین پرداز
عکس های مهدی زمین پرداز

20 حقیقت جالب درباره مهدی زمین پرداز

  1. صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی ندارد.
  2. مجید واشقانی، حسین مهری و جواد عزتی صفحه ایسنتاگرام وی را فالو کرده اند.
  3. شباهت مهدی زمین پرداز و عادل فردوسی پور مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است و خود این بازیگر می گوید تا پیش از بازی در نقش شهید حسن باقری از نظامی های جنگ، آدم های زیادی از شباهت من با افرادی مثل علیرضا خمسه و عادل فردوسی پور می گفتند.
  4. در سال 1374 وقتی 14 ساله بود دیپلم افتخار و مقام اول جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را بدست آورد.
  5. در کنار بازیگری، کارگردانی تئاتر و نویسندگی را تجربه کرده است.
  6. در سال 1391 وقتی 31 ساله بود برای اولین بار در مستند آخرین روزهای زمستان با نقش شهید حسن باقری مقابل دوربین مهدویان ظاهر شد و به شهرت رسید.
  7. در سال 1398 با بازی در سریال گیله وا به کارگردانی اردلان عاشور اولین تجربه بازی برای تلویزیون را بدست آورد.
  8. محمدحسین مهدویان با 6 فیلم سینمایی بیشترین اعتماد به وی را به عنوان کارگردان داشته است.
  9. بازیگر نقش محسن در فیلم سینمایی علفزار، نامزد بهترین نقش مکمل مرد در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.
  10. او با بازی در نقش مسعود بازجو اطلاعات در فیلم ماجرای نیمروز نخستین تجربه بازی در سینما در نقش یک را به دست آورد.
  11. اهل رابطه نیست و دراین باره می گوید: راستش را بخواهید من جزو آن دسته از افرادی هستم که معتقدم کار خوب باید با خودش کار خوب بیاورد، بخشی از این کم کاری‌ های من، هم به نبود پیشنهاد خوب برمی‌ گردد.هم اینکه خودم خیلی اهل رابطه های مرسوم و رفت و آمد در دفترهای سینمایی نیستم.
  12. بازیگر نقش شهید حسن باقری درباره نحوه حضورش در این مستند می گوید: اواخر سال ۸۹ من با آقای حسین مهدویان از طریق دوستم ابراهیم امینی که در دانشگاه سوره با هم بودیم آشنا شدم.
  13. خانواده شهید باقری به این بازیگر گفتند که ما باورمان شده است که تو جای حسن ما هستی.
  14. صدای حسن باقری در صحنه فیلم آخرین روزهای زمستان پخش می‌شد و او کنار بازی، سینک لب هم می زد تا مخاطب متوجه این اختلاف صدا و تصویر نشود.
  15. هنوز هم او را با اسم«حسن باقری» صدا می‌زنند.
  16. بلندی یا کوتاهی نقش در کار برایش الویت نیست.
  17. او بازیگر نقش سامی در لاتاری است که برای مخاطب منفور بود.
  18. در دبیرستان مروی درس خوانده است و از درس و مدرسه فراری بود.
  19. او درباره قبولی در دانشگاه می گوید: وقتی برای ثبت نام به دانشگاه رفته است انقدر این اتفاق برایم بعید بود که باز از مسئولان دانشگاه می پرسیدم مطمئن هستند که من جزو قبولی‌ها بوده ام؟!(با خنده)»
  20. نخستین تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی را با بازی نقش رسول در سریال حیثیت گمشده به کارگردانی سجاد پهلوان زاده کسب کرد.

مصاحبه مهدی زمین پرداز

مصاحبه مهدی زمین پرداز با رسانه ها هم به صورت متنی و هم گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه شما آخرین مصاحبه او را به تاریخ 13 بهمن 1400 با خبرگزاری ایلنا به بهانه فیلم سینمایی «علفزار» می‌ خوانید:

بازی در نقش معتاد یکی از چالش برانگیزترین کاراکترها محسوب می‌شود. پس از ایفای نقش‌های مثبت چه شد که پذیرفتید در نقشی متفاوت در جشنواره چهلم ظاهر شوید؟

تجربه کردن نقش‌های مختلف برای بازیگر جذابیت دارد، اینکه تو بتوانی نقش‌های متفاوت‌تری نسبت به گذشته کاری خود ایفا کنی یکی از انگیزه‌های پذیرفتن کاراکترهای سخت در سینما است. این را قبول دارم که ایفای نقش کاراکترهای منفی دشوارتر از کاراکترهای مثبت است اما فکر می‌کنم بیشتر هم مورد توجه قرار می‌گیرد. به هر حال بودن در نقش یک معتاد که باید به عمق درونش پی ببری و همزمان درونیات او را در بخش‌هایی از فیلم برای مخاطب برملا کنی، قطعا پیچیدگی‌هایی دارد که من تلاش کردم به کمک کارگردان و تهیه‌کننده فیلم علفزار که هر دو بسیار خوب مرا همراهی کردند، بربیایم. اینکه توانستم یا خیر و یا شبیه کسی بودم یا نه هم برعهده مخاطبین و تماشاگران فیلم است.

اینکه در فیلم‌ها بیشتر در نقش مکمل ظاهر می‌شوید و پرداخت کمتری به نقش شما می‌شود برایتان تکراری نشده است؟ وقت آن نرسیده که خود را در چالش نقش اول قرار دهید؟

من خیلی به طول و عرض نقش‌ها فکر نمی‌کنم و بیشتر برایم مهم است که کاراکتری که بازی می‌کنم چه تاثیری در روند فیلمنامه و داستان دارد و من چقدر می‌توانم در موفقیت و پیشبرد اهداف کارگردان موفق عمل کنم. تلاش می‌کنم تفاوت بازی در نقش‌ها داشته باشم تا این موضوع دیده شود. بلند بودن نقش برای بازیگر خیلی خوب است اما به شرطی که به‌جا و درست باشد. این را من از اساتید بزرگ در دانشگاه و افرادی مثل استاد سمندریان یاد گرفتم که به طول و عرض نقش‌هایم فکر نکنم و کار خودم را به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهم. توصیه این اساتید این بود که اگر شما به عنوان بازیگر اگر حتی یک فریم هم حضور داشته باشید اما برای همان فکر کنید تلاش کنید و زحمت بکشید حتما توسط مخاطب دیده خواهد شد. من هم به عنوان بازیگر بیشتر به این ابعاد کار فکر می‌کنم و تمرکزم واقعا روی جایزه و گرفتن سیمرغ نیست. جایزه من همین بازی‌ها و پیشنهاداتی است که به من برای ایفای نقش در فیلم‌ها می‌شود، است. صبور بودن و تلاشم این را به من ثابت کرده است که اگر خوب کار کنم دیده خواهد شد.

با سه کارگردان مختلف با زوایای دید متفاوت کار کردید؛ کارگردان‌ها چقدر در بازی گرفتن از بازیگران نقش دارند و این اثرگذاری چقدر است؟

هر کارگردان اندیشه و دیدگاه خودش را دارد و شیوه کاری مخصوصی برای کار کردن دارد. در اصل بازیگر در اختیار کارگردان است به همین جهت من فکر می‌کنم همه بازی‌های خوب بازیگران در فیلم‌ها یک کار مشترک میان بازیگر و کارگردان است.

به کارهای محمدحسین مهدویان انتقاد می‌شود که تیم بازیگران تکراری را برای فیلم‌هایش انتخاب می‌کند و این به فیلم‌های او آسیب زده است، این انتقاد را می‌پذیرید؟

من فکر نمی‌کنم این انتقاد به او وارد باشد، به این دلیل که اتفاقا گروهی کار کار کردن یکی از وجوه مثبت سینمای مهدویان است. وقتی شما یک تیم خوب در پشت صحنه و جلوی دوربین دارید خیلی راحت‌تر می‌توانید از توانایی‌های شناخته شده آن‌ها استفاده کنید. اگر می‌بیند که این تیم چندین سال است که کنار هم کار می‌کند به این دلیل است که شناخت نسبی حاصل شده و همه می‌دانند که در کدام بخش قوی هستند و می‌توانند به کار کمک کنند. اتفاقا تیم ورک کار کردن در سینما خیلی کم ظهور و بروز پیدا می‌کند و به این دلیل گروهی کار کردن در فیلم‌های مهدویان نقطه قوت کار او است. فیلمنامه کارهای مهدویان نیز اینگونه است که یک تیم حرفه‌ای به همراه ابراهیم امینی و خود مهدویان کار را دست می‌گیرند و کاملا گروهی پیش می‌روند.

به نظر شما کدامیک از سه فیلمی که در آن ایفای نقش کردید شانس بیشتری برای کسب جایزه دارد؟

من برای هر سه فیلم زحمت کشیدم و نمی‌توانم آن‌ها را از هم تفکیک کنم. جوایز به سلیقه هیات داوران برمی‌گردد و این نظر آن‌هاست که چه کسی نسبت به بقیه شایسته‌تر است.

در ادامه شما می توانید گفت و گوی تصویری مهدی زمین پرداز با دنیای تصویرآنلاین به بهانه بازی در «دیدن این فیلم جرم نیست» به تاریخ بهمن سال 1397 مشاهده کنید.


عکس های مهدی زمین پرداز

مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز در فیلم صاحبکار لعنتی
مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز در فیلم دم غروب زعفرانیه
مهدی زمین پرداز
عکس مهدی زمین پرداز در فیلم دیدن این فیلم جرم است
مهدی زمین پرداز
عکس مهدی زمین پرداز بازیگر
مهدی زمین پرداز
عکس های اینستاگرام مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز بازیگر نقش رسول در سریال حیثیت گمشده
مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز در نقش زن در فیلم برای آوا

پرسش های متداول

مهدی زمین پرداز چند سالشه؟
مهدی زمین پرداز متولد ۲۳ شهریور ۱۳۶۰ است و 40 سال سن دارد.
مهدی زمین پرداز در زخم کاری چه نقشی را به عهده داشت؟
مهدی زمین پرداز در زخم کاری، بازیگر نقش نجفی را بازی می کرد
نقش مهدی زمین پرداز در لاتاری چی بود؟
مهدی زمین پرداز در لاتاری، نقش سامی را به عهده داشت.
اسم مهدی زمین پرداز در علفزار چیست؟
اسم مهدی زمین پرداز در علفزار، محسن است.
مهدی زمین پرداز در دیدن این فیلم جرم است چه نقشی را ایفا می کرد؟
مهدی زمین پرداز در دیدن این فیلم جرم است، نقش امیر را بازی می کرد.


سخن آخر

بیوگرافی مهدی زمین پرداز و همسرش که با نقش شهید حسن باقری در مستند آخرین روزهای زمستان به شهرت رسید و این روزها بازیگر نقش رسول در سریال حیثیت به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده در شبکه نمایش خانگی است را بررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی مهدی حسینی‌ نیا بازیگر نقش امیر در سریال حیثیت و بیوگرافی الناز حبیبی و همسرش از بازیگری تا شهرت و طلاق با عکس را مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر توانا هستید و اطلاعات دقیقی از خانواده، همسر، قد، فعالیت های هنری و حواشی وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد