hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی مهدی حسینی‌ نیا بازیگر نقش امیر در سریال حیثیت گمشده

بیوگرافی مهدی حسینی‌ نیا بازیگر نقش امیر در سریال حیثیت گمشده

مهدی حسینی‌ نیا بازیگر است. بیوگرافی مهدی حسینی نیا و همسرش، اطلاعاتی از خانواده، آدرس اینستاگرام، فیلم، جوایز و افتخارت او را با عکس های جدید آورده ایم:

مهدی حسینی‌نیا (Mehdi Hosseininia) بازیگر سینما و تلویزیون متولد دهه 60 است که در جدیدترین اثرش در سریال حیثیت گمشده به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده، نقش امیر را به عهده دارد.

حسینی‌نیا که موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم سواد کوهی شد، بازیگری را در سن 29 سالگی با فیلم سینمایی اینجا بدون من به کارگردانی بهرام توکلی شروع کرد اما برای بازی در نقش های مصیب در فیلم سینمایی شنای پروانه و مفتاح در سریال می خواهم زنده بمان شهرت را به دست آورد.

این بازیگر توانا سابقه بازی در فیلم های سینمایی چون «دسته دختران»، «مصلحت »، «روز ششم»، «روشن»، «شنای پروانه»، «گورکن»،« عنکبوت»، «شب اول هجده سالگی »، «ما همه با هم هستیم»، «متری شیش و نیم»،«بنفشه آفریقایی »، «شنل »و سریال های « لحظه گرگ و میش»، «پرده نشین»،«یاغی »، «میدان سرخ » و...را در کارنامه هنری خود دارد.ف، 

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی مهدی حسینی‌نیا بازیگر و اطلاعاتی از همسرش، خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به سوالاتی از قبیل مهدی حسینی نیا در عنکبوت چه نقشی داشت؟،مهدی حسینی نیا در برادران لیلا چه نقشی داشت؟، و...پاسخ می دهیم:

مهدی حسینی‌نیا
مهدی حسینی‌نیا

مشخصات مهدی حسینی نیا

مشخصات فردی

نام کامل

مهدی حسینی‌نیا

تاریخ تولد

۲۸ شهریور ۱۳۶۰

محل تولد

 شیراز

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

سنبله

مشخصات فیزیکی

قد

176 سانتی متر

وزن

حدود 80 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

 رشته نرم افزار

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش

سال

متری شیش و نیم

حسن گاوی

1397

شنای پروانه

مصیّب دوست هاشم

1398

می‌خواهم زنده بمانم

مفتاح

1399

یاغی

رحمان

1401

مهدی حسینی‌نیا
مهدی حسینی‌نیا و بهرام افشاری

بیوگرافی کامل مهدی حسینی نیا

کودکی و اوایل زندگی

 مهدی حسینی‌نیا روز شنبه 28 شهریور 1360(سال خروس) در چهارراه یافت آباد به دنیا آمد و هم اکنون 41 سال سن دارد.نماد ماه مهدی سنبله است و متولدین‌ شهریور ماه‌ معمولاً هوشیار، زرنگ‌، ناقلا، صبور، بردبار، واقع‌بین‌ و در همه‌ بخش‌های‌ زندگی‌ محافظه‌کار هستند.

قد مهدی حسینی نیا 176 سانتی متر است و حدود 80 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری وی می توان به موی مشکی،چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده مهدی حسینی نیا مشخص نیست که چند نفره است و اطلاعاتی از اسم پدر و مادر، تعداد برادران و خواهران، شغل پدر، شغل مادر و حتی این که فرزند چندم خانواده است در سایت ها نیست و حتی این بازیگر توانا صفحه ای در اینستاگرام ندارد که بتوانیم کسب اطلاعات کنیم.

تحصیلات

تحصیلات مهدی حسینی نیا در مقطع کارشناسی در رشته نرم افزار است.

مهدی حسینی‌نیا
مهدی حسینی‌نیا در سریال یاغی

مهدی حسینی نیا و همسرش

مهدی حسینی نیا و همسرش از مواردی است که در اینترنت جست و جو شده است اما اطلاعات دقیقی از وضعیت تاهل و ازدواج این بازیگر در دست نیست.

شروع فعالیت

شروع فعالیت مهدی حسینی نیا در بازیگری با فیلم سینمایی اینجا بدون من ساخته بهرام توکلی در سال 1389 است و برای بازی در فیلم کوتاه سواد کوهی در سال 1396 دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را دریافت مرد اما برای بازی در نقش مصیب در فیلم سینمایی شنای پروانه و مفتاح در سریال  می خواهم زنده بمانم شهرت را تجربه کرد.

مهدی حسینی نیا در شبکه های اجتماعی

وبسایت

ویکی پدیا مهدی حسینی نیا


اینستاگرام مهدی حسینی نیا

اینستاگرام مهدی حسینی نیا که به عبارت های مانند مهدی حسینی نیا instagram یا مهدی حسینی نیا بازیگر اینستاگرام نیز جست و جو شده است، در اینستاگرام صفحه ای ندارد.

مهدی حسینی‌نیا
مهدی حسینی‌نیا در سریال رهایم کن

فیلم های مهدی حسینی نیا

اینجا بدون من

اینجا بدون من،نخستین تجربه بازی مهدی حسینی‌نیا در دنیای بازیگری در سن 29 سالگی است. اینجا بدون من فیلم سینمایی در ژانر دارم به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی در سال 1389 است که ستارگانی چون فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، صابر ابر و پارسا پیروزفر در آن به ایفای نقش پرداختند.

من همسرش هستم

من همسرش هستم؛دومین فیلم مهدی حسینی‌نیا در سینما است که در نقش نامزد مینا(مریم شیرازی) به کارگردانی مصطفی شایسته اتفاق افتاد و با ستارگانی چون نیکی کریمی، مصطفی زمانی، میترا حجار،لادن طباطبایی هم بازی شد.

مهدی حسینی نیا در من همسرش هستم
مهدی حسینی نیا در من همسرش هستم

پرده‌نشین

پرده نشین نخستین تجربه بازیگری مهدی حسینی‌نیا در قاب تلویزیون به کارگردانی بهروز شعیبی در سال 1393 است که بازیگرانی چون ویشکا آسایش، آتیلا پسیانی، حامد کمیلی، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، فرهاد آئیش در آن حضور داشتند.

مهدی حسینی نیا در نمایی از سریال پرده نشین
مهدی حسینی نیا در سریال پرده نشین

باور کنید من گره گوار سامسا هستم

باور کنید من گره گوار سامسا هستم،دومین تجربه بازی حسینی نیا در تئاتر به کارگردانی آرش واحدی در سال 1393 است که تماشاخانه سه نقطه سالن خسرو شکیباییبا بازیگرانی چون متین فکرآزاد، امیر ‌معراج، شهرام کاشی، سمیرامیس ‌بابایی، سونیا غنیمی، امیرحسین رجبی، سوگند بنای قاسمی روی صحنه اجرا شد.

مهدی حسینی نیا در نمایش باور کنید من گره گوار سامسا هستم
مهدی حسینی نیا در نمایش باور کنید من گره گوار سامسا هستم

او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود

او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود تئاتری به کارگردانی محمد ولیزادگان در سال 1394 است که در تئاتر باران با بازی عامر مسافر، مهدی ‌حسینی ‌نیا، بیتا ‌معیریان، سوگل ‌خلیق رو صحنه اجرا شد.

مهدی حسینی نیا در تئاتر او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود
مهدی حسینی نیا در تئاتر او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود

صور اسرافیل

صور اسرافیل نمایشی به کارگردانی عامر مسافر آستانه در سال 1395 است که در ایرانشهر سالن ‌استاد ‌سمندریان با بازی فاطمه ‌نقوی، کاظم ‌سیاحی، بهارکاتوزی، مهدی ‌حسینی ‌نیا، ایلیا نصرالهی روی صحنه رفت.

مهدی حسینی نیا در نمایش صور اسرافیل
مهدی حسینی نیا در نمایش صور اسرافیل

درها و دیوارها

درها و دیوارها تئاتری به کارگردانی بهار ‌رضی ‌زاده در سال 1395 است که در آن هنرمندانی چون مرضیه ‌بدرقه، مهدی ‌حسینی ‌نیا، شوکا ‌کریمی بازی کرده اند.

مهدی حسینی نیا در نمایش درها و دیوارها
مهدی حسینی نیا در نمایش درها و دیوارها

شنل

شنل فیلم سینمایی به کارگردانی حسین کندری، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری محصول سال ۱۳۹۵ است که بازیگرانی چون باران کوثری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، آیسان حداد، رضا احمدی، مسعود فروتن،فهیمه رحیم‌نیا، بابک انصاری در آن حضور داشتند.

مهدی حسینی نیا در فیلم شنل
مهدی حسینی نیا در فیلم شنل
مهدی حسینی نیا در فیلم شنل
باران کوثری و مهدی حسینی نیا در فیلم سینمایی شَنِل

عالیجناب

عالیجناب نخستین سریال مهدی حسینی‌نیا در شبکه نمایش خانگی در نقش وزیر اقتصاد به کارگردانی سام قریبیان در سال 1396 است که در آن ستارگانی چون حسین پاکدل، حسین یاری، امیر آقایی، بابک حمیدیان، سعید آقاخانی،سحر دولتشاهی،آزاده صمدی،لیلا اوتادی حضور داشتند.

و چند داستان دیگر

و چند داستان دیگر عنوان نمایشی از پیام لاریان است که در سال ۱۳۹۶ در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت.در این نمایش بازیگرانی چون مهدی حسینی نیا، حمید رحیمی، جواد پولادی، معصومه کریمی، مجتبی فلاحی، سینا کرمی، افشین زمانی، الهه شه پرست، کیوان ساکت اف، سجاد تابش، عامر مسافر آستانه، مریم نقیبی و ملودی آرام نیا به ایفای نقش می پرداختند.

مهدی حسینی نیا در نمایش چند داستان دیگر
مهدی حسینی نیا در نمایش چند داستان دیگر

به طرز غریبی

به طرز غریبی نمایشی از آوا فیاض در سال 1396 است که در تئاترشهر ‌به روص صحنه رفت و مهدی ‌بوسلیک، مهدی ‌حسینی ‌نیا، اسما ‌رمضانی، سارا ‌شاهرودیان، مریم ‌نقیب به عنوان بازیگر در این نمایش حضور داشتند.

مهدی حسینی‌نیا در نمایش به طرز غریبی
مهدی حسینی‌نیا در نمایش به طرز غریبی

مده آ، فصل دوم

مده آ، فصل دوم نمایشی به کارگردانی میلاد نیک آبادی است که در تیر 1396 در تئاترشهر-سالن چهارسو با بازی مهتاب ‌پرنیان، ساغر تاجیک، مهدی ‌حسینی ‌نیا، حمیدرضا ‌محمدی، مهرنوش معصومی، بیتا ‌معیریان، مجید نوروزی،پریسا ‌هاشم ‌پور روی صحنه اجرا شد.

مهدی حسینی نیا در نمایش مده آ، فصل دوم
مهدی حسینی نیا در نمایش مده آ، فصل دوم

هم سایه ها

هم سایه ها فیلم کوتاهی به کارگردانی فرهاد غلامی در سال 1396 است که مهدی ‌حسینی ‌نیا و ملودی ‌آرام ‌نیا در آن به ایفای نقش پرداختند.

مهدی حسینی نیا در فیلم کوتاه هم سایه ها
ملودی ‌آرام ‌نیا و مهدی حسینی نیا در فیلم کوتاه هم سایه ها

سواد کوهی

سواد کوهی فیلم کوتاهی به کارگردانی محمدرضا مجد در سال 1396 است که مهدی حسینی نیا موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شد.

مهدی حسینی نیا در فیلم کوتاه سوادکوهی
مهدی حسینی نیا در فیلم کوتاه سوادکوهی

متری شیش و نیم

متری شیش و نیم فیلم سینمایی به کارگردانی سعید روستایی در ژانر پلیسی-اجتماعی در سال 1397 است . مهدی حسینی نیا در این فیلم نقش حسن گاوی را به‌خوبی ایفا می‌کند که در شناخته شدن او به عنوان بازیگر تاثیر بسزایی داشت.

مهدی حسینی نیا در متری شیش و نیم
عکس مهدی حسینی نیا در متری شیش و نیم

عنکبوت

عنکبوت فیلم سینمایی به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۸ است. مهدی حسینی نیا در فیلم عنکبوت نقش راننده تاکسی را به عهده دارد که مزاحم زهرا(ساره بیات ) می شود.

مهدی حسینی نیا و ساره بیات در فیلم عنکبوت
مهدی حسینی نیا و ساره بیات در فیلم عنکبوت

گورکن

گورکن برای مهدی حسینی نیا در نقش روزبه به کارگردان کاظم ملایی در سال 1398 اتفاق افتاد و  در این فیلم ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی نیا، رضا بهبودی،بهنوش بختیاری، سیاوش چراغی‌پور و گوهر خیراندیش به ایفای نقش پرداخته اند.

مهدی حسینی نیا در فیلم گورکن
مهدی حسینی نیا در فیلم گورکن

 شنای پروانه 

شنای پروانه برای مهدی حسینی در نقش مصیب دوست هاشم به کارگردانی محمد کات در سال 1398 رقم خورد که ستارگانی مانند جواد عزتی، طناز طباطبایی،امیر آقایی، علی شادمان، مه‌لقا باقری، ایمان صفا، پانته‌آ بهرام در آن به ایفای نقش پرداختند.

مهدی حسینی نیا در شنای پروانه
عکس مهدی حسینی نیا در شنای پروانه

 بی ریختی

بی ریختی فیلم کوتاهی به کارگردانی محمد رحمتی در سال 1398 است که ر مهدی حسینی‌نیا برای این فیلم نامزد تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری در یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه در سال 1400 شد.

مهدی حسینی نیا در فیلم کوتاه بی ریختی
مهدی حسینی نیا در فیلم کوتاه بی ریختی

 ملاقات

ملاقت نام نمایشی به کارگردانی پارسا پیروزفر در سال 1398 است که در تئاترشهر-سالن اصلی با بازی رضا ‌بهبودی، پانته‌آ ‌پناهی‌ها، پارسا ‌پیروزفر، سیاوش ‌چراغی ‌پور، مهدی ‌حسینی ‌نیا، افشین ‌خورشید ‌باختری، امید ‌رضایی و.. روی صحنه رفت.

مهدی حسینی نیا در نمایش ملاقات
مهدی حسینی نیا در نمایش ملاقات

 سیاوش

سیاوش دومین بازی مهدی حسینی نیا در شبکه نمایش خانگی در نقش وحید به کارگردانی سروش محمدزاده در سال 1399 است که بازیگران اصلی آن میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان، مجید صالحی و ترلان پروانه هستند.

مهدی حسینی نیا و میلاد کی مرام در سریال سیاوش
مهدی حسینی نیا و میلاد کی مرام در سریال سیاوش

 می خواهم زنده بمانم 

 می خواهم زنده بمانم سریالی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در سال 1399 است که در این فیلم ستارگانی چون حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، آزاده صمدی، علی شادمان، مهران احمدی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی،افسانه چهره‌آزاد، عزت الله مهرآوران، ناهید مسلمی بازی کردند.مهدی حسینی نیا در می خواهم زنده بمانم نقش مفتاح را به عهده داشت که به شدت بازی خوب در نقش خلافکار و قاتل بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

مهدی حسینی نیا در می خواهم زنده بمانم
عکس مهدی حسینی نیا در سریال می خواهم زنده بمانم

 میدان سرخ

میدان سرخ برای مهدی حسینی‌نیا در نقش منصور به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان رقم خورد که با حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، رضا یزدانی، کاظم سیاحی، مسعود کرامتی، سعید داخ هم بازی شد.

مهدی حسینی نیا در میدان سرخ
مهدی حسینی نیا در میدان سرخ

مهدی حسینی نیا در فیلم برادران لیلا

مهدی حسینی نیا در فیلم برادران لیلا، نقش بایرام را به کارگردانی سعید روستایی به عهده دارد و با ستارگانی چون ترانه علیدوستی،سعید پورصمیمی، نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و نیره فراهانی هم بازی شد.

عکس مهدی حسینی نیا در برادران لیلا
عکس مهدی حسینی نیا در برادران لیلا

 مهدی حسینی نیا در فیلم یاغی

مهدی حسینی نیا در فیلم یاغی نقش رحمان برادر بهمن(پارسا پیروزفر) را به عهده داشت که بازی خوب او در نقش فرد عقب افتاده باعث شهرت دوچندان این بازیگر شد. یاغی مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درام است در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی محمد کارت است که در آن ستارگانی چون علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، مهدی حسینی‌نیا، آبان عسکری، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی و الیکا ناصری بازی کردند.

مهدی حسینی نیا در فیلم یاغی
عکس مهدی حسینی نیا در یاغی

 رهایم کن 

رهایم کن سریال نمایش خانگی در ژانر عاشقانه و اجتماعی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و نویسندگی مجید مولایی، سینا شفیعی و سجاد ابوالحسنی است که در سال ۱۴۰۱ از شبکه اینترنتی فیلیمو پخش شد.مهدی حسینی نیا در رهایم کن بازیگر نقش بهرام بوقی است که با بازیگرانی چون محسن تنابنده، هوتن شکیبا، هدی زین‌العابدین، مهدی حسینی‌نیا، بابک کریمی، مونا احمدی، مائده طهماسبی، شهرام قائدی، رابعه مدنی، آزاده صمدی، حسن معجونی، یوسف تیموری و سام نوری هم بازی شد.

مهدی حسینی نیا در رهایم کن
مهدی حسینی نیا بازیگر نقش بهرام در سریال رهایم کن

حیثیت گمشده

حیثیت گمشده، سریالی به کارگردانی سجاد پهلوان زاده در شبکه نمایش خانگی است. مهدی حسینی نیا در سریال حیثیت بازیگر نقش امیر همسر هاجر با بازی بهاره افشاری را به عهده دارد و الناز حبیبی، ستاره پسیانی، نادر فلاح، امیر نوروزی، بهزاد خلج، مهدی زمین پرداز، آرش فلاحت پیشه و آرشیدا درستکار نیز در ان به ایفای نقش پرداختند.

مهدی حسینی نیا در سریال حیثیت
عکس مهدی حسینی نیا در سریال حیثیت
مهدی حسینی نیا در سریال حیثیت
مهدی حسینی نیا بازیگر نقش امیر در سریال حیثیت

 لیست آثار

نام

سال

توضیحات

اینجا بدون من

1389

کارگردان: بهرام توکلی

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان

من همسرش هستم

1390

در نقش نامزد مینا

کارگردان: مصطفی شایسته

بازیگران: نیکی کریمی، مصطفی زمانی پ

هیچ‌کجا هیچ‌کس

1391

کارگردان: ابراهیم شیبانی

بازیگران: رضا کیانیان، محمدرضا فروتن پ

فلیم کوتاه

روایت ناپدید شدن مریم

1392

کارگردان: محمدرضا لطفی

پرده نشین

1393

کارگردان: بهروز شعیبی

بازیگران: ویشکا آسایش، آتیلا پسیانی

فلان و فلان

1393

کارگردان: مهدی زندیه

بازیگران: مهدی ‌حسینی ‌نیا، امید شاهمرادی و ..

باور کنید من

گره گوار سامسا هستم

1393

کارگردان: آرش واحدی

بازیگران: متین فکرآزاد، امیر ‌معراج و ...

خشکسالی و دروغ

1394

کارگردان: پدرام علیزاده

بازیگران: محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی 

اینجا کسی نمی میرد

1394

کارگردان: حسین کندری

بازیگران: هومن سیدی، بهار کاتوزی 

او شمال من،

جنوب من،

شرق و غرب من بود

1394

کارگردان: محمد ولیزادگان

بازیگران: عامر مسافر، بیتا ‌معیریان

صور اسرافیل

1395

کارگردان: عامر مسافر آستانه

بازیگران: فاطمه ‌نقوی، کاظم ‌سیاحی

شَنِل

1395

کارگردان: حسین کندری

بازیگران: باران کوثری، رضا بهبودی

درها و دیوارها

1395

کارگردان: بهار ‌رضی ‌زاده

بازیگران: مرضیه ‌بدرقه، شوکا ‌کریمی

ایستگاه اتمسفر

1395

کارگردان: مهدی جعفری

بازیگران: محسن کیایی، رؤیا افشار

لوسیا

1395

کارگردان: شهاب ‌مهربانپور

بازیگران: ملودی ‌آرام ‌نیا، سپهر ‌زمانی 

بنفشه آفریقایی

1395

کارگردان: مونا زندی حقیقی

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی 

جعبه پاندورا

1395

تماشاخانه بازیگاه

کارگردان: منصوره سجادیان

بازیگران: مهدی ‌حسینی ‌نیا، تارا ‌یونس ‌تبار 

عالیجناب

1396

کارگردان: سام قریبیان

بازیگران: حسین پاکدل، حسین یاری و ..

و چند داستان دیگر

1396

ایرانشهر- سالن استاد سمندریان

کارگردان: پیام لاریان

بازیگران: مهدی حسینی نیا، حمید رحیمی

به طرز غریبی

1396

کارگردان: آوا فیاض

بازیگران: مهدی ‌بوسلیک، اسما ‌رمضانی 

مده آ، فصل دوم

1396

کارگردان: میلاد نیک آبادی

بازیگران: مهتاب ‌پرنیان، ساغر تاجیک 

مدار بسته

1396

کارگردان: مرتضی عباسیان

سنگ روی سنگ

1396

کارگردان: مرضیه حکیم، محسن سراجیان

هم سایه ها

1396

کارگردان: فرهاد غلامی

بازیگران: مهدی ‌حسینی ‌نیا، ملودی ‌آرام ‌نیا

سواد کوهی

1396

کارگردان: محمدرضا مجد

بازیگران: بهاره ریاحی، حمیدرضا نیکدل و ...

متری شیش و نیم

1397

در نقش حسن گاوی

کارگردان: سعید روستایی

بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده و ...

ما همه با هم هستیم

1397

کارگردان: کمال تبریزی

بازیگران: مهران مدیری، لیلا حاتمی

شب اول هجده سالگی

1397

کارگردان: حامد تهرانی

بازیگران: ژاله صامتی، بهنوش بختیاری

لحظه گرگ و میش

1397

کارگردان: همایون اسعدیان

بازیگران: المیرا دهقانی، فاطمه گودرزی و ..

امیرعلی

1397

کارگردان: شیوا قنبریان

نفس‌گیر

1397

کارگردان: محمد رحمتی

عنکبوت

1398

در نقش راننده تاکسی

کارگردان: ابراهیم ایرج زاد

بازیگران: محسن تنابنده، ساره بیات،

گورکن

1398

کارگردان: کاظم ملایی

بازیگران: ویشکا آسایش، حسن معجونی و ...

شنای پروانه

1398

در نقش مصیب دوست هاشم

کارگردان: محمد کات

بازیگران: جواد عزتی، طناز طباطبایی

به وقت جدید یا قدیم

1398

کارگردان: کیان حجازی

بی‌ریختی

1398

کارگردان: محمد رحمتی

بازیگران: میلاد کفایی، سمانه بهزادپور

ملاقات

1398

کارگردان: پارسا پیروزفر

بازیگران: رضا ‌بهبودی، پانته‌آ ‌پناهی‌ها 

گریزلی

1398

کارگردان: مهدی زندیه

بازیگران: مهدی حسینی نیا

روشن

1399

کارگردان: روح‌الله حجازی

بازیگران: رضا عطاران، سارا بهرامی و ...

عوارض خروج

1399

کارگردان: سعید حسنلو

روز ششم

1399

در نقش شفیع

کارگردان: حجت قاسم‌زاده اصل

بازیگران: مصطفی زمانی، بهاره افشاری و ...

سیاوش

1399

در نقش وحید

کارگردان: سروش محمدزاده 

بازیگران: میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان و ...

مصلحت

1399

کارگردان: حسین دارابی

بازیگران: فرهاد قائمیان، وحید رهبانی و ...

می‌خواهم زنده بمانم

1399

در نقش مفتاح

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی

بازیگران: حامد بهداد، سحر دولتشاهی

میدان سرخ

1400

در نقش منصور

کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان

بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی

دسته دختران

1400

کارگردان: منیر قیدی

بازیگران: نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها و ...

برادران لیلا

1400

در نقش بایرام

کارگردان: سعید روستایی

بازیگران: ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده

مانش

1401

کارگردان:  کیومرث مرادی

بازیگران: سام ‌درخشانی، نازنین ‌کریمی و ...

یاغی

1401

در نقش رحمان برادر بهمن

کارگردان:  محمد کارت

بازیگران: پارسا پیروزفر، علی شادمان

امپراتوری سیمرغ

1401

کارگردان: امیرمحمد محمدی

رهایم کن

1401

در نقش بهرام بوغی

کارگردان: شهرام شاه حسینی

بازیگران: محسن تنابنده، هوتن شکیبا و ...

حیثیت گمشده

1402

در نقش امیر
کارگردان: سجاد پهلوان زاده
بازیگران: بهاره افشاری، الناز حبیبی

مهدی حسینی‌نیا
عکس مهدی حسینی‌نیا بازیگر

 جوایز و افتخارات

عنوان

سال

توضیحات

دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد

1396

در بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم سواد کوهی

نامزد تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری

1400

یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه برای فیلم بی ریختی


7 حقیقت جالب درباره  مهدی حسینی‌نیا 

  1. مهدی حسینی‌نیا در اینستاگرام صفحه ای ندارد.
  2. بازیگری را در سن 29 سالگی با فیلم سینمایی اینجا بدون من به کارگردانی بهرام توکلی در نقش فرعی شروع کرد.
  3. برای فیلم کوتاه سواد کوهی موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شد.
  4. در سال 1398 برای بازی در نقش  مصیّب در سریال شنای پروانه به شهرت رسید.
  5. برای فیلم کوتاه بی ریختی نامزد تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری در یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه شد.
  6. بازی خوب او در نقش مفتاح در سریال می خواهم زنده بمانم بسیار دیده شد.
  7. وی تجربه بازی در  20 فیلم سینمایی،3 سریال تلویزیونی،6 سریال در شبکه نمایش خانگی،10 فیلم کوتاه و 13 تئاتر را دارد.

مصاحبه مهدی حسینی نیا

مصاحبه مهدی حسینی نیا کم است و زیاد اهل گفت و گو نیست. در ادامه تنها گفت و گوی وی را برای فیلم شنای پروانه در جشنواره فیلم فجر مشاهده می کنید.

عکس مهدی حسینی‌نیا 

مهدی حسینی‌نیا
عکس مهدی حسینی‌نیا در فیلم سینمایی عنکبوت
مهدی حسینی‌نیا
مهدی حسینی نیا در نمایش گریزلی
مهدی حسینی‌نیا
عکس مهدی حسینی نیا در یاغی
مهدی حسینی‌نیا
مهدی حسینی نیا
مهدی حسینی‌نیا
مهدی حسینی نیا در سریال می خواهم زنده بمانم

 پرسش های متداول

 مهدی حسینی‌نیا چند سالشه؟
 مهدی حسینی‌نیا متولد ۲۸ شهریور ۱۳۶۰ است و هم اکنون 1 سال سن دارد.
آدرس اینستاگرام مهدی حسینی‌نیا چیست؟
مهدی حسینی‌نیا در اینستاگرام صفحه ای ندارد.
نقش مهدی حسینی نیا در متری شیش و نیم چیست؟
نقش مهدی حسینی نیا در متری شیش و نیم بازیگر نقش حسن گاوی است.
نقش مهدی حسینی نیا در شنای پروانه چیست؟
نقش مهدی حسینی نیا در شنای پروانه، مصیب دوست هاشم است.
نقش مهدی حسینی نیا در سیاوش چی بود؟
نقش مهدی حسینی نیا در سیاوش بازیگر نقش وحید بود.
مهدی حسینی نیا در عنکبوت چه نقشی داشت؟
مهدی حسینی نیا در عنکبوت نقش  راننده تاکسی مزاحم را به عهده دارد.
مهدی حسینی نیا در برادران لیلا چه نقشی داشت؟
مهدی حسینی نیا در برادران لیلا نقش بایرام را داشت.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی مهدی حسینی‌نیا بازیگر نقش امیر در سریال حیثیت گمشده که برای بازی در نقش مصیب در شنای پروانه و مفتاح در سریال زنده می خواهم به شهرت رسید را بررسی کرده ایم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی مهدی زمین پرداز بازیگر نقش رسول در سریال حیثیت گمشده و بیوگرافی الناز حبیبی و همسرش از بازیگری تا شهرت و طلاق با عکس را بخوانید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر با استعداد هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری اش دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد