hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی دارا حیایی از بازیگری تا مدل و شهرت با عکس خانوادگی

بیوگرافی دارا حیایی از بازیگری تا مدل و شهرت با عکس خانوادگی

بیوگرافی دارا حیایی پسر امین حیایی به همراه اطلاعاتی از مادر خواهر و برادر، قد، آدرس اینستاگرام با معرفی آثار و فیلم های او به همراه مصاحبه و عکس آورده ایم.

دارا حیایی(Dara Hayai) بازیگر سینما و تلویزیون است که در جدیدترین اثرش در شبکه نمایش خانگی در رئالیتی شو پدرخوانده به کارگردانی سعید ابوطالب و گرانندگی کامبیز دیرباز به عنوان بازیکن حضور دارد.

دارا فعالیت در بازیگری را در سن کودکی در سال 1382 با سریال مسافر پردردسر به کارگردانی شاهرخ حمیدی‌مقدم تجربه کرد و با بازی در فیلم سینمایی شعله ور به کارگردانی حمید نعمت‌الله در سال 1396 با نقش نوید به صورت حرفه ای وارد بازیگری شد اما با بازی در نقش هاشم در سریال تلویزیونی از سرنوشت به کارگردانی محمدرضا خردمندان به شهرت رسید.

در ادامه این مطلب بیوگرافی دارا حیایی را به همراه اطلاعاتی از خانواده، همسرش، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم ها و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

دارا حیایی
دارا حیایی

 مشخصات دارا حیایی

مشخصات فردی

نام کامل

دارا حیایی

تاریخ تولد

11 شهریور 1375

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

سنبله

مشخصات فیزیکی

قد

173 سانتی متر

وزن

حدود 75 کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

بلوند

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

امین حیایی

نام مادر

مونا بانکی پور

شغل پدر

بازیگر

شغل مادر

بازیگر

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

رشته طراحی صنعتی

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش 

سال

از سرنوشت

هاشم

1396

دارا حیایی
عکس جدید دارا حیایی

 بیوگرافی کامل دارا حیایی

کودکی و اوایل زندگی

دارا حیایی در روز یکشنبه 11 شهریور 1375(سال موش) مصادف با اول سپتامبر سال 1996 میلادی و 17 ربیع الثانی سال 1417 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 27 سال سن دارد. معنی اسم دارا در لغت‌نامه دهخدا به معنای دارنده، خداوند، مالک، در بردارنده، شامل، درو، درودن و درو کردن است.

نماد ماه دارا، سنبله است و افراد متولد شهریور، عملگرا و مادی است و به زندگی با دید رمانتیک و شاعرانه نگاه نمی‌کند و اغلب شهریور ماهی‌ها برای رسیدن به هدف‌ها و آرزو‌های خود با احتیاط کامل و به صورت عقلانی و سنجیده پیش می‌روند.

قد دارا حیایی 173 سانتی متر است و حدود 75 کیلو وزن دارد. دارا جز بازیگران چشم رنگی ایران است و از دیگر مشخصات ظاهری وی می توان به موی بلوند و راست دست بودن اشاره کرد.

دارا حیایی
دارا حیایی

 

دارا حیایی
دارا حیایی

 خانواده

خانواده دارا حیایی، 3 نفره است و وی تک فرزند خانواده می باشد.بنابراین مطالبی با عنوان خواهر دارا حیایی یا برادر دارا حیایی که در اینترنت جست و جو شده است موثق نیست. دارا فرزند مشترک امین حیایی و مونا بانکی پور است که هردوی آن ها بازیگر می باشند. امین حیایی در سال 1371 با مونا بانکی پور ازدواج کرد اما زندگی مشترک آنها پس از به دنیا فرزندشان به جدایی و طلاق ختم شد. بعد از طلاق حضانت دارا به مادرش سپرده شده بود و دارا با مادرش و مادربزرگش فرزانه داوری مدتی در خارج از کشور زندگی می کردند. نیلوفر خوش خلق همسر دوم امین حیایی است و مادر دار نمی باشد.

دارا حیایی
 دارا حیایی و امین حیایی
دارا حیایی
 دارا حیایی و مادرش مونا بانکی پور و مادربزرگش
دارا حیایی و نیلوفر خوش خلق
دارا حیایی و نیلوفر خوش خلق

 تحصیلات

تحصیلات دارا حیایی در مقطع کارشناسی رشته طراحی صنعتی است و اطلاعاتی از دانشگاه، سال فارغ التحصیلی، همکلاسی ها و هم دوره ای ها و...در دسترس نیست.

دارا حیایی و همسرش

دارا حیایی و همسرش، دارا حیایی و همسر واقعی اش،عکس دارا حیایی و همسرش، بچه دارا حیایی و...از مواردی است که در اینترنت جست و جو شده است اما این بازیگر خوش چهره مجرد است و تاکنون عکسی از این که نشان دهد وارد رابطه عاطفی شده است در اینستاگرامش منتشر نکرده است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت دارا حیایی در بازیگری در سن 6 سالگی با سریال مسافر پردردسر به کارگردانی شاهرخ حمیدی‌مقدم آغاز شد اما اولین تجربه ای حرفه اش در بازیگری را در سال 1396 در فیلم سینمایی شعله ور به کارگردانی حمید نعمت‌الله به دست آورد.دارا علاوه بر بازیگری در صنعت مدلینگ نیز فعالیت دارد و مدتی در بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله «مزمز» بسیار دیده شد.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری دارا حیایی با سپری شدن در کلاس های بازیگری پدرش به به نام موسسه هنرگستر حیایی سپری شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات دارا حیایی را می توان با توجه به عکس های که در اینستاگرامش به اشتراک می گذارد فهمید که وی به رانندگی، موتور سواری،طبیعت گردی، سفر و بازیگری علاقه دارد. خانواده دوست است و همچنین عاشق حیوانات به ویژه سگ است.

دارا حیایی
موتور سواری دارا حیایی

 

دارا حیایی
 دارا حیایی

 

دارا حیایی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

darahayaei

وبسایت

بیوگرافی دارا حیایی ویکی پدیا


اینستاگرام دارا حیایی

اینستاگرام دارا حیایی به آدرس darahayaei است که وی صفحه شخصی اش را به تاریخ مارچ سال 2013 ایجاد کرد و صفحه اینستاگرام وی 427 هزار فالور دارد، 59 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 143 پست بارگذاری کرده است.دارا صفحه اینستاگرام بازیگرانی چون امین حیایی، کیسان دیباج، فاطیمه بهارمست و...را دنبال می کند.


دارا حیایی
صفحه اینستاگرام دارا حیایی

 فیلم های دارا حیایی

شعله ور

 شعله ور، اولین تجربه جدی دارا حیایی در بازیگری به کارگردانی حمید نعمت‌الله در سال 1396 است.دارا در فیلم سینمایی شعله ور نقش نوید را به عهده داشت و در کنار پدرش امین حیایی و بازیگرانی چون زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، مژگان صابری و پانته‌آ مهدی‌نیا به ایفای نقش پرداخت.

دارا حیایی در شعله ور
دارا حیایی در فیلم شعله ور
دارا حیایی در شعله ور
دارا حیایی در شعله ور
دارا حیایی در شعله ور
دارا حیایی و امین حیایی در شعله ور

 دارا حیایی در سریال از سرنوشت

 دارا حیایی در سریال از سرنوشت به کارگردانی محمدرضا خردمندان با نقش هاشم به شهرت رسید. هاشم و سهراب( با بازی کیسان دیباج)  دو دوستی که از دوران کودکی در پرورشگاه در کنار هم بزرگ شده اند تصمیم میگیرند که انسان های موفقی شوند و برای رسیدن به خواسته شان تلاش میکنند و در دوران جوانی تا حدودی به جایگاه مورد نظرشان میرسند.

 دارا در اولین تجربه بازی در سریال تلویزیون با بازیگران مطرحی چون مجید واشقانی، پوریا پورسرخ، لیلا بلوکات، حسین پاکدل، مائده طهماسبی، علیرضا آرا، فریبا نادری، مهدی صبایی و فاطیما بهارمست هم بازی شد.

از سرنوشت یک سریال تلویزیونی به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان است که در چهار فصل از سال ۱۳۹۸ تا ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از شبکه 2 سیما پخش شد.

دارا حیایی در سریال از سرنوشت
دارا حیایی در سریال از سرنوشت

 

دارا حیایی و فاطیما بهارمست در سریال از سرنوشت
دارا حیایی و فاطیما بهارمست

 

دارا حیایی و کیسان دیباج در سریال از سرنوشت
دارا حیایی و کیسان دیباج

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

مسافر پردردسر

1382

کارگردان: شاهرخ حمیدی‌مقدم
بازیگران: مهوش وقاری، بابک نوری 

مجموعه امین و مینا

1387

کارگردان: هنگامه مفید
بازیگران: مینا نوروزی، ساناز سماواتی

شعله‌ور

1396

در نقش نوید

کارگردان: حمید نعمت‌الله
بازیگران: امین حیایی، زری خوشکام

از سرنوشت

1398 تا 1401

در نقش هاشم

کارگردان:  محمدرضا خردمندان 
بازیگران: کیسان دیباج، فاطیما بهارمست

پدرخوانده

1402

کارگردان: سعید ابوطالب

17 حقیقت جالب درباره دارا حیایی 

  1. فرزانه داوری مادر بزرگ دارا حیایی است که وی نیز از بازیگران قبل از انقلاب می باشد.
  2. مادر دارا حیایی بعد از طلاق از بازیگری فاصله گرفت و با پسرش به مدت ۱ الی ۲ سال در کشور بلژیک زندگی کردند و دوباره به ایران بازگشتند.
  3. دار مدتی نیز در کشور آمریکا به همراه مادربزرگش زندگی می کرد.
  4. بعد از تجربه بازی در فیلم شعل ور، به پیشنهاد پدرش در کلاس های بازیگری و فن بیان حضور پیدا کرد.
  5.  از تجربیات پدرش در بازیگری استفاده می کند اما از موقعیت پدر سوء استفاده نمی کند.
  6. مدل صحبت کردن اش شبیه به پدرش است.
  7. در فیلم شعله ور در سکانس های دونفره با پدرش، تن صدایش را تغییر می داد.
  8. دارا  با اینکه مشمول خدمت سربازی است اما می تواند بخاطر طلاق والدین خود، معافیت بگیرد.
  9. این هنرمند بعد از دو هفته تست برای بازی در فیلم شعله‌ور انتخاب شد
  10. نیلوفر خوش خلق مادر دارا حیایی نیست و دار فرزند همسر اول امین حیایی یعنی مونا بانکی پور است.
  11. امین حیایی زمانی در مصاحبه های خود اعلام کرده بود که پسرش به ورزش و کامپیوتر علاقمند بوده و به بازیگری علاقه خاصی ندارد.
  12. دارا حیایی شباهت های زیادی به پدرش امین دارد و این موضوع از لحن صحبت کردن و طرز راه رفتنش به خوبی مشهود است.
  13. ورود او به دنیای بازیگری همزمان با تاسیس کلاس بازیگری امین حیایی به نام موسسه هنرگستر حیایی بود.
  14. نقش آفرینی او در نقش نوید در فیلم شعله‌ور اولین تجربه حرفه ای دارا جلوی دوربین بود که بسیار مورد تحسین قرار گرفت.
  15. دارا حیایی و کیسان دیباج در برنامه نگار من به تاریخ آبان 1399 حضور داشتند.
  16. پدرخوانده، اولین تجربه بازی دارا در شبکه نمایش خانگی است.
  17. دارا حیایی و فاطیما بهارمست در سریال از سرنوشت نقش همسر یکدیگر را به عهده داشتند.
دارا حیایی
عکس اینستاگرام دارا حیایی

 مصاحبه دارا حیایی

مصاحبه دارا حیایی به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود داد اما مخاطبان این بازیگر عبارتی های مانند دارا حیایی در خندوانه، دارا حیایی در عصر جدید یا دارا حیایی در دورهمی را نیز جست و جو کرده اند اما بهتر است بدانید که وی در این برنامه ها حضور نداشته است. در ادامه مصاحبه وی با روزنامه خراسان به بهانه بازی در سریال از سرنوشت را می خوانید:

قبلاً در دوره کودکی تجربه‌ای در زمینه بازیگری داشته‌اید؟

بله، فکر می‌کنم در سن شش یا هفت سالگی بود که در سریال «مسافر پردردسر» به کارگردانی شاهرخ حمیدی‌مقدم و در سریال عروسکی «امین و مینا» به کارگردانی هنگامه مفید که از شبکه دو پخش می‌شد، بازی کردم. چرا تا قبل از فیلم «شعله‌ور» بازیگری را به‌صورت جدی تجربه نکرده بودید؟

آن زمان علایق دیگری داشتم و قبل از «شعله‌ور» اصلا به بازیگری فکر نمی‌کردم، اما وقتی از دفتر آقای نعمت‌ا… تماس گرفتند، با پدر صحبت کردم و او گفت اگر فکر می‌کنی نمی‌توانی و از عهده اش برنمی‌آیی اصلا بازی نکن. من هم خوب فکر کردم بعد رفتم تست دادم، صحبت کردیم و گفتند توانایی‌اش را دارم، همین باعث شد به این موضوع فکر کنم که می‌توانم بازی کنم یا خیر. به همین دلیل بعد از «شعله‌ور» سراغ کلاس‌های بازیگری رفتم و متوجه شدم که توانایی‌هایی دارم.

چون کاملاً در این فضا بودید، چطور تا آن زمان حتی به بازیگری فکر نکردید؟

دقیقاً به همین دلیل که در این فضا بودم، فکر می‌کردم پدرم هست دیگر، من چرا وارد بازیگری شوم! مثلا وقتی به شما می‌گویند این نقاشی را بکش، تا وقتی امتحان نکنی، می‌گویی توانایی‌اش را ندارم. زمانی که در «شعله‌ور» بازی می‌کردید رابطه‌تان با آقای حیایی چطور بود، چقدر شما را نقد می‌کردند؟ در «شعله‌ور» خیلی هوای من را داشت، نگاه می‌کرد ببیند دارم کارم را درست انجام ‌می‌دهم یا نه، چون نگرانی‌های خاص خودش را داشت، وقتی مطمئن شد که همه چیز خوب است، بیشتر تمرکزش را روی کار خودش گذاشت، دیگر همه چیز داشت طبق روال پیش می رفت و با هم مثل یک همکار بودیم.

بعد از «شعله‌ور» چه پیشنهادهایی داشتید؟

دو تا کار به من پیشنهاد شد اما نپذیرفتم، چون با نقش ارتباط برقرار نکردم و بعید می‌دانستم که بتوانم خوب انجامش بدهم. یکی از کارها سینمایی بود، نقش «شهاب» در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی خانم آبیار، البته آن را به دلیل سفر و مشکلات حمل و نقلی که داشتیم نتوانستم بپذیرم و یک کار دیگر هم بود که الان در خاطرم نیست، اما به هرحال نپذیرفتم تا این که سریال «از سرنوشت» از طرف مجید کرباسیان دستیار کارگردان سریال پیشنهاد شد و خیلی موقعیت عجیب و غریب و خوبی بود.

چه شد که برای بازی در نقش «هاشم» انتخاب شدید؟

آقای مجید کرباسیان وقتی بچه بودم، من را دیده‌اند، با من کار کرده‌اند و در ذهن‌شان بودم. ایشان لطف کردند با مادرم تماس گرفتند و قرار شد بروم تست بدهم. آقای بذرافشان چند تست از من گرفتند و خوششان آمد.

گفتید «از سرنوشت» موقعیت عجیب و غریبی بود. دقیقا چه چیزی باعث شد که تصمیم بگیرید با این سریال در تلویزیون دیده شوید؟

بله خیلی، سریال «از سرنوشت» کاری کرد که نگاهم عوض شد. با شخصیت «هاشم» خیلی ارتباط برقرار کردم و از او خوشم آمد. دیدم چقدر خاکی، جذاب و بانمک است، یعنی در واقع ورژنی از خودم را در او دیدم، به همین دلیل خیلی دوستش داشتم.

یعنی احساس کردید شبیه به خود شماست؟

خب زندگی «هاشم» زمین تا آسمان با زندگی من فرق دارد اما روحیاتش، این که سعی می‌کرد با خنده زندگی‌اش را بگذراند، برایم جالب بود.

بازیگری چه بعد از «شعله‌ور» و چه اکنون بعد از «از سرنوشت»، چقدر برایتان جدی‌ است، قصد دارید ادامه بدهید؟

بازیگری برای من یک شغل جدی است و صددرصد آن را ادامه می‌دهم.

در بازیگری چقدر از تجربیات پدر استفاده می‌کنید؟

هرجا که مشکل داشته باشم، چه در بازی چه در متن فرقی نمی‌کند، زیاد از پدر سوال می‎کنم.

آقای حیایی چقدر در انتخاب‌های شما موثر هستند؟

من خیلی از پدر سوال می‌کنم، اما او می‌گوید که تصمیم‌گیرنده خودت هستی و من فقط برای تو راهنما هستم، یعنی یک سری چیزها به تو می‌گویم و در نهایت خودت باید تصمیم نهایی را بگیری. من هم نظرش را می‌پرسم، به نظرش فکر می‌کنم و تصمیمم را می‌گیرم.

تا به حال با واکنش‌های منفی مثل این که به واسطه اسم پدر توانستید بازیگر شوید، مواجه بودید؟

هم زیاد و هم کم. یک فوتبالیست که الان دارد فوتبال بازی می‌کند، ممکن است پدرش هم فوتبالیست باشد، پدربزرگش هم فوتبالیست بوده باشد، کسی او را زیر سوال نمی‌برد. تمام شغل‌ها همین است و بازیگری هم استثنا نیست، اما خب به هرحال این موقعیتی است که برایم وجود دارد و اسم بزرگی پشت من است. نمی‌گویم از موقعیتم سوءاستفاده می‌کنم، اما استفاده می‌کنم، چون هرکس دیگری هم جای من باشد همین کار را می‌کند. سینما بچه‌بازی نیست، تهیه‌کننده نمی‌تواند میلیاردها ریسک کند و یک بازیگر را فقط به این دلیل که اسم پدرش فلان است، بیاورد.

قبل از ورود به عرصه بازیگری چطور وچقدر خودتان را برای این نوع واکنش‌ها آماده کرده بودید؟

من اصلا مشکلی ندارم، هر انسانی نظر خودش را دارد و نظر همه آن‌ها هم قابل احترام است و کاملا درک می‌کنم. من قدرت این را ندارم که بخواهم ذهنیت مردم را عوض کنم، مردم چیزی را که دوست دارند می‌بینند و من به آن‌ها احترام می‌گذارم.

یعنی از این که در نظر منتقدان، به عنوان دارا حیایی مستقل، نه فرزند امین حیایی شناخته شوید حساس نبودید؟

من قبل از این که پسر امین حیایی باشم، دارا حیایی هستم. این را بارها به دوستانم، خانواده‌ام و کسان ی که این سوال را مطرح می کنند گفته‌ام و قرار نیست چیزی این را عوض کند. یعنی اگر ۸۰ میلیون نفر بگویند پسر امین حیایی هستی، من برای خودم دارا حیایی‌ هستم و فرقی نمی‌کند.

مصاحبه دارا حیایی با تی وی پلاس

عکس دارا حیایی

دارا حیایی
عکس جدید دارا حیایی
دارا حیایی
عکس دارا حیایی پسر امین حیایی
دارا حیایی
 کیسان دیباج، فاطیمه بهارمست و دارا حیایی
دارا حیایی
تصاویری از دارا حیایی
دارا حیایی
عکس های دارا حیایی بازیگر
دارا حیایی
دارا حیایی بازیگر نقش هاشم در سریال از سرنوشت
دارا حیایی
دارا حیایی
دارا حیایی
 کیسان دیباج و دارا حیایی

 

دارا حیایی
دارا حیایی بازیگر

 

پرسش های متداول

دارا حیایی با امین حیایی چه نسبتی دارد؟
دارا حیایی تنها فرزند پسر امین حیایی است.
سن دارا حیایی چقدر است؟
دارا حیایی 27 سال سن دارد و متولد 11 شهریور 1375 است.
 فیلم دارا حیایی و امین حیایی چیست؟
 دارا حیایی و امین حیایی در فیلم شعله ور حضور داشتند.


سخن آخر

بیوگرافی و عکس های دارا حیایی که با نقش هاشم در سریال از سرنوشت به کارگردانی محمدرضا خردمندان به شهرت رسید را در این مطلب بررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید بیوگرافی مجید واشقانی مرور بر آثارش همراه عکس و فیلم و  بیوگرافی حسین مهری و همسرش از بازیگری و شهرت تا حواشی با عکس را نیزمطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر جوان هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 4.5 (از 2 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد