hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی شهرام حقیقت دوست و همسرش با عکس های خانوادگی او

بیوگرافی شهرام حقیقت دوست و همسرش با عکس های خانوادگی او

شهرام حقیقت دوست بازیگر است. بیوگرافی او و همسرش، حواشی ازدواجش با خاطره اسدی، بهناز جعفری و ساره بیات با عکس های قدیمی شهرام حقیقت دوست را برایتان آورده ایم:

شهرام حقیقت دوست (Shahram Haghighatdoust) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد دهه 1350 است که این روزها با نقش همایون در سریال آمستردام به کارگردانی مسعود قراگزلو و با نقش امیرعلی طلوعی در سریال خون سرد در شبکه نمایش خانگی حضور موفقی داشته است.

شهرام بازیگری را با تئاتر شروع کرد و با سریال «مهر خوبان» در سال 1373 در سن 22 سالگی توانست بازی جلوی دوربین را تجربه کند اما با بازی در نقش ناصر در سریال خط قرمز به کارگردانی قاسم جعفری در سن 29 سالگی به شهرت رسید.

این بازیگر خوش چهره سابقه بازی در فیلم های «مختارنامه»،، «زرد»، «شوق پرواز»، «عطر داغ»، «شاهگوش»، «خداحافظ بچه»، « قاتل و وحشی » و ... را در کارنامه هنری خود دارد. او برای بازی در فیلمجنایت نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفتمین جشن خانه سینما و  برای بازی در فیلم «زیر سقف دودی» کاندیدای جایزه از جشنواره نیس فرانسه شد.

بیوگرافی شهرام حقیقت دوست و همسرش را به طور کامل همراه با عکس های جدید و قدیمی از او را با این مطلب در اختیار شما قرار می دهیم:


شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست 

شهرام حقیقت دوست کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

شهرام حقیقت دوست

تاریخ تولد

27 اسفند 1351

محل تولد

رشت

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

حوت

مشخصات فیزیکی

قد (سانتی متر)

حدود 175 

وزن (کیلوگرم)

حدود 70 

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

طلایی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

تعداد خواهران

2 خواهر

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد

رشته تحصیلی

رشته تئاتر

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش

سال

خط قرمز

ناصر

1379

جنایت

سیاوش

1382

شاهگوش

هومن آب‌پرور

1392

جاده قدیم

طینت 

1394

خون‌سرد

امیرعلی طلوعی

1401


شهرام حقیقت دوست 

بیوگرافی کامل شهرام حقیقت دوست

کودکی و اوایل زندگی

شهرام حقیقت دوست در روز یکشنبه27 اسفند 1351(سال موش) در رشت به دنیا آمد و هم اکنون 50 سال سن دارد. نماد ماه شهرام حوت است و مشخصات متولدین این ماه عبارت است از: حس ششم، بسیار متین و آرام، مهربان، علاقه مند به موسیقی، عاشق صلح و آرامش.

قد شهرام حقیقت دوست 175 سانتی متر است و حدود 70 کیلو وزن دارد.رنگ چشم شهرام حقیقت دوست سبز است و از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می‌توان به مو بلوند و راست دست بودن او اشاره کرد.

شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در دوران کودکی

خانواده

خانواده شهرام حقیقت دوست به ظاهر کم جمعیت است و اطلاعاتی از اسم و شغل پدر و مادر و حتی این که فرزند چندم خانواده است در سایت ها نیست و اگر به اینستاگرام این بازیگر سری بزنید نیز اطلاعاتی به دست نمی‌آورید.گویا این بازیگر توانا دو خواهر دارد و تاکنون عکسی از خواهر شهرام حقیقت دوست منتشر نشده است.

عکس مادر شهرام حقیقت دوست
عکس مادر شهرام حقیقت دوست
عکس پدر شهرام حقیقت دوست
عکس پدر شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست و پدرش

تحصیلات

تحصیلات شهرام حقیقت دوست در مقطع کارشناسی در رشته تئاتر از دانشگاه آزاد است.

شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در دوران مدرسه


شهرام حقیقت دوست و همسرش

شهرام حقیقت دوست و همسرش،عکس همسر و فرزند شهرام حقیقت دوست از جستجوهای کاربران فضای مجازی در اینترنت است اما او یکی از بازیگران کم حاشیه ای است که علاقه ای به انتشار زندگی خصوصی خود ندارد و اطلاعاتی درباره خانواده و ازدواج او در دسترس نیست. ازدواج شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی شایعه فضای مجازی بود زیرا آن ها در بیشتر محافل گوناگون هنری و ادبی با هم دیده می شدند و حضور آن ها به این شایعه دامن زد اما این دو نفر در چند تئاتر و فیلم با هم همکار بودند.

شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
خاطره اسدی و شهرام حقیقت


شهرام حقیقت دوست و همسرش بهناز جعفری نیز از مواردی است که در اینترنت جست و جو شده است اما به بازی این بازیگران در نقش زن و شوهر در سریال مختارنامه اشاره دارد.

شهرام حقیقت دوست و همسرش بهناز جعفری در مختارنامه
شهرام حقیقت دوست و همسرش بهناز جعفری در مختارنامه

 ازدواج شهرام حقیقت دوست و ساره بیات نیز شایعه فضای مجازی بود و حقیقت نداشت. در واقع این برداشت اشتباه به بازی این دو هنرمند در فیلم سینمایی زرد اشاره می کرده است نه وصلت آنها در دنیای واقعی.

شهرام حقیقت دوست و ساره بیات
شهرام حقیقت دوست و ساره بیات

شروع فعالیت

شروع فعالیت شهرام حقیقت دوست در بازیگری با تئاتر پسر کاروان در سال 1375 آغاز شد و یک سال بعد با سریال مهر خوبان به کارگردانی یوسف سیدمهدوی وارد قاب تلویزیون شد اما در سال 1380 با نقش ناصر در سریال خط قرمز به کارگردانی قاسم جعفری در سن 29 سالگی به شهرت و معروفیت دست پیدا کرد.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری شهرام حقیقت دوست با حضور در دوره های بازیگری استاد سمندریان سپری شد و جالب است بدانید آنجا با شهاب حسینی همکلاسی بود.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات شهرام حقیقت دوست با توجه فعالیت های که در زمینه بازیگری انجام می دهد مشخص است و در مصاحبه ها درباره سرگرمی ها این چنین می گوید: سرگرمی هایم بیشتر در حوزه کاری خودم است در اغلب اوقات حضور در تئاتر و تمرینات دوره ای سرگرمی اصلی ام را تشکیل می‌دهد همچین فیلم می‌بینم.معمولا بیشتر اوقاتی که سرکار نیستم، کتاب می‌خوانم، اصولا آدمی نیستم که بریز و بپاش داشته باشم. اهل کافه نشینی و رستوران گردی نیستم با این حال آشپزی هم نمی‌کنم، اغلب از بیرون سفارش می‌دهم یا غذای خانگی که مادرم آن را پخته می‌خورم.را خیلی زیاد دوست دارم و معمولا هم هر فرصتی که پیش بیاید به سفر می‌روم، علاقمندم با آدم های جدید در ارتباط باشم و جاهای تازه را ببینممن عکاسی را خیلی دوست دارم، یک زمانی سر فیلم هایی که می‌رفتم دوربین می‌بردم و در زمانی که خودم خیلی کار نداشتم عکس های پشت صحنه می‌گرفتم.

شهرام حقیقت دوست
عکس قدیمی شهرام حقیقت دوست


دیالوگ ماندگار شهرام حقیقت دوست

دیالوگ ماندگار شهرام حقیقت دوست در سریال شاهگوش بود که گفت : به نظرم گاهی اوقات دکتر باید به بیماراش به جای قرص و شربت، فریاد تجویز کنه ... فریاااااد.


شهرام حقیقت دوست در شبکه های اجتماعی

توییتر shahram_hds
اینستاگرام shahram.haghighatdoust
وبسایت ویکی پدیا شهرام حقیقت دوست


اینستاگرام شهرام حقیقت دوست

اینستاگرام شهرام حقیقت دوست به آدرس shahram.haghighatdoust است که 624 هزار فالور دارد و 82 صفحه را دنبال می کند.شهرام فعالیت در اینستاگرام را روز شنبه 25 آگوست 2012 مصادف با 4 شهریور سال 1391 با انتشار عکسی از خودش آغاز کرد که اولین پست او 3279 لایک دارد و 153 کامنت برای آن ثبت شده است.همچنین اینستاگرام این بازیگر تیک آبی ندارد.

اینستاگرام شهرام حقیقت دوست 
صفحه اینستاگرام شهرام حقیقت دوست 

فیلم های شهرام حقیقت دوست

پسر کاروان عنوان نمایشی به کارگردانی امیر دژاکام است که شهرام حقیقت دوست در سال 1373 وقتی 22 سال سن داشت روی صحنه رفت. یک سال بعد او با سریال «مهر خوبان» بازی در جلوی دوربین را به کارگردانی سید یوسف مهدوی و با بازیگرانی چون امین حیایی تجربه کرد.

درخت گلابی

درخت گلابی فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی داریوش ‌مهرجویی در سال 1376 است که شهرام حقیقت دوست در اولین تجربه بازی در سینما در سن 25 سالگی با همایون ‌ارشادی،گلشیفته ‌فراهانی و...هم بازی شد.

شهرام حقیقت دوست در فیلم سینمایی درخت گلابی
شهرام حقیقت دوست در فیلم سینمایی درخت گلابی

خط قرمز

خط قرمز نام یک سریال تلویزیونی در ژانر درام و اجتماعی به کارگردانی قاسم جعفری در سال 1380 است. شهرام حقیقت دوست در سریال خط قرمز نقش ناصر را به عهده داشت و در سن 29 سالگی در کنار بازیگرانی چون سروش گودرزی، پویا امینی،شهرام عبدلی،ایمان اشراقی و علی منصوری به شهرت رسید. شهرام جایزه بهترین بازیگر نقش اول را از دید مخاطبین برای سریال خاط قرمز کسب کرد.

شهرام حقیقت دوست در سریال خط قرمز
عکس شهرام حقیقت دوست در خط قرمز
شهرام حقیقت دوست در سریال خط قرمز
شهرام حقیقت دوست در سریال خط قرمز

غوغا

غوغا دومین تجربه بازی شهرام حقیقت دوست در سینما به کارگردانی و نویسندگی سعید سهیلی در سال ۱۳۸۱ است که با بازیگرانی چون پانته‌آ بهرام، بهناز جعفری،شراره رخام و.. هم بازی شد.

شهرام حقیقت دوست در فیلم غوغا
شهرام حقیقت دوست در فیلم غوغا

جنایت

جنایت فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی سجادی محصول سال ۱۳۸۲ است که ستارگانی چون جمشید هاشم پور، میترا حجار، مهدی میامی، امیر جعفری در آن بازی کردند و بازی خوب شهرام حقیقت دوست در نقش سیاوش توانست کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول را برایش به ارمغان بیاورد.

عکس شهرام حقیقت دوست در فیلم جنایت
عکس شهرام حقیقت دوست در فیلم جنایت

تردست

تردست فیلم سینماییبه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محمدعلی سجادی محصول سال ۱۳۸۳ است که در آن هنرمندانی چون شهرام حقیقت دوست، گوهر خیراندیش، نیوشا ضیغمی،امیر جعفری و...بازی کردند.

عکس شهرام حقیقت دوست در فیلم سینمایی تردست
عکس شهرام حقیقت دوست در فیلم تردست

تیاتر اجباری

تیاتر اجباری عنوان نمایشی به کارگردانی حسین ‌کیانی در سال 1382 است که سالن ‌قشقایی با اجرای ستارگانی چون شهرام ‌حقیقت ‌دوست، امیررضا ‌دلاوری، فروغ ‌قجابگلی، احمد ‌مهرانفر، رویا ‌میرعلمی، رحیم ‌نوروزی اجرا شد.

شهرام حقیقت دوست در تئاتر اجباری
شهرام حقیقت دوست در تئاتر اجباری

مختارنامه

مختارنامه سریال تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است که در آن ستارگانی چون فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده،فرهاد اصلانی،رضا کیانیان و... بازی کردند..شهرام حقیقت دوست در سریال مختارنامه نقش ابن حر را به عهده داشت.

عکس شهرام حقیقت دوست در مختارنامه
عکس شهرام حقیقت دوست در مختارنامه

چند می‌گیری گریه کنی

چند می‌گیری گریه کنی فیلم سینمایی در ژانر کمدی به کارگردانی شاهد احمدلو در سال ۱۳۸۴ می‌باشد.شهرام حقیقت دوست در چند می‌گیری گریه کنی نقش احد را به همراه ستارگانی چون منوچهر نوذری، حمید لولایی،ابوالفضل پورعرب، الناز شاکردوست و... بازی می‌کرد.

شهرام حقیقت دوست در چند می‌گیری گریه کنی
شهرام حقیقت دوست در چند می‌گیری گریه کنی


تکیه ملت

تکیه ملت عنون نمایشی به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی است که در سال 1382 در تالار قشقایی با هنرمندانی مانند سیامک ‌صفری، رویا ‌میرعلمی، فروغ ‌قجابگلی، حمیدرضا ‌آذرنگ، شهرام ‌حقیقت ‌دوست، امیررضا ‌دلاوری روی صحنه رفت.

شهرام حقیقت دوست در تئاتر تیکه ملت
شهرام حقیقت دوست در تئاتر تیکه ملت

سنگ، کاغذ، قیچی

سنگ، کاغذ، قیچی فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی سعید سهیلی در سال ۱۳۸۵ است و ستارگانی چون امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست،اندیشه فولادوند،رامتین خداپناهی، نیلوفر خوش‌خلق و جمشید هاشم‌پور در آن حضور داشتند.

شهرام حقیقت دوست در فیلم سنگ، کاغذ، قیچی
شهرام حقیقت دوست در فیلم سنگ، کاغذ، قیچی


همسایه آقا

همسایه آقا عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی حسین ‌کیانی است که در آن فریده ‌سپاه ‌منصور، سیامک ‌صفری، رویا ‌میرعلمی، شهرام ‌حقیقت ‌دوست، امیررضا ‌دلاوری، مهدی ‌پاکدل، هومن ‌سیدی به عنوان بازیگر به فعالیت پرداختند.

شهرام حقیقت دوست در تئاتر همسایه آقا
شهرام حقیقت دوست در تئاتر همسایه آقا

احضارشدگان

احضار شدگان فیلم سینمایی به کارگردانی آرش معیریان محصول سال 1398 است که شهرام حقیقت دوست در این فیلم نقش عماد را به عهده داشت.

شهرام حقیقت دوست در فیلم سینمایی احضارشدگان
شهرام حقیقت دوست در فیلم سینمایی احضارشدگان

بیداری خانه نسوان

بیداری خانه نسوان، نام نمایشی به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی در سال 1387 است و هنرپیشگانی چون حمیدرضا ‌آذرنگ، رویا ‌میرعلمی، شهرام ‌حقیقت ‌دوست، امیررضا ‌دلاوری، آزاده ‌صمدی در آن به ایفای نقش پرداختند. شهرام حقیقت دوست کاندیدای بهترین بازیگر مرد برای تئاتر بیداری خانه نسوان شد.

شهرام حقیقت دوست در بیداری خانه نسوان
شهرام حقیقت دوست در تئاتر بیداری خانه نسوان

اهل قبور

اهل قبور نمایشی به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی در سال ۱۳۸۸ است که در سالن ‌چهارسو با بازی هنرمندانی چون حمیدرضا ‌آذرنگ، مهدی ‌پاکدل، الهام ‌پاوه ‌نژاد، شهرام ‌حقیقت ‌دوست، امیررضا ‌دلاوری، فریده ‌سپاه ‌منصور، سیامک ‌صفری، علیرضا ‌آرا، رویا ‌میرعلمی اجرا شد.

شهرام حقیقت دوست در نمایش اهل قبور
شهرام حقیقت دوست در نمایش اهل قبور

همه فرزندان خانم آغا

همه فرزندان خانم آغا اسم نمایشی به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی است که با بازی محمود جعفری، رویا ‌تیموریان، شهرام ‌حقیقت ‌دوست، امیررضا ‌دلاوری، حمیدرضا ‌آذرنگ، رویا ‌میرعلمی، آذر خوارزمی در سالن چهارسو به تاریخ ۱۸ مرداد تا ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ اجرا شد.

شهرام حقیقت دوست در همه فرزندان خانم آغا
شهرام حقیقت دوست در همه فرزندان خانم آغا

شوق پرواز

شوق پرواز نام یک سریال تلویزیونی به کارگردانی یدالله صمدی است که در مورد زندگی عباس بابای(با بازی شهاب حسینی)ساخته شد و سایر بازیگران آن عبارتند از: الهام حمیدی، کورش تهامی، افسانه بایگان، فرهاد قائمیان.شهرام حقیقت دوست در شوق پرواز نقش سعید را به عهده داشت.

شهرام حقیقت دوست در شوق پرواز
عکس شهرام حقیقت دوست در سریال شوق پرواز

خداحافظ بچه

خداحافظ بچه نام یک سریال تلویزیونی به کارگردانی منوچهر هادی است که در ماه رمضان ۱۳۹۱ از شبکه سه پخش شد.شهرام حقیقت دوست در سریال خداحافظ بچه نقش مرتضی همسر لیلا با بازی مهراوه شریفی‌نیا را به عهده داشت و برای این نقش نامزد بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی شد.

شهرام حقیقت دوست در خداحافظ بچه
عکس شهرام حقیقت دوست در خداحافظ بچه

شاهگوش

شاهگوش نام یک مجموعه‌ای نمایشی به کارگردانی داوود میرباقری است که در سال 1392 از شبکه نمایش خانگی پخش شد.شهرام حقیقت دوست در شاهگوش نقش استوار کلانتری به نامهومن آب‌پرور را به عهده داشت و با ستارگانی چون فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، مرجانه گلچین،هادی کاظمیف احمد مهران فر،طناز طباطبایی و... هم بازی شد.

شهرام حقیقت دوست در شاهگوش
عکس شهرام حقیقت دوست در شاهگوش
شهرام حقیقت دوست در شاهگوش
شهرام حقیقت دوست در سریال شاهگوش

زرد

زرد فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده محصول سال ۱۳۹۵ است که ستارگانی چون بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان‌افشار،آناهیتا درگاهی در آن به ایفای نقش پرداختند.شهرام حقیقت دوست در فیلم زرد نقش حامد همسر نهال(ساره بیات) را بازی کرد.

شهرام حقیقت دوست در فیلم زرد
عکس شهرام حقیقت دوست در فیلم زرد

جاده قدیم

جاده قدیم سریال تلویزیونی در ژانر طنز به کارگردانی بهرام بهرامیان در سال 1394 است که در آن یکتا ناصر، شهرام حقیقت‌دوست، حمیدرضا آذرنگ، آنا نعمتی، حسین ملکی، امید روحانی، حبیب دهقان‌نسب و کیهان ملکی ایفای نقش می‌کنند.شهرام حقیقت دوست در جاده قدیم نقش طینت برادر زینت را بازی می‌کند.

شهرام حقیقت دوست در جاده قدیم
گریم شهرام حقیقت دوست در جاده قدیم

زیر سقف دودی

زیر سقف دودی فیلم سینمایی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی پوران درخشنده محصول سال ۱۳۹۵ است و ستارگانی چون مریلا ‌زارعی، فرهاد ‌اصلانی، بهنوش ‌طباطبایی، آزیتا ‌حاجیان، مریم ‌بوبانی، شهرام ‌حقیقت ‌دوست،حسام ‌نواب ‌صفوی،فریبا ‌متخصص، نفیسه ‌روشن، در آن حضور داشتند.شهرام حقیقت دوست برای بازی در نقش امیر در فیلم سینمایی زیر سقف دودی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره بین المللی فیلم نیس فرانسه شد.

شهرام حقیقت دوست در زیر سقف دودی
عکس شهرام حقیقت دوست در زیر سقف دودی

عطر داغ

عطر داغ فیلمی سینمایی به کارگردانی علی ابراهیمی محصول سال ۱۳۹۷ است. شهرام حقیقت دوست در عطر داغ در نقش احمد با خاطره اسدی،مهرداد صدیقیان،بهاره کیان افشار و... هم بازی شد.

شهرام حقیقت دوست در عطر داغ
عکس شهرام حقیقت دوست در عطر داغ

آمستردام

آمستردام نام یک سریالعه نمایش خانگی ایرانی به کارگردانی مسعود قراگزلو محصول سال ۱۴۰۱ است که ستارگانی چون مهدی پاکدل، مهدی سلطانی،هنگامه قاضیانی و...به ایفای نقش پرداخته اند.شهرام حقیقت دوست در آمسترادام بازیگر نقش همایون است.

شهرام حقیقت دوست در نقش همایون در سریال آمستردام
شهرام حقیقت دوست در نقش همایون در سریال آمستردام

خون سرد

خون‌سرد نام سریال تلویزیونی در شبکه نمایش خانگی در ژانر جنایی به کارگردانی امیرحسین ترابی است و بازیگران این مجموعه امیر آقایی، سارا بهرامی، حسین سحرخیز، بهار قاسمی، سارا رسول‌زاده و... هستند.شهرام حقیقت دوست در خونسرد نقش امیرعلی طلوعی را به عهده داشت.

شهرام حقیقت دوست در سریال خونسرد
شهرام حقیقت دوست در سریال خونسرد


عکس شهرام حقیقت دوست در خونسرد
عکس شهرام حقیقت دوست در خونسرد

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

پسر کاروان

1373

کارگردان: امیر دژاکام

مهر خوبان

۱۳۷۴

کارگردان: یوسف مهدوی
بازیگران: امین حیایی،صالح میرزاآقایی  و...

درخت گلابی

1376

کارگردان: داریوش ‌مهرجویی
بازیگران: همایون ‌ارشادی، گلشیفته ‌فراهانی و ...

تئاتر خیابانی

ابتدا با عشق

انتها از عشق 

1376

دریافت جایزه سوم بازیگری از
جشنواره پانزدهم بین‌المللی
تئاتر فجر

چیزی شبیه

زندگی

1376

تئاترشهر
کارگردان: حسین پناهی

دو نیم پرده

عشق

1377

تالار مولوی

کارگردان: عبدالخالق مصدق

همسفر

1378

کارگردان: قاسم جعفری
بازیگران: امین زندگانی، پرویز پورحسینی

خیابانی

صندوق جادو

1378

کارگردان: زهرا صبری

ره بانو

1379

تالار قشقایی

کارگردان: زهرا صبری

خط قرمز

1379

در نقش ناصر
برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول
از دید مخاطبین
کارگردان: قاسم جعفری
بازیگران: سروش گودرزی،شهرام عبدلی و...

شب آفتابی

1380

در نقش منصور
کارگردان: قاسم جعفری
بازیگران: زیتا غفاری، فریبا متخصص و..

داستان

یک شهر

1380

کارگردان: اصغر فرهادی

برای

آخرین بار

1381

فرهنگسرای نیاوران
کارگردان: علی روئین‌تن

ثارالله

1381

در نقش یزید
کارگردان: شهریار بحرانی
بازیگران: جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و...

غوغا

1381

کارگردان: سعید سهیلی
بازیگران: پانته‌آ بهرام، بهناز جعفری و...

عطش

1381

در نقش کوروش

کارگردان: محمدحسین فرح‌بخش
بازیگران: بهرام رادان، فریبرز عرب‌نیا و...

داستان

خرس‌های پاندا

1382

تالار قشقایی
کارگردان: تینوش نظم‌جو

جنایت

1382

در نقش سیاوش

کاندیدای تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول
کارگردان: محمدعلی سجادی
بازیگران: جمشید هاشم‌پور، میترا حجار و...

طلسم‌ شدگان

1383

در نقش کامران
کارگردان:داریوش فرهنگ
بازیگران: مهدی هاشمی، زیبا بروفه و...

تردست

1383

کارگردان: محمدعلی سجادی
بازیگران: گوهر خیراندیش، نیوشا ضیغمی و...

تئاتر اجباری

1383

تالار قشقایی

کارگردان: حسین کیانی
بازیگران: امیررضا ‌دلاوری، فروغ ‌قجابگلی و...

مختارنامه

1383-1389

در نقش ابن حر
کارگردان: داوود میرباقری
بازیگران: فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده و...

چند می‌گیری

گریه کنی

1384

در نقش احد

کارگردان: شاهد احمدلو
بازیگران: منوچهر نوذری، حمید لولایی و...

دن کامیلو

1384

تالار چهارسو
کارگردان: کورش نریمانی

تکیه ملت

1384

تالار قشقایی

کارگردان: حسین کیانی
بازیگران: سیامک ‌صفری، رویا ‌میرعلمی و..

روزی روزگاری

آبادان

1384

تالار قشقایی

کارگردان: حمیدرضا آذرنگ
بازیگران:

سنگ، کاغذ،

قیچی

1385

کارگردان: سعید سهیلی
بازیگران: امین حیایی،اندیشه فولادوند و...

همسایه آقا

1385

تالار چهارسو

کارگردان: حسین کیانی
بازیگران: فریده ‌سپاه ‌منصور، سیامک ‌صفری و...

سکوت میراث

تبار من است

1385

تالار شهر

ملودی

1386

کارگردان: جهانگیر جهانگیری
بازیگران: ایرج نوذری، لادن طباطبایی و...

مخمصه

1386

در نقش یاشار

کارگردان: محمدعلی سجادی

بازیگران: مسعود رایگان، مهدی پاکدل و...

احضارشدگان

1386

در نقش عماد

کارگردان: آرش معیریان
بازیگران: زیبا بروفه، مهدی سلوکی و...

موش

1386

کارگردان: شاهد احمدلو
بازیگران: پروین سلیمانی، ماه چهره خلیلی و...

صبح

روز هفتم

1387

کارگردان: سیدمسعود اطیابی
بازیگران: رویا میرعلمی، علی اوسیوند و...

پریش 1387 کارگردان: کاظم معصومی

بیداری

خانه نسوان

1387

تالار چهارسو

کاندیدای بهترین بازیگر مرد

کارگردان: حسین کیانی
بازیگران: حمیدرضا ‌آذرنگ، رویا ‌میرعلمی و...

پشت در

خبری نیست

1388 کارگردان: شبنم عرفی‌نژاد
مادر مانده 1388 تالار چهار سو
اهل قبور 1388

تالار چهارسو

کارگردان: حسین کیانی
بازیگران: حمیدرضا ‌آذرنگ، مهدی ‌پاکدل و...

خداحافظی نکردی

با نجمه سورچی

1389 تالار چهارسو
بازیگران: حمیدرضا ‌آذرنگ، رویا ‌میرعلمی و..

همه فرزندان

خانم آغا

1389

تالار چهارسو

کارگردان: حسین کیانی
بازیگران: محمود جعفری، رویا ‌تیموریان و...

ابرهای

پشت حنجره

1389

تئاتر شهر

کاندیدای بهترین بازیگر تئاتر

در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر فجر

شوق پرواز

1390

در نقش سعید
کارگردان: یدالله صمدی
بازیگران: شهاب حسینی، الهام حمیدی و...

خاموشی

دریا

1390

تالار سایه
کارگردان: نیما ‌دهقان
بازیگران: شهرام ‌حقیقت ‌دوست، فرزین ‌صابونی، الهام ‌کردا

مشروطه بانو یا

مجلس شبیه

حصرنامه کارگاه بکاء

1390

تئاترشهر

کارگردان: حسین ‌کیانی
بازیگران: رویا ‌نونهالی، رویا ‌میرعلمی و...

خداحافظ بچه

1391

در نقش مرتضی
کارگردان: منوچهر هادی
بازیگران: مهراوه شریفی‌نیا، بهاره رهنما و..

ویتسک

1391

تالار حافظ

کارگردان: رضا ‌ثروتی
بازیگران: پانته‌آ ‌پناهی‌ها، اصغر ‌پیران و...

شاهگوش

1392

در نقش هومن آب‌پرور
کارگردان: داوود میرباقری
بازیگران: فرهاد اصلانی، محسن تنابنده و...

کلاشینکف

1392

در نقش حبیب کارگردان: سعید سهیلی

بازیگران: ساعد سهیلی، رضا عطاران و...

هیلانه

1392

کارگردان: شهرام مسلخی

زرد

1392

در نقش حامد

کارگردان: مصطفی تقی‌زاده
بازیگران: بهرام ردان،ساره بیارت و...

دو لیتر در

دو لیتر صلح

1392

تالار شمس اقدسیه
کارگردان: حمیدرضا آذرنگ

عشق

تعطیل نیست

1393

در نقش بیژن مردمی

کارگردان: بیژن بیرنگ
بازیگران: محمدرضا گلزار، مهناز افشار و...

تو دهنتو می‌بندی

یا من؟

1393

فرهنگسرای نیاوران

کارگردان:
بازیگران:

جاده قدیم

1394

در نقش طینت

کارگردان: بهرام بهرامیان
بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، یکتا ناصر و...

سعادت لرزان

مردمان تیره‌ روز

1394

تئاتر باران

کارگردان: محسن علیخانی
بازیگران: ستاره ‌اسکندری، مهدی سلطانی سروستانی و..

مضحکه شبیه قتل

1394

کارگردان: حسین کیانی
بازیگران: نگار ‌عابدی، حبیب ‌دهقان ‌نسب و..

لابی

1395

کارگردان: محمد پرویزی
بازیگران: شهاب حسینی،مصطفی زمانی و...

زیر سقف دودی

1395

در نقش امیر
کارگردان: پوران درخشنده
بازیگران: فرهاد اصلانی،مریلا زارعی و...

ماه تی تی

1395

در نقش جنگجوی ایرانی

کارگردان: داوود میرباقری

تئاتر سعدی

تابستان 1332


تئاتر شهر

کارگردان: حسین ‌کیانی
بازیگران: علیرضا ‌آرا، خاطره ‌اسدی

کلنل

1396

تئاتر شهر

کارگردان: خیرالله تقیانی پور

شب چره

1396

کارگردان: مهدی محمدنژادیان

عطر داغ

1396

در نقش احمد

کارگردان: علی ابراهیمی
بازیگران: خاطره اسدی،مهرداد صدیقیان و...

سرو زیر آب

1396

کارگردان: محمدعلی باشه آهنگر
بازیگران: بابک حمیدیان، مینا ساداتی و..

معکوس

1397

در نقش سیامک

کارگردان: پولاد کیمیایی
بازیگران: بابک حمیدیان، لیلا زارع و...

آنجا

همان ساعت

1397

کارگردان: سیروس الوند
بازیگران: پرویز پرستویی، ماهور الوند

قاتل و

وحشی

1398

کارگردان: حمید نعمت‌الله
بازیگران: لیلا حاتمی، امین حیایی

آمستردام

1401

در نقش همایون
کارگردان: مسعود قراگوزلو
بازیگران: مهدی پاکدل، مهدی سلطانی و...

خون‌سرد

1401

در نقش امیرعلی طلوعی
کارگردان: امیر حسین ترابی
بازیگران: امیرآقایی،سارا بهرامی و...


جوایز و افتخارات

عنوان

سال

توضیحات

-

1375

دریافت جایزه سوم از جشنواره پانزدهم تئاتر فجر برای خیابانی «ابتدا با عشق انتها از عشق»

بهترین بازیگر نقش اول

1379

جایزه بهترین بازیگر نقش اول از دید مخاطبین برای سریال خط قرمز

بهترین بازیگر

1382

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر دوره هفتم جشن خانه سینما

بهترین بازیگر

1383

بهترین بازیگر دوره چهارم منتخب سایت ایران اکتور

بهترین بازیگر مرد

۱۳۸۷

کاندیدای بهترین بازیگر مرد برای تئاتر بیداری خانه نسوان

بهترین بازیگر تئاتر

۱۳۸۹

کاندیدای بهترین تئاتر ابرهای پشت حنجره در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر فجر 

بازیگر برگزیده مرد

1390

بازیگر برگزیده مرد در جشنواره تئاتر مقاومت برای تئاتر «خاموشی دریا»

-

1391

دریافت جایزه بهترین بازیگر مراسم جشن بازیگر برای تئاتر «خاموشی دریا»

بهترین بازیگر مرد درام

1391

نامزد دریافت تندیس حافظ برای بهترین بازیگر مرد درام (برای سریال خداحافظ بچه)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1395

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم نیس فرانسه برای فیلم زیر سقف دودی


شهرام حقیقت دوست
عکس از شهرام حقیقت دوست بازیگر

25 حقیقت جالب درباره شهرام حقیقت دوست

  1. اینستاگرام این بازیگر تیک آبی ندارد.
  2.  این بازیگر با تئاتر چیزی شبیه زندگی به کارگردانی حسین پناهی در سال 1376 به طور جدی وارد عرصه بازیگری شد.
  3. شهرام حقیقت دوست در خط قرمز با نقش ناصر به شهرت دست پیدا کرد و برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول از دید مخاطبین برای این سریال شد.
  4.  اولین تجربه سینمایی این بازیگر با حضوری کوتاه در فیلم «درخت گلابی» به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1376 رقم خورد.
  5. در سال 1382 با بازی در فیلم «جنایت» به کارگردانی «محمدعلی سجادی» مورد توجه اهالی هنر قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد.
  6. پیدا کردن شماره موبایل شهرام حقیقت دوست بعد از بازی در سریال خط قرمز برای او مشکل ساز شد.
  7. شهرام حقیقت دوست و ساره بیات در فیلم سینمایی زرد با هم همکار بودند و ازدواج آن ها شایعه رسانه ای بود.
  8. شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی در چند فیلم و تئاتر با هم همکار بودند.
  9. این هنرمند توانا کاندیدای تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول را با نقش سیاوش در فیلم سینمایی جنایت کسب کرد. 
  10. اسم شهرام حقیقت دوست در سریال مختارنامه، ابن حر بود.
  11. این بازیگر در مقطع کارشناسی در رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تحصیل کرد.
  12. این هنرمند در دوره های بازیگری استاد سمندریان شرکت کرد.
  13. برای نقش مرتضی در سریال خداحافظ بچهنامزد دریافت تندیس حافظ برای بهترین بازیگر مرد درام شد.
  14. گریم شهرام حقیقت دوست در جاده قدیم در نقش طینت بسیار دیده شد.
  15. حسین کیانی به عنوان کارگردان با 9 مرتبه همکاری در تئاتر بیشترین اعتماد را به او داشته است.
  16.  نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره بین المللی فیلم نیس فرانسه برای فیلم سینمایی سقف دودی با نقش امیر شد.
  17. گریم شهرام حقیقت دوست در ماه تی تی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.
  18. شهرام حقیقت دوست در خونسرد نقش امیرعلی طلوعی را بازی کرد.
  19. این بازیگر در میان کارگردانان به داوود میرباقری، محمدعلی سجادی و بهرام بهرامیان ارادت خاصی دارد.
  20. شهرام با شهاب حسینی در کلاس استاد سمندریان همکلاسی بود.
  21. به شدت عاشق حیوانات است.
  22. اهل کافه نشینی و رستوران گردی نیست.
  23. طرفدار پر و پا قرص تیم پرسپولیس است اما به گفته خودش تا به حال به استادیوم برای تماشای فوتبال نرفته است اما برای تماشای والیبال چندباری رفته است.
  24. راز جوان ماندش را شاد زیستن و پرهیز از حواشی عنوان کرده است.
  25. عکسی از حضور شهرام حقیقت دوست در تشییع جنازه شهرام عبدلی منتشر نشده است.

شهرام حقیقت دوست در دورهمی  

شهرام حقیقت دوست مصاحبه کمی انجام داده است، این بازیگر زیاد اهل گفتگو نیست اما در ادامه می توانید مصاحبه شهرام حقیقت دوست در دورهمی را به تاریخ مرداد سال 1396 مشاهده می کنید:


عکسهای قدیمی شهرام حقیقت دوست

شهرام حقیقت دوست
پانته آ بهرام وشهرام حقیقت دوست در نمایی از فیلم غوغا
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در فیلم تردست

 

شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست بازیگر فیلم ملودی
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در تئاتر دریا
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در تئاتر سعدی
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در تئاتر کنل
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در فیلم زیر سقف دودی
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در فیلم سرو زیر آب
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در مشروطه بانو
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در مضحکه شبیه قتل
شهرام حقیقت دوست
شهرام حقیقت دوست در نمایش همسایه آقا
شهرام حقیقت دوست
گریم شهرام حقیقت دوست در ماه تی تی

 

پرسش های متداول

سن شهرام حقیقت دوست چقدر است؟
شهرام حقیقت دوست  50 سال سن دارد و متولد27 اسفند 1351 است.
قد شهرام حقیقت دوست چقدر است؟
قد شهرام حقیقت دوست 175 سانتی متر است.
اسم شهرام حقیقت دوست در مختارنامه چیست؟
اسم شهرام حقیقت دوست در مختارنامه،ابن حر است.
نقش شهرام حقیقت دوست در سریال خط قرمز چی بود؟
شهرام حقیقت دوست در سریال خط قرمز نقش ناصر را بازی می کرد.
نقش شهرام حقیقت دوست در سریال جاده قدیم چیست؟
نقش شهرام حقیقت دوست در سریال جاده قدیم،طینت برادر زینت را بازی می کرد.
نقش شهرام حقیقت دوست در خونسرد چیست؟
نقش شهرام حقیقت دوست در خونسرد، امیرعلی طلوعی را بازی می کرد.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی شهرام حقیقت دوست بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که با بازی در نقش ناصر در سریال خط قرمز به شهرت رسید را بررسی کردیم.ما در مطلبی به معرفی بیوگرافی ارمیا قاسمی بازیگر نقش پدرام سریال آمستردام با عکس و بیوگرافی هدیه آزیدهاک بازیگر نقش شایلین در سریال آمستردام پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر خوش چهره و توانا هستید و اطلاعات دقیق‌تری از زندگی شخصی و هنری او دارید، با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات سایت به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. 21 اردیبهشت 1402 02:08
    حقیقت دوست مجرد هست،الکی تیتر نزنید
  2. 16 شهریور 1402 09:31
    نقل قول: خدمات دناویرا
    حقیقت دوست مجرد هست،الکی تیتر نزنید

    بچه ام دارن توآخرین پست هاشون پیام دادن دلتنگ پدرشون هستن