hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی نسیم ادبی از بازیگری تا شهرت و فوت همسرش با حواشی

بیوگرافی نسیم ادبی از بازیگری تا شهرت و فوت همسرش با حواشی

نسیم ادبی بازیگر است. بیوگرافی نسیم ادبی و همسرش و فرزندش، اطلاعاتی از قد و زن، آدرس اینستاگرام،حواشی شایعه تغییر جنسیت و ازدواج مجدد او را با عکس آورده ایم:

نسیم ادبی(Nasim Adabi) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد سال 1355 است که در جدیدترین اثرش در شبکه نمایش خانگی با نقش بهارک در سریال آمستردام به کارگردانی مسعود قراگوزلو و با نقش مریم در سریال پدر گواردیولا به کارگردانی سعید نعمت‌الله خوش می درخشد.

نسیم فعالیت در بازیگری را با نمایش تنبور نواز به کارگردانی هادی مرزبان در سال 1372 آغاز کرد و با سریال دوقلوها به کارگردانی هرمز هدایت اولین تجربه بازی مقابل دوریبن و سریال تلویزیونی را بدست آورد اما با بازی در نقش حمیرا در سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی به شهرت رسید.

از جوایز و افتخارت این هنرمند باتجربه می توان به نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی از نوزدهمین جشن حافظ برای سریال گلشیفته و دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در نمایش «عروسکی به نام مترسک» از جشنواره دانشجویی اشاره کرد. او همچنین در سال 1400 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره هند برای فیلم دم غروب، زعفرانیه شد.

بیوگرافی نسیم ادبی و همسرش را به همراه عکس و اطلاعاتی از خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به سوالاتی از قبیل نام نسیم ادبی در سریال شهرزاد چیست؟،اسم همسر نسیم ادبی چیست؟،و...پاسخ می دهیم:

نسیم ادبی
نسیم ادبی در اکران فیلم پرونده باز است

مشخصات نسیم ادبی

مشخصات فردی

نام کامل

نسیم ادبی

تاریخ تولد

17 شهریور 1355

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر-کارگردان

نماد ماه تولد

سنبله

مشخصات فیزیکی

قد

175 سانتی متر

وزن

حدود 80 کیلو

رنگ چشم

مشکی

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

کوروش ادبی

نام مادر

نجمه کلاری

نام همسر (همسران)

ابراهیم اثباتی- درگذشت 2 بهمن 1399

تاریخ ازدواج

1388

شغل همسر

آهنگساز

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی تهران

رشته تحصیلی

رشته نمایش با گرایش بازیگری

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش 

سال

شهرزاد

حیمرا

1394

گلشیفته

مرضیه شریفی

1396

نسیم ادبی
عکس نسیم ادبی بازیگر

بیوگرافی کامل نسیم ادبی

کودکی و اوایل زندگی

نسیم ادبی در روز چهارشنبه 17 شهریور 1355( سال نهنگ) مصادف با 8 سپتامبر سال 1976 و 14 ماه رمضان سال 1396 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 46 سال سن دارد. نماد ماه نسیم، سنبله است و متولدین شهریورماه افرادی متواضع‌، فروتن‌، باحیا، قابل‌ اعتماد، واقع‌ بین‌، سخت‌‌کوش‌،  باهوش‌ و زیرک‌ هستند.

قد نسیم ادبی 175 سانتی متر است و حدود 80 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم و موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

کودکی نسیم ادبی
کودکی نسیم ادبی

خانواده

خانواده نسیم ادبی به ظاهر کم جمعیت است و اطلاعاتی از تعداد خواهر و برادر یا اسم و شغل پدر و مادر در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست و حتی این بازیگر در اینستاگرامش عکسی از خانواده اش منتشر نکرده است تا در این زمینه اطلاعاتی کسب کنیم اما وی صفحه اینستاگرام کوروش ادبی و نجمه کلاری را دنبال می کند که شاید بتوان حدس زد که صفحه پدر و مادرش را دنبال می کند.

نسیم ادبی و محمود کلاری با هم خویشاوند هستند و این بازیگر خواهرزاده کلاری(عکاس، مدیر فیلم‌برداری، بازیگر و کارگردان) است. نسیم ادبی در  برنامه دورهمی بود درباره پنهان ماندن این نسبت فامیلی گفت: در زمانی که تازه شروع به کار کردم مادربزرگم از آقای کلاری خواستند که برای ورود به این حرفه به من کمک کنند و آقای کلاری گفت که من هیچ کمکی نمیکنم و همانطور که خودم برای این حرفه زحمت کشیدم هرکسی که بخواهد وارد این حرفه شود باید زحمت بکشد و اگر کسی استعدادش را داشته باشد راهش را پیدا میکند و من اصلا مخالف ورود نسیم در این سن به سینما هستم و من آن روز خیلی ناراحت شدم و شروع کردم به کارکردن تئاتر و امروز خیلی ممنونم از ایشون که راهم را پیدا کردم و هیچوقت دلم نمیخواست اسمشون را بیاورم چون جایگاه ایشون خیلی بزرگ هست و امروز خوشحال ترم چون خودم این پله ها را بالا آمدم.

تحصیلات

تحصیلات نسیم ادبی در مقطع کارشناسی در رشته نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.

نسیم ادبی و همسرش

نسیم ادبی و همسرش، نسیم ادبی و همسرش و فرزندش، نسیم ادبی و همسرش ابراهیم اثباتی از مواردی است که در اینترنت جست و جو شده است.نسیم ادبی در سال 1383 در نمایش شمش پرنده با ابراهیم اثباتی که بعنوان آهنگساز حضور داشت آشنا شد تا اینکه سال 1388 باهم ازدواج کردند. این بازیگر در برنامه دورهمی درباره حضور مشترک با همسرش در نمایش شمس پرنده گفت: آقای اثباتی خیلی بداخلاق بودند و من قرار بود یک قطعه رو مقابل ایشون اجرا کنم و خیلی سختگیر بودند و من شاید صدبار این قطعه را اجرا کردم و در ابتدا هر لحظه از ایشون متنفرتر میشدم اما بعدها به هم علاقه مند شدیم. ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی به علت بیماری سرطان در 2 بهمن سال 1399 فوت کرد. فرزند نسیم ادبی یا عکس فرزندان نسیم ادبی از مورادی است که در اینترنت جست و جو شده است اما این زوج فرزندی ندارد.

نسیم ادبی و همسرش
عکس نسیم ادبی و همسرش
عکس نسیم ادبی و همسرش
نسیم ادبی بازیگر و همسرش

شروع فعالیت

شروع فعالیت نسیم ادبی در بازیگری با تئاتر آغاز شد و اولین بار در سال 1372 با نمایش تنبور نواز به کارگردانی هادی مرزبان روی صحنه تئاتر شهر رفت و با سریال دوقلوها به کارگردانی هرمز هدایت در سال 1375 اولین تجربه بازی مقابل دوریبن و سریال تلویزیونی را بدست آورد. او با فیلم سینمایی زندگی به کارگردانی اصغر هاشمی در سال 1376 اولین تجربه بازی در سینما را کسب کرد اما با بازی در نقش حمیرا در سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی به شهرت رسید.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات نسیم ادبی را می توان با توجه به عکس های که در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به اشتراک می گذارد فهمید که به بازیگری به خصوص تئاتر علاقه ای خاصی دارد. عاشق سفر، طبیعت گردی، موسیقی و حیوانات به ویژه گربه است.

نسیم ادبی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

nasimadabi

وبسایت

بیوگرافی نسیم ادبی ویکی پدیا

اینستاگرام نسیم ادبی

اینستاگرام نسیم ادبی که با عبارتی مانند نسیم ادبی اینستا نیز جست و جو شده است به آدرس nasimadabi است که 528 هزار فالور دارد، 1473 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 755 پست بارگذاری کرده است. نسیم صفحه شخصی در اینستاگرام را سپتامبر 2013 ایجاد کرد و در ژولای 2020 تیک آبی دریافت کرد.بازیگرانی چون بهرام افشاری، سروش صحت، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور و...آدرس اینستاگرام وی را فالو کرده اند.

اینستاگرام نسیم ادبی
صفحه اینستاگرام نسیم ادبی

شایعات و حواشی نسیم ادبی

تغییر جنسیت نسیم ادبی

تغییر جنسیت نسیم ادبی یکی از شایعات فضای مجازی بود و دلیل آن انتشار عکسی از این بازیگر با گریم مردانه است. که تا مدت ها ریش گذاشتن او در یک نمایش، سوژه داغ فضای مجازی شد.

ازدواج مجدد نسیم ادبی

ازدواج مجدد نسیم ادبی، عنوان خبری بود که برخی از سایت ها در تاریخ 19 شهریور سال 1401 منتشر کرده اند و دلیل آن انتشار عکس های از نسیم ادبی در اکران مردمی فیلم سینمایی نمور بود.در مطب این خبر نوشته شده است، نسیم ادبی در سال 1399 همسرش ابراهیم اثباتی را از دست داد و حالا انگشتری که در دست دارد گمانه زنی ها را برای ازدواج مجدد او تقویت کرده است. برخی کاربران احتمال ازدواج مجدد وی را داده اند و برخی دیگر می گویند شاید انگشتر ازدواج قبلی اش را همچنان در دست دارد.

نسیم ادبی در اکران فیلم سنیمایی نمور
نسیم ادبی در اکران فیلم سنیمایی نمور

فیلم های نسیم ادبی

نسیم ادبی در شهرزاد

نسیم ادبی در شهرزاد با نقش حمیرا به شهرت رسید و در اولین تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی حسن فتحی، ماندگارترین نقشش را که خواهر بزرگ شهرزاد و سیمین و همسر هوشنگ بود را ایفا کرد. این بانوی هنرمند در سریال شهرزاد با ستارگانی چون شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی،علی نصیریان، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، گلاره عباسی، فریبا متخصص، رامین ناصر نصیر و... همبازی بود.در ادامه عکس های نسیم ادبی در شهرزاد را مشاهده می کنید.

عکس های نسیم ادبی در شهرزاد
نسیم ادبی در شهزاد
عکس های نسیم ادبی در شهرزاد
نسیم ادبی در سریال شهرزاد
عکس های نسیم ادبی در شهرزاد
عکس نسیم ادبی در سریال شهرزاد

 نسیم ادبی در سریال عقیق

نسیم ادبی در سریال عقیق بازیگر نقش زنی قوی و جدی بود و با هنرمندانی چون شبنم مقدمی، بهزاد فراهانی، علیرضا آرا، هدایت هاشمی، نادر فلاح و... همبازی بود.عقیق نام یک سریال تلویزیونی به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی سعید نعمت‌الله در سال 1396  است که  در ۱۰ قسمت از شبکه ۳ سیما روی آنتن رفت.

نسیم ادبی در سریال عقیق
نسیم ادبی در سریال عقیق

نسیم ادبی در سریال گلشیفته

نسیم ادبی در سریال گلشیفته با نقش مرضیه شریفی خواهر ضیا( محمد بحرانی)، نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی از نوزدهمین دوره جشن حافظ شد.این هنرمند در این سریال با بازیگرانی چون مهناز افشار، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، شیلا خداداد، هومن سیدی،مهدی هاشمی، سیامک انصاری و امیر مهدی ژوله  به کارگردانی بهروز شعیبی همبازی بود.

محمد بحرانی و نسیم ادبی در سریال گلشیفته
نسیم ادبی و محمد بحرانی در سریال گلشیفته

زهرمار

زهرمار فیلم سینمایی به کارگردانی سیدجواد رضویان و نویسندگی پیمان عباسی در سال ۱۳۹۷ است که نسیم ادبی در این فیلم با هنرمندانی چون سیامک انصاری، شبنم مقدمی، برزو ارجمند، شقایق فراهانی، سیامک صفری، علیرضا استادی، رضا رویگری، آزیتا ترکاشوند هم بازی شد.

نسیم ادبی در فیلم زهرمار
نسیم ادبی در فیلم زهرمار

بی وزنی

بی‌وزنی فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرد قادری و به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد که نسیم ادبی در نقش مهرانگيز با بازیگرانی چون بهاره کیان‌افشار، امیرعلی دانایی، تینا پاکروان هم بازی شد.

نسیم ادبی در بی وزنی
نسیم ادبی در بی وزنی

نسیم ادبی در سریال برادرجان

نسیم ادبی در سریال برادرجان، نقش عاطفه نخعی(دختر حاج بدری و طلعت خواهر چاوش و آراز خواهر خوانده حنیف همسر رسول) را به عهده داشت و بازیگرانی چون علی نصیریان،حسام منظور،سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان، ندا جبرئیلی، مارال فرجاد، حسن پورشیرازی، آفرین عبیسی، شیوا ابراهیمی و جلیل فرجاد همبازی بود.

نسیم ادبی در سریال برادرجان
حسام منظور و نسیم ادبی در سریال برادرجان

گواهی امضا

گواهی امضا، فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی شهرام اسد زاده در سال 1398 است که نسیم ادبی (محبوبه) نقش مقابل امیر آقایی را ایفا می کند و نادر فلاح، هامون سیدی، علیرضا مهران، علیرضا استادی و.. نیز در آن به ایفای نقش پرداختند.

نسیم ادبی در گواهی امضا
نسیم ادبی در گواهی امضا

دم غروب، زعفرانیه

دم غروب، زعفرانیه، فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی محمد آستیم است که نسیم ادبی، نازنین کریمی، مهدی زمین‌‌پرداز، شروین وحدت، حمیدرضا هدایتی، صابر ناصری، نگین مهدی زاده، نویدمهدی‌زاده، ایمان اخلاقی و ایمان صفا، نجلا‌ نظریان و آیدا رزاق‌زاده بازیگران این اثر هستند. نسیم ادبی برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین نقش مکمل زن از جشنواره بین‌المللی lift india در هندوستان شدند.

نسیم ادبی در دم غروب، زعفرانیه
نسیم ادبی در دم غروب، زعفرانیه

 جادوگر

جادوگر یک سریال در ژانر کمدی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی مسعود اطیابی است که نسیم ادبی در نقش ماه طاووس با بازیگرانی چون احمد مهرانفر، جواد رضویان، مریم مومن، فقیهه سلطانی، نادر سلیمانی، متین ستوده هم بازی شد.

نسیم ادبی در سریال جادوگر
نسیم ادبی در سریال جادوگر
نسیم ادبی در سریال جادوگر
شهزاد کمال زاده و نسیم ادبی در سریال جادوگر

 نسیم ادبی در آمستردام

نسیم ادبی در آمستردام، بازیگر نقش بهارک را به کارگردانی مسعود قراگوزلو به عهده دارد و در این سریال شبکه نمایش خانگی با بازیگران سرشناسی چون مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، هنگامه ‌قاضیانی، شهرام ‌حقیقت ‌دوست، مینا ‌ساداتی، مجتبی ‌پیرزاده، روشنک ‌گرامی، ارمیا قاسمی، هدیه آزیدهاک، گلنوش ‌قهرمانی و..هم بازی شد.

پدر گواردیولا

پدر گواردیولا، سریالی در شبکه نمایش خانگی به نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت‌الله محصول سال ۱۴۰۲ است که نسیم ادبی در نقش مریم زن داوود، خواهر اسماعیل با ستارگانی چون مهران مدیری، حمید فرخ نژاد، ستاره اسکندری، علیرضا خمسه، مرجانه گلچین، سیامک صفری، نرگس محمدی، علی اوجی، محمدرضا علیمردانی هم بازی شد.

معرکه در معرکه

معرکه در معرکه، عنوان نمایشی به کارگردانی سیاوش ‌طهمورث است که با بازی بازیگرانی چون نسیم ‌ادبی، سیروس ‌سپهری، مجید ‌رحمتی، دنیا ‌فتحی در سالن ‌استاد ‌سمندریان اجرا شد.

نسیم ادبی در نمایش معرکه در معرکه
نسیم ادبی در نمایش معرکه در معرکه

 لیست آثار

نام

سال

توضیحات

تنبور نواز

1372

تئاتر شهر، تالار اصلی

کارگردان: هادی مرزبان

اقلیما

1372

تالار محراب

کارگردان: اعظم بروجردی

ایلیات

1373

تئاتر شهر، تالار قشقایی

کارگردان: محرم زینال‌زاده

تولد تا تولد

1374

تالار وحدت

کارگردان: نادر رجب‌پور

سرشت سوگناک زندگی

1375

تالار وحدت

کارگردان: محمود عزیزی

دوقلوها

1375

شبکه ۲

کارگردان: هرمز هدایت

بازیگران: مجید قناد و ...

برگ سبز

1375

علی شوقیان

طوفان روح

1376

تالار وحدت

کارگردان: هوشنگ هیهاوند و ...

زندگی

1376

کارگردان: اصغر هاشمی
بازیگران: خسرو شکیبایی، بیتا فرهی

اهل اقاقیا

1378

 جایزه بهترین بازیگر از جشنواره اردبیل

تالار وحدت

کارگردان: پری صابری

زینب

1378

تالار وحدت

کارگردان: محمود عزیزی

شب چراغ

1387

شبکه ۲

کارگردان: امیر قویدل

بازیگران: رضا بنفشه‌خواه، یکتا ناصر

مانا

1378

کارگردان: علیرضا رزازی فر

بازیگران: رویا نونهالی، نگین صدق گویا

آنتیگونه

1379

تالار وحدت

کارگردان: پری صابری

استنطاق

1379

کارگردان: فرهاد مهندسی پور

رند خلوت نشین

1380

تالار وحدت

کارگردان: پری صابری

روز رستاخیز

1381

تالار چهارسو
کارگردان: فرهاد مهندس‌پور

یوسف و زلیخا

1381

تالار وحدت

کارگردان: پری صابری

عروسکی به نام مترسک

1381

جایزه بهترین بازیگر از جشنواره دانشجویی

دریافت بهترین بازیگر از جشنواره کانون‌ها

من و هزار تو

1381

تئاتر شهر
کارگردان: آرش دادگر

سوگ سیاوش

1382

تالار اصلی

کارگردان: پری صابری

زمستان

1383

تالار چهارسو
کارگردان: هما روستا

من از کجا عشق از کجا

1383

تئاتر شهر

کارگردان: پری صابری

خانم سرگرد باربارا

1384

کارگردان: مهرداد رایانی‌مخصوص

سانتا کروز

1384

تالار چهارسو
کارگردان: هما روستا

ایکارو

1384

تالار چهارسو
کارگردان: بهروز غریب‌پور

حلقه سبز

1386

شبکه ۳
در نقش دانشجوی رشته پزشکی
کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، سیما تیرانداز

چک برگشتی

1390

شبکه ۱
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: امیر جعفری، هدایت هاشمی

چشم‌هایی که مال توست

1392

باغ موزه

کارگردان: نسیم ادبی

ستارهٔ حیات

1392

شبکه ۳
کارگردان: جواد ارشاد

بازیگران: حسین محجوب، بهزاد فراهانی

حراج

1392

کارگردان: حسین شهابی

بازیگران: گیتی قاسمی، محمد کارت

دورهمی زنان شکسپیر

1393

ایرانشهر، سالن استاد سمندریان

کارگردان: بهاره رهنما
بازیگران:مهناز ‌افشار، سحر ‌دولتشاهی

یک صبح ناگهان

1393

ایرانشهر، سالن استاد سمندریان

کارگردان: حسین پاکدل
بازیگران:  مهدی ‌سلطانی، عاطفه ‌رضوی

مرگ فروشنده

1393

تئاترشهر، سالن اصلی

کارگردان: نادر برهانی مرند
بازیگران: حمیدرضا ‌آذرنگ، رحیم ‌نوروزی

خانه برناردا آلبا

1393

ایرانشهر، سالن استاد سمندریان

کارگردان: نسیم ادبی

نمایشنامه خوانی غبار

1393

 کافه لیدومالاژ

کارگردان: بهاره ‌رهنما
بازیگران:  نسیم ‌ادبی، شیوا ‌اردویی

خانه دختر

1393

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی

بازیگران: حامد بهداد، باران کوثری

دوران عاشقی

1393

در نقش همسر زندی

کارگردان: علیرضا رئیسیان

بازیگران: لیلا حاتمی، شهاب حسینی

ارغوان

1393

در نقش فرنگیس

کارگردان: امید بنکدار و کیوان علیمحمدی

بازیگران: مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی

نمایشنامه خوانی خانه برنارد آلبا

1394

تئاتر ‌باران
کارگردان: نسیم ‌ادبی
بازیگران: رویا ‌تیموریان، ناهید ‌مسلمی

خانه کاغذی

1394

تماشاخانه باران

کارگردان: ساناز بیان
بازیگران: خسرو ‌شهراز، نوشین ‌تبریزی

عامدانه،عاشقانه،قاتلانه

1394

تماشاخانه باران

کارگردان: کامیار صالح پور
بازیگران:  بهاره ‌رهنما، گیتی ‌قاسمی

هتلی‌ها

1394

ایرانشهر، سالن استاد سمندریان
کارگردان: حمیدرضا آذرنگ
بازیگران:  مونا ‌فرجاد، سام ‌کبودوند

معمای شاه

1394

شبکه ۱
کارگردان: محمدرضا ورزی
بازیگران: سعید نیک‌پور، گوهر خیراندیش

ذوب شدن پادشاه

1394

کارگردان: هوتن زنگنه پور
بازیگران:  شهرزاد کمال زاده، فرشید نوابی

چهارشنبه

1394

در نقش طیبه

کارگردان: سروش محمدزاده
بازیگران: آرمان درویش، هستی مهدوی

خوب، بد، جلف

1394

در نقش خانم رئیس

کارگردان: پیمان قاسم خانی
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی

شهرزاد

1394

در نقش حمیرا
کارگردان:حسن فتحی
بازیگران:علی نصیریان، ترانه علیدوستی

عروسی خون

1394

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌چهارسو
کارگردان: روح‌الله ‌جعفری
بازیگران:  علیرضا ‌آرا، آزاده صمدی

باغ آلبالو

1394


تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌چهارسو
کارگردان:  روح‌الله ‌جعفری
بازیگران:وحید ‌آقاپور، فروغ قجابگلو

اتاق ۴۹۸

1394

تالار حافظ
کارگردان:  کامیار ‌صالح ‌پور
بازیگران:  حامد ‌کمیلی، نیکی ‌مظفری

ترن

1395

تئاتر شهر سالن اصلی
کارگردان: حمیدرضا آذرنگ
بازیگران: امیر ‌جعفری، مهراوه ‌شریفی‌نیا

فرشته‌ مرگ

1395

تالار ‌حافظ

کارگردان:  مسعود ‌رایگان
بازیگران:  نسیم ‌ادبی، توماج ‌دانش ‌بهزادی

سردار

1395

تئاتر شهر سالن اصلی
کارگردان: نادر برهانی مرند
بازیگران: هدایت ‌هاشمی، کمند ‌امیر ‌سلیمانی

کسوف

1395

تماشاخانه باران
کارگردان: ایوب اقاخانی
بازیگران:  حمیدرضا ‌آذرنگ، ایوب ‌آقاخانی

ناسور

1395

تالار حافظ

کارگردان: افسانه زمانی
بازیگران:  رویا ‌میرعلمی، بهناز ‌بستان ‌دوست

فوت وقت

1395

پردیس ‌کورش

کارگردان: عاطفه رحمانی
بازیگران:  عباس ‌جمالی، مهدیار رحمانی

لرد

1395

کارگردان: محمد رسول‌اف
بازیگران: رضا اخلاقی راد، سودابه بیضایی

در قصه‌ها زندگی می‌کنند

1395

شبکه ۲

کارگردان: داوود بیدل

های لایت

1395

کارگردان: شهرزاد دادگر
بازیگران: رویا ‌نونهالی، ساناز ‌مصباح

دیوار به دیوار

1396

شبکه 3

در نقش نازیلا

کارگردان: سامان مقدم
بازیگران: فرهاد آئیش، ویشکا آسایش

عقیق

1396

کارگردان: بهرنگ توفیقی
بازیگران: شبنم مقدمی، بهزاد فراهانی

آبی مایل به صورتی

1396

کارگردان: ساناز ‌بیان
بازیگران:  آناهیتا ‌اقبال ‌نژاد، مرضیه ‌بدرقه

پپرونی برای دیکتاتور

1396

تماشاخانه ‌پالیز

کارگردان: علی ‌احمدی
بازیگران:  محسن ‌کیایی، خسرو ‌احمدی

گلشیفته

1396

در نقش مرضیه

نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر نوزدهمین جشن حافظ 

کارگردان: بهروز شعیبی
بازیگران: شیلا خداداد، بهاره کیان‌افشار

احساسات مخلوط

1397

پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌
طراح و کارگردان:  نسیم ‌ادبی
بازیگران: بهنام ‌شرفی، آرمین ‌همتی

شیروانی داغ

1397

تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان

کارگردان: ایوب آقاخانی

خرده جنایت‌های زنا شوهری

1397

تماشاخانه مهرگان

کارگردان: رحمان خوب زاده

خروج ممنوع

1397

کارگردان: گیتی ‌قاسمی
بازیگران: فرزانه ‌سهیلی، اویس خلیل‌زاده

تابستان فراموشی

1397

تماشاخانه ‌شانو

کارگردان: بهاره ‌رهنما
بازیگران: بهاره ‌رهنما، نسیم ‌ادبی

هفت شهر عشق

1397

سالن ‌رویال ‌هتل ‌اسپیناس ‌پالاس

کارگردان:  محمد ‌حاتمی
بازیگران:  ریحانه پارسا، سیما ‌تیرانداز

زهرمار

1397

کارگردان: سیدجواد رضویان
بازیگران: سیامک انصاری، شبنم مقدمی

ضربه فنی

1397

کارگردان:  غلامرضا رمضانی
بازیگران:  افشین ‌هاشمی، مجید نوروزی

آشفتگی

1397

کارگردان: فریدون جیرانی
بازیگران: بهرام رادان، مهناز افشار

بی وزنی

1397

در نقش مهرانگيز

کارگردان: مهدی فرد قادری
بازیگران: بهاره کیان‌افشار، امیرعلی دانایی

مهمانخانه ماه نو

1397

درنقش رویا
کارگردان: تاکفومی تسوتسویی
بازیگران: مهناز افشار، لاله مرزبان

قصه ظهر جمعه

1398

تماشاخانه سپند

طراح و کارگردان: نسیم ‌ادبی
بازیگران: پوریا ‌اصلان،  پردیس پورعابدینی

مصاحبه

1398

کارگردان:  بهارک شهبازی
بازیگران:  نسیم ‌ادبی، نادرفلاح

گورخواب ها

1398

عمارت ‌نوفل‌لوشاتو

کارگردان:  سیامک ‌صفری
بازیگران:  نسیم ‌ادبی، سیامک ‌صفری

برادر جان

1398

شبکه ۳

در نقش عاطفه نخعی

کارگردان: محمدرضا آهنج
بازیگران: علی نصیریان، حسام منظور

پسرکشی

1398

کارگردان: محمدهادی کریمی
بازیگران: ژاله صامتی، آرمان درویش

تئاتر جنوب از شمال غربی

1399

کارگردان:  ایوب ‌آقاخانی
بازیگران: حمیدرضا ‌آذرنگ، فهیمه ‌امن ‌زاده

خانم آنلاین

1399

کارگردان:  آریان ‌رضایی
بازیگران:  نسیم ‌ادبی

گواهی امضا

1398

در نقش محبوبه

کارگردان: شهرام اسد زاده
بازیگران: امیر آقایی، نادر فلاح

مردی بدون سایه

1398

در نقش همسر فواد
کارگردان: علیرضا رئیسیان
بازیگران: لیلا حاتمی، علی مصفا

سرزده

1399

شبکه ۱

در نقش روح انگیز

کارگردان: بهادر اسدی
بازیگران: بهرنگ علوی، رحیم نوروزی

شرم

1399

شبکه ۳

در نقش دکتر

کارگردان: احمد کاوری
بازیگران: فاطمه گودرزی، ابوالفضل پورعرب

لب خط

1399

کارگردان: علی جبارزاده
بازیگران: نیما شعبان‌نژاد، هومن حاجی‌عبداللهی

گل به خودی

1399

کارگردان: احمد تجری
بازیگران: شقایق فراهانی، علیرضا استادی

شب های مافیا

1399

کارگردان: سعید ابوطالب

بی آبان

1399

کارگردان: مهرداد کوروش‌نیا
بازیگران: رضا اخلاقی‌راد، علیرضا استادی

خائن کشی

1400

کارگردان: مسعود کیمیایی
بازیگران: مهران مدیری، پولاد کیمیایی

نمور

1400

کارگردان: داوود بیدل
بازیگران: محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور

دم غروب، زعفرانیه

1400

برنده بهترین بازیگر مکمل از جشنواره هند

کارگردان: محمد آستیم
بازیگران: نازنین کریمی، مهدی زمین‌‌پرداز

موزه معصومیت

1400

کارگردان: نسیم ‌ادبی

شب / خارجی / یرما

1400

تالار مولوی

کارگردان: نسیم ‌ادبی
بازیگران: آناهید ‌ادبی، علیرضا ‌عبدالعلی ‌زاده

نمایش توراندخت

1401

طراح، دراماتورژ و کارگردان: نسیم ‌ادبی
بازیگران: عزیز ‌تبیان، شکیبا معتضدی

آنها مرا دوست دوست داشتند

1401

کارگردان: محمدرضا رحمانی

خونین‌زار

1401

پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد
 کارگردان:  سهراب ‌حسینی
بازیگران:  نسیم ‌ادبی

جادوگر

1401

در نقش ماه طاووس

کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: احمد مهرانفر، جواد رضویان

آمستردام

1401

در نقش بهارک

کارگردان: مسعود قراگوزلو
بازیگران: مهدی سلطانی، مهدی پاکدل

پدر گواردیولا

1401

در نقش مریم زن داوود، خواهر اسماعیل

کارگردان: سعید نعمت‌الله
بازیگران: مهران مدیری، حمید فرخ نژاد

پرونده باز است

1401

کارگردان: کیومرث پوراحمد
بازیگران: پژمان بازغی، حسین پاکدل

معرکه در معرکه

1402

سالن ‌استاد ‌سمندریان
کارگردان: سیاوش ‌طهمورث
بازیگران: نسیم ‌ادبی، سیروس ‌سپهری

فیلم تئاتر من از کجا، عشق از کجا

-

کارگردان: پری ‌صابری
بازیگران: نسیم ‌ادبی، حسین ‌محب ‌اهری

فیلم تئاتر اپرای عروسکی خیام

-

کارگردان: بهروز ‌غریب ‌پور
بازیگران: 

فیلم تئاتر یوسف و زلیخا

-

کارگردان: پری ‌صابری
بازیگران: یارتا ‌یاران، نسیم ‌ادبی


جوایز و افتخارات نسیم ادبی

عنوان

سال

توضیحات

بهترین بازیگر زن

1378

جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در

نمایش «اهل اقاقیا» از جشنواره اردبیل

بهترین بازیگر زن

1381

جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در

نمایش «عروسکی به نام مترسک»

از جشنواره دانشجویی

بهترین بازیگر

1381

جایزه بهترین بازیگر برای بازی در

نمایش «عروسکی به نام مترسک»

از جشنواره کانون‌ها

-

1388

بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر

-

1390

بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر

-

1394

بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر

-

1395

بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر

بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی

1398

نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر زن

کمدی تلویزیونی از

نوزدهمین جشن حافظ برای سریال گلشیفته

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

1400

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از

جشنواره هند برای فیلم دم غروب، زعفرانیه

نسیم ادبی
عکس های اینستاگرام نسیم ادبی

 15 حقیقت جالب درباره نسیم ادبی

  1. محمود کلاری فیلمبردار معروف دایی نسیم ادبی است.
  2. صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی دارد.
  3. این بازیگر تجربه بیش از 80 اجرای تئاتر را دارد.
  4.  در سال 1372 وقتی 15 ساله بود با نمایش تنبور نواز به کارگردانی هادی مرزبان در تئاتر شهر روی صحنه رفت.
  5. در سن 20 سالگی با سریال دوقلوها تجربه بازی در قاب تلویزیون را به دست آورد.
  6. در سن 36 سالگی  با سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی در نقش حمیرا به شهرت رسید.
  7. نسیم ادبی در سن 31 سالگی با ابراهیم ثباتی آهنگساز ازدواج کرد.
  8. عاشق ساز و موسیقی است.
  9. بهترین و بیشترین هدیه‌ ای كه از همسرش گرفته موبایل است.

  10. در اکثر کارگاه های بازیگری مشغول تدریس است.
  11. او دوره آواز را زیر نظر خواننده زن حوروش خلیلی گذراند و بعد تو گروه وصل یار مدتی همخوانی کرد.
  12. خیلی دختر صبوری هست و در این مورد می گوید: اینقدر صبر من زیاد است که فکر می کنم به هر چیزی دلم می خواسته رسیده ام یا از این به بعد خواهم رسید.
  13. به شدت نویسندگی را دوست دارد.
  14. نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی از نوزدهمین جشن حافظ برای نقش مرضیه در سریال گلشیفته شد.
  15. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره هند برای فیلم دم غروب، زعفرانیه را دریافت کرد.

 مصاحبه نسیم ادبی

مصاحبه نسیم ادبی به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه بخشی از گفت و گوی وی را با مجله جدول یاب به بهانه فیلم سینمایی بی وزنی می خوانید:

دهه چهل زندگی چگونه است؟

نمی دانم! طور خاصی نیست! یعنی برای من وقتی وارد چهل سالگی شدم، اینگونه نبود که خیلی دغدغه خاصی داشته باشم. نظر من این است که زندگی هر آدمی از سی سالگی به بعد تازه شروع می شود و به همه می گویم ازبیست تا سی سالگی انگار یک شوخی است و از سی سالگی به بعد تازه زندگی شروع می شود. دهه چهل می تواند زمانی باشد که تمام زحمت هایی که کشیده اید، به ثمر بنشیند و انگار بخواهید نتیجه این زحمت ها را از این به بعد ببینید.

این زحمت ها برای شما به ثمر نشسته است؟

من واقعا در دهه سی زندگی ام خیلی زیاد کار کرده ام. شاید حتی بیشتر از آن حدی که هر کسی می تواند کار کند و فکر می کنم بله، برای من خیلی خوب بوده است. الان که وارد دهه چهل زندگی ام شده ام، این برای من خیلی قشنگ است و دارم یکسری چیزهایی که کاشته ام را برداشت می کنم.

پس از آنچه امروز هستید، راضی هستید؟

آدم هیچ وقت نمی تواند بگوید ازآنچه امروز هستم، صد در صد راضی هستم یا راضی نیستم، چون آنقدر در زندگی مشکلات و موارد و مسائل وجود دارد که حتی اگر برای خودتان هم نباشد، برای دیگران است که این باعث می شود شما هیچ وقت احساس رضایت کامل نکنید. اگر بخواهم از نظر شخصی بگویم، بله راضی هستم،  به خاطر زحمت هایی که کشیده ام و جایی که الان ایستاده ام. البته به نظر من همیشه آدم می تواند خیلی بهتر و عالی تر از جایی که قرار دارد باشد، ولی من در حال حاضر از جایگاه خودم در شغل خودم راضی هستم.

شما با سریال «شهرزاد» چهره شدید یا با تئاتر؟

من با تئاتر خیلی شناخته شدم، مخصوصا با نمایش های خیلی خوبی که روی صحنه داشته ام، ولی به قول معروف همیشه تلویزیون و سینما ستاره ساز هستند. تئاتر بستری است که شما بخواهید در جایگاهی که هستید، محکم باشید و درسی را که می خوانید، دائم تمرین کنید و امتحان بدهید تا از آن امتحان خیلی خوب و سربلند بیرون بیایید.

پس تئاتر خیلی در این راه کمک کننده بوده است؟

در حقیقت تئاتر باعث می شود که یکسری آدم های خاص، چهره های تئاتری و هنرمندان شما را بشناسند و به عنوان بازیگری که خوب هستید، قبول کنند. من به خاطر نمایش های خیلی خوب و عالی که همیشه روی صحنه داشته ام و روی صحنه برده ام و بعد از مدتی چون جوایز متعددی در تئاتر گرفته ام، همچنین به خاطر کارگردان های خیلی خوبی که این افتخار را داشته ام تا با آنها کار کنم، به عنوان یک چهره شناخته شده ام و بعد از آن شروع به کارگردانی کرده ام.

نسیم ادبی
نسیم ادبی بازیگر

 پس شروع این شهرت با تئاتر بوده است؟

در حقیقت اولین کار تصویر خودم را با آقای حاتمی کیا در حلقه سبز شروع کرده ام. آنجا نقش دو را بازی می کردم و نقش خوبی داشتم که جالب است به شما بگویم آن نقش را با تست قبول شدم، دوستان آمدند و یکسری از بچه های تئاتر را، نه به عنوان بچه های تازه وارد، بلکه به عنوان بچه های خوب تئاتر انتخاب کردند و من و چند نفر از دوستان عزیزم که کاندیدا بودیم، رفتیم و تست دادیم و در نهایت من برای آن نقش انتخاب شدم. با حلقه سبز خیلی ها در آن دوره من را شناختند و در آن دوره خیلی پیشنهاد کار داشتم، ولی چون عاشق تئاتر بودم و تئاتر برای من در اولویت بود، در نتیجه تصویر آنقدرها برای من اهمیت نداشت. حس می کردم تئاتر چیزهایی دارد که من هنوز نشناخته ام و هنوز نقش هایی در تئاتر هستند که من بازی نکرده ام. دلم می خواست همیشه در تئاتر خیلی قدرتمند شوم و بعد وارد تصویر شوم. می گفتم یا باید تبدیل شوم به یک بازیگر تئاتری درجه یک یا یک بازیگر سینمایی و تلویزیونی درجه یک. آدم نمی تواند نصفه نیمه باشد. برای من تئاتر خیلی اهمیت داشت و برای همین سعی می کردم کمتر کار تصویر کنم و ترجیح می دادم اوایل بیشتر تئاتر کار کنم. خیلی خوشحال هستم که همیشه روی پای خودم ایستاده ام.

چگونه برای نقش حمیرا در سریال شهرزاد انتخاب شدید؟

قبل از سریال شهرزاد من چند فیلم سینمایی کار کرده بودم و آن موقع نمایشی داشتیم به اسم «عامدانه عاشقانه قاتلانه» که من روی صحنه نقش شهلا جاهد را بازی می کردم، آقای فتحی آمدند و آن کار که کار خانم ساناز بیان بود را دیدند و من را برای نقش حمیرا انتخاب کردند.

این تئاتر چه ویژگی دارد که بازیگران اینگونه با شور و شعف از آن حرف می زنند؟

نمی شود گفت تئاتر چه چیزی دارد. تئاتر برای همه آنهایی که آن را شروع کرده اند، عشق عجبیی دارد. صحنه یک جادوی عجیبی دارد که فقط کسانی که روی صحنه رفته اند، می توانند این را درک کنند. انگار همه کسانی که روی صحنه پا گذاشته اند، خاک صحنه آنها را گرفته است و دیگر نمی توانند از روی صحنه پایین بیایند. واقعا دلتنگ آن می شوند و من در این دوره کرونا از دوری تئاتر دارم دیوانه می شوم. تئاتر جادو می کند.

این روزها از فعال ترین بازیگرها هستید، شما سلبریتی هستید؟

نه، من خودم را سلبریتی نمی دانم، من یک بازیگر هستم که کار خودم را بسیار دوست دارم و سعی می کنم در جایگاهی که هستم، خیلی خوب و درست عمل کنم.

در میان فیلم های ایرانی نقشی بوده که دوست داشته باشید شما آن را بازی کنید؟

همیشه می گویم نقش های خیلی زیادی وجود دارد که آدم ها دوست دارند آنها را تجربه کنند. من تدریس می کنم و همیشه به شاگردانم می گویم به اندازه تک تک آدم هایی که در این دنیا وجود دارند، نقش وجود دارد. ما همه کاراکترهایی هستیم که می شود بازی کرد. هر آدمی کاراکتری است که می شود او را بازی کرد و بازی نشده است. مطمئن هستم سال های سال جا دارد برای اینکه آدم بخواهد نقش های متفاوت را بازی کند.

سوال اول را حالا می پرسم، چرا از این همه هنر، سمت بازیگری آمده اید؟

من در ابتدا به شدت نویسندگی را دوست داشتم و خیلی دوست داشتم وارد حرفه فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، قصه نویسی و حتی رمان شوم و این را به شدت دوست داشتم و بازیگری شاید برای من در اولویت نبود. من خیلی هنر را دوست داشتم، نقاشی و موسیقی را دوست  داشتم و فکر کردم که وارد تئاتر شوم، چون همه هنرها را در بر می گیرد. وقتی کلاس های تئاتر و بازیگری را شرکت کردم، هفت هشت سال به شکل حرفه ای کار حرکت و بدن کردم و اصلا در شروع به فکر بازیگری نبودم. خیلی غیرمستقیم وارد بازیگری شدم و در این حرفه ماندم و بعد درگیر و عاشق آن شدم.

در مورد کمپین metoo که این روزها به شدت در فضا مجازی وایرال شده، صحبت کنیم؛ بحث حمایت از خانم ها در فضای جامعه هنری. آن را چگونه می بینید؟

نمایشی داشتم که همین چند وقت پیش روی صحنه اجرا رفتیم و اتفاقا قصه اش در مورد همین مسئله بود. قصه زنی بود که در نهایت مورد تعرض قرار می گیرد و کشته می شود. اتفاقا من می خواهم  نه از نگاه کمپینی که راه افتاده، بلکه از این باب به این مسئله نگاه کنم. این کمپین حرکت درستی است و به هر حال اتفاقات زیادی سال ها در جامعه ما افتاده و حالا درپوش آن برداشته می شود و مشخص می شود چه اتفاقی واقعی بوده و چه اتفاقی واقعی نیست، اما مسئله این است که ما به عنوان یک هنرمند چه وظیفه ای در این زمینه داریم؟ ما به عنوان سینماگر و کسانی که این ممیزی را قائل شده ایم، باید چکار کنیم؟ یادم می آید زمانی که آن تئاتر را روی صحنه داشتیم و می خواستیم اجرا برویم، اجازه نمی دادند و ما می پرسیدیم چرا به این نمایش اجاره نمی دهید که روی صحنه برود؟ زنی وارد این جامعه شده و این اتفاقات برای او افتاده است. انگار حتی جامعه هم دلش نمی خواست که خیلی راجع به این مسئله بحث شود. در فیلم هایی که ما می بینیم، خیلی ریز به مسئله تجاوز پرداخته شده است؛ زن هایی که در جامعه قربانی می شوند و چنین فیلم هایی همیشه دچار ممیزی هستند. این باعث می شود که حالا یک چیزهایی باز و مشخص شود و ما بگوییم که چرا قبلا راجع به این مسائل صحبت نشده است؟ شاید اگر صحبت می شد، واقعا به اینجا نمی کشید، مثل فیلمی که می گوید «هیس دخترها فریاد نمی زنند» و آن زمان که خانم درخشنده راجع به این موضوع فیلم ساخت، اگر اجازه می دادند همان زمان راجع به خیلی چیزها فیلم ساخته شود، الان زن های ما خیلی راحت تر از این، آزادی بیان داشتند و راحت تر و بدون ترس می توانستند صحبت کنند. من فکر می کنم الان وظیفه ما به عنوان هنرمند، بازیگر و کارگردان این است که خیلی راحت تر بتوانیم راجع به این مسائل در حرفه خودمان حرف بزنیم.

نسیم ادبی
نسیم ادبی در اکران فیلم خائن کشی

 خوش چهره بودن چقدر در پیشنهاد نقش تاثیر دارد؟

به نظر من بی تاثیر نیست، نمی توانم بگویم تاثیر صددرصدی دارد، چون خدا را شکر الان دیگر سینمای ما به آن شکل نیست که بگوییم فقط آدم های خوشگل باید در این حرفه باشند. زمانی مد شده بود که چشم سبزها و چشم آبی ها خیلی مطرح می شدند، ولی الان می بینیم اینقدر که بازیگری اهمیت دارد و بازیگری در درجه بالایی قرار دارد، چهره تاثیر ندارد. بی تاثیر نیست، چون به هر حال وقتی یک کارگردان می خواهد بازیگری را برای نقشی انتخاب کند، برای او مهم است که چهره و فیزیک داشته باشد، نه صرفا زیبایی، بلکه چهره ای که به آن نقش بخورد. فکر می کنم الان داشتن چهره کاریزماتیک خیلی بهتر از چهره زیباست؛ چهره کاریزماتیک و چهره ای که در تصویر آن داشته باشد.

شما جذاب هستید؟

نمی توانم بگویم جذاب هستم یا نیستم، مردم باید نظر بدهند، اما سعی می کنم به عنوان یک بازیگر، درون خودم را خیلی قوی کنم و تبدیل شوم به یک بازیگر خیلی قدرتمند که تماشاچی بیشتر من را به عنوان بازی و ویژگی های من و بعد چهره دوست داشته باشد.

اگر با خودتان ملاقات کنید، از خودتان خوشتان خواهد آمد؟

من آدم صبوری هستم که خیلی با حوصله به حرف آدم ها گوش می دهم، از این نظر بله.

مافیا چقدر در تصویر وجود دارد؟

مافیا در همه جا وجود دارد و نمی توانیم بگوییم فقط در تصویر وجود دارد. من وقتی با خیلی از مشاغل برخورد می کنم، مافیا در آن وجود دارد و در شغل ما هم به همان شدت مافیاست. بازیگر باهوش، بازیگری است که کار و تلاش خودش را بکند و خودش را وابسته به هیچ پارتی و مافیایی نکند، سعی کند با پاهای خودش بالا بیاید. ما بازیگرهای زیادی داریم که با پای خودشان بالا آمده اند و بدون هیچ حمایت و هیچ مافیایی الان درجه یک و ماندگار هستند.

الان بازیگری داریم که ماندگار شود؟

بازیگرهایی که بتوانند ماندگار شوند خیلی ها هستند، مگر اینکه خدایی نکرده اتفاقی در زندگی آنها بیفتد که نتوانند ادامه دهند. ماندگاری خیلی به کاراکتر آن بازیگر بستگی دارد که چقدر بتواند ماندگار بماند یا نماند.

اگر دوباره متولد شوید، چه شغلی را انتخاب می کنید؟

خیلی به آن فکر نکرده ام که چه شغلی داشته باشم، ولی بازیگری را انتخاب نمی کنم، چون واقعا کار سختی است. همانطور که به شاگردهای خودم می گویم بازیگری به شدت کار سختی است، به آن اعتقاد دارم، برای اینکه بازیگری مستقیم با روح و جسم و مغز تو در ارتباط است و شما با بازی کردن نقش های متفاوت یک بخشی از خودتان را جا می گذارید و بخشی از آن نقش را با خودتان همراه می کنید. بعضی وقت ها دچار گم کردگی کاراکتر و شخصیت واقعی خودتان می شوید. ما بازیگرها خیلی نیاز به تراپی داریم و نیاز داریم که هر چند وقت مشاور داشته باشیم و کارهایی کنیم که بتواند ذهن ما را از فضای شلوغی که در آن هستیم، رها کند. شاید اگر دوباره بخواهم شغلی را امتحان کنم، به طور مستقیم به سراغ کارگردانی بروم.

قبل از مصاحبه که صحبت می کردیم، گفتید اگر اراده کنم، همین الان می توانم بازیگری را کنار بگذارم، واقعا می توانید؟

بله، کنار می گذارم، ولی می روم سراغ کارگردانی. بازیگری را دوست دارم و خیلی برای من جذاب است، ولی اگر بخواهم همین الان آن را کنار بگذارم، می توانم و خیلی برای من سخت نیست، به شرط اینکه سراغ کارگردانی بروم و البته این را هم بگویم که منظور من کنار گذاشتن بازی تئاتر نیست، بازیگری در تصویر منظور من است، چون تئاتر به شدت عشق من است.

نسیم ادبی
نسیم ادبی

  بیشترین دایرکتی که دارید، چه موضوعاتی دارد؟

بیشتر از من می پرسند چطور می توانیم بازیگر شویم؟ خیلی ها دلشان می خواهد بازیگر شوند و می پرسند کلاس های بازیگریتان را کی و کجا برگزار می کنید؟ خیلی دوست دارند برای این موضوع بیایند.

کامنت جالبی هم داشته اید که در خاطرتان مانده باشد؟

زمانی که شهرزاد پخش می شد و هوشنگ زن گرفته بود، یک کامنت جالب از یک خانم داشتم که نوشته بود حمیرا، چرا نشسسته ای که شوهر شما زن گرفته است و حتی برای آن زن خانه هم گرفته است. من این کامنت را خواندم و جواب ندادم، دوباره آمد کامنت گذاشت که چرا متوجه نیستید چه می گویم؟ شوهرتان زن گرفته و اگر بخواهید من می توانم حتی آدرسش را به شما بدهم که در خانه اش بروید. دفعه بعد در کامنت آدرسی نوشته بود که در سریال شهرزاد است و بغل یک شیرینی فروشی و در نهایت آمد و نوشت که پس هر چه بکشید پای خودتان است و من دیگر دخالت نمی کنم!

چند نفر که لذت می برید شماره هایشان در گوشی تان است؟

هیچ وقت این حس را نداشته ام، همه شماره های من دوستان من هستند و همه آدم های بزرگی هستند، با تک تک آنها خیلی کیف می کنم، ولی خوشحال هستم که شماره پدر و مادرم هنوز در گوشی من است، زنده هستند و می توانم به آنها زنگ بزنم.

چهار شخصیت که دوست دارید از نزدیک ببینید؟

دوست دارم فروغ فرخزاد را از نزدیک ببینم و با او حرف بزنم. دلم می خواهد شهلا جاهد را ببینم برای اینکه خیلی سوال ها از او دارم، نقشش را بازی کرده ام و هنوز که هنوز است خیلی گره ها از او در ذهن من وجود دارد. خیلی زیاد دلم می خواهد مادربزرگم را ببینم و از او بپرسم به چه شکل مرد؟ چون مرگ او به این شکل بود که دو سه روز در خانه مانده بود و بعد ما رفتیم و پیدایش کردیم. و دلم می خواهد مریل استریپ را ببینم، چون بازیگر مورد علاقه من است.

دوست دارید در کنار کدام بازیگرها و با کدام کارگردان کار کنید؟

دوست دارم کنار «مریل استریپ» و «آل پاچینو» و هزاران بازیگر درجه یک دیگر بازی کنم وکارگردان هم «کریستوفر نولان» و هزاران کارگردان درجه یک دیگر.

شهرت را دوست دارید؟

شهرت چیزی است که هر کسی آن را دوست دارد. خیلی از دوستانی که از من می پرسند چطور می توانیم بازیگر شویم، وقتی می پرسم چرا می خواهند بازیگر شوند، جواب می دهند که عاشق شهرت هستند و دوست دارند دیده شوند. شهرت خیلی قشنگ است، به شرط اینکه اذیت کننده نباشد.

نظر شما در مورد پوشش سلبریتی ها مخصوصا در جشنواره ها چیست؟

نظر شخصی نمی توانم بدهم، چون از نظر من لباس پوشیدن یک سلیقه است و هر بازیگر برای خودش سلیقه خاصی دارد، مثلا من یک بازیگر را می شناسم که سلیقه اش این است که لباس ساده بپوشد، ولی مثلا بازیگرانی هستند که دوست دارند رنگی بپوشند، سنتی بپوشند یا حتی کت و شلوار. به نظر من لباس پوشیدن بازیگرها به نوعی نشان دهنده مدل و ویژگی های درون آنهاست، مثلا بازیگرهایی که رنگی می پوشند، شاید بازیگرهای شادتری هستند. من خودم از بازیگرهایی  که شکل های متفاوتی لباس می پوشند، خوشم می آید و لذت می برم.

ویژگی های خاص نسیم ادبی چیست؟

مهمترین ویژگی که از خودم در این سال ها شناخته ام، صبر بوده است. خیلی دختر صبوری هستم و اینقدر صبر من زیاد است که فکر می کنم به هر چیزی دلم می خواسته، رسیده ام یا از این به بعد خواهم رسید.

موافق هستید تلویزیون ریزش مخاطب داشته است؟

بله، ریزش داشته است، دلایل آن هم کاملا مشخص است، به خاطر یکسری ممیزی های خیلی زیادی که روی فیلم ها و بازیگرها زده می شود. اینکه چرا خیلی از بازیگرها دلشان نمی خواهد در تلویزیون کار کنند، به خاطر این است که شاید آن آزادی عمل را آنجا ندارند. من خودم اینگونه نیستم که بگویم دوست ندارم تلویزیون کار کنم، چون مخاطب با تلویزیون شما را می شناسد. مخاطب های تلویزیون  ریزش کرده اند، اما هنوز این رسانه بیشترین مخاطب را دارد. آن آزادی عملی که شاید در سریال های نمایش خانگی وجود دارد، در تلویزیون کمتر است، ولی من معتقد هستم تلویزیون همچنان مخاطبانش حتی از سینما هم بیشتر است.

خواننده محبوب دارید؟

آقای شجریان راخیلی دوست دارم.

خط قرمزهای شما چیست؟

خط قرمز من در زندگی زیر آب زدن است.

 این زیر آب زدن و حسودی چقدر در حرفه شما وجود دارد؟

در حرفه ما خیلی زیاد است و من همیشه تلاش می کنم هیچ وقت راجع به هیچ بازیگری حرف نامربوطی نزنم که خدایی نکرده بخواهد کارش را از دست بدهد. یکی از خط قرمزهای من تحقیر کردن است و حتی با شاگردهای خودم با احترام برخورد می کنم.

در ادامه آخرین مصاحبه وی را به تاریخ مهر سال 1400 با برنامه دید آرت مشاهده می کنید.

نسیم ادبی در خندوانه

مصاحبه نسیم ادبی در دورهمی



عکس های نسیم ادبی

نسیم ادبی
نسیم ادبی
نسیم ادبی
نسیم ادبی در سریال پدر گواردیولا
نسیم ادبی
عکس قدیمی نسیم ادبی
نسیم ادبی
نسیم ادبی در برنامه کتب باز
نسیم ادبی
عکس جدید نسیم ادبی
نسیم ادبی
عکس قدیمی نسیم ادبی
نسیم ادبی
نسیم ادبی در سریال آمستردام
نسیم ادبی
عکس های نسیم ادبی
نسیم ادبی در شام ایرانی
نسیم ادبی در شام ایرانی

 

نسیم ادبی و دایی اش محمود کلاری
نسیم ادبی و دایی اش محمود کلاری

 

نسیم ادبی در فیلم سینمایی نمور
نسیم ادبی در فیلم سینمایی نمور
نسیم ادبی در تئاتر خروج ممنوع
نسیم ادبی در تئاتر خروج ممنوع
نسیم ادبی در شب های مافیا
نسیم ادبی در شب های مافیا
نسیم ادبی در نمایش تابستان فراموشی
نسیم ادبی در نمایش تابستان فراموشی
نسیم ادبی در نمایش کسوف
نسیم ادبی در نمایش کسوف
نسیم ادبی در نمایش گورخواب ها
نسیم ادبی در نمایش گورخواب ها

 

نسیم ادبی در نمایش فرشته‌ مرگ
نسیم ادبی در نمایش فرشته‌ مرگ

 



پرسش های متداول

نام نسیم ادبی در سریال شهرزاد چیست؟
حیمرا،نام نسیم ادبی در سریال شهرزاد است.
 اسم همسر نسیم ادبی چیست؟
ابراهیم اثباتی، اسم همسر نسیم ادبی است.
 شوهر نسیم ادبی در سریال شهرزاد کی بود؟
رامین ناصر نصیر در نقش هوشنگ نصیری نقش شوهر نسیم ادبی در سریال شهرزاد را بازی می کرد.
همسر نسیم ادبی چه سرطانی داشت؟
اطلاعاتی در این مورد یافت نشد.


سخن آخر

عکس و بیوگرافی نسیم ادبی که با نقش حمیرا در سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی به شهرت رسید و این روزها در سریال های آمستردام و پدر گواردیولا در شبکه نمایش خانگی حضور موفقی دارد را در این مطلب بررسی کردیم. در مطلبی دیگر به معرفی بیوگرافی شادی مختاری از خبرنگاری تا بازیگری و شهرت با حواشی و بیوگرافی هنگامه قاضیانی از سیمرغ تا بازداشت و پایان بازیگری که در صورت تمایل می توانید  مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر خوش چهره هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد