hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی هنگامه قاضیانی از سیمرغ تا بازداشت و پایان بازیگری

بیوگرافی هنگامه قاضیانی از سیمرغ تا بازداشت و پایان بازیگری

هنگامه قاضیانی بازیگر است. بیوگرافی او و همسرش را با اطلاعاتی از حواشی وی با مهتاب کرامتی و ترانه علیدوستی،کشف حجاب،علت بازداشت و متن خداحافظی هنگامه را بخوانید.

هنگامه قاضیانی(hengamehghaziani) بازیگر،خواننده و مترجم اهل ایران متولد سال 1349 است که در ماه های اخیر به دلیل حواشی کشف حجاب و بازداشت وی توسط دستگاه امنیتی به موضوع داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

هنگامه بازیگری را در سن 30 سالگی با فیلم سینمایی سایه روشن تجربه کرد ولی با فیلم سینمایی به همین سادگی در سال 1386 برای نخستین بار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر را کسب کرد و در سال 1390 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روز های زندگی را تکرار کرد. این بازیگر خوش نام در سال 1394 در تالار وحدت کنسرت موسیقی بانوان را به عنوان خواننده روی صحنه اجرا کرد.

هنگامه قاضیانی در روز یکشنبه 29 آبان 1401 با «حکم قضایی» توسط دستگاه امنیتی بازداشت شد. او قبل از آن با برداشت حجاب در اینستاگرام عنوان کرد «تا آخرین نفس کنار مردم ایران هستم».

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی هنگامه قاضیانی و همسرش و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری و حواشی این بازیگر مشهور را در اختیار شما قرار دهیم.

هنگامه قاضیانی
عکس هنگامه قاضیانی

 مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

هنگامه قاضیانی

تاریخ تولد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹

محل تولد

مشهد

شغل

بازیگر، خواننده و مترجم

نماد ماه تولد

گاو نر

مشخصات فیزیکی

قد

حدود 170 سانتی متر

وزن

حدود 60 کیلو

رنگ چشم

مشکی

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

تاریخ ازدواج

1366

نام فرزندان

اشکان یغمایی 

شغل مادر

کارمند بانک صادرات

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی_ دانشگاه سانفرانسیسکو

رشته تحصیلی

جغرافیای انسانی اقتصادی _ فلسفه غرب

مدرک

کارشناسی _ کارشناسی ارشد

بهترین آثار

نام اثر

نقش

سال

فیلم سینمایی به همین سادگی

طاهره

1386

روزهای زندگی

لیلا

1390

هنگامه قاضیانی
عکس هنگامه قاضیانی

 بیوگرافی کامل هنگامه قاضیانی

کودکی و اوایل زندگی

هنگامه قاضیانی در روز چهارشنبه 30 اردیبهشت 1349 در مشهد به دنیا آمد. او هم اکنون 52 سال سن دارد و در بازیگری، خوانندگی و مترجمی فعالیت دارد.

هنگامه قاضیانی

عکس کودکی هنگامه قاضیانی

  خانواده

خانواده هنگامه قاضیانی به ظاهر کم جمعیت است. اطلاعاتی از نام پدر، مادر و تعداد خواهر و برادر این بازیگر در فضای مجازی نیست. تنها هنگامه در مصاحبه ای اعلام کرده است مادرش اصالتا تهرانی و کارمند بانک صادرات بوده است و او به دلیل مخالفت خانواده با بازیگری در سن 22 سالگی به آمریکا مهاجرت کرده است.

هنگامه قاضیانی
خانواده هنگامه قاضیانی 

 تحصیلات

تحصیلات هنگامه قاضیانی در مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه غرب از دانشگاه سانفرانسیسکو آمریکا و کارشناسی رشته جغرافیای انسانی اقتصادی از دانشگاه آزادمی است.

هنگامه قاضیانی و همسرش

هنگامه قاضیانی و همسرش، عکس هنگامه قاضیانی و همسرش یا  هنگامه قاضیانی و فرزندش عبارت هایی است که مخاطبان در اینترنت و فضای مجازی جست و جو کرده اند. اما با توجه به متن مصاحبه ها در حال حاضر ظاهرا او مجرد است. هنگامه در سال 1373 در سن 24 سالگی در حالی از همسرش جدا شده است که فرزند پسری به نام اشکان یغمایی دارد. هنگامه در مورد ماجرای طلاقش این چنین گفته است:

 من یک زن ۲۴ ساله بودم که یک بچه ۵ ساله داشت و در آن زمان کلی از آرزوهایم خراب شده بود. البته این شکست برای من یک فرصت بزرگ هم به حساب می آمد. این موضوع که می خواستم در آن زمان بعد از طلاق هم زن باشم و هم مرد برایم خیلی سخت بود. در زمانی که بخواهی هم مرد و هم زن باشی شخصیت ات دچار تکرار می شود و برای من این اتفاق خیلی سخت و تلخ بود.

هنگامه قاضیانی
عکس فرزند هنگامه قاضیانی

شروع فعالیت

شروع فعالیت هنگامه قاضیانی در بازیگری با فیلم سینمایی سایه روشن به کارگردانی حسن هدایت در سال 1380 در حالی که 30 سال سن داشت اتفاق اتفاد اما در سال 1383 با نمایش دفاتر یادداشت تئاتر را نیز تجربه کرد.

این بازیگر خوش نام ترجمه کتاب سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفیدپوست نوشته ویلکومب واشبرن را در کارنامه خود دارد.

هنگامه در دی ماه سال 1394 به عنوان خواننده در تالار وحدت کنسرت موسیقی بانوان را به روی صحنه اجرا کرد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات هنگامه قاضیانی مشخص است و او به بازیگری، خوانندگی و مترجمی زبان علاقه ای بیش از حد دارد و عاشق سفر و طبیعت گردی است.

دیالوگ ماندگار هنگامه قاضیانی

دیالوگ ماندگار هنگامه قاضیانی در فیلم سینمایی ساکن طبقه وسط  است که می گوید: صبح مال عرفاست شب مال عشاق. هنوز که معلقی این وسط.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

hengamehghaziani

وبسایت

ویکی پدیا هنگامه قاضیانی

اینستاگرام هنگامه قاضیانی

اینستاگرام هنگامه قاضیانی به آدرس hengamehghaziani است که 2.2 میلیون فالور دارد و 126 صفحه را دنبال می کند. اینستا هنگامه تیک آبی دارد و تا امروز 156 پست بارگزاری کرده است که به دلیل حواشی اخیر از دسترس خارج شده است.

حواشی

هنگامه قاضیانی و ترانه علیدوستی، در واقع ماجرا به این شرح است که هنگامه قاضیانی به رفتار دوگانه ترانه علیدوستی با انتشار عکس یکی از بازیگران فیلم «برادران لیلا» که ادعا شده است متهم به آزار جنسی است، اعتراض کرد و در استوری اینستاگرامش نوشت: زیبا نیست آدم‌ها رو بی‌آبرو کنیم، با پست‌های متعدد و استوری‌ها و بعد خودمون عکس همون شخص رو استوری کنیم. مردم هوشمند رو گیج نکنیم. کار جالبی نیست. شک ندارم شما همکاران عزیز که این متن رو می‌خونید، دل‌تون می‌خواد سوال کنید چرا؟ و نگران از دست دادن‌ها باشید اما من سالیان زیادی هست بی‌باند و پارتی، راه باشکوهی رو طی کردم که اصل شفافیت و جسارت بود. ایشون با این استوری باعث شدن برای همیشه به هر جنبش (فمینیستی) بگم نه!!! مردم بازیچه نیستن آبروی آدم‌ها هم همچنین.



هنگامه قاضیانی مهتاب کرامتی که در فضای مجازی جست و جو می شود به اعتراض هنگامه قاضیانی نسبت به مهتاب کرامتی اشاره دارد، هنگامه قاضیانی در واقع مهتاب کرامتی را با توجه به منصبش به عنوان سفیر یونیسف به اهمال و کم کاری در مورد وضعیت کودکان در وقایع اخیر و اعتراضات ایران متهم کرد. او به بی تفاوتی مهتاب کرامتی به عنوان سفیر یونیسف نسبت به کشتار کودکان بی گناه در اعتراضات مردمی اخیر اعتراض کرد. 

مهتاب کرامتی در یک پست اینستاگرامی از یونیسف کناره‌گیری کرد و تصویری از دست نوشته‌ خود به روی کاغذی چرک نویس با لوگوی صندوق کودکان سازمان ملل منتشر کرد و در آن نوشت: «من مهتاب کرامتی همیشه جایی بودم که بتوان برای کودکان کاری کرد. کناره‌گیری خودم را از یونیسف اعلام می‌کنم.» 

هنگامه قاضیانی خطاب به کرامتی چندین استوری منتشر کرد و نوشت:

«استعفا رو با ادبیات رسمی مینویسن، خطاب به سازمان، نه تو یه دفتر یادداشت سیمی یونیسف که تو شهر کتابام میفروشن. در پیج یونیسف حتی یک عکس از کودکان ایران نبوده و نیست.»

کشف حجاب هنگامه قاضیانی با انتشار ویدئو در اینستاگرام به دلیل حمایت از اعتراضات اخیر در تاریخ شنبه 28 آبان 1401 صورت گرفت. قاضیانی در این پست نوشت:

«شاید این آخرین پست من باشد. از این لحظه به بعد، هراتفاقی برایم بیفتد، بدانید که من تا اخرین نفس کنار مردم ایران هستم.»

هنگامه قاضیانی
کشف حجاب هنگامه قاضیانی

 بازداشت هنگامه قاضیانی در چند روز اخیر بسیار سر و صدا کرده است و تعدادی از هنرمندان به بازداشت کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی اعتراض کردند. هنگامه قاضیانی در روز یکشنبه 29 آبان با حکم قضایی توسط دستگاه امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری تسنیم علت بازداشت او را حمایت از آشوبگری‌، تهییج و ترغیب جامعه به اغتشاشات و ارتباط با رسانه‌های معاند و ضدانقلاب عنوان کرد.

خداحافظی هنگامه قاضیانی از دنیای بازیگر  با انتشار پستی اعلام شد.

او متن خداحافظی اش را اینطور آغاز کرده و نوشته :«برای اولین و آخرین بار خواهش دارم همه شما یک جمله زیبا برای خداحافظی به یادگار برایم بنویسید. برای همه شماهایی که با عشق بی شرط از نسل‌های متفاوت، سال‌ها کنارم ایستادند.»بگذارید امشب در این حس غریب، اندوه را، برای یک شب هم که شده به ضیافت با شکوه زندگی دعوت کنیم.

«سال ۱۳۷۸ با سینما، شیدایی‌ هایم راهش را پیدا کرد. چرا میگم حس غریب، چون در همان اولین فیلم که سعادت تجربه شاگردی کردن در حضور عزت الله خان انتظامی را داشتم در پلانی از فیلم به من گفتند: «دخترم حس تعریف کردنی نیست.» دوستتان داشتم و دارم و خواهم داشت تا روزی که زمین را ترک کنم.»

خانم مهری شیرازی ، استاد باوقار من سینما را با شما آغاز کردم. بهتون قول دادم کم نگذارم و وفادار بمونم به مردم عزیز در راه هنر و فرهنگ، به اندازه وسعم تلاش کردم. قلبتان را می‌بوسم.

وداع من بعد از بیست و چهارسال خدمت با بازیگری.

هنگامه قاضیانی

ایران/تهران ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

هنگامه قاضیانی
پست خداحافظی نگامه قاضیانی از بازیگری

 فیلم های هنگامه قاضیانی

سایه روشن

سایه روشن نخستین تجربه بازیگری هنگامه قاضیانی در سن 30 سالگی است.وی در سال 1379جلوی دوربین حسن هدایت با هنرپیشگانی چون عزت الله انتظامی،احمد نجفی،مهدی سلطانی و ... هم بازی شد.

هنگامه قاضیانی در سایه‌روشن
هنگامه قاضیانی در سایه‌روشن

 بازنده

بازنده دومین فیلم هنگامه قاضیانی در سینما است که در سال 1383 با بازیگرانی چون محمدرضا فروتن،میترا حجار،حمید گودرزی،سروش صحت،رامتین خداپناهی و...جلوی دوربین قاسم جعفری به ایفای نقش پرداخت.

هنگامه قاضیانی در فیلم به همین سادگی

هنگامه قاضیانی در فیلم به همین سادگی، نقش زنی به نام طاهره را در سال 1386 به کارگردانی رضا میرکریمی بازی کرد. بازیگر نقش طاهره در فیلم سینمایی به همین سادگی در سن 37 سالگی نخستین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر را کسب کرد، بهترین بازیگر زن در جشنواره دنیای تصویر و در سال 2008 برنده بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم وارنا بلغارستان شد.

هنگامه قاضیانی در فیلم سینمایی  به همین سادگی
هنگامه قاضیانی در فیلم سینمایی  به همین سادگی

بیداری رویاها 

بیداری رویاها برای هنگامه قاضیانی در نقش رخشانه در سال 1388 به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و با همکارانی چون امین حیایی،امیرحسین آرمان،حمیدرضا آذرنگ و...اتفاق افتاد که برای بازی در این نقش، برنده برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن شد.

هنگامه قاضیانی در بیداری رویاها
هنگامه قاضیانی در بیداری رویاها

هنگامه قاضیانی در سعادت آباد

هنگامه قاضیانی در سعادت آباد نقش تهمینه همسر بهرام را به عهده دارد که با ستارگانی چون حامد بهداد،لیلا حاتمی،مهناز افشار،امیر آقایی به کارگردانی مازیار میری در سال 1389 هم بازی شد.هنگامه برای بازی در فیلم سینمایی سعات آباد نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن خانه سینما شد.

هنگامه قاضیانی در سعادت آباد
هنگامه قاضیانی در سعادت آباد

 میگرن

میگرن برای هنگامه قاضیانی در نقش رعنا در سال 1390 به کارگردانی مانلی شجاعی‌فرد اتفاق افتاد و با بازیگران چون گوهر خیراندیش، سهیلا رضوی، افشین هاشمی، نیکی نصیریان، حسین سلیمانی، پانته‌آ بهرام، رضا کیانیان هم بازی شد. هنگامه برای نقش رعنا در فیلم سینمایی میگرن نامزد بهترین بازیگر زن در سی‌امین جشنواره فیلم فجر شد.

هنگامه قاضیانی در  میگرن
هنگامه قاضیانی در میگرن

هنگامه قاضیانی در روز های زندگی

هنگامه قاضیانی در روزهای زندگی در نقش لیلا به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی با حمید فرخ‌نژاد، کوروش سلیمانی، کریم اکبری مبارکه هم بازی شد. هنگامه برای فیلم روزهای زندگی برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم دفاع مقدس شد.

هنگامه قاضیانی در روز های زندگی
هنگامه قاضیانی در روز های زندگی

من مادر هستم

هنگامه قاضیانی در فیلم سینمایی من مادر هستم نقش ناهید مشرقی را به همراه ستارگانی چون باران کوثری،حبیب رضایی،فرهاد اصلانی، امیرحسین آرمان، پانته‌آ بهرام به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1390 بازی کرد.

هنگامه قاضیانی در  من مادر هستم
هنگامه قاضیانی در من مادر هستم

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، شانزدهمین فیلم سینمایی وی می باشد که در آن نقش محدثه خاله ساناز(ترانه علیدوستی) را به عهده دارد و در این فیلم حمید فرخ نژاد، ترلان پروانه و پیمان قاسم خانی نیز به کارگردانی روح الله حجازی بازی کرده اند.

هنگامه قاضیانی در زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
هنگامه قاضیانی در زندگی مشترک آقای محمودی و بانو

بشارت به یک شهروند هزاره سوم

 بشارت به یک شهروند هزاره سوم، فیلم سینمایی به کارگردانی محمدهادی کریمی است که هنگامه قاضیانی در آن نقش کارشناس حوزه علیمه را به همراه نیکی کریمی،حمید فرخ نژاد، امیرحسین آرمان،ساعد سهیلی و ...بازی کرد و برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم دفاع مقدس شد.

هنگامه قاضیانی در  بشارت به یک شهروند هزاره سوم
عکس هنگامه قاضیانی در بشارت به یک شهروند هزاره سوم

هنگامه قاضیانی در برادرم خسرو

هنگامه قاضیانی در برادرم خسرو نقش میترا را به عهده دارد که در این فیلم با شهاب حسینی، ناصر هاشمی، بیتا فرهی، جواد یحیوی هم بازی است.

هنگامه قاضیانی در برادرم خسرو
هنگامه قاضیانی در برادرم خسرو

هنگامه قاضیانی در به وقت خماری

هنگامه قاضیانی در به وقت خماری بازیگر نقش گلاب است و با هنرپیشگانی چون مهدی فخیم‌زاده، ابوالفضل پورعرب، هومن برق‌نورد، هادی کاظمی، سیما تیرانداز، مازیار لرستانی، شیرین یزدان‌بخش، رعنا آزادی‌ور و ... به کارگردانی محمدحسین لطفی در سال 1396 همکاری کرده است.

هنگامه قاضیانی در  به وقت خماری
هنگامه قاضیانی در به وقت خماری

هنگامه قاضیانی در هم گناه

 هنگامه قاضیانی در هم گناه، نقش لیلا را به عهده داشت و با محسن کیایی، پرویز پرستویی، پدرام شریفی، مهدی پاکدل، هدیه تهرانی، رویا تیموریان، حبیب رضایی و ....به کارگردانی مصطفی کیایی در سال 1398 همکاری داشت.

هنگامه قاضیانی در هم گناه
عکس هنگامه قاضیانی در هم گناه

هنگامه قاضیانی در جزیره

هنگامه قاضیانی در جزیره بازیگر نقش آذین به کارگردانی سیروس مقدم است که با محمدرضا فروتن، امیر مقاره، شادی مختاری، میترا حجار، حسام منظور و...در این سریال هم بازی بود. 

هنگامه قاضیانی در جزیره
عکس هنگامه قاضیانی در جزیره

 هنگامه قاضیانی در پدر گواردیولا

هنگامه قاضیانی در پدر گواردیولا با بازیگرانی همچون حمید فرخ‌نژاد، مهران مدیری، مهدی سلطانی، نرگس محمدی، نسیم ادبی، محمدرضا علیمردانی و... به کارگردانی سعید نعمت اله هم بازی است.

هنگامه قاضیانی در سریال پدر گواردیولا
هنگامه قاضیانی در سریال پدر گواردیولا

 هنگامه قاضیانی در آمستردام بازیگر نقش شیدا به کارگردانی مسعود قراگزلو در شبکه نمایش خانگی است که با ستارگانی چون مهدی پاکدل،مهدی سلطانی، شهرام حقیقت دوست هم بازی شده است.

هنگامه قاضیانی در  نقش شیدا در سریال آمستردام
هنگامه قاضیانی در  نقش شیدا در سریال آمستردام

 

نام

سال

توضیحات

سایه‌روشن

1380

کارگردان: حسن هدایت

بازیگران: عزت اله انتظامی، احمد نجفی، مهدی سلطانی و ...

نمایش دفتر یادداشت

1383

 تئاتر شهر تالار سایه 
کارگردان: کتایون فیض مرندی

 بازنده

1383

کارگردان: قاسم جعفری
بازیگران:محمدرضا فروتن، میترا حجار، سروش صحت و ...

تئاتر خرس و خواستگاری

1383

کارگردان :محمد حسن معجونی

به‌آهستگی

1384

کارگردان: مازیار میری
بازیگران: محمدرضا فروتن، نیلوفر خوش خلق، حسن پور شیرازی و ...

روایت‌های ناتمام

1385


کارگردان: پوریا آذربایجانی
بازیگران: ستاره پسیانی، حسین سلیمانی، ناهید مسلمی و...

اقلیما

1385


کارگردان: محمدمهدی عسگرپور
بازیگران: پانته‌آ بهرام، احمد مهرانفر، فرناز رهنما و ...

به همین سادگی 

1386

در نقش طاهره
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن فجر
برنده بهترین بازیگر زن در وارنا بلغارستان

برنده بهترین بازیگر زن در دنیای تصویر
کارگردان: رضا میرکریمی
بازیگران: مهران کاشانی، صفا آقاجانی، نیره فراهانی و ...

نیلوفر

1387

کارگردان: سایبن ژمایل
کارگردان: شهاب حسینی، رویا نونهالی، فاطمه معتمدآریا، امیر آقایی و ...

طاووس‌های بی‌پر 

1387


کارگردان: جواد مزدآبادی
بازیگران: فریبز عرب نیا، حمیدرضا هدایتی و ...

بیداری رؤیاها

1388

در نقش رخشانه

کارگردان: محمدعلی باشه‌آهنگر
برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن 
بازیگران: رز رضوی، حبیب دهقان‌نسب، حمیدرضا آذرنگ و ...

تئاتر خنکای ختم خاطره

 

1388

کارگردان: حمیدرضا آذرنگ

 مثل خون برای استیک

1389

کارگردان :محمد حسن معجونی

تئاتر کالیگولا 

1389

کارگردان: همایون غنی‌زاده

سعادت‌آباد 

1389

در نقش تهمینه همسر بهرام

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در خانه سینما

کارگردان: مازیار میری
بازیگران: حامد بهداد، لیلا حاتمی، مهناز افشار، امیر آقایی و ...

برف روی شیروانی داغ 

1389

در نقش مژده
کارگردان: محمدهادی کریمی
بازیگران: شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، امیرحسین آرمان و...

آینه‌های روبرو

1389

در نقش مسافر

کارگردان: نگار آذربایجانی
بازیگران: غزل شاکاری، همایون ارشادی، صابر ابر و ...

میگرن

1390

در نقش رعنا

نامزد بهترین بازیگر زن در سی‌امین جشنواره فیلم فجر 

کارگردان: مانلی شجاعی‌فرد
بازیگران: گوهر خیراندیش، پانته‌آ بهرام، رضا کیانیان و ...

روزهای زندگی

1390

در نقش لیلا

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی‌امین فجر

برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم دفاع مقدس
کارگردان:
پرویز شیخ‌طادی
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، کوروش سلیمانی و ... 

من مادر هستم

1390

در نقش ناهید مشرقی
کارگردان: فریدون جیرانی
بازیگران: باران کوثری،حبیب رضایی، پانته‌آ بهرام و..

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو 

1391

در نقش محدثه
کارگردان: روح الله حجازی
بازیگران: حمیدفرخ نژاد، ترانه علیدوستی، ترلان پروانه

 بشارت به یک شهروند هزاره سوم

1391

در نقش کارشناس حوزه علمیه
برنده جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم دفاع مقدس
کارگردان: محمدهادی کریمی
بازیگران: نیکی کریمی، حمید فرخ نژاد و ...

به تهران خوش آمدید

 

1392

کارگردان: رضا سبحانی

با دیگران

1392

کارگردان: ناصر ضمیری
بازیگران: بابک حمیدیان، لیلا زارع و ...

ساکن طبقه وسط

1392

کارگردان: شهاب حسینی
بازیگران: شهاب حسینی، طناز طباطبایی، ساره بیات و...

جینگو

1392

کارگردان: تورج اصلانی
بازیگران: نیلوفر خوش خلق، پانته‌آ بهرام و..

آزادی مشروط 

1392

در نقش مژده

کارگردان: حسین مهکام
بازیگران: رامبدجوان، حسین پاکدل و...

پدر آن دیگری 

1393

کارگردان: یدالله صمدی
بازیگران: حسین یاری، مریم سعادت، اکبر عبدی و ...

دلبری

1394

کارگردان: سید جلال دهقانی اشکذری 

بازیگران: عباس غزالی، آتیلا پسیانی و ..

برادرم خسرو

1394

در نقش میترا
کارگردان: احسان بیگلری
بازیگران: شهاب حسینی، بیتا فرهی و ...

یک قناری، یک کلاغ

1395

کارگردان: اصغر عبداللهی
بازیگران: حبیب رضایی و ....

به وقت خماری

1396

در نقش گلاب
کارگردان: محمدحسین لطفی
بازیگران: مهدی فخیم‌زاده، ابوالفضل پورعرب و ...

زعفرانیه ۱۴ تیر 

1397

کارگردان:سیدعلی هاشمی
بازیگران: مهدی هاشمی، نازنین بیاتی و ...

سازهای ناکوک

1398

کارگردان: علی حضرتی
بازیگران: غزل شاکری، احمد عربانی و ...

 هم گناه

1398

 در نقش لیلا
کارگردان: مصطفی کیایی
بازیگران: مهدی پاکدل، هدیه تهرانی، رویا تیموریان و ...

آمستردام

1400

در نقش شیدا

کارگردان: مسعود قراگزلو

بازیگران: مهدی پاکدل،مهدی سلطانی، و...

جزیره

1400

در نقش آذین

کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: محمدرضا فروتن، شادی مختاری، میترا حجار و...

پدر گواردیولا

1401

کارگردان: سعید نعمت الله
بازیگران: ‎حمید فرخ‌نژاد، مهران مدیری،
ستاره اسکندری و..

جوایز و افتخارات

عنوان

سال

توضیحات

بهترین بازیگر نقش اول زن

1384

نامزد برای نمایش «دفاتر یادداشت» انجمن ملی منتقدان تئاتر ایران

بهترین بازیگر نقش اول زن

1386

سیمرغ در جشنواره فجر برای فیلم سینمایی به همین سادگی

بهترین بازیگر زن

2008

جشنواره وارنا بلغارستان برای فیلم به همین سادگی

بهترین بازیگر زن

1386

جشنواره دنیای تصویر برای فیلم به همین سادگی

 بهترین بازیگر زن 

1388

برنده تندیس حافظ برای فیلم بیداری رویاها

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

1389

نامزد در جشن خانه سینما

 بهترین بازیگر زن

1390

سی‌امین جشنواره فیلم فجر 

 بهترین بازیگر زن

1390

جشنواره فیلم فجر کرمان برای روزهای زندگی

 بهترین بازیگر زن

1391

جشنواره فیلم دفاع مقدس برای بشارت به یک شهروند هزاره سوم

هنگامه قاضیانی
عکس اینستاگرام هنگامه قاضیانی

 16 حقیقت جالب درباره هنگامه قاضیانی

  1. هنگامه بعد از 8 نوه پسری در سال 1349 به دنیا آمده است.
  2. هنگامه بازیگری را در سن 30 سالگی با فیلم سینمایی سایه روشن تجربه کرد.
  3. این بازیگر توانا در سن 22 سال به آمریکا مهاجرت کرد.
  4. در سال های که در آمریکا زندگی می کرد، حضور فرهاد آییش و مائده طهماسبی کمک زیادی به او کرد.
  5. در سال 1373 درحالی که 24 سال سن داشت از همسرش جدا شد.
  6. اشکان یغمایی تنها فرزند این هنرمند با استعداد است.
  7. تحصیلات دانشگاهی را بعد از به دنیا آمدن فرزندش شروع کرد.
  8. بازیگر نقش لیلا در هم گناه، وصیت نامه اش را در سن 28 سالگی نوشته است.
  9. این خواننده درباره مراسم بعد از مرگ این چنین گفته است که دوست دارم خیلی ساده از جهان بروم و این را مکتوب کردم ولای قرآنم است.
  10. هنگامه در سن 29 سالگی اعضای بدن را اهدا کرده است.
  11. در فیلم به همین سادگی رضا میرکریمی، ساری گلین را خواند.
  12. سیمین معتمد آریا، گلاب آدینه، سوسن مقصودلو و جمشید آریا الگوی های بازیگری این هنرمند هستند.
  13. اینستاگرام هنگامه قاضیانی تیک آبی دارد.
  14. اینستاگرام وی از دسترس خارج شده است.
  15. این بازیگر در روز یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ بازداشت شد.
  16. هنگامه قاضیانی در روز جمعه 19 خرداد 1402 با دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

خوانندگی

هنگامه قاضیانی خواننده است و در ویدیوی زیر آهنگ ای جان جانان یا همان نمی گویم را به خوانندگی او مشاهده کنید.

هنگامه قاضیانی آهنگ «دردا» را با صدای خود در اینستاگرام منتشر کرد.
خوانندگی هنگامه قاضیانی در فیلم یک قناری یک کلاغ را مشاهده کنید.


مصاحبه 

مصاحبه هنگامه قاضیانی و فریدون جیرانی یا مصاحبه هنگامه قاضیانی با تی وی پلاس از جمله گفت و گوی های ویدیوی این بازیگر موفق است، در ادامه قسمتی از مصاحبه هنگامه قاضیانی با فیلم نیوز را مشاهده می کنید.
هنگامه قاضیانی در مصاحبه ای درباره نحوه انتخاب اسم هنگامه این چنین گفت: 
من در خانواده بعد از 8 نوه پسری به دنیا آمدم. عمه بزرگم گفت بعد از 8 نوه پسری این دختر «هنگامه» کرده است، پس اسمش را هنگامه می‌گذاریم؛ به‌همین سادگی!
در ادامه درباره مدیریت زندگی گفت:

متارکه کرده‌ام و یک پسر دارم. چون زندگی شخصی‌ام برایم مهم است، معاشرت‌هایم کم است. من در30 سالگی کار سینمایی را شروع کردم، بعد کار در سینما را کنار گذاشتم و در همین راهروهای تئاترشهر که بخاری هم نداشت، کار را ادامه دادم. من جدا شده‌ام، دروغ هم نمی‌گویم، جدایی را هم ترویج نمی‌کنم؛ می‌گویم زندگی بعد از طلاق به مدیریت زیادی احتیاج دارد.

این هنرمند درباره این که بازیگری را چرا در سن 30 سالگی شروع کرد است این چنین توضیح می دهد: 

خب من از 22سالگی و قبل از اینکه برای تحصیل به آمریکا بروم به‌طور جدی برای بازیگر شدن تصمیم گرفتم اما پدرم و خانواده پدری خیلی دوست داشتند که من این کار را دیرتر شروع کنم. جالب اینجاست که خانواده پدری من از لحاظ نگرش به هنر دید فوق‌العاده بازی داشتند.

مادربزرگ من در زمان خودش عالم بود و هیچ فضای بسته‌ای نسبت به حضور زن در اجتماع و هنر وجود نداشت. ادبیات، موسیقی و سینما در خانواده پدری و مادری من جاری بود. اما دلیلی که آرزوهای من دیرتر عملی شد به خاطر این بود که آنها این فضا را در من دیرتر می‌دیدند.

هنگامه قاضیانی درباره نحوه فعالیت در تلویزیون می گوید:

اگر قرار باشد در کار تلویزیون حضور داشته باشم فقط سریال های تاریخی را می پسندم. یک موضوع کاملا سلیقه ای است، چون نوع پوشش کارهای تاریخی را می پسندم. پوشش لباس های امروز را دوست ندارم و اصلا سلیقه من نیست.

عکس هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی
هنگامه قاضیانی
هنگامه قاضیانی
هنگامه قاضیانی و فرزندش
هنگامه قاضیانی
عکس جدید هنگامه قاضیانی


هنگامه قاضیانی
هنگامه قاضیانی برنده سمیرغ بلورین بهترین بازیگر زن در سال 1390
هنگامه قاضیانی
عکس هنگامه قاضیانی در تئاتر
هنگامه قاضیانی
هنگامه قاضیانی

 

پرسش های متداول

هنگامه قاضیانی کیست؟
هنگامه قاضیانی بازیگر،خواننده و مترجم ایرانی است. 

علت بازداشت هنگامه قاضیانی چیست؟

علت بازداشت هنگامه قاضیانی، ارتباط با رسانه‌های معاند و ضدانقلاب است.

هنگامه قاضیانی متولد چه سالی می باشد؟
هنگامه قاضیانی متولد سال 1349 است
سن هنگامه قاضیانی چقدر است؟
هنگامه قاضیانی 52 سال سن دارد و زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ می باشد.
 محل تولد هنگامه قاضیانی کجاست؟ 
مشهد
قد هنگامه قاضیانی چقدر است؟؟
حدود 170 سانتی متر
آیا هنگامه قاضیانی مجوز خوانندگی دارد؟
بله.

سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی هنگامه قاضیانی بازیگر خوش نام سینمای ایران، خواننده و مترجم که دوبار موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر شده را بررسی کردیم. اگر شما هم به بازی این بازیگر توانا و خوانندگی آن علاقه دارید و اطلاعات بیشتری از زندگی هنری ایشان می دانید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 2 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد