hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > بیوگرافی سمیرا حسن پور و همسرش سامان سالور با عکس جدید

بیوگرافی سمیرا حسن پور و همسرش سامان سالور با عکس جدید

1401/10/8 , 09:06
سمیرا حسن پور بازیگر است. اطلاعاتی از بیوگرافی او و همسرش، صفحه اینستاگرام سمیرا حسن پور، مصاحبه و معرفی فیلم های حسن پور با عکس و فیلم جدیدش را مشاهده کنید

سمیرا حسن پور(samirahasanpur) بازیگر متولد سال 1363 است که این روزها با بازی در نقش گلین خاتون سریال جیران و مریم سریال بی همگان می درخشد.

این هنرمند توانا بازیگری را از سال ۱۳۸۵ در تئاتر مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین بهرام بیضایی شروع کرد و در سن 25 سالگی برای نخستین بار با سریال چهاردیواری جلوی دوربین به ایفای نقش پرداخت و با بازی در نقش گلرخ در پایتخت یک در سال 1389 شهرت را تجربه کرد.

این هنرمند با استعداد با بازی در نقش رضوان در فیلم سینمایی تمشک عنوان کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و دومین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و برای بازی در نقش فریبا در فیلم سینمایی سه کام حبس نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سال 1398 شد.

سمیرا در طی 12 سال فعالیت هنری در هشت فیلم سینمایی،هفت سریال تلویزیون و 3 فعالیت در شبکه نمایش خانگی حضور داشته است.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری این بازیگر مشهور در اختیار شما قرار دهیم.

سمیرا حسن پور
عکس سمیرا حسن پور

مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

سمیرا حسن پور

تاریخ تولد

16 آذر 1363

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

اسب

مشخصات فیزیکی

قد

165 سانتیمتر

وزن

حدود60 کیلو

رنگ چشم

مشکی

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام برادران

2برادر یکی به نام سهیل

نام خواهران

ندارد

نام همسر

سامان سالور

تاریخ ازدواج

1395 

نام فرزندان (سال تولد)

ندارد

شغل پدر

مجسمه ساز

شغل مادر

حانه دار

شغل همسر

کارگردان

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد واحد اراک

رشته تحصیلی

رشته نمایش

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

تمشک

رضوان

1392

سه کام حبس

فریبا

1398

بیوگرافی کامل سمیرا حسن پور

کودکی و اوایل زندگی

سمیرا حسن پور در روز جمعه 16 آذر 1363(سال موش) در تهران به دنیا امد. وی هم اکنون 37 سال سن دارد.نماد ماه سمیرا، اسب می باشد و پرحرارت، گرم و صمیمی از ویژگی های متولدین این ماه است.قد سمیرا حسن پور 165 سانتی متر و حدود 60 کیلو وزن دارد.از مشخصات این بازیگر می توان به چشم و موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

کودکی سمیرا حسن پور
سمیرا حسن پور

 خانواده

خانواده سمیرا حسن پور، پنج نفره است. نام پدر و مادر سمیرا حسن پور در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست و تنها اطلاعاتی که وجود دارد این است که پدرش مجسمه ساز و مادرش خانه دار است. این بازیگر مشهور خواهری ندارد و تنها دو برادر یکی از آن ها به نام سهیل است که هر دو مهندس یکی در رشته عمران و دیگری برق می باشد. اما سمیرا حسن پور در سال 1395 با سامان سالور ازدواج کرد.

کودکی سمیرا حسن پور
سمیرا حسن پور و برادرش سهیل

 تحصیلات

تحصیلات سمیرا حسن پور در رشته نمایش و در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد واحد اراک است.

سمیرا حسن پور و همسرش

سمیرا حسن پور و همسرش یا عبارتی مانند همسر سمیرا حسن‌پور یکی از جست و جوهای مخاطبان در اینترنت است. اما پاسخ این سوال که سمیرا حسن پور مجرد است یا متاهل را باید با توجه به مصاحبه ها و عکسی های او در اینستاگرام داد. او متاهل است.

سمیرا حسن پور در سال 1395 با سامان سالور کارگردان ازدواج کرد و این زوج هنری فرزندی ندارند.

سامان سالور کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه کننده در 23 مرداد 1355 در شهر بروجرد متولد شد.سمیرا حسن پور در دورهمی درباره آشنایی با همسرش این چنین گفت: من قبل از ازدواج با آقای سالور، فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ساخته ایشون رو دیده بودم و همیشه دوست داشتم در چنین فضایی کار کنم. بعد از بازی در سریال پایتخت 1، از دفتر ایشون به من زنگ زدن و من تا اسم آقای سالور رو شنیدم بدون هیچ تاملی پذیرفتم و همین باعث همکاری ما در یک تله فیلم شد.

در فیلم بعدی آقای سالور به نام تمشک، یکی از گزینه های انتخابی من بودم و قسمت شد که در این فیلم بازی کنم، همین موضوع باعث آشنایی بیشتر و ازدواج ما با یکدیگر شد.

سمیرا حسن پور و همسرش
عکس سمیرا حسن پور و همسرش

 شروع فعالیت

شروع فعالیت بازیگری سمیرا حسن پور با تئاتر بهرام بیضایی شروع شد اما با سریال چهاردیواری سیروس مفدم برای اولین بار جلوی دوربین ظاهر شد و با فیلم تمشک در سن 29 سالگی سینما را نیز تجربه کرد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات سمیرا حسن پور علاوه بر بازیگری، نقاشی و نوازندگی به خصوص پیانو است.این بازیگر مشهور استقلالی دو آتشه است و نیز در تیم والیبال هنرمندان حضور دارد.از اینستاگرام سمیرا حسن پور می توان به علایقی از جمله حیوانات، سفر و طبیعت گردی پی برد.

دیالوگ ماندگار

 دیالوگ ماندگار سمیرا حسن پور در نقش گلین خاتون در سریال جیران است که گفت: من این راه پر از ظلمتو رفتم خواهر من. ته این سیاهی نوری نمی‌بینی آخر این جاده حیرته، آخر اون حیرتم حسرت. یا خطاب به ناصرالدین شاه می گوید: من کهنه یادگار دوران پرتلاطم ولیعهدی شاهم. تنها فرق من با الباقی حرم همین کهنگیه. بی‌جهت بزرگش نکنید سلطان.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

samirahasanpur

وبسایت

ویکی پدیا سمیرا حسن پور

 اینستاگرام سمیرا حسن پور

 اینستاگرام سمیرا حسن پور که با عنوانی چون سمیرا حسن پور اینستا هم سرچ شده است به آدرس samirahasanpur است که حدود422 هزار فالور، تیک آبی و 427 صفحه را دنبال می کند. این بازیگر مشهور فعالیت در اینستاگرام را به تاریخ 5 دسامبر 2014 مصادف با چهارشنبه 14 آبان سال 1393 آغاز کرده و تاکنون 499 پست بارگزاری کرده است. اولین پست حسن پور در اینستاگرام عکسی از خودش است که تا امروز 760 لایک و 26 نظر ثبت شده است.

سمیرا حسن پور
سمیرا حسن پور 

فیلم های سمیرا حسن پور

چهاردیواری

چهاردیواری اولین فعالیت سمیرا حسن پور در تلویزیون می باشد که در سن 25 سالگی جلوی دوربین سیروس مقدم در نقس مهتاب ظاهر شد. بازیگر مهتاب چهاردیواری در سال 1388 با هنرمندانی چون امیر جعفری،سعید آقاخانی،بهنوش طباطبایی،آتیلا پسیانی،مریم امیرجلالی،جواد عزتی،ناهید مسلمی،آزیتا لاچینی،محمد فیلی،نعیمه نظام‌دوست هم بازی بود. سریال چهاردیواری در 15 قسمت 50 دقیقه ای از شبکه یک سیما پخش شد.

سمیرا حسن پور در سریال چاردیواری
سمیرا حسن پور در سریال چاردیواری

 دلنوازان

دلنوازان برای سمیرا حسن پور در سال 1388 در نقش فرعی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده اتفاق افتاد و در این مجموعه تلویزیونی با بازیگرانی چون شاهرخ استخری،سحر قریشی، فریبا کوثری،پرویز فلاحی پور،سیاوش خیرابی،حدیث میرامینی،زهره فکورصبور،سمانه پاکدل،عبدالرضا اکبری،محمد حاتمی،فریده صابری و...همکار بود اما سمیرا حسن پور در دلنوازان چه نقشی داشت یکی از جست جو های مخاطبان در اینترنت است که بهتر است بدانید در نقش فرعی بازی می کرد.

سمیرا حسن پور در پایتخت

سمیرا حسن پور در پایتختنقش گلرخ شقایقی دوست هما سعادت را بازی می کرد و در سال 1389 دومین همکاری با سیروس مقدم کارگردان پایتخت را داشت. بازیگرنقش گلرخ در پایتخت با هنرپیشگانی چون محسن تنابنده،علیرضا خمسه،ریما رامین فر، احمد مهران فر و...همبازی بود. سمیرا حسن پور در پایتخت 2 حضور نداشت.

عکس سمیرا حسن پور در پایتخت 1
عکس سمیرا حسن پور در پایتخت 1

 هفت‌سین 

هفت سین، پنجمین فعالیت سمیرا حسن پور در تلویزیون است که به کارگردانی یدالله صمدی در سال 1391 با هنرمندانی مانند سیروس گرجستانی،فردوس کاویانی،ستاره اسکندری،جواد عزتی،مهران رجبی،محسن افشانی،سمیرا حسن پور،کیانوش گرامی،شهره سلطانی و... هم بازی شد.

 

سمیرا حسن پور در هفت سین
سمیرا حسن پور در هفت سین

 تمشک

تمشک، نخستین فعالیت سمیرا حسن پور در سن 29 سالگی در سینما به کارگردانی سامان سالور است که در این فیلم نیکی کریمی، مهدی پاکدل، مهران احمدی، بیژن افشار، محمود نظرعلیان و... به هنرمندی پرداخته‌اند. بازیگر نقش رضوان در فیلم سینمایی تمشک، عنوان کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن در 32 جشنواره فیلم فجر  و در سال 1394 نامزد بهترین بازیگر زن سینما در پانزدهمین جشنواره جشن حافظ شد.

سمیرا حسن پور در فیلم سینمایی تمشک
سمیرا حسن پور در فیلم سینمایی تمشک

 سایه‌های موازی

سایه های موازی دومین فعالیت سینمایی سمیرا حسن پور در نقش نازنین است که در این فیلم ستارگانی چون ابوالفضل پورعرب، شهاب حسینی، سیامک صفری، حدیث فولادوند، هوشنگ توکلی بازی به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم سینمایی سایه های موازی به کارگردانی اصغر نعیمی در سال 1393 تولید شد.

سمیرا حسن پور در سایه‌های موازی
سمیرا حسن پور در سایه‌های موازی

 آن ها

آن ها سومین فعالیت سینمایی سمیرا حسن پور است که در سال 1395 به کارگردانی احسان سلطانیان در اپیزود دوم این فیلم بازی کرد.

سمیرا حسن پور در فیلم سینمایی آن‌ها
سمیرا حسن پور در فیلم سینمایی آن‌ها

 سمیرا حسن پور در دلدادگان

سمیرا حسن پور در دلدادگان در نقش مرضیه به کارگردانی منوچهر هادی در سال 1396 ظاهر شد و در این فیلم هنرمندانی چون لیندا کیانی،آرش مجیدی،حمید گودرزی، علیرضا استادی، افسانه ناصری و ... حضور داشتند.

سمیرا حسن پور در دلدادگان
عکس سمیرا حسن پور در دلدادگان

 کلوپ همسران

کلوپ همسران برای سمیرا حسن پور با ستارگانی چون  محمدرضا شریفی نیا،گوهر خیراندیش، میترا حجار، شقایق فراهانی، بیژن بنفشه خواه، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان در سال 1397 به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده اتفاق افتاد.

سمیرا حسن پور در  کلوپ همسران
سمیرا حسن پور در کلوپ همسران

 سه کام حبس

سه کام حبس دومین فعالیت سمیرا حسن پور با همسرش سامان سالور به عنوان کارگردان می باشد. بازیگر نقش فریبا در سه کام حبس،نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن
در سی و هشتم جشنواره فیلم فجر در سال 1398 شد و در این فیلم با ستارگانی چون محسن تنابنده، پری ناز ایزدیار، متین ستوده، امین میری، یدالله شادمانی، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان و…همکاری داشت.

سمیرا حسن پور در سه کام حبس
سمیرا حسن پور در سه کام حبس

 سمیرا حسن پور در جیران

سمیرا حسن پور در جیران، نقش گلین خاتون همسر عقدی ناصرالدین شاه به کارگردانی حسن فتحی را به عهده دارد و ستارگانی چون بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری،امیر جعفری، رویا تیموریان، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور و مریلا زارعی در آن حضور دارند.

سمیرا حسن پور در جیران
 عکس سمیرا حسن پور در جیران

 سمیرا حسن پور در بی همگان

سمیرا حسن پور در بی همگان، بازیگر نقش مریم به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال 1401 می باشد و در این فیلم هنرپیشگانی چون مهدی سلطانی،کمند امیر سلطانی، محمدصادقی، میترا رفیع، افسانه ناصری،جلیل فرجاد، نسرین بابایی و ... حضور دارند.

 سمیرا حسن پور در بی همگان
 سمیرا حسن پور در بی همگان

 

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

چاردیواری

1388

در نقش مهتاب، عاشق خیری
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: امیر جعفری، سعید آقاخانی،بهنوش طباطبایی و ...

دلنوازان

1388

در نقش فرعی
کارگردان: حسین سهیلی‌زاده 
بازیگران: شاهرخ استخری، سحر قریشی و...

پایتخت 1

1389

در نقش گلرخ شقایقی دوست هما سعادت
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: محسن تنابنده، علیرضا خمسه، ریما رامین فر و ...

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

1390

بازیگر

هفت سین

1391

بازیگر
کارگردان: یدالله صمدی
بازیگران: سیروس گرجستانی، فردوس کاویانی و ...

تمشک


در نقش رضوان 
 کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در 32 امین جشنواره فیلم فجر
کارگردان: ساسان سالور 
بازیگران: نیکی کریمی، مهدی پاکدل، مهران احمدی و ...

سایه های موازی

1393

در نقش نازنین
کارگردان: اصغر نعیمی 
بازیگران: 
ابوالفضل پورعرب، شهاب حسینی، حدیث فولادوند و ...

آن ها

1395


کارگردان: احسان سلطانیان 
بازیگران 
سمیرا حسن‌پور، حسن فرضی زاده، سیامک اطلسی و ...

دلدادگان

1396

در نقش مرضیه
کارگردان: منوچهر هادی
بازیگران: لیندا کیانی،آرش مجیدی،حمید گودرزی و ...

کلوپ همسران

1397

بازیگر
کارگردان: مهدی صباغ‌زاده
بازیگران: محمدرضا شریفی نیا،گوهر خیراندیش و ...

سه کام حبس

1398

در نقش فریبا
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در 38 جشنواره فیلم فجر
کارگردان: سامان سالور
بازیگران:  محسن تنابنده، پری ناز ایزدیار، متین ستوده و ...

لب خط

1399

بازیگر
کارگردان:علی جبارزاده 
بازیگران: نیما شعبان نژاد، هومن حاج عبداللهی، روشنک گرامی و ..

شب های مافیا

1399

کارگردان:  سعید ابوطالب 

جیران 

 

1400

در نقش گلین زن اول ناصرالیدن شاه

کارگردان: حسن فتحی
بازیگران: 
بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی و ...

نمور

1400

بازیگر
کارگردان: داوود بیدل 
بازیگران: بهاره کیان افشار، 
محمدرضا علیمردانی،نسیم ادبی و...

بی‌همگان

1400

در نقش مریم
کارگردان: بهرنگ توفیقی
بازیگران: مهدی سلطانی،کمند امیر سلطانی، محمدصادقی، میترا رفیع و ...


جوایز و افتخارات

عنوان

سال

توضیحات

بهترین بازیگر نقش اول زن

1392

فیلم سینمایی تمشک کاندید سیمرغ در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

بهترین بازیگر زن سینما

1394

فیلم سینمایی تمشک نامزد بهترین بازیگر زنسینما در پانزدهمین جشن حافظ شد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

1398

فیلم سه کام حبس نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در 38 جشنواره فیلم فجر شد.


14 حقیقت جالب درباره سمیرا حسن پور

  1. سمیرا حسن پور با بازی در تئاتر به کارگردانی بهرام بیضایی بازیگری را شروع کرد.
  2. این بازیگر توانا در سال 1388 در حالی که 25 سال سن داشت بازی در تلویزیون را تجربه کرد.
  3. بازیگر نقش گلرخ در پایتخت یک در سال 1389 شهرت را تجربه کرد.
  4. این هنرمند جوان در سن 29 سالگی با فیلم تمشک به سینما راه پیدا کرد.
  5. برای بازی در فیلم سینمایی تمشک، کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد.
  6. بازیگر نقش رضوان در فیلم تمشک در سال 1394 نامزد بهترین بازیگر زن سینما در پانزدهمین جشنواره جشن حافظ شد.
  7. بازیگر نقش فریبا در سه کام حبس،نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و هشتم جشنواره فیلم فجر در سال 1398 شد
  8. این بازیگر مشهور در دو فیلم سینمایی تمشک و سه کام حبس با همسرش سامان سالور به عنوان کارگردان همکاری داشت.
  9. اختلاف سنی سمیرا حسن پور و همسرش 8 سال می باشد.
  10. اینستاگرام سیمرا حسن پور تیک آبی دارد.
  11. این بازیگر در مصاحبه ای اعلام کرده است که هرگز به گرفتن جایزه فکر نکرده است.
  12. عاشق تیم قوتبال استقلال تهران است.
  13. برای تشویق والیبالیست‌ها به استادیوم می‌رفت.
  14. این هنرمند دور غذاهای چرب، فست‌فود و غیرسالم را خط کشیده‌ است و سرکار خرما و کشمش می برد.

مصاحبه 

مصاحبه سمیرا حسن‌پور به صورت ویدیو و متن وجود دارد.در ادامه قسمتی از مصاحبه این بازیگر با برنامه دیدآرت را مشاهده نمایید.


عکس سمیرا حسن پور

سمیرا حسن پور
سمیرا حسن پور  و همسرش در دورهمی
سمیرا حسن پور
عکس اینستاگرام سمیرا حسن پور 
سمیرا حسن پور
عکس جدید سمیرا حسن پور 
سمیرا حسن پور
سمیرا حسن پور و سامان سالور
سمیرا حسن پور
عکس قدیمی سمیرا حسن پور 
سمیرا حسن پور
عکس شخصی سمیرا حسن پور 
سمیرا حسن پور
عکس از سمیرا حسن پور 
سمیرا حسن پور
عکس تولد سمیرا حسن پور 
سمیرا حسن پور
سمیرا حسن پور 
سمیرا حسن پور
عکس اینستا سمیرا حسن پور 
سمیرا حسن پور
سمیرا حسن پور در جشنواره فجر
سمیرا حسن پور
عکس سمیرا حسن پور در جیران

 


پرسش های متداول

تاریخ تولد سمیرا حسن پور؟
16 آذر 1363
سن سمیرا حسن پور؟
37 سال سن
همسر سمیرا حسن پور کیست؟
همسر سمیرا حسن پور، سامان سالور کارگردان می باشد.
قد سمیرا حسن پور؟
160 سانتی متر
نقش سمیرا حسن پور در بی همگان؟
سمیرا حسن پور در بی همگان ایفاگر نقش مریم است.
سمیرا حسن پور در پایتخت ۱؟
سمیرا حسن پور در پایتخت 1 در نقش گلرخ ظاهر شد.
نقش سمیرا حسن پور در جیران؟
گلین خاتون



سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی سمیرا حسن پور همسر سامان سالور کارگردان مشهور ایرانی را بررسی کردیم. اگر شما هم علاقه به بازی این بازیگر مشهور دارید و اطلاعات بیشتری از حواشی، افتخارات، زندگی شخصی و هنری ایشان می دانید با ما و سایر مخاطبان رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 3.3 (از 3 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد