hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی پژمان جمشیدی و همسرش از فوتبال تا بازیگری با عکس

بیوگرافی پژمان جمشیدی و همسرش از فوتبال تا بازیگری با عکس

بیوگرافی پژمان جمشیدی و همسرش نگار فرهمند را با اطلاعاتی از خانواده، اصالت،حواشی،ناگفته های زندگی وی را با معرفی آثار، افتخارت، مصاحبه و عکس آورده ایم.

پژمان جمشیدی(Pejman Jamshidi) بازیگر، مجری و بازیکن سابق فوتبال است که در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم صبحانه با زرافه ها به کارگردانی سروش صحت را آماده نمایش دارد.

پژمان حرفه بازیگری‌اش را نخست در سال ۱۳۹۰ با بازی در قسمتی از مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۹۲ با بازی در نقش اصلی مجموعهٔ تلویزیونی پژمان به شهرت رسید. او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های سوءتفاهم ، شیشلیک  و علفزار نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین از جشنوارۀ فیلم فجر شده‌است.

از دیگر افتخارت وی می توان به تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی در تلویزیون برای سریال زیرخاکی و برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم یادگار جنوب در جشنواره فیلم فجر شد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی پژمان جمشیدی و همسرش را به همراه اطلاعاتی از خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، معرفی فیلم ها و جوایز وی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

پژمان جمشیدی
پژمان جمشیدی

 مشخصات پژمان جمشیدی

مشخصات فردی

نام کامل

پژمان جمشیدی

تاریخ تولد

۲۰ شهریور ۱۳۵۶

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

سنبله

مشخصات فیزیکی

قد

۱٫۸۱ متر

وزن

حدود 80کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

جو گندمی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام برادران

یک برادر به نام هومن جمشیدی

نام خواهران

یک خواهر به نام مامک جمشیدی

نام همسر (همسران)

نگار فرهمند

تاریخ ازدواج

1402

شغل پدر

دبیر زیست‌شناسی

شغل مادر

معلم

شغل همسر

بلاگر

مشخصات تحصیلی

دانشگاه


رشته تحصیلی

رشته مهندسی عمران

مدرک

دانشجوی انصرافی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال







پژمان جمشیدی
پژمان جمشیدی

 بیوگرافی کامل پژمان جمشیدی

کودکی و اوایل زندگی

 پژمان جمشیدی در روز یکشنبه 20 شهریور 1356 مصادف با 11 سپتامبر سال 1977 میلادی به دنیا آمد و هم اکنون 46 سال سن دارد.اصالت پژمان جمشیدی به یکی از روستاهای اطراف کرج برمی گردد اما خودش متولد تهران می باشد.نماد ماه پژمان سنبله است و متولدین شهریور افرادی فهمیده‌، آگاه‌، محتاط، تودار، ملاحظه‌کار، رازدار، خوش‌ صحبت‌، عاقل‌، شوخ‌ و بذله‌گو هستند.

قد پژمان جمشیدی 181 سانتی متر است و حدود 80 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم قهوه ای، موی جوگندمی و راست دست بودن اشاره کرد.

پژمان جمشیدی
کودکی پژمان جمشیدی در کنار خواهر و برادرش

 خانواده

خانواده پژمان جمشیدی 5 نفره است و وی فرزند دوم خانواده است یک برادر بزرگتر از خود به نام هومن و یک خواهر کوچکتر از خود به نام مامک دارد که هردوی آن ها متاهل می باشند. پدر پژمان جمشیدی متولد اول دی ماه ١٣٢٠ و دبیر زیست شناسی و زمین شناسی دبیرستان بوده و مدرک فوق لیسانس زمین شناسی و لیسانس تربیت بدنی داشت.مادرش نیز معلم دبستان بوده که چند سالی است که فوت کرده است.در پاسخ به سوال پدر پژمان جمشیدی اهل کجاست؟ باید بگوییم که وی اهل روستایی در اطراف کرج می باشد.

پژمان جمشیدی
مادر و پدر پژمان جمشیدی

 تحصیلات

تحصیلات پژمان جمشیدی در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی عمران بوده که پس از گذراندن ۱۱۰ واحد، به دلیل فعالیت در فوتبال از ادامه تحصیل انصراف داده‌است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت پژمان جمشیدی در بازیگری از سال 1390 در یک قسمت از سریال ساختمان پزشکان به صورت مهمان تجربه کرد و سپس در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به کارگردانی سروش صحت به ایفای نقش پرداخت و نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون در جشن حافظ شد. او علاوه بر بازیگری در اجرای برنامه های چون کلاسیکو و پیشگو را نیز به عهده داشت.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات پژمان جمشیدی مشخص است. پژمان از کودکی به فوتبال علاقه زیادی داشت و با انتخاب این رشته ورزشی تا سطح تیم ملی نیز پیش رفته و حتی یک گل ملی نیز در کارنامه اش وجود دارد اما در کنار فوتبال ورزش صخره نوردی نیز علاقه داشته و تا سطح دیپلم این ورزش پیش رفته است.بعد از خداحافظی از فوتبال به طور اتفاقی وارد دنیای هنر شد و بازیگری و اجرا نیز از کارهای است که در سال های اخیر انجام می دهد.

پژمان جمشیدی و همسرش

پژمان جمشیدی و همسرش و فرزندش، بیوگرافی پژمان جمشیدی و همسرش و...از مواردی است که مخاطبان در فضای مجازی به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند اما این بازیگر متاهل می باشد و خبر ازدواج وی را سام درخشانی با حضور در برنامه خندوانه اعلام کرد.اسم همسر پژمان جمشیدی نگار فرهمند بلاگر اینستاگرامی است که اهل دنیای هنر و یا فوتبال نیست و از فعالان حوزه مدلینگ و جواهرات می باشد.

عکس پژمان جمشیدی و همسرش
عکس پژمان جمشیدی و همسرش

 پژمان جمشیدی درشبکه های اجتماعی

اینستاگرام

pejmanjamshidi

وبسایت

ویکی پدیا پژمان جمشیدی

 اینستاگرام پژمان جمشیدی

 اینستاگرام پژمان جمشیدی به آدرس pejmanjamshidi است که 1.8 میلیون فالور دارد، 262 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 377 پست بارگذاری کرده است.این بازیگر در ژولای سال 2013 صفحه اینستاگرام خود را ایجاد کرد و در ژانویه 2019 تیک آبی دریافت کرد. بازیگرانی چون بهرام رادان، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، سروش صحت، مهدی پاکدل، جواد عزتی، احمد مهران فر،پریناز ایزدیار و..صفحه وی را دنبال می کنند.

 اینستاگرام پژمان جمشیدی
 اینستاگرام پژمان جمشیدی

خداحافظی پژمان جمشیدی از اینستاگرام

پژمان جمشیدی با انتشار متنی در اینستاگرام در دی سال 1398 از دنیای مجازی خداحافظی کرد و نوشت: این روزها حال دوست نداشتنی دارم. یک حس تنهایی عجیب و غریب. مادر که رفت ما دیگر هیچوقت یک خانواده نشدیم. برادرم که سال ها پیش و بعد از فارغ التحصیلی کوچ کرده بود و اگر درآمدش اجازه میداد، چند سالی چند روزی می آمد و کیفی به ما می داد، دیگر ذوقی برای برگشت نداشت. خواهر یکباره تصمیم گرفت که دست بچه هایش را بگیرد و از بی مادریش فرار کند و پدر که یار سال هایش را از دست داده بود، بی تصمیم و مدهوش پی نوه هایش دور و دورتر شد. من کجا می رفتم؟ من سال ها بچه این مردم بودم. کجا می رفتم که انقدر مرا لوس کنند و بیشتر از لیاقتی که دارم محبت ببینم تا این روزها . روزهای تنهایی دسته جمعی.

من تا حالا هیچوقت انقدر تنهایی را لمس نکرده بودم. انگار نفرین شدیم. انگار هیچوقت همدیگر را دوست نداشتیم. تصمیم گرفتم تا مدتی که نمی دانم کی، دیگر این طرف ها پیدایم نشود. اینجا که می آیم تنهاتر می شوم، تنم یخ می کند. این فضای مجازی اجازه نمی دهد خودم باشم. می خواهم از مردم، همانی در ذهنم بماند که هستند، نه این جامعه جادو شده غریب. اینجا که نباشم، نه اجنبی ام، نه قهرمان. نه جیره خوارم، نه اسطوره. من همان پسر بچه ای هستم که سال ها دنبال توپ دوید و دوید و حالا هم لک لکی می کند که زودتر بگذرد تا شاید روزی، جایی باز مادرش را در آغوش کشد.

فیلم های پژمان جمشیدی

ساختمان پزشکان

ساختمان پزشکان، اولین تجربه بازی پژمان جمشیدی در بازیگری است که بازیگرانی همچون بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، هومن برق‌نورد، شقایق دهقان، فرناز رهنما در سریال سروش صحت به ایفای نقش پرداختند.پژمان جمشیدی در ساختمان پزشکان

عکس پژمان جمشیدی در ساختمان پزشکان

 پژمان 

 پژمان دومین تجربه بازی این بازیگر در تلویزیون به کارگردانی سروش صحت با نقش پژمان جمشیدی است که نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی در جشن حافظ شد. سام درخشانی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان و ویدا جوان نیز در این سریال حضور داشتند.

پژمان جمشیدی در سریال پژمان
پژمان جمشیدی در سریال پژمان

 خوب، بد، جلف

خوب، بد، جلف فیلم سینمایی در ژانر کمدی به کارگردانی پیمان قاسم خانی محصول سال 1394 است.پژمان جمشیدی برای بازی در فیلم خوب، بد، جلف توانست 
نامزد بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ  شود.

پژمان جمشیدی
پژمان جمشیدی در خوب، بد، جلف

دیوار به دیوار

دیوار به دیوار یک سریال تلویزیونی به کارگردانی سامان مقدم است که در دو فصل ساخته شود.پژمان جمشیدی در سریال دیوار به دیوار ایفای نقش بهرام رضایی را به عهده داشت و نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی در جشن حافظ شد. فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، رویا تیموریان، آزاده صمدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، امیرمهدی ژوله و علی شادمان بازیگران این سریال هستند.

پژمان جمشیدی در دیوار به دیوار
پژمان جمشیدی در دیوار به دیوار

سوءتفاهم

سوءتفاهم فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا معتمدی است و پژمان جمشیدی برای ایفای نقش در این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شد.مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، هانیه توسلی و اکبر عبدی از بازیگران آن هستند

پژمان جمشیدی در فیلم سوءتفاهم
پژمان جمشیدی در فیلم سوءتفاهم

زیر خاکی

زیر خاکی یک مجموعهٔ تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان در 3 فصل است که نقش‌های اصلی آن را پژمان جمشیدی و ژاله صامتی به‌عهده دارند.پژمان جمشیدی در سریال زیر خاکی با ایفای نقش فریبرز باغ‌بیشه برنده بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی در جشن حافظ شد.

پژمان جمشیدی در سریال زیر خاکی
پژمان جمشیدی در سریال زیر خاکی

 شیشلیک

شیشلیک فیلم سینمایی در ژانر کمدی به کارگردانی محمدحسین مهدویان است.پژمان جمشیدی در فیلم شیشلیک ایفای نقش احمد را به عهده داشت و نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شد.

پژمان جمشیدی در فیلم شیشلیک
پژمان جمشیدی در فیلم شیشلیک

 علفزار

 علفزار فیلم سینمایی در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان محصول سال ۱۴۰۰ است.پژمان جمشیدی در فیلم علفزار با ایفای نقش قاضی نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر و برنده بهترین بازیگر مرد در جشنواره آنتالیا را کسب کرد.سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، صدف اسپهبدی، عرفان ناصری، یسنا میرطهماسب از بازیگران آن هستند.

پژمان جمشیدی در فیلم علفزار
پژمان جمشیدی در فیلم علفزار

 یادگار جنوب

 یادگار جنوب فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی حسین دوماری و پدرام پورامیری است که پژمان جمشیدی با نقش صالح، برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

پژمان جمشیدی در فیلم یادگار جنوب
پژمان جمشیدی در فیلم یادگار جنوب

 لیست آثار پژمان جمشیدی

نام

سال

توضیحات

ساختمان پزشکان

1389

در نقش پژمان جمشیدی
کارگردان: سروش صحت
بازیگران:  بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه

پژمان

1398

در نقش پژمان جمشیدی
نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی

کارگردان: سروش صحت
بازیگران: سام درخشانی، بهاره رهنما

آتش‌بس ۲

1392

در نقش حسام
کارگردان: تهمینه میلانی
بازیگران: بهرام رادان، میترا حجار

شرف خانواده فاضل

1392

در نقش امین
کارگردان: پوریا جاویدپور

سال‌های ابری

1393

در نقش مهران
کارگردان: مهدی کرم‌پور
بازیگران: فرزاد حسنی، لیندا کیانی

من ناصر حجازی هستم

1394

در نقش پژمان جمشیدی
کارگردان: نیما طباطبایی

۵۰ کیلو آلبالو

1394

در نقش مانی توحیدی
کارگردان: مانی حقیقی
بازیگران:  ساعد سهیلی، هستی مهدوی‌فر

خوب، بد، جلف

1394

در نقش پژمان جمشیدی
نامزد بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ 

کارگردان: پیمان قاسم‌خانی
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، ویشکا آسایش

دیوار به دیوار ۱

1395

در نقش بهرام رضایی
کارگردان: سامان مقدم
بازیگران: ویشکا آسایش، آزاده صمدی

نفس

1395

در نقش عباس
کارگردان: جلیل سامان
بازیگران:  مسعود رایگان، ژاله صامتی

آذر

1395

در نقش مشتری
کارگردان: محمد حمزه‌ای
بازیگران:  نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ

من دیوانه نیستم

1395

در نقش عطا
کارگردان: علیرضا امینی
بازیگران: مهران احمدی، مجید صالحی

دیوار به دیوار ۲

1396

در نقش بهرام رضایی
نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی

کارگردان: سامان مقدم
بازیگران: ویشکا آسایش، آزاده صمدی

لونه زنبور

1396

در نقش صابر
کارگردان: برزو نیک‌نژاد
بازیگران: محسن کیایی، هومن برق‌نورد

تگزاس 1396

در نقش بهرام کشکولی
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی

سوءتفاهم 1396

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر
کارگردان: احمدرضا معتمدی
بازیگران: مریلا زارعی، کامبیز دیرباز

ما همه با هم هستیم 1397

در نقش علی حاجتی
کارگردان: کمال تبریزی
بازیگران: مهران مدیری، لیلا حاتمی

هزارتو 1397

در نقش نریمان
کارگردان: امیرحسین ترابی
بازیگران: شهاب حسینی، ساره بیات

دینامیت 1397

در نقش هادی
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: احمد مهرانفر، نازنین بیاتی

تگزاس ۲ 1397

در نقش بهرام کشکولی
کارگردان: مسعود اطیابی

ایده اصلی 1397

در نقش سعید
کارگردان: آزیتا موگویی
بازیگران:  بهرام رادان، مریلا زارعی

جهان با من برقص 1397

در نقش رضا
کارگردان: سروش صحت
بازیگران: علی مصفا، جواد عزتی

دوزیست 1398

در نقش مجتبی
کارگردان: برزو نیک‌نژاد
بازیگران:  جواد عزتی، هادی حجازی‌فر

خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری 1398

در نقش پژمان جمشیدی
کارگردان: پیمان قاسم‌خانی

خط فرضی 1398

در نقش حامد
کارگردان: فرنوش صمدی
بازیگران: سحر دولتشاهی، آزیتا حاجیان

زیرخاکی 1398-1400

در نقش فریبرز باغ‌بیشه
برنده بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی
کارگردان: سامان جلیل
بازیگران: ژاله صامتی، رایان سرلک

هفته ای یک بار آدم باش 1399

در نقش علی احمدی
کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
بازیگران: پژمان جمشیدی، رعنا آزادی‌ور

کوسه 1399

در نقش
کارگردان: علی عطشانی
بازیگران:  مهدی هاشمی، مهران احمدی

شیشلیک 1399

در نقش احمد
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد 
کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر

مجوز خروج

1399

در نقش
کارگردان: کیارش اسدی‌زاده
بازیگران: کاظم سیاحی، نازنین بیاتی

خوب، بد، جلف: رادیواکتیو

1399

در نقش پژمان جمشیدی
کارگردان: محسن چگینی
بازیگران: حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی

علفزار 1400

در نقش امیرحسین بشارت
نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر

برنده بهترین بازیگر مرد در جشنواره آنتالیا
کارگردان: کاظم دانشی
بازیگران: سارا بهرامی، ستاره پسیانی

بی‌مادر 1400

در نقش
کارگردان: مرتضی فاطمی
بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار

بخارست 1401

در نقش جلیل
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: حسین یاری، امیرحسین آرمان

سمفونی حمید 1401

در نقش
کارگردان: جعفر صادقی
بازیگران: ترانه علیدوستی، پیمان معادی

یادگار جنوب 1401

در نقش صالح
برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (دیپلم افتخار) در جشنواره فیلم فجر 
کارگردان: حسین دوماری و پدرام پورامیری
بازیگران: وحید رهبانی، الناز شاکردوست

ویلای ساحلی 1401

در نقش یونس
کارگردان: کیانوش عیاری
بازیگران: رضا عطاران، ریما رامین‌فر

شهر هرت 1401

در نقش پرویز
کارگردان: کریم امینی
بازیگران: شبنم مقدمی، بابک کریمی 

آنتن
1401

در نقش خلیل رحمانی
کارگردان: ابراهیم عامریان
بازیگران: هادی کاظمی، رؤیا افشار

افتاب پرست
1401

در نقش جمال پورشه
کارگردان: برزو نیک نژاد
بازیگران: امیرحسین رستمی، باران کوثری

هتل 1402

در نقش رامین قادری
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: صدف اسپهبدی، مه‌لقا باقری

کوکتل مولوتف 1402


کارگردان: حسین دوماری

تگزاس ۳ 1402

در نقش بهرام کشکولی
کارگردان: مسعود اطیابی

مگه تموم عمر چندتا بهاره 1402

در نقش پژمان جمشیدی
کارگردان: سروش صحت

افعی تهران 1402

در نقش
کارگردان: سامان مقدم
بازیگران: پیمان معادی، سحر دولتشاهی

تئاتر های پژمان جمشیدی

نام نمایش کارگردان تاریخ
بادی که تو را خشک کرد مرا برد علی نرگس نژاد آذر و دی ۱۳۹۲
آرسنیک و تور کهنه حسین پارسایی مرداد و شهریور ۱۳۹۳
آرامسایش محمد حاتمی مهر و آبان ۱۳۹۳
وقتی ما بر می‌گردیم دو پای آویزان باقی مانده‌است ابراهیم پشتکوهی آبان و آذر ۱۳۹۳
گنجفه نوشین تبریزی بهمن ۱۳۹۳
پلیس شایان افکاری فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۴
پپرونی برای دیکتاتور خسرو احمدی مرداد و شهریور ۱۳۹۴
بی نوایان سروش طاهری فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۵
الد سیبروک (نمایش خوانی) مرتضی برزگر زادگان اردیبهشت ۱۳۹۵
یادم تو را فراموش ژاله صامتی تیر و مرداد ۱۳۹۵
دوباره اون آهنگ رو بزن سّم داوود بنی اردلان تیر و مرداد ۱۳۹۵
حکومت نظامی تینو صالحی مهر و آبان ۱۳۹۵
پوست انداختن آرش سنجابی آبان و آذر ۱۳۹۵
پپرونی برای دیکتاتور علی احمدی فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۶
آن سوی آینه علی سرابی دی و بهمن ۱۳۹۶-فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۷
مادر علی احمدی خرداد و تیر ۱۳۹۸
فرانکنشتاین ایمان افشاریان آذر و دی ۱۳۹۸

جوایز و افتخارات پژمان جمشیدی

عنوان

سال

توضیحات

نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی

۱۳۹۳

برای سریال پژمان در جشن حافظ

نامزد بهترین بازیگر مرد فیلم

1396

برای خوب بد جلف در جشن حافظ

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1396

برای فیلم سوتفاهم در جشنواره فیلم فجر

نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی

1397

برای سریال دیوار به دیوار در جشن حافظ

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1399

برای فیلم شیشلیک در جشنواره فیلم فجر

نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد

1400

برای فیلم علفزار در جشنواره فیلم فجر

برنده بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی

1401

برای سریال زیرخاکی به دیوار در جشن حافظ

برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (دیپلم افتخار)

1401

برای فیلم یادگار جنوب در جشنواره فیلم فجر

برنده بهترین بازیگر مرد

1401

برای فیلم علفزار در جشنواره آنتالیا

پژمان جمشیدی
پژمان جمشیدی

18 حقیقت جالب درباره پژمان جمشیدی

  1. پژمان جمشیدی بازیکن سابق فوتبال است و در طول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس، پاس تهران، فولاد خوزستان، استیل آذین و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرد.
  2. وی از پول‌سازترین و فعال‌ترین بازیگران سینمای ایران در سال‌های اخیر است.
  3. پژمان فوتبال را به‌طور حرفه‌ای از نوجوانی و در تیم نوجوانان باشگاه دارایی تهران یاد گرفت.
  4.  در سن 15 سالگی به باشگاه کشاورز تهران پیوست و در ۶۷ بازی ۷ گل به ثمر رساند.
  5. در سال ۱۳۷۴ به تیم ملی نوجوانان ایران دعوت شد.
  6. در سال ۱۳۷۹ به تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوست.
  7.  او در طول ۵ سال حضورش در پرسپولیس نزدیک به ۱۰۰ بازی برای این تیم انجام داد.
  8. اولین مقام قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را در فصل ۸۱–۱۳۸۰ تجربه کرد.
  9. جمشیدی در دوران حضور در پرسپولیس توسط میروسلاو بلاژویچ به تیم ملی ایران دعوت شد.
  10. وی در سن 33 سالگی در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ از فوتبال کناره‌گیری کرد.
  11. اولین تجربه‌اش در سینما را با فیلم آتش بس 2 به دست آورد.
  12. زوج هنری پژمان جمشیدی و سام درخشانی در خوب، بد و جلف محبوبیت ویژه‌ای در میان مخاطبان پیدا کرد.
  13. وی در سال ۱۳۹۷ در شش فیلم سینمایی، یک مجموعه تلویزیونی و یک تئاتر ایفای نقش کرد و از پرکارترین بازیگران آن سال بود.
  14. پژمان نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در دوره‌های سی و ششم و سی و نهم جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم‌های سوءتفاهم و شیشلیک شد.
  15. او در فیلم شیشلیک در سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار با رضا عطاران هم‌بازی شد.
  16. جمشیدی در سال 1398 یک برنامه اینترنتی فوتبالی به نام کلاسیکو را اجرا کرد که مصاحبه وی با علی دایی رکورد پربیننده‌ترین برنامه اینترنتی را به‌دست‌آورد.
  17. او در سال ۱۴۰۰ نیز در یک تاک‌شوی اینترنتی به نام پیشگو به مجری‌گری پرداخت.
  18. ماجرای سقوط هواپیمای پژمان جمشیدی از جایی شروع می شود که او از خودش یک استوری منتشر کرده که سوار بر هواپیما شده است (پژمان جمشیدی دوره خلبانی را گذرانده است) و با اینکه خلبان اصرار میکند که پژمان این کار رو نکن، او پرواز کرده و بعد از چند دقیقه سقوط می کند و خلبان با گفتن یا ابوالفضل به سمت هواپیمای سقوط کرده می دود.به گفته پژمان جمشیدی این فیلم فقط یه شوخی بوده که پژمان جمشیدی با خلبانش ترتیب داده بود. این شوخی منجر به ممنوع پرواز شدن خلبان شد.



مصاحبه پژمان جمشیدی

مصاحبه پژمان جمشیدی به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه مصاحبه های وی را با مهران مدیری و فریدون جیرانی مشاهده می کنید.

مصاحبه پژمان جمشیدی با فیلم امروز

مصاحبه پژمان جمشیدی با فریدون جیرانی

پژمان جمشیدی در دورهمی

عکس پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی
پژمان جمشیدی و عادل فردوسی پور
پژمان جمشیدی
پژمان جمشیدی و رضا عطاران

 

پژمان جمشیدی در آتش‌بس ۲
پژمان جمشیدی در آتش‌بس ۲

 

پژمان جمشیدی در ۵۰ کیلو آلبالو
پژمان جمشیدی در ۵۰ کیلو آلبالو

 

پژمان جمشیدی در فیلم دینامیت
پژمان جمشیدی در فیلم دینامیت

 

پژمان جمشیدی در فیلم ایده اصلی
پژمان جمشیدی در فیلم ایده اصلی

 

پژمان جمشیدی در فیلم جهان با من برقص
پژمان جمشیدی در فیلم جهان با من برقص

 

پژمان جمشیدی در فیلم دوزیست
پژمان جمشیدی در فیلم دوزیست

 پرسش های متداول

اسم فیلم پژمان جمشیدی در نقش قاضی چیست؟
علفزار فیلمی است که پژمان جمشیدی در نقش قاضی به ایفای نقش می پردازد.
پژمان جمشیدی ازدواج کرده؟
بله


سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از زندگینامه پژمان جمشیدی و همسرش را در اختیار شما قرار دادیم. در صورت تمایل می توانید بیوگرافی نفس بازغی بازیگر نقش تینا در سریال گناه فرشته با عکس را نیزمطالعه کنید. اگر شما هم دوستدار این بازیگر توانا هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد