hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی رعنا آزادی‌ ور از تولد تا شهرت با حواشی طلاق و عکس

بیوگرافی رعنا آزادی‌ ور از تولد تا شهرت با حواشی طلاق و عکس

بیوگرافی رعنا آزادی‌ ور و همسرش را به همراه اطلاعاتی از خانواده، قد و وزن، تحصیلات، اینستاگرام، معرفی فیلم ها و جوایز وی را با عکسهای قدیمی مشاهده می کنید.

بیوگرافی رعنا آزادی‌ ور و همسرش مهدی پاکدل را به همراه اطلاعاتی از پدر و مادر، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، حواشی ازدواج و طلاق با مررو بر فیلم ها و سریال های او را در ادامه اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

رعنا آزادی‌ ور(Rana Azadivar) بازیگر متولد سال 1363 است که این روزها در جدیدترین اثرش با نقش سمیرا در سریال زخم کاری بازگشت در شبکه نمایش خانگی خوش می درخشد.

رعنا فعالیت حرفه‌ای خود را در سن 20 سالگی با فیلم مارمولک آغاز کرد و برای نقش فائزه نامزد بهترین بازیگر زن در هشتمین جشن حافظ شد. او همچنین برای بازی در فیلم درباره الی نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن سینمای ایران و برای بازی در نقش سمیرا در زخم کاری برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی شد.

این بازیگر خوش چهره سابقه بازی در فیلم و سریال های چون «پارک وی»، «خانه دختر»، «محمد رسول‌الله »، «خشم و هیاهو»، «حریم شخصی»، «چهارراه استانبول»، «به وقت خماری»،«جیران»، «مرد بازنده»، «سرگیجه» و... را در کارنامه هنری خود دارد.

رعنا آزادی ور
عکس جدید رعنا آزادی ور

مشخصات رعنا آزادی‌ور بازیگر

مشخصات فردی

نام کامل

رعنا آزادی‌ور

تاریخ تولد

۱۷ فروردین ۱۳۶۲

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

حمل

مشخصات فیزیکی

قد

175 سانتی متر

وزن

حدود 70 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام همسر (همسران)

مهدی پاکدل

تاریخ ازدواج

29 آبان 1399

شغل همسر

بازیگر

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

مارمولک

فائزه


جیران

تاج الدوله


رخم کاری

سمیرا


رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور در اکران خصوصی سریال زخم کاری

بیوگرافی کامل رعنا آزادی‌ور

کودکی و اوایل زندگی

 رعنا آزادی‌ ور در روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۶۲(سال خوک) مصادف با 6 آپریل سال 1983 میلادی و 22 جمادی الثانی سال 1403 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 40 سال سن دارد. نماد ماه رعنا حمل تست و متولدین فرودین ماه افرادی پرجنب و جوش، فعال، رک و بی پروا، عاشق قدرت، اهل هیجان، پرتوقع و با اعتماد به نفس هستند.

قد و وزن رعنا آزادی ور از مواردی است که مخاطبان به دنبال اطلاعات در این زمینه هستند اما قد رعنا آزادی‌ ور 175 سانتی متر است و حدود 70 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده رعنا آزادی‌ ور به ظاهر کم جمعیت است و اگر به اینستاگرام این بازیگر سری بزنید متوجه می شوید که تاکنون عکسی از خانواده اش منتشر نکرده است که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنیم.همچنین این بانوی هنرمند مانند بسیاری از بازیگران تمایلی به صحبت راجع به خانواده خود نداشته و اطلاعات زیادی درباره اسم و شغل پدر و مادر، تعداد خواهر و برادارن و حتی این که فرزند چندم خانواده است در دسترس نیست.بنابراین جوابی برای سوال مادر رعنا آزادی ور کیست؟ نداریم.

پدر رعنا آزادی ور
پدر رعنا آزادی ور

تحصیلات

تحصیلات رعنا آزادی ور به طور دقیق مشخص نیست و اطلاعاتی از رشته و مقطع تخصیلی، سال فارغ التحصیلی، همکلاسی ها و هم دوره ای ها این بازیگر در سایت ها نیست.

شروع فعالیت

شروع فعالیت رعنا آزادی‌ ور در بازیگری در سال 1382 با فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی آغاز شد و در سن 20 سالگی برای نقش فائزه توانست نامزد بهترین بازیگر زن در هشتمین جشن حافظ شود. او با بازی در نقش رها در فیلم سینمایی پارک وی به کارگردانی فریدون جیرانی موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد و به شهرت رسید. او همچنین نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در چهاردهمین جشن سینمای ایران برای نقش نازی در فیلم درباره الی و برنده بهترین بازیگر زن درام در بیست و یکمین جشن حافظ برای نقش سمیرا دز خم کاری شد.

رعنا آزادی ور
 رعنا آزادی ور در اکران زخم کاری 1

کلاس های بازیگری 

کلاس های بازیگری رعنا آزادی‌ور در سن 19 سالگی با شرکت در آموزشگاه های بازیگری زیر نظر اساتیدی همچون ناصر تقوایی، پیام دهکردی، پانته آ پناهی ها و شادمهر راستین سپری شد و چهره هایی چون صابر ابر، ساره بیات و نرگس محمدی هم دوره ای وی هستند.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات رعنا آزادی‌ور مشخص نیست زیرا این بازیگر عکسی زیادی در اینستاگرامش منتشر نمی کند که اطلاعاتی درباه علایق و تفریحات، سرگرمی ها، ورزش و موسیقی مورد علاقه اش و...  کسب کنیم و در مصاحبه هایش اشاره به این موضوع نداشته است.

رعنا آزادی ور و همسرش

 رعنا آزادی ور و همسرش یا عکس رعنا آزادی ور و همسرش از مواردی است که مخاطبان به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند اما این بازیگر متاهل و مهدی پاکدل بازیگر همسر وی می باشد.تاکنون عکس عروسی مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور منتشر نشده است. 

رعنا تنها یک بار ازدواج کرده است و عبارت های مانند همسر سابق رعنا آزادی ور که جست و جو شده است صحت ندارد اما مهدی پاکدل در سال ۱۳۸۵ با بهنوش طباطبایی، بازیگر سینما و تلویزیون، ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۵ هم از یکدیگر جدا شدند.

رعنا آزادی ور
عکس رعنا آزادی ور و همسرش

اولین تجربه همکاری رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص) آغاز شد و سپس در فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» این دو در کنار یکدیگر بازی کرده اند و اما سومین بار در موزیک ویدئو ابر می‌بارد همایون شجریان در کنار یکدیگر به ایفای نقش پرداختند.

پس از این چند پروژه و همکاری مشترک، این دو بازیگر در محافل و مجالس گوناگون در کنار یکدیگر بارها دیده شدند و باعث شد تا شایعاتی پیرامون رابطه دوستانه و ازدواج این دو شکل بگیرد، اما هیچ یک از آن ها این اخبار را تیید نمی‌کردند تا این که خبر ازدواج رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ توسط عاطفه رضوی، همسر حسین پاکدل (برادر مهدی پاکدل) در صفحه اینستاگرامش منتشر شد.عاطفه رضوی با در اینستاگرام خود نوشت: دوستتان دارم خصوصا کنار هم. مبارکمان باشد.

بعد از خبر ازدواج این دوبازیگر با هم برخی رسانه ها کلیپ رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل یا همان کلیپ ترانه ابر می‌بارد با صدای همایون شجریان را منتشر کرده اند و این آهنگ را به ازدواج آنها ارتباط دادند.

عکسهای رعنا آزادی ور و همسرش

عکسهای رعنا آزادی ور و همسرش

 

عکسهای رعنا آزادی ور و همسرش

تصاویر رعنا آزادی ور و همسرش

عکسهای رعنا آزادی ور و همسرش
عکس رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل
عکسهای رعنا آزادی ور و همسرش
عکس های رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل

دیالوگ ماندگار رعنا آزادی ور

دیالوگ ماندگار رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری خطاب به ناصر این بود: اومدی مالک رو پیش من خراب کنی؟ برا خراب کردن مالک از خواهرتم می‌گذری؟ چی می‌خوای بگی؟ می‌خوای بگی مالک و منصوره باهم رفتن کیش؟  به میثمم گفتی؟ تو چقدر حقیر و بدبخت شدی ناصر. این آخرین تیر ترکشتم پرتاب کردی؟ حالا وایسا ببین چطوری دنیا رو سرت خراب شه. از خونه من گمشو برو بیرون. گمشو.

در ادامه دیالوگ ماندگار رعنا آزادی ور در سریال جیران در نقش تاجی را می خوانید: 

تاجی: مثل همیشه به نام حرمسرا بود به کام دولت شد.

تاجی: ته مراوده و معامله با این مرد، ندامت و حرمانه. اعتماد نکن به اعتمادالدوله!

تاجی: امروز فقط حرمسرا نیست که به هوش اومده امروز یه مملکت به خروش اومده. خون رعیت ایرانی از مقنی و دهقان تا مستوفی و ایلخان به جوش اومده…

رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور در نشت خبری فیلم چهار راه استانبول

رعنا آزادی‌ور در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

ranaazadivar83

وبسایت

بیوگرافی رعنا آزادی ور ویکی پدیا

اینستاگرام رعنا آزادی‌ور

اینستاگرام رعنا آزادی ور که با عبارتی چون رعنا آزادی ور اینستا نیز جست و جو شده است به آدرس ranaazadivar83 است که 227 هزار فالور دارد، 259 صفحه را دنبال می کند و 26 پست بارگذاری کرده است.رعنا صفحه اینستاگرامش را به تاریخ ژانوی 2013 ایجاد کرد و روز پنجشنبه 27 فوریه سال 2014 مصادف با 8 اسفند سال 1392 اولین پست را بارگذاری کرد که تاکنون اولین عکسش 20257 لایک دارد.بازیگرانی چون پریناز ایزدیار، نوید محمد زاده، سحر دولتشاهی، جواد عزتی و مهدی پاکدل صفحه اینستاگرام رعنا را دنبال می کنند.او روز چهارشنبه 25 اسفند سال 1400 آخرین پست در اینستاگرام را به اشتراک گذاشته است و بیش از یک و سال اندی است که فعالیتی ندارد.





صفحه اینستاگرام رعنا آزادی‌ور
صفحه اینستاگرام رعنا آزادی‌ور

شایعات و حواشی رعنا آزادی‌ ور

جدایی رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل، طلاق رعنا آزادی ور و همسرش یا اختلاف رعنا آزادی ور و همسرش از عبارت های مورد جست و جوی مخاطبان در این اینترنت است اما خبر جدایی آن ها از شایعات فضای مجازی است زیرا هر دوی آن ها در اینستاگرام همدیگر را دنبال می کنند و در سریال جیران با یکدیگر هم‌بازی بودند.

شایعه اختلاف و جدایی این دو هنرمند به این دلیل منتشر شد که در بیست و یکمین جشن دنیای تصویر (حافظ) رعنا آزادی‌ور بدون آن که مهدی پاکدل او را همراهی کند در این مراسم شرکت کرد و پس از دریافت تندیس حافظ از تمام افراد خانواده‌اش و عوامل فیلم تشکر کرد اما یادی از همسرش نکرد.

مهاجرت رعنا آزادی‌ور نیز از شایعات فضای مجازی درباره این بازیگر است. او که پس از پايان باز اش در فیلم محمد رسوال الله نزديک به يک سال در هيچ فيلمی بازی نکرد و همين اتفاق شايعه مهاجرت او را بر سر زبان ها انداخت. وی در مهر سال 1393 درباره شایعه مهاجرت اش گفت: "کلاً یک ماه و نیم به سفر رفتم و بعد دیدم چنین شایعه‌ای راه افتاده است. نه مهاجرت کرده‌ام و نه چنین قصدی دارم. بازی نکردنم هم واقعاً دلیل خاصی نداشت، فیلم‌نامه‌هایی هم پیشنهاد شد که برخی از آنها قابل‌تأمل بودند ولی ترجیح دادم کاری را که بیش‌تر باسلیقه و نگاهم منطبق است قبول کنم. من هیچ‌وقت بازیگر پرکاری نبوده‌ام. در این یازده سالی که در سینما حضورداشته ام، به طور میانگین سالی یک فیلم بازی کرده ام که رقم زیادی نیست. الان هم عجیب نیست که به همان روال پیش بروم و کم کار باشم."

 پوشش متفاوت رعنا آزادی‌ور در جشنواره سی و سوم فیلم فجر که نسبت به قد بلندش از لباس‌های کوتاه‌تری استفاده کرده بود، باعث توجه مخاطبان فضای مجازی شده و حواشی زیادی به وجود آورد. پوشش او در پانزدهمین جشن حافظ نیز لباسی بود پیچیده که از بخش‌های مختلفی شامل شلواری گشاد و دامنی با طراحی خاص و بلوز و کت کوتاه روی آن تشکیل شده و در کنار هم قرارگرفتن این لباس‌ها به‌گونه‌ای بود که لایه‌لایه بودن آن جلب‌توجه می‌کرد و شکل متفاوت شلوار و طرح عجیب دامن که قسمت‌های پایین آن گره‌زده شده از قسمت‌های متمایزکننده لباس او به شمار می‌رفت. لباس او در جشنواره سینمایی دبی نیز در فضای مجازی حواشی بسیاری به وجود آورد.

رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور در دبی

رعنا آزادی ور در دبی در فستیوالی که برگزار شد، لباسی بدن نما و عجیب را به تن کرده بود. عکس‌های پخش شده در فضای مجازی حاشیه‌های بسیار زیادی را برای او به وجود آورد که آزادی ور پاسخ قانع کننده‌ای به این عکس‌های پخش شده نداد.

رعنا آزادی‌ور در نشست خبری فیلم «چهارراه استانبول» هنگامی که مجری برنامه محمود گبرلو او را معرفی کرده تا حرف‌های خودش را بزند با تندی به او گفت: "خب بالاخره لطف کردید و فامیلی من به یادتان ماند. مثل این که شما کم فیلم می‌بینید، نمی‌دانم ماجرا چیست که با فامیلی‌ها مشکل دارید!"

بابک اسکندری گریمور معروف سینما تصویری ترسناک و آسیب‌دیده از رعنا آزادی‌ور را در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش منتشر شد که البته با توضیحات این گریمور مشخص شد که آن تصویر مربوط به تست گریم فیلم «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی می‌باشد.

گریم ترسناک رعنا آزادی‌ور
گریم ترسناک رعنا آزادی‌ ور

فیلم های رعنا آزادی‌ور

مارمولک

مارمولک اولین تجربه بازیگری رعنا آزای ور مقابل دوربین در سن 20 سالگی است. رعنا آزادی ور در فیلم مارمولک، نقش یک دختری به نام فائزه را به عهده داشت که مکالمات او با رضا مثقالی (پرویز پرستویی) در قطار پس از گذشت سال ها هنوز ماندگار است.بازیگر نقش فائزه در فیلم مارمولک نامزد بهترین بازیگر زن در هشتمین جشن حافظ شد.

مارمولک فیلم سینمایی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، نویسندگی پیمان قاسم‌خانی در سال ۱۳۸۲ است و سهیلا رضوی، بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان، فریده سپاه منصور، مائده طهماسبی، مهران رجبی، رضا سعیدی، سیروس همتی، حسین سلیمانی و…بازیگران فیلم مارمولک را تشکیل می دهند.

رعنا آزادی ور در مارمولک
عکس رعنا آزادی ور در مارمولک

 

رعنا آزادی ور و پرویز پرستویی در نمایی از فیلم مارمولک
رعنا آزادی ور و پرویز پرستویی در فیلم مارمولک

رعنا آزدی ور در فیلم پارک وی

رعنا آزدی ور در فیلم پارک وی، نفش دختری به نام رها را بازی می کند که عاشق پسری به اسم کوهیار با بازی نیما شاهرخ شاهی است و حالات روحی و جنون آمیز همسرش دچار برای او اتفاقات وحشتناکی را رقم می زند.پارک‌ وی فیلم سینمایی به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1385 است که این بازیگر در پنجمین تجربه بازی در سینما با ستارگانی چون بیتا فرهی، محمدرضا شریفی نیا، نیوشا ضیغمی، مائده طهماسبی و جمشید شامحمدی هم بازی شد.

رعنا آزدی ور و نیما شاهرخ شاهی در فیلم پارک وی
رعنا آزدی ور در فیلم پارک وی

خاک آشنا

 خاک آشنا فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی بهمن فرمان‌آرا در سال 1386 است و بازیگرانی چون رضا کیانیان، بابک حمیدیان، مریم بوبانی، بیتا فرهی، رویا نونهالی
نیکو خردمند، هدایت هاشمی و سیاوش چراغی‌پور در این فیلم به هنرمندی پرداختند.

رعنا آزادی ور در فیلم خاک‌آشنا
رعنا آزادی ور در فیلم خاک‌آشنا

رعنا آزادی ور در درباره الی

رعنا آزادی ور در درباره الی، نقش نازی همسر منوچهر با بازی احمد مهران فر را به عهده داشت و توانست نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در چهاردهمین جشن سینمای ایران در سال 1389 شود.درباره الی عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی اصغر فرهادی و با تهیه‌کنندگی مشترک اصغر فرهادی و سید محمود رضوی محصول سال ۱۳۸۷ است و ستارگانی چون گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مانی حقیقی، مریلا زارعی، پیمان معادی و صابر ابر در آن به ایفای نقش پرداختند.

رعنا آزادی ور و مریلا زارعی در فیلم درباره الی
رعنا آزادی ور در فیلم درباره الی

 

رعنا آزادی ور بازیگر نقش نازی در فیلم درباره الی
رعنا آزادی ور بازیگر نقش نازی در فیلم درباره الی

این سیب هم برای تو

این سیب هم برای تو فیلم سنیمایی به کارگردانی و نویسندگی سیروس الوند و تهیه‌کنندگی محمد نشاط در سال 1393 است و بازیگران چون پژمان بازغی، رعنا آزادی‌ور
چنگیز جلیلوند، پری‌ناز ایزدیار و امیرعلی دانایی در آن حضور داشتند.

 رعنا آزادی ور در فیلم این سیب هم برای تو
 رعنا آزادی ور در فیلم این سیب هم برای تو

 

 رعنا آزادی ور در فیلم این سیب هم برای تو
 رعنا آزادی ور و چنگیز جلیلوند در فیلم این سیب هم برای تو
 رعنا آزادی ور و پری ناز ایزدیار در فیلم این سیب هم برای تو
 رعنا آزادی ور و پری ناز ایزدیار در فیلم این سیب هم برای تو

رعنا آزادی ور در خانه دختر

رعنا آزادی ور در فیلم خانه دختر، نقش دختری به نام سمیرا را به عهده دارد که قصد دارد با منصور ازدواج کند. در روز قبل از عروسی مادرهمسرش او را برای معاینه نزد دکتر زنان می‌برد اما سمیرا که از این موضوع شوکه شده‌است از این کار جلوگیری می کند و در خیابان اقدام به خودکشی می‌کند.

خانه دختر فیلم سینمایی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته در سال 1393 است و ستارگانی چون حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، بابک کریمی، پردیس احمدیه، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیرعلی نبویان، نادر فلاح و رؤیا تیموریان در آن به ایفای نقش پرداختند.

رعنا آزادی ور در خانه دختر
عکس رعنا آزادی ور در فیلم خانه دختر

 

رعنا آزادی ور در خانه دختر
رعنا آزادی ور بازیگر نقش سمیرا در فیلم خانه دختر

محمد رسول الله

محمد رسول‌الله فیلم ایرانی در ژانر تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی است که در سال ۱۳۹۳ منتشر شد و رعنا آزادی ور در این فیلم نقش ام جمیل را به عهده داشت و با مهدی پاکدل، علی‌رضا شجاع‌نوری، محسن تنابنده، ساره بیات، علیرضا جلیلی، مینا ساداتی و..هم بازی شد.

رعنا آزادی‌ور به مناسب اکران عمومی فیلم محمد رسول‌الله در صفحه اینستاگرام خویش نوشت: "همکاری با گروهی که در مقیاس جهانی معتبر هستند، برای هرکسی تجربه فوق‌العاده‌ای است. شما به‌عنوان بازیگر وقتی مقابل دوربین فیلم‌بردار چیره‌دستی مثل ویتوریو استورارو می‌روید، نکاتی را تجربه می‌کنید و می‌آموزید که بی‌نظیر است. من این شانس را داشته‌ام که مقابل دوربین برخی از فیلم‌بردارهای بزرگ سینمای ایران بازی کنم، اما وقتی پلان‌های ثبت شده توسط آقای استورارو را می‌بینیم، بیشتر شبیه تابلوهای زیبای نقاشی هستند. همکاری با این گروه بین‌المللی که همه با سوابق آنها آشنا هستیم، برای من توأمان با ترس و لذت بود.

خداوند را شاکرم که در کارنامه‌ام با کارگردان‌هایی همکاری کرده‌ام که همگی از بهترین‌های سینمای ایران هستند. اما چیزی که در مورد آقای مجیدی برایم جذاب بود، این بود که ایشان به‌خوبی می‌دانستند قرار است هر پلان را چگونه اجرا کنند و در هدایت بازیگران و نحوه دکوپاژ کاملاً با آگاهی سر صحنه حاضر می‌شدند. شیوه هدایت ایشان خیلی شیوه مستقیم و بی‌دردسری بود، با اینکه در برخی موارد زحمت بسیاری می‌کشید تا چیزی که مدنظر دارد، به‌خوبی اجرا شود. تک‌تک پلان‌ها با تأیید ایشان و حساسیت بسیار فیلم‌برداری شد و من به‌عنوان بازیگر احساس می‌کردم مدام زیر ذره‌بین آقای مجیدی قرار دارم و حتی یک حرکت انگشت بی‌جهت نمی‌توانم داشته باشم و این بسیار به من احساس امنیت می‌داد."

رعنا آزادی ور در فیلم محمد رسول الله
رعنا آزادی ور در فیلم محمد رسول الله

رعنا آزادی ور در خشم و هیاهو

رعنا آزادی ور در خشم و هیاهو، نقش تینا نوریان همسر یک سلبریتی که حس می کند که شوهرش چندان اعتنایی به او ندارد را بازی می کند.خشم و هیاهو، هفدهمین فیلم سینمایی این بازیگر به کارگردانی هومن سیدی در سال 1394 است و ستارگانی چون نوید محمدزاده، طناز طباطبایی، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری و رضا بهبودی نیز در آن به ایفای نقش پرداختند.

طناز طباطبایی و رعنا آزادی ور در فیلم خشم و هیاهو
 رعنا آزادی ور در فیلم خشم و هیاهو

حریم شخصی

حریم شخصی عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی احمد معظمی در سال ۱۳۹۵ است.رعنا آزادی ور در حریم شخصی نقش دریا همسر امیر را به عهده داشت و بازیگرانی چون امیر آقایی، میلاد کی‌مرام، اندیشه فولادوند، بهنوش بختیاری و مهتاب ثروتی نیز در آن به ایفای نقش پرداختند.

رعنا آزادی ور در حریم شخصی  
میلاد کی مرام و رعنا آزادی ور در فیلم حریم شخصی  

در وجه حامل

در وجه حامل فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی بهمن کامیار و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی محصول سال ۱۳۹۶ است و از بازیگران آن می توان به ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، رؤیا جاویدنیا، رعنا آزادی‌ور و محسن کیایی اشاره کرد.

ژاله صامتی و رعنا آزادی ور در فیلم در وجه حامل
 رعنا آزادی ور در فیلم در وجه حامل

لونه زنبور

 لونه زنبور فیلم سینمایی به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، نویسندگی محسن کیایی و تهیه‌کنندگی سعید خانی محصول سال ۱۳۹۶ است. رعنا آزادی ور در فیلم لونه زنبور نقش مهتاب را به عهده دارد و با پژمان جمشیدی، محسن کیایی، هومن برق‌نورد، بهاره کیان‌افشار، پیام احمدی‌نیا و فرید سجادی حسینی هم بازی شد.

رعنا آزادی ور در فیلم لونه زنبور
رعنا آزادی ور در فیلم لونه زنبور

چهارراه استانبول

چهارراه استانبول عنوان فیلمی سینمایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی در سال 1396 است.رعنا آزادی ور در فیلم چهارراه استانبول نقش خواهر لادن( ماهور الوند) را به عهده دارد و ستارگانی چون بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، مهدی پاکدل، مسعود کرامتی و سعید چنگیزیان نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

مسعود کرامتی و رعنا آزادی ور در فیلم چهارراه استانبول
 رعنا آزادی ور در فیلم چهارراه استانبول

سونامی

سونامی فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی میلاد صدرعاملی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی محصول سال ۱۳۹۷ است و هنرمندانی چون بهرام رادان، مهرداد صدیقیان
علیرضا شجاع‌نوری، رعنا آزادی‌ور، محمدرضا غفاری،فرشته حسینی، علیرضا استادی، امیرمهدی ژوله و ستاره پسیانی در آن حضور داشتند.

رعنا آزادی‌ور در فیلم سونامی
رعنا آزادی‌ور در فیلم سونامی

رعنا آزادی ور در زخم کاری

 رعنا آزادی ور در زخم کاری، نقش سمیرا همسر مالک (جواد عزتی) را به عهده داشت.بازی رعنا آزادی ور در زخم کاری از طرف مخاطبین و منتقدان مورد تحسین قرار گرفت.زخم کاری اولین تجربه بازیگری رعنا در شبکه نمایش خانگی است که این فیلم در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال 1400 تولید شد. هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، مرتضی امینی‌تبار، امیرحسین هاشمی، سیاوش طهمورث و مائده طهماسبی نیز در این سریال شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداختند.

عکس رعنا آزادی ور در زخم کاری
 عکس رعنا آزادی ور در زخم کاری

 

عکس رعنا آزادی ور در زخم کاری
جواد عزتی و رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری


عکس رعنا آزادی ور در زخم کاری
 رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری

رعنا آزادی ور در جیران

 رعنا آزادی ور در جیران، نقش تاج‌الدوله یکی از همسران عقدی ناصرالدین‌شاه (بهرام رادان) را به عهده داشت.سریال جیران دومین تجربه بازی این بازیگر در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی حسن فتحی است و گروه بازیگران این مجموعه پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن‌پور، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، فاطمه مسعودی‌فر، الهام نامی، نهال دشتی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، هومن برق‌نورد و مریلا زارعی هستند.

رعنا آزادی ور در جیران
عکس رعنا آزادی ور در جیران
رعنا آزادی ور در جیران
 رعنا آزادی ور در سریال جیران
رعنا آزادی ور در جیران
بهرام رادان و رعنا آزادی ور در فیلم جیران

مرد بازنده

 مرد بازنده فیلم سینمایی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی کامران حجازی و امیر بنان محصول سال ۱۴۰۰ است.رعنا آزادی‌ور در مرد بازنده نقش سمیه را به عهده دارد و با جواد عزتی، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز، سجاد بابایی،مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام و..هم بازی شد.

رعنا آزادی‌ور در مرد بازنده
عکس رعنا آزادی‌ور در مرد بازنده

 رعنا آزادی ور در سرگیجه

رعنا آزادی ور در سرگیجه نقش فریبا هسر پیمان(حامد بهداد) را در سومین تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال 1401 به عهده داشت و شبنم مقدمی، مهراوه شریفی‌نیا، هومن سیدی، هادی حجازی‌فر، پیام دهکردی، عرفان ناصری، ژرژ هاشم‌زاده، علی عمرانی و مریم شیرازی نیز در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

 رعنا آزادی ور در سریال سرگیجه
 رعنا آزادی ور در سریال سرگیجه
 رعنا آزادی ور در سریال سرگیجه
 رعنا آزادی ور در فیلم سرگیجه

رعنا آزادی ور در زخم کاری ۲

رعنا آزادی ور در زخم کاری ۲ با عنوان «بازگشت» به کارگردانی محمد حسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی نیز حضور دارد و تلاش می کند که فرزندش میثم را جایگزین مالک در شرکت کند. علاوه بر حضور تیم بازیگری فصل قبل، بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک به گروه بازیگران اضافه شده‌اند.

رعنا آزادی ور در زخم کاری ۲
رعنا آزادی ور در زخم کاری ۲ بازگشت

 

رعنا آزادی ور در زخم کاری ۲
رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری ۲

لیست فیلم های رعنا آزادی ور

نام

سال

توضیحات

مارمولک

1382

در نقش فائزه
نامزد بهترین بازیگر زن در هشتمین جشن حافظ

کارگردان: کمال تبریزی
بازیگران: 

هوو

1384

کارگردان: علیرضا داوودنژاد
بازیگران: رضا عطاران، مریم کاویانی

زاگرس

1384

در نقش مهسا بختیاری

کارگردان: محمدعلی نجفی
بازیگران: رضا کیانیان، مریلا زارعی

کارگران مشغول کارند

1384

کارگردان: مانی حقیقی    
بازیگران: فاطمه معتمدآریا، مهناز افشار

پارک وی

1385

در نقش رها 

کارگردان: فریدون جیرانی
بازیگران: بیتا فرهی، نیما شاهرخ‌شاهی

شیرین

1386

کارگردان: عباس کیارستمی

خاک‌آشنا

1386

کارگردان: بهمن فرمان‌آرا
بازیگران: رضا کیانیان، بابک حمیدیان

تهران در جستجوی زیبایی

1387

کارگردان: مهدی کرم پور
بازیگران: طناز طباطبایی، برزو ارجمند

درباره الی    

1387

در نقش نازی

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در چهاردهمین جشن سینمای ایران

کارگردان: اصغر فرهادی
بازیگران: گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی

آفتاب پشت برف

1387

کارگردان: رضا سبحانی

نخودی

1388

کارگردان: جلال فاطمی
بازیگران: صابر ابر، مرضیه برومند

این سیب هم برای تو

1393

کارگردان: سیروس الوند
بازیگران: پژمان بازغی، پری‌ناز ایزدیار

خانه دختر

1393

در نقش سمیرا

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
بازیگران: حامد بهداد، باران کوثری

محمد رسول‌الله    

1393

در نقش ام جمیل

کارگردان: مجید مجیدی
بازیگران:  مهدی پاکدل، محسن تنابنده

داره صبح میشه    

1393

کارگردان: یلدا جبلی
بازیگران: رویا نونهالی، بابک کریمی

 وقتی برگشتم…

1394

در نقش فرا

کارگردان: وحید موسائیان
بازیگران: رضا کیانیان، احترام برومند

خشم و هیاهو

1394

در نقش تینا نوریان

کارگردان: هومن سیدی
بازیگران: نوید محمدزاده، طناز طباطبایی

مرداد

1395

کارگردان: بهمن کامیار
بازیگران:  محمدرضا فروتن، مهتاب کرامتی

حریم شخصی    

1395

در نقش دریا

کارگردان: احمد معظمی
بازیگران: امیر آقایی، میلاد کی‌مرام

در وجه حامل

1396

 در نقش شهلا

کارگردان: بهمن کامیار
بازیگران: ژاله صامتی، محمدرضا غفاری

لونه زنبور

1396

در نقش مهتاب

کارگردان: برزو نیک‌نژاد
بازیگران: پژمان جمشیدی، محسن کیایی

چهارراه استانبول

1396

در نقش زهره

کارگردان: مصطفی کیایی
بازیگران: بهرام رادان، سحر دولتشاهی

بهت

1396

در نقش رویا

کارگردان: عباس رافعی 
بازیگران: مهتاب کرامتی، محمدرضا رهبری

به وقت خماری

1396

در نقش نسرین

کارگردان: محمدحسین لطیفی 
بازیگران: مهدی فخیم‌زاده، هنگامه قاضیانی

تئاتر خانه بوشاسپ درازست

1396

کارگردان: علی اتحاد
بازیگران:  مهدی پاکدل

سونامی

1397

کارگردان: میلاد صدرعاملی
بازیگران: بهرام رادان، مهرداد صدیقیان     

تارا

1399

کارگردان: کاوه قهرمان
بازیگران: مهدی پاکدل، سروش صحت

هفته‌ای یک‌بار آدم باش

1399

در نقش همسر علی
کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
بازیگران: پژمان جمشیدی، ساغر قناعت

زخم کاری

1400

در نقش سمیرا
برنده بهترین بازیگر زن درام در بیست و یکمین جشن حافظ

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: جواد عزتی، سعید چنگیزیان

جیران

1400

در نقش تاج‌الدوله

کارگردان: حسن فتحی
بازیگران: بهرام رادان، پریناز ایزدیار

مرد بازنده

1400

در نقش سمیه

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: جواد عزتی، آناهیتا درگاهی

سرگیجه

1401

در نقش فریبا
کارگردان:  بهرنگ توفیقی
بازیگران: حامد بهداد، شبنم مقدمی

زخم کاری:بازگشت

1402

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: کامبیز دیرباز، الناز ملک

جوایز و افتخارات رعنا آزادی‌ور

عنوان

سال

توضیحات

نامزد بهترین بازیگر زن

1384

برای بازی در فیلم مارمولک در هشتمین جشن حافظ

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن

1389

برای فیلم درباره الی در  چهاردهمین جشن سینمای ایران

برنده بهترین بازیگر زن درام 

1400

 برای فیلم زخم کاری در بیست و یکمین جشن حافظ

رعنا آزادی ور
 رعنا آزادی ور و جواد عزتی در اکران زخم کاری 2

 22 حقیقت جالب درباره رعنا آزادی‌ور

  1. صفحه اینستاگرام رعنا آزادی ور تیک آبی ندارد.
  2. این بازیگر فرزندی ندارد.
  3. رعنا آزادی ور و همسرش مهدی پاکدل پیش از ازدواج بارها در فیلم هایی چون «آمین»،«لحظه ای و دیگر هیچ»، «چهارراه استانبول»، «محمد رسول الله» و سریال «جیران» در نمایش خانگی با هم ههمکاری داشته اند.
  4. سکانس سیگار کشیدن رعنا آزادی ور در زخم کاری سانسور شد.
  5. بازی رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری به شدت دیده شد.
  6. در سال ۱۳۸۲ از طریق کلاس بازیگری به فیلم «مارمولک» کمال تبریزی معرفی شد.
  7. برای بازی در فیلم درباره الی نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشن سینمای ایران شد.
  8. برای بازی در فیلم مارمولک نامزد بهترین بازیگر زن در هشتمین جشن حافظ شد.
  9. برای بازی در فیلم زخم کاری برنده بهترین بازیگر زن درام در بیست و یکمین جشن حافظ شد.
  10. وی بازی در نقش اول یک فیلم را برای بار نخست با فیلم سینمایی پارک وی تجربه کرد.
  11. این بازیگر تجربه بازی در سریال تلویزیونی را ندارد.
  12. رعنا فقط سابقه بازی در تئاتر خانه بوشاسپ درازست را در کارنامه هنری دارد.
  13. حسین مهدویان با 3 مرتبه همکاری به عنوان کارگردان بیشترین اعتماد را به وی داشته است.
  14. این بانوی هنرمند با بازی در 5 فیلم سینمایی در سال 1396 بیشترین فعالیت بازیگری را داشته است.
  15. او بازیگری خوش پوش است و معمولا با استایل‌های متفاوت در محافل ظاهر می‌شود و همیشه در عرصه پوشاک سنت شکنی می‌کند.
  16. خانم آزادی‌ور معتقد است که در زمان خوب و با فیلمی خوب کار خود را آغاز کرد.
  17. رعنا آزادیور توانایی خاصی در به تصویر کشیدن شخصیت‌های تاریک، خاکستری و منفی دارد
  18. او به کارگردانی فکر نمی کند.
  19. مصاحبه رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل تا به حال با حضور هر دو انجام نشده است و این بازیگر تاکنون مصاحبه ای مشترک نداشته اند.
  20. رعنا آزادی ور و حامد بهداد در فیلم سینمایی دختر و سریال سرگیجه با هم همکاری داشتند.
  21. رعنا آزادی ور و میلاد کی مرام در فیلم سینمایی حریم شخصی هم بازی بودند.
  22. رعنا آزادی ور و پریناز ایزدیار در فیلم این سیب هم برای تو و سریال جیران هم بازی شدند.


مصاحبه رعنا آزادی‌ور

مصاحبه رعنا آزادی‌ور به صورت متنی و گفت و گوی تصویری بسیار کم است و اهل مصاحبه نیست.در ادامه گفت و گوی تصویری وی با احسان کرمی در برنامه کافه آپارات را به تاریخ مهر سال 1396 مشاهده می کنید.

 مصاحبه رعنا آزادی‌ور با کافه آپارات

عکس های رعنا آزادی‌ور

رعنا آزادی ور
عکس رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور در اکران فیلم سونامی
رعنا آزادی ور
عکس های رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور
عکس های قدیمی رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور
عکس های رعنا آزادی ور بازیگر
رعنا آزادی ور
عکس های اینستاگرام رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور
تصاویری از رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور
عکسهای قدیمی رعنا آزادی ور

 

رعنا آزادی ور
عکس قدیمی رعنا ازادی ور

 

رعنا آزادی‌ور در به وقت خماری
رعنا آزادی‌ور در به وقت خماری

 

طناز طباطبایی و رعنا آزادی ور در فیلم خشم و هیاهو
طناز طباطبایی و رعنا آزادی ور در فیلم خشم و هیاهو
رعنا آزادی ور
رعنا آزادی ور در فیلم مرداد

 

پرسش های متداول

نقش رعنا آزادی ور در فیلم مارمولک چی بود؟
 رعنا آزادی ور در فیلم مارمولک نقش فائزه را به عهده داشت.
آیا رعنا آزادی ور قبلا ازدواج کرده؟
خیر، رعنا آزادی ور قبلا ازدواج نکرده است ولی همسرش سابقه زندگی متاهلی با بهنوش طباطبایی داشته است.
نقش رعنا آزادی ور در سریال جیران چیست؟
 رعنا آزادی ور در سریال جیران نقش تاج الدوله همسر عقدی شاه را داشت.
فیلم که رعنا آزادی ور و پریناز ایزدیار با هم هم بازی بودند؟
فیلم این سیب هم برای تو فیلم است که رعنا آزادی ور و پریناز ایزدیار با هم هم بازی شدند.
آیا رعنا آزادی ور متاهل است؟
بله
آیا مهدی پاکدل از رعنا آزادی ور جدا شده؟
خیر، خبر جدایی مهدی پاکدل از همسر دومش رعنا آزادی ور یکی از شایعات شبکه های اجتماعی است.


سخن آخر

عکس و بیوگرافی رعنا آزادی ور که با نقش رها در فیلم پارک وی به کارگردانی فریدون جیرانی به شهرت رسید را بررسی کردیم. شما می توانید بیوگرافی الناز ملک بازیگر نقش سیما در زخم کاری با عکس جدید و بیوگرافی مرتضی امینی تبار بازیگر افغان از تئاتر تا شهرت با عکس را نیز مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر توانا هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد