hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی ستاره پسیانی از بازیگری تا شهرت با حواشی دستگیری

بیوگرافی ستاره پسیانی از بازیگری تا شهرت با حواشی دستگیری

بیوگرافی ستاره پسیانی با اطلاعاتی از همسر، پدر، مادر، مذهب،اینستاگرام،حواشی دستگیری و حاملگی وی را با مصاحبه، معرفی آثار، جوایز و افتخارات وی مشاهده می کنید.

ستاره پسیانی (SetarehPessyani) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که این روزها در جدیدترین اثرش در سریال مرداب به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در شبکه نمایش خانگی حضور دارد.

ستاره بازیگری را در سن 5 سالگی با تئاتر شروع کرد و با فیلم بهترین بابای دنیا به کارگردانی داریوش کاردان وارد سینما شد و بازی مقابل دوریبن را تجربه کرد اما این بازیگر در طی 33 فعالیت هنری در فیلم و سریال‌ های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است که می‌ توان «خاتون»، « لتیان»،  «لانتوری»، «جیران»، «حیثیت گمشده»، «زیر خاکی 2»،  «علفزار»، «دوزیست»، «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری»، «کرگدن »، «غلامرضا تختی»، «نهنگ آبی»، «ورود آقایان ممنوع» .....اشاره کرد.

ستاره در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم یدو  و برای بازی در فیلم سینمایی من می‌ترسم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.او همچنین در سال 1396 برنده بهترین بازیگر زن تئاتر ایران در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

بیوگرافی ستاره پسیانی و همسرش را به همراه اطلاعاتی از پدر و مادر، قد و وزن، دین، اینستاگرام، حواشی و شایعات و را با لیست فیلم و سریال های این بازیگر را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

ستاره پسیانی
ستاره پسیانی

مشخصات ستاره پسیانی

مشخصات فردی

نام کامل

ستاره پسیانی

تاریخ تولد

۱۷ شهریور ۱۳۶۴

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

سنبله

مشخصات فیزیکی

قد

175 سانتی متر

وزن

حدود 70 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

آتیلا پسیانی

نام مادر

فاطمه نقوی

نام برادران

خسرو

شغل پدر

بازیگر

شغل مادر

بازیگر

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

گرافیک

مدرک

دیپلم

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

سرخ‌پوست

زن احمد سرخپوست

1397

من می ترسم

-

1397

یدو

-

1399

جیران

نقره

1400

ستاره پسیانی
ستاره پسیانی و جواد عزتی

بیوگرافی کامل ستاره پسیانی

کودکی و اوایل زندگی

ستاره پسیانی روز یکشنبه 17 شهریور 1364(سال گاو) مصادف با 8 سپتامبر سال 1985 میلادی و 22 ذی الحجه سال 1405 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 38 سال سن دارد.نماده ماه ستاره، سنبله است و متولدین شهریور ماه افرادی دارای قدی متوسط و بعضا بلند بالا، سرخ رو، نیک سیرت و پاکدامن، صبور و کمی حسود هستند. 

قد ستاره پسیانی 175 سانتی متر است و حدود 70 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم قهوه ای، موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

ستاره پسیانی
عکس کودکی ستاره پسیانی

 خانواده

خانواده ستاره پسیانی چهار نفره است و یک برادر به نام خسرو دارد.پدر ستاره پسیانی، آتیلا نام دارد که متولد 10 اردیبهشت سال 1366 و فرزند جمیله شیخی است.مادر ستاره پسیانی، فاطمه نقوی (زاده ۱۵ آذر ۱۳۳۳ تهران) بازیگر ایرانی سینما و تئاتر است.

ستاره پسیانی
عکس خانواده ستاره پسیانی

تحصیلات

تحصیلات ستاره پسیانی در مقطع دیپلم در رشته گرافیک از هنرستان سوره است.وی برای ادامه تحصیل به کشور روسیه رفت و تحصیلات آکادمیک را در دانشگاه وارنژ روسیه با موفقیت به پایان رساند.

شروع فعالیت

شروع فعالیت ستاره پسیانی در بازیگری در سن کودکی با تئاتر در سال 1369 شروع شد و یکسال بعد در سال 1370 با فیلم «بهترین بابای دنیا» به کارگردانی داریوش کاردان وارد سینما شد و در در سال 1378 در سن 14 سالگی با حضور در سریال «همه بچه های من» به کارگردانی مرضیه برومند اولین نقش جدی و حرفه ای خود را تجربه کرد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات ستاره پسیانی با توجه به فعالیت های که در زمینه بازیگری و برنامه ریزی انجام می دهد مشخص است.او عاشق سفر، طبیعت گردی و کافه رفتن است.همچنین این بازیگر تجربه کارگردانی تئاتر داشته است و تجربه کار تئاتر عروسکی را هم در کارنامه خود دارد.

ستاره پسیانی
عکس ستاره پسیانی در سریال جیران

ستاره پسیانی و همسرش

ستاره پسیانی و همسرش، عکس ستاره پسیانی و همسرش, عکسهای ستاره پسیانی و همسرش و...از مواردی است که مخاطبان به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند اما این بازیگر هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.وی در مورد شرایط همسر آینده اش می گوید که قیافه برایش مهم نیست اما باید خوش قد و بالا باشد.

ستاره پسیانی و جواد عزتی، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده، ستاره پسیانی و هوتن شکیبا و... از مواردی است که در اینترنت جست و جو شده است اما به بازی این بازیگران در فیلم اشاره دارد و ازدواج آن ها شایعه فضای مجازی است.

دیالوگ ماندگار ستاره پسیانی

دیالوگ ماندگار ستاره پسیانی در سریال خاتون در نقش پروین این است: 

پروین: ما اصلا تو این مملکت به دنیا اومدیم، هر روز یه چیزهای ببینیم باورمون نشه.

پروین : هیچوقت هیچ اجنبی دلش برای ما نمی‌سوزه

ستاره پسیانی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

setareh.pessyani

وبسایت

ویکی پدیا ستاره پسیانی

اینستاگرام ستاره پسیانی

اینستاگرام ستاره پسیانی که با عبارتی چون ستاره پسیانی اینستاگرام نیز جست و جو شده است به آدرس setareh.pessyani است که صفحه وی از دسترس خارج شده است.

حواشی و شایعات ستاره پسیانی

دستگیری ستاره پسیانی یکی از حواشی این بازیگر است که روزنامه کیهان به تاریخ 22 مرداد سال 1398 این خبر را منتشر کرد و این افشاگری از آن جهت صورت گرفت که این بازیگر با انتشار عکسی از نوشین جعفری عکاس و روزنامه نگار بازداشت شده حمایت کرده بود.

یک زن بازیگر با انتشار عکسی با موهای مصنوعی، به عکاس آن عکس که اخیراً به دلیل اهانت وقیحانه به مقدسات و مومنین دستگیر شده است، ادای احترام کرد و به حجاب اسلامی نیز توهین نمود.دهم خرداد سال جاری، در خانه‌ای واقع در منطقه ولنجک تهران، یک مهمانی با حضور زنان و مردان نامحرم و به‌صورت مختلط برگزار می‌شود. در میان مهمانان، چند نفر از عوامل سفارت انگلیس و بازیگران مشهور حضور داشتند. دو نفر از بازیگران، خانم بازیگر مورد نظر و برادرش بودند. با شکایت اهل محل به‌دلیل ایجاد مزاحمت، نیروی انتظامی به محل مهمانی وارد می‌شود و اقدام به دستگیری مهمانانی می‌کند که به‌صورت مختلط و به صرف مشروب و اقدامات ناسالم مشغول بودند.از جمله دستگیرشدگان همان خانم بازیگری است که در فضای مجازی حالا به عنوان وکیل مدافع عکاسی ظاهر شده است که با زشت‌ترین الفاظ به مقدسات و متدینین اهانت می‌کند و به نوعی، حجاب اسلامی را زیر سوال می‌برد.این بازیگر به همراه دوستان وهمکارانش با التماس خواهان بسته شدن پرونده خود و افشا نشدن جرم می‌شود اما با حمایت اخیر خود از یک مجرم نشان داد که او هم به سبک همپالکی‌هایش، نمک نظام را می‌خورد و نمکدان می‌شکند!این رفتار ثابت می‌کند میان مجرمان هیچ تفاوتی نباید قائل شد و شدت عمل در برابر قانون‌شکنان خاصه آنانی که برای خود حریم ایمنی قائل‌اند، درس عبرتی است که پیامد مثبتش تمکین همگان به قانون و حفظ شئونات و احترام به ارزشهای جامعه اسلامی است.اسامی بازیگران شرکت کننده در مهمانی یاد شده در کیهان محفوظ است. قبلا نیز برخی بازیگران از عکاس هتاک حمایت کرده بودند.

ستاره پسیانی
پست ستاره پسیانی در حمایت از نوشین جعفری

حاملگی ستاره پسیانی یکی از تیتر های زرد و حواشی درباره این بازیگر است که با توجه به مجرد بودن این بازیگر مشخص است که این خبر کذب می باشد.

از دیگر حواشی درباره این بازیگر باید به مریضی پدرش آتیلا پسیانی و تغییر ظاهر او اشاره کرد که در همین راستا ستاره درباره وضعیت پدرش در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت: خداروشکر درمان پدر تمام شده و بیماری نیز از بین رفته است.

فیلم های ستاره پسیانی

ورود آقایان ممنوع

ورود آقایان ممنوع، فیلم سینمایی به نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و کارگردانی رامبد جوان محصول سال ۱۳۸۹ است که ستارگانی چون رضا عطاران و ویشکا آسایش از بازیگران اصلی فیلم هستند.ستاره پسیانی در فیلم ورود آقایان ممنوع نقش یکی از دانش آموزان دبیرستان به نام ریحانه را به همراه بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، حدیث میرامینی، مهرناز بیات و پریناز ایزدیار بازی می کرد.

ستاره پسیانی در ورود آقایان ممنوع
ستاره پسیانی در فیلم ورود آقایان ممنوع

نهنگ آبی

نهنگ آبی، عنوان سریالی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی فریدون جیرانی، نویسندگی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۷ است. ستاره پسیانی در نهنگ آبی بازیگر نقش غزل است و با ستارگانی چون ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، حسین یاری، ویشکا آسایش، حمیدرضا آذرنگ، ماهور الوند، آزاده صمدی،دیبا زاهدی، مجید مظفری، فرهاد آئیش و مصطفی زمانی هم بازی شد.

 ستاره پسیانی در نهنگ آبی
 ستاره پسیانی در سریال نهنگ آبی

ستاره پسیانی در سرخ پوست

ستاره پسیانی در سرخ پوست برای بازی در نقش زن احمد سرخپوست توانست نامزد بهترین بازیگر مکمل زن در بیست و یکمین جشن خانه سینما در سال 1398 شود.سرخ‌پوست فیلم سینمایی در ژانر درام، معمایی، عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی محصول سال ۱۳۹۷ است. 

ستاره پسیانی در فیلم سرخ پوست
ستاره پسیانی در فیلم سرخ پوست

 ستاره پسیانی در دوزیست

ستاره پسیانی در دوزیست بازیگر نقش آزاده است و با جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، الهام اخوان، مجید نوروزی و پژمان جمشیدی هم بازی می باشد. دوزیست فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی، محصول سال ۱۳۹۸ می‌باشد.

ستاره پسیانی در دوزیست
ستاره پسیانی در فیلم دوزیست

 یدو

یدو فیلم سینمایی به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح محصول سال ۱۳۹۹ است که ستاره پسیانی در فیلم یدو دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

ستاره پسیانی در فیلم یدو
ستاره پسیانی در فیلم یدو

ستاره پسیانی در علفزار

ستاره پسیانی در علفزار نقش شبنم را به عهده داشت. علف‌زار فیلم سینمایی در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان محصول سال ۱۴۰۰ است که ستارگانی چون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز،عرفان ناصری و صدف اسپهبدی در آن به ایفای نقش پرداختند.

ستاره پسیانی در فیلم علفزار
ستاره پسیانی در فیلم علفزار
ستاره پسیانی در علفزار
ستاره پسیانی در علفزار

ستاره پسیانی در خاتون

ستاره پسیانی در خاتون، نقش پروین را ایفا می کند.خاتون یک سریال در شبکه نمایش خانگی در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی تینا پاکروان است و در آن نگار جواهریان، اشکان خطیبی، مهران مدیری، بابک حمیدیان، مهتاب ثروتی، رضا بهبودی و شبنم مقدمی ایفای نقش کرده‌اند. 

ستاره پسیانی در خاتون
ستاره پسیانی در سریال خاتون

ستاره پسیانی در جیران

ستاره پسیانی در جیران، نقش نقره خدمتکار مهدعلیا با بازی مریلا زارعی را به عهده داشت. جیران یک سریال در شبکه نمایش خانگی در ژانر عاشقانه تاریخی به نویسندگی احسان جوانمرد و حسن فتحی و کارگردانی حسن فتحی محصول سال ۱۴۰۲-۱۳۹۸ است و ستارگانی چون بهرام رادان، پریناز ایزدیار،امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، غزل شاکری، سمیرا حسن‌پور، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، فاطمه مسعودی‌فر، الهام نامی، نهال دشتی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، هومن برق‌نورد و رعنا آزادی‌ور در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

ستاره پسیانی در سریال جیران
ستاره پسیانی در سریال جیران

ستاره پسیانی در حیثیت گمشده

ستاره پسیانی در حیثیت گمشده نقش سهیلا زارعی دوست هاجر( بهاره افشاری) را به عهده داشت.حیثیت گمشده یک سریال در شبکه نمایش خانگی در ژانر درام اجتماعی به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده  محصول سال ۱۴۰۲ است مهدی حسینی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، الناز حبیبی، امیر نوروزی، بهزاد خلج، رحمان باقریان و نادر فلاح از بازیگران این مجموعه هستند.

ستاره پسیانی در حیثیت گمشده
ستاره پسیانی در سریال حیثیت گمشده

 لیست آثار ستاره پسیانی

نام

سال

توضیحات

بهترین بابای دنیا

1370

کارگردان: داریوش فرهنگ
بازیگران: مهدی هاشمی، گلاب آدینه

روایت‌های ناتمام

1385

کارگردان: پوریا آذربایجانی
بازیگران:هنگامه قاضیانی، حسین سلیمانی

سه زن

1386

کارگردان: منیژه حکمت
بازیگران: نیکی کریمی، پگاه آهنگرانی

همه بچه‌های من

1387

در نقش بهار

کارگردان: مرضیه برومند
بازیگران: مهرانه مهین ترابی، امیرحسین صدیق

آماده باش

1387

کارگردان: بهرنگ توفیقی

این خلوت تنهایی    

1387

کارگردان: سعید ابراهیمی فر

شیرین

1387

کارگردان: عباس کیارستمی

موج سوم    

1387

کارگردان: آرش سجادی حسینی
بازیگران:مهرداد صدیقیان، شایسته ایرانی
ورود آقایان ممنوع

1389

در نقش ریحانه

کارگردان: رامبد جوان
بازیگران: رضا عطاران، ویشکا آسایش

فرشتگان قصاب

1391

کارگردان: سهیل سلیمی
بازیگران: دارین حمزه،محمدرضا غفاری
کوچه بی‌نام

1391

در نقش فاطمه

کارگردان: هاتف علیمردانی
بازیگران: فرهاد اصلانی، باران کوثری

شوخی کردم

1392

در نقش های مختلف

کارگردان: مهران مدیری
بازیگران: سیامک انصاری، غلامرضا نیکخواه    

اژدها وارد می‌شود!

1394

کارگردان: مانی حقیقی
بازیگران: امیر جدیدی، همایون غنی‌زاده
لانتوری

1394

در نقش دوست مریم

کارگردان: رضا درمیشیان
بازیگران: نوید محمدزاده، مریم پالیزبان

وارونگی    

1394

در نقش سودابه

کارگردان: بهنام بهزادی
بازیگران: سحر دولتشاهی، علی مصفا

هلن

1394

کارگردان: علی‌اکبر ثقفی
بازیگران: رویا نونهالی، پژمان بازغی
بیست هفته

1394

در نقش یاسمن

کارگردان: مسعود قراگزلو
بازیگران: مصطفی زمانی، سحر دولتشاهی

پدیده

1395

کارگردان: علی احمدزاده
بازیگران: هدیه تهرانی، مهرداد صديقيان
رضا

1396

 در نقش ویولت

کارگردان: علیرضا معتمدی    
بازیگران: افسر اسدی، رضا داوودنژاد

نهنگ آبی

1397

در نقش غزل

کارگردان: فریدون جیرانی
بازیگران: ساعد سهیلی، لیلا حاتمی

جمشیدیه

1397

در نقش نفیسه

کارگردان: یلدا جبلی
بازیگران: سارا بهرامی، حامد کمیلی

سرخ‌پوست

1397

نامزد بهترین بازیگر مکمل زن در بیست و یکمین جشن خانه سینما
در نقش زن احمد سرخپوست

کارگردان: نیما جاویدی
بازیگران: نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار

موج اف ام، ردیف ۴۸

1397

کارگردان: کیارش اسدی زاده

غلامرضا تختی

1397

در نقش مستخدم هتل

کارگردان: بهرام توکلی
بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، ماهور الوند

من می ترسم

1397

نامزد بهترین بازیگر مکمل زن در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر

کارگردان: بهنام بهزادی
بازیگران:  الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام

کرگدن    

1398

در نقش نازنین

کارگردان: کیارش اسدی زاده
بازیگران: مصطفی زمانی، سارا بهرامی

لتیان

1398

در نقش مریم

کارگردان: علی تیموری
بازیگران: پریناز ایزدیار، امیر جدیدی    

خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری

1398

کارگردان: پیمان قاسم خانی    
بازیگران: سام درخشانی، پژمان جمشیدی
دوزیست

1398

در نقش آزاده

کارگردان: برزو نیک نژاد
بازیگران: جواد عزتی، هادی حجازی‌فر    

یدو

1399

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر

کارگردان: مهدی جعفری
بازیگران: میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبو علی

بعد از اتفاق

1399

کارگردان: پوریا حیدری اوره
بازیگران: جواد عزتی، رضا کیانیان

مجوز خروج

1399

کارگردان: کیارش اسدی زاده
بازیگران: کاظم سیاحی، نازنین بیاتی    
علفزار

1400

در نقش شبنم

کارگردان: کاظم دانشی
بازیگران: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی

زیر خاکی 2

1400

در نقش فرنگ رمال

کارگردان: جلیل سامان
بازیگران: پژمان جمشیدی، ژاله صامتی  

خاتون    

4000

در نقش پروین

کارگردان: تینا پاکروان
بازیگران: مهران مدیری، اشکان خطیبی

جیران

1400

در نقش نقره

کارگردان: حسن فتحی
بازیگران: بهرام رادان، پریناز ایزدیار

کت چرمی

1401

کارگردان: حسین میرزامحمدی
بازیگران:جواد عزتی، صابر ابر
مهمونی

1401

کارگردان: ایرج طهماسب

حیثیت گمشده

1402

در نقش سهیلا

کارگردان: سجاد پهلوان‌زاده
بازیگران: مهدی حسینی‌نیا، بهاره افشاری

مرداب

1402

کارگردان:  برزو نیک‌نژاد
بازیگران: شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها

تئاتر های ستاره پسیانی

  • مجلس تقلید هفت‌خوان رستم (۱۳۶۹)
  • آئورا (۷۱–۱۳۷۰)
  • اینم از این (۱۳۷۶)
  • برف سبز (۱۳۷۷)
  • ساز سحرآمیز (۱۳۷۷)
  • درد دل با سگ (۱۳۷۸)
  • گنگ خوابدیده (۱۳۷۹)
  • بسه دیگه خفه شو (۱۳۸۲)
  • کالیگولا شاعر خشونت (۱۳۸۲)
  • بحرالغرائب (۱۳۸۲)
  • تجربه‌های اخیر (۱۳۸۲)
  • شکلک (۱۳۸۳)
  • هی مرد گنده گریه نکن (۱۳۸۲)
  • تلخ مثل عسل (۱۳۸۲)
  • دستی روی ماه نام تو را نوشته‌است (بازی و عروسک‌گردانی) (۱۳۸۳)
  • آمدیم نبودید رفتیم
  • مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش
  • ننه دلاور و فرزندان او (۱۳۹۳)
  • پاییز(۱۳۹۳)
  • دریازدگی (۱۳۹۴)
  • باغ آلبالو (۱۳۹۴)
  • خدای کشتار (۱۳۹۵)
  • دکلره(۱۳۹۵)
  • مرگ هوتن (۱۳۹۵)
  • دیابولیک: رومئو و ژولیت (۱۳۹۵)
  • پرتقال‌های کال (۱۳۹۵)
  • خدای کشتار (۱۳۹۶)- اجرای مجدد در تماشاخانه پالیز
  • اگه بمیری (۱۳۹۶)
  • صد در درصد (۱۳۹۶)
  • اتاق ورونیکا.
  • الیور توییست (۱۳۹۶)
  • خدای کشتار (۱۳۹۷) - اجرای مجدد در تماشاخانه شهرزاد
  • صد در درصد (۱۳۹۷) - اجرای مجدد در تماشاخانه شهرزاد
  • بداهه (۱۳۹۸) - تماشاخانه ایرانشهر
  • قصر موروثی خاندان فرانکشتاین (۱۳۹۸) - تماشاخانه ایرانشهر

جوایز و افتخارات ستاره پسیانی

عنوان

سال

توضیحات

برنده بهترین بازیگر زن تئاتر ایران

1396

برای نمایش صد در صد در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

نامزد بهترین بازیگر مکمل زن

1398

برای فیلم سرخ پوست در بیست و یکمین جشن خانه سینما

نامزد بهترین بازیگر مکمل زن

1398

برای فیلم من می ترسم در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن

1399

برای فیلم یدو در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر

ستاره پسیانی
عکس های ستاره پسیانی

 18 حقیقت جالب درباره ستاره پسیانی

  1. اینستاگرام ستاره پسیانی تیک آبی دارد.
  2. مادر بزرگ وی جمیله شیخی است.
  3. مسیحت،دین ستاره پسیانی است.
  4. ستاره پسیانی در پس از باران نقش ستاره سالاری (مادر مرضیه و مسعود و دختر ارباب و شهربانو) را بازی می کرد.
  5. بازیگری را با تئاتر در سال ۱۳۶۹ وقتی که ۵ ساله بود شروع کرد.
  6. یک برادر کوچکتر از خود به نام خسرو دارد که وی نیز در حوزه بازیگری فعال است. 
  7. وی از کودکی به خاطر شغل هنری پدر و مادرش بود که باعث گردید بازیگری را در همان ابتدای زندگی خود تجربه کند و با حضور دو مربی کار کشته و حرفه ای (پدر و مادرش) توانست اصول صحیح این حرفه را یاد بگیرد و در عرصه سینما و تلویزیون بدرخشد.
  8. تئاتر عروسکی را خیلی دوست دارد.
  9. از كودكی به مدیریت كردن علاقه داشت.
  10.  از تجربه کردن لذت می برد و دوست دارم ریسک کند.
  11. خیلی دوست داشت در فیلم خفگی آقای فریدون جیرانی که فیلم مورد علاقه اش هست بازی کند.
  12. اصولا آدم جاه طلبی نیست و در لحظه از کارم و زندگی لذت می برد.
  13. او بازیگری و خلاقیت را به بچه های کوچک پنج تا ده سال تدریس می کند.
  14. ستاره اولین بار در سال ۱۳۸۷ با مجموعه «همه بچه های من» در تلویزیون حضور داشت و بعد از ۱۳ سال با فصل دوم سریال زیرخاکی به این قاب بازگشت.
  15. ستاره در 5 سالگی پیشنهاد بازی بهرام بیضایی برای فیلم «مسافران» را بخاطر ترس از چشمان این کارگردان قبول نکرد.
  16. این بازیگر در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم یدو شد.
  17. ستاره برای بازی در فیلم من می‌ترسم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.
  18. ستاره برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران (ب) برای بازی در نمایش «صد در صد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی شد.
ستاره پسیانی
 ستاره پسیانی در جشنواره فجر

 مصاحبه ستاره پسیانی

مصاحبه ستاره پسیانی به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه یکی از مصاحبه های قدیمی وی را به بهانه نمایش «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش» را می خوانید:

اگر ستاره پسیانی نبودید الان چقدر هنرمند تئاتر بودید؟

 اصلا نمی‌دانم! چون از سن کم وارد بازیگری شدم. شاید موزیسین می‌شدم یا همان بازیگری را انتخاب می‌کردم، نمیدانم چـه کار می‌کردم.

خانم ستاره پسیانی بازیگری را از سینما شروع کردید؟

 نه از تئاتر.

بعد وارد سینما شدید؟

 فکر می‌کنم هم زمان اتفاق افتاد، آن موقع پنج سال بیشتر نداشتم.

بعد از همان موقع بازیگری را انتخاب کردید؟

 بزرگتر که شدم یعنی از ۱۵ سالگی بازیگری برایم جدی‌تر شد، چون نقش‌های جدی بـه مـن سپرده میشد، نقد میشدم و با خودم فکر کردم همین حالا بازیگری‌ام جدی شده، چون دیگران هم جدی گرفته‌اند.

در این چند سالی که کار کردید بیشتر در کار‌های پدر حضور داشتید؟

 تا ۱۸ سالگی در کار‌های پدرم بازی می‌کردم تا اینکه امیررضا کوهستانی مـن را برای نمایش «تجربه‌های اخیر» انتخاب کرد که بسیار کارگردان فوق‌العاده‌ای اسـت. خیلی کار هیجان‌انگیزی بودو مـن ترسیده بودم، چون اولین کار مستقل مـن جدا از گروه و پدرم بود. هم زمان با نمایش آقای کوهستانی در نمایش کیومرث‌مرادی هم بازی کردم.

برای پدر بازی کردن سخت بود یا برای دیگران؟

برای مـن، سخت نبود، چون این جنس بازیگری را در گروه پدرم و با کارگردانی او شروع کردم. در نتیجه جنسی از بازیگری را یاد گرفتم که بسیار سخت اسـت، مخصوصا در نمایش‌های بی‌دیالوگ که واقعا کار سختی اسـت، چون باید بدون حرف زدن تمام حس‌تان رابه تماشاگر برسانید.
اولین باری که با امیررضا کوهستانی کار کردم برایم مشکل بود، چون فقط دیالوگ بودو مـن تا آن موقع در تئاتر‌هایی بازی کرده بودم که دیالوگ‌های کوتاه داشت، برای همین وحشت کرده بودم که چطور دیالوگ‌ها را حفظ کنم و بگویم، اما در طول این همه‌ی سال کار با پدرم، بـه یکدیگر عادت کردیم و میدانم اگر بـه مـن بگوید از این جا بـه آنجا برو، منظورش چیست و متوجه می‌شوم.

تا بـه حال پیش آمده دوره‌ای مثلاً یکسال کار نکرده باشید؟

 بله، وقتی در گروه‌مان کاری شروع میشود اگر نقشی هم نداشته باشم بـه‌عنوان دستیار درگیر میشوم، اما پیش آمده که یک‌سال تئاتر بازی نکردم و سالی دیگر چند نمایش پشت‌سر هم بازی داشتم.

تا بـه حال نقدی درباره بازی خودتان خواندید که ناراحت تان کرده باشد؟

 نمیخواهم از خودم تعریف کنم، اما کسی تا بـه حال نقد بدی نکرده و اگرهم جایی نوشته شده مـن نخوانده‌ام.

از چـه زمانی در گروه کارگردانی پدرتان همراهی شان کردید؟

سال آنرا یادم نیست، اما در نمایش «بسه دیگه خفه شو» هم دستیار بودم هم بازیگر.

خانم ستاره پسیانی در خانواده درباره کار‌های همدیگر حرف می‌زنید؟

 بله، خیلی. البته مـا گروه هستیم، اما جدا از گروه درباره کار باهم زیاد صحبت می‌کنیم. بـه نظرم جالب اسـت اگرچه بعضی‌ها جنبه منفی خانوادگی کار کردن را می‌بینند، اما جنبه‌های خوبی هم دارد.

ممکن اسـت روزی کاری را کارگردانی کنید که همین فضا را داشته باشد؟

 بله، شاید هم کاری را کارگردانی کنم که دیالوگ‌دار باشد تا کارگردانی‌اش برایم سخت‌تر باشد.

مصاحبه مهران مدیری با ستاره پسیانی

مصاحبه ستاره پسیانی با مجله فیلم

عکس های ستاره پسیانی

ستاره پسیانی
ستاره پسیانی در فیلم علفزار
ستاره پسیانی
ستاره پسیانی در تئاتر
ستاره پسیانی
ستاره پسیانی و برادرش خسرو

 

ستاره پسیانی در اکران فیلم غلامرضا تختی
ستاره پسیانی در اکران فیلم غلامرضا تختی

 

ستاره پسیانی در مهمانی
ستاره پسیانی در مهمانی
ستاره پسیانی و بچه در مهمانی
ستاره پسیانی و پدرش در مهمانی

 

ستاره پسیانی در فیلم لتیان
ستاره پسیانی در فیلم لتیان


ستاره پسیانی در کوچه بی‌نام
ستاره پسیانی در کوچه بی‌نام

 

ستاره پسیانی در فیلم لانتوری
ستاره پسیانی در فیلم لانتوری

 

ستاره پسیانی در وارونگی
سحر دولتشاهی و ستاره پسیانی در فیلم وارونگی

 

ستاره پسیانی در زیر خاکی 2
ستاره پسیانی در زیر خاکی 2

 

ستاره پسیانی در تئاتر کابوس های خنده دار
ستاره پسیانی در تئاتر کابوس های خنده دار

 

ستاره پسیانی در تئاتر پاییز
ستاره پسیانی در تئاتر پاییز

 

ستاره پسیانی در تئاتر رد پای صورتی
ستاره پسیانی در تئاتر رد پای صورتی

 پرسش های متداول

سن ستاره پسیانی چقدر است؟
ستاره پسیانی 38 سال سن دارد.
ستاره پسیانی در پس از باران چه نقشی داشت؟
ستاره پسیانی در پس از باران نقش ستاره سالاری (مادر مرضیه و مسعود و دختر ارباب و شهربانو) را داشت.
نقش ستاره پسیانی در علفزار چیست؟
شبنم
شوهر ستاره پسیانی در علفزار کیست؟
 عرفان ناصری


سخن آخر

بیوگرافی و عکس های ستاره پسیانی که برای بازی در  نقش زن احمد سرخپوست نامزد بهترین بازیگر مکمل زن در بیست و یکمین جشن خانه سینما شد،را بررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی شهرام حقیقت دوست و همسرش با عکس های خانوادگی او را نیز بخوانید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر توانا هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد