hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی ویدا جوان بازیگر سریال تمام رخ

بیوگرافی ویدا جوان بازیگر سریال تمام رخ

1401/10/8 , 11:46
ویدا جوان بازیگر است. بیوگرافی ویدا و اطلاعاتی از همسرش، اینستاگرام او، نسبت ویدا با رامبد جوان، ازدواج او با حسین مهری و عکس های جدید او را برایتان آورده ایم.

ویدا جوان(Vida Javan) بازیگر تلویزیون،سینما،تئاتر و مدلینگ متولد سال 1365 است که این روزها با بازی در سریال تمام رخ می درخشد. ویدا بازیگری را با سینما در سن 23 سالگی با فیلم از ما بهترون به کارگردانی مهرداد فرید شروع کرد اما با بازی در سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی خود را به عنوان بازیگر معرفی کرد.



این بازیگر خوش چهره با بازی در نقش هدیه نامزد پژمان جمشیدی در سریال پژمان به کارگردانی سروش صحت شهرت را به دست آورد ولی با بازی در نقش سارا در سریال شمعدونی در سال  1394 محبوبیت پیدا کرد.

این هنرمند با استعداد در طی یازده سال فعالیت هنری حداقل در شش تئاتر، سیزده فیلم سینمایی و تلویزیونی و یک سریال در شبکه نمایش خانگی به عنوان بازیگر فعالیت داشته است.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی ویدا جوان را در اختیار شما قرار دهیم.

ویدا جوان
ویدا جوان 

مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

ویدا جوان

تاریخ تولد

۳۱ مرداد ۱۳۶۵

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

شیر

مشخصات فیزیکی

قد

160 سانتی متر

وزن

حدود 50 کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

بلوند

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام همسر

آیلا تهرانی

تاریخ ازدواج

27 مهر 1387

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

حسابداری

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار ویدا جوان

نام اثر

نقش

سال

پژمان

هدیه

1391

شمعدونی

سارا مظاهری

1394

ویدا جوان
عکس جدید از ویدا جوان 

بیوگرافی کامل ویدا جوان

کودکی و اوایل زندگی

ویدا جوان با نام اصلی سمیه جوان خلیق در روز چهارشنبه 31 مرداد 1365(سال پلنگ) در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 36 سال سن دارد.نماد ماه ویدا شیر است و بلند پرواز، کاردان و متکی‌به‌نفس از ویژگی های متولدین دومین ماه تابستان می باشد.قد ویدا جوان 160 سانتی متر و حدود 50 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری او می توان به موی بلوند و راست دست بودن اشاره کرد.رنگ چشم ویدا جوان سبز است.

خانواده

خانواده ویدا جوان به ظاهر کم جمعیت است و اطلاعاتی از پدر و مادر، تعداد خواهر و برادر ویدا ،شغل پدر و مادر و این که فرزند چندم خانواده است در سایت ها و شبکه های احتماعی نیست.حتی اینستاگرام ویدا جوان هم از دسترس خارج است تا بتواینم اطلاعاتی در این زمینه کسب کنیم.

تحصیلات

تحصیلات ویدا جوان در مقطع کارشناسی رشته حسابداری است .

ویدا جوان و همسرش

ویدا جوان و همسرش،ویدا جوان و همسر و فرزندش، همسر ویدا جوان، عکس همسر ویدا جوان از مواردی است که در اینترنت بسیار سرچ شده است.اما پاسخ این سوال که ویدا جوان مجرد است یا متاهل با توجه با مصاحبه ها و عکس های دو نفره با آیلا تهرانی مشخص است که وی متاهل می باشد.

نحوه آشنایی ویدا با همسرش به این صورت است که او به دعوت یکی از دوستانش برای تست در دوبله به استودیوی ضبط صدای آقای تهرانی رفت، این رفت و آمد در نهایت منجر به ازدواج شد. در ادامه نحوه خواستگاری ویدا جوان از همسرش در برنامه ویتامین سی را مشاهده می فرمایید.


آیلا تهرانی درباره ماجرای خواستگاری این چنین می گوید:

راستش را بخواهید در ازدواج ما بسیاری از چیزها از جمله مراسم خواستگاری و مراسم عقد و عروسی به شیوه های رایج برگزار نشد.سعی کردیم ضمن احترام به سنت آنطور که خودمان دوست داریم این مراسم را برگزار کنیم، اتفاقی که در خواستگاری ما رخ داد و شاید به نظر برخی ها حتی نامتعارف به نظر برسد این بود که ویدا از من خواستگاری کرد.من هم آنقدر از این حرکت او شگفت زده شدم که بدون درنگ به او پاسخ مثبت دادم. وقتی به خواستگاری ویدا رفتم به جای گل و شیرینی کتاب سعدی را برای مادر ویدا و دو جلد از کتاب های هوشنگ ابتهاج را برای خود او هدیه بودم.

مهریه ویدا جوان 7 هزار شاخ گل رز هلندی می باشد که آیلا تهرانی درباره مهریه این چنین گفت:

من و ویدا دوست داشتیم آنطور که دوست داریم زندگیمان را شروع کنیم، به شدت هم بر این باور بودیم که عشق و صداقتی که در زندگی ما وجود دارد باعث خوشبختی ما می شود.به همین خاطر وقت بحث مهریه به میان آمد ویدا مهریه 7000 شاخه گل رز هلندی به رنگ های سفید، قرمز و زرد را انتخاب کرد ، حتی عاقد هم از این مهریه ویدا تعجب کرد.

همسر ویدا جوان در مورد جشن عروس  گفت : من و ویدا بعد از اینکه مراسم نامزدی را برگزار کردیم چندان به فکر برگزاری مراسم عروسی نبودیم، هر دو سرمان با کار گرم بود و از آنجا که هیچ کدام مان درگیر و دار برگزاری مراسم عروسی پرهزینه نبودیم ترجیح دادیم همه چیز به شکل ساده برگزار شود تا اینکه پدر و مادرهایمان ما را سورپرایز کردند و در باغچه منزل عمه ام یک مراسم با ۱۸۱ نفر مهمان برگزار کردند، ما خودمان از برگزاری این مراسم کاملاً بی اطلاع بودیم و زمانی به ما گفتند که ما تنها ۲ـ ۳ ساعت برای آماده شدن فرصت داشتیم، در هر حال در آن روز ما به نوعی مانند دیگر مدعوین به نوعی مهمان بودیم که البته حسابی هم به ما خوش گذشت.

ویدا جوان
عکس ویدا جوان و همسرش

شروع فعالیت

شروع فعالیت ویدا جوان در بازیگری در سن 23 سالگی در نقش راننده تاکسی با فیلم سینمایی از ما بهترون به کارگردانی مهرداد فرید در سال 1388 است.ویدا با بازی در نقش نگار فروزان‌فر در سن 26 سالگی در سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی اولین تجربه در تلویزیون به دست آورد ولی در دومین تجربه بازیگری اش در سریال پژمان به کارگردانی سروش صحت و در نقش هدیه نامزد پژمان جمشیدی شناخت شد و با بازی در سریال شمعدونی در سال 1394 شهرت را نیز تجربه کرد.همچنین ویدا با بازی ماه در آب به کارگردانی بهاره ‌مشیری در سال 1392 صحنه تئاتر را تجربه کرد.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری ویدا جوان با حضور در کانون آموزشی حمید سمندریان شروع شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات ویدا جوان با توجه به مصاحبه ها مشخص است که به کتاب، فیلم، سریال، سینما و تئاتر علاقمند می باشد. کلاس آواز رفته و در حال یاد گرفتن ساز می باشد. هر از گاهی نقاشی و طراحی لباس می کند و کتاب صوتی و موسیقی جزئی از رندگی او می باشد.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

vida.javan

وبسایت

ویکی پدیا ویدا جوان

اینستاگرام ویدا جوان

اینستاگرام ویدا جوان که با عبارت های چون اینستا ویدا جوان،اینستاگرام ویدا جوان بازیگر، ویدا جوان instagram نیز سرچ شده است، به آدرس vida.javan است که با تصمیم شخصی این بازیگر از دسترس خارج می باشد.

حواشی

جدایی ویدا جوان از همسرش یا طلاق ویدا جوان از شایعاتی بود که در فضای مجازی به سرعت پخش شد که این بازیگر با انشتار عکسی از خودش و همسرش عنوان کرد که از هم جدا نشده اند.

ویدا جوان و همسرش حسین مهری از شایعات فضای مجازی است و دلیل آن عکس های مشترکی بود که این دو بازیگر با هم گرفته بودند. البته بعدها مشخص شد این دو بازیگر در آن تصاویر فقط به عنوان همکار کنار هم ایستاده اند.

ویدا جوان و حسین مهری
ویدا جوان و حسین مهری

ویدا جوان خواهر رامبد جوان نیز از شایعاتی بود که با عبارت های چون نسبت رامبد جوان و ویدا جوان، ویدا جوان و رامبد جوان چه نسبتی دارن، ویدا جوان چکاره رامبد جوان نیز سرچ می شد.ویدا جوان در برنامه تلویزیونی خلیج فارسی توضیح داد که هیچ نسبتی با رامبد جوان ندارد و نام خانوادگی اش «جوان‌خلیق» است.همچنین ویدا اصالت تهرانی و رامبد اصالت تبریزی دارد.

ویدا جوان و رامبد جوان
ویدا جوان و رامبد جوان

ویدا جوان و سحر قریشی نیز از مواردی است که در اینترنت سرچ شده است. ماجرا این است که ویدا جوان  در مصاحبه ای راجع به مصاحبه سحر قریشی در مورد انتقاد نیکی کریمی گفت: واکنش سحر قریشی دور از انتظار من بوده و برای همین خندیدم. این خنده به قصد مسخره کردن نبوده است و این پاسخ مصاحبه کننده در مورد نظر شخصی بنده بود و نه انتقاد به سحر قریشی.

ویدا جوان و هانیه توسلی دو بازیگر سینما و تلویزیون ایران هستند که شباهت ظاهری بسیاری با هم دارند و خبر هایی مبنی بر نسبت فامیلی این دو هنرمند مطرح شد که هیچکدام صحت ندارد.

ویدا جوان و شاهرخ استخری به همکاری این دو بازیگر در سریال ماه و پلنگ اشاره دارد و سکانس خواستگاری ویدا جوان از شاهرخ استخری در این سریال بسیار پربینده شد.

ویدا جوان و سامان صفاری که در اینترنت جست جو شده است به بازی آن ها در سریال روزهای آبی اشاره داد که سکانس خواستگاری سامان صفاری در نقش بردیا از ویدا جوان در نقش ساره در یک کارتینگ ماشین سواری مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت.

ویدا جوان و سامان صفاری
ویدا جوان و سامان صفاری

آثار ویدا جوان

از ما بهترون

از ما بهترون، اولین فعالیت هنری ویدا جوان در عرصه بازیگری در سن 23 سالگی به کارگردانی مهرداد فرید در سال 1388 است.ویدا در این فیلم نقش راننده تاکسی را به عهده داشت و بازیگرانی چون رضا عطاران،الناز شاکردوست،بهنوش بختیاری،برزو ارجمند،مریم امیرجلالی،مریم سعادت،بیژن بنفشه‌خواه،ارژنگ امیرفضلی،نادر سلیمانی در آن بازی می کردند.

ویدا جوان در سریال زمانه

ویدا جوان با بازی در سریال زمانه علاوه بر این که نخستین تجربه در تلویزیون را به دست آورد با بازی در نقش نگار فروزان‌فر در سن 26 سالگی به عنوان بازیگر شناخته شدسریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی و بازی هنرمندانی چون پریناز ایزدیار،حمید گودرزی،هومن برق‌نورد،شهرام قائدی،مهرانه مهین‌ترابی،حسین محجوب،فریبا متخصص،حسین مهری و...در آذر سال 1391 در 49 قسمت از شبکه سه پخش شد.

ویدا جوان در سریال زمانه
ویدا جوان در سریال زمانه

ویدا جوان درسریال پژمان

ویدا جوان در سریال پژمان، نقش نامزد پژمان جمشیدی را به عهده داشت که همین امر به دیده شدن او کمک کرد.اسم ویدا جوان در پژمان، هدیه نام دارد.سریال پژمان به کارگردانی سروش صحت و هنرپیشگانی چون بهاره رهنما،بیژن بنفشه‌خواه،شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان،سام درخشانی در سال 1391 ساخت شد و از 6 مهر تا 12 آبان سال 1392از شبکه ۳ پخش شد.

ویدا جوان درسریال پژمان
عکس ویدا جوان در پژمان

ملبورن

ملبورن فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی در سال 1392 است که ویدا جوان در ملبورن با پیمان معادی،نگار جواهریان،مانی حقیقی،شیرین یزدان بخش،الهام کردا،روشنک گرامی هم بازی بود.

ویدا جوان در ملبورن
عکس ویدا جوان در ملبورن

ویدا جوان در شمعدونی

ویدا جوان در شمعدونی بازیگر نقش سارا مظاهری (دختر هوشنگ) است. بازی های ویدا در سریال پژمان و شمعدونی به کارگردانی سروش صحت باعث شهرت او شد.در سریال شمعدونی بازیگرانی چون آتنه فقیه نصیری،محمد نادری،امیر کاظمی،رویا میرعلمی،حسن معجونی،محمدرضا داوودنژاد،محسن قاضی مرادی،نگار عابدی،عرفان برزین بازی کردند و این سریال در اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۴ از شبکه سه سیما پخش شد.

ویدا جوان در شمعدونی
عکس ویدا جوان در شمعدونی

آنتیگونه

آنتیگونه تئاتری به کارگردانی روح‌الله ‌جعفری و بازیگرانی چون رویا ‌میرعلمی، ویدا ‌جوان، شهاب ایلکا، کاظم ‌هژیرآزاد، سیامک ‌صفری، حمیدرضا ‌لازمی، امیر ‌جنانی، فرزین ‌صابونی، سحر تهرانچی است که در مرداد 1394 در سالن ‌چهارسو اجرا شد.

ویدا جوان در آنتیگونه
ویدا جوان در نمایش خوانی آنتیگونه

مضحکه شبیه قتل

مضحکه شبیه قتل تئاتری به کارگردانی حسین کیانی و بازیگرای چون شهرام ‌حقیقت ‌دوست، نگار ‌عابدی، حبیب ‌دهقان ‌نسب، علیرضا ‌آرا، الهام ‌پاوه ‌نژاد، مسعود ‌میرطاهری، رویا ‌میرعلمی، ویدا ‌جوان است که از 18 شهریور تا 21 مهر 1394 در تئاتر شهر روی صحنه رفت.

ویدا جوان در مضحکه شبیه قتل
ویدا جوان در مضحکه شبیه قتل

تئاتر جان گز

تئاتر جان گز به کارگردانی نیما دهقان و هنرپیشگانی چون علیرضا آرا، ویدا ‌جوان،سید علی صالحی، ناهید ‌مسلمی، رویا ‌میرعلمی در تماشاخانه سرو سابق در 8 آذر تا 29 دی 1394 روی صحنه رفت.

تئاتر جان گز
ویدا جوان در تئاتر جان گز

ویدا جوان در ماه و پلنگ

ویدا جوان در ماه و پلنگ ایفاگر نقش کتایون نجاتی (دختر عموی فریدون) است و با بازیگرانی چون شاهرخ استخری،بیتا سحرخیز،داریوش ارجمند،پوراندخت مهیمن،آتنه فقیه نصیری،فرهاد جم،شهروز ابراهیمی هم بازی شد. سریال ماه و پلنک به کارگردانی احمد امینی محصول سال 1395 است که در 35 قسمت از شبکه 3 سیما در آبان همان سال پخش شد.

ویدا جوان در ماه و پلنگ
ویدا جوان در ماه و پلنگ

خاطرات هنرپیشه نقش دوم

خاطرات هنرپیشه نقش دوم تئاتری به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی افشین ‌زمانی است که در سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی در تاریخ 18 اردیبهشت تا 21 خرداد 1397 با بازیگران چون محمد ‌معتضدی، ویدا ‌جوان، محمدرضا ‌خادمی، مونا ‌کرمی، جوانه ‌دلشاد، سهیل محزون، مهلا مرادخانی روی صحنه رفت.

ویدا جوان در خاطرات هنرپیشه نقش دوم
ویدا جوان در خاطرات هنرپیشه نقش دوم

زیر همکف

زیر همکف سریال تلویزیونی است که ویدا جوان در آن نقش صبا را به کارگردانی بهمن گودرزی به عهده داشت و بازیگرانی چون بهادر مالکی،هومن شاهی،عزت‌الله مهرآوران،محمود جعفری،نگین معتضدی در آن به ایفای نقش پرداختند. سریال زیر همکف از 22 آذر 1398 از شبکه یک در 23 قسمت به روی آنتن رفت.

ویدا جوان در زیر همکف
ویدا جوان در زیر همکف

آبادان یازده ۶۰

آبادان یازده ۶۰ فیلم سینمایی به کارگردانی مهرداد خوشبخت در سال 1398 است و بازی ویدا جوان در نقش رادیو آبادان در این فیلم در ژانر دفاع مقدس برای او اتفاقی جدید در دوران هنری اش بود.بازیگران این فیلم عبارتند از : علیرضا کمالی،حسن معجونی،نادر سلیمانی،حمیدرضا محمدی،ویدا جوان،شبنم گودرزی،یاسین مسعودی،حسین پوریده،افشین طایی،رضا مسعودی

ویدا جوان در آبادان یازده ۶۰
ویدا جوان در آبادان یازده ۶۰

ویدا جوان در روزهای آبی

ویدا جوان در روزهای آبی بازیگر نقش ساره افشار به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی است و بازیگران چون سامان صفاری،اکبر عبدی،فریبا متخصص،ایرج نوذری،علیرضا جلالی‌تبار در آن بازی کردند. سریال روزهای آبی با نام قبلی «دل خوش» از 23 اردیبهشت 1401 از شبکه پنج پخش شد.

ویدا جوان در آبادان یازده ۶۰
ویدا جوان در روزهای آبی

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

از ما بهترون

1388

در نقش راننده تاکسی

کارگردان: مهرداد فرید

بازیگران: رضا عطاران،الناز شاکردوست،بهنوش بختیاری،برزو ارجمند،مریم امیرجلالی،مریم سعادت،بیژن بنفشه‌خواه،ارژنگ امیرفضلی،نادر سلیمانی

نیش زنبور

1388

کارگردان: حمیدرضا صلاحمند

بازیگران: رضا عطاران،رضا کیانیان،بیتا سحرخیز،مریلا زارعی،الیزابت امینی،ژاله صامتی،پوراندخت مهیمن،مبین عطاری،ویدا جوان

گزارش یک جشن

1389

کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا

بازیگران: ویدا جوان، رضا کیانیان،مریلا زارعی،رویا تیموریان،طناز طباطبایی،داریوش ارجمند،شبنم مقدمی،بهروز شعیبی،اصغر نقی‌زاده

راه طولانی

1390

بازیگر
کارگردان: رضا کریمی

بازیگران: رضا کیانیان،افسانه بایگان،شهرزاد کمال‌زاده،خاطره حاتمی،پرویز پورحسینی،پیام دهکردی،مهرداد ضیایی،بیژن بنفشه‌خواه،مریم کاویانی،خسرو امیرصادقی،امید روحانی،فریبا نادری

یک خواب کوچولو

1390

کارگردان: حسین عامری

زمانه

1390

در نقش نگار فروزان‌فر

کارگردان: حسن فتحی
بازیگران: پریناز ایزدیار،حمید گودرزی،هومن برق‌نورد،شهرام قائدی،مهرانه مهین‌ترابی،حسین محجوب

پژمان

1391

در نقش هدیه نامزد پژمان

کارگردان: سروش صحت
بازیگران: بهاره رهنما،بیژن بنفشه‌خواه،شقایق دهقان،اردشیر کاظمی،اصغر حیدری،رضا کریمی،محمدعلی تقوی،آرشام طالبی،محمد پارسا قره‌خانلو،هوشنگ حریرچیان،پژمان جمشیدی، سام درخشانی

جان به حراج

1392

کارگردان: سید حامد محسن‌پور

ملبورن

1392

کارگردان: نیما جاویدی

بازیگران: پیمان معادی،نگار جواهریان،مانی حقیقی،شیرین یزدان بخش،الهام کردا،روشنک گرامی،ویدا جوان،علیرضا استادی

تئاتر ماه در آب

1392

فرهنگسرای اندیشه

کارگردان: بهاره ‌مشیری

بازیگران: آنا ‌نعمتی، علی ‌سرابی، پروین قایم مقامی، هومن ‌کیایی، هنگامه حمیدزاده، ویدا ‌جوان، علی ‌تاجمیر، بهاره ‌مشیری

آسمان من

1393

کارگردان: محمدرضا آهنج

بازیگران: دانیال حکیمی،حسن پورشیرازی،آتیلا پسیانی،امین حیایی،پژمان بازغی،سام درخشانی،حامد بهداد،امیر آقایی،ویدا جوان

شمعدونی

1394

در نقش سارا مظاهری (دختر هوشنگ)

کارگردان: سروش صحت

بازیگران: آتنه فقیه نصیری،محمد نادری،امیر کاظمی،رویا میرعلمی،حسن معجونی،محمدرضا داوودنژاد،محسن قاضی مرادی،نگار عابدی،عرفان برزین

تئاتر آنتیگونه

1394

سالن ‌چهارسو

کارگردان: روح‌الله ‌جعفری

بازیگران: رویا ‌میرعلمی، ویدا ‌جوان، شهاب ایلکا، کاظم ‌هژیرآزاد، سیامک ‌صفری، حمیدرضا ‌لازمی، امیر ‌جنانی، فرزین ‌صابونی، سحر تهرانچی

تئاتر مضحکه شبیه قتل

1394

تئاتر شهر

کارگردان: حسین کیانی

بازیگران: شهرام ‌حقیقت ‌دوست، نگار ‌عابدی، حبیب ‌دهقان ‌نسب، علیرضا ‌آرا، الهام ‌پاوه ‌نژاد، مسعود ‌میرطاهری، رویا ‌میرعلمی، ویدا ‌جوان

جان گز

1394

تماشاخانه سرو سابق

کارگردان: نیما دهقان

بازیگران: علیرضا آرا، ویدا ‌جوان،سید علی صالحی، ناهید ‌مسلمی، رویا ‌میرعلمی

ماه و پلنگ

1395

در نقش کتایون نجاتی (دختر عموی فریدون)

کارگردان: احمد امینی

بازیگران: شاهرخ استخری،بیتا سحرخیز،داریوش ارجمند،پوراندخت مهیمن،آتنه فقیه نصیری،فرهاد جم،شهروز ابراهیمی،فرشید نوابی،امیرمحمد زند،صدرالدین شجره

نامه آخر

1396

کارگردان: دانش اقباشاوی

تئاتر به مناسبت ورود اشکان

1396

کارگردان: رضا دادوئی

دیوار شیشه‌ای

1396

کارگردان: ساموئل خاچیکیان

بازیگران: پوری بنایی،هما روستا،ویدا جوان،ژاله سام،عباس محبوب

سارق روح

1396

در نقش زن خلافکار

کارگردان: احمد معظمی

بازیگران: دانیال حکیمی،ایرج نوذری،محمود پاک نیت،متین ستوده،ساناز سعیدی،نگین معتضدی،الناز حبیبی،ویدا جوان،علیرام نورایی،علیرضا جلالی تبار،بهرام ابراهیمی،ابوالفضل همراه،بهنوش بختیاری،کمند امیرسلیمانی،شیوا خسرومهر،نبی الله پیرهادی،ساغر عزیزی

سرکوفت

1397

کارگردان: کریم رجبی

آکاردئون

1397

کارگردان:آرمان زرین‌کوب

تئاتر خاطراتِ هنرپیشهٔ نقشِ دوّم

1397

سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی

نویسندگی: بهرام بیضایی

بازیگران: محمد ‌معتضدی، ویدا ‌جوان، محمدرضا ‌خادمی، مونا ‌کرمی، جوانه ‌دلشاد، سهیل محزون، مهلا مرادخانی، علی لبیبیان، وحید ‌کلیایی، نریمان ‌عابدی، کاوه ‌دوستی، احمد ‌حامدی، حسین صفا، سبا ‌امیری، سید ‌علی ‌موسوی، حمیدرضا ‌خلیلی، مهسا طهوری، فرناز خوش نیت، آرش تخیری، افشین ‌زمانی، مونا ‌کرمی

زیر همکف

1398

در نقش صبا

کارگردان: بهمن گودرزی

بازیگران:بهادر مالکی،هومن شاهی،عزت‌الله مهرآوران،محمود جعفری،سمیرا حسینی،پریسا مقتدی،نگین معتضدی،پریسا گلدوست،سامان دارابی،یزدان فتوحی

سرگذشت قصه برکه

1398

کارگردان: سیدجمال سیدحاتمی

تئاتر زیبایی گاهی زن است

1398

کارگردان: سهراب حسینی

بازیگران:هومن ‌برق ‌نورد، بهاره ‌افشاری،ویدا جوان

آبادان یازده ۶۰

1398

در نقش رادیو آبادان

کارگردان: مهرداد خوشبخت

بازیگران: علیرضا کمالی،حسن معجونی،نادر سلیمانی،حمیدرضا محمدی،ویدا جوان،شبنم گودرزی،یاسین مسعودی،حسین پوریده،افشین طایی،رضا مسعودی

موافقت اصولی

1398

کارگردان: امیر پورکیان

بازیگران:بهاره افشاری،آرمان درویش،بیتا فرهی،بنیامین بهادری،علی استادی،ویدا جوان

سگ‌بند

1398

در نقش عسل دوست سیما، دختر عفت خانم

کارگردان: مهران احمدی

بازیگران: امیر جعفری،بهرام افشاری،سیروس گرجستانی،نازنین بیاتی،بهاره کیان‌افشار،ناهید مسلمی،میرطاهر مظلومی،عزت‌الله مهرآوران،سیامک صفری،علی تقی‌پور،مهران احمدی

گرمابه

1398

کارگردان: شاهد احمدلو

مکورموم

1399

کارگردان: نیما شاهرخ شاهی

تئاتر جیرجیرک

1399

در پردیس ‌سپند ‌

کارگردان: آرش ‌سنجابی

بازیگران: شکیبا آدینه، پویا ‌امینی، پرهام امینی، ایمان ‌اصفهانی، ویدا ‌جوان، رها ‌حاجی ‌زینل، پرستو حمیدی، ستایش ‌رجایی‌نیا، پردیس ‌زارع، نازنین ‌صلح ‌جو، دانیال عبادی، رازیما ‌میرزایی، پریسا ‌محسنی، حمیدرضا ‌نعیمی، سیدجواد ‌یحیوی

روزهای آبی

1400

در نقش ساره افشار

کارگردان: محمدرضا حاجی غلامی

بازیگران: سامان صفاری،اکبر عبدی،فریبا متخصص،ایرج نوذری،علیرضا جلالی‌تبار،امیر غفارمنش،نادر سلیمانی،علی سلیمانی،مهران رجبی،رامین ناصرنصیر،افشین سنگ‌چاپ،مرتضی زارع

مسافران

1401

کارگردان: سیروس حسن پور

بازیگران: حمیدرضا محمدی،حبیب دهقان نسب،زهره نعیمی،ویدا جوان،شهرام قائدی،آشا محرابی،نسرین بابایی

اسفندیار

1401

در نقش آدم کش به نام شماره یک

کارگردان: سهراب حسینی

بازیگران:پانته آ بهرام،الهام کردا،لیندا کیانی،ستاره اسکندری،ویدا جوان،سهیل مستجابیان،سارا رسول زاده

سریال تمام رخ

1401

کارگردان: محمود معظمی

بازیگران: رحیم نوروزی، آرش آصفی، معصومه بافنده، احسان امانی، ویدا جوان، نگین صدق گویا، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، کاظم هژیرآزاد، رحمان باقریان، علیرام نورایی، شیدا یوسفی، مهوش صبرکن و وحید نفر


13 حقیقت جالب درباه ویدا جوان

  1. سمیه جوان خلیق نام اصلی ویدا جوان است.
  2. ویدا در سن 23 سالگی با فیلم از ما بهترون بازیگری را تجربه کرد.
  3. بازیگر نقش نگار فروزان‌فر در سریال زمانه درباره نحوه انتخابش می گوید که از طریق برنامه‌ی ریز تله فیلم «یک خواب کوچولو» به حسن فتحی معرفی شدم که پس از تست از میان چند نفر، برای بازی در این سریال انتخاب شدم.
  4. ویدا جوان هیچ نسبت فامیلی با رامبد جوان ندارد.
  5. ویدا در عرصه مدلینگ نیز فعالیت دارد.
  6. رنگ چشم ویدا جوان سبز است.
  7. ازدواج ویدا جوان با حسین مهری شایعه است.
  8. ویدا متاهل می باشد و همسرش آیلا تهرانی می باشد.
  9. مهریه ویدا جوان 7 هزار شاخ گل رز هلندی می باشد.
  10. بازیگر نقش سارا در سریال شمعدونی شهرت را به دست آورد.
  11. اینستاگرام ویدا جوان از دسترس خارج شده است.
  12. سروش صحت به عنوان کارگردان با دو مرتبه هماری بیشترین اعتماد را به وی داشته است.
  13. برای بازی در فیلم آبادان یازده شصت،3 روز لهجه آبادانی تمرین کرده است.

مصاحبه

مصاحبه ویدا جوان به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه گزیده‌ی گفتگوی وی را برنامه دید آرت را می بینید.


ویدا جوان در مصاحبه ای با روزنامه هفت صبح درباره نقش هدیه در سریال پژمان این چنین می گوید:

روزی که آقای صحت درباره هدیه سریال «پژمان» با من صحبت کرد یک جمله گفت: «نامزد یک سریال فوتبالیست که فقط به خاطر پول و شهرت با او نامزد کرده.» این برای من یک دسته از خانم های مادی گرای اجتماع را در ذهنم ساخت که متاسفانه روز به روز هم تعدادشان دارد زیادتر می شود.

این باعث شد سراغ تیپ بروم تا فقط خصوصیات اخلاقی اصلی اش یعنی رفتار زننده او دیده شود. ضمن این که شخصیت و رفتار پژمان این نامزد را می طلبید. در «شمعدونی» ماجرا فرق می کند. توی پرانتز بگویم اصلا دوست ندارم کلیشه شوم و بازیگر کمدی باقی بمانم برای همین سعی کردم تفاوت عمیقی ایجاد کنم. البته این اواخر از بعضی ها می شنوم که فرقی نکرده و همان است که در «پژمان» دیدیم.

بازیگر نقش سارا در سریال شمعدنی در باره نقشش این چنین می گوید:

من راجع به نقش خودم خیلی از آقای صحت می پرسیدم، چرا سارا پزشکی است که نمی تواند تشخیص دهد مگر می شود؟این اتفاقات عجیب نبود ولی من می خواستم بدانم چرا؟ سارا کم هوش است؟ به زور خانواده رفته پزشکی خوانده؟ به این رشته علاقه ندارد؟ که در ادامه فهمیدم اعتماد به نفس ندارد و وقتی هول می شود کلا قاطی می کند.

این بازیگر خوش چهره درباره بازیگر کمدی بودن گفت: هرکس باید طبق سلیقه و علاقه اش عمل کند. کار کمدی از من انرژی مضاعف می گیرد. ضمن این که بازیگر وقتی نقشی را می پذیرد برای آن یک برون ریزی انجام می دهد. من فکر می کنم اگر آدم همه اش در یک قالب بازی کند یک سری حس ها بیرون ریخته نمی شود و این به شخص من صدمه می زند و از تعادل خارج می کند. فکر می کنم برای بازیگری ام لازم است نقش های متعدد را در ژانرهای مختلف تجربه کنم و ابعاد مختلف را در هنر بازیگری ام پرورش و رشد بدهم.

عکس ویدا جوان

عکس ویدا جوان

عکس شخصی از ویدا جوان

عکس ویدا جوان
ویدا جوان در جشنواره فیلم فجر
عکس ویدا جوان
عکس جدید ویدا جوان
عکس ویدا جوان
عکس مدلینگ ویدا جوان
عکس ویدا جوان
عکس اینستاگرام ویدا جوان
عکس ویدا جوان
عکس زیبا از ویدا جوان
عکس ویدا جوان
عکس های ویدا جوان



عکس ویدا جوان
عکس ویدا جوان
عکس ویدا جوان
عکس مدلینگ از ویدا جوان


پرسش های متداول

ویدا جوان متولد چه سالی است؟
 ویدا جوان متولد ۳۱ مرداد سال ۱۳۶۵ است.
سن ویدا جوان؟
سن ویدا جوان 36 سال است.
قد وزن ویدا جوان؟
قد ویدا جوان 160 سانتی متر و حدود 50 کیلو وزن دارد.
رنگ چشم ویدا جوان ؟
سبز
نام اصلی ویدا جوان؟
سمیه جوان خلیق
ویدا جوان اینستاگرام؟
اینستاگرام ویدا جوان به آدرس vida.javan است
ویدا جوان در شمعدونی؟
ویدا جوان در شمعدونی بازیگر نقش سارا مظاهری است.
ویدا جوان خواهر رامبد جوان است؟
خیر. این دوبازیگر هیچ نسبی با هم ندارند.
ویدا جوان در ماه و پلنگ؟
ویدا جوان در ماه و پلنگ بازیگر نقش کتایون نجاتی است.
اسم ویدا جوان در پژمان؟
هدیه
ویدا جوان در برنامه دورهمی؟
ویدا جوان در برنامه دورهمی حضور نداشته است.
ویدا جوان مجرد یا متاهل؟
متاهل

سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی ویدا جوان بازیگر سینما و تلویزیون ایران که با بازی در نقش هدیه در سریال پژمان و سارا در سریال شمعدونی شهرت را به دست آورد را بررسی کردیم.در مطلبی دیگر بیوگرافی معصومه بافنده بازیگر سریال تمام رخ با عکس های جدید پرداختیم که در صورت تمایل میتوانید مطالعه کنید.اگر شما هم طرفدار این بازیگر هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری ایشان می دانید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 2 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد