hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی میترا حجار از تولد تا سیمرغ و بازداشت

بیوگرافی میترا حجار از تولد تا سیمرغ و بازداشت

میترا حجار بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. بیوگرافی میترا حجار را با اطلاعاتی از همسرش، اینستاگرام میترا حجار و اتفاقات منجر شده به بازداشت او را می خوانید.

میترا حجار(MitraHajjar) بازیگر متولد سال 1355 است که برای بازی در نقش مهتاب در فیلم متولد ماه مهر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سن 23 سالگی شد.

میترا با اجرا در برنامه «گپی با هنرمندان» در شبکه جام و جم اولین تجربه تصویری در جلوی دوربین را به دست آورد و در سال 1376 در حالی که 21 سال سن داشت فیلم سینمایی غریبانه را بازی کرد.

حجار در آخرین فعالیت های بازیگری در سریال جزیره و فیلم سینمایی بی مادر به ایفای نقش پرداخته است و در فیلم های سینمایی سگ کشی،نارنجی پوش،قارچ سمی، دلتنگی های عاشقانه و خداحافظی طولانی بهترین بازی را ارائه کرد اما با بازی در سریال پلیس جوان که از شبکه سه سیما پخش می شد شهرت را به دست آورد.

میترا حجار که سابقه همکاری با کارگردان‌های بزرگی همچون مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش و بهرام بیضایی را در کارنامه هنری دارد در روز شنبه 12 آذر 1401 در منزل بازداشت شد.اگر شما هم به دنبال اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری و حواشی این بازیگر مشهور هستید این مطلب را تا انتها بخوانید.

 میترا حجار
 میترا حجار

مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

میترا حجار

تاریخ تولد

۱۴ بهمن ۱۳۵۵

محل تولد

مشهد

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

دلو

مشخصات فیزیکی

قد

172 سانتی متر

وزن

58 کیلو وزن

رنگ چشم

قهوه 

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

محمدحسن حجار

نام مادر

مهری جاهد

نام برادر

مجتبی حجار

نام خواهر

مریم حجار

مشخصات تحصیلی

مدرسه

ریاضی و فیزیک

رشته تحصیلی

کارگردانی سینما

مدرک

لیسانس

بهترین آثار

نام اثر

نقش

سال

متولد ماه مهر

 مهتاب

1378

سگ کشی

-

1379

پلیس جوان

نیلوفر مهرجو

1380

قارچ سمی

بیتا سفیری

1380

صورتی

سحر ماهان

1381

نارنجی پوش

 نوایی

1390

دلتنگی‌های عاشقانه

فرشته

1391

خداحافظی طولانی

 -

1393


بیوگرافی کامل میترا حجار

کودکی و اوایل زندگی

میترا حجار در روز پنجشنبه 14 بهمن 1355(سال نهنگ) در مشهد به دنیا آمد و هم اکنون 55 سال سن دارد. قد میترا حجار 172 سانتی متر و 58 کیلو وزن دارد.

 میترا حجار
کودکی میترا حجار

 خانواده

خانواده میترا حجار پنج نفره است. پدرش محمدحسن و مادرش مهری جاهد نام دارند. میترا فرزند اول خانواده است و یک خواهر به نام مریم و یک برادر به نام مجتبی دارد.

تحصیلات

تحصیلات میترا حجار در رشته کارگردانی سینما از کشور آمریکا است. او در دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک ختحصیل کرده است.

میترا حجار و همسر و فرزندش

میترا حجار و همسر و فرزندش، میترا حجار و همسرش، همسر میترا حجار، عکس میترا حجار و همسر و فرزندش، ازدواج میترا حجار و سینا حجازی از مواردی است که در اینترنت بسیار سرچ شده است. اما پاسخ این سوال که میترا حجار مجرد است یا متاهل را باید از صحبتش در یک مصاحبه گرفت. میترا مجرد است. میترا حجار در برنامه دورهمی درباره علت مجرد بودنش گفت: در واقع هنوز هیچ بدبختی را پیدا نکردم که خوشبختش کنم (باخنده) مشخص است.

شایعاتی از ازدواج میترا حجار با سینا حجازی خواننده پاپ منتشر شده که صحت ندارد. عکس های دو نفره میترا حجار و سینا حجازی نیز رنگ و بویی از عکسهای زن و شوهری ندارند.

یکی از مسائلی که به شایعه ازدواج این خانم بازیگر دامن زد انتشار عکسی در اینستاگرام میترا حجار بود که در توضیح آن نوشته شده بود :من و پسرم علیرضا. درواقع این پسر بازیگر نقش پسر میترا حجار در یک فیلم است.

میترا حجار و سینا حجازی
میترا حجار و سینا حجازی

شروع فعالیت

شروع فعالیت میترا حجار در عرصه هنر با مجری گری رقم خورد. میترا اولین تجربه تصویری را در سال 1375وقتی 20 سال سن داشت با معرفی مرحوم مسعود رسام، به عنوان مجری برنامه ده قسمتی «گپی با هنرمندان» در شبکه جام و جم شروع کرد. اما در سال 1376 با نقش پروین در فیلم سنیمایی غریبانه به کارگردانی احمد امینی جلوی دوربین رفت و در سال 1380 با بازی در سریال پلیس جوان در نقش نیلوفر مهرجو شهرت را تجربه کرد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات میترا حجار یکی دوتانیست. این بازیگر به عکاسی علاقه دارد و گاهی نقاشی هم می کشد و حضور فعالی در عرصه موسیقی به عنوان دکلمه خوان در اجرای  لوریس چکناواریان داشته است.

میترا حجار محیط زیست که جست و جوی زیادی در فضای مجازی دارد نیز به فعالیت های میترا در این حوزه بر می گردد. حجار به عنوان سفیر محیط زیست بنیاد نیکوکاری کمک (کیش مهر کتایون) فعالیت می کند و از فعالان و حامیان فوک های خزری در ایران است. همچنین این بازیگر ترجمه کتابی را در زمینه روانشناسی انجام داده است و با توجه به عکس هایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارد می توان فهمید که به دوچرخه سواری، سفر و طبیعت علاقه ای ویژه ای دارد.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

mitra.hajjar

وبسایت

ویکی پدیا میترا حجار

اینستاگرام میترا حجار

اینستاگرام میترا حجار به آدرس mitra.hajjar است که 441 هزار فالور است، صفحه میترا در اینستاگرام تیک آبی دارد و 288 صفحه دیگر را دنبال می کند. حجار در اینستاگرام تاکنون 446 پست بارگزاری کرده است و اولین پست را در تاریخ 19 آگوست 2014 مصادف با سه شنبه 28 مرداد 1393 به اشتراک گذاشته که تاکنون 2955 لایک و 74 کامنت برای این پست ثبت شده است.  

 میترا حجار
عکس شخصی میترا حجار

حواشی

شایعه ممنوع‌ الکاری

شایعه ممنوع‌ الکاری میترا حجار به دلیل انتشار عکس های غیرمتعارف حجار به گوش می رسید اما این بازیگر بعد از 7 سال به ایران بازگشت و بدون مشکل به فعالیت هایش ادامه داد. این هنرمند در سال 1383 زمانی که در آمریکا بود در فیلم های «این ترانه عاشقانه نیست» به کارگردانی رحمانی رضایی، فیلم «استلینای آبی» به کارگردانی گابریل اسکات و «شکارچی» به کارگردانی رفیع پیتز بازی کرد. خبر بازی حجار در فیلم های آمریکایی در داخل کشور واکنش تند مسئولان وقت وزارت ارشاد را به همراه داشت.

پست میترا حجار درباره اعدام روح الله زم

میترا حجار بعد از انتشار خبر اعدام روح الله زم مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز پست جنجالی را منتشر کرد که با واکنش هایی روبرو شد. در ادامه متن پست این بازیگر را بخوانید:

«سال‌ها پیش به مراسم افطار یکی از مسئولین دعوت شده بودم، من خیلی آدم جمع نیستم و حتی‌المقدور سعی می‌کنم از حضور در مراسم اجتناب کنم، اما آن زمان فکر می‌کردم شاید فرصتی پیش بیاید که با آن شخص در مورد قانون حمایت از حیوانات صحبت کنم.

این فرصت پیش نیامد، اما در طول مراسم ذهن من درگیر غذاهای فراوان و رنگارنگی بود که روی میزها بود و فکر می‌کردم که پسماند این همه غذا چه می‌شود؟ طاقت نیاوردم و با مسئول پذیرایی سالن صحبت کردم و قرار شد که بعد مراسم منتظر بمانم و غذاها را تحویل بگیرم؛ ۱- به دلیل کاهش حجم پسماندِ تر ۲- غذا دادن به حیوانات گرسنه. (طبق مصوبه وزارت بهداشت نمی‌شود ته‌مانده غذاها را به دلیل غیر بهداشتی بودن برای اطعام مساکین استفاده کرد.)

مراسم تمام شد و همه رفتند، چندتایی از همکاران من از این حرکت خیلی ناراحت شدند و حتا به من گفتند که من آبرویشان را بردم ولی من منتظر ماندم که ته مانده غذاها را بگیرم. آخرین نفر حاج آقا زم سر رسید و خیلی کنجکاو شد که من چه کار می‌کنم. وقتی برایش توضیح دادم خیلی خوشش آمد.

آن شب در کانال تلگرام‌اش مطلبی برای من نوشت که یکی از دوستان برای من فرستاد. برای من خیلی دلگرم کننده بود نه به این خاطر که از هوش و ذکاوت من تعریف کرده بود بلکه بیشتر به این خاطر که او نسبت به من «بی‌تفاوت» نبود. امروز صبح وقتی خبر اعدام فرزندش را خواندم احساس کردم که من هم نمی توانم نسبت به مرگ فرزند او بی‌تفاوت باشم.

خبر این حکم مرا خیلی ناراحت کرد. من نه از منظر سیاسی، امنیتی، قضایی یا عقیدتی، بلکه از منظر انسانی فکر می‌کنم یک فرزند «برای پدر و مادرش» هرچقدر هم ناخلف باشد، جگر‌گوشه ‌آنهاست و با همه اشتباهاتش هنوز کورسوی امیدی در دل‌شان هست که به «راه راست» برگردد. من هرگز به شخصه اخبار او را دنبال نکردم و می‌دانم خیلی از مطالبی که منتشر می‌کرد درست نبود. شاید علیه شخص خود من هم در آن سایت مطلب نوشته باشد یا علیه خیلی از دوستان من.

اما من به مرگش راضی نبودم. اول به دلیل ساده‌ای که قبلا هم گفته‌ام که از نظر من جان گرفتن تنها در دستان کسی‌ست که جان می‌دهد و دوم آن‌که به ما یاد داده‌اند که اسلام دین بخشش و رحمت است و برآن است که «گمراهان را به راه راست هدایت کند.» به ما این‌طور آموخته‌اند که تاریخ صدر اسلام پر از داستان‌هایی با چنین مضامینی‌ست، به عنوان مثال آن شخصی که هر روز بر سر پیامبر اسلام آشغال می‌ریخت و روزی که نریخت پیامبر نگران شد و به خانه او رفت و دید که آن شخص مریض است و از او عیادت کرد و این باعث شد که آن شخص به اسلام ایمان بیاورد.

شاید این فلسفه بخشش است که امروز میلیون‌ها نفر پیرو برای اسلام جمع کرده، در حالی که دیکتاتورهایی مانند استالین یا ایدی‌امین با تمام قدرت‌شان و علی‌رغم ترسی که در دل مردم افکنده بودند دوام نیاوردند. (شاید هم من اشتباه می‌کنم.) من به عنوان یک انسان نه چیزی بیشتر، وظیفه خودم می‌دانم که به حاج‌آقا زم و خانواده‌اش مرگ فرزندش، که آخرین بارقه کورسوی امید در قلبشان را خاموش کرد تسلیت بگویم و امیدوارم روح‌‌ فرزند او در آرامش باشد.»

پست میترا حجار پیرامون اعدام روح الله زم
پست میترا حجار درباره اعدام روح الله زم

واکنش حمید رسایی به پست میترا حجار درباره روح‌الله زم

حمید رسایی نماینده سابق مجلس و عضو جبهه پایداری روز 23 آذر 1399 که موضع هایش بیشتر انتقادات فراوانی را متوجه او می کند به نوشتار میترا حجار درباره حکم اعدام روح الله زم واکنش نشان داد و نوشت؛

تعجب نکنید اگر همین روزها #میترا_حجار در یکی از پربیننده ترین شبکه های صدا و سیما به عنوان نقش اول یک سریال ایفای نقش کند، دلیلش روشن است، متنی که در اعتراض به اعدام روح الله زم و همدردی با پدرش نوشت.

بازداشت

خبر بازداشت میترا حجار در روز شنبه 12 آذر 1401 در رسانه‌ها دست به دست شد. مهدی کوهیان «عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان» اعلام کرد میترا حجار پس از تفتیش منزل بازداشت شد و هنوز علت دستگیری روشن نیست.به گزارش خبرگزاری ایرنا میترا حجار به همراه الناز شاکردوست، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی جهت پاسخگویی در مورد «انتشار مطالب غیرمستند و تحریک‌آمیز» به دادسرا احضار شده بودند. 

آثار میترا حجار

غریبانه

غریبانه نخستین تجربه بازیگری میترا حجار در سال 1376 به کارگردانی احمد امینی است. میترا در حالی که 21 سال سن داشت بازیگری را با سینما و با فیلم غریبانه شروع کرد و ستارگانی چون ابوالفضل پورعرب،هدیه تهرانی،محمدرضا داوودنژاد،نادیا دلدار گلچین،بهزاد خداویسی در این فیلم حضور داشتند.

میترا حجار در فیلم سینمایی غریبانه
میترا حجار در فیلم سینمایی غریبانه

 متولد ماه مهر

متولد ماه مهر فیلم سینمایی به کارگردانی احمدرضا درویش محصول سال 1378 است که میترا حجار در این فیلم نقش مهتاب را در کنار بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، محمود عزیزی، لاله اسکندری، ایمان اشراقی،صبا کمالی بازی می کرد. بازیگر نقش مهتاب در فیلم سینمایی متولد ماه مهر در سن 23 سالگی نخستین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر کسب کرد و در سال 1379 کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن در چهارمین دوره جشن خانه سینما شد.

 میترا حجار در فیلم سینمایی متولد ماه مهر
 میترا حجار در فیلم سینمایی متولد ماه مهر

میترا حجار فیلم اعتراض

میترا حجار فیلم اعتراض که در اینترنت سرچ شده است به بازی او در فیلم سینمایی اعتراض به کارگردانی  مسعود کیمیایی اشاره دارد که در نقش لادن با داریوش ارجمند،محمدرضا فروتن،مهدی فتحی،بیتا فرهی،پارسا پیروزفر،پولاد کیمیایی،کیانوش گرامی،رامین پرچمی،شیلا خداداد،رامبد شکرابی هم بازی شد.

میترا حجار فیلم اعتراض
میترا حجار در فیلم اعتراض

میترا حجار در سگ کشی

میترا حجار در سگ کشی، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سال 1379 شد.فیلم سینمایی سگ گشی به کارگردانی بهرام بیضایی و بازی هنرمندانی چون مژده شمسایی،مجید مظفّری،میترا حجار،رضا کیانیان،داریوش ارجمند،احمد نجفی،حسن پورشیرازی،فردوس کاویانی،مهتاب نصیرپور،رابعه اسکویی،اسماعیل شنگله،حبیب دهقان‌نسب،بهزاد فراهانی و...در سال 1380 پرفروش‌ترین فیلم سال شد.

پوستر  سگ کشی
پوستر فیلم سگ کشی

 میترا حجار در پلیس جوان

میترا حجار در پلیس جوان، نقش نیلوفر مهرجو را به کارگردانی سیروس مقدم در سال 1380 به عهده داشت و هنرمندانی چون داریوش ارجمند،شهاب حسینی،پروانه معصومی،سعید نیکپور،فرهاد اصلانی،مریلا زارعی در این سریال بازی کردند.بازیگر نقش نیلوفر در پلیس جوان در حالی که 25 سال سن داشت شهرت را در این سریال تلویزیون که از شبکه 3 سیما پخش می شد تجربه کرد.

میترا حجار در پلیس جوان
عکس میترا حجار در پلیس جوان

میترا حجار در فیلم رخساره

میترا حجار در فیلم رخساره به کارگردانی امیر قویدل بازیگر نقش تینا مسرور است و با بازیگرانی چون محمدعلی سپانلو،شهاب حسینی،آذر غلامی،آرین خلج،مهسا مهجور هم بازی شد.

میترا حجار در فیلم رخساره
میترا حجار در فیلم رخساره

 میترا حجار در قارچ سمی

میترا حجار در قارچ سمی،بازیگر نقش بیتا سفیری به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور در سال 1380 است. حجار برای این نقش نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و هنرمندانی چون جمشید هاشم‌پور،فرهاد قائمیان،رؤیا تیموریان،انوشیروان ارجمند، آتنه فقیه نصیری در این فیلم سینمایی بازی کردند.

میترا حجار در  قارچ سمی
عکس میترا حجار در قارچ سمی

 صورتی 

صورتی، برای میترا حجار در نقش سحر ماهان به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1381 اتفاق افتاد و برای این نقش نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.در فیلم سینمایی صورتی بازیگرانی چون رامبد جوان،فقیهه سلطانی،رضا شفیعی‌جم،مهران رجبی،مهدی صباغی،پرهام کرمی،ایلیا شهیدی‌فر حضور داشتند.

میترا حجار در فیلم صورتی
میترا حجار در فیلم صورتی

 نارنجی پوش

نارنجی پوش فیلم سینمایی به کارگردانی داریوش مهرجویی و بازیگرانی چون حامد بهداد،لیلا حاتمی،طناز طباطبایی،فردوس کاویانی،همایون ارشادی،اردشیر رستمی،امید روحانی در ژانر کمدی سیاه  محصول سال 1390 است. میترا حجار برای فیلم نارنجی پوش، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای نقش نوایی شد.

میترا حجار درنارنجی‌پوش
میترا حجار در نارنجی‌پوش

 دلتنگی‌های عاشقانه 

دلتنگی‌های عاشقانه فیلم سینمایی به کارگردانی رضا اعظمیان محصول سال ۱۳۹۱ است و هنرمندانی چون محمدرضا فروتن،رویا تیموریان،شاهرخ فروتنیان،سیامک اطلسی و مییترا حجار در نقش فرشته بازی می کردند. میترا حجار برای فیلم دلتنگی‌های عاشقانه  برنده بهترین بازیگر زن  در جشنواره فیلیپین شد.

میترا حجار در دلتنگی‌های عاشقانه
میترا حجار در دلتنگی‌های عاشقانه

  میترا حجار در آتش بس 2

 میترا حجار در آتش بس 2، نقش ترانه همسر خسرو ( بهرام رادان ) را به کارگردانی تهیمنه میلانی در سال 1392 بازی کرد.

میترا حجار در آتش بس 2
میترا حجار در آتش بس 2

خداحافظی طولانی

خداحافظی طولانی فیلم سینمایی به کارگردانی  فرزاد مؤتمن محصول سال 1393 است و بازیگرانی چون سعید آقاخانی،میترا حجار،ساره بیات در آن به ایفای نقش پرداختند. میترا حجار برای فیلم سینمایی خداحافظی طولانی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.

میترا حجار در خداحافظی طولانی
 میترا حجار در خداحافظی طولانی

 میترا حجار در فیلم این زن حقش را میخواهد

 میترا حجار در فیلم این زن حقش را میخواهد بازیگر نقش فرزانه به کارگردانی محسن توکلی در سال 1395 است.

میترا حجار در فیلم این زن حقش را میخواهد
میترا حجار در فیلم این زن حقش را میخواهد

میترا حجار و حسین یاری

میترا حجار و حسین یاری  به بازی آن ها در فیلم سینمایی یادم تو رو فراموش ساخته علی عطشانی اشاره دارد.  میترا حجار و حسین یاری در نقش شهلا جاهد و ناصر محمدخانی با بازیگرانی چون ماه‌چهره خلیلی،مازیار فلاحی،آزاده مهدی زاده،خشایار راد،بیتا عطشانی در سال 1394 هم بازی شدند و حجار برای این نقش برنده بهترین بازیگر زن در جشنواره ایرانی سانفرانسیسکو شد.

میترا حجار در یادم تو رو فراموش 
میترا حجار و حسین یاری در یادم تو رو فراموش 

  میترا حجار در دیوار به دیوار

میترا حجار در دیوار به دیوار با هنرپیشگانی چون  فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، امیرمهدی ژوله و علی شادمان به کارگردانی سامان مقدم در سال 1397 هم بازی شد.

 میترا حجار در دیوار به دیوار
 میترا حجار در دیوار به دیوار

 میترا حجار در فیلم سامورایی در برلین

میترا حجار در فیلم سامورایی در برلین در نقش زن راننده به کارگردانی مهدی نادری در سال 1397 به ایفای نقش پرداخت و هنرمندانی چون حمید فرخ‌نژاد،امیرمهدی ژوله،میرطاهر مظلومی،هومن حاجی عبداللهی،سامان صفاری،نادر مشایخی در این فیلم حضور داشتند.

میترا حجار در فیلم سامورایی در برلین
میترا حجار در فیلم سامورایی در برلین

 میترا حجار در فیلم جزیره

میترا حجار در فیلم جزیره نقش مهشید را به عهده دارد و  بازیگرانی چون امیر مقاره، هنگامه قاضیانی، غزل شاکری، محمدرضا فروتن، کاظم سیاحی، حمیدرضا پگاه، حمیدرضا روحی در این سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردانی سیروس مقدم بازی کردند.

سوتی میترا حجار در جزیر یا گاف عجیب میترا حجار در سریال جزیره از مواردی است که در اینترنت بسیار جست و جو شده است اما به این اشاره دارد که انتشار یک ویدئو از میترا حجار در شبکه‌های اجتماعی که ادعا می‌کند این بازیگر دیالوگ خود را فراموش کرده و قصد دارد از روی سناریو بخواند.

میترا حجار در جزیره
میترا حجار در سکانس جنجالی جزیره

لیست فیلم های میترا حجار

نام

سال

توضیحات

غریبانه

1376

در نقش پروین

کارگردان: احمد امینی

بازیگران: ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی و ...

فریاد

1377

کارگردان:مسعود کیمیایی

بازیگران: محمدرضا فروتن، عنایت بخشی و ...

متولد ماه مهر 

1378

در نقش مهتاب

برنده بهترین بازیگر نقش اول در هجدهمین جشنواره فجر

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول در خانه سینما

کارگردان:  احمدرضا درویش 

بازیگران: محمدرضا فروتن، لاله اسکندری و ...

اعتراض

1378

در نقش لادن

کارگردان: مسعود کیمیایی

بازیگران: داریوش ارجمند، محمدرضا فروتن و ...

شب‌های تهران

1379

در نقش شیرین قوامی

کارگردان: داریوش فرهنگ

بازیگران: شقایق فراهانی، فرهاد آئیش و ...

سگ‌کُشی

1379

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل در نوزدهمین جشنواره فجر 

کارگردان: بهرام بیضایی

بازیگران: مژده شمسایی، بهزاد فراهانی و...

پلیس جوان

1380

در نقش نیلوفر مهرجو 

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: شهاب حسینی، مریلا زارعی و ...

رخساره 

1380

در نقش تینا مسرور

کارگردان:  امیر قویدل

بازیگران: محمدعلی سپانلو، شهاب حسینی و ...

مزاحم

1380

کارگردان: سیروس الوند

بازیگران :خسرو شکیبایی، همایون ارشادی و ...

قارچ سمی

1380

در نقش بیتا سفیری

نامزد بهترین بازیگر نقش اول در بیستمین جشنواره فجر

کارگردان: رسول ملاقلی‌پور
بازیگران:  جمشید هاشم‌پور، رؤیا تیموریان و ...

ملاقات با طوطی

1381

در نقش شراره
کارگردان:  علیرضا داوودنژاد
بازیگران: محمدرضا فروتن، مهتاب کرامتی و ...

فراری 

1381

در نقش مریم

کارگردان: رضا جعفری
بازیگران: سیاوش طهمورث، محمد افشار و ...

صورتی

1381

در نقش سحر ماهان

نامزد بهترین بازیگر نقش اول در بیست و یکمین جشنواره فجر 

کارگردان: فریدون جیرانی
بازیگران: فقیهه سلطانی، مهدی صباغی و ...

جنایت

1381

کارگردان:محمدعلی سجادی 

بازیگران: جمشید هاشم‌پور، امیر جعفری و ...

باغ بلور

1382

کارگردان:  رامبد جوان

بازیگران: آتیلا پسیانی، همایون ارشادی و ...

تله‌فیلم آسفالت

1382

کارگردان:  رامبد جوان

رازها

1383

کارگردان: محمدرضا اعلامی

بازیگران: امین تارخ، فهیمه راستکار و ...

بازنده

1383

کارگردان:  قاسم جعفری

بازیگران: محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی و ...

داستان پاییزی

1383

کارگردان: اسماعیل فلاح پور    

زمستان است

1384

  کارگردان:  رفیع پیتز

این ترانه عاشقانه نیست 

1384

کارگردان: رحمان رضایی

بازیگران: جمشید مشایخی، سیاوش طهمورث و ...

استلینای آبی

2009

کارگردان: گابریل اسکات

شکارچی

2010

کارگردان: رفیع پیتز

آناهیتا

1388

در نقش خورشید

کارگردان: عزیزالله حمیدنژاد 

بازیگران: شهاب حسینی، نرگس محمدی و ...

خاک و آتش

1388

در نقش شرنگوک

کارگردان:  مهدی صباغ‌زاده
بازیگران: فریبرز عرب‌نیا، فرامرز صدیقی و ...

گمشده 

1388

در نقش مریم سلیمیان

کارگردان:راما قویدل
 علی‌رضا جلالی‌تبار، رویا تیموریان و ...

من همسرش هستم

1390

در نقش مرجان

کارگردان: مصطفی شایسته
بازیگران: نیکی کریمی، لادن طباطبایی و ...

نارنجی‌پوش

1390

در نقش نوایی
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل در سی‌امین جشنواره فجر 
کارگردان:  داریوش مهرجویی
بازیگران: حامد بهداد، لیلا حاتمی و ...

خاکستر و برف

1391

کارگردان: روح‌الله سهرابی

بازیگران: کامبیز دیرباز، وجیهه لقمانی و...

دلتنگی‌های عاشقانه 

1391

در نقش فرشته

برنده بهترین بازیگر در جشنواره فیلیپین

کارگردان: رضا اعظمیان

بازیگران: محمدرضا فروتن، رویا تیموریان و ...

لاله

1392

کارگردان:  اسدالله نیک‌نژاد

بازیگران: سام قریبیان، نیکی کریمی و ...

خط ویژه

1392

در نقش شهرزاد

کارگردان: مصطفی کیایی

بازیگران: هانیه توسلی، هومن سیدی و ...

آتش‌بس ۲ 

1392

در نقش ترانه

کارگردان: تهمینه میلانی

بازیگران: بهرام رادان،گوهر خیراندیش و ...

سرزمین مادری 

1392

کارگردان: کمال تبریزی 

بازیگران: نیکی کریمی، محمدرضا فروتن و ...

خداحافظی طولانی

1393

بهترین بازیگر نقش مکمل در سی و سومین جشنواره فجر 

کارگردان: فرزاد مؤتمن

بازیگران: سعید آقاخانی،ساره بیات و ...

۳۶۰ درجه

1393

کارگردان: سام قریبیان 
بازیگران: امیر آقایی، پریناز ایزدیار و ...

رهایی

1393

کارگردان: مسعود تکاور 
بازیگران:  دانیال حکیمی، سام قریبیان و ...

اعترافات ذهن خطرناک من

1393

در نقش کتی
کارگردان: هومن سیدی

بازیگران: رؤیا نونهالی، هومن سیدی و ...

این زن حقش را می‌خواهد

1394

در نقش فرزانه 

کارگردان: محسن توکلی
بازیگران: کامران تفتی، لعیا زنگنه و ...

نرگس مست 

1395

در نقش افتخارالسلطنه و پریماه

کارگردان:جلال الدین دری
بازیگران: مهدی پاکدل، هومن برق‌نورد و ...

یادم تو رو فراموش 

1395

برنده بهترین بازیگر زن در جشنواره ایرانی سانفرانسیسکو 

کارگردان: علی عطشانی 

بازیگران: ماه‌چهره خلیلی، مازیار فلاحی و ...

دعوتنامه 

1395

در نقش محبوبه

کارگردان: مهرداد فرید

بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، شقایق فراهانی و ...

ماهورا

1395

در نقش نجوا

کارگردان: حمید زرگرنژاد 
بازیگران: ساعد سهیلی، کامران تفتی و ...

کاتیوشا

1396

در نقش خودش میترا حجار
کارگردان:  علی عطشانی

بازیگران: لیلا اوتادی، بیژن بنفشه‌خواه و ...

جنون

1396

کارگردان: کامران قدکچیان

بازیگران: کامبیز دیرباز، آشا محرابی و ...

تئاتر آهسته با گل سرخ

1397

کارگردان : هادی مرزبان

دیوار به دیوار

1397

کارگردان: سامان مقدم 

بازیگران:  فرهاد آئیش، ویشکا آسایش و ...

کلوپ همسران

1397

کارگردان:  مهدی صباغ‌زاده

بازیگران: شقایق فراهانی، بیژن بنفشه‌خواه و ...

سامورایی در برلین 

1397

در نقش زن راننده
کارگردان:  مهدی نادری 
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله و ...

تپلی و من


1397

کارگردان: حسین قناعت
بازیگران: حسن معجونی، سامیار محمدی و ...

رقص روی شیشه

1397

در نقش لی‌لی شهباز

کارگردان:  مهدی گلستانه
بازیگران: مهتاب کرامتی، امیر آقایی و ...

بر سر دوراهی

1398

در نقش پریناز

کارگردان:  بهرنگ توفیقی

بازیگران: مهراوه شریفی‌نیا، عنایت‌الله بخشی و ...

از یادها رفته 

1398

کارگردان: بهرام بهرامیان

بازیگران: بیتا فرهی، سیما تیرانداز و ...

نیلگون

1398

کارگردان: حسین سهیلی‌زاده

غیبت موجه

1399

کارگردان:عباس رافعی

بازیگران: ابوالفضل پورعرب، امیررضا دلاوری و ...

جزیره

1400

در نقش مهشید

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: هنگامه قاضیانی، محمدرضا فروتن و ...

بی مادر

1400

کارگردان: مرتضی فاطمی

بازیگران: امیر آقایی، پژمان جمشیدی و ...



 میترا حجار
میترا حجار در فیلم سینمایی بی مادر

جوایز و افتخارات

عنوان

سال

توضیحات

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول

1378

 در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برای متولد ماه مهر

کاندید تندیس بهترین بازیگر نقش اول 

1379

در چهارمین دوره جشن خانه سینما برای متولد ماه مهر 

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل 

1379

در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر برای سگ‌کشی

نامزد بهترین بازیگر نقش اول 

1380

در بیستمین جشنواره فیلم فجر برای قارچ سمی

نامزد بهترین بازیگر نقش اول  

1381

در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر برای صورتی

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل 

1390

در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برای نارنجی پوش

بهترین بازیگر نقش مکمل 

1392

در سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای خداحافظی طولانی

برنده بهترین بازیگر 

1392

در جشنواره فیلیپین برای دلتنگی‌های عاشقانه

برنده بهترین بازیگر 

1396

در جشنواره ایرانی سانفرانسیسکو برای یادم تو را فراموش


15 حقیقت جالب درباره میترا حجار

  1. میترا حجار اصالت مشهدی دارد.
  2. میترا فرزند اول خانواده است و یک خواهر و یک برادر دارد.
  3. در دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک خوانده است.
  4. شایعه ازدواج میترا حجار و سینا حجازی صحت ندارد.
  5. این هنرمند قبل از بازیگری سابقه اجرا «گپی با هنرمندان» در شبکه جام و جم را داشت.
  6. حجار به عنوان سفیر محیط زیست بنیاد نیکوکاری کمک فعالیت می کند.
  7. این هنرمند از فعالان و حامیان فوک های خزری در ایران است.
  8. جز بازیگران گیاه خوار می باشد.
  9. در میان بازیگران با محمدرضا فروتن بیشترین سابقه همکاری دارد.
  10. سه سال در فرانسه زندگی کرده است.
  11. اینستاگرام میترا حجار تیک آبی دارد.
  12. بعد از حضور در آمریکا قرار بود درفیلمی درباره زندگی یک شهید بازی کند ولی به دلیل حواشی انصراف داد.
  13. چهارشنبه سوری سال 96 زمانی که منزل نبود به علت ورود یک بالن آرزو از طریق بالکن به خانه، زندگی اش به آتش کشید و ضرر مالی زیادی برای وی تحمیل کرد
  14. حجار در چندین اجرای لوریس چکناواریان بعنوان دکلمه خوان با وی در کنسرت ها همکاری کرده است که بیشتر برای امور خیریه بوده است.
  15. روز 12 آذر 1401 مهدی کوهیان «عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان» اعلام کرد میترا حجار پس از تفتیش منزل بازداشت شد.

مصاحبه 

مصاحبه میترا حجار در دروهمی، میترا حجار در همرفیق از جمله گفت و گوهای ویدیوی این بازیگر موفق است. در ادامه واکنش میترا حجار به سوال مهران مدیری درباره ازدواجش را مشاهده می کنید.

سوتی میترا حجار در دورهمی به این موضوع اشاره دارد که میترا حجار در حالی گفت مرحوم مهران رسام که او زنده است و در حال ساخت سریال «هیات مدیره» به کارگردانی مازیار میری است.

این بازیگر توانا گفت وگوی جالبی با سعید قطبی زاده در ماهنامه فیلم انجام داده است و درباره سفر به آمریکا برای تحصیل می گوید:

وقتی پرس جو کردم دیدم کالج های آمریکا بهترین جا برای تحصیل است .بنابراین رفتم و برای پر کردن همان کمبودهای زندگی شخصی، چند سال ماندم. هیچ وقت به کسی نگفتم به ایران باز نمی گردم .کما اینکه الان هم که اینجا هستم از آینده ام خبر ندارم. ممکن است هوس یادگیری زبان اسپانیایی به سرم بزند و این بار راه بیافتم و بروم آمریکای لاتین. فرق ما با درخت ها همین است دیگر و...ریشه ای نداریم که ثابت و ساکن نگه مان دارد.

حجار در بخش های دیگری از این مصاحبه درباره بازی در هالیود گفت: من سه سال در فرانسه زندگی می کردم اما دائما به ایران رفت وآمد داشتم و ارتباطم با سینما قطع نبود. همان سال ها در فیلم های قاسم جعفری، رفیع پیتز، رحمان رضایی و.... بازی کردم اما در مدت سه سال و نیمی که در آمریکا بودم هیچ ارتباطی با سینمای ایران نداشتم. اصلا هم تصمیمی نداشتم که بروم هالیوود بازی کنم. جالب است آنجا اتفاقی امیر نادری را دیدم. اولین بار که همدیگررا دیدیم به من گفت امیدوارم که نیامده باشی آمریکا که شهره آغداشلو بشوی! ومن کلی خندیدم و گفتم واقعا برای بازیگری نیامده ام.

او در بخش دیگری از مصاحبه خود با ماهنامه فیلم درباره سطح فیلم ها گفته: چیزی که من در این مدت متوجه اش شده ام این است که سطح فیلم ها نسبت به زمانی که من از این جا رفتم خیلی نزول پیدا کرده است. شش هفت سال پیش نقش های خیلی بهتری به من پیشنهاد می شد. اما دراین یکی دو سال اخیر یک خروار فیلمنامه بد و نقش های الکی خوانده ام.

عکس

 میترا حجار
عکس قدیمی میترا حجار
 میترا حجار
عکس شخصی میترا حجار
 میترا حجار
میترا حجار در کنسرت علی زندوکیلی
 میترا حجار
میترا حجار در کنار مرحوم کشاورز
 میترا حجار
میترا حجار و هدیه تهرانی
 میترا حجار
میترا حجار
 میترا حجار
گریم میترا حجار
 میترا حجار
میترا حجار در تئاتر
 میترا حجار
میترا حجار و سمیرا حسن پور
 میترا حجار
میترا حجار در جشنواره فیلم فجر
 میترا حجار
عکس اینستاگرام میترا حجار
 میترا حجار
میترا حجار
 میترا حجار
عکس میترا حجار در هم رفیق
 میترا حجار
عکس میترا حجار در دورهمی

پرسش های متداول

میترا حجار متولد چه سالی است؟
میترا حجار متولد 15 بهمن 1355 درمشهد است.
میترا حجار مجرد است یا متاهل ؟
میترا حجار در حال حاضر مجرد است.
اصالت میترا حجار؟
مشهد
سن میترا حجار؟
سن میترا حجار هم اکنون 45 سال است.
قد میترا حجار؟
172 سانتی متر
وزن میترا حجار؟
58 کیلو
نقش میترا حجار در جزیره؟
مهشید
میترا حجار اینستا؟
mitra.hajjar


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی میترا حجار بازیگر موفق سینمای ایران که برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر شده را بررسی کردیم. در مطلبی دیگر به بیوگرافی هنگامه قاضیانی از سیمرغ تا اعتراضات و بازداشت پرداختیم که در صورت تمایل میوتوانید مطالعه کنید. اگر شما هم به بازی این بازیگر توانا علاقه دارید و اطلاعات بیشتری از زندگی هنری ایشان می دانید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد