hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی بهرنگ علوی از بازیگری تا شهرت با حواشی و معرفی آثار

بیوگرافی بهرنگ علوی از بازیگری تا شهرت با حواشی و معرفی آثار

بیوگرافی بهرنگ علوی و همسرش را با اطلاعاتی از خانواده، سن،قد و وزن،حواشی ازدواج با الهه حصاری، مصاحبه، معرفی فیلم ها و جوایز وی را با عکس جدید مشاهده می کنید.

بهرنگ علوی(Behrang Alavi) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که این روزها در گیم شوی زیبای شب های مافیا: زودیاک به کارگردانی محمدرضا رضائیان در شبکه نمایش خانگی خوش می درخشد و فیلم سینمایی شماره ۱۰ به کارگردانی حمید زرگرنژاد و فیلم گیج گاه به کارگردان  عادل تبریزی را روی پرده سینما دارد.

بهرنگ در سال 1383 با فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی بازی در سینما را تجربه کرد و با سریال نردبام آسمان به کارگردانی محمدحسین لطیفی وارد قاب تلویزیون شد اما در سال 1395 با بازی در نقش فرزین در سریال هشت و نیم دقیقه به شهرت رسید.

از جوایز و افتخارات این بازیگر می توان به کاندیدای نقش مکمل بازیگری مرد در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی در سال ۱۳۹۱ و دریافت دیپلم افتخار بازیگری مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «زبان اصلی» به کارگردانی رسول کاهانی در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد.

این بازیگر توانا سابقه بازی در آثاری چون «عیار ۱۴»، «مرگ ماهی»، «لانتوری»، « امکان مینا»، «معمای شاه»، «سد معبر»، « دشمن زن»،« ژن خوک»، «تگزاس ۲»، «ارثیه پدری» و «شادروان» را در کارنامه هنری خود دارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا زندگی نامه بهرنگ علوی را به همراه اطلاعاتی از خانواده، همسر، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

بهرنگ علوی
بهرنگ علوی

مشخصات بهرنگ علوی

مشخصات فردی

نام کامل

بهرنگ علوی

تاریخ تولد

۱ فروردین ۱۳۵۹

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر، عکاسی، نویسندگی و طراحی مد

نماد ماه تولد

حمل

مشخصات فیزیکی

قد

175 سانتی‌متر

وزن

حدود 100 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

ناهید جعفری

نام مادر

رضا علوی

شغل پدر

بازنشسته و از مدیران آموزش و پرورش

شغل مادر

مدیران شرکت مخابرات

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

رشته نقشه‌کشی با کامپیوتر

مدرک

کاردانی

بهترین آثار

نام اثر

نام نقش

سال

دربند

بهرنگ

1391

هشت و نیم دقیقه

 فرزین رحیمی

1395

بهرنگ علوی
عکس بهرنگ علوی

بیوگرافی کامل بهرنگ علوی

کودکی و اوایل زندگی

 بهرنگ علوی روز جمعه 1 فروردین 1359(سال میمون) مصادف با 21 مارس سال 1980 میلادی و 4 جمادی الاول سال 1400 هجری قمری در بیمارستان آزادی تهران به دنیا به دنیا آمد و هم اکنون 43 سال سن دارد.نماد ماه بهرنگ، حمل است و متولدین فروردین افرادی پرجنب و جوش، فعال، عجول، رک ، عاشق قدرت، بی صبر و طاقت هستند.

 قد و وزن بهرنگ علوی یکی از جست و جوهای مخاطبان در اینترنت است که به دنبال اطلاعاتی در این مورد هستند.قد بهرنگ علوی 175 سانتی متر است و حدود 100 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.همچنین بهتر است بدانید اطلاعاتی از شماره موبایل بهرنگ علوی در دسترس نیست.

بهرنگ علوی
کودکی بهرنگ علوی

خانواده

خانواده بهرنگ علوی کم جمیعت است و وی تک فرزند خانواده می باشد.ناهید جعفری مادر بهرنگ علوی از مدیران شرکت مخابرات و پدرش، رضا علوی فرهنگی بازنشسته و از مدیران آموزش و پرورش است.

بهرنگ علوی
بهرنگ علوی و پدرش

تحصیلات

تحصیلات بهرنگ علوی در مقطع کاردانی در رشته نقشه‌کشی با کامپیوتر است. همچنین وی فارغ‌التحصیل بازیگری از اولین دوره فارغ‌التحصیلان مؤسسه فرهنگی - هنری کارنامه است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت بهرنگ علوی در بازیگری از کودکی شروع شد و به صورت جدی کار تصویر را برنامه دوربین مخفی به کارگردانی امیرحسین قهرایی تجربه کرد اما در سال 1383 با فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی بازی در سینما را تجربه کرد.او با سریال نردبام آسمان به کارگردانی محمدحسین لطیفی وارد قاب تلویزیون شد اما با بازی در نقش فرزین در سریال هشت و نیم دقیقه به شهرت رسید.بهرنگ در کنار بازیگری به عکاس، نویسندگی و طراحی لباس مشغول است.او همچنین سفیر حمایت از کودکان کار و زنان بی سرپرست و برگزار کننده گالری و بازارچه های خیری هاست.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری بهرنگ علوی در آموزشگاه کارنامه زیر نظر اساتیدی چون  محمد رحمانیان، حمید امجد، مهتاب نصیرپور، رویا تیموریان، پرویز پرستویی، حبیب رضایی، آتیلا پسیانی و پانته آ بهرام سپری شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات بهرنگ علوی را می توان از عکس های که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارد فهمید که به بازیگری، سفر، طبیعت گردی، حیوانات، رانندگی علاقه دارد.در ورزش های چون شنا، اتومبیلرانى، یوگا و بیلیارد تبحر خاصى دارد.پرسپولیس و یوونتوس ایتالیا از تیم های مورد علاقه او در فوتبال است. مبتکر مکتب بهیسم یا فرهنگ شاد زیستن است.

بهرنگ علوی
عکس های اینستاگرام بهرنگ علوی
بهرنگ علوی
بهرنگ علوی

بهرنگ علوی و همسرش

بهرنگ علوی و همسرش، همسر بهرنگ علوی، عکس همسر واقعی بهرنگ علوی و...از عبارت های است که مخاطبان در فضای مجازی جست و جو کرده اند اما با توجه به این که این بازیگر تاکنون عکسی از همسرش در اینستاگرام منتشر نکرده است می توان نتیجه گرفت که وی مجرد است.

دلیل ازدواج نکردن بهرنگ علوی در برنامه دورهمی مهران مدیری مشخص شد و او گفت: تا حالا خواستگاری نرفتم، واقعیت این است که خیلی به فکرش نبودم. اعتقاد شخصی ام این است که ازدواج مثل مرگ می‌ماند! به مرگ هم نباید فکر کنید و باید بگذارید پیش بیاید! تا چند سال پیش اصلا به ازدواج فکر نمی‌کردم، اما خانواده  و اطرفیان خیلی اصرار دارند. ملاکم برای ازدواج این است که ندید من را بردارند.

بهرنگ علوی و همسرش الهه حصاری از شایعات فضای مجازی است که کذب بودن آن مشخص می باشد و در واقع به بازی این دو نفر در سریال هشت و نیم دقیقه در نقش فرزین و یلدا اشاره دارد.

بهرنگ علوی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

behrangalavi_official

وبسایت

ویکی پدیا بهرنگ علوی

 اینستاگرام بهرنگ علوی

 اینستاگرام بهرنگ علوی به آدرس behrangalavi_official است که 2.4 میلیون فالور دارد،808 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 412 پست بارگذاری کرده است. بهرنگ صفحه اینستاگرامش را در تاریخ ژانویه سال 2013 ایجاد کرد و چهره ها سرشناسی چون سید احمد خمینی، حسن یزدانی، علی لهراسبی، بهرام افشاری، هادی کاظمی، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، ساعد سهیلی، مجید واشقانی و...صفحه وی را دنبال می کنند.

 اینستاگرام بهرنگ علوی
 اینستاگرام بهرنگ علوی

فیلم های بهرنگ علوی

دربند

دربند، فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی محصول سال ۱۳۹۱ است.بهرنگ علوی در دربند، نقش یک مشاور املاکی به نام بهرنگ را به عهده داشت و برای ایفای این نقش کاندید نقش مکمل بازیگری مرد در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

بهرنگ علوی در فیلم دربند
بهرنگ علوی در فیلم دربند

 مرگ ماهی

مرگ ماهی فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی روح‌الله حجازی در سال ۱۳۹۳ است و بهرنگ علوی بازیگر نقش رضا با ستارگانی چون نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، ریما رامین‌فر، بابک کریمی، پانته‌آ بهرام، بابک حمیدیان و سحر دولتشاهی هم بازی شد.

بهرنگ علوی در فیلم مرگ ماهی
بهرنگ علوی در فیلم مرگ ماهی

بهرنگ علوی در لانتوری

بهرنگ علوی در لانتوری، نقش سعید خواستگار و دوست مریم(مریم پالیزبان) را به عهده داشت و بازیگرانی چون نوید محمدزاده، باران کوثری، یسنا میرطهماسب، مهدی کوشکی،بهرام افشاری، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه و نادر فلاح نیز در این فیلم سینمایی به کارگردانی رضا درمیشیان حضور داشتند.

بهرنگ علوی در فیلم لانتوری
بهرنگ علوی در فیلم لانتوری

بهرنگ علوی در هشت و نیم دقیقه

بهرنگ علوی در هشت و نیم دقیقه با نقش فرزین رحیمی به شهرت رسید. هشت و نیم دقیقه نام یک سریال تلویزیونی به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال ۱۳۹۵ است و شبنم قلی‌خانی، سام درخشانی، پژمان بازغی، آشا محرابی، الهه حصاری، فرناز رهنما و سیامک اطلسی از بازیگران این مجموعه هستند.

بهرنگ علوی در سریال هشت و نیم دقیقه
عکس بهرنگ علوی در سریال هشت و نیم دقیقه

 

عکس بهرنگ علوی و الهه حصاری
عکس بهرنگ علوی و الهه حصاری

 

عکس بهرنگ علوی و الهه حصاری
بهرنگ علوی در فیلم هشت و نیم دقیقه

بهرنگ علوی در فیلم دشمن زن

 بهرنگ علوی در فیلم دشمن زن، در نقش مجید (اشکان) با بازیگرانی چون سام درخشانی، بهاره کیان‌افشار، الناز حبیبی، سیروس همتی، امیرحسین آرمان، گوهر خیراندیش و مریم سعادت هم بازی شد.دشمن زن فیلم سینمایی به کارگردانی کریم امینی در سال ۱۳۹۶ است.

بهرنگ علوی در فیلم دشمن زن
بهرنگ علوی در فیلم دشمن زن

زبان اصلی

زبان اصلی، عنوان نمایشی به کارگردانی رسول ‌کاهانی است که در تماشاخانه ‌پالیز با اجرای بازیگرانی چون بهرنگ علوی، آزاده ‌صمدی و سعید ‌زارعی روی صحنه رفت.
بهرنگ علوی دیپلم افتخار بازیگری مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد.

بهرنگ علوی در نمایش زبان اصلی
بهرنگ علوی در نمایش زبان اصلی

بهرنگ علوی در ژن خوک

 بهرنگ علوی در ژن خوک، نقش روزبه را ایفا می کند و بازیگرانی چون هادی حجازی‌فر، سینا مهراد، نازنین بیاتی، صبا سهیلی، قربان نجفی، شهین تسلیمی، الناز حبیبی و جمشید هاشم‌پور در این فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی سعید سهیلی بازی کردند.

بهرنگ علوی در فیلم ژن خوک
بهرنگ علوی در فیلم ژن خوک

بهرنگ علوی در تگزاس ۲

 بهرنگ علوی در تگزاس ۲ نقش قاچاقچی مواد به نام سیروس را بازی می کند.تگزاس ۲ فیلم سینمایی به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۹۷ است و مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی و ژاله صامتی از بازیگران این فیلم هستند.

بهرنگ علوی در تگزاس ۲
بهرنگ علوی در تگزاس ۲

دادزن

 دادزن یک سریال در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی سیامک خواجه‌وند است و بهرنگ علوی در نقش شهرام با نسرین مقانلو، علیرضا خمسه، رضا فیاضی، خاطره حاتمی، علیرام نورایی، امیر کربلایی‌زاده، نفیسه روشن و محمدرضا رهبری هم بازی شد.

بهرنگ علوی در دادزن
بهرنگ علوی در داد زن

بهرنگ علوی در شادروان

 بهرنگ علوی در شادروان نقش دایی اسد را ایفا کرد. شادروان فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی در سال ١۴٠٠ است و بازیگران آن سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی هستند.

بهرنگ علوی در شادروان
بهرنگ علوی در فیلم شادروان

سیاه چاله

سیاه‌چاله یک سریال کمدی به کارگردانی حسین نمازی در شبکه نمایش خانگی است.بهرنگ علوی در سیاه چاله نقش ایت اقا بابایی را بازی کرد و حسن پورشیرازی، ژاله صامتی، مهران احمدی، شهره سلطانی، الناز حبیبی و مجید نوروزی نیز در آن حضور داشتند.

بهرنگ علوی در سیاه چاله
بهرنگ علوی در سیاه چاله

لیست آثار بهرنگ علوی

نام

سال

توضیحات

دیشب باباتو

دیدم آیدا

1383

کارگردان: رسول صدرعاملی
بازیگران: شراره دولت‌آبادی، طناز طباطبایی

چند روز بعد

1385

کارگردان: نیکی کریمی
بازیگران:، نیلوفر خوش خلق، احسان امانی

عیار ۱۴

1387

کارگردان: پرویز شهبازی 
بازیگران: محمدرضا فروتن، کامبیز دیرباز

زیگزاگ

1388

در نقش فریدون

کارگردان: مجید توکلی
بازیگران: مجید مظفری، علی اوسیوند

ندارها

1388

در نقش ابی

کارگردان: محمدرضا عرب
بازیگران: پژمان بازغی، هانیه توسلی

نردبام

آسمان

1388

در نقش قاضی زاده رومی

کارگردان: محمدحسین لطیفی
بازیگران: وحید جلیلوند، برزو ارجمند

قفسی

برای پرواز

1389

در نقش پرویز

کارگردان: یوسف سیدمهدوی
بازیگران: امین زندگانی، نفیسه روشن

گزارش یک

جشن

1389

در نقش محمود

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا
بازیگران: رضا کیانیان، مریلا زارعی

دربند

1391

در نقش بهرنگ
کاندید نقش مکمل بازیگری مرد 

در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دربند» 

کارگردان: پرویز شهبازی
بازیگران: پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی

این یک

رویاست

1392

کارگردان: محمود غفاری
بازیگران: حدیث میرامینی، الهام کردا

آمدم...

نبودی

1392

کارگردان:  بهادر ‌آذری
بازیگران:  خسرو ‌شهراز، ناهید ‌مسلمی

مرگ ماهی

1393

در نقش رضا

کارگردان: روح‌الله حجازی
بازیگران: نیکی کریمی، علی مصفا

نمایش نامه خوانی

قرمز و دیگران

1393

پردیس ‌سینمایی ‌قلهک
کارگردان: نازیار ‌عمرانی
بازیگران: نازنین ‌بیاتی،عباس ‌جمشیدی

نمایشی

برای تو

1393

فرهنگسرای اندیشه

کارگردان: احسان ‌کرمی
بازیگران:  حبیب ‌رضایی، اشکان ‌خطیبی

لانتوری

1394

در نقش سعید

کارگردان: رضا درمیشیان
بازیگران: نوید محمدزاده، مریم پالیزبان

امکان مینا

1394

در نقش فریبرز

کارگردان: کمال تبریزی
بازیگران: میلاد کی مرام، مینا ساداتی

معمای

شاه

1394

حسین فردوست

کارگردان: محمدرضا ورزی
بازیگران: سعید نیک‌پور، گوهر خیراندیش

دریا زدگی

1394

تالار ‌حافظ
کارگردان:  عباس ‌جمالی
بازیگران: پانته ‌آ ‌بهرام، رضا ‌بهبودی

هشت و نیم

دقیقه

1395

در نقش فرزین رحیمی
کاندید بازیگری در جشن دنیای تصویر

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
بازیگران: شبنم قلی‌خانی، سام درخشانی

رفتن 

1395

در نقش موسی

کارگردان: نوید محمودی 
بازیگران: رضا احمدی، فرشته حسینی

سد معبر

1395

کارگردان: محسن قرایی
بازیگران: حامد بهداد، باران کوثری

ترن

1395

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌اصلی

کارگردان: حمیدرضا ‌آذرنگ
بازیگران:  امیر ‌جعفری، مهراوه ‌شریفی‌نیا

مو

1395

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌اصلی
کارگردان:  احسان ‌کرمی
بازیگران:  سحر ‌دولتشاهی، آتیلا ‌پسیانی

 دشمن زن

1396

در نقش مجید (اشکان)

کارگردان: کریم امینی
بازیگران: سام درخشانی، بهاره کیان‌افشار

نمایش 

زبان اصلی

1396

تماشاخانه ‌پالیز، ‌سالن ‌۲
لوح تقدیر بهترین بازیگر مرد تیاتر ایران

از سی و چهارمین جشنواره بین المللی تیاتر فجر

کارگردان: رسول ‌کاهانی
بازیگران: آزاده ‌صمدی، سعید ‌زارعی

ژن خوک

1397

در نقش روزبه

کارگردان: سعید سهیلی 
بازیگران: هادی حجازی‌فر، سینا مهراد

 تگزاس ۲

1397

در نقش سیروس

کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: سام درخشانی، پژمان جمشیدی    

مدیترانه

1397

کارگردان:  هادی حاجتمند

پرگار

1397

در نقش فراز

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی

احضار روح

1397

در نقش سهراب

کارگردان: محمدرضا آهنج

بر سر

دوراهی

1397

در نقش سینا

کارگردان:  بهرنگ توفیقی
بازیگران: حمید گودرزی، مهراوه شریفی‌نیا

تا ابد

1398

در نقش عباس

کارگردان: امید امین نگارشی
بازیگران: محسن کیایی، مهرداد صدیقیان

شهربانو

1399

در نقش ابراهیم

کارگردان: مریم بحرالعلومی
بازیگران: فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری

گیجگاه

1399

کارگردان: عادل تبریزی   
بازیگران: حامد بهداد، باران کوثری    

سرزده

1399

در نقش فریدون جم

کارگردان: بهادر اسدی
بازیگران: نسیم ادبی، رحیم نوروزی

ارثیه پدری

1399

در نقش اصلان

کارگردان: میلاد بنایی و مهدی نقویان

شبهای

مافیا

1399

کارگردان:  سعید ابوطالب

دادزن

1399

در نقش شهرام

کارگردان: سیامک خواجه وند    
بازیگران: نسرین مقانلو، علیرضا خمسه

شادروان

1400

در نقش دایی اسد

کارگردان: حسین نمازی    
بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی

سودا

1400

در نقش

کارگردان:  ایمان یزدی    
بازیگران:

ساخت

ایران ۳    

1400

در نقش ظلی

کارگردان:  بهمن گودرزی
بازیگران: امحین حیایی، آناهیتا درگاهی

شماره ۱۰

1401

کارگردان: حمید زرگرنژاد 
بازیگران:  مجید صالحی، حسام منظور

سیاه‌چاله

1402


در نقش ایت اقا بابایی

کارگردان: حسین نمازی
بازیگران: حسن پورشیرازی، ژاله صامتی

تی‌ان‌تی

1402

کارگردان:   حامد آهنگی

شب های

مافیا: زودیاک

1402

کارگردان: محمدرضا رضائیان

جوایز و افتخارات بهرنگ علوی

عنوان

سال

توضیحات

کاندید نقش مکمل بازیگری مرد 

1391

 در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دربند» 

دریافت دیپلم افتخار بازیگری مرد

1394

 از سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «زبان اصلی»

کاندید بازیگری برای سریال هشت و نیم دقیقه

1395

در جشن دنیای تصویر


بهرنگ علوی
بهرنگ علوی

20 حقیقت جالب درباره بهرنگ علوی

  1. تک فرزند خانواده است.
  2. بازیگری را با تئاتر کودک از سال 1372 آغاز کرد.
  3.  صفحه اینستاگرام بهرنگ علوی تیک آبی دارد.
  4. بازیکن مورد علاقه او در فوتبال احمدرضا عابدزاده است.
  5. بهرنگ علوی در تیم فوتبال هنرمندان هم بازی میکند.
  6. دوست دارد نقش ترامپ را بازی کند.
  7. دوست دارد به واسطه کارهایش به شهرت برسد.
  8. بهرنگ علوی در سریال هشت و نیم دقیقه با نقش فرزین رحیمی به شهرت رسید.
  9. مصاحبه ای بهرنگ علوی و الهه حصاری در زنده رود به تاریخ 27 اسفند سال 1397 بسیار دیده شد.
  10. وی از طرفداران مد و طرح های جدید در لباس پوشیدن است و علاقه مند است که سبک لباس پوشیدن او با بقیه فرق داشته باشد.
  11. آغاز جدی بازیگری بهرنگ علوی بازی در نمایش آدمک چوبی به کارگردانی جهانگیر طاهری در سال 1370 رقم خورد.
  12. برای نقش بهرنگ در فیلم سینمایی دربند کاندید نقش مکمل بازیگری مرد در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.
  13. بهرنگ علوی در سریال معمای شاه بازیگر نقش حسین فردوست بود که نقش میانسالی او را رضا فیاضی ایفا کرد.
  14. بهرنگ بازیگری را به این شکل تعریف می‌کند که در واقع یک جور تراوشات ذهنی روح است که انسان دوست دارد در قالب یک موجود فیزیکی ببیندش و این که بتوان آنچه را که در ذهنش می‌گذرد را بازی کند بستگی به شانسش دارد که تا چه میزان نقش‌های متفاوت به او پیشنهاد شود.
  15. بهرنگ علوی در دورانی که هنرجو بود در یک ورکشاپی که پارسا پیروزفر به عنوان مدرس حضور داشت، شرکت کرد.
  16. بهرنگ علوی درباره نقش علی سنتوی فیلم مهرجویی گفت:‌ برای گرفتن نقش از در بیرونم می‌کردند و از پنجره مجدد می‎‌آمدم! آویزان نبودم بلکه می‌گفتم همه تست می‌دهند من هم حق دارم تست بدهم. آن روز‌ها از پارسا پیروزفر شنیدم که قرار است نقش جدیدی برای علی سنتوری انتخاب کنند. یک ماه تمام زندگی ام را گذاشتم پای نقشی که معتاد است و درگیری‌های خاص خود را دارد.
  17. فیلم سینمایی دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال 1383 اولین تجربه بازیگری بهرنگ علوی در دنیای سینما بود.
  18. در سال ۹۵ روزنامه صبح نو در مطلبی عنوان کرد بهرنگ علوی برای مصاحبه با یکی از خبرنگاران پیش شرط عجیبی گذاشته است که در زیر این شروط را می خوانید:حجم مصاحبه باید بالای ۴۰۰۰ کلمه باشد، یعنی چیزی در حدود دو صفحه، انتشار عکس رو جلد، چاپ مطلبی درباره کارنامه بازیگری و … از جمله شروط این بازیگر بود. این روزنامه می نویسد این شرط و شروط های این بازیگری در حالیتعیین کرده که هنوز خیلی راه مانده تا بخواهد بخشی از صفحه یک رسانه را به خودش اختصاص بدهد چه برسد به دو صفحه و جلد !
  19. عاشق تیم پرسپولیس و یوونتوس است و به همین خاطر موقع عقد قرارداد پروژه ها بندی در قرارداد می گذارد که در صورت همزمانی فیلمبرداری با بازی های پرسپولیس و یوونتوس کار نمی کند.
  20. از حواشی دیگر این بازیگر، دیدار خداحافظی عابدزاده برابر بایرن مونیخ در روزهای عدم شهرت بهرنگ بود که در ورزشگاه آزادی حضور داشت. او در حالی که تصویر عابدزاده را به دست گرفته بود، در قاب دوربین نادر داوودی جا گرفت و با بازنشر این عکس پس از یک دهه، به یکی از سوژه‌های جذاب در عکاسی ورزشی مبدل شد. 
بهرنگ علوی
بهرنگ علوی در ورزشگاه آزادی

مصاحبه بهرنگ علوی

مصاحبه بهرنگ علوی به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه آخرین مصاحبه وی را به با فیلمو به تاریخ 18 مهر سال 1402 بهانه بازی در مسابقه شب های مافیا: زودیاک مشاهده می کنید.

شما به عنوان یک بازیگر، در فضای مجازی حضور پررنگی دارید. حضور طنازانه و گاهی منتقدانه که مورد پسند مخاطبان این فضا هم قرار گرفته است. این فعالیت مجازی چقدر موثر است یا چه سودی برای یک هنرمند دارد؟

 همه می‌دانند که من آدم شوخ طبعی هستم و بابت این هم هزینه‌ها داده‌ام. اما نگرشم جدی است. دوران کرونا در فضای خیلی سختی که پشت سر گذاشتیم که مردم را دو سال خانه‌نشین کرد و حالت انفعال و افسردگی را رواج داد، اعتقادم بر این بود که فقط کمدین‌ها می‌توانند جهان و مردم را نجات دهند. من هم به اندازه خودم تلاش کردم که تغییری در روحیه مخاطبانم ایجاد کنم. یک جاهایی هم ممکن است اشتباه کرده باشم، اما آزمون و خطا می‌کنم و به نظرم اشکالی ندارد. هیچ وقت گاردم برای نقد بسته نیست و تلاش می‌کنم که فرهنگ شوخی ‌را جا بیندازم. چه در فضای نوشتاری، چه فضای مجازی، مصاحبه‌ها یا حتی در برنامه‌ها و رئالیتی‌شوها. با این حال ممکن است که خیلی‌ها خوششان نیاید یا حوصله من را نداشته باشند و یا حتی اصلا از قیافه من خوششان نیاد و به من انتقاد کنند. من نقد را روی چشمانم می‌گذارم. برخی هم توهین می‌کنند یا فحش می‌دهند که آن هم موتور سوخت من است و اتفاقا انگیزه‌ام بیشتر می‌شود.

در فضای مجازی، افرادی هستند که با هنرمندان شوخی می‌کنند. یکی از این بچه‌های بامزه و طناز، اخیرا بدل من را پیدا کرده بود و با من شوخی کرده بود. به او پیاد دادم که دمت گرم و چقدر کارت بامزه بود. اخیرا هم در فضای مجازی با سام درخشانی با هم شوخی می‌کنیم. ما تجربه سه کار را با هم داریم که بسیار هم درکارها به هردوی ما خوش گذشته است. سام، پارتنر بسیار خوب و انعطاف پذیری است و ظرفیت و جنبه‌ شوخی‌اش بالاست.

بهرنگ علوی
بهرنگ علوی در شب های مافیا

قبل‌تر حضور پررنگی در سریال‌های تلویزیونی داشتید اما اخیرا بیشتر شما را در نمایش خانگی می‌بینیم. از این تغییر مسیر بگویید.

بعد از جریان کرونا مردم به پلتفرم‌ها روی آوردند و تنها جایی بود که احساس می‌کردند بهشان خوراک درست می‌دهد، بنابراین اعتماد بیشتری به پلتفرم‌ها کردند. تلویزیون می‌توانست با همان سیاست‌های گذشته جلو برود که لااقل هنرمندانش را از دست ندهد. اما تلاشی نکرد که دلجویی کند. فضای کار ما، فضای فرهنگی و هنری است. مدام در برنامه‌ها شعار می‌دهیم که همدلی و همبستگی بین مردم باشد اما چرا در یک جامعه کوچک‌تر، در فضای هنری باید مدام روبروی هم قرار بدهیم. مشکل چیست؟ اگر دوتا بزرگتر باشند حاضر نیستند که سر یک میز بنشینند و مشکلات را حل کنند؟ من هنوز امید دارم که یک مدیری بیاید و هنرمندانی که از تلویزیون رفته‌اند را برگرداند و در عین حال، تعاملش با پلتفرم‌ها را از دست ندهد. همه این‌ها مثل دانه‌های تسبیح‌اند و می‌توانند به هم کمک کنند. این بزرگ‌ترین چرخه در فضای فرهنگی هنری است. قشنگی‌اش به این است که با تفکرهای مختلف، بتوانیم با همدیگر کارکنیم. یا مثلا اینکه در جشنواره‌ فیلم فجر، فقط یک نوع تفکر بیاید و سی مدل فیلم بسازد و جایزه بگیرد، چه جذابیتی دارد؟ باید به همه سلیقه‌ها توجه کرد و برای تامین تمام سلایق، برنامه ریزی کرد.

من به شخصه در همکاری با پلتفرم‌ها تجربه بسیار خوبی داشته‌ام. توانسته‌اند همه قشرها را جذب کنند که اتفاق مثبتی است. به این خاطر که ما خیلی تنوع سلیقه داریم. فکر می‌کنم که در حال حاضر، پلتفرم‌ها آخرین پایگاه فرهنگی است که مردم به آن اعتماد دارند. صف جشنواره دیگر مثل قبل نیست، شرایط تلویزیون و حتی سریال‌های مناسبتی هم مثل گذشته نیست. پس بهتر است با سیاست‌های درست، این فضا و مخاطبانش را حفظ کنیم.

اگر شرایط تلویزیون بهبود پیدا کند با آن همکاری می‌کنید؟

من با هیچ جا و در هیچ شرایطی قهر نمیکنم و گازردی ندارم.  اصلا آدم صفر و صدی نیستم. بسیار انعطاف پذیرم و اتفاقا دوست دارم تلویزیون به دوران اوجش برگردد و هنرمندانی که خودم مخاطبشان بوده‌ام را دوباره در تلویزیون ببینم. ولی این به این شرط نباشد که اگر تلویزیون رونق پیدا کرد، پلتفرم‌هایی که این سال‌ها، مردم را پای محتوای ایرانی و داخلی، حفظ کرده‌اند را از دست بدهیم. چون درست است که این‌ها به هم وابسته نیستند اما پیوسته‌اند.

وجود بسترهای مختلف، برای هنرمند هم بهتر است. از این جهت که انتخاب او را از انحصار درمی‌آورد و دستش را باز می‌گذارد. در این خصوص چه نظری دارید؟

نکته قابل توجه همین است. ما خیلی هنرمندان درجه یک داریم که در حال حاضر، خانه‌نشین شده‌اند و بنا به هر دلیلی، بیکارند. سینما و پلتفرم‌ها تولیدات محدودی در طول سال دارند و به هر حال داریم سال‌های خوب خیلی از هنرمندان را ناخواسته از دست می‌دهیم.

درصورتیکه می‌توانستند بین سینما و تلویزیون و نمایش خانگی در تعامل و همکاری باشند. امیدوارم که به زودی یک نگاه پدرانه فرهنگی را در این حوزه شاهد باشیم. نگاهی که دگم نباشد و براساس ایدولوژی، به آدم‌ها کار ندهد و نگاهی که به هنر هنرمندان احترام بگذارد. اگر ادعا می‌کنیم که جامعه‌ای پویا و آزاد داریم، این را در عمل ببینیم که هنرمندان بتوانند در همین فضا و با همین شرایط قانونی، در کنار هم کار کنند و کارشان دیده شود.

بهرنگ علوی
بهرنگ علوی در شب های مافیا زودیاک

 تجربه حضور در گیم‌شو و به طور مشخص، بازی مافیا چطور بوده است؟

من در فصل‌های خیلی قدیمی مافیا، این بازی را انجام دادم و خیلی دوست داشتم آن برنامه را ادامه بدهم اما من متاسفانه مشکلاتی پیش آمد که من آن گروه سازنده را حلال نمی‌کنم. هنوز هم تمام همکاران من می‌گویند در خصوص حواشی آن فصل، جواب بده یا توضیح بده که چه اتفاقی افتاد اما من اینکار را نکردم و حرمت همکاری را رعایت کردم. در آن گروه، خطاهایی کردند و من مچ دوستان را گرفتم و بهشان گفتم. بعد چون تدوین دست خودشان بود یک خروجی متفاوت ارائه دادند. همان موقع هم دوستانم به من گفتند که واکنش بده اما چیزی نگفتم و صبر کردم. الان هم وقتی دوباره به سری‌های جدید این بازی دعوت می‌شوم، تلاش می‌کنم که هم فضای طنز و شوخی را برقرار کنم و هم بازی خوبی داشته باشم که مردم لذت ببرند.

کدام سری شب‌های مافیا را بیشتر دوست داشتید؟

سری زودیاک. وقتی یک شخصیت مستقل وارد بازی می‌شود یعنی سه تا تیم در یک زمین مسابقه می‌دهند و این خیلی سخت تر است. برای من این مدل از مافیا خیلی جذاب و غیرقابل پیش بینی است. نکته جالبی که در این بازی وجود دارد این است که برنده شدن در سناریو به این بستگی ندارد که خیلی بازیکن خوبی باشی. می‌بینیم قسمت‌هایی که برخی از بازیکنان با اینکه خیلی حرفه‌ای نبودند و فکت‌های خوبی نداشتند، توانستند نتایج جالبی بگیرند.

مصاحبه بهرنگ علوی در دورهمی


عکس بهرنگ علوی

بهرنگ علوی
تصاویری از بهرنگ علوی
بهرنگ علوی
بهرنگ علوی
بهرنگ علوی
عکس های اینستاگرام بهرنگ علوی
بهرنگ علوی
تصاویری از بهرنگ علوی
بهرنگ علوی
بهرنگ علوی بازیگر
بهرنگ علوی
بهرنگ علوی در فیلم شماره 10
بهرنگ علوی
عکس های بهرنگ علوی


بهرنگ علوی در ساخت ایران ۳
بهرنگ علوی در ساخت ایران ۳

 

بهرنگ علوی در شب های مافیا
بهرنگ علوی در شب های مافیا

 

پرسش های متداول

بهرنگ علوی چند سال دارد؟
بهرنگ علوی 43 سال سن دارد.
قد بهرنگ علوی چقدر است؟
قد بهرنگ علوی 175 سانتی متر است.
سریال جدید بهرنگ علوی چیست؟
دادزن، سریال جدید بهرنگ علوی است.


سخن آخر


بیوگرافی و عکس های بهرنگ علوی که برای بازی در نقش فرزین در سریال  هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه حسینی به شهرت رسید رابررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید مطلب یوگرافی حامد کمیلی از بازیگری تا شهرت با حواشی ازدواج و عکس و بیوگرافی حسام منظور از بازیگری تا شهرت و حواشی با عکس جدید را نیز بخوانید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر خوش چهره هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد