hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی الناز شاکردوست از سینما تا شهرت و سمیمرغ با حواشی

بیوگرافی الناز شاکردوست از سینما تا شهرت و سمیمرغ با حواشی

بیوگرافی الناز شاکردوست را با اطلاعاتی از خانواده، قد، حواشی ازدواج با علیرضا حقیقی و هوتن شکیبا، فیلم، مصاحبه و جوایز او را با عکس های خانوادگی آورده ایم.

الناز شاکردوست(Elnaz Shakerdoost) بازیگر ایرانی است که در جدیدترین اثرش در سینما با فیلم بی بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده در جشنواره فیلم فجر حواشی را به وجود آورد.

شروع فعالیت الناز در بازیگری از تئاتر دانشجویی شروع شد تا اینکه در سن 19 سالگی در سال ۱۳۸۲ توسط کیومرث پوراحمد (کارگردان) برای بازی در فیلم «گل یخ» دعوت شد و  اولین تجربه حرفه ای مقابل دوربین را به دست آورد. او برای بازی در باد در علفزار می‌پیچد (۱۳۸۶) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد و برای بازی در مبارک (۱۳۹۵) جایزهٔ بهترین بازیگر زن جشن حافظ را کسب کرد. شاکردوست برای بازی در شبی که ماه کامل شد (۱۳۹۷) و ابلق (۱۳۹۹) ساختهٔ نرگس آبیار به‌ترتیب برنده و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی الناز شاکردوست و همسرش را با اطلاعاتی از قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را با عکس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

الناز شاکردوست
الناز شاکردوست

 مشخصات الناز شاکردوست

مشخصات فردی

نام کامل

الناز شاکردوست

تاریخ تولد

۷ تیر ۱۳۶۳

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر و طراحی صحنه و لباس

نماد ماه تولد

سرطان

مشخصات فیزیکی

قد

161 سانتیمتر

وزن

حدود 58 کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

 راست دست

مشخصات خانوادگی

نام مادر

فاطمه محتشمی

نام برادران

علی

نام خواهران

الیکا

شغل پدر

تاجر ابزار آلات صنعتی

شغل مادر

خانه دار

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران- دانشگاه لندن

رشته تحصیلی

رشته تئاتر-هنر

مدرک

کارشناس-کارشناس ارشد

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال







الناز شاکردوست
الناز شاکردوست

 بیوگرافی کامل الناز شاکردوست

کودکی و اوایل زندگی

الناز شاکردوست در روز پنجشنبه 7 تیر 1363(سال موش) مصادف با 28 ژانویه 1984 میلادی و 29 رمضان سال 1401 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 39 سال سن دارد. در پاسخ به سوال الناز شاکردوست اصالتا اهل کجاست؟ بایید بگوییم وی اصالتا اهل تهران است و در پاسداران بزرگ شده است. نماد ماه این بازیگر سرطان است و متولدین تیر افرادی شکیبا، صمیمی، محافظه کار، میهن پرست، تودار، رئوف و مهربان هستند.

قد و وزن الناز شاکردوست یکی از جست و جوهای مخاطبان در اینترنت است اما قد وی 1.61 متر است و حدودا 58 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم رنگی، موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

الناز شاکردوست
کودکی الناز شاکردوست

 خانواده

خانواده الناز شاکردوست 5 نفره است و وی فرزند دوم خانواده می باشد.یک برادر بزرگتر از خود به نام علی و یک خواهر کوچکتر به نام الیکا دارد.پدر الناز تاجر ابزار آلات صنعتی و مادرش «فاطمه محتشمی» خانه دار می باشد.

الناز شاکردوست
الناز شاکردوست به همراه خواهر و برادرش
الناز شاکردوست
عکس پدر و مادر الناز شاکردوست
الناز شاکردوست
الناز شاکردوست و بردارش علی

 تحصیلات

تحصیلات الناز شاکردوست در مقطع کارشناسی در رشته نمایش و طراحی صحنه از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران و فوق لیسانس هنر از دانشگاه لندن در کشور انگلستان می باشد.

شروع فعالیت

شروع فعالیت الناز شاکردوست در بازیگری از تئاتر دانشجویی شروع شد تا اینکه در سن 19 سالگی در سال ۱۳۸۲ توسط کیومرث پوراحمد (کارگردان) برای بازی در فیلم «گل یخ» دعوت شد و  اولین تجربه حرفه ای مقابل دوربین را به دست آورد. اوو علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی، طراحی صحنه و لباس فعالیت دارد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات الناز شاکردوست با توجه به فعالیت های که انجام می دهد مشخص است به سفر، طبیعت گردی، ورزش، کافه رفتن، بازیگری و...علاقه دارد.او به ورزش های شنا، بدنسازی، اسکی و فوتسال نیز علاقه داشته و عضو تیم هنرمندان می باشد.

الناز شاکردوست و همسرش

الناز شاکردوست و همسرش، عکس الناز شاکردوست و همسرش و...از عبارت های است که در فضای مجازی جست و جو شده است اما این بازیگر مجرد است و تاکنون ازدواج نکرده است اما چند سال پیش خبر ازدواج او با علیرضا حقیقی دروازه بان سابق پرسپولیس منتشر شده که صحت نداشت. همچنین خبر ازدواج الناز شاکردوست و هوتن شکیبا نیز از شایعات فضای مجازی است.

اینستاگرام الناز شاکردوست

اینستاگرام الناز شاکردوست که با عبارتی چون الناز شاکردوست اینستا نیز جست و جو شده است به آدرس elnazshakerdoost است که 9.9 میلیون فالور دارد و صفحه ای را دنبال نمی کند.الناز  در ژانویه سال 2013 صفحه اینستاگرام خود را ایجاد کرد و در اکتبر 2016 تیک آبی دریافت کرد. بازیگرانی چون جواد عزتی، ترانه علیدوستی و هوتن شکیبا صفحه وی را دنبال می کنند.

اینستاگرام الناز شاکردوست
اینستاگرام الناز شاکردوست

 الناز شاکردوست در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

elnazshakerdoost

وبسایت

بیوگرافی الناز شاکردوست ویکی پدیا

حاشیه الناز شاکر دوست در جشنواره فیلم فجر 1402

یکی از حواشی‌ای که پیرامون این بازیگر وجود دارد و این روزها حسابی بحث برانگیز شده، حضور او در در پردیس کوروش در زمان اکرات فیلم بی‌بدن بود. قضیه از آنجایی شروع می‌شود که فیلم بی‌بدن در سال 1402 با حضور الناز شاکردوست تولید شد و تا دقیقه 90 قرار بود که جز فیلم‌های سودای سیمرغ باشد. اما به دلایل ضد و نقیضی این فیلم به قسمت مسابقه راه پیدا نکرد و تنها در بخش نگاه نو نمایش داده شد. مسئولان دلیل وارد نشدن این فیلم به سودای سیمرغ را تکمیل نشدن آن خواندند و گفتند فیلم با ضوابط جشنواره جلو نرفته بود. از سوی دیگر برخی منابع خبری اضافه نشدن فیلم را بخاطر موضوع جنجالی آن خواندند.

در این شرایط خانم شاکردوست زمان اکران فیلم به پردیس سینمایی رفت و در آنجا با گفتن سخنانی همه را شگفت زده کرد. او از عدم ورود فیلم خود به قسمت مسابقه، نادیده گرفته شدن و همچنین نداشتن دلیل منطقی برای رد آن گله داشت. این بازیگر معتقد بود به او تریبون آزادی برای سخن گفتن نمی‌دهند و معتقد بود این عمل یک جنگ فرهنگی است. خانم شاکردوست بر این باور بود که جشنواره سال‌هاست به شکل فرهنگی برگزار نمی‌شود.

فیلم های الناز شاکردوست

مجردها

مجردها عنوان فیلمی سینمایی به کارگردانی اصغر هاشمی محصول سال ۱۳۸۳ است.الناز شاکردوست در فیلم مجردها نقش ژاله پشتکار(معاون مهندس عربشاهی) را به عهده داشت و برای ایفای این نقش نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن خانه سینما را به دست آورد و با ستارگانی چون محمدرضا فروتن، مریلا زارعی و مجید صالحی هم بازی شد.

الناز شاکردوست در فیلم مجردها
الناز شاکردوست در فیلم مجردها

گل یخ

گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد است که الناز شاکردوست در نقش ترگل با بازیگرانی چون گوهر خیراندیش، محمدرضا گلزار، ویشکا آسایش و...هم بازی شد.

الناز شاکردوست در فیلم گل یخ
الناز شاکردوست در فیلم گل یخ

چه کسی امیر را کشت؟   

چه کسی امیر را کشت؟، فیلمی ایرانی به کارگردانی مهدی کرم‌پور محصول سال ۱۳۸۴ است که الناز شاکردوست برای ایفای نقش عسل نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن خانه سینما  را کسب کرد.

الناز شاکردوست در فیلم چه کسی امیر را کشت؟   
الناز شاکردوست در فیلم چه کسی امیر را کشت؟   

در میان ابرها   

در میان ابرها فیلم سینمایی به کارگردانی روح‌الله حجازی است و  الناز شاکردوست درنقش نورا توانست نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن  در جشن خانه سینما را به دست آورد.

الناز شاکردوست در فیلم در میان ابرها    

باد در علفزار می پیچد 

باد در علفزار می پیچد برای الناز شاکردوست در نقش شوکا  دختر جوانی که به علت فقر خانواده مجبور می‌شود به ازدواج با پسر عقب افتاده ای تن دهد رقم خورد و او برای ایفای آن توانست نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

الناز شاکردوست در فیلم باد در علفزار می پیچد
الناز شاکردوست در فیلم باد در علفزار می پیچد

مبارک

مبارک نخستین فیلم پویانمایی ایرانی به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی است که الناز شاکردوست برای نقش گلپری برنده تندیس بهترین بازیگر زن در جشن حافظ
شد.

الناز شاکردوست در فیلم مبارک
الناز شاکردوست در فیلم مبارک

خفه گی

خفه گی فیلمی سینمایی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فریدون جیرانی محصول سال ۱۳۹۵ است. الناز شاکردوست در فیلم خفه گی برای بازی نقش صحرا پرستار بیمارستان روانی نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران شد.

الناز شاکردوست در فیلم خفه گی
الناز شاکردوست در فیلم خفه گی

شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد، فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار محصول سال ۱۳۹۷ ایران است.الناز شاکردوست برای ایفای نقش فائزه منصوری در فیلم شبی که ماه کامل شدبرنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر و برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران شد. هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، بانیپال شومون، شبنم مقدمی، فرید سجادی حسینی و آرمین رحیمیان نیز در این فیلم حضور داشتند.

الناز شاکردوست در فیلم شبی که ماه کامل شد
الناز شاکردوست در فیلم شبی که ماه کامل شد

تی تی

تی تی عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده است که الناز شاکردوست برای نقش تی تی برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران شد.

الناز شاکردوست در فیلم تی تی     
الناز شاکردوست در فیلم تی تی     

ابلق

ابلق فیلم سینمایی به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۹ است.الناز شاکردوست در فیلم ابلق نقش راحله را به عهده داشت و توانست نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر را به کسب کند.در این فیلم ستارگانی چون بهرام رادان، هوتن شکیبا، مهران احمدی و گلاره عباسی به ایفای نقش پرداختند.

الناز شاکردوست در فیلم ابلق
الناز شاکردوست در فیلم ابلق

 لیست آثار

نام

سال

توضیحات

اینجا… آخر دنیا    

1382

نقش گلرخ    
کارگردان: شراره یوسفی نیا
بازیگران: امید متقی، محمدرضا زحمتکش

مجردها   

1383

نقش ژاله

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن خانه سینما   
کارگردان: اصغر هاشمی
بازیگران:  محمدرضا فروتن، مریلا زارعی

گل یخ    

1383

نقش ترگل    
کارگردان: کیومرث پوراحمد
بازیگران: گوهر خیراندیش، محمدرضا گلزار

عروس فراری    

1383

نقش سیما    
کارگردان: بهرام کاظمی
بازیگران: امین حیایی، حسام نواب صفوی

قتل آنلاین    

1384

نقش لیلا    
کارگردان: مسعود آب پرور
بازیگران:  جمشید هاشم‌پور، حمید گودرزی

چه کسی امیر را کشت؟    

1384

نقش عسل  

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن خانه سینما  
کارگردان: مهدی کرم پور
بازیگران:  نیکی کریمی، محمدرضا شریفی‌نیا

چند می‌گیری گریه کنی       

1384

نقش ایران
کارگردان: شاهد احمدلو
بازیگران:  منوچهر نوذری، حمید لولایی

قاعده بازی    

1385

نقش فرشته  
کارگردان: احمدرضا معتمدی
بازیگران:  اکبر عبدی، کیومرث ملک‌مطیعی

خدا نزدیک است      

1385

نقش لیلا 
کارگردان: علی وزیریان
بازیگران:  بابک حمیدیان، مینا جعفرزاده

اتوبوس شب      

1385

نقش ریحانه 
کارگردان: کیومرث پوراحمد
بازیگران:  خسرو شکیبایی، محمدرضا فروتن

بی‌وفا 

1385

نقش زهره
کارگردان: اصغر نعیمی
بازیگران:  حمید گودرزی، گوهر خیراندیش

مجنون لیلی    

1386

نقش پروانه    
کارگردان: قاسم جعفری
بازیگران: حامد بهداد، نیما شاهرخ شاهی

در میان ابرها        

1386

نقش نورا

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن  در جشن خانه سینما
کارگردان: روح‌الله حجازی
بازیگران: یونس غزالی، نوید محمدزاده

باد در علفزار می‌پیچد     1386

نقش شوکا

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر
کارگردان: خسرو معصومی
بازیگران: حسین عابدینی، رضا ناجی

شیرین        1387

نقش تماشاگر سالن سینما
کارگردان:  عباس کیارستمی

از ما بهتران         1387

نقش نسیم
کارگردان: مهرداد فرید
بازیگران: رضا عطاران، بهنوش بختیاری

کیش و مات     1387

نقش پریسا  
کارگردان:  جمشید حیدری
بازیگران: علی صادقی، اکبر عبدی

کارناوال مرگ       1387

نقش ناهید  
کارگردان: حبیب‌الله کاسه‌ساز
بازیگران:  فرامرز قریبیان، بهرام رادان

دو خواهر    1387

نقش مینا    
کارگردان: محمد بانکی
بازیگران: محمدرضا گلزار، حامد کمیلی

دلخون     1387

نقش دلارام    
کارگردان: محمدرضا رحمانی
بازیگران: حامد بهداد، پوریا پورسرخ

حرکت اول     1387

نقش سارا    
کارگردان: فرهاد نجفی
بازیگران: پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی

پوسته  1387

نقش روجا
کارگردان: مصطفی آل احمد
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، مریم کاویانی

فاصله       1388

نقش مریم  
کارگردان: کامران قدکچیان
بازیگران:  فرامرز قریبیان، پژمان بازغی

چراغ قرمز       1388

نقش رویا، ستاره  
کارگردان: علی غفاری
بازیگران: رضا شفیعی‌جم، مجید یاسر

ناسپاس     1388

نقش آنائل    
کارگردان: حسن هدایت
بازیگران: پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی

شرط اول     1388

نقش نازنین    
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: کامبیز دیرباز، اکبر عبدی

سلام بر عشق      


1388

نقش  الهه 
کارگردان: اصغر نعیمی
بازیگران: آتیلا پسیانی، کامران تفتی

بوی گندم     1389

نقش گندم    
کارگردان: محمدرضا خاکی
بازیگران:  مصطفی زمانی، رضا یزدانی

قلب یخی    1389-1390

نقش چیستا      
کارگردان: محمدحسین لطیفی
بازیگران:  مهران مدیری، مهراوه شریفی‌نیا

تو و من         1390

نقش مهشید
کارگردان: محمد بانکی
بازیگران: بهنوش بختیاری، شیرین بینا

رسوایی     1391

نقش افسانه    
کارگردان: مسعود ده‌نمکی
بازیگران:  اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا

آتیش بازی   1392

نقش مارال    
کارگردان: بهمن گودرزی
بازیگران: شقایق دهقان، سحر قریشی

تابو     1393

نقش بهار    

برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا

کارگردان: خسرو معصومی
بازیگران: الهام نامی، روشنک گرامی 

مبارک         1393

نقش گلپری

برنده تندیس بهترین بازیگر زن در جشن حافظ
کارگردان: محمدرضا نجفی

اسب سفید پادشاه        1393

نقش ماری
کارگردان: محمدحسین لطیفی
بازیگران: مجید یاسر، علی طباطبایی

خفه‌گی     1395

نقش صحرا    

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران
کارگردان: فریدون جیرانی
بازیگران: نوید محمدزاده، پردیس احمدیه

سراسر شب         1396

نقش مهتا، مریم
کارگردان: فرزاد مؤتمن
بازیگران: امیر جعفری، افسانه چهره‌آزاد

تئاتر گم و گور 1396

تئاتر گم و گور
کارگردان: امیر مهندسان
بازیگران: امیر ‌جعفری، کاوه ‌ابراهیم

شبی که ماه کامل شد         1397

نقش فائزه

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر

برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران
کارگردان: نرگس آبیار
بازیگران: هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی

مطرب       1397

نقش زیبا 
کارگردان: مصطفی کیایی
بازیگران:  پرویز پرستویی، محسن کیایی

من می‌ترسم     1397

نقش نسیم  

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر  

کارگردان: بهنام بهزادی
بازیگران: پوریا رحیمی‌سام، امیر جعفری

تی تی       1399

نقش تی تی

برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران
کارگردان: آیدا پناهنده
بازیگران: پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا

ابلق  1399

نقش راحله

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر

کارگردان: نرگس آبیار
بازیگران: مهران احمدی، گلاره عباسی

آخرین تولد  1400

نقش ثریا
کارگردان: نوید محمودی
بازیگران: پدرام شریفی، شیدا خلیق

یادگار جنوب     1401

نقش رعنا    
کارگردان: پدرام پورامیری، حسین دوماری
بازیگران: وحید رهبانی، پژمان جمشیدی

تئاتر آواز عاشقانه دختر دیوانه 1402

کارگردان: آروند ‌دشت ‌آرای، مارین ‌ون ‌هولک
بازیگران: نوید ‌پورفرج، خسرو ‌پسیانی

بی بدن 1402

نقش مادر ارغوان
کارگردان: مرتضی علیزاده
بازیگران: نوید پورفرج، سروش صحت

جوایز و افتخارات الناز شاکردوست

عنوان

سال

توضیحات

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن

1384

برای فیلم مجردها در جشن خانه سینما

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن

1385

برای فیلم چه کسی امیر را کشت در جشن خانه سینما

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن

1386

برای فیلم باد در علفزار می‌پیچد در جشنواره فیلم فجر

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن

1387

برای فیلم درمیان ابرها در جشن خانه سینما

برنده جایزه بهترین بازیگر زن

1394

برای فیلم تابو در جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا

برنده تندیس بهترین بازیگر زن

1396

برای فیلم مبارک در جشن حافظ

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن

1396

برای فیلم خفه گی در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن

1397

برای فیلم شبی که ماه کامل شد در جشنواره فیلم فجر

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن

1398

برای فیلم من می‌ترسم در جشنواره فیلم فجر

برنده بهترین بازیگر نقش اول زن

1398

برای فیلم شبی که ماه کامل شد در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن

1399

برای فیلم ابلق در جشنواره فیلم فجر

برنده بهترین بازیگر نقش اول زن

1401

برای فیلم تی تی در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران

الناز شاکردوست
عکس های الناز شاکردوست

 21 حقیقت جالب درباره الناز شاکردوست

  1. شاکردوست فیلم گل یخ را زمانی بازی کرد که تنها 19 سال سن داشت.
  2. این بازیگر در اردیبهشت سال 1400 پس از انتشار خبر قتل یک جوان همجنسگرا، در صفحه مجازی خود در اینستاگرام از افراد ال جی بی تی حمایت کرد.در مه ۲۰۲۱، شاکردوست با تذکر دادستانی تهران، ناچار شد که پست اینستاگرامی خود را که در دفاع از همجنس‌گرایان بود، پاک کند. در این دوره، خبرگزاری فارس و مشرق‌نیوز، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای ساخت کمپین‌هایی جهت پرونده‌سازی ضد شاکردوست، نقشی اساسی داشتند و با لقب‌هایی چون «سلبریتی ترویج‌کنندهٔ فساد» از او یاد می‌کردند
  3. لوح تقدیر جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا، برای فیلم تابو به وی تعلق گرفت.
  4. این بازیگر تجربه بازی در هیچ سریالی برای تلویزیون ندارد اما در چند مجموعه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته است.
  5. در سال ۱۳۹۷ از جشنواره فیلم فجر برای فیلم شبی که ماه کامل شد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به خود اختصاص داد.
  6. هنگام بازی در فیلم تابو، توسط گرداب به دریا کشیده شد که نزدیک بود غرق شود، اما مردم محلی او را از مرگ نجات دادند.
  7. الناز شاکردوست در سال 1395 خط موبایل خود را به مبلغ 240 میلیون تومان به یک تاجر تبریزی فروخت.
  8. .او از سنین دبستان به بازیگری علاقه نشان داد و در تئاترهای دانش‌آموزی و دانشجویی به روی صحنه رفت که در سال ۱۳۷۶ برای آن برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر جشنواره فجر دانش‌آموزی شد.
  9. او در کنکور هنر با رتبهٔ ۱۱ وارد رشتهٔ تئاتر از دانشکده معماری دانشگاه تهران شد.
  10. الناز شاکردوست در نامه‌ای خطاب به اهالی رسانه برای ایفای نقش افسانه در فیلم رسوایی نوشته بود: نقش افسانه را در واقع زندگی کردم و روحم تا ابد در این نقش باقی می‌ماند. تنها دلخوشی من بیدار شدن به موقع روح‌های مملکتم ایران است. دلیل ایفای الناز شاکردوست در این نقش شنیدن آه همان دختری بود که بعد از گران شدن قیمت نان از خدا قهرش گرفت و از صف خارج شد و سوار مرکب فحشا شد و کسی نپرسید جواب خانه بی‌نان چه می‌شود…
  11. در زمستان سال ۱۳۹۶ خانم بازیگر در جریان فیلمبرداری فیلم «دو طبقه روی پیلوت» بخاطر شوخی یکی از عوامل از ارتفاع نسبتا زیاد افتاد و به شدت از ناحیه کمر آسیب دید.او چندین هفته در بیمارستان بستری بود و مدتی هم برای ادامه درمان به خارج از کشور رفت تا اینکه بطور کامل سلامتی خود را بدست آورد.
  12. گرچه او تجربه بازی در تئاتر های دانشجویی را دارد اما در دوران شهرت خود بصورت حرفه ای اولین بار آبان سال ۹۶ با نمایش «گم و گور» بروی صحنه رفت.
  13. از بین بازیگران بازی گلشیفته فراهانی، گوهر خیراندیش، شهرام حقیقت دوست و مرحوم منوچهر نوذر را دوست دارد.
  14. رضا صادقی و کرت کوبین آمریکایی خوانندگان مورد علاقه او در ایران و خارج می باشد و از «امیر تتلو» بعنوان نابغه یاد می کند.
  15. الناز شاکردوست یکی از بازیگران فوتبال دوست می باشد که شدیدا طرفدار پرسپولیس است اما فقط در زمان دربی ها برای استقلالی ها کری می خواند.
  16. خانم بازیگر تابحال عمل زیبایی بینی انجام نداده و آنچه از او بعنوان عکس قبلا و بعد از عمل در سال های دور منتشر شده مربوط به گریم فیلم «چراغ قرمز» می باشد.
  17. خانم شاکردوست سال ۱۳۹۴ برای ادامه تحصیل راهی لندن شد تا اینکه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ بعد از یکسال دوری از وطن به کشور بازگشت.
  18. فوبیای تکنولوژی دارد و در این باره می گوید: هفته ای سه روز و هر بار یک ساعت به اینستاگرام سر می زنم، آن هم بخاطر اینست که خودم صفحه ام را اداره می کنم.
  19. در ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در روزهای ملتهب حوادث بعد از ماجرای مهسا امینی، خبرگزاری فارس وابسته به نهاد نظامی، خبر داد الناز شاکردوست به همراه شقایق دهقان به دادسرای اوین احضار شدند.
  20. بچه درسخونی بود به حدی که در رشته ریاضی و فیزیک با معدل ۱۹/۲۳ دیپلم گرفت.
  21. از کودکی عاشق بازی و نواختن پیانو بود بطوری که همه اطرافیان پی به استعداد ذاتی او برده بودند که در نهایت این علاقه باعث شد در دانشگاه رشته تئاتر بخواند.
الناز شاکردوست
تصاویری از الناز شاکردوست

 مصاحبه الناز شاکردوست

مصاحبه الناز شاکردوست بسیار کم موجود است و تاکنون در برنامه های چون دورهمی، تی وی پلاس یا خندوانه حاضر به گفت و گو نشده است. در ادامه یکی از قدیمی ترین مصاحبه های وی را با مجله خانواده سبز می خوانید: 

می گویند واژه مخالفت در خانواده شما کاملا بی معناست! درست است؟
بله، همینطور است. برای چه این سوال را می پرسی؟
راست است که وقتی می خواستی به عنوان بازیگر وارد سینما شوی هیچ مخالفتی از سوی پدر و مادرت با تو صورت نگرفته؟
بله، برای اینکه ما قبل از اینکه یک خانواده باشیم، دوست هستیم. یعنی پیش از آن که در قالب خانواده باشیم و جبری حاکم باشد که مثلا من فرزندم، تو پدری، تو مادری و... بهترین دوست برای همدیگر هستیم.

آخر شنیده بودم برای ورود به سینما یک نفر را واسطه کردی تا رضایت پدرت را بگیرد.

نه، من خودم با پدرم صحبت کردم و پدرم گفت مهم نیست که تو چه کاره شوی، مهم این است که در هر کاری که انتخاب می کنی بهترین باشی. حتی اگر رفتگر هم باشی باید در آن بهترین باشی، اگر می خواهی نقاش باشی سعی کن بهترین شوی و... . از همه چیز مهم تر علایق فرد است که به چه سمتی گرایش دارد، چون اگر کاری که انجام می دهی را واقعا دوست داشته باشی حتما می توانی در آن به بهترین بودن هم برسی، در غیر این صورت هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.


خب شاید پدرت تصورش را هم نمی کرد روزی تا این جایگاه بالا بیایی و تا این حد در بازیگری موفق بشی که یکدفعه خانواده ات  با یک حجم زیاد طرفدارها، منتقدان و حتی شایعه هایی که برای هر بازیگری هست مواجه شوند. به نظرم فکر می کرده علاقه ای هست که وقتی خودت دنبالش بروی از رسیدن بهش خسته می شوی و مسیرت را عوض می کنی!
نه، اتفاقا خانواده ام همیشه به من می گفتند تو می توانی و بهترینی. در واقع اعتماد به نفس امروزم ریشه در خانواده ام دارد. اگر خانواده ای باشی که فرزندت را مدام سرکوب کنی و اعتماد به نفسش را از بین ببری و پر و بالش ندهی مطمئنا آن فرزند در آینده فرد موفقی نخواهد شد. من از همان کودکی در هر کاری مثل نقاشی دست می گذاشتم مادرم می گفت تو بهترینی و خلاصه اعتماد به نفسم را بیشتر می کردند. به نظر من خانواده در موفقیت فرزندانشان تاثیر انکارناپذیری دارند.

اصلا به چهره ات نمی آید اینقدر درس خوان و منظم بوده باشی که معدل دیپلمت بالای 19 و رتبه دانشگاهی ات اینقدر خوب باشد!
چرا من خیلی درس خوان بودم. اتفاقا امروز در همین باشگاهی که ورزش می کنم استادم می گفت اولین روزی که تو را دیدم گفتم خب حالا الناز شاکردوست آمده و می خواهد یک ورزش رزمی هم بکند که باید هوایش را داشته باشم و کلاسم با تاخیر شروع شود و...، ولی دیدم برعکس تو همیشه 5 دقیقه هم زودتر خودت را می رسانی و فکر نمی کردم تو با این موقعیتت اینقدر زمان، آن تایم بودن و نظم و ترتیب برایت اهمیت داشته باشد، به نظرم این موفقیت و جایگاه امروزت هم مدیون همین است که اینقدر برای همه چیز ارزش قائل می شوی.

تا حالا کسی بهت گفته که خصوصیات اخلاقی ات شبیه پسرهاست؟!
واژه «برادر شاکردوست» هم از همین حرف ها نشات می گیرد! آره، خیلی ها به من می گویند! (خنده) ولی خودم هم نمی دانم چرا؟ به نظرم یک زن کامل می تواند محکم باشد و اجازه ندهد کسی پایش را از حریمش درازتر کند. اینکه آدم این نکات را رعایت کند به مرد بودن ربطی ندارد. من یک زن کامل هستم. خیلی از مردها را می بینیم که فقط لقب مرد بودن را یدک می کشند در حالی که نامردند، خیلی از زن ها هم هستند که به اصطلاح خیلی مردند، حتی مردتر از هر مردی. اینها یکسری اصطلاحات عامیانه و کلی است اما ربطی ندارد که حتما مردها باید این خصوصیات را داشته باشند.

یعنی تو می گویی الناز شاکردوست نمونه ای شاخص از یک زن کامل است؟
شاید. ریشه اصلی وابستگی زن ها به مردها به مسائل مالی برمی گردد. اگر هر زنی بتواند روی پای خودش بایستد و از لحاظ مالی مستقل باشد همه زن های مملکت مان به اصطلاح مرد خواهند بود. این که آدم صادق و با معرفت باشد فقط خصوصیت یک مرد نیست. خیلی از اهالی سینما می گویند الناز مثل مردهاست، با معرفت است و...؛ با معرفت بودن مختص مردها نیست.

شاید چون روابط عمومی ات خیلی خوب است اینگونه می گویند.
روابط عمومی؟ واقعیت این است که من با همه خیلی صادق و روراست هستم. همین. شاید بشود اسمش را به قول تو روابط عمومی خوب گذاشت. اتفاقا اصلا عادت ندارم نه از کسی تعریف و تمجید کنم، نه به اسم شان لقب خاله و عمو و دایی بچسبانم! شاید خیلی جاها هم اخلاق های تندی داشته باشم اما در کل انسانیت همیشه از هر چیزی با اهمیت تر بوده است و همواره به همه احترام گذاشته ام و در قبالش احترام دیده ام. حالا اگر می گویی اسم این نوع رفتار کردن روابط عمومی قوی است از این بابت  خوشحالم.

سینمای ایران بابت کشف تو باید از کیومرث پوراحمد متشکر باشد یا معترض؟
این را مردم باید تصمیم بگیرند. من خودم را مدیون آقای پوراحمد می دانم.

الان هر چند وقت یک بار با ایشان تماس می گیری؟
من همیشه به فکرشان هستم و یادشان می کنم. سر فیلم «اتوبوس شب» هم وقتی از من به عنوان بازیگر دعوت کردند حتی فیلم نامه شان را نخواستم بخوانم و نخواندم. سر بستن قرارداد هم هیچ قراردادی نخواستم ببندم، گفتم من تا آخر عمر هر فیلمی که آقای پور احمد بگویند بدون اینکه فیلم نامه اش را بخوانم چشم بسته بهشان اعتماد می کنم و کار می کنم چون همیشه خودم را مدیون ایشان می دانم و معتقدم دین بزرگی به ایشان دارم.

چقدر تا حالا پیش داوری باعث ضررت شده؟
ببین خب این یک امر طبیعی است که مردم در مورد هنرمندهایشان قضاوت و پیش داوری کنند، آن هم بدون آن که آنها را خوب بشناسند، البته این حق مُسلم شان است و بخشی از حرفه ما به حساب می آید و باید پذیرایش باشیم. این بر عهده خود بازیگر است که قضاوت نادرست مردم را با انتخاب کارها و بازی های خوب، رفتار صحیح در جامعه و... به نفع خود تغییر دهد، همانطور که ممکن است تنها با یک خطا بر قضاوت نادرست شان مهر تایید بزند.

خودت هم از آن دسته آدم هایی هستی که از روی ظاهر آدم ها دست به قضاوت می زنی؟
آنهایی که با من ارتباط بیشتری دارند می دانند که به هیچ عنوان اهل قضاوت درباره آدم ها نیستم.

همه در جریان سروصداهایی که بعد از حضور تو در «رسوایی» مسعود ده نمکی بلند شد هستیم. حالا این همکاری چطور بود؟
من بازیگرم و سعی کردم نقشی که بهم محول شده بود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنم. فکر می کنم با توجه به بازخوردی که در جامعه دیدم کارم را درست انجام داده باشم. آقای ده نمکی هم کارگردانی هستند مثل همه کارگردان هایی که تا امروز با آنها همکاری کردم. هیچ وقت و در هیچ یک از کارهای دیگرم هم به خودم اجازه ندادم وارد مسائل و اعتقادات شخصی آدم ها شوم چون اعتقادات هر کسی به خودش مربوط است. «رسوایی» فیلم نامه ای بود که با توجه به فقدان فیلم نامه ها و نقش های خوب (به ویژه برای خانم ها، چون فیلم نامه های ما اصولا برای آقایان نوشته می شود) و از آنجا که تنها مسعود ده نمکی قادر به اخذ مجوز ساخت چنین فیلم نامه ای بود پذیرفتم.

مثل این که خیلی دوست داری انجمن حمایت از بانوان سینمای ایران را تاسیس کنی؟
آره، اتفاقا پیشنهاد بدی هم نیست! سوالش می تواند جرقه ای برای یک فکر بزرگ و بکر باشد، چرا که نه!
پس چرا بقیه اینقدر پشت همدیگر در نمی آیند؟
من که نمی توانم درباره بقیه اظهار نظر کنم، اما فکر می کنم ما انسانها باید همدیگر را حمایت کنیم چون هر اتفاق خوبی که بیفتد کارمایش در درجه اول به خودمان برمی گردد

حرف هایت را که می خواندم به نظرم رسید احساس می کنی به خانم های سینمای ایران حسابی ظلم شده و این مردها هستند که تعیین می کنند کی و کجا قرار بگیرد؟
نه؛ این استنباط شخصی شماست. در رابطه با قسمت دوم سوال تان هم باید بگویم شاید تعیین و تکلیف اصلی دست آقایان باشد اما خانم ها می توانند با انتخاب مقتدرانه و درست شان تاثیرگذار و تغییر دهنده شرایط باشند.
اتفاق افتاده مثل شخصیت افسانه در رسوایی خودت هم با خدا قهرکنی؟
من اعتقاد دارم هر اتفاقی حکمتی دارد؛ بدترین اتفاق ها هم که در زندگی ام بیفتد، اول از همه خدا را شکر می کنم چون مطمئنم حکمتی بوده است.
دلیلت چیست که می گویی برنامه هفت تلویزیون زیرکانه در حال به تعطیلی کشاندن سینماست؟
به این دلیل که برنامه هفت، برنامه ایست کاملا سفارشی و با اهداف از پیش تعیین شده که بزرگ ترینش به تعطیلی کشاندن سینماست! یکسری آدم ها در برنامه هفت سینما را با بازکردن صحبت ها و عقده های شخصی شان زشت کرده اند و من این برنامه را دوست ندارم. این نظر من است و خیلی از بزرگان هم به این حرف من اعتقاد دارند. تا به حال هم حرف بدی علیه من در این برنامه زده نشده و خدا را شکر همیشه هم به خوبی یاد شده و اگر نقدی بوده به خوبی بوده است. این حرفی که می زنم یک حرف شخصی نیست، بلکه یک حرف و نگرانی کلی است. آدم های سینما با رفتن و حمایت کردن از این برنامه دارند به بدنه اصلی سینما ضربه وارد می کنند! «هفت» برای تخریب سینمای ایران اهداف از پیش تعیین شده دارد. 

باور کنید این حرف من شخصی نیست، همیشه هم برای حضور در این برنامه از من دعوت کرده اند اما هیچ وقت تنها به منافع شخصی خودم فکر نمی کنم. همیشه می گویم منافع همه ما و  همه سینما منافع اصلی من است، وگرنه من هم می توانم یک روز بروم بنشینم حرف بزنم و کمک کنم به ساختن برنامه ای که هدفش می دانم چقدر زشت است! آن تله های کوتاه سینمایی هم که می سازند در راستای همین تخریب است.

حیف زوج رضا گلزار و الناز شاکردوست نبود که اینقدر راحت نابودش کردند؟
در این سینما چیزهای مهم تر از این مسائل حیف شده است! آقای گلزار بالاخره یکی از مهره های سینما بودند، قصد نقد و بررسی ندارم اما یکسری آدم ها خوب یا بد چرخه سینما را به گردش انداختند که یکی شان همین آقای گلزار بود.
مثلا همین خانم عسل بدیعی که فوت کرد، مردم ایران چه کردند؟ قبل از این کسی می پرسید کجاست؟ نسرین مقانلو می گفت این آدم حالش بد بود برای اینکه 9 ماه سرکار نرفته بود، در حالی که به کار کردن احتیاج داشت؛ زنی که فرزندش را نگه داری می کرد و ستون اصلی خانواده بر دوشش بود. کسی می پرسید کجاست؟ چه می کند؟ چرا باید بگذاریم هنرمندان عزیزمان تازه وقتی از دست رفتند یادشان کنیم یا به فکر قدردانی از آنها بیفتیم؟ چرا تا وقتی هستیم قدر همدیگر را ندانیم؟ چرا وقتی کسی هست که می تواند چرخه سینما را به حرکت بیندازد باید سرکوبش کنیم؟ این ها همه درد است که آدم ها خودشان هم شاید بدانند اما باز هم ادامه می دهند! امیدوارم روزی برسد که قدر هنرمندانی که هستند را بیشتر بدانیم. در مورد خانم بدیعی این صرفا مرگ طبیعی بود ولی آقای گلزار نبودش شاید از نظر جسمی باشد اما مرگ هنرپیشه است در سینما و من بابت نداشتنش در سینما تسلیت می گویم!

اگر یک روز این اتفاق برای خودت هم بیفتد و اجازه ندهند دیگر در سینما باشی چه رفتاری خواهی داشت؟
شاید فکر کنی حرفی که می زنم خودخواهی است اما اگر این اتفاق برای من هم بیفتد این من نیستم که سینما را از دست می دهم بلکه سینماست که من را از دست می دهد. من اینگونه فکر می کنم چون این سینما  چیزی نبود که فکر می کردم قرار است  به دست بیاورم. در این سینما هر چقدر هم بال های بزرگی داشته باشی و بخواهی بلند بپری آنقدر سقفش کوتاه است که جایی برای پرواز نیست.
قصد نداری دیگر به نوشتن ادامه دهی؟
چرا، همیشه گفته ام یک دفترچه خاطرات دارم به نام «رازهای فاش نشده یک نابازیگر»، ولی فکر می کنم این هم مثل برنامه هفت خواهد شد! در نتیجه دوست ندارم پخش شود. سینما باید زیبا بماند؛ همانطور که از نظر من همیشه بوده و هست.
راست است که می گویند تو پر فروش ترین زن سینمای ایران هستی؟
چاکریم! (خنده)
تا آنجا که می دانم خیلی از بازیگرهای خانم این موضوع را که کدام بازیگر بیشتر می فروشد و دستمزد می گیرد را دنبال می کنند، تو هم این کار را انجام می دهی؟
نه، این کار بعضی مجله هاست که دست به جمع و تفریق دستمزد و فروش بازیگرها می زنند و ارقامی را در می آورند. چند سالی پشت سر هم این اتفاق افتاد که من پرفروش ترین زن سینما بودم.
یادم است در یک دوره اکران سینماها تو 6 فیلم همزمان روی پرده داشتی. اما الان تو را سالی یا دو سالی یک بار در یک فیلم می بینیم. چه اتفاقی افتاده؟ پیشنهادهایت کم شده یا رقم دستمزدت آنقدر بالا رفته که در توان هر کسی نیست؟
پیشنهادها که خدا را شکر هیچ وقت کم نشده، از نظر مبلغ قرارداد هم همیشه چیزی که حقم بوده را گرفته ام و رقمم، رقم معقولی است، به لحاظ اینکه همه ما در فروش یک فیلم سهیم هستیم، در نتیجه همه چیز باید عادلانه تقسیم شود. شاید از نظر بعضی تهیه کننده ها رقم دستمزد من ناعادلانه باشد اما در حقیقت این نیست و باز با همه این او.صاف هیچ وقت روی پیشنهاد من تاثیر نگذاشته است، چون آن تهیه کننده محترم می داند که حتی برای نفع خودش هم که شده به صرفه تر است که پیشنهاد من را بپذیرد تا اینکه انتخابش را عوض کند! 

ولی واقعا فیلم نامه های خوب تعدادشان کم است ، یعنی تعدادشان کم است. بعد هم اصولا من فیلم نامه ای کار نمی کنم که نقشم مثل نقش نگاه مهتاب زنها باشد! یک دختر زیبای آرایش کرده که «بله و چشم آقا» بگوید! من هرگز این نقش ها را بازی نمی کنم، چون دوست ندارم نقشم یک نقش توسری خور و ابزاری باشد. نمی خواهم ابزار ساخت فیلم باشم، دوست دارم خودم در فیلم تاثیرگذار باشم.

کدام یک از کارهایی که تا حالا بازی کردی را دوست نداری یا دلت می خواهد مثلا سی دی اش را بشکانی؟
فیلم های آدم مثل بچه های آدم می مانند، بنابراین دلم نمی آید حتی فیلم هایی را هم که قلبا دوست شان ندارم را بشکنم، چون باید می بوده که من الان اینجا بایستم؛ مثل یکسری پله می ماند که تو را به قله می رسانند، شاید چند تا از این پله ها لق بوده باشد و پایت را گذاشته باشی روی سنگ شکسته سر هم خورده باشی اما باید می بوده که تو الان اینجا باشی. آدم از کارهای بدش درسهای بیشتری می گیرد، ولی در کل همه کارهایم را دوست دارم، چون یک تایمی از زندگی یک زمانی از عمرت را در آن فیلم می بینی. اصل این است که از فیلم های بد درس های خوب بگیریم و دیگر تکرارش نکنیم. من از درجا زدن بدم می آید؛ این به نظرم مهم تر از این است که بخواهم روی کاری غیظ داشته باشم.

خودت در آن یادداشتی که در جشنواره فجر برای حاضر نشدنت در کنفرانس خبری رسوایی نوشته بودی اشاره کرده بودی آقای ده نمکی خسته ام! اصلا دلیل نوشتن آن یادداشت چه بود؟
آن نوشته را خیلی دوستش داشتم. نمی دانم... اصولا زیاد براساس دلیل کار نمی کنم. وقتی حسم بگوید، کاری را انجام می دهم و فکر هم می کنم کار درستی کرده باشم. من که در آن جمع نمی آمدم  اما دلم نمی خواست فکرکنند اگر نیامدم یعنی بی تفاوتم. می خواستم ثابت کنم اگر نیامدم دلیل بر بی تفاوتی نیست.
چرا نرفتی؟ حالت خوب نبود یا دعوا و بحثی پیش آمده بود؟
نه حالم که خوب بود اما می دانستم همه آدم هایی که در آن جمع حضور دارند یا بهتر بگویم اکثرشان نیامده اند صرفا یک فیلم ببینند و کاری را از لحاظ فیلمنامه، هنری و بازی بررسی کنند! شاید آنها بیشتر برای حواشی پیرامون آقای ده نمکی و حاشیه سازی آمده بودند و آن مجلس جایی نبود که جنبه هنری داشته باشد.
خانواده و اهالی فامیل چقدر خوشحال اند که به واسطه حضور تو در سینما نام خانوادگی شان امروز تبدیل به یک برند شده است؟
اتفاقا چند روز پیش داشتم به یکی از دوستانم می گفتم که یک روز آن اوایل وقتی اسمم را گفتم یکی از تهیه کننده های خوب سینما چند بار فامیلی ام را پرسید و گفت حتما اسم و فامیلت را عوض کن و یک اسم و فامیلی بگذار که راحت در دهان بچرخد! ولی من گفتم من همین هستم و اگر کسی بخواهد من را بشناسد باید با همین اسم و فامیلی که دارم بشناسد. گفت با توجه به اینکه چهره و صدایت استانداردهای سینما را دارد اسم و فامیلت راحت نیست و تاثیر منفی می گذارد چون کسی نمی تواند اسم و فامیلت را به راحتی به یاد بیاورد اما قبول نکردم.
در این سال ها خیلی از ستاره های سینما وارد تلویزیون هم شدند، احیانا تو چنین تصمیمی نداری؟
در سینما مخاطب را خودت انتخاب می کنی و مخاطب هم همین طور اما در تلویزیون تو مخاطبت را انتخاب نمی کنی و مخاطب هم. بنابراین باید سلیقه و خواسته 70 میلیون نفر آدم را برآورده کنی. اگر روزی نقش ماندگاری بهم پیشنهاد شود که ارزشش را داشته باشد و بدانم شرمنده مردم نمی شوم قطعا بازی اش خواهم کرد.

قبل از اینکه فیلمنامه رسوایی به دستت برسد و بخواهی در این فیلم بازی کنی، تصوراتت درباره زندگی یک دختر پایین شهری چه بود؟ فکر می کردی زندگی آنها چه شکلی است؟
البته من قبل از این هم در «بی وفا» تجربه چنین نقشی را داشتم ولی این موضوع همیشه برایم جذاب بوده و نگاه ویژه ای به این دختر ها دارم. همیشه به این قشر احترام گذاشته ام چراکه درد و غمی که یک دختر جنوب شهری (جنوب شهری که می گویم به واسطه کم بضاعتی ای است که در آن منطقه ساکن شده اند) برایم تامل برانگیز بوده. دخترها خیلی بیشتر از پسرها رویاپردازی می کنند، خیال بافی می کنند، در رویاهای خودشان به خیلی از ظرافت های زندگی توجه می کنند که شاید دغدغه پسرها نباشد. 

دخترها برای رسیدن به آرزوها و رویاهایشان هر تلاشی می کنند شاید به همین دلیل است که بعضی هایشان به قول امروزی ها «خراب» می شوند. همه مان وقتی در جامعه یک زن فاحشه می بینیم می گوییم «وای فاحشه است» اما هیچ وقت نمی گوییم چرا چی شد که این اتفاق افتاد؟ همه ما وقتی به این دنیا می آییم پاک هستیم، چه می شود که بعضی ها خراب و فاسد می شوند؟ زن به نوبه خودش و مرد هم به نوبه خودش.

باید ریشه یابی کنیم. دیدن این چیزها برای مسئولین جذاب نیست هیچ وقت به این مسائل پرداخته نشده و ریشه یابی درستی نشده، یعنی نخواسته اند که ریشه های این معضل را مطرح کنند. فیلم رسوایی دقیقا همین موضوع را به چالش کشیده است این وظیفه سینماست که بیاید و این را به شکل خودش زیبا نشان دهد تا در عین اینکه مخاطب کار را دوست داشته باشد به فکر فرو رود. خوشحالم بابت حضورم در این نقش چراکه شاید توانسته باشم دِینی را به یک قشر از جامعه ادا کرده باشم.

خیلی از خانم ها خودشان را می کُشند تا زیبا شوند و بعد بروند جلوی دوربین اما تو خیلی وقت ها در فیلم هایت خودت را می کُشی زشت شوی! دلیل خاصی داری برای این تصمیم هایت داری؟
من بازیگرم، قضیه قیافه نیست. در فیلم «مجردها» پیشنهاد خودم بود عینک ته استکانی بزنم و دندان مصنوعی بگذارم و... یا در «چراغ قرمز» هیچ کس حاضر نشد آن نقش را کار کند و من آمدم و آن تغییر و تحولات را دادم چون می خواستم ثابت کنم که من به خاطر چهره ام نیامده ام و می خواهم بازیگر باشم. واقعیت هم همین است. 

چهره یک بازیگر بعد از یک مدت عادی می شود و از آن به بعد چیزهای دیگری است که بیننده را نگه می دارد. بخش عمده اش به کاریزمای آدم برمی گردد. ماندگاری در سینما چیزهای دیگری غیر از ظاهر می خواهد، وگرنه در این سال ها خیلی ها آمدند و بعد از یکی دوبار بازی بدون اینکه اتفاق خاصی برایشان بیفتد خداحافظی کردند! من با بازی در این کارها می خواستم هم به دیگران و هم در درجه اول به خودم ثابت کنم که اگر این ادعا را داری بازیگری پس بیا و برادری ات را ثابت کن.

گفتی ورزش می کنی؟!
زمانی که سر فیلم برداری نباشم دوست دارم ورزش کنم چون فکر می کنم بدن و بیان ابزار اصلی یک بازیگر هستند چون وظیفه منِ بازیگر است که در جواب محبت و حمایت های مردم روز به روز بهتر شوم.

وقتی داشتیم برای جلد عکاسی می کردیم، به نظرم رسید رابطه تو و علی برادرت خیلی گرم و صمیمی است. واقعا در خانه هم همین شکلی هستید یا بیرون که می روید با هم خوب می شوید؟ فکر نمی کنی داشتن خواهری مثل الناز شاکردوست با همه حرف و حدیث ها و شایعاتی که برای یک ستاره می سازند کمی دردسرساز باشد و آیا تا حالا باعث کدورتی بین تان شده؟
اگر آدم ها همینطوری که هستند همدیگر را بپذیرند چیزی به نام مشکل به وجود نخواهد آمد. در همه روابط؛ زن و شوهری، خواهر و برادری یا دوستی، باید همدیگر را همان طور که هستیم بپذیریم و دوست داشته باشیم. خوشبختانه من و علی هم رابطه خیلی خوبی با هم داریم. علی هم از آن ابتدا نسبت به ورود من به سینما نارضایتی خاصی نداشت و همیشه حمایتم کرده است. خدا را شکر هم تا حالا کارم برای خانواده ام اذیت و آزاری نداشته، خودم هم همیشه مراقب بودم و سعی کردم از حواشی دور باشم.

فکر می کنی دلیل اصلی حرف و حدیث و شایعه درآوردن آدم ها برای ستاره ها چیست؟
همیشه به کسانی که به شما حسودی می کنند احترام بگذارید چون اینها همان هایی هستند که از صمیم قلب ایمان دارند که شما بهتر از آنهایید.


عکس الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در فیلم بی بدن
الناز شاکردوست در فیلم بی بدن

 

الناز شاکردوست در فیلم عروس فراری
الناز شاکردوست در فیلم عروس فراری

 

الناز شاکردوست در فیلم اتوبوس شب   
الناز شاکردوست در فیلم اتوبوس شب   

 

الناز شاکردوست در فیلم کارناوال مرگ 
الناز شاکردوست در فیلم کارناوال مرگ 

 

الناز شاکردوست در فیلم تابو    
الناز شاکردوست در فیلم تابو    
الناز شاکردوست در فیلم رسوایی
الناز شاکردوست در فیلم رسوایی

 

الناز شاکردوست در تئاتر آواز عاشقانه دختر دیوانه
الناز شاکردوست در تئاتر آواز عاشقانه دختر دیوانه

پرسش های متداول

آیا الناز شاکردوست ازدواج کرده؟
خیر
الناز شاکردوست چه عمل هایی انجام داده؟
الناز شاکردوست تاکنون عمل زیبایی انجام نداده است.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی الناز شاکردوست با عکس و فیلم های وی بررسی کرده ایم. در صورت تمایل می توانید بیوگرافی شیدا خلیق از تئاتر تا شهرت و ازدواج با عکس را بخوانید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر خوش چهره هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد