hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی بانیپال شومون و همسرش از موسیقی تا بازیگری پوست شیر

بیوگرافی بانیپال شومون و همسرش از موسیقی تا بازیگری پوست شیر

بانیپال شومون بازیگر ایرانی و آشوری تبار است. اطلاعاتی از بیوگرافی او و همسرش،اصالت و دین بانیپال شومون، فیلم ها و عکس های جدید از او را برایتان آورده ایم:

بانیپال شومون (Banipal Shumon) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد دهه 1350 است که این روزها از او به عنوان یکی از بازیگران سریال پوست شیر نام برده شده است که احتمالا نقش مامور نفوذی را به عهده دارد.

بانیپال فعالیت در بازیگری را با فیلم سینمایی انارهای نارس به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی در سال 1392 در سن 34 سالگی شروع کرده است و یک سال بعد لوح تقدیر ویژه برای بهترین بازیگر را برای بازی در نمایش «خانه وا ده» از طرف انجمن بازیگران خانه تئاتر دریافت کرد اما با بازی در نقش سرگرد کیهانی در سریال نوار زرد به کارگردانی پوریا آذربایجانی در سال 1400 شهرت را به دست آورد.

بانیپال شومون در طول ده سال فعالیت هنری خود در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون «شهرزاد »، «خجالت نکش»، «غلامرضا تختی»، «شبی که ماه کامل شد»، «کرگدن»، «خاتون» حضور داشته است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری بانیپال شومون بازیگر را در اختیار شما قرار دهیم.

بانیپال شومون
بانیپال شومون بازیگر

بانیپال شومون کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

بانیپال شومون

تاریخ تولد

۳۰ آذر ۱۳۵۷

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

قوس

مشخصات فیزیکی

قد

حدود 180 سانتی متر

وزن

حدود 85 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام برادران

یک برادر

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه اهواز

رشته تحصیلی

مهندسی عمران

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

کرگدن

دانیال

1400

نوارد زرد 2

سرگرد کاوه کیهان

1400

بانیپال شومون
بانیپال شومون

بیوگرافی کامل بانیپال شومون

کودکی و اوایل زندگی

بانیپال شومون در روز پنجشنبه 30 آذر 1357(سال اسب) در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 44 سال سن دارد. نماد ماه بانیپال قوس است و متولدین آذر ماه افرادی خوش‌‌بین‌، خوش‌‌خلق‌،خونگرم‌ ، درستکار، روشنفکر و فیلسوف‌ منش‌ هستند.هرچند اطلات دقیقی از مشخصات ظاهری این بازیگر در دسترس نیست اما از روی ظاهر می توان حدس زد که وی حدود 180 سانتی متر قد و 85 کیلو وزن دارد.رنگ چشم این هنرمند قهوه ای و موی به رنگ مشکی دارد.همچنین وی راست دست می باشد.

بانیپال شومون
بانیپال شومون و مادرش

خانواده

خانواده بانیپال شومون 4 نفره است،وی فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود دارد اما اطلاعات دقیقی از اسم و شغل پدر و مادر این بازیگر در دسترس نیست. دین بانیپال شومون مسیحی است و ایشان از قوم آشور می باشند.بانیپال نام بزرگترین پادشاه آشور می باشد که این بازیگر در پاسخ به این سوال که بانیپال شومون یعنی چه گفته است: نام خانوادگی «شومون» اسم پدر پدربزرگم بود ، خیلی سال پیش وقتی می خواستند نام فامیلی را برای شناسنامه تعیین کنند ، این فامیلی را بدون دلیلی انتخاب کردند.اسمم هم خاص و سریع جلب توجه می کند و فقط در این حد می دانم که بانیپال ، اسم بزرگترین پادشاه آشور است.

بانیپال شومون
خانواده بانیپال شومون

تحصیلات

تحصیلات بانیپال شومون در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه اهواز است.

بانیپال شومون و همسرش

بانیپال شومون و همسرش،همسر بانیپال شومون از مواردی است که کاربران فضای مجازی در اینترنت جست و جو کرده اند اما بهتر است بدانید این بازیگر مجرد است و تاکنون عکسی از این که نشان دهد وی متاهل می باشد در اینستاگرام اش منتشر نکرده است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت بانیپال شومون در دنیای هنر با صداپیشگی در شخصیت روزبه در انیمشین آخرین داستان به کارگردانی اشکان رهگذر در سال 1390 آغاز شد اما نخستین تجربه تصویری در دنیای بازیگری را با فیلم سینمایی انارهای نارس به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی در سال 1392 به دست آورد.

بانیپال عضو ارکستر کُر فیلارمونیک ایران و عضو ارکستر فیلارمونیک آشوریان تهران به رهبری اِمیل مٓلِک است. او در اُپرای مانا و مانی اثر حسین دهلوی به رهبری علیرضاشفقی نژاد و کارگردانی محمد عاقبتی در تالار وحدت سال ۱۳۹۱ اجرا داشته‌است. خودش درباره فعالین در این زمینه می گوید تقریبا موسیقی و بازیگری را با هم شروع کردم، البته از یک جایی به بعد موسیقی به اندازه بازیگری برایم جدی نبود.

بانیپال شومون
بانیپال شومون

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری بانیپال شومون با شرکت در ورکشاپ آموزش بازیگری اصغر فرهادی در دهه هشتاد سپری شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات بانیپال شومون با توجه به فعالیت های که در زمینه بازیگری و موسقی انجام می دهد مشخص است اما اگر به اینستاگرام این بازیگر سری بزنید متوجه می شوید که وی عاشق سفر،طبیعت گردی و حیوانات است.

بانیپال در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

baniipal

وبسایت

ویکی پدیا بانیپال شومون

بانیپال شومون
صفحه اینستاگرام بانیپال شومون

اینستاگرام بانیپال شومون

اینستاگرام بانیپال شومون به آدرس baniipa است که 75.9 هزار فالور دارد و 812 صفحه را دنبال می کند. بانیپال فعالیت در اینستاگرام را به تاریخ 11 فوریه 2014 برابر با روز سه شنبه 22 بهمن 1392 آغاز کرد که اولین پستش 797 لایک و 79 کامنت ثبت شده است و بعد از آن 562 پست بارگزاری کرده است.

بانیپال شومون
اولین پست بانیپال شومون در اینستاگرام

آثار بانیپال شومون؛ فیلم ها و تئاترها

آخرین داستان

آخرین داستان انیمشین سینمایی به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر در سال1390 است.بانیپال شومون، فعالیت حرفه‌ای خود را با انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با صداپیشگی نقش «روزبه» آغاز کرد و تجربه حضور درکنار ستارگانی چون پرویز پرستویی، حامد بهداد و لیلا حاتمی را کسب کرد.

انیمیشن آخرین داستان شخصیت روزبه
بانیپال شومون در انیمیشن آخرین داستان شخصیت روزبه

انارهای نارس

انارهای نارس نخستین تجربه بانیپال شومون در مقابل دوریبن سینما به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی در سال 1392 است که در کنار ستارگانی چون پژمان بازغی، آنا نعمتی، مهران رجبی، قطب‌الدین صادقی، رابعه مدنی، شبنم معززی، ساقی زینتی، مجید مشیری، شیوا خسرومهر به نقش آفرینی پرداخت.

خانه وا ده

خانه وا ده نمایشی به کارگردانی سید محمد مساوات در سال 1393 است که در سالن سمندریان با بازی هنرپیشگانی چون : علی ‌محمودی، محمدعلی ‌محمدی، احسان بهلولی، اسماعیل ‌گرجی، بانیپال ‌شومون، نیما نوری‌زاده و مجید عسگری روی صحنه اجرا شد. بانیپال شومون موفق به دریافت لوح تقدیر ویژه بهترین بازیگر برای بازی در نمایش «خانه وا ده» در دوازدهمین جشن بازیگر از طرف انجمن بازیگران خانه تئاتر شد.

بانیپال شومون در نمایش خانه.وا.ده
بانیپال شومون در نمایش خانه.وا.ده

شهرزاد

شهرزاد نخستین تجربه بانیپال ‌در سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردنی حسن فتحی است. بانیپال شومون در سریال شهرزاد نقش اسفندیاری رئیس آذر گل‌دره‌ای را به عهده داشت و بازی خوب او در کنار ستارگانی چون مصطفی زمانی و غزل شاکری دیده شد.

بانیپال شومون در شهرزاد
عکس بانیپال شومون در شهرزاد

برگرد مرا ببین

برگرد مرا ببین عنوان نمایشی به کارگردانی شیرین فرشباف، نسیم ریاضی، سعید بهنام خانیک است که در خانه گفتمان شهر و معماری با بازی بازیگران چون محسن ‌رستگار، بانیپال ‌شومون، مارال عبادی، نیلوفر ‌ندایی اجرا شد.

بانیپال شومون در نمایش برگرد مرا ببین
بانیپال شومون در نمایش برگرد مرا ببین

آشپزخانه

آشپزخانه چهارمین تجربه بازی بانیپال ‌شومون در تئاتر به کارگردانی محمد حسن معجونی است که در آبان تا دی 1395 درتماشاخانه پالیز-سالن دو به همراه سایر هنرپیشگان مانند مازیار ‌سیدی، هامون ‌سیدی، سارا صابری، کتایون طلایی، دریا فلکی، امیر ‌قاسمی و ...اجرا شد.

بانیپال شومون در نمایش آشپزخانه
بانیپال شومون در نمایش آشپزخانه

تفنگ میرزا رضا

تفنگ میرزا رضا عنوان تئاتری به کارگردان محمد اشکان فر است که در تالار مولوی با بازی هنرپیشگانی چون بانیپال ‌شومون، ارزو روشناس، میثم ‌نوروزی، الهه ‌شه‌پرست، نوید ‌نوروزی، بابک ‌بهشاد، رامین رجایی، سام دادخواه، شهاب نظام دوست اجرا شد.

بانیپال شومون در تفنگ میرزا رضا
بانیپال شومون در تفنگ میرزا رضا

عروسی خون

عروسی خون نمایشی به کارگردانی محمد ولیزادگان و بازی هنرمندانی چون مرضیه ‌بدرقه، سارا ‌رسول ‌زاده، بانیپال ‌شومون، احسان کریمی، عامر مسافر آستانه، دنیا ‌نصر،مریم ‌نورمحمدی و محمد ‌ولیزادگان است که در ۰۳ اردیبهشت تا ۰۲ خرداد ۱۳۹۶در تماشاخانه پالیز-سالن ۲ اجرا شد.

بانیپال شومون در عروسی خون
بانیپال شومون در عروسی خون

اینترنت نامحدود

اینترنت نامحدود اولین تجربه بازی بانیپال ‌شومون در فیلم کوتاه به همراه بهار جهان آرا در سال 1396 است که این کارگردانی و فیلمنامه آن به عهده ای احسان میرحسینی، بردیا یادگاری بود.

بانیپال شومون در فیلم کوتاه اینترنت نامحدود
بانیپال شومون در فیلم کوتاه اینترنت نامحدود

تاریکی

تاریکی فیلم کوتاهی به کارگردانی سعید جعفریان و تهیه کنندگی رامبد ‌جوان در سال 1396 است که در آن بازیگرانی مانند مهسا علافر و بانیپال ‌شومون به ایفای نقش پرداختند.

بانیپال شومون در فیلم کوتاه تاریکی
بانیپال شومون در فیلم کوتاه تاریکی

تنهایی پرهیاهو

تنهایی پرهیاهو عنوان نمایشی به کارگردانی امیر کاوه آهنین جان در سالن سمندریان است که در آن بازیگرانی مانند بانیپال ‌شومون، آناهیتا ‌همتی، السا ‌فیروز ‌آذر، روزبه ‌اختری و..در آن بازی کردند.

بانیپال شومون در تنهایی پرهیاهو
بانیپال شومون در تنهایی پرهیاهو

لاسارو

لاسارو نهمین بازی بانیپال ‌شومون در تئاتر است که در آن هنرپیشگانی مانند کامبیز ‌امینی، سمیه ‌برجی، فروغ ‌قجابگلی، نوشین ‌اعتماد، اویس خلیل زاده، محسن عیدی،یوسف محوی، نیما ‌مظاهری، آرزو تاج نیا، مهسا ‌اصغری در سالن سمندریان به کارگردانب مسعود رایگان حضور داشتند.

لبانیپال شومون در لاسارو
لبانیپال شومون در لاسارو

ریال مادرید ١١ بارسلونا ١

ریال مادرید ١١ بارسلونا ١ تئاتری به کارگردانی سید مهدی شجاعی در پردیس تئاتر شهرزاد است که در آن امیرحسین ‌فتحی، میثاق ‌زارع، بانیپال ‌شومون، الهام ‌شعبانی، مروارید جعفری، فاطیما ‌بهارمست، آرش ‌اشاداد و سینا ‌رازانی بازی کردند.

بانیپال شومون در ریال مادرید ١١ بارسلونا ١
بانیپال شومون در ریال مادرید ١١ بارسلونا ١

پیلوت

پیلوت فیلم سینمایی به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح محصول سال ۱۳۹۶ است. بانیپال شومون در فیلم پیلوت نقش مامور نیروی انتظامی را به عهده داشت و سایر بازیگران عبارتند از: جواد عزتی،حمیدرضا آذرنگ،بهدخت ولیان،سعید آقاخانی،گیلدا ویشکی،پریوش نظریه.

بانیپال شومون در پیلوت
بانیپال شومون در پیلوت

خجالت نکش

خجالت نکش فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی رضا مقصودی در سال 1396 است که در آن ستارگانی چون احمد مهران‌فر،شبنم مقدمی،لیندا کیانی،مازیار لرستانی،الناز حبیبی،سام درخشانی بازی کردند.بانیپال شومون در خجالت نکش، نقش غضنفر همسر شهربانو را به عهده داشت.

بانیپال شومون در فیلم خجالت نکش
 عکس بانیپال شومون در خجالت نکش

جاده قدیم

جاده قدیم فیلم سینمایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت است که بانیپال شومون در نقش جوادی با ستارگانی چون مهتاب کرامتی،آتیلا پسیانی،ترلان پروانه،محمدرضا غفاری،شیرین یزدان‌بخش،لیلی رشیدی،هدی زین‌العابدین،بهناز جعفری هم بازی شد.

وقتی خروس غلط می‌خواند

وقتی خروس غلط می‌خواند تئاتری به کارگردانی علی شمس در سال 1397 است که در آن هنرپیشگانی مانند بانیپال ‌شومون، سام ‌کبودوند، امیرباباشهابی، آناهیتا ‌درگاهی، مارال ‌فرجاد، مونا ‌فرجاد، زری ‌محتشم و مهران ‌امام ‌بخش این تئاتر را در سالن سمندریان اجرا کردند.

بانیپال شومون در وقتی خروس غلط می‌خواند
بانیپال شومون در وقتی خروس غلط می‌خواند

پالتو شتری

پالتو شتری نهمین فیلم بانیپال ‌شومون در سینما است که با نقش کوهیار در کنار ستارگانی چون سام درخشانی،بهاره کیان‌افشار،لیندا کیانی،شاهرخ فروتنیان،افسانه چهره‌آزاد،پریوش نظریه،علیرضا مهران در سال 1397 رقم خورد.

بانیپال شومون در پالتو شتری
بانیپال شومون در پالتو شتری

غلامرضا تختی

غلامرضا تختی برای بانیپال شومون در نقش منصور مهدی‌زاده(کشتی گیر) به کارگردانی بهرام ‌توکلی اتفاق افتاد که برای این نقش 15 کیلوگرم وزن کم کرد و 6 ماه دوره کشتی را گذارند.بازیگران فیلم سینمایی غلامرضا تختی عبارتند از : ماهور ‌الوند، آتیلا ‌پسیانی،بهنوش ‌طباطبایی، فرهاد ‌آییش، حمیدرضا ‌آذرنگ، سیاوش تهمورث، معصومه قاسمی پور، ستاره ‌پسیانی، شیرین ‌یزدان ‌بخش، پریوش ‌نظریه، مجتبی ‌پیرزاده، مسعود ‌میرطاهری.

بانیپال شومون در فیلم تختی
عکس  بانیپال شومون در فیلم تختی

شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد فیلم سینمایی به کارگردانی نرگس آبیار محصول سال 1397 است. بانیپال شومون در شبی که ماه کامل شد نقش احمد عبداللهی مامور امنیتی
را به عهده داشت و ستارگانی مانند الناز شاکردوست، هوتن شکیبا،فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی،امین میری،شبنم مقدمی،فرید سجادی حسینی در این فیلم حضور داشتند.

نیپال شومون در فیلم شبی که ماه کامل شد
عکس بانیپال شومون در شبی که ماه کامل شد

کرگدن

کرگدن دومین سریال بانیپال در شبکه نمایش خانگی است که با نقش دانیال به کارگردانی کیارش اسدی زاده اتفاق افتاد.بازیگران این سریال عبارتند از: مصطفی زمانی،سارا بهرامی،هدی زین‌العابدین،پوریا رحیمی‌سام،پانته‌آ پناهی‌ها،مهدی کوشکی،ستاره پسیانی،الهام کردا،کاظم سیاحی

بانیپال شومون در کرگدن
عکس بانیپال شومون در کرگدن

فرانکشتاین

فرانکشتاین نمایشی به کارگردانی ایمان افشاریان در سال 1398 است که در این تئاتر بازیگرانی چون پژمان ‌جمشیدی، بانیپال ‌شومون، ‌آناهیتا ‌افشار و....در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا کردند.

بانیپال شومون در  فرانکشتاین
 بانیپال شومون در فرانکشتاین  

نوار زرد

نوار زرد اولین تجربه بازی بانیپال ‌در سریال تلویزیونی به کارگردانی پوریا آذربایجانی است که امیر آقایی، بهاره کیان‌افشار، زنده‌یاد سیروس گرجستانی،قاسم زارع، کمند امیرسلیمانی،محسن بهرامی،سمیرا حسینی، نادر مشایخی،امید روحانی،مریم شیرازی،شهین تسلیمی،مژگان بیات در این سریال بازی کردند. بانیپال شومون در نوار زرد بازیگر نقش سرگرد کیهانی است.

بانیپال شومون در نوار زرد 2
عکس بانیپال شومون در نوار زرد 

خاتون

خاتون سومین سریال بانیپال شومون در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی تینا پاکروان در سال 1400 است. بانیپال شومون در خاتون بازیگر نقش ارونگ را به عهده دارد و سایر بازیگران عبارتند از: نگار جواهریان،اشکان خطیبی، مهران مدیری،مهتاب ثروتی،بابک حمیدیان،رضا بهبودی،شبنم مقدمی،بهناز جعفری،پانته‌آ پناهی‌ها،پیام دهکردی،مهدی قربانی،بابک کریمی،شاهرخ فروتنیان، رؤیا نونهالی.

بانیپال شومون در خاتون
عکس بانیپال شومون در سریال خاتون

پوست شیر و بازی بانیپال شومون 

پوست شیر سریال نمایش خانگی در ژانر دارم جنایی به کارگردانی جمشید محمودی در سال 1401 است.هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و شهاب حسینی از بازیگران این مجموعه هستند.از بانیپال شومون در سریال پوست شیر به عنوان بازیگر نام بردند که تا قسمت 22 هنوز نقش آن افشا نشده است و حتمالا نقش مامور نفوذی را به عهده دارد. همچنین تاکنون عکس بانیپال شومون در پوست شیر منتشر نشده است.

لیست آثار بانیپال شومون

نام

سال

توضیحات

آخرین

داستان

1390

شخصیت روزبه

کارگردان: اشکان رهگذر

بازیگران: پرویز پرستویی، لیلا حاتمی و ...

انارهای

نارس

1392

کارگردان: مجیدرضا مصطفوی

بازیگران: پژمان بازغی، آنا نعمتی و ...

نمایش

خانه. وا. ده

1393

سالن سمندریان

کارگردان:سید محمد مساوات
بازیگران: علی ‌محمودی، محمدعلی ‌محمدی، و ...

شهرزاد

1394

در نقش اسفندیاری

کارگردان: حسن فتحی

بازیگران:علی نصیریان،ترانه علیدوستی و ...

نمایش

بیضایی

1394

تماشاخانه سنگلج

کارگردان: سید محمد مساوات
بازیگران: محمدعلی ‌محمدی، احسان بهلولی و ...

نمایش

برگرد

مرا ببین

1395

خانه گفتمان شهر و معماری

کارگردانان: فرشباف، ریاضی، سعید بهنام خانیک

بازیگران: محسن ‌رستگار، مارال عبادی و ...

نمایش

آشپزخانه

1395

تماشاخانه پالیز-

کارگردان: محمدحسن معجونی

بازیگران: مازیار ‌سیدی، هامون ‌سیدی و ...

نمایش

تفنگ

میرزارضا

1395

تالار مولوی
کارگردان: محمد اشکان فر
بازیگران: آرزو روشناس، میثم ‌نوروزی و ...

نمایش

آشپزخانه

1395

تماشاخانه پالیز-سالن دو

کارگردان: محمد حسن معجونی 

ایستگاه

اتمسفر

1395

کارگردان: مهدی جعفری

بازیگران: محسن ‌کیایی، رویا افشاری نسب و ...

نمایش

عروسی خون

1396

تماشاخانه پالیز
کارگردان: محمد ولیزادگان
بازیگران: مرضیه ‌بدرقه، سارا ‌رسول ‌زاده و ...

فیلم کوتاه

اینترنت نامحدود

1396

کارگردان: احسان میرحسینی، بردیا یادگاری

بازیگران: بانیپال ‌شومون، بهار جهان آرا و ...

فیلم کوتاه

تاریکی

1396

کارگردان: سعید جعفریان

بازیگران: مهسا علافر، بانیپال ‌شومون

نمایش

تنهایی پرهیاهو

1396

سالن سمندریان
کارگردان: امیر کاوه آهنین جان
بازیگران: آناهیتا ‌همتی، السا ‌فیروز ‌آذر و ...

نمایش

لاسارو

1396

سالن سمندریان کارگردان:مسعود رایگان
بازیگران: کامبیز ‌امینی، سمیه ‌برجی و ...

نمایش

رئال مادرید

۱۱ بارسلونا ۱

1396

پردیس تئاتر شهرزاد
کارگردان: سید مهدی شجاعی
بازیگران: امیرحسین ‌فتحی، میثاق ‌زارع و ...

پیلوت

1396

در نقش مامور نیروی انتظامی

کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان
بازیگران: جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ و ...

خجالت نکش

1396

در نقش غضنفر همسر شهربانو
کارگردان:رضا مقصودی
بازیگران: احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی و ...

جاده قدیم

1396

در نقش جوادی

کارگردان: منیژه حکمت

بازیگران: مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی و ...

تنگه

ابوقریب

1396

کارگردان: بهرام توکلی
بازیگران: جواد عزتی، امیر جدیدی و ...

لس آنجلس

تهران

1396

کارگردان: تینا ‌پاکروان

بازیگران: پرویز ‌پرستویی، مهناز ‌افشار و ...

فیلم کوتاه

تاخیر

1397

کارگردان: علی عسگری
بازیگران: محمد کمال علوی، ملینا غمیلویی و ...

نمایش

وقتی خروس

غلط می‌خواند

1397

سالن سمندریان
کارگردان: علی شمس
بازیگران:سام ‌کبودوند، امیرباباشهابی و ...

پالتو شتری

1397

در نقش کوهیار

کارگردان: مهدی علی‌ میرزایی

بازیگران: سام درخشانی، بهاره کیان‌ افشار و ...

غلامرضا تختی

1397

در نقش منصور مهدی‌زاده
کارگردان: بهرام ‌توکلی

بازیگران: ماهور ‌الوند، آتیلا ‌پسیانی و ...

شبی

که ماه

کامل شد

1397

در نقش احمد عبداللهی
کارگردان: نرگس آبیار

بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و ...

موج

اف ام،

ردیف ۴۸

1397

-

کرگدن

1398

در نقش دانیال

کارگردان: کیارش اسدی‌زاده

بازیگران: مصطفی زمانی، سارا بهرامی و ...

نمایش فرانکشتاین

1398

سالن اصلی تئاتر شهر
کارگردان: ایمان افشاریان
بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، آناهیتا ‌افشار و ...

نوار

زرد 2

1400

در نقش سرگرد کیهانی

کارگردان: پوریا آذربایجانی
بازیگران: امیر آقایی، بهاره کیان‌افشار و ...

خاتون

1400

در نقش اورنگ
کارگردان: تینا پاکروان

بازیگران: نگار جواهریان، اشکان خطیبی و ...

درمانگر

1401

-

پوست شیر

1401

در نقش مامور نفوذی

کارگردان: جمشید ‌محمودی
بازیگران: شهاب ‌حسینی، پردیس ‌احمدیه و ...

جوایز و افتخارات بانیپال

عنوان

سال

توضیحات

نامزد کسب بهترین بازیگر نقش اول مرد

1398

در جشنواره تئاتر فجر

لوح تقدیر ویژه برای بهترین بازیگر

1393

برای نمایش «خانه وا ده» در جشن بازیگر ۱۳۹۳ از طرف انجمن بازیگران خانه تئاتر


بانیپال شومون
بانیپال شومون در سریال درمانگر

15 حقیقت جالب درباره بانیپال شومون

  1.  دین بانیپال شومون، مسیحی و از اقوام آشوری است.
  2. بانیپال شومون مجرد است و همسری ندارد.
  3. بانیپال فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود دارد.
  4. او  فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه اهواز می باشد.
  5. بانیپال در سریال شهرزاد نقش اسفندیاری رئیس آذر گل‌دره‌ای را به عهده داشت.
  6. بانیپال شومون در خجالت نکش بازیگر غضنفر همسر شهربانو بود.
  7. بانیپال در طی 10 سال فعالیت هنری حداقل در 10 تئاتر،12 فیلم سینمایی،5 سریال در شبکه نمایش خانگی و یک سریال در تلویزیون بازی کرده است.
  8. شومون در فیلم تختی نقش منصور مهدی‌زاده(کشتی گیر) را بازی کرد و برای این نقش 15 کیلوگرم وزن کم کرد و 6 ماه دوره کشتی را گذارند.
  9. بانیپال شومون در شبی که ماه کامل شد نقش احمد عبداللهی مامور امنیتی را به عهده داشت.
  10. شومون نامزد کسب بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۸ بوده‌است
  11. بانیپال شومون در نوار زردنقش سرگرد کیهانی را بازی کرد.
  12. او لوح تقدیر ویژه برای بهترین بازیگر را برای بازی در نمایش «خانه وا ده» در دوازدهمین جشن بازیگر (سال ۱۳۹۳) از طرف انجمن بازیگران خانه تئاتر دریافت کرد.
  13. بانیپال شومون در خاتون بازیگر نقش ارونگ را به عهده دارد.
  14. بانیپال شومون در سریال پوست شیر احتمالا نقش مامور نفوذی را دارد.
  15. بانیپال عضو ارکستر کُر فیلارمونیک ایران و عضو ارکستر فیلارمونیک آشوریان تهران به رهبری اِمیل مٓلِک است.

مصاحبه بانیپال شومون

مصاحبه بانیپال شومون هم به صورت متنی و هم گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه گفت و گوی وی را به بهانه سریال کرگدن با روزنامه جام جم به تاریخ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ می خوانید.

صدای محکم و پرطنین، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شما در بازیگری است. چقدر از این صدا خدادادی و استعدادی است و چقدر ماحصل تمرین فن بیان؟
اصل قضیه که لطف خداست. البته لطف شما هم هست که تعریف می‌کنید. اما همیشه تمرین‌هایی هم برای صدا و بیان انجام می‌دهم.  
شروع فعالیت‌های هنری شما با بازیگری بود یا با موسیقی؟
تقریبا موسیقی و بازیگری را با هم شروع کردم، البته از یک جایی به بعد موسیقی به اندازه بازیگری برایم جدی نبود.
اسم‌تان هم خاص است و سریع جلب توجه می‌کند. در این حد می‌دانم که بانیپال، اسم بزرگ‌ترین پادشاه آشور است.
شاید یک مقدار اسم متفاوت و فکربرانگیزی است و این سوال را مطرح می‌کند که این شخصیت کیست و این اسم از کجا می‌آید، اما خودم خیلی به آن فکر نمی‌کنم.
برای مردم جالب است و بلافاصله در مواجهه با اسم شما، سوالاتی برایشان پیش‌می‌آید. دیدم که یکی از سوالات همیشگی در بخش نظرات صفحه اینستاگرام‌تان هم همین است.
بله، همینطور است.
نام خانوادگی‌تان چطور؟ شومون، معنی خاصی دارد؟
شومون هم اسم پدر پدربزرگم بود و خیلی سال پیش وقتی می‌خواستند نام فامیلی را برای شناسنامه تعیین کنند، این اسم را انتخاب کردند.
این دو سه سال اخیر، حضور پررنگ‌تری در بازیگری دارید و مکمل‌های خوبی را بازی کرده‌اید، به عنوان مثال در شبی که ماه کامل شد و غلامرضا تختی و ... با وجود این‌که این نقش‌ها به خاطر بازی درست و به‌اندازه، حتما ارتقایافته‌تر از متن شده‌اند، اما به نظر می‌رسد می‌توانستند پررنگ‌تر هم باشند و به لحاظ کمی، ظرفیت حضور بیشتر را داشتند.
ممنونم از شما، اما این نظر نویسنده‌ها و کارگردان‌های این آثار بود که این نقش‌ها و شخصیت‌ها به همین اندازه باشند.
به عنوان مثال نقش مامور امنیتی را که در شبی که ماه کامل شد، بازی کردید، جای کار بیشتری داشت و برخی معتقدند تقابل این مامور و همکارانش با تروریست‌ها باید بیش از این‌ها پرداخت می‌شد.


بانیپال شومون
بانیپال شومون در سریال کرگدن
 
این نقش هم در فیلمنامه همین مقدار بود و خود خانم آبیار، نویسنده و کارگردان فیلم، چون نمی‌خواست فیلم خیلی به سمت مسائل امنیتی برود، تصمیم‌گرفت شخصیت را در همین اندازه نشان دهد. وگرنه حرف شما هم درست است و این شخصیت می‌توانست بیشتر بسط پیدا کند. البته بعدا آقای سعید ملکان، فیلمی به نام روز صفر ساخت که با محوریت مسائل امنیتی همین موضوع روایت می‌شود:
 مصداقی‌تر بخواهم صحبت کنم، همین نقش شما در فیلم غلامرضا تختی انگار مابه‌ازای شخصیت پهلوان زندی است که از جایی رفاقتش با تختی جایش را به یک تقابل می‌دهد که ما یکی از جنبه‌های بارز آن را در آن سکانس درگیری در رختکن می‌بینیم. شاید اگر نقش شما کمی پررنگ‌تر می‌شد و ما شخصیتی این‌چنینی را رودرروی تختی می‌دیدیم، با درام پرچالشی روبه‌رو بودیم.
آن شخصیتی که من بازی کردم، مابه‌ازای کسی نیست و اگر قرار بود من شخص خاصی را بازی کنم، حتما نام او در فیلم برده می‌شد. نظر سازندگان این بود که در این زمینه اسمی از شخصی برده‌نشود. البته حتما تختی برخوردهایی در رفاقتش داشته و آدم‌هایی که دور و بر او بودند هم رقابت‌ها و حسادت‌هایی داشتند. درمجموع می‌توان گفت من برآیند چند شخصیت را در فیلم غلامرضا تختی بازی کردم؛ کلیتی از گروهی که مقابل تختی بودند.
اما برسیم به دانیال سریال «کرگدن»؛ آن‌طور که در این کار دیدیم، شما در مشتزنی، اسب‌سواری و بیلیارد تبحر دارید.
من برای این پروژه در همه این زمینه‌ها آموزش دیدم و زیر نظر مربیان مختلف کار کردم. برای فیلم غلامرضا تختی و بازی در نقش یک کشتی‌گیر هم، چند ماه با آقای منصور برزگر کشتی کار کردم. البته در این فیلم ما قرار بود صحنه‌های مسابقه کشتی هم داشته باشیم که به‌خاطر زمان فیلمبرداری و حجم زیادی که فیلم پیدا می‌کرد، انجام نشد.
به‌جز درگیری در ماجرای اصلی، شخصیت دانیال دو چالش و فراز احساسی سخت داشت؛ یکی در رابطه با اسبش تارا و یکی هم نازنین، خواهر نوید (ستاره پسیانی).
چالش زیادی برای بازی در این دو رابطه حسی داشتم. دانیال شخصیت كم‌حرف و درونگرایی است كه چندان اهل بروزدادن احساسات نیست، اما اتفاقی كه برای اسبش می‌افتد و ارتباط عاطفی با نازنین و ماجرای مچ دستش، چالش‌هایی بود كه باعث شد جنبه‌های دیگری از دانیال را هم ببینیم. تمام تلاشم را كردم كه این لحظات پیچیده را به‌خوبی ارائه كنم. نمی‌دانم تا چه اندازه موفق بوده‌ام.
چون ممكن است، برخی تماشاگران هنوز سریال كرگدن را به طور كامل ندیده باشند، نمی‌خواهم باعث اسپویل و لو رفتن قصه شوم، تنها به‌طور سربسته به آن ماجرای مچ دست دانیال در قسمت بیست و سوم اشاره می‌كنم كه باتوجه به استوری شما در صفحه شخصی‌تان در اینستاگرام، آدم به نوعی یاد نمایشنامه‌ای از مارتین مك دونا (مراسم قطع دست در اسپوكن) هم می‌افتد. هركاری كردم طوری سؤالم را مطرح كنم، ماجرای شما لو نرود، نشد!
(می‌خندد) بله. این مربوط به اواخر سریال است و حتی صحبت سر این بود كه اگر قرار به ادامه سریال باشد، من با همان دست، به مشتزنی ادامه دهم كه البته نشد و سریال متوقف شده است.
یكی از مسائل مربوط به این سریال هم همین بود كه كیارش اسدی‌زاده (كارگردان كرگدن) پیش از توزیع قسمت آخر، ویدئویی در فضای مجازی منتشر كرد كه قسمت بیست و ششم، آخرین قسمت كرگدن است و این از نظر او به منزله پایان كار این سریال خواهد بود. اما ظاهرا تهیه‌كننده نظر دیگری دارد و می‌خواهد فصل بعدی آن را هم بسازد. سریال برای شما تمام شده است؟
برای كارگردان تمام شده است.
به نظر می‌رسد كرگدن قابلیت ادامه داشته باشد، چون تكلیف برخی شخصیت‌ها از جمله دانیال و نازنین، مشخص نشد.
سؤالاتی برای تماشاگران وجود دارد و از این نظر این سریال می‌تواند ادامه داشته باشد. اما ترجیح كارگردان این بود كه ادامه نمی‌دهد و از طرف او، پروژه تمام شده است.
درباره شخصیت دانیال كه اتفاق جالبی افتاد و كارش در كشتن افشین ناتمام ماند. علتش هم دخالت یكی از نویسنده‌های كار (علی اصغری) در نقش مامور بود كه ناگهان سر می‌رسد و مانع انتقام شما می‌شود. به شوخی می‌توان این حركت را به عنوان سوءاستفاده نویسنده از موقعیت خودش دانست. او مزاحم شخصیتی كه نوشته، می‌شود و نمی‌گذارد كارش را انجام دهد.
(می‌خندد) بله دیگر.
علی اصغری، در همین سریال، نقش یكی از مربیان مشتزنی شما را هم بازی می‌كرد.
البته مربی بوكس من در قصه، مادرم بود، اما بله، علی هم نقش رفیق، همراه و یكی از مربیان را در مسابقات به‌عهده داشت.
یكی دیگر از نكته‌های بامزه سریال هم این بود كه به‌تدریج تعداد آدم‌هایی كه خودشان مامور بودند یا با نهادهای امنیتی اطلاعاتی همكاری می‌كردند، زیاد می‌شد. به‌طوری‌كه كم‌كم فكر كردیم، نكند دانیال هم پلیس باشد.
نه، من پلیس نبودم، اما خیلی از این بازخوردها و نظرات را شنیدم.
ظاهرا در كرگدن، به دلیل ماهیت نقش و شخصیت مبارز و مشتزن، صحنه‌های دشوار و خطرناكی هم داشتید.
من به نوعی در كرگدن، بدلكار نداشتم و همه كارهایم را خودم انجام دادم. به همین دلیل اتفاقاتی هم برایم افتاد، از جمله این كه از اسب افتادم و كتف و ترقوه‌ام شكست. یك جراحی سنگین كردم، اما ۹ روز بعد از جراحی جلوی دوربین رفتم. ضمن این‌كه فردای همان روزی كه كتف و ترقوه ام شكست هم برای فیلمبرداری یك سكانس جلوی دوربین رفتم، برای این كه اگر بازی نمی‌كردم و منتظر بهبودم می‌ماندیم، آن فضای سكانس‌های اول كه در دشت است و من سواركاری می‌كردم، تغییر می‌كرد و مجبور بودیم همه سكانس‌های قبلی را از اول بگیریم. ۹ روز بعد از جراحی هم كه به‌صورت پیوسته جلوی دوربین بودم و تنها وقتی می‌خواستم بازی كنم، دستم را از آتل در می‌آوردم.
حالا واقعا آن دیالوگ «دستت درد نكنه» نازنین خطاب به دانیال، برازنده شماست.
(می‌خندد) نه بابا! مخلصم. این فقط یكی از ماجراهای تلخ و سنگینی بود كه برایم پیش آمد. مورد دیگر هم آسیب شدید مهره‌های چهارم و پنجم گردنم در یكی از صحنه‌های مشتزنی بود. الان كه با شما صحبت می‌كنم، گردنی بسته‌ام.
در كدام صحنه آسیب دیدید؟
صحنه‌ای در رینگ بوكس بود كه من در مسابقه مشت می‌خورم و خون از دهانم می‌پاشد. این صحنه كه در تیتراژ هم وجود دارد، بصورت تدوین موازی همراه با لحظه به زمین خوردن تارا به نمایش درآمد. آن ضربه، دقیقا به گردنم می‌خورد كه بعد از آن چند ثانیه بیهوش شدم. بااین‌كه بازیگر مقابلم در آن صحنه جزو قهرمان‌های مشتزنی كشور است و خیلی هم رعایت كرد و تقصیری هم در این حادثه نداشت، اما متاسفانه این اتفاق افتاد. من نقش دانیال را مثل همه نقش‌هایم با تمام جان و دلم بازی كردم.
یك نقش شبه نیچه‌ای هم در فیلم پالتوشتری به كارگردانی مهدی علی‌میرزایی بازی كردید كه در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. خبری از سرنوشت فیلم دارید؟
قبل از كرونا، تلاش‌هایی برای اكران فیلم در عید نوروز شده بود. اما بعد داستان كرونا پیش آمد و اكران سینما متوقف شد.
ممكن است با این وضع كرونایی، فیلم به‌صورت آنلاین اكران شود؟
آن‌طور كه شنیدم، كارگردان قرار نیست فیلم را آنلاین اكران كند و منتظر اكران فیلم در سالن‌های سینما خواهد ماند.
به نظر می‌رسد این كمدی، قابلیت‌هایی برای فروش خوب در سالن‌های سینما را دارد.
نمی‌دانم، امیدوارم داشته باشد. پالتوشتری فیلم شریف و متفاوتی است و امیدوارم كه مردم با آن ارتباط برقرار كنند و این فیلم را دوست داشته باشند.

همچنین در ویدیوی زیر گفتگوی اختصاصی ماهنامه سینمایی فیلم با بانیپال شومون، بازیگر فیلمهای غلامرضا تختی، شبی که ماه کامل شد و پالتو شتری در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر را مشاهده می کنید.

عکس بانیپال شومون

بانیپال شومون
عکس اینستاگرام بانیپال شومون 
بانیپال شومون
تصاویری از بانیپال شومون 
بانیپال شومون
عکس از بانیپال شومون 
بانیپال شومون
بانیپال شومون در سریال نوار زرد
بانیپال شومون
عکس بانیپال شومون  در سریال خاتون
بانیپال شومون
بانیپال شومون در فیلم علت مرگ نامعلوم
بانیپال شومون
تولد بانیپال شومون 
بانیپال شومون
خانواده بانیپال شومون 
بانیپال شومون
عکس بانیپال شومون در فیلم تختی
بانیپال شومون
عکس های اینستاگرام بانیپال شومون 
بانیپال شومون
بانیپال شومون و مهدی پاکدل

 پرسش های متداول

بانیپال شومون چند سالشه؟
بانیپال شومون متولد ۳۰ آذر ۱۳۵۷ است و هم اکنون 44 سال سن دارد.

 بانیپال شومون در سریال پوست شیر چه نقشی دارد؟

نقش بانیپال شومون در سریال پوست شیر هنوز مشخص نیست و احتمالا نقش مامور نفوذی را دارد.

 بانیپال شومون اهل کجاست؟
 بانیپال شومون از اقوام آشوری ایران است که پیرو دین مسیح است.
 بانیپال شومون در شهرزاد چه نقشی داشت؟
 بانیپال شومون در شهرزاد، نقش اسفندیاری رئیس آذر گل‌دره‌ای را بازی کرد.
 بانیپال شومون در پوست شیر کیست؟
 بانیپال شومون در پوست شیر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران و آشوری است.
نقش بانیپال شومون در شبی که ماه کامل شد چی بود؟
نقش بانیپال شومون در شبی که ماه کامل شد،بازیگرمامور امنیتی به نام احمد عبداللهی بود.
بانیپال شومون در خاتون چه نقشی داشت؟
بانیپال شومون در خاتون، نقش اورنگ را به عهده داشت.
آدرس اینستاگرام بانیپال شومون چیست؟
آدرس اینستاگرام بانیپال شومون  baniipa است.
 بانیپال شومون مسلمان است؟
خیر. بانیپال شومون مسیحی است.

سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی بانیپال شومون بازیگر سینما،تلویزیون تئاتر که با بازی در نقش سرگرد کیهانی در سریال نوار زرد 2 به شهرت رسید را بررسی کردیم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی مجتبی پیرزاده بازیگر نقش منصور در پوست شیر با عکس نیز مطالعه کنید.اگر شما مخاطب عزیز، دوستدار بازی این بازیگر توانا هستید و اطلاعات دقیق‌تری از زندگی هنری او دارید، با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد