hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی مهران غفوریان و همسرش از شهرت تا سکته قلبی با حواشی

بیوگرافی مهران غفوریان و همسرش از شهرت تا سکته قلبی با حواشی

بیوگرافی مهران غفوریان بازیگر به همراه اطلاعاتی از همسرش، فرزندش، اصالت، حواشی طلاق، لاغری تا شایعه درگذشت وی را به همراه عکس خانوادگی او را مشاهده می کنید.

بیوگرافی مهران غفوریان (Mehran Ghafourian) با همسرش را به همراه اطلاعاتی از خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، حواشی و شایعات وی را با لیست فیلم و سریال های این بازیگر را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مهران غفوریان بازیگر، کارگردان، مجری، کمدین و فیلمنامه نویس ایرانی است که در جدیدترین اثرش در شبکه نمایش خانگی، نقش رضا شفاعت را در فصل دوم سریال زخم کاری به کارگردانی حسین مهدویان به عهده دارد. مهران بازیگری را با سریال لبخند سوم به کارگردانی مسعود رشیدی در سال 1373 آغاز کرد و سه سال بعد با فیلم کلید ازدواج تجربه بازی در سینما را به دست آورد اما با بازی در نقش بهروز خالی بند با سریال زیر آسمان شهر به کارگردانی خودش به شهرت رسید. این بازیگر توانا سابقه بازی در فیلم و سریال های چون «نیسان آبی»، «خاتون»، «قورباغه»، «خالتور»، «آس و پاس»، «در حاشیه »، «شوخی کردم»، «ورود ممنوع ممنوع»، «شارلاتان»و... را در کارنامه هنری خود دارد.

مهران غفوریان
مهران غفوریان

مهران غفوریان کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

مهران غفوریان

تاریخ تولد

3 شهریور ۱۳۵۳

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر و کارگردان

نماد ماه تولد

سنبله

مشخصات فیزیکی

قد

170 سانتی متر

وزن

حدود 75 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

چب دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

خسرو غفوریان-فوت 1381

نام برادران

مهدی غفوریان

نام همسر (همسران)

آرزو کمانی

تاریخ ازدواج

13 دی ماه 1393

نام فرزندان (سال تولد)

هانا

شغل پدر

ناخدای نیروی دریایی

شغل مادر

معلم

شغل همسر

مدلینگ

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

رشته تحصیلی

نقاشی

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش 

سال

زیر آسمان شهر

بهروز خالی بند

1380

قورباغه

کیان

1399

خاتون

موسیو

1400

نیسان آبی

رضا

1400

مهران غفوریان
مهران غفوریان در شب های مافیا

بیوگرافی کامل مهران غفوریان

کودکی و اوایل زندگی

مهران غفوریان در روز یکشنبه 3 شهریور 1353(سال پلنگ) مصادف با 25 آگوست سال 1974 میلادی و 6 ماه شعبان سال 1394 هجری قمری در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد و بزرگ شده تهرانسر و محله دریا میباشد و هم اکنون 49 سال سن دارد. نماد ماه مهران سنبله است و متولدین شهریور افرادی بسیار خونسرد، صبور و آرام، نکته سنج و باهوش هستند و از بحث و جدال بی زارند.

قد مهران غفوریان 170 سانتی متر است و حدود 75 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به موی مشکی و چپ دست بودن وی اشاره کرد.

خانواده

خانواده مهران غفوریان 4 نفره است،یک برادر بزرگتر از خود به نام مهدی دارد. مهدی غفوریان 5 سال از مهران بزرگتر است و تحصیلات دانشگاهی در رشته موسیقی دارد و در حال حاضر آهنگسازی می کند. پدر مهران غفوریان، خسرو غفوریان نام دارد که ناخدای نیروی دریایی بود و هنر خطاطی را انجام می داد. خسرو غفوریان در سال 1324 در تهران به دنیا آمد و اصالت پدر مهران غفوریان تهرانی است که وی در سال 1381 فوت کرد.مادر مهران غفوریان، معلم و اهل تبریز است.

مزار پدر مهران غفوریان
مزار پدر مهران غفوریان
مادر مهران غفوریان
مادر مهران غفوریان
برادر مهران غفوریان
مهدی غفوریان برادر مهران غفوریان

تحصیلات

تحصیلات مهران غفوریان در مقطع کارشناسی در رشته نقاشی(نقاشی عمومی) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است و حسین رفیعی ,بیژن بنفشه خواه ,علی سلیمانی و جواد رضویان همکلاسی های وی بودند.

شروع فعالیت

شروع فعالیت مهران غفوریان در بازیگری در سن 20 سالگی در سال 1373 در مجموعه طنز «جنگ 39» به کارگردانی داریوش کاردان آغاز شد که وی به پیشنهاد یکی از دوستانش شرکت کرد و جلوی دروبین رفت.

در زمان دبیرستان شاهد احمدلو که الان بازیگر و کارگردان سینماست، همکلاسی‌ ام بود ، از طرفی من هم علاقه شدیدی به بازیگری داشتم.سال 1371 بود که شاهد می‌ خواست یک فیلم برای جشنواره سوره بسازد به هر حال این فیلم با همکاری جفتمون ساخته شد و در اصفهان برنده جایزه اول شد.

شهرت مهران غفوریان در سال 1380 با سریال «زیر آسمان شهر» در نقش بهروز خالی بند شروع شد، اما قبل از آن در مجموعه های «نوروز 75» و «گلهای 76» بازیگری و کارگردانی می کرد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات مهران غفوریان با توجه به فعالیت های که در زمینه بازیگری، کارگردانی، مجری و نویسندگی انجام می دهد مشخص است اما با توجه به عکسی های که در صفحه شخصی در اینستاگرامش می گذارد به سفر، طبیعت گردی، رانندگی و ماشین علاقه دارد و ورزش های رزمی مثل تکواندو انجام می دهد.

مهران غفوریان
مهران غفوریان بازیگر

مهران غفوریان و همسرش

مهران غفوریان و همسرش آرزو یا مهران غفوریان و همسرش و فرزندش از مواردی است که مخاطبان در اینترنت جست و جو کرده اند. مهران غفوریان در روز شنبه 13 دی سال 1393 در سن 40 سالگی ازدواج کرد. همسر مهران غفوریان، آرزو کمانی نام دارد که پس از ازدواج به نام آرزو غفوریان مشهور است.

غفوریان در برنامه دورهمی درباره نحوه آشنایی با همسرش گفت که ما در یک مرکز خرید با هم آشنا شدیم و آرزو من را نمیشناخت و بعد از آشنایی به او گفتم که من بازیگرم و بعدا متوجه شد او میگوید که همسرش فقط شبکه آی فیلم را تماشا میکند.

بیوگرافی همسر مهران غفوریان

آرزو غفوریان متولد ۲۷ اردیبهشت سال 1365 است.سن ارزو همسر مهران غفوریان هم اکنون 37 ساله است. همسر اول مهران غفوریان در عرضه بازیگری فعالیت ندارد و خانه دار است و هرازگاهی در عرصه مدلینگ فعالیت می کند. اختلاف سنی مهران غفوریان با همسرش 12 سال است.

همسر مهران غفوریان
همسر مهران غفوریان
آرزو غفوریان همسر مهران غفوریان
آرزو غفوریان همسر مهران غفوریان

دختر مهران غفوریان

دختر مهران غفوریان، هانا غفوریان نام دارد که در بهمن سال 1397 در تهران به دنیا آمد.فرزند دوم مهران غفوریان که در اینترنت جست و جو شده است از شایعات فضای مجازی است و مهران غفوریان فرزند دومی ندارد.

هانا غفوریان دختر مهران غفوریان
هانا غفوریان دختر مهران غفوریان
مهران غفوریان
مهران غفوریان و همسرش در جشنواره فجر

مهران غفوریان در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

mehranghafourian_official

وبسایت

بیوگرافی مهران غفوریان ویکی پدیا

اینستاگرام مهران غفوریان

اینستاگرام مهران غفوریان به آدرس mehranghafourian_official است که 771 هزار فالور دارد، 213 صفحه را دنبال می کند و 124 پست بارگذاری کرده است.مهران صفحه شخصی در اینستاگرام را به تاریخ فوریه سال 2021 ایجاد کرد و ژانویه سال 2023 تیک آبی دریافت کرد.پیج همسر مهران غفوریان به آدرس arezoo_ghafourian است.

مهران غفوریان
صفحه اینستاگرام مهران غفوریان

حواشی و شایعات مهران غفوریان

طلاق مهران غفوریان از همسرش از شایعاتی است که صحت ندارد.

سکته مهران غفوریان در 26 مهر 1400 سر فیلمبرداری سریال «نیسان آبی» اتفاف افتاد که پس از انتقال به بیمارستان، روز بعد تحت عمل موفق جراحی قلب قرار گرفت.بیماری مهران غفوریان، عارضه قلبی است.

سکته مهران غفوریان
سکته مهران غفوریان


من اصرار داشتم بمیرم ولی دکتر اصرار داشت من نمیرم چون من می‌خواستم با سرویس کاری‌ام به بیمارستان بروم اما دکتر اصرار داشت با آمبولانس منتقل شوم. وقتی مرا به بیمارستان رساندند یادم هست که واقعاً انگار یکی بر شانه‌ام زد و گفت این یک دفعه مردن است و با بیهوشی و آمپول آرامبخش، قرص خواب و خوابیدن و غش کردن فرق دارد. انگار یک تلویزیون قدیمی مقابل چشمانم بود که گفت برانکارد را بکشید بیرون و تحویل بدهید! انگار یک نفر تلویزیون را از برق کشید و ناگهان صدا و تصویر با هم خاموش شدند و یک نقطه سفید ماند و پرپر زدن...
عکس مهران غفوریان در بیمارستان
عکس مهران غفوریان در بیمارستان

مهران غفوریان درگذشت یا مهران غفوریان فوت کرد، یکی از خبرهای است که هرچند وقت یه یک بار تکرار می شود.مهران غفوریان بازیگر طنز ایرانی با انتشار یک عکس در اینستاگرام به ماجرای درگذشت خود و شایعات پیرامون فوت خود واکنش نشان داد.

مهران غفوریان و شایعه فوت
مهران غفوریان و شایعه فوت

لاغری مهران غفوریان بخاطر از بین رفتن و ساییده شدن مفصل لگن بود.

در سه سال و نیم ۵۵ کیلو لاغر کردم. ماجرای لاغر شدن من از عمل پایم شروع شد. حدود سال ۸۰-۸۱ در زمان ساخت سریال زیر آسمان شهر من تصادفی کردم. آن زمان مفصل لگن من آسیب خیلی جزئی ای دید که به مرور باعث شد مفصل لگنم به کلی از بین برود. من عمل تعویض مفصل لگن داشتم و دکترم گفت باید وزنم را ۸۵ کیلو کم کنم. آن زمان حدود ۱۲۶ کیلو بودم. الان ۷۸ کیلو هستم. من هم از دکتر تغذیه مشاوره گرفتم هم خودم برای خودم یک رژیم تعیین کردم که رژیم خیلی سختی بود.
لاغری مهران غفوریان
لاغری مهران غفوریان

مدتی شایعه شده بود که مهران غفوریان اعتیاد دارد. او با حضور در برنامه «من و شما» با مجری‌گری آرش ظلی‌پور در خصوص این شایعات گفت:کسانی که این حرف‌ها را در مورد من می‌زنند هیچ‌وقت نمی‌بخشم. ما بازیگرها اگر مدتی کم‌کار باشیم شایعات زیادی در مورد ما بیرون می‌آید. من هم فقط مدتی کم‌کار شدم و بازی در هر نقشی را نمی‌پذیرم. این مسئله باعث شد تا بگویند که من اعتیاد دارم و حتی جایی خواندم نوشته بود مهران از کمپ ترک اعتیاد فرار کرد.

فیلم های مهران غفوریان

 زیر آسمان شهر

 زیر آسمان شهر یک سریال تلویزیونی در ژانر کمدی به کارگردانی و بازیگری مهران غفوریان در سال 1380 است که با نقش بهروز خالی بند به شهرت رسید.مهران غفوریان در زیر آسمان شهر با حمید لولایی، ملکه رنجبر، کامران ملک‌مطیعی، کیومرث ملک‌مطیعی، نصرالله رادش، مینا جعفرزاده، آرام جعفری، یوسف تیموری و..هم بازی شد.

حمید لولایی و مهران غفوریان در زیر آسمان شهر
مهران غفوریان در زیر آسمان شهر

در حاشیه

در حاشیه یک سریال تلویزیونی در ژانر طنز پزشکی به کارگردانی مهران مدیری در سال 1393 است. مهران غفوریان در سریال در حاشیه برای نقش پزشک قلابی توانست نامزد بهترین بازیگر مرد تلویزیونی را در سال 1395 در شانزدهمین جشن حافظ به دست آورد.

 مهران غفوریان در سریال در حاشیه
عکس مهران غفوریان در سریال در حاشیه

ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا

ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی ساخته سال ۱۳۹۵ است که مهران غفوریان در نقش بهزاد با مهناز افشار، طناز طباطبایی و  آیدا ماهیان هم بازی شد.

مهران مدیری در  فیلم ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا 
مهران مدیری در فیلم ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا 

 مهران غفوریان در قورباغه

مهران غفوریان در قورباغه نقش کیان را بر عهده داشت.قورباغه عنوان یک سریال در شبکه نمایش خانگی با ژانر جنایی و معمایی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی در سال 1398 است که ستارگانی چون نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی و سحر دولتشاهی نیز در آن به ایفای نقش پرداختند.

مهران غفوریان در قورباغه
مهران غفوریان در سریال قورباغه

 

مهران غفوریان و نوید محمدزاده در نمایی از سریال قورباغه
مهران غفوریان و نوید محمدزاده در سریال قورباغه

 خاتون

 خاتون یک سریال در شبکه نمایش خانگی در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی تینا پاکروان است.مهران غفوریان در سریال خاتون نقش موسیو را به عهده داشت و ستارگانی چون اشکان خطیبی، بابک حمیدیان، مهران مدیری، نگار جواهریان، مهتاب ثروتی، شبنم مقدمی، بهناز جعفری، پانته‌آ پناهی‌ها، بانیپال شومون، شاهرخ فروتنیان و رؤیا نونهالی نیز در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

مهران غفوریان در خاتون
عکس مهران غفوریان در سریال خاتون
مهران غفوریان در خاتون
مهران غفوریان در خاتون

  نیسان آبی

نیسان آبی یک سریال در شبکه نمایش خانگی ایرانی به کارگردانی منوچهر هادی است. مهران غفوریان در نیسان آبی در نقش رضا با بازیگرانی چون حسین یاری، بهناز جعفری، یکتا ناصر،ایمان صفا، جمشید هاشم پور هم بازی شد.

مهران غفوریان در نیسان آبی
عکس مهران غفوریان در سریال نیسان آبی

مهران غفوریان در زخم کاری ۲

مهران غفوریان در زخم کاری ۲، نقش رضا شفاعت را به عهده دارد.زخم کاری یک سریال در شبکه نمایش خانگی در ژانر درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان است و بازیگران این مجموعه جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان،کامبیز دیرباز، الناز ملک، الهه حصاری و مرتضی امینی‌تبار هستند.

مهران غفوریان در زخم کاری ۲
مهران غفوریان در زخم کاری ۲
مهران غفوریان در زخم کاری ۲
عکس مهران غفوریان در سریال زخم کاری ۲
مهران غفوریان در زخم کاری ۲
عکس مهران غفوریان در زخم کاری ۲

لیست آثار مهران غفوریان

نام

سال

توضیحات

لبخند سوم

1373

کارگردان: مسعود رشیدی
بازیگران: بیژن بنفشه‌خواه، سید جواد رضویان

جنگ ۳۹

1375

کارگردان: داریوش کاردان

فروشگاه

1375

کارگردان: احمد بهبهانی
بازیگران: رضا بابک، مرتضی احمدی

نوروز ۷۵

1375

کارگردان: داریوش کاردان
بازیگران: اتابک نادری، بیژن بنفشه‌خواه

مسابقه پنج

1375

کارگردان: غلامحسین لطفی

کلید ازدواج

1376

در نقش صادقی

کارگردان: داوود موثقی
بازیگران: علیرضا خمسه، رضا عطاران

سلام سلام

1376

کارگردان: سیدعلی سمنانی
بازیگران: پوپک گلدره، رضا عطاران

گل‌های ۷۶

1376

کارگردان:  مسعود آب پرور

عروسی ۷۷

1376

کارگردان: مهرداد پوراحمد
بازیگران: سعید امیرسلیمانی، پروین‌دخت یزدانیان

جنگ ۷۷

1377

کارگردان: مهران مدیری
بازیگران: لاله صبوری، رامین ناصرنصیر

گل‌های ۷۷

1377

کارگردان: مهران غفوریان
بازیگران: ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه

عید آن سال‌ها

1377

در نقش «پورقناد» (همسر مهرخ)

کارگردان: سعید ابراهیمی‌فر
بازیگران: آتنه فقیه‌نصیری، قربان نجفی

حرف تو حرف

1378

کارگردان: مهران غفوریان
بازیگران: 

این چند نفر

1378

در نقش هژیر و عمو خسرو

کارگردان: مهران غفوریان
بازیگران: رضا شفیعی‌جم، بیژن بنفشه‌خواه

گل‌های ۷۸

1378

کارگردان: مهران غفوریان
بازیگران: بیژن بنفشه‌خواه، حمید لولایی

شب روباه 

1378

کارگردان:  همایون اسعدیان
بازیگران: محمد متوسلانی، حسین یاریار

تماشا ۷۹

1379

کارگردان:  مهران غفوریان
بازیگران: امیر غفارمنش، یوسف صیادی

گل‌های ۷۹

1379

کارگردان:  مهران غفوریان
بازیگران: سید جواد رضویان، حمید لولایی

طبقه وسط

1380

در نقش خسرو

کارگردان: مهران غفوریان
بازیگران: یوسف صیادی، ابراهیم آبادی

زیر آسمان شهر

1380

در نقش بهروز پيرپكاجكي،همسايه طبقه اول معروف به بهروز خالي بند

کارگردان: مهران غفوریان
بازیگران: حمید لولایی، ملکه رنجبر

زیر آسمان شهر 2

1380

کارگردان: مهران غفوریان

زیر آسمان شهر 3

1381

کارگردان: مهران غفوریان

ورود ممنوع ممنوع

1382

کارگردان: مهران غفوریان
بازیگران: زهرا اویسی، سیامک اشعریون

شارلاتان

1383

کارگردان:  آرش معیریان
بازیگران: امین حیایی، جواد رضویان

انتخاب

1383

در نقش رهی فرنوش

کارگردان: تورج منصوری 
بازیگران: ماهایا پطروسیان، فتحعلی اویسی

 شبکه سه و نیم

1384

کارگردان: داریوش کاردان
بازیگران: حسین رفیعی، معصومه کریمی

 ارث بابام

1384

کارگردان: سید جواد رضویان
بازیگران: برزو ارجمند، رابعه اسکویی

 قرارگاه مسکونی

1385

در نقش سرباز جلال حشمتی

کارگردان: سید جواد رضویان
بازیگران: علی صادقی، جواد عزتی 

کلاهی برای باران

1385

کارگردان: مسعود نوابی
بازیگران: رضا عطاران، سید جواد رضویان

 زن بدلی

1385

کارگردان:  مهرداد میرفلاح
بازیگران: ماهایا پطروسیان، رامبد جوان

دختر میلیونر

1385

کارگردان: اکبر خامین 
بازیگران: یوسف تیموری، ثریا قاسمی

هندوانه شب یلدا

1386

کارگردان: سعید آقاخانی

توهم

1387

کارگردان: اکبر منصورفلاح

یه آسمون آبی سقف اتاق منه

1387

کارگردان: مجتبی چراغعلی

عید امسال

1388

در نقش نادر، قصاب محل

کارگردان: سعید آقاخانی
بازیگران: مجید صالحی، علی صادقی

زن بابا

1388

در نقش فریدون

کارگردان: سعید آقاخانی
بازیگران: سیروس گرجستانی، محمد کاسبی    

شیر و عسل

1388

کارگردان: آرش معیریان
بازیگران: پوریا پورسرخ، فتحعلی اویسی

حلقه‌های ازدواج

1388

کارگردان: شاهین باباپور
بازیگران: مجید صالحی، رضا شفیعی‌جم    

پرواز مرغابی‌ها

1388

کارگردان:  علی شاه حاتمی 
بازیگران: کیهان ملکی، مهران رجبی

بی ستاره

1388

کارگردان: بهمن گودرزی

کبرا 0011

1388

کارگردان: مهدی مظلومی

فوتبالی‌ها

1389

کارگردان: سیامک خواجه‌وند
بازیگران: رضا شفیعی جم، کیمیا باباییان

سه نفر روی خط

1389

کارگردان: خسرو ملکان
بازیگران: چنگیز وثوقی، گرشا رئوفی

من پلیس نیستم

1389

کارگردان: مهران غفوریان

پیتزا مخلوط

1389

در نقش آقا‌جون

کارگردان: حسین قاسمی جامی
بازیگران: مجید صالحی، علی صادقی

راه در رو

1390

در نقش مسعود

کارگردان: سعید آقاخانی
بازیگران: مرجانه گلچین، یوسف تیموری

رفیق فابریک

1390

کارگردان: علیرضا نجف زاده

نردبان چوبی

1390

کارگردان: فرهاد ارج

خانه اجاره‌ای

1390

کارگردان: رامین ناصرنصیر
بازیگران: شهین تسلیمی، امیر کاظمی

چمدان

1390

کارگردان: خسرو ملکان

خانه اجاره‌ای ۲

1391

کارگردان: شاهد احمدلو
بازیگران: رابعه مدنی، نعیمه نظام‌دوست

جابه‌جا

1391

در نقش فرامرز

کارگردان: علی توکل‌نیا 
بازیگران: اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد

شوخی با ستارگان

1391

کارگردان: امیرحسین قهرایی

گدایان تهران

1391

کارگردان:  عباس خواجوند

سر پیری و معرکه‌گیری

1391

کارگردان:  راهب قاسمیان

روزهای بد، به‌در

1392

در نقش نادر

کارگردان: سعید آقاخانی
بازیگران: هومن برق‌نورد، مریم امیرجلالی

کالسکه

1392

در نقش شهرام

کارگردان: آرش معیریان    
بازیگران: دانیال عبادی، سارا منجزی

شام ایرانی

1392

کارگردان: سروش صحت

من کارگرم

1392

کارگردان: علی توحیدپرست

تلخ اما شیرین

1392

کارگردان: جواد مزد آبادی

دربست تا لواسون

1392

کارگردان: جواد مزد آبادی

زندگی به شرط چاقو

1392

کارگردان: عباس مرادیان

دل سپرده

1392

کارگردان: عباس مرادیان

مشعل

1392

کارگردان: عباس خواجه وند

شوخی کردم

1392

کارگردان: مهران مدیری
بازیگران: سیامک انصاری، غلامرضا نیکخواه

عاریه

1392

کارگردان: متین اوجانی

شهر امن و امان است

1392

کارگردان: متین اوجانی

یه اتفاق ساده

1392

کارگردان: متین اوجانی

سیگنال موجود است

1393

در نقش دوست پرهام

کارگردان: مهدی مظلومی
بازیگران: سیامک انصاری، سید جواد رضویان

در حاشیه

1393

نامزد بهترین بازیگر مرد تلویزیونی در شانزدهمین جشن حافظ

کارگردان: مهران مدیری
بازیگران: سیامک انصاری، سپند امیرسلیمانی

مجرد ۴۰ ساله

1393

در نقش هوشنگ

کارگردان: شاهین باباپور
بازیگران: ماهایا پطروسیان، مجید صالحی

خاتون

1394

کارگردان: مرتضی آتش زمزم
بازیگران: مریم امیرجلالی، هوشنگ حریرچیان

 خندوانه (فصل دوم)

1394

استندآپ کمدی

سه شو

1394

مجری

در حاشیه 2

1394

کارگردان: مهران مدیری

۵۰ کیلو آلبالو

1394

در نقش رانندهٔ ماتیز

کارگردان: مانی حقیقی
بازیگران: ساعد سهیلی، هستی مهدوی فر

ناردون

1394

کارگردان: فریدون حسن‌پور
بازیگران: امین حیایی، لیلا اوتادی    

عطسه

1394

کارگردان: مهران مدیری
بازیگران: سیامک انصاری، سپند امیرسلیمانی

همسایه‌ها

1395

کارگردان: مهران غفوریان

خندوانه (فصل سوم)

1395

استندآپ کمدی

ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا

1395

 در نقش بهزاد

کارگردان: عبدالرضا کاهانی
بازیگران: مهناز افشار، طناز طباطبایی

آس و پاس    

1395

کارگردان: آرش معیریان
بازیگران: سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا

با من خوش میگذره

1395

کارگردان: مرتضی آتش زمزم

 پنچری

1396

در نقش جمشید افتاده (معروف به جمشید ۵۹)

کارگردان: برزو نیک نژاد
بازیگران: یوسف تیموری، رضا داوودنژاد

خندوانه (فصل چهارم)

1396

استندآپ کمدی

ما خیلی باحالیم

1396

در نقش خسرو

کارگردان: بهمن گودرزی
بازیگران: مجید صالحی، نیوشا ضیغمی

خالتور

1396

کارگردان: آرش معیریان
بازیگران: محمدرضا شريفی نيا، پوريا پورسرخ    

داش آکل

1396

کارگردان: محمد عرب
بازیگران: حسین یاری، هلیا امامی

کوبار

1397

کارگردان: فریدون حسن پور
بازیگران: پژمان بازغی، ارمیا قاسمی

خندوانه (فصل پنجم)

1397

استندآپ کمدی

ما همه با هم هستیم

1394

در نقش مسافر هواپیما

کارگردان: کمال تبریزی
بازیگران: مهران مدیری، لیلا حاتمی

زوج یا فرد

1398

در نقش فرشید دستان

کارگردان: علیرضا نجف زاده
بازیگران: مرجانه گلچین، هدایت هاشمی

اعجوبه‌ها

1398

مجری

سلمان فارسی    

1398

کارگردان: داوود میرباقری
بازیگران: علیرضا شجاع نوری،فرهاد اصلانی

قورباغه

1399

در نقش کیان

کارگردان: هومن سیدی
بازیگران: نوید محمدزاده،صابر ابر

مردم معمولی

1400

در نقش ناصر

کارگردان: رامبد جوان 
بازیگران: شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی

شب‌های مافیا 

1400

کارگردان: سعید ابوطالب

خاتون

1400

در نقش موسیو

کارگردان: تینا پاکروان
بازیگران: اشکان خطیبی، بابک حمیدیان

نیسان آبی

1400

در نقش رضا

کارگردان: منوچهر هادی
بازیگران: حسین یاری، بهناز جعفری

جوکر

1400

کارگردان:  احسان علیخانی

دورهمی

1401

شرکت کننده

خندوانه

1401

 مهمان

 نوبت لیلی

1401

کارگردان: روح‌الله حجازی
بازیگران: حمید فرخ نژاد، مریلا زارعی

 پدر گواردیولا

1401

کارگردان: سعید نعمت‌الله
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، ستاره اسکندری

مهمونی

1401

کارگردان: ایرج طهماسب

ناتو

1402

کارگردان: مهدی صفی یاری

زخم کاری: بازگشت

1402

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور

جوایز و افتخارات مهران غفوریان

عنوان

سال

توضیحات

نامزد بهترین بازیگر مرد تلویزیونی

1395

در شانزدهمین جشن حافظ برای سریال در حاشیه


41 حقیقت جالب درباره مهران غفوریان

  1. صفحه اینستاگرام  مهران غفوریان تیک آبی دارد.
  2. کمربند سیاه کاراته دارد.
  3. کارگردانی مهران غفوریان در سال 1377 با مجموعه تلویزیونی گل‌های77 شروع شد و نویسندگی و تهیه‌کنندگی این کار را نیز به عهده داشت.
  4. مهران غفوریان در سال 1378 برنامه های حرف تو حرف، این چند نفر و گل های 78 را در سال 1378 کارگردانی کرد.
  5. کارگردانی و بازیگری مهران غفوریان در سال 1380 با سریال زیر آسمان شهر بیشتر دیده شد.
  6. توقیف سریال مهران غفوریان در سال 1382 یکی از اتفاقات کارگردانی وی محسوب می شود. سریال نود شبی «ورود ممنوع، ممنوع» در سال 1382 به دستور مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما متوقف شد.
  7. مهران غفوریان در سریال همسایه ها در سال 1395 پس از شکستن پای آرش معیریان کارگردان سریال و انصراف او از ادامه کار، کارگردانی کار را به عهده گرفت و فیلمبرداری را از اول شروع کرد.
  8. پدرش بازنشسته نیروی دریایی بود که در سال 1372 فوت شد و مهران با خاطرات پدرش در ادابازی خندوانه اول شد.
  9. وی در خانه های سازمانی نیروی دریایی در شرق تهران بزرگ شد.
  10. با مجموعه جنگ ۳۹ در سال 1372 و در کنار مهران مدیری زیر نظر پرویز کاردان کار هنری را آغاز کرد.
  11. با مجموعه هژیرها مشهور شد.
  12. در اوج درخشش آیتم های طنز که مهران مدیری بنا گذاشت، او با زیر آسمان شهر مسیر طنز را از آیتم به قصه تغییر داد.
  13. او مجموعه های نود شبی را او اولین بار در تلویزیون راه انداخت.
  14. غفوریان اولین کسی است که پای فوتبالیستها را به تلویزیون و سریالها باز کرد.
  15. در سری دوم زیر آسمان شهر یوسف تیموری را کنار گذاشت تا رفیقش مجید صالحی را وارد گروه کند.
  16. سری سوم زیر آسمان شهر به عنوان اولین سریال بعد از انقلاب که به ساخت سری سوم رسید تجربه ای فاجعه بار برای مهران بود که با وجود ستاره‌های بزرگ زمین خورد.
  17. مهران غفوریان به دلیل حواشی زیر آسمان شهر 3 از نیمه دهه ۸۰ تا ۹۰ هرگز جرات کارگردانی پیدا نکرد.

  18.  ضربه روحی که از حواشی زیر آسمان شهر ۳ و مشکلات مالی آن خورد، باعث شد غفوریان در مشهد تا پای مرگ برود اما پزشکان نجاتش دادند
  19. اولین هنرمندی که با بازیگری شروع و از مسولان اجازه داشت تا برخلاف قانون تلویزیون همزمان کارگردانی و تهیه کنندگی را داشته باشد.
  20. در سال ۹۴ در خندوانه در اولین سری مسابقات استندآپ کمدی به همراه امیر مهدی ژوله اول شد
  21. با همسرش در یک مرکز خرید آشنا شد و چون همسرش اصلا او را نشناخت، توجهش جلب شد.
  22. بارها به خاطر مشکل قلبی بستری شده است.
  23. ۲۶ مهر ۱۴۰۰ سکته کرد و در بیمارستان جماران جراحی قلب باز شد.
  24. نیسان آبی ساخته منوچهر هادی با بازی او در اولین قسمت رکورد بیننده را شکست.
  25. هیچ پروژه طنزی در سینما و تلویزیون یا شبکه خانگی نیست که مهران با یکی از عناوین بازیگر، کارگردان، نویسنده، تهیه کننده، مجری طرح، طراح صحنه یا لباس و یا نهایتا مشاور با آن همکاری نکرده باشد.
  26. سعید آقاخانی، امین حیایی، یوسف تیموری، بیژن بنفشه خواه، علی اوجی، محسن تنابنده، رامبد جوان، پیمان قاسم خانی، امیر نوری، رضا عطاران و مجید صالحی دوستان صمیمی او هستند.
  27. ظرف کمتر از یک سال ۵۳ کیلو از وزنش کم کرد.
  28. ظاهر جدید او باعث بروز شایعاتی چون سرطان یا اعتیاد شد
  29. پس از موفقیت زیر آسمان شهر یک موبایل فروشی در خیابان خواجه عبدالله باز کرد که ورشکست شد.
  30. مدتها در بازار آجیل فروشی داشت اما خودش به مغازه نمی رفت.
  31. در زندگی شخصی خیلی جدی و به شدت مغرور است.
  32. به خاطر اختلاف با مهران مدیری اولین بازیگری بود که راهش را از او در همان ساعت خوش جدا کرد.
  33. پس از ورشکستگی بخاطر زیر آسمان شهر ۳ سیزده سال طول کشید تا دوباره صاحب خانه شد.
  34. حافظه اش به شدت ضعیف است.
  35. قهر او در سریال در حاشیه شایعه بود.
  36. مهران غفوریان به عنوان خنداننده برتر شبکه نسیم دست یافت. وی در مسابقات استندآپ کمدی خنداونه اجرا کرد که توانست به صورت مشترک با امیر مهدی ژوله به رتبه اول دست پیدا کنند.
  37. مهران غفوریان در دورهمی ، 2 بار حضور یافت که آخرین حضور وی در مسابقه دورهمی در 12 فروردین 1401 شرکت کرد.
  38. مهران غفوریان در جوکر احسان علیخانی شرکت کرد و به سانسور بخشی از اجرایش اعتراض کرد و گفت:دوستان سلام تقریبا دو سوم جوکر تایم من در برنامه «جوکر» سانسور شد.فقط ناراحتم برای شما به عنوان بیننده که از من توقع داشتین که جوکر تایم بانمکی داشته باشم.ناراحتم در حدی که دیگر این فصل خودم را نگاه نمی‌کنم. بازهم اشتباه کردم، فکر کردم فرصتی دارم برای شاد کردن شما.
  39. مهران غفوریان حداقل در 14 فیلم و سریال به عنوان کارگردان فعالیت داشته است.
  40. وی تاکنون در جشنواره فیلم فجر برنده نشده است.
  41. به اندازه‌ ای که به کارگردانی علاقه‌ مندم،‌ بازیگری را دوست ندارم ، در اصل کارگردانی کردن با بازی خودم را بیشتر از هر چیزی دوست دارم ! ‌‌
    زمان کار جدی هستم و از آنجا که توقع مردم از من بالاست همانقدر هم من از آن‌ ها توقع دارم ، دلم می خواهد با خیالی آسوده و با فکرهای بزرگ‌ کارهایم را بسازم.

مصاحبه مهران غفوریان

مصاحبه مهران غفوریان به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد و در سال های اخیر در با چهره های چون رامبد جوان، مهران مدیری، فریدون جیرانی و..گفت و گو کرده است که در ادامه در قالب ویدیو مشاهده می کنید.

مهران غفوریان در برنامه مهلا

مهران غفوریان در دورهمی

مصاحبه مهران غفوریان با فریدون جیرانی


عکس مهران غفوریان

مهران غفوریان
عکس جدید مهران غفوریان
مهران غفوریان
عکس مادر مهران غفوریان
مهران غفوریان
مهران غفوریان و هانا غفوریان
مهران غفوریان
عکس های مهران غفوریان
مهران غفوریان
مهران غفوریان بازیگر
مهران غفوریان
مهران غفوریان در برنامه مهمونی
مهران غفوریان
مهران غفوریان و همسرش و فرزندش
مهران غفوریان
عکس های اینستاگرام مهران غفوریان
هانا غفوریان
هانا غفوریان
مهران غفوریان
 مهران غفوریان در شوخی کردم

 

مهران غفوریان در جوکر
مهران غفوریان در جوکر
عکس جدید مهران غفوریان
مهران غفوریان و فریدون جیرانی
Mehran Ghafourian
مهران غفوریان در سریال قورباغه
Mehran Ghafourian
مهران غفوریان و نویدمحمد زاده
Mehran Ghafourian
مهران غفوریان
Mehran Ghafourian
مهران غفوریان
Mehran Ghafourian
مهران غفوریان

پرسش های متداول

قد مهران غفوریان چقدر است؟
قد مهران غفوریان 170 سانتی متر است.
آیا مهران غفوریان معتاد است؟

خیر، این خبر شایعه‌ای بود که چند سال پیش در فضای مجازی دست به دست شد.

آیا مهران غفوریان سرطان دارد؟
خیر
علت لاغری مهران غفوریان چیست؟
علت لاغری مهران غفوریان، مشکل پا و اضافه وزن است.


سخن آخر

زندگینامه مهران غفوریان بازیگر که با نقش بهروز خالی بند در سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید را بررسی کردیم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی الناز ملک بازیگر نقش سیما در زخم کاری 2 با عکس جدید و بیوگرافی کامبیز دیرباز از بازیگری تا کسب سیمرغ با حواشی و عکس را نیزمطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر با سابقه و توانا هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد