hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی مرتضی امینی تبار بازیگر افغان از تئاتر تا شهرت با عکس

بیوگرافی مرتضی امینی تبار بازیگر افغان از تئاتر تا شهرت با عکس

بیوگرافی مرتضی امینی تبار به همراه اطلاعاتی از پدر و مادر،همسر، قد،اصالت، معرفی آثار و فیلم های وی را به همراه مصاحبه و عکس آورده ایم.

بیوگرافی مرتضی امینی تبار (Morteza Amini tabaar) و همسرش را به همراه اطلاعاتی از خانواده، اصالت، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مرتضی امینی تبار بازیگر تئاتر متولد سال 1378 است که این روزها در جدیدترین اثرش در سریال زخم کاری 2 به کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی خوش می درخشد. او اولین تجربه حرفه ای در زمینه بازیگری را با تئاتر راز بقا به کارگردانی صالح ‌علوی ‌زاده در سال 1397 تجربه کرد اما توانست در اولین تجربه بازی در قاب دوربین و شبکه نمایش خانگی در سن 22 سالگی با نقش میثم مالکی در سریال زخم کاری به شهرت برسد. این بازیگر جوان سابقه بازی در تئاترهای چون «بی مکان»، «چهل لُم»، «مشاهیر»، «بانوی محبوب من» و فیلم کوتاه «هدیه های آسمان» را در کارنامه هنری خود دارد.

مرتضی امینی تبار
مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

مرتضی امینی تبار

تاریخ تولد

16 مرداد 1378

محل تولد

قم

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

اسد

مشخصات فیزیکی

قد

حدود 178 سانتی متر

وزن

حدود 70 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

رشته بازیگری

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

زخم کاری

میثم

1400

مرتضی امینی تبار
مرتضی امینی تبار در سریال زخم کاری 2

بیوگرافی کامل مرتضی امینی تبار

کودکی و اوایل زندگی

 مرتضی امینی تبار در روز شنبه 16 مرداد 1378(سال خرگوش) مصادف با 7 آگوست سال 1999 میلادی و 24 ربیع الثانی سال 1420 هجری قمری در قم به دنیا آمد و هم اکنون 24 سال سن دارد.نماد ماه مرتضی، اسد است و متولدین مرداد افرادی بسیار قوی، مقتدر، با ثبات، خود خواه، اهل خودنمایی و با اراده هستند. 

مرتضی امینی تبار اصالت افغانی است و این بازیگر در این باره می گوید از کودکی قصه های تلخی درباره طالبان شنیده ام اما امیدوارم همه چیز درست شود و مشکل اینجاست که ما عادت کرده ایم به خبر های ناگوار.تا الان سه بار برای مدت کوتاهی به افغانستان سفر کرده ام، همه دنیا می دانند افغانستان چه کشور غنی، زیبا و عجیبی است و مردمش نیز انسان های سخت کوش و صبوری هستند.

هرچند اطلاعاتی دقیقی از قد مرتضی امینی تبار در سایت ها نیست اما از روی ظاهر می توان حدس زد که وی حدود 178 سانتی متر قد و 70 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر جوان می توان به چشم قهوه ای، موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده مرتضی امینی تبار به ظاهر کم جمعیت است و تاکنون این بازیگر عکسی از خانواده اش در اینستاگرام منتشر نکرده است که اطلاعاتی از اسم و شغل پدر و مادر یا تعداد خواهر و برادرش کسب کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.در یکی از سایت های نوشته شده است که پدر و مادر مرتضی امینی تبار اصالتا از اقوام تاجیک هستند اما در سال 1375 به ایران مهاجرت کرده اند و در شهر قم ساکن شده اند.

تحصیلات

تحصیلات مرتضی امینی تبار در مقطع کارشناسی در رشته بازیگری است و اطلاعاتی از دانشگاه، سال فارغ التحصیلی یا رشته تحصیلی در مقطع دبیرستان نیست.

شروع فعالیت

شروع فعالیت مرتضی امینی تبار در دنیای بازیگری از تئاتر در سن 17 سالگی در شهر قم آغاز شد و اولین تئاتر حرفه ای خود را به نام راز بقا به کارگردانی صالح ‌علوی ‌زاده در سال 1397 در تماشاخانه ‌پالیز اجرا کرد اما در نخستین تجربه تصویری مقابل دوربین با نقش میثم مالکی در سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی در سن 22 سالگی به شهرت رسید.

مرتضی امینی تبار
مرتضی امینی تبار بازیگر نقش میثم در زخم کاری

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات مرتضی امینی تبار را می توان با توجه به عکس های که در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به اشتراک می گذارد، فهمید که به بازیگری علاقه دارد و در اوقات فراغتش به سفر و طبیعت گردی می روید یا ورزش های مثل تنیس و اسب سواری انجام می دهد.

مرتضی امینی تبار
اسب سواری مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار و همسرش

مرتضی امینی تبار و همسرش یکی از مواردی است که مخاطبان در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند اما این بازیگر مجرد است و تاکنون عکسی از همسرش در اینستاگرام به اشتراک نگذاشته است.

مرتضی امینی تبار در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

aminitabaar

وبسایت

مرتضی امینی تبار ویکی پدیا

اینستاگرام مرتضی امینی تبار

اینستاگرام مرتضی امینی تبار که با عبارتی چون مرتضی امینی تبار اینستاگرام نیز جست و جو شده است به آدرس aminitabaar است که 51.8 هزار فالور دارد، 999 صفحه را دنبال می کند و 62 پست بارگذاری کرده است.این بازیگر صفحه اینستاگرامش را به تاریخ ژانویه 2017 ایجاد کرد و در روز یکشنبه 3 می سال 2020 مصادف با 14 اردیبهشت سال 1399 اولین عکس را به اشتراک گذاشت که برای اولین پست تاکنون 7250 لایک و 78 کامنت ثبت شده است.


صفحه اینستاگرام مرتضی امینی تبار
صفحه اینستاگرام مرتضی امینی تبار

فیلم های مرتضی امینی تبار

چهل لُم

چهل لُم عنوان نمایشی به کارگردانی سیدامیر پیشوایی و بازیگری حسین محمدی، آرش راسخ، شیوا ‌جوانمرد، بهاره قهرمانی، بهرام ‌خطیبی و مرتضی ‌امینی ‌تبار است که در تالار ‌محراب ‌سالن ‌استاد ‌جعفر ‌والی در 7 مهر تا 3 آبان سال 1398 ری صحنه اجرا شد.

مرتضی امینی تبار در نمایش چهل لُم
مرتضی امینی تبار در نمایش چهل لُم

زخم کاری

زخم کاری، اولین تجربه بازیگری مرتضی امینی تبار در قاب دوربین و شبکه نمایش خانگی به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال 1400 است.مرتضی امینی تبار بازیگر نقش میثم در زخم کاری در کنار ستارگانی چون جواد عزتی در نقش مالک و رعنا آزادی‌ور در نقش سمیرا به شهرت رسید.مرتضی امینی تبار و سارا حاتمی( نقش مائده ) در سریال زخم کاری نقش یک زوج عاشق را به عهده داشتند.هانیه توسلی، سعید چنگیزیان و سیاوش طهمورث، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی و مائده طهماسبی سایر بازیگران این مجموعه هستند.

مرتضی امینی تبار در  زخم کاری
مرتضی امینی تبار بازیگر نقش میثم در زخم کاری
مرتضی امینی تبار در  زخم کاری
مرتضی امینی تبار و جواد عزتی در سریال زخم کاری
مرتضی امینی تبار در  زخم کاری
مرتضی امینی تبار در  زخم کاری

مشاهیر

مشاهیر، تئاتری به کارگردانی افشین ‌واعظی در تماشاخانه ‌ملک است که در 9 تیر تا 9 آبان سال 1400 با بازیگرانی چون حامد شریف پور، عباس ‌خداوردیان، صبا ابریشمی، نریمان ‌حیدری، پرنیا ابریشمی، سعید ‌عظیمی، مرتضی ‌امینی ‌تبار، ساناز شاه علی، سیما ‌نجفی ‌زاده و...اجرا شد.

مرتضی امینی تبار در نمایش مشاهیر
مرتضی امینی تبار در نمایش مشاهیر

 بانوی محبوب من

بانوی محبوب من عنوان نمایشی به کارگردانی گلاب ‌آدینه در سالن اصلی تئاتر شهر ‌است که در 20 آبان تا 15 بهمن سال 1400 با بازیگرانی چون رضا ‌عمرانی، نورا ‌هاشمی، امیر ‌غفارمنش، جلیل ‌فرجاد،علی ‌دولت ‌یاری، حامی ‌قنبرزاده،الناز ‌سلیمانی، طاهره ‌آهنی، ملیکا ‌رادمند، نیلوفر ‌ذوالفقاری و...اجرا شد.

مرتضی امینی تبار در نمایش بانوی محبوب من
مرتضی امینی تبار در نمایش بانوی محبوب من

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

تئاتر

راز بقا

1397

تماشاخانه ‌پالیز، ‌سالن ‌۲

کارگردان: صالح ‌علوی ‌زاده
بازیگران: آذین آرمون،مهدی ‌آذربخش

بی مکان

1398

عمارت ‌روبرو

کارگردان: مهفام نزهت شعار
بازیگران: سیمین ‌کرامتی، مرضیه شاطرطوسی

نمایش

چهل لُم

1398

تالار ‌محراب ‌- ‌سالن ‌استاد ‌جعفر ‌والی
کارگردان: سیدامیر پیشوایی
بازیگران: حسین محمدی، آرش راسخ

زخم کاری

1400

در نقش میثم مالکی
کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور

مشاهیر

1400

تماشاخانه ‌ملک
کارگردان: افشین ‌واعظی
بازیگران: حامد شریف پور، عباس ‌خداوردیان

بانوی

محبوب من

1400

تئاتر شهر ‌
کارگردان: گلاب ‌آدینه
بازیگران: رضا ‌عمرانی، نورا ‌هاشمی

زخم کاری؛

بازگشت

1401

کارگردان: محمدحسین مهدویان
بازیگران: کامبیز دیرباز، مهران غفوریان

فیلم کوتاه

هدیه های آسمان

1402

کارگردان: مصباح مقصودی

مرتضی امینی تبار
عکس های مرتضی امینی تبار

 13 حقیقت جالب درباره مرتضی امینی تبار

  1. صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی ندارد.
  2. بازیگرانی چون حسین مهری، مهدی پاکدل و جواد عزتی صفحه اینستاگرام مرتضی امینی تبار را فالو کرده اند.
  3. صفحه ای مرتضی امینی تبار در ویکی پدیا ایجاد نشده است.
  4. مرتضی امینی تبار در یاغی بازی نکرده است.
  5. مرتضی امینی تبار در ۲۳ نفر حضور نداشته است.
  6. این بازیگر اصالتا افغانی است.
  7. در سن 22 سالگی با نقش میثم در سریال زخم کاری به شهرت رسید.
  8. مرتضی امینی تبار و جواد عزتی در سریال زخم کاری نقس پسر و پدر را به عهده داشتند.
  9. این بازیگر سابقه بازی در سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی را ندارد.
  10.  محمدحسین مهدویان با دو مرتبه همکاری به عنوان کارگردان بیشترین اعتماد را به وی داشته است.
  11. بر زبان انگلیسی تسلط دارد.
  12. او در 15 سالگی به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی زبان مشغول شد.
  13. سوارکار ماهری نیست و در سریال زخم کاری اسب روز اول او را به زمین انداخت و به شدت آسیب دید.
مرتضی امینی تبار
عکس های اینستاگرام مرتضی امینی تبار

 مصاحبه مرتضی امینی تبار

مصاحبه مرتضی امینی تبار به صورت متنی وجود دارد و این بازیگر تاکنون گفت و گوی تصویری انجام نداده است. در ادامه شما آخرین مصاحبه وی را با فیلیمو‌شات به تاریخ 18 مرداد سال 1400 بخوانید: 

نقش میثم چطور به شما پیشنهاد شد؟

آقای کیومرث مرادی، استاد تئاتر من که نزد ایشان شاگردی کرده‌ام، به من گفتند که نقشی هست که لازم است برای آن تست بازیگری بدهی و من هم پذیرفتم؛ بدون آن‌که بدانم این نقش برای چه کاری و کدام کارگردان است. ویدیویی از بازی من گرفتند که به آقای مهدویان داده بودند و خدا خواست و ایشان هم دوست داشتند و به این ترتیب، برای نقش میثم انتخاب شدم.

با آقای مهدویان از قبل آشنایی داشتید؟

اصلا آقای مهدویان را تا روزی که به دفتر ایشان رفتم، ندیده بودم اما هر کدام از آثار آقای مهدویان را چهار یا پنج‌بار دیده بودم.

زمانی‌که آقای کیومرث مرادی از من ویدیو می‌گرفتند، اصلا نمی‌دانستم قرار است آقای مهدویان آن را ببینند. وقتی به دفتر ایشان رفتم و پروژه زخم کاری را دیدم، قلبم ایستاد و  اصلا فکر نمی‌کردم برای این سریال انتخاب شده باشم. من در جهان تصویر دنبال نقشی می‌گشتم که حتی ده دقیقه باشد، اما خدا به من نقش میثم را داد که بابت آن خدا را شاکرم.

سابقه کار تئاتر هم دارید؟

بله. من از ۱۷ سالگی کار تئاتر را در شهر قم شروع کردم و بعد از یک سال کار تئاتر، به تهران آمدم ودر شرایط بسیار سختی دور از خانواده و با شرایط دانشجویی و زندگی در خوابگاه و… با گروه‌های دانشجویی تئاتر کار کردم و در چند نمایش هم بازی کردم؛ از جمله، نمایش‌های راز بقا به کارگردانی صالح علوی‌زاده، بی‌مکان به کارگردانی لعبت شعار، چهلم به کارگردانی امیر پیشوایی و مشاهیر به کارگردانی افشین واعظی.

و همچنان کار تئاتر را ادامه می‌دهید؟

خانه من، سالن تئاتر است و هر جا بروم، باز باید به خانه‌ام در تئاتر برگردم. به‌تازگی نمایش مشاهیر را در سالن ملک روی صحنه برده‌ایم.

در سریال زخم کاری، سکانس‌های سوارکاری هم داشتید؛ مهارت سوارکاری را از قبل داشتید یا برای این سریال تمرین کردید؟

بعد از انتخابم برای سریال زخم کاری به من گفتند که شما و خانم سارا حاتمی باید سوارکاری را یاد بگیرید و برای همین چندین جلسه تمرین سوارکاری رفتم.

همه تصور می‌کنند که من سوارکار ماهری هستم در حالی که این اسب‌ها من را به شدت به زمین کوبیدند و روز اول سوارکاری به شدت آسیب دیدم اما روز دوم توانستم سوارکاری کنم.

فقط روز اول زمین خوردید؟

بله فقط روز اول خیلی آسیب دیدم و اسب من را زمین زد، اما روزهای بعد مشکلی نداشتم.
اسب‌هایی که ما با آنها تمرین کرده بودیم، اسب‌های اصیلی نبودند. اسب اصیلی که خیلی سواری داده،  نیاز دارد که سفت و سخت با آن برخورد کنید. اما من این را نمی دانستم و زمانی‌که با این اسب‌ها همان برخورد اسب‌های تمرینی را داشتیم، رم می‌کردند و ما را به در و دیوار می‌کوبیدند.

به سوارکاری علاقه‌مند شدید؟

بله خیلی. من دلم برای اسبم خیلی تنگ شده.

از تجربه همکاری با آقای مهدویان بگویید.

نمی‌دانم چطور درباره او حرف بزنم. من او را فرمانده صدا می‌کنم؛ یک پدر و استاد بی‌نظیر، یک کارگردان کاربلد و یک آدم‌ حسابی حرفه‌ای است. من و خانم سارا حاتمی کار اولمان بود و برای نخستین‌بار بود که در یک پروژه حرفه‌ای جلوی دوربین می‌رفتیم؛ معمولا برای بازیگرانی که بازی در یک فیلم و سریال را برای اولین‌بار تجربه می‌کنند، شرایط بسیار سخت‌تر است. چون باید بتوانی شرایط و فضای کار را به خوبی درک کنی و نمی‌دانی  که آیا سایر عوامل و بازیگران شما را درون خودشان راه می‌دهند و می‌توانی با آنها هماهنگ باشی یا خیر. محمدحسین مهدویان کاتالیزور همین داستان‌هاست؛ کاری می‌کند که اصلا آب توی دلت تکان نخورد و انگار نه انگار که اولین‌کار توست. روزی نبود که آقای مهدویان را بغل نکنم و به او نگویم که چقدر دوستش دارم. کارگردانی به‌شدت حرفه‌ای است و من خیلی از کار کردن با او لذت بردم و با افتخار، مهر شاگردی او را بر پیشانی‌ام دارم.

بازی بازیگر مقابل چقدر روی بازی شما تأثیرگذار است و بازی سارا حاتمی از نظر شما چطور بود؟

بدون شک پارتنر روی بازی هر بازیگر بسیار تأثیرگذار است و خانم سارا حاتمی هم به شدت بازیگر باهوش و خلاقی بود و اگر چه هردوی ما اشکالاتی در کارمان داشتیم که ناشی از نابلدی ما بود، ولی سارا حاتمی به نظر من، بازیگر  مستعد و درجه یکی است و آینده بسیار درخشانی دارد؛ امیدوارم که در آینده سیمرغ جشنواره فجر را در دستانش ببینیم.

در این سریال بازیگران حرفه‌ای زیادی حضور دارند و شما درنخستین تجربه جدی بازیگری در یک کار حرفه‌ای همبازی آنها شده‌اید؛ از تجربه بازی در کنار جواد عزتی و دیگر بازیگران حرفه‌ای بگویید…

اوایل زخم کاری که فهمیدم که کاراکتر مالک همان مکبث است، عشق کردم و دیدم که انتخاب‌ها چقدر خوب و درست بوده. جواد عزتی معجزه‌ای برای این سریال بود و من هیچ‌جا حتی یک نکته منفی درباره بازی او ندیدم و نشنیدم. جواد عزتی خیلی به من کمک کرد و خیلی به من محبت کرد؛ طوری که انگار من برایش واقعا میثم بودم. کمک‌های او در کیفیت بازی من بسیار تأثیرگذار بود. من فکر می‌کنم که آقای عزتی نابغه است و خداوند عزت را به کسی می‌دهد که خیلی دوستش دارد. دیگر بازیگران حرفه‌ای هم از جمله خانم آزادی‌ور و خانم توسلی که در این سریال پارتنر من بودند، آنقدر قوی هستند که تو نمی‌توانی در حضور آنها خوب بازی نکنی. این پارتنرهای حرفه‌ای تو را به جهان کاراکتر خودشان می‌برند و در بطن قصه و ماجرا قرار می‌دهند.

خودتان چقدر با میثم این قصه همذات‌پنداری کردید و چقدر به شخصیت خودتان نزدیک بود؟

میثم از مرتضی به شدت دور بود. من در ناز و نعمت بزرگ نشده بودم و این خانواده مرفه و مشکلات این طبقه از جامعه که ناشی از رفاه زیاد بود و طمع‌کاری‌های آنها برایم قابل درک نبود. من سعی کردم که نقش یک پسر خوب را برای این خانواده بازی کنم.
با وجود آن‌ که شخصیت من از میثم این قصه دور بود، اما این کاراکتر را دوست داشتم.

شخصیت میثم را چطور دیدید؟

من، میثم را نماد مخاطب می‌دیدم. مشکل میثم این بود که نگاه می‌کند و بیشتر از آن‌که درگیر ماجراهای اطرافش باشد، فقط نگاه می‌کند و فقط یک ملجاء و پناه دارد و آن هم مائده است و به نظرم در قصه زخم کاری بسیار به میثم ظلم شد. آدم‌ها به خاطر طمع و منافع خودشان کارهایی را انجام می‌دهند و وانمود می‌کنند که برای بچه‌هایشان دست به این کارها می‌زنند و این مهم‌ترین نکته‌ای است که باید دریافت شود.

درباره عشقی که میان میثم و مائده وجود دارد، چه فکر می‌کنید؟

عاشق‌ها همیشه کارهای عجیبی می‌کنند؛ هر چه هست بین این دو نفر، پاک است و حس مطلق. اما این ماجراها در جامعه امروز ما به سختی پیدا می‌شود و درک درستی از عشق وجود ندارد. شاید عشق را همان چیزی تصور کنیم که شعرا در اشعارشان آورده‌اند، اما در جامعه امروز ما فقط یک ارتباط است با کسی که حس خوبی نسبت به او داریم؛ اما اطرافیانی هستند که تصور می‌کنند بهتر از تو می‌دانند که چه چیزی برای تو بهتر است، چه چیزی می‌تواند انرژی بهتر و حس بهتری را برای تو به ارمغان بیاورد، مثل ناصر در این قصه زخم کاری که می‌گوید من می‌دانم چه چیزی برای تو بهتر است.

بازیگری تئاتر سخت‌تر است یا بازیگری جلوی دوربین؟

در تئاتر، شرایط متفاوت است. مخاطب می‌داند که ما در حال بازی هستیم و بازیگریم اما در مدیوم تصویر، من مجبورم کاری کنم که مخاطب باور کند من میثم هستم.

رمان را خوانده بودید؟

نه. رمان بیست زخم کاری را نخوانده بودم اما می‌دانستم که فیلمنامه برگرفته از مکبث شکسپیر است و من هم مکبث را می‌شناختم.

سکانس‌های بازی شما در این سریال هم مشمول سانسور شد؟

بله. من و مائده قسمت‌های زیادی داشتیم که رابطه عاشقانه زوج جوان را نشان می‌داد، که سانسور شد.

مرتضی امینی تبار
عکس مرتضی امینی تبار و سارا حاتمی

 در ادامه مصاحبه با مرتضی امینی تبار بازیگر سریال زخم کاری را در روزنامه خراسان می خوانید: 

گویی بر زبان انگلیسی تسلط دارید که در ۱۵ سالگی مجری یک شبکه انگلیسی زبان شدید؟

از 12 سالگی در حال یادگیری زبان بودم. محرک و مشوق اصلی ام پدرم بود. وقتی کم کم تسلط پیدا کردم برای شبکه تازه تاسیس هدهد انگلیسی اجرا می کردم. تفریح و کار جذابی بود. اولین اتفاقی که برایم آن جا رقم خورد آشنایی با دوربین بود. تازه وارد جهان جدیدی شده بودم. من که معمولا مخاطب این قاب بودم، حالا روبه‌رویش قرار گرفته بودم. لذت بخش بود.

چه شد که به سمت بازیگری در تئاتر سوق داده شدید؟ از کودکی علاقه داشتید؟

اجراهایم در تلویزیون به من اعتماد به نفس این را داد که جدی به مسئله بازیگری فکر کنم. در قم کلاس های بازیگری محدودی بود و من از همان جا شروع کردم.

بازیگر شدن را برای دیده شدن و شهرت انتخاب کردید یا علاقه؟

بازیگری را در ابتدا به خاطر رویای مشترک همه علاقه مندان به بازیگری، سودای ستاره سینما شدن انتخاب کردم. اما واردش که شدم فهمیدم بازیگری سخت تر از چهار کلمه دیالوگ گفتن و خوب گریه کردن است، بسیار سخت تر. جهانی پیچیده و در عین حال اعتیاد آور است. اولین باری که روی صحنه تئاتر رفتم، 17 ساله بودم. همان شب متوجه شدم دیگر نمی توانم به این راحتی این کار و حس و حال عجیبش را کنار بگذارم.

خیلی از خوانندگان ما دوست دارند بدانند چگونه مهدویان برای بازی نقش «میثم» به انتخاب شما رسید؟

من مثل خیلی ها برای این نقش تست دادم. انتخاب بازیگران و فرایند تست گرفتن از آن ها به عهده آقای مرادی بود. ایشان از من هم تست گرفتند و ویدئوی ضبط شده را به آقای مهدویان نشان دادند. بار بعدی با من تماس گرفتند تا برای تست مجدد بروم. آن جا آقای مهدویان را دیدم و مرا انتخاب کردند.

کیومرث مرادی چقدر در انتخاب و تغییر مسیر بازیگری تان تاثیرگذار بود؟

قبل از «زخم کاری» به تازگی شاگرد استاد مرادی شده بودم. از ابتدا، بر اساس شنیده هایم او را استادی کاربلد و سخت گیر و مهربان تصور می کردم. فراتر از این ها بودند. او نماد یک معلم است. از هرچیزی بهتر معلم بودن و مهر به شاگردش را بلد است. او مسیر را شناخته و راهنمای درجه یکی است. همچنان هم برای کارهایم با ایشان مشورت می کنم.

مواجهه شما بعد از پیشنهاد بازی نقش در سریال چه بود؟

شوکه شده و ترسیده بودم. اتفاق بزرگی در حال افتادن بود. درک این که چه اتفاق بزرگ و شیرینی در حال افتادن است مشکل بود. همه را در پیش تولید می دیدم و با خودم فکر می کردم «یعنی الان همه می دانند من دارم بال درمی آورم؟»

با شخصیت «میثم» چگونه ارتباط برقرار کردید؟ کتاب «20 زخم کاری» را هم مطالعه کردید؟ به نظرتان در سریال اقتباس خوبی انجام شده؟

رمان را نخواندم. حتی اوایل کامل فیلم نامه را نخوانده بودم. آقای مهدویان می خواستند مواجهه مان با دنیای قصه، کنترل شده تر باشد. در نتیجه اوایل فکر می کردم قسمت احساسی یک زوج نوجوان مهم ترین نقش «میثم» و «مائده» در این قصه است. باید سعی می کردم «میثم» خوبی برای «مائده» باشم. هرچه بیشتر پیش رفتیم فهمیدم «میثم» قبل از آن که عاشق «مائده» باشد، پسر «مالک» است.

برای این که بتوانید هم سطح پارتنرهای تان بازی خوبی ارائه دهید، چه کردید؟ کارگردان و پارتنرهای تان چون جواد عزتی و رعنا آزادی ور چقدر در مسیر درست اجرای نقش تان کمک کننده بودند؟

وقتی راجع به کار اول، آن هم چنین پروژه سنگینی حرف می زنیم، استرس و فشار غیرقابل انکار است. آقای عزتی، خانم آزادی ور، آقای چنگیزیان، خانم باقری، آقای اکبرنژاد و دیگر دوستان فضا را برایمان تلطیف می کردند. خیلی نگاه شان کردم. خیلی. میزان تسلط و نبوغ شان رشک برانگیز و در عین حال امیدوارکننده بود. کاملا انرژی بودند. خب وقتی این همه آدم حرفه ای دورتان است، خودبه‌خود تلاش بیشتری می کنید.

چقدر از صحنه های خودتان مورد ممیزی قرار گرفته است؟

چند سکانس از بازی من و سارا حاتمی ممیزی خورد.

بازی در مقابل کدام یک از بازیگرهای سریال سخت تر بود و چرا؟

آقای چنگیزیان، چون از ابتدای شروع فعالیت تئاترم اجراهای موفق و بازی های درخشان ایشان روی صحنه را دیده بودم. اجراهای درخشانی که بازی های تحسین برانگیزی از او را در خاطرم نگه داشت. از طرفی به عنوان «میثم» رابطه خوبی با شخصیت «ناصر» نداشتم و از طرف دیگر محو بازی بازیگرش می شدم و استرس می گرفتم.

محمدحسین مهدویان چقدر روی جزئیات رفتاری و گفتاری شخصیت تان دقت داشت و نظر می داد؟

راجع به آقای مهدویان حرف زدن سخت است. خب من شش ماه وسط خانواده ای بودم که او دور هم جمع کرده بود. چرا خانواده؟ چون حواسش به همه بود. همه چیز. یک شب ما در حال شام خوردن بودیم و او 20 بار یک پلان سه دقیقه ای را که تازه گرفته بودیم از اول نگاه کرد. راضی کردنش سخت بود. اما این حجم از مهربانی، کاربلدی و کاردرستی شگفت انگیز بود. وقتی یک پلان فوق العاده می گرفت، چشم هایش داد می زد. وقتی کسی این طور عاشق کارش و همکارانش است، جزئی نگری از خصوصیات بارزش خواهد بود.

به عنوان جوان نوظهور عرصه بازی ترجیح تان از این به بعد بازی در سینماست یا تلویزیون و شبکه خانگی؟

ترجیحم شخصیت چالش برانگیز است و قصه جذاب. اما احتمالا پروژه بعدی ام یک سینمایی باشد.

بزرگ ترین آرزوهای تان در عرصه بازیگری؟ این که اسکار بگیرید یا بازیگر مطرحی شوید یا ستاره؟

آرزویم این است که قصه های خودم را بازی کنم. قصه هایی که خواندم و آرزویم بوده جای شخصیت شان باشم مثل راسکولنیکف، هملت، ایوانف، سوکوروتازاکی و... یک تاثیر بزرگ گذاشتن، آمادگی می خواهد.

عکس های مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار
تصاویری از مرتضی امینی تبار
مرتضی امینی تبار
عکس جدید از مرتضی امینی تبار
مرتضی امینی تبار
مرتضی امینی تبار در نمیاش بانوی محبوب من
مرتضی امینی تبار
مرتضی امینی تبار در اکران فیلم آنیما
مرتضی امینی تبار
مرتضی امینی تبار بازیگر نقش میثم
مرتضی امینی تبار
عکس از مرتضی امینی تبار و سارا حاتمی

 

پرسش های متداول

مرتضی امینی تبار افغانی است؟
بله
قد مرتضی امینی تبار چقدر است؟
قد مرتضی امینی تبار حدود 178 سانتی متر است.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی و عکس های مرتضی امینی تبار که با نقش میثم در سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی به شهرت رسید را بررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید بیوگرافی الناز ملک از بازیگری تا شهرت با عکس جدید و بیوگرافی مهران غفوریان و همسرش از بیماری تا سکته قلبیرا نیزمطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر جوان هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد