hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اجرای 7 طرح پژوهشی كاربردي و اجتماعي در بهزيستي خراسان رضوي

اجرای 7 طرح پژوهشی كاربردي و اجتماعي در بهزيستي خراسان رضوي

بهزيستي خراسان رضوي در سال 99 هفت طرح پژوهشي اجتماعي و كاربردي را قطعي نموده و قراردادهاي انجام آنها را با دانشگاه‌ دولتي و غير دولتي، نهايي كرده است.


مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-به گفته‌ي مسؤول واحد پژوهش بهزيستي خراسان رضوي، به خاطر مشكلات اقتصادي سال‌هاي اخير در دولت، اعتبارات پژوهشي، رشد كافي نداشته و لذا محققين اقبال چنداني براي انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي ندارند
وي تأكيد كرد: خوشبختانه ما محققيني داريم كه اصلا نگاه‌شان مادي نيست و صرف مسائل انساني و اهميتي كه به جمعيت هدف بهزيستي مي‌دهند كار مي‌كنند و به همين جهت، اين 7 پروژه مجموعا با 167 ميليون تومان قرار داد بسته شده است.
محمد غفاري‌زاده گفت: با رايزني و تعامل مناسبي كه با گروه‌هاي پژوهشي دانشگاه‌ها داشتيم هفت پژوهش در دستور كار قرار گرفت كه زمينه‌هاي بسيار خوبي در تمشيت مشكلات اجتماعي دارد.
وي اضافه كرد: بررسي اثربخشي تسهيلات اشتغال‌زايي بر اشتغال پايدار مددجويان بهزيستي، ارزشيابي و سنجش اثربخشي برنامه مداخله در خانواده به منظور كاهش طلاق، بررسي چالش‌ها و نواقص و عدم وجود قوانين و مقررات مورد نياز در حيطه‌ي حمايت از زنان و كودكان آسيب‌ديده، برخي از اين پژوهش‌ها هستند.
وي ادامه داد: همچنين مقايسه اثربخشي اشتغال حمايت‌شده و كارفرمايي بر پايداري شغلي افراد داراي معلوليت مشهد، بررسي عوامل روان‌شناختي اجتماعي و اقتصادي در بروز عود مجدد اعتياد در مراجعين به مراكز ترك اعتياد، بررسي تجربه زيسته زنان سرپرست خانوار در مواجهه با بحران كرونا و همچنين طراحي الگويي ارزيابي عملكرد مؤسسات خيريه تحت نظارت بهزيستي با استفاده از روش تحليلي پوشش داده‌ها، عناوين ساير طرح‌هاي پژوهشي بهزيستي در سال 99 مي‌باشد.
غفاري‌زاده يادآور شد: اين طرحها در دست اجرا هستند كه شش مورد آن را پژوهشگران دانشگاه فردوسي و يك مورد دانشگاه آزاد قوچان، مديريت مي‌كنند.
اين مسؤول با بيان اينكه اعتبارات پژوهشي بايد جايگاه مناسب‌تري در اعتبارات دستگاه‌ها داشته باشند گفت: اين مهم در سازمان بهزيستي كه سازماني اجتماعي است با توجه به نگاهي كه در سال‌هاي اخير به مقولات اجتماعي شده و بخصوص تأكيدي كه رهبري بر مسائل اجتماعي و كار علمي در اين زمينه داشته‌اند، بيشتر ملموس مي‌باشد.
وي گفت: اميدواريم اعتبارات پژوهشي در يك سرفصل ترميمي، وضعيت بهتري پيدا كند تا بتوانيم تحقيقات كاربردي‌تر، مفيد‌تر، مؤثرتر و كارآمدتري در زمينه‌ي مشكلات اجتماعي داشته باشيم كه منجر به هدف عملياتي بشود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد