hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > 900 ميليارد تومان وام ارزان‌قيمت به اشتغال مددجويان بهزيستي خراسان رضوي اختصاص يافت

900 ميليارد تومان وام ارزان‌قيمت به اشتغال مددجويان بهزيستي خراسان رضوي اختصاص يافت

اعتبارات اشتغال بهزيستي خراسان رضوي از محل تبصره 16 بودجه سالانه، در سال 1401 ابلاغ شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-به گفته معاون اشتغال، مشاركت‌هاي مردمي و نظارت بر مؤسسات غير دولتي بهزيستي خراسان رضوي، امسال 897 ميليارد تومان براي اشتغال مددجويان بهزيستي استان از سوي دولت اختصاص يافته است.

حميده محدث گفت: سهميه‌اي كه براي اشتغال در خراسان رضوي در نظر گرفته شده 8 هزار و 970 نفر است كه معنا و مفهوم آن اين است كه به ازاي هر مددجو يكصد ميليون تومان وام بانكي ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه تا کنون شش بانك تخصیص اعتبارات خود را به بهزیستی اعلام کرده اند گفت: اميدواريم سایر بانك‌هاي عامل هر چه زودتر، تخصيص‌هاي خود در اين بخش‌ها را به ما اعلام كنند تا مددجويان پشت نوبت تسهيلات اشتغال را به سمت اشتغال پايدار هدايت نماييم.

محدث با بيان اينكه در سال 1400 موفق به جذب بیش از 90 درصد اعتبارات اشتغال شديم گفت: با وجود اينكه همه‌ي اعتبارات اين حوزه محقق نشد، لكن با كمك خيرين و همچنين ساير سرفصل‌هاي اعتباري مانند مشوق‌هاي بيمه‌اي و جبران‌كارآيي، توانستیم بيش از سهميه‌ي تعیین شده ی ابلاغي، اشتغال‌ها را ايجاد و تثبيت كنيم.

معاون اشتغال، مشاركت‌هاي مردمي و نظارت بر مؤسسات غير دولتي بهزيستي خراسان رضوي تأكيد كرد: بخش كارفرمايي، همچنان اولويت بهزيستي است و كارفرماياني كه بتوانند 20 مددجو را مشغول كار كنند تا سقف 2 ميليارد تومان تسهيلات كم‌بهره دريافت مي‌‌كنند.

به گفته‌ي اين مسؤول، بانك‌هاي کشاورزی با 8 میلیارد و 970 میلیون تومان، توسعه تعاون با 6 میلیارد و 280 میلیون تومان، اقتصاد نوین با یک میلیارد و 350 میلیون تومان، پارسیان با 5 میلیارد تومان، مسکن با 6 میلیارد و 280 میلیون تومان و رسالت با یک میلیارد و 800 میلیون تومان، بانك‌هاي عاملی هستند که تخصیص خود را به بهزیستی اعلام کرده‌اند.

وي با بیان اینکه تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی نسبت به سال قبل 60 درصد افزایش داشته يادآور شد: خراسان رضوی هم از جهت میزان اعتبارات و هم از لحاظ سهمیه اشتغال، همیشه در بین استان‌های کشور جایگاه اول را داشته است.

وي خاطر نشان كرد: براي ايجاد تعهد و دلسوزي مددجويان در اشتغال خودشان، برخي اقدامات تشويقي و ترغيبي از سوي كارشناسان اشتغال شهرستان‌ها انجام مي‌شود تا در صورت امكان، مددجو و خانواده‌اش، مقداري آورده به شكل زمين، امكانات فني، محل اشتغال و مانند اينها را تأمين كنند.

وي همچنين گفت: حرفه‌آموزي، ارائه‌ي مجوز از نهادهاي متولي رسته‌هاي مختلف شغلي، آماده‌سازي شغلي در مؤسسات همكار بهزيستي و آماده‌سازي و مشاوره رواني اجتماعي براي اشتغال در محيط‌هاي كارفرمايي، از جمله خدمات ديگري است كه براي اشتغال به مددجويان عزيزمان ارائه مي‌شود.

محدث گفت: از کل 897 میلیارد تومان اعتبار اشتغال امسال تا کنون 251 میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: این تسهیلات، ارزان قیمت است و مهلت بازپرداخت آن 7 سال می‌باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد