hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز فاز عملياتي دبيرخانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي در بهزيستي خراسان رضوي

آغاز فاز عملياتي دبيرخانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي در بهزيستي خراسان رضوي

دبيرخانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي بهزيستي خراسان رضوي، كار شناسايي، بررسي، ارزيابي و تحليل آسيب‌هاي اجتماعي و معلوليت‌هاي استان را آغاز كرد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-معاون پيشگيري بهزيستي خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: برنامه ششم، تدوين نظام‌نامه‌ي جامع رصد آسيب‌هاي اجتماعي و معلوليت‌ها را تكليف دولت مي‌داند و با تصويب اين نظام‌نامه در شوراي اجتماعي در سال 98، دستور العمل اجرايي كردن اين مصوبه، در سال گذشته به سازمان‌ها و از جمله به سازمان بهزيستي ابلاغ شده است.
غلامحسين دلبري ادامه داد: دبيرخانه مركزي رصد آسيب‌هاي اجتماعي و معلوليت‌ها هفته گذشته و به صورت سراسري در كل استان‌هاي كشور افتتاح شد و همزمان دبيرخانه استان خراسان رضوي نيز در بهزيستي كار خود را آغاز كرد.
كارشناس دبيرخانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي بهزيستي خراسان رضوي نيز گفت: براي اينكه بتوانيم نقش مؤثر و پايدار در كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و معلوليت‌ها داشته باشيم، بايد اطلسي از وضعيت آسيب‌ها و معلوليت‌ها در اختيار داشته باشيم كه اين كار فقط از طريق مطالعه ميداني و ارزيابي و تحليل علمي داده‌هاي بدست‌آمده، امكان‌پذير است.
مريم كاشفي خاطر نشان كرد: بهزيستي خراسان رضوي، پيش از اين، تحقيق ميداني مفصلي در استان در اين زمينه انجام داده كه طي آن 4 هزار پرسشنامه در زمينه تعيين وضعيت آسيب‌هاي اجتماعي تكميل و جهت برنامه‌ريزي به شوراي پژوهشي سازمان بهزيستي ارسال گرديده است..
وي يادآور شد: مطالعه و تحقيقات ميداني اين طرح، بيشتر بر كشف و بررسي علمي گروه‌هاي پرخطر استوار شده چون روش برآورد غير مستقيم آسيب‌هاي اجتماعي، از روش مستقيم مؤثرتر مي‌باشد.
به گفته‌ي دلبري، وقتي اطلاعات و داده‌هاي لازم از لايه‌هاي پنهان آسيب‌هاي اجتماعي تهيه و تدوين شد و مورد ارزيابي و تحليل كارشناسي و علمي قرار گرفت، حاصل مطالعه براي ارزيابي كلي در سطح كشور به سازمان بهزيستي ارسال شد تا با استفاده از نتايج اين مطالعه و با نگاهي نو، تحليل دقيق و كارآمدي از وضعيت آسيب‌هاي اجتماعي صورت گرفته و تصميمات درست و منطبق بر الگوهاي علمي اتخاذ گردد.
وي در همين زمينه اظهار داشت: ابزار شناسايي، جمع‌آوري و بررسي داده‌هاي اجتماعي در اين طرح، پرسشنامه‌هايي است كه از سوي سازمان بهزيستي و به صورت متمركز طراحي و ارسال شده و بهزيستي استان‌ها بر مبناي همان پرسشنامه، كار را انجام داده‌اند.
كاشفي اظهار اميدواري كرد كه اين طرح، بتواند گامي مؤثر در تدوين اطلس آسيب‌هاي اجتماعي كشور و يافتن راهكارهاي مناسبي براي كنترل و كاهش آن در بر داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد