hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مهارت‌آموزی به ۵۸۸ زندانی در استان سمنان/راه‌اندازی آموزش مجازی

مهارت‌آموزی به ۵۸۸ زندانی در استان سمنان/راه‌اندازی آموزش مجازی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی ویژه دانش‌آموزان گفت: ۵۸۸ زندانی در استان آموزش‌های مهارتی لازم را فراگیری کردند.

سید حسین شاهچراغ در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و جلسه شورای مهارت در استانداری ضمن بیان اینکه ارائه خدمات آموزشی و مهارت افزایی بین جامعه هدف سند راهبردی توسعه مهارت‌آموزی در دستور کار است، اظهار داشت: سال گذشته برای ۳۸ بنگاه اقتصادی خدمات مهارت افزایی برای شاغلین این بنگاه‌ها ارائه‌شده است.

وی بابیان اینکه ۲۵ مرکز دانشگاهی زیر نظر این سازمان در سطح استان وجود دارد، افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار نفر دانش‌آموز آموزش‌های مهارتی کسب کردند و در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۷۵ نفر از دانش‌آموزان نیز در این دوره‌های آموزشی ساماندهی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی ویژه دانش‌آموزان بیان کرد: ۱۰ شهرک صنعتی و هشت ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که با ۷۰ بنگاه‌ها اقتصادی با بیش از ۱۰۰ نفر کارکنان در حال مشارکت برای ارتقای سطح مهارت شاغلان هستیم.

شاهچراغ بابیان اینکه آموزش زندانیان از دیگر طرح‌های مهم این سازمان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۳ نفر و در سال جاری ۵۸۸ نفر از زندانیان در سطح استان آموزش مهارتی دریافت کردند.

وی از آموزش مهارت به سربازان خبر داد و گفت: طی سال ۹۸ سه هزار و ۶۶ نفر و در ۹ ماه ابتدای سال جاری یک هزار و ۱۳ نفر از سربازان در دوره‌های مهارت‌آموزی این سازمان ساماندهی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به تصویب سند توسعه مهارت‌آموزی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان بیان کرد: نخستین جلسه شورای مهارتی استان سمنان در تیرماه سال ۹۷ برگزار شد که تاکنون ۱۲ مصوبه در این چهار جلسه به تصویب اعضا رسید.

شاهچراغ بابیان اینکه تاکنون ۱۰ مصوبه آن اجرایی شده است، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مصوبات شورای مهارت تدوین سند توسعه راهبردی آموزش فنی حرفه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای به‌صورت یکپارچه در تمام دستگاه‌های اجرایی در این سند جامع برنامه‌ریزی‌شده است، ابراز کرد: مشارکت عامل موفقیت اهداف سند راهبری توسعه مهارت‌آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه فعالیت‌های چندجانبه و مشارکتی اثربخشی بیشتری دارد، تصریح کرد: استان سمنان اولین استانی بود که وارد کارزار بازآفرینی شهری شد و متناسب با پروژه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی برای توانمندسازی کارجویان و مهارت افزایی شاغلین اقدام کرد.

شاهچراغ بابیان اینکه تدوین این سند دو سال به طول انجامید، گفت: بعد از تصویب آن در شورای مهارت این سند در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مصوب و دستورالعمل به‌عنوان سند بالادستی آن برای تمام دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا شد.

وی از بهره‌گیری ظرفیت ۳۰۰ نفر از خبرگان و صاحب‌نظران برای تدوین سند خبر داد و افزود: حدود یک هزار پرسشنامه توسط خبرگان برای تدوین این سند تکمیل شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به پیشنهاد تصویب پنج مرکز تخصصی و دپارتمان برای توسعه مهارت‌آموزی در استان بیان کرد: دپارتمان دیجیتال، دینامیک اشتغال استان در بخش گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، دپارتمان فرش دستبافت و بافته‌های سنتی مهدی‌شهر، نان و شیرینی دامغان و قطعه‌سازی خودرو در استان ازجمله این مراکز تخصصی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد