hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > رشد ۱۰ درصدی تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در استان سمنان

رشد ۱۰ درصدی تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در استان سمنان

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان از رشد ۱۰ درصدی تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها تا پایان مرداد فعالیت دارند.

علی اکبر عرب خراسانی صبح سه‌شنبه در دومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در تابستان سال جاری تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: این پایگاه‌ها از ۱۵ تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان مردادماه برنامه‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق امکان ارائه آموزش به‌صورت مجازی وجود ندارد، افزود: در این مناطق فعالیت‌های تابستانه اوقات فراغت در رشته‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای هنری، با رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.

ساماندهی ۳۸ هزار دانش‌آموز در پایگاه تابستانی

معاون پرورش مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، یکی از فرصت‌های مهم و قابل‌توجه کشور در فرهنگ‌سازی و تربیت دانش‌آموزان است، تصریح کرد: شعار اداره کل آموزش‌وپرورش استان در برنامه‌های غنی‌سازی تابستان سال جاری با توجه به نام‌گذاری این سال از سوی رهبر معظم انقلاب، تحت عنوان جهش تولید به‌عنوان «هر دانش‌آموز، یک مهارت» نام‌گذاری شده است.

عرب خراسانی بابیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت وزارت آموزش‌وپرورش بر مبنای سند چشم‌انداز آموزش‌وپرورش و شیوه‌نامه ابلاغی آموزش‌وپرورش و آئین‌نامه فعالیت‌های تابستانی تنظیم‌شده است، یادآور شد: ایجاد فرصت آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی از اهداف مهم این نهاد در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است.

وی ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی، تحقق پویش در خانه بمانیم و اهتمام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر اهداف برنامه‌ریزی‌شده در این راستا برشمرد و گفت: در تابستان سال گذشته درمجموع ۳۸ هزار و ۷۷۴ نفر دانش‌آموز دختر و پسر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ۳۵۷ پایگاه تابستانی استفاده کردند.

معاون پرورشی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه آموزش‌های معارفی، هنری، فرهنگی، هویتی، تربیت‌بدنی، سلامت، حرفه‌ای و کارآفرینی از محوریت‌های مهم آموزشی در برنامه‌های تابستانه است، خاطرنشان کرد: منابع مالی تأمین حق‌الزحمه مدرسان و معلمانی که در بحث اوقات فراغت همکاری می‌کنند از طریق حمایت‌های استانداری سمنان، خودیاری والدین، کمک‌های خیرین و مساعدت‌های ستادی و همچنین اعتبارات اداره کل آموزش‌وپرورش تأمین خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد