hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان وجود دارد

سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه به‌طور متوسط سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان وجود دارد، گفت: کمترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان سمنان است.

اسماعیل غنیان در آئین تکریم مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان سمنان و شورای مهارت به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سمنان در ۱۰ سال گذشته جزو استان‌های با کمترین نرخ بیکاری بوده است، اظهار داشت: به‌طور متوسط سالانه ۱۰ نفر جویای کار در استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه متوسط نرخ دانشجویان در استان سمنان دو برابر متوسط کشوری است، افزود: با رویکردهای اتخاذشده در سال‌های گذشته تعهد اشتغال در استان در گام اجرایی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۸ درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت بودند، تصریح کرد: این رقم در ۹ ماهه سال جاری ۵۵ درصد بوده است.

غنیان با تأکید بر اینکه سال گذشته ۶۵ درصد افراد به کار گمارده شده فاقد مهارت بودند، افزود: این رقم در ۹ ماهه سال جاری به ۴۷ درصد رسیده و این امر حاکی از آن است که توجه به مهارت‌آموزی و استخدام افراد شاغل دارای مهارت در ارتقا سلامت اجتماعی در جامعه و افزایش بهره‌وری تأثیرگذار است.

وی افزود: بر اساس آمار، میزان پایداری افراد دارای مهارت در کسب‌وکار ۲.۵ برابر افراد بدون مهارت است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد