hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان

به منظور همکاری های مشترک؛

نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان

نشست مشترک مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان به منظور برنامه ریزی همکاری های مشترک در زمینه آموزش کودکان با هنر صنایع دستی انجام و در حاشیه این نشست از کتاب صنایع دستی، خلاقیت و کودکان رونمایی شد.

محمدجوادساوری دراین جلسه گفت: در حوزه صنایع دستی آنچه می‌تواند به حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری کمک کند، توجه به بحث آموزش این هنر است که نیازمند جدی گرفتن و توجه بیشتر است.
وی تاکید کرد: آموزش صنایع دستی باید از سنین کودکی انجام شود زیرا این امر موجب میشود علاوه بر آشنایی با هنر صنایع دستی، کودکان با آداب و رسوم و هویت این مرز و بوم آشنا شوند.
ساوری خواستار شد: آموزش صنایع دستی ویژه کودکان، از یکی از مهدکودک های گرگان به عنوان پایلوت آغاز شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: آموزش در این سنین همانند حکاکی بر روی سنگ است و هر چه در این سنین به مساله آموزش توجه شود، می‌تواند در آینده دانش‌آموزان به ویژه برای هدایت تحصیلی آنان که یکی از دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش و ادارت کل است، تاثیرگذار باشد و دانش‌آموزان را از رشته‌های علوم انسانی و پایه به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهد.

در ادامه سیدرضا نظری گفت: بومی سازی سند تحول آموزش و پرورش در استان یکی از اولویت های کاری اصلی ما طی دو سال گذشته بود.
وی افزود: با پیگیری های که انجام شده در حوزه هنرستان ها ما امروز شاهد تحول عظیمی در این حوزه هستیم و حتی بعضی از محصولات این هنرستان قابلیت صادرات دارد.
نظری خبر داد: آمادگی داریم در نمایشگاه های صنایع دستی شرکت کنیم و تولیدات صنایع دستی هنرجویان را در معرض نمایش قرار دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: بیش از 600 مجوز مهدکودک در سطح استان صادر شده است که باید در این خصوص برنامه ریزی داشته باشیم.
وی گفت: آمادگی همکاری در برگزاری تورهای آموزشی دانش آموزان از اماکن تاریخی و کارگاه های صنایع دستی استان را داریم.

نظری گفت: آمادگی داریم در راستای تعامل و همکاری اولین هنرستان صنایع دستی را در استان راه اندازی کنیم.

در پایان این نشست از کتاب صنایع دستی، خلاقیت و کودکان به قلم مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل با موضوع تاثیر آموزش صنایع دستی در خلاقیت کودکان رونمایی شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد