hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تدارک ۱۲۰ برنامه در استان گلستان برای استقبال از روز جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

تدارک ۱۲۰ برنامه در استان گلستان برای استقبال از روز جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری برنامه‌های متنوع در روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی در سال جاری خبر داد. 

محمدجواد ساوری ضمن تبریک روز جهانی صنایع‌دستی به هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی استان، گفت: ۱۰ ژوئن هرساله که به‌عنوان روز بین‌المللی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده است، فرصتی برای ترویج، حفظ و احیای این هنر ارزشمند و همچنین توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می‌شود. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هرساله با نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی و به‌پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی و ادارات شهرستانی این اداره‌کل قرار می‌گیرد و امسال نیز حدود ۱۲۰ برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در استان برنامه‌ریزی شده است. 
وی ضمن تشریح برنامه‌های این هفته در استان، بیان کرد: افتتاح پروژه‌های صنایع‌دستی در سطح استان، مقاله‌نویسی و مسابقه طراحی بسته‌بندی با موضوع صنایع‌دستی، تخفیف ویژه هفته صنایع‌دستی در فروشگاه‌های سطح استان، برگزاری بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سطح استان، نشست با دبیران شهر و روستاهای ملی صنایع‌دستی و برگزاری مسابقه نقاشی و سفال برای کودکان از اهم برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در استان گلستان است. 
ساوری اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های روز جهانی صنایع‌دستی در استان می‌توان به برگزاری کارگاه ورکشاپ ساخت عروسک‌های بومی و محلی، برگزاری کارگاه آموزشی شاغلین صنایع‌دستی، برگزاری مسابقه طراحی محصول در حوزه صنایع‌دستی، نشست صمیمی با هنرمندان و صنعتگران استان، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و خانواده هنرمندان فقید استان، برگزاری میز تخصصی نساجی سنتی و بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی اشاره کرد. 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی بومی منطقه، زمینه حفظ، احیا، معرفی و فروش تولیدات فاخر هنرمندان گلستانی فراهم آید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد