hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان عزادار سردار دل‌ها

کرمان عزادار سردار دل‌ها

امروز جهان اسلام عزادار است، رهبر فرهیخته انقلاب عزادار هستند، ایران عزادار است، مقاومت عزادار است و مردمان دیار کریمان که فرزند خلف خود را ازدست‌داده‌اند، معنای حقیقی غم را با تمام وجود درک کرده‌اند، امروز کرمان داغدار فرزندی است که چون او را مادر گیتی بر خود ندیده است.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان در دامان مادری عابد و پدری عارف پرورش یافت و در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به‌عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد. سردار سپهبد سلیمانی با جرقه‌های وقوع انقلاب اسلامی ایران، حین ادامه فعالیت در سازمان آب کرمان، به عضویت سپاه درآمد و در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. جنگ برای او که همواره با یاد و خاطره هم‌رزمان شهید خود را با اشک مطرح می‌کرد و همیشه شوق شهادت داشت، تمام نشد و او هیچ‌گاه لباس زرم از تن به درنیاورد تا پیام‌آور امنیت برای مظلومان عالم باشد. او که در سال ۱۳۷۶ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران معرفی شد؛ به‌پاس رشادت‌ها، اندیشه‌های الهی و تلاش‌های مجاهدانه اش در ۱۹ اسفندماه سال ۹۷ مفتخر به دریافت نشان ذوالفقار از رهبر معظم انقلاب اسلامی‌شده بود، وجودش همواره با تواضعی مثال‌زدنی و رأفتی به‌یادماندنی عجین بود و ازاین‌رو بود که او را سردار دل‌ها لقب داده بودند. حضور مقتدرانه حاج قاسم سهم بسیار قابل‌توجهی از قدرت گرفتن نیروهای حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی که پیروزی این گروه‌ها در نبردهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه غزه بر رژیم صهیونیستی داشته است.

انتقامی که گرفته شد

حاج قاسم سلیمانی ۳۰ شهریور ۹۶، در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور، گفته بود: «من در پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت؛ ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ انتقام ما این است که کمتر از ۳ ماه دیگر، اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود. سعی می‌کنیم این ۳ ماه را به ۲ ماه تبدیل کنیم و عمر این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناک ساخته‌شده به دست آمریکا و اسرائیل را به پایان برسانیم و جشن آن را در ایران و در بین همه منطقه اعلام کنیم». فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، یک روز قبل از موعد مقرر به وعده خود عمل کرد و روز ۲۹ آبان ۹۶ پایان حکومت داعش را اعلام کرد. این نوید شادی‌بخش حاج قاسم سلیمانی در حالی شعف و سربلندی را به‌تمامی آزادی خواهان هدیه کرد که او در پایان‌نامه‌ای خطاب به رهبری درباره پایان مسیر حکومتی داعش از خود به‌عنوان فرزند و سربازتان، قاسم سلیمانی یادکرده بود و اینجاست که نشان می‌دهد او در مسیر ولایت مداری و بصیرت دینی و انقلابی مثال‌زدنی بوده است. او که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان شهید زنده معرفی‌شده بود، در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد، اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» می‌خوانند. سرانجام این فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه 13 دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل او در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

مردم عزادار و قدرشناس کرمان با حضور خودجوش خود در منزل شهید سلیمانی و در راهپیمایی تجلیل از شهید سرافراز جهان اسلام حرکت‌های مجاهدانه او را ستودند و نشان دادند که او در ذهن تک‌تک آن‌ها برای همیشه زنده است.

شهادت سردار سلیمانی تیتر اول شبکه‌های اجتماعی کرمان

خبر شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از همراهان توسط نیروهای متجاوز آمریکایی به تیتر اول و سر خط اخبار در فضای مجازی استان کرمان تبدیل‌شده است. به گزارش ایرنا، از نخستین ساعات بامداد جمعه با انتشار خبر شهادت سردار سرلشکر سپهبد قاسم سلیمانی، کاربران در شبکه‌ها و صفحات فضای مجازی کرمان با انتشار وسیع خبر، تحلیل، عکس و غیره نسبت به فقدان این سردار بزرگ انقلاب و میهن واکنش‌های گسترده‌ای نشان دادند. اغلب صفحات مجازی و کاربران با تغییر عکس پروفایل خود به تصاویر سردار شهید سلیمانی حزن، اندوه خود را نشان داده تا قدرشناس زحمات و جان‌فشانی‌های فرزند دیار کریمان باشند. سیل اطلاعیه‌ها و پیام‌های تسلیت و محکومیت این عمل ددمنشانه و جنایتکارانه، توسط مقامات کشوری، لشکری، شخصیت‌ها، گروه‌ها، احزاب، نهادها، سازمان‌ها و هم‌رزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی به‌سرعت در حال انتشار است. کاربران در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی استان کرمان کلیپ و فیلم‌هایی از سخنان، زندگی‌نامه و رزم سردار شهید سلیمانی در طول دوران دفاع مقدس، رزم با داعش و سایر مقاطع زندگی سراسر افتخار این شهید بزرگوار را منتشر می‌کنند. هشتگ های #روز_انتقام_نزدیک_است #پایان_مأموریت #سپهبد_شهید_قاسم_سلیمانی #شهادت_مالک_اشتر_سید علی در فضای مجازی استان کرمان بین کاربران در تبادل وسیع است. فعالان مجازی در شبکه اینستاگرام نیز تصاویر این شهید بزرگوار سپاه اسلام و بازوی ولایت را به همراه دل نوشته‌های خود به‌طور گسترده در صفحات خود انتشار داده‌اند که همچنان ادامه دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد