hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استاندار همدان: سردار سلیمانی اسطوره غیرت، شجاعت و قهرمان ملی ایران است

استاندار همدان: سردار سلیمانی اسطوره غیرت، شجاعت و قهرمان ملی ایران است

استاندار همدان با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسطوره غیرت و شجاعت و در بیانی جامع، قهرمان ملی ما است، گفت: مکارم و سجایای اخلاقی او را به شخصیتی ممتاز و کم نظیر در بین دوست و دشمن بدل ساخته است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز دوشنبه با صدور پیامی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: سردار سلیمانی سرباز مخلص و بی ادعای ولایت بود و از همین رهگذر نیز قهرمان ملی ایران شده است.

وی تصریح کرد: بدون شک راهی که او و همرزمان شهیدش در حمایت از مظلومان و مبارزه با مستکبران جهان در پی گرفتند ادامه خواهد داشت.

قاسمی فرزاد در این پیام افزوده است: آنگونه که حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در وصف این شهید والامقام فرمودند: «شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است، بخاطر اینکه ملت ایران داشته های فرهنگی و معنوی و انقلابی و ارزش های خودش را در او متبلور و مُجسم دید»، لذا استکبار جهانی بداند که بعد از شهادت این سردار رشید اسلام، همبستگی ملت ایران بیش از پیش شده و مکتب او در سرزمین ایران اسلامی برای همیشه جایدان خواهد ماند.

استاندار همدان در این پیام تصریح کرده، اینجانب سالروز شهادت افتخارآمیز سردار سرافراز و فرمانده همیشه پیروز سپاه اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، خانواده بزرگوار آن شهیدان، ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی و همه دوستدارانش مجدد و مکرر تبریک و تسلیت عرض نموده، برای روح بلند این سردار بزرگ علو درجات الهی و محشور شدن با شهدای کربلا را از درگاه حضرت حق طلب می کنم.

سردار حاج قاسم سلیمانی اسفند سال ۱۳۳۶ در خانواده ای فقیر در کرمان متولد شد و با ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ فعالیت نظامی خود را آغاز کرد و در ادامه به فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان منصوب شد.

وی در سال ۱۳۷۶ به سمت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد و در ۴ بهمن ۱۳۹۰ از سوی فرماندهی معظم کل قوا به درجه سرلشکری نائل شد و تا زمان شهادت در  این سمت باقی ماند.

سردار دلها حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی در بامداد ۱۳ دی ماه سال ۹۸ نزدیکی فرودگاه بغداد در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به خودرو حامل ایشان و همراهان به شهادت رسیدند. این حمله تروریستی به دستور مستقیم رییس جمهور آمریکا انجام شد. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد