hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > فیلم جنگ جهانی سوم؛ بیوگرافی بازیگران، داستان و نقد فیلم

فیلم جنگ جهانی سوم؛ بیوگرافی بازیگران، داستان و نقد فیلم

جنگ جهانی سوم فیلم سینمایی به کارگردانی هومن سیدی است.بیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان،نقد فیلم به همراه عکس و تیزر فیلم جنگ جهانی سوم را مشاهده می کنید.

جنگ جهانی سوم فیلم سینمایی به کارگردانی و تهیه کنندگی هومن سیدی است که فیلمنامه آن توسط سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان نوشته شده است.فیلم جنگ جهانی سوم در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز موفق به دریافت دو جایزه در بخش افق، از جمله بهترین فیلم برای هومن سیدی و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده شد.به بهانه اکران فیلم جنگ جهانی سوم در سینما اطلاعاتی از بازیگران فیلم جنگ جهانی سوم، خلاصه داستان، تیزر فیلم و....در اختیار شما قرار می دهیم.

جنگ جهانی سوم
پوستر فیلم جنگ جهانی سوم

مشخصات فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم

نام فیلم جنگ جهانی سوم
کارگردان هومن سیدی
محصول کشور ایران
زبان فارسی
زمان فیلم ۱۰۷ دقیقه
ژانر -
توزیع کننده شایسته فیلم
شرکت تولید نماوا
تاریخ انتشار ۲۶ فروردین ۱۴۰۲


جنگ جهانی سوم
بازیگران جنگ جهانی سوم

خلاصه داستان جنگ جهانی سوم

داستان جنگ جهانی سوم درباره یک کارگر روزمزد میانسال بی خانمان به نام شکیب است که همسر و پسرش را سال‌های پیش در یک زلزله از دست داده و تاکنون با این امر کنار نیامده است. او در طی چند سال گذشته، با یک زن روسپی ناشنوای جوان به نام لادن رابطه برقرار کرده‌است. محل ساخت‌وسازی که او امروز در آن کار می‌کند، معلوم می‌شود که صحنهٔ فیلمی دربارهٔ جنایات آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم است. و شکیب به دلیل شباهت عجیبش به هیتلر به عنوان جایگزین بازیگر قبلی انتخاب می‌شود و خانهٔ بزرگی به او داده می‌شود و لادن با متوجه شدن این موضوع از او برای حل مشکلی کمک می‌خواهد

زمان اکران فیلم جنگ جهانی سوم

زمان اکران فیلم جنگ جهانی سوم از روز شنبه 26 فروردین 1402 به‌ صورت همزمان در سینما‌های سراسر کشور آغاز می شود اما فیلم جدید هومن سیدی در تلگرام قاچاق شد.

جنگ جهانی سوم
جنگ جهانی سوم

بازیگران فیلم جنگ جهانی سوم

  • محسن تنابنده در نقش شکیب
  • ندا جبرئیلی در نقش زاره
  • مهسا حجازی در نقش لادن
  • نوید نصرتی در نقش نصرتی
  • حاتم مشمولی در نقش رستگار
  • مرتضی خانجانی در نقش فرشید
  • لطف الله سیفی

بیوگرافی محسن تنابنده بازیگر نقش شکیب در فیلم جنگ جهانی سوم

تاریخ تولد:  ۲۶ فروردین ۱۳۵۴ در تهران

تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته بازیگری

شروع: 1374

شهرت: با پایتخت در نقش نقی معمولی

ازدواج: متاهل با روشنک گلپا- 2 فرزند

محسن تنابنده در جنگ جهانی سوم
عکس محسن تنابنده در جنگ جهانی سوم

بیوگرافی ندا جبرئیلی بازیگر نقش زاره در فیلم جنگ جهانی سوم

تاریخ تولد: ۱۵ مهر ۱۳۶۹

تحصیلات: فارغ التحصیل لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه تهران

شروع: ۱۳۸۹

ازدواج: مجرد

ندا جبرئیلی
ندا جبرئیلی

بیوگرافی مهسا حجازی بازیگر نقش لادن در فیلم جنگ جهانی سوم

تاریخ تولد:  ۱۶ مهرماه ۱۳۷۳

ازدواج: مجرد 

مهسا حجازی
مهسا حجازی در فیلم جنگ جهانی سوم

عوامل فیلم جنگ جهانی سوم

کارگردان هومن سیدی
تهیه کننده هومن سیدی
نویسنده هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان
مدیر فیلمبرداری پیمان شادمان فر
مدیر صدابرداری مهران ملکوتی
طراح صحنه محسن نصرالهی
طراح لباس الهام معین
مدیر تولید فواد بوربور
طراح گریم مهدی صیاد
دستیار اول کارگردان حسین خضوعی
برنامه ریز رسول حسینی
منشی صحنه دنیا راد
جلوه های ویژه میدانی ایمان کرمیان
جلوه های ویژه رایانه ای فرید ناصرفصیحی


دانلود فیلم جنگ جهانی سوم

دانلود فیلم جنگ جهانی سوم که با عبارت های مانند دانلود فیلم جنگ جهانی سوم حلال دانلود، دانلود فیلم جنگ جهانی سوم آپارات، فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی بدون سانسور، دانلود فیلم جنگ جهانی سوم تلگرام نیز جست و جو شده است به دلیل نسخه قاچاق و لو رفته فیلم از طریق سایت ها و تلگرام امکان پذیر است.

جوایز فیلم جنگ جهانی سوم

عنوان

سال

توضیحات

بهترین فیلم

2022

هومن سیدی برای فیلم جنگ جهانی سوم در جشنواره فیلم ونیز جایزه بهترین فیلم افق را دریافت کرد.

بهترین بازیگر مدر

2022

محسن تنابنده برنده بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم ونیز شد.

جایزه ویژه هیئت داوران

2023

برنده جایزه ویژه هیئت داوران برای فیلم جنگ جهانی سوم در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو 

جنگ جهانی سوم
محسن تنابنده در فیلم جنگ جهانی سوم

نقد و بررسی فیلم جنگ جهانی سوم

میثم کریمی در سایت moviemag در نقد فیلم جنگ جهانی سوم نوشته است:

«جنگ جهانی سوم» به طور مشخص با این ضرب‌المثل از مارک تواین مواجه است که می‌گوید:  «تاریخ هرگز تکرار نمی‌شود، اما اغلب هم‌قافیه می‌شود». روند کلی فیلم جدید هومن سیدی با استناد به این جمله پیش می‌رود. جایی که شکیب از یک کارگر روزمزد، ناگهان تبدیل به بازیگر فیلمی می‌شود که بیش از 20 میلیارد برای آن سرمایه‌گذاری شده است. تصمیمی که البته نه‌تنها منجر به تغییر وضعیت زندگی شکیب نمی‌شود؛ بلکه برای او تداعی‌گر وضعیت زندگی زندانیان آشویتس در دوران جنگ جهانی دوم می‌شود.

«جنگ جهانی سوم» نقاط قوت و ضعف فراوانی دارد. از جمله نکات مثبت فیلم جدید هومن سیدی، دکوپاژ و میزانسنی است که این کارگردان به آن اشراف داشته است. سیدی سینمای جهان را بادقت دنبال می‌کند و در سال‌های اخیر ثابت کرده که تأثیرپذیری بسیار مثبتی از مطالعات سینمای جهان داشته است. این کارگردان در «جنگ جهانی سوم» به‌خوبی فضاسازی می‌کند و اتفاقاً، تا انتهای فیلم این ریتم را حفظ می‌کند و یکپارچگی اثر را از بین نمی‌برد. ازاین‌رو می‌توان گفت که «جنگ جهانی سوم» در بخش میزانسن یکی از آثار تحسین‌برانگیز سینمای ایران محسوب می‌شود. فیلمی که در آن کارگردان به‌خوبی موفق به هدایت بازیگران و المان‌های صحنه می‌شود و هیچ سکانسی را به حال خود رها نکرده است. ارزش کار سیدی مخصوصاً در قاب‌بندی‌های سینمایی در یک‌سوم پایانی بیشتر به چشم می‌آید.

اما همان‌طور که اشاره شد، «جنگ جهانی» سوم مشکلات بسیاری هم دارد که تقریباً همگی آن‌ها به فیلمنامه و قصه باز می‌گردند. قصه‌ای که در اینجا پاشنه آشیل فیلم شده و به‌جای آن که قلب تپنده داستان باشد، تبدیل به ضعف فیلم می‌شود. ایده بسط‌دادن موقعیت زندگی شیب به زندانیان جنگ جهانی دوم و هیتلر، ایده جذابی بوده است. اما زمانی که این ایده به‌درستی اجرا نشود، کلیات اثر دچار مشکل می‌شود. به‌عنوان‌مثال، فیلم در توضیح ساخت آن فیلم کذایی در یک منطقه گِلی در شمال کشور هیچ توضیح مشخصی نمی‌دهد. این که این فیلم عجیب‌وغریب که اتفاقاً  با 20 میلیارد بودجه ساخته شده؛ اما به شکلی کاملاً آماتور در حال ساخته‌شدن است، علامت تعجب بزرگی است که تماشاگر در هنگام تماشای فیلم بارها آن را در ذهن بررسی می‌کند؛ اما هرچه فیلم به جلوتر می‌رود، مشکلات این بخش بیشتر می‌شود.

جنگ جهانی سوم
جنگ جهانی سوم

 متأسفانه، هومن سیدی نتوانسته مختصات قصه را باشخصیت شکیب هماهنگ کند و شخصیت‌ها و رویکردشان در قصه چنان دچار مشکل است که حتی گاهی می‌توان به منطق فیلم نیشخند زد! دراین‌بین، گاهی برخی از موقعیت‌ها نظیر فرستادن کارگران به داخل اتاق که تداعی‌گر اتاق گاز زندان‌های آشویتس است، جالب‌توجه است؛ اما به همان میزان، حماقت‌های عوامل سازنده فیلم در تحمل رفتار شکیب نیز سؤال‌برانگیز است. متأسفانه برخی از شخصیت‌های داستان از جمله کارگردان فیلم، چنان دچار ضعف هستند (و بازی بسیار بدی دارند) که به‌راحتی تبدیل به کاریکاتور می‌شوند و جدیت فیلم را زیر سؤال می‌برند.

بااین‌حال، در میان بازی‌های نه‌چندان خوب فیلم، حضور محسن تنابنده در فیلم درخشان است. بازیگری که یکی از بازی‌های خوب خودش را در فیلم «جنگ جهانی سوم» ارائه داده و بار دیگر ثابت می‌کند که از ظرفیت‌های بسیار بالایی در بازیگری برخوردار است. شخصیت شکیب با آن شمایل عصبی و درعین‌حال کم‌حرف، به‌خوبی می‌تواند آنچه که در ذهنش می‌گذرد را به مخاطب انتقال دهد و می‌توان گفت تنابنده در ترسیم شخصیت شکیب، یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه داده است.

«جنگ جهانی سوم» می‌توانست یکی از تأثیرگذارترین آثار سال باشد؛ اما فیلمنامه ضعیف باعث شده تا فیلم نتواند از ظرفیت‌های ایده‌اش بهره چندانی ببرد. فیلم جدید هومن سیدی می‌توانست کمدی سیاهی باشد که به یک تراژدی بزرگ ختم می‌شود. اثری که نه‌تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز از آن استقبال گسترده‌ای به عمل می‌آید. اما متأسفانه ایده فیلم به‌درستی پرورش داده نمی‌شود و به همین دلیل هم است که پایان‌بندی فیلم نه‌تنها تکان‌دهنده نیست، بلکه در بدترین زمان ممکن به پایان می‌رسد و فرآیند تبدیل شدن شکیب به هیتلر را به سرانجام نمی رساند.


تیزر فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی

عکس فیلم جنگ جهانی سوم

جنگ جهانی سوم
عکس از فیلم جنگ جهانی سوم
جنگ جهانی سوم
اکران فیلم جنگ جهانی سوم
جنگ جهانی سوم
تصاویری از فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی
جنگ جهانی سوم
عکس فیلم جنگ جهانی سوم
جنگ جهانی سوم
جنگ جهانی سوم
جنگ جهانی سوم
محسن تنابنده در جنگ جهانی سوم

فوتوکال فیلم جنگ جهانی سوم در جشنواره فیلم ونیز 

جنگ جهانی سوم
مهسا حجازی در فوتوکال فیلم جنگ جهانی سوم در جشنواره فیلم ونیز
جنگ جهانی سوم
هومن سیدی در فوتوکال فیلم جنگ جهانی سوم در جشنواره فیلم ونیز
جنگ جهانی سوم
ندا جبرئیلی در فوتوکال فیلم جنگ جهانی سوم در جشنواره فیلم ونیز
جنگ جهانی سوم
محسن تنابنده در فوتوکال فیلم جنگ جهانی سوم در جشنواره فیلم ونیز
جنگ جهانی سوم
محسن تنابنده و هومن سیدی در فوتوکال فیلم جنگ جهانی سوم در جشنواره فیلم ونیز

پرسش های متداول


بازیگران فیلم جنگ جهانی سوم چه کسانی هستند؟
بازیگران فیلم جنگ جهانی سوم عبارتند از: محسن تنابنده، مهسا حجازی،ندا جبرائیلی، نوید نصرتی،مرتضی خانجانی، حاتم مشمولی
خلاصه داستان فیلم جنگ جهانی سوم چیست؟
خلاصه داستان فیلم جنگ جهانی سوم درباره یک کارگر روزمزد میانسال بی خانمان به نام شکیب است که همسر و پسرش را سال‌های پیش در یک زلزله از دست داده  و...
فیلم جنگ جهانی سوم را از کجا دانلود کنم؟

نسخه قاچاق فیلم جنگ جهانی سوم را می توانید در سایت ها و تلگرام دانلود کنید اما هنوز دانلود فیلم جنگ جهانی سوم از طریق شبکه نمایش خانگی امکان پذیر نیست.

زمان پخش فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم کی است؟
زمان چخش فیلم جنگ جهانی سوم از روز شنبه 26 فروردین 1402 است.

سخن آخر

فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم با بازی محسن تنابنده، مهسا حجازی،ندا جبرائیلی، نوید نصرتی،مرتضی خانجانی و حاتم مشمولی به کارگردانی هومن سیدی است که این فیلم برای نخستین بار در ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز نمایش داده شد و دو جایزه در بخش افق، از جمله بهترین فیلم برای هومن سیدی و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده را به ارمغان آورد. ما در مطلبی به معرفی فیلم سینمایی فسیل؛ بیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان و نقد فیلم و فیلم خط استوا؛ بیوگرافی بازیگران،خلاصه داستان و نقد فیلم پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. اگر شما اطللاعات دقیق تری از فیلم جنگ جهانی سوم در اختیار دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات مطرح کنید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد