hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > فیلم چپ راست؛بیوگرافی بازیگران،خلاصه داستان و نقد فیلم

فیلم چپ راست؛بیوگرافی بازیگران،خلاصه داستان و نقد فیلم

فیلم چپ راست به کارگردانی حامد محمدی در سینماها اکران شد.اطلاعاتی از موضوع فیلم چپ راست،اسامی بازیگران به همراه بیوگرافی، نقد فیلم و تیزر آن را آورده ایم.

فیلم چپ راست در ژانر کمدی به کارگردانی «حامد محمدی» محصول سال 1398 می باشد که اکران آن از 21 دی ماه 1401 در سینماها آغاز شد.حضور رامبد جوان، پیمان قاسم خانی و سروش صحت به عنوان بازیگر یکی از نکات برجسته این فیلم سینمایی می باشد .این فیلم به دو جناح سیاسی چپ و راست اشاره دارد و گفته می شد متقاضی حضور در سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر  است که موفق به گرفتن مجوز نشد و در نهایت از حضور در جشنواره بازماند.

فیلم چپ راست
فیلم چپ راست
نام فیلم چپ راست
کارگردان حامد محمدی
محصول کشور ایران
زبان فارسی
مدت زمان ۸۸ دقیقه
ژانر طنز کمدی
تاریخ انتشار 21 دی ماه 1401

موضوع فیلم چپ راست

موضوع فیلم چپ راست بر اساس واقیعت می باشد،داستان درباره دو خانواده است که فرزندان آنها در بدو تولد جابه جا شده و از این رو مشکلاتی را سر راه این دو خانواده میگذارد.خانواده اول با بازی رامبد جوان و سارا بهرامی فوق العاده مذهبی بوده و خانواده دوم با بازی پیمان قاسم خانی و ویشکا آسایش بر عکس خانواده اول است.

 زمان کران فیلم سینمایی چپ راست

زمان اکران فیلم سینمایی چپ راست از 21 دی 1401 در سینماهای کشور شروع شده است و احتمالا تا اواخر اسفند ماه ادامه پیدا کند.

 

فیلم چپ راست
فیلم چپ راست

 بازیگران فیلم چپ راست

  • ویشکا آسایش در نقش مریم کشاورز
  • سارا بهرامی د رنقش معصومه معلم
  • رامبد جوان در نقش بشیر کشاورز
  • پیمان قاسم خانی در نقش اصلان دهقان
  • سروش صحت در نقش بازپرس پرونده
  • مونا فرجاد در نقش شکوفه بهاری
  • ستاره اسکندری
  • تینو صالحی
  • محمدرضا مالکی

بیوگرافی ویشکا آسایش بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد:  ۱۶ آبان ۱۳۵۱

تحصیلات: فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی صحنه و لباس از دانشگاه لندن انگلستان

شروع: 1370

شهرت: نقش قطام

ازدواج: متاهل و یک پسر به نام گیو

ویشکا آسایش
ویشکا آسایش

 بیوگرافی سارا بهرامی بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد: 2 بهمن 1361

تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته تئاتر

شروع: 1388

شهرت: 1391 با سریال پروانه

ازدواج: مجرد

سارا بهرامی
سارا بهرامی

  بیوگرافی رامبد جوان بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد: 1 دی 1350 در تهران

تحصیلات: تحصیلکرده مقطع دیپلم

شروع: سریال همسران

شهرت: سریال کت جادویی 

ازدواج: متاهل با نگار جواهریان- یک دختر به نام نوردخت

رامبد جوان 
رامبد جوان 

 بیوگرافی پیمان قاسم خانی بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد: ۳۰ دی ۱۳۴۵

تحصیلات:  آمار انفورماتیک

ازدواج: متاهل 

پیمان قاسم خانی
پیمان قاسم خانی

 بیوگرافی سروش صحت بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد:۸ آذر ۱۳۴۴ در اصفهان

تحصیلات: کارشناسی شیمی کاربردی، و کارشناسی ارشد آلودگی و حفاظت محیط زیست دریا

شروع: جنگ 77

ازدواج: متاهل با سارا سالار و یک پسر به نام سورنا 

سروش صحت
سروش صحت

 بیوگرافی مونا فرجاد بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد: ۲۵ فروردین ۱۳۶۳

تحصیلات: فارغ التحصیل رشته اقتصادی نظری

شروع: لحظه های آشنا

ازدواج: مجرد

مونا فرجاد
مونا فرجاد

  بیوگرافی ستاره اسکندری بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد: 25 خرداد 1352 در تربت حیدریه خراسان

تحصیلات: دانشجوی انصرافی رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد

شروع: 1373

شهرت: سال 1385 با نقش نرگس

ازدواج: مجرد

ستاره اسکندری
 ستاره اسکندری

  بیوگرافی تینو صالحی بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد: 1359 در سنندج

تحصیلات: فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه هنر و معماری

شهرت: 1398 با سریال «دل» 

ازدواج: نامشخص 

تینو صالحی
 تینو صالحی

  بیوگرافی محمدرضا مالکی بازیگر فیلم چپ راست

تاریخ تولد:  13 دی 1359 در تهران

تحصیلات: فارغ التحصیل آکادمی تئاتر آناهیتا

ازدواج: مجرد

محمدرضا مالکی
محمدرضا مالکی

  عوامل فیلم چپ راست

تهیه‌کننده منوچهر محمدی
کارگردان  حامد محمدی
نویسنده حامد محمدی
موسیقی  امیر توسلی
تدوین میثم مولایی
مدیر فیلمبرداری مرتضی هدایی
طراح‌ صحنه و‌ لباس سیامک احصایی
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز  پوپک مظفری
مدیر‌ تولید مجید کریمی
طراح گریم  عظیم فراین
عکاس محمدمهدی دلخواسته
مشاور رسانه  ملیکا راد


تیزر فیلم چپ راست

نقد فیلم چپ راست

چپ راست؛ کمدی سیاسی مصلحانه

فیلم داستان دو زوج به نام‌های بشیر کشاورز و معصومه معلم (با بازی رامبد جوان و سارا بهرامی) و اصلان دهقان و مریم کشاورز (با بازی پیمان قاسم‌خانی و ویشکا آسایش) را روایت می‌کند که بر اثر اشتباه شکوفه بهاری (با بازی مونا فرجاد) پرستار بیمارستان فرزندهایشان جابهجا می‌شود. بعد از هفت سال شکوفه به‌واسطه‌ی عذاب وجدان اعتراف می‌کند و دو خانواده به دادگاه مراجعه کرده تا این مشکل خانوادگی را حل کنند. مریم افشار نماینده‌ی مجلس است و همراه شوهرش که خودش را کارشناس مسائل شرق اُروپا معرفی می‌نند سیاست‌مدارانی اصلاح طلب هستند و بشیر و معصومه اصول گرایانی معتقد که هر دو فعال سیاسی و رسانه‌ای به حساب می‌آیند. این دو خانواده بنا به حکم بازپرس پرونده (با بازی سروش صحت) مجبور می‌شوند در یک خانه و کنار هم زندگی کنند. این موضوع سرآغاز ماجراهای جذابی است که برای این دو خانواده رخ می‌دهد…

فیلم چپ راست برخلاف بسیاری از کمدی‌های عامه‌پسند سینمای ایران فیلمنامه خوب و کار شده‌ای دارد. نویسنده خیلی زود سراغ اصل مطلب می‌رود و با استفاده فرمول تثبیت شده جا‌به‌جایی (که یکی از فرمول‌های پرطرفدار برای ساخت کمدی است) تماشاگر را وارد دنیای فیلم می‌کند. کارگردان بعد از این معرفی سریع و اجمالی به معرفی دو شخصیت اصلی فیلم می‌پردازد. اصلان و بشیر در یک برنامه تلویزیونی برای مناظره رو به روی هم قرار گرفته‌اند و بر سر مسائل مهم سیاسی مناظره می‌کنند. طراحی کمیک این صحنه و مباحثی که طی این سکانس مطرح می‌شود به‌خوبی اتمسفر فیلم را برای تماشاگر جا می‌اندازد و مشخص می‌شود قرار است به تماشای فیلمی بنشیند که سیاست را دست می‌اندازد و آن را جدی نمی‌گیرد. با همین شروع جذاب نوع نگاه کارگردان به مقوله‌ی سیاست برای تماشاگر آشکار می‌شود. از نظر حامد محمدی بسیاری از این دعواهای سیاسی دعواهایی ظاهری و بی‌اهمیت است که فقط طرفداران خامی مانند اصلان و بشیر آن را جدی گرفته‌اند.

فیلم چپ راست
بازیگران فیلم چپ راست

 این جنجال‌های سیاسی باعث شده سیاست مداران رده بالاتر از احساسات این هواداران سوءاستفاده کرده تا به منافع خودشان برسند. محمدی با کنار هم قرار دادن این زوج نشان می‌دهد که برخلاف تصور و باور رایج میان مردم ایران که این دو جناح را در تقابل با هم می‌بینند میان آن‌ها  اشتراکات زیادی وجود دارد. اشتراکاتی که در هیاهوی شعارهای بیهوده سیاسی و دعواهای حزبی گم شده و مشکلات بسیاری را به‌‌وجود آورده است. بهترین سکانس‌های فیلم دقیقاً همان سکانس‌هایی هستند که به شکل جزئی‌نگرانه‌ای به این مضمون می‌پردازد. نکته‌ی مهمی که درباره‌ی فیلم وجود دارد این است که این مضمون هیچ‌وقت بر داستان مفرح فیلم سوار نمی‌شود و از آن بیرون نمی‌زند. همین دقت محمدی در پرهیز از مضمون‌گرایی صرف باعث شده تا «چپ راست» تبدیل به یک اثر شعاری نشود. محمدی بسیار تلاش کرده تا با ظرافت تمام و با استفاده از موقعیت‌های جذاب طنز مضمون خود را برای تماشاگر جا بی‌اندازد و نشان دهد تضاد و تقابل این دو جناح سیاسی به راحتی می‌تواند حل شود و منافع ملی ایران را تامین کند.

از طرف دیگر محمدی با تاکید بر روی گفت‌و‌گو بین شخصیت‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مشکلاتی که میان این دو جناح وجود دارد با همدلی حل خواهد شد، به شرطی که دو طرف بخواهند بر سر اصل مشترکی به نام ایران با یکدیگر به تفاهم برسند. نگاه حامد محمدی در این فیلم نگاه تازه‌ای است که در بین فیلم‌های (و نه صرفاً کمدی‌های) سیاسی سینمای ایران کم‌سابقه است. نگاهی مصلحانه که تلاش می‌کند از آشتی حرف بزند و نشان دهد اگر هدف مشترکی وجود داشته باشد گرفتاری‌های امروز کشور حل خواهد شد و ایران به سمت ثبات و آرامش حرکت خواهد کرد.

اما نمی‌توان از «چپ راست» حرف زد و به بازی‌های خوب آن اشاره نکرد. محمدی بسیار هوشمندانه تیم بازیگری جذابی را برای فیلمش انتخاب کرده است. رامبد جوان در نقش بشیر کشاورز جوان دست راستی که خود را مدافع ارزش‌ها و سنت‌ها می‌داند بازی خوبی ارائه کرده است. او که سابق بر این هم نشان داده که توانایی خوبی در تیپ‌سازی دارد با افزودن ویژگی‌های خاصی (مانند تُک زبانی حرف زدن و ارائه یک بازی پرتحرک) به شخصیت بشیر توانسته کاراکتر جذابی بسازد که تماشاگر را می‌خنداند. اصلان دقیقاً نقطه مقابل بشیر است (و این‌جا باید به این نکته اعتراف کرد که محمدی از این تقابل‌ها به خوبی برای پیشبرد داستان استفاده کرده است). مردی آرام، خونسرد و سر به هوا که برخلاف بشیر می‌کوشد مسائل را با زرنگی ذاتی‌اش حل کند (سکانس کمک او به بشیر برای ترجمه موید همین موضوع است). پیمان قاسم‌خانی که ثابت کرده علاوه‌بر نویسندگی بازیگر خوبی هم هست این نقش را با آرامشی مشابه فیلم سنپطرزبورگ بازی کرده است.

فیلم چپ راست

آرامشی که باعث شده تضاد میان او و بشیر لحظات طنز زیادی را رقم بزند. بازی بازیگران زن فیلم هم جذاب و تماشایی است. ویشکا آسایش بعد از ورود آقایان ممنوع موفق شده در یک فیلم کمدی دیگر بازی خوبی ارائه دهد. بازی آسایش در این فیلم بسیار متفاوت از بازی او در ورود آقایان ممنوع است که این تفاوت بیانگر توانایی این بازیگر در ارائه تیپ‌های مختلف در فیلم‌های طنز است. سارا بهرامی هم که پیش از این او را با بازی در ملودرام‌های اجتماعی به خاطر می‌آوریم در این فیلم نشان می‌دهد چه توانایی‌های بالایی در سینمای کمدی دارد. بهرامی با استفاده از نگاه‌هایی که مخصوص خود اوست موفق می‌شود از معصومه زنی مذهبی و در عین‌حال رمانتیک بسازد که عاشقانه شوهر و خانواده‌اش را دوست دارد. بازی بازیگران فرعی فیلم از جمله سروش صحت و مونا فرجاد هم از نکات مثبت این فیلم است. در کل می‌توان بازی‌های فیلم را از نقاط قوت فیلم دانست. محمدی با انتخاب این تیم بازیگری نشان می‌دهد هوش خوبی دارد و می‌تواند از تمام ظرفیت‌های موجود در سینمای ایران به نفع کیفیت نهایی فیلمش استفاده کند.

 

پرسش های متداول

بازیگران فیلم چپ راست؟

بازیگران فیلم چپ راست عبارتند از: 

  • ویشکا آسایش در نقش مریم کشاورز
  • سارا بهرامی د رنقش معصومه معلم
  • رامبد جوان در نقش بشیر کشاورز
  • پیمان قاسم خانی در نقش اصلان دهقان
  • سروش صحت در نقش بازپرس پرونده
  • مونا فرجاد در نقش شکوفه بهاری
  • ستاره اسکندری
  • تینو صالحی
  • محمدرضا مالکی

موضوع فیلم چپ راست؟
موضوع فیلم چپ راست بر اساس واقیعت می باشد و درباره دو خانواده است که فرزندان آنها در بدو تولد جابه جا شده و از این رو مشکلاتی را سر راه این دو خانواده میگذارد.خانواده اول با بازی رامبد جوان و سارا بهرامی فوق العاده مذهبی بوده و خانواده دوم با بازی پیمان قاسم خانی و ویشکا آسایش بر عکس خانواده اول است.


 سخن آخر

فیلم سینمایی چپ راست به کارگردانی حامد محمدی است که در آن هنرمندانی چون ویشکا آسایش،سارا بهارمی،رامبد جوان، پیمان قاسم خانی،سروش صحت،مونا فرجاد و ستاره اسکندی در آن به ایفای نقش پرداختند.ما در مطلبی به معرفی سریال نیوکمپ؛ زمان پخش،خلاصه داستان و بازیگران سریال نیوکمپ پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید.اگر شما اطللاعات بیشتری از فیلم سینمایی چپ راست دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات مطرح کنید.

امتیاز: 2 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد