hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تصويب سند صيانت از كودكان در فضاي مجازي توسط شوراي عالي فضاي مجازي

معاون پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهریستی کشورخبر داد:

تصويب سند صيانت از كودكان در فضاي مجازي توسط شوراي عالي فضاي مجازي

معاون پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي گقت : سند صيانت از كودكان در فضاي مجازي به تصويب شوراي عالي فضاي مجازي رسيده است و در حال حاضر کارگروه های اجرایی با محوریت مرکز ملی فضای مجازی با دستگاه ها جهت اجرایی شدن بندهای سند در حال شکل گیری است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-به گفته آرزو ذکایی نتايج برنامه‌ي رصد آسيب‌هاي اجتماعي در سطح استان‌ها در سال ۱۴۰۰ ضرورت اجراي برنامه‌هاي خودمراقبتي زنان و دختران در ۱۴ استان را در اولويت قرار داد لیکن به دلیل اهمیت جایگاه خودمراقبتی بعنوان یکی از ابزارهای مصون سازی در برابر آسیبهای اجتماعی در سالجاری کلیه استانها مجری برنامه خواهند بود.

وي ادامه داد: يكي از اين استان‌ها خراسان رضوي است كه اجراي برنامه‌هاي خودمراقبتي از ابتداي سال جاري در اين استان‌ آغاز شده است.

ذکایی تأكيد كرد: برنامه‌ي رصد آسيب‌هاي اجتماعي با هدف اولويت‌بندي برنامه‌هاي مداخله در آسيب‌ها انجام مي‌شود به اين صورت كه داده‌هاي سامانه رصد به ما نشان مي‌دهد كه وضعيت آسيب‌هاي اجتماعي در استان‌هاي مختلف به چه ترتيب است و ما بر اساس وضعيت موجود، برنامه‌هاي پيشگيرانه و مداخله‌اي در سطح يك و دو را در اين استان‌ها طراحي و اجرا مي‌كنيم.

وی  تقويت مشاركت اجتماعي، اجراي برنامه‌هاي اجتماع‌محور و توانمندسازي گروه‌هاي هدف توسط گروه‌هاي داوطلب را از جمله سرفصل‌هاي اجرايي برنامه‌هاي كاهش آسيب های اجتماعی عنوان كرد.

معاون پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه برنامه‌هاي کنترل و كاهش آسيب های اجتماعی در هر استان مطابق فرهنگ و بوم آن استان تدوين مي‌شود گفت: الگوهاي هر منطقه از نظر فرهنگي، تنوع آسيب‌ها، شدت و عمق آسيب متفاوت است و از سويي، برنامه‌هاي پيشگيري در هر استان بايد متناسب با ساختار بومي و فرهنگي آن منطقه باشد.

ذکایی داوطلبان برنامه مشاركت اجتماعي در سال ۱۴۰۰ را هزار گروه ۱۵ تا ۲۵ نفره ذكر كرد و گفت: ۵۰۰ تسهيلگر در اين طرح با بهزيستي همكاري كردند و ارزشيابي كه توسط بخش‌هاي تخصصي صورت گرفت نشان داد كه اثربخشي آن بويژه در مناطق كم‌برخوردار بسيار زياد بوده است.

وي همچنين خاطر نشان ساخت: اگر نوجوانان و جوانان و همچنين بانوان داوطلب بخواهند دوره‌هاي آموزشي مرتبط با مباحث سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی را بگذرانند هزينه‌هاي زيادي دارد در حالي كه بهزيستي اين دوره‌هاي ۱۰ جلسه‌اي را كاملا رايگان برگزار مي‌كند و آنها را در جهت حمايت‌گيري از جوامع محلي و اجراي پروژه‌هاي متناسب با بوم منطقه، توانمند مي‌سازد.

ذکایی تأكيد كرد: دوره‌هاي آموزشي علاوه بر توانمندسازي، عوامل محافظ همچون خودباوري، تاب‌آوري و عزت‌نفس را در آنان بالا مي‌برد تا در مقابل آسيب‌هاي احتمالي مصون بمانند.

معاون پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور اظهار اميدواري كرد كه اين سامانه كه به صورت سالانه، آسيب‌هاي استان‌ها را پيمايش و طبقه‌بندي مي‌كند مورد توجه ساير دستگاه‌ها قرار گيرد و در كنار ظرفيت وزارت كشور بتواند به صورت سيستماتيك، موضوع آسيب‌ها را بررسي و برنامه‌هاي مؤثر، دقيق و كارآمد براي كاهش آنها ارائه دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد