hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > وزیر اقتصاد : لازمه رونق اقتصادی در کشور شکستن دیوار بروکراسی است

وزیر اقتصاد : لازمه رونق اقتصادی در کشور شکستن دیوار بروکراسی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاغذبازی اداری و تمرکز اختیارات به عنوان مانع جدی تحول اقتصادی در کشور یاد کرد و گفت : لازمه رونق اقتصادی کشور ایجاد انقلاب در حوزه اداری و شکستن دیوار بروکراسی توسط مدیران انقلابی است.

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی که به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در سفر استانی مازندران به شهرستان نوشهر سفر کرد ، شامگاه جمعه در نشستی با سرمایه‌گذاران، نخبگان و فرهیختگان این شهرستان افزود: مدیریت عالی شهرستان ها و استان ها باید با  محوریت انقلاب اداری تمامی دستگاه های اجرایی را سرخط کنند و با یک همگرایی در جهت تغییر دادن رویه های مضر و نامطلوبی که گاه در نظام ادرای و اجرای کشور شاهدیم ، گام بردارند.

وی تاکید کرد : پیشرفت و رونق اقتصادی در کشور بدون اصلاحات و انقلاب اداری در حوزه بروکراسی کشور حاصل نخواهد شد و این اتفاق باید در کف میدان اقتصاد شهرستان ها و استان ها رقم بخورد تا شاهد رشد و سهولت تحول اقتصادی در ایران باشیم.

نماینده تام الاختیار رییس جمهور به تلاش های صورت گرفته در وزارت اقتصاد و دارایی در جهت انقلاب در حوزه بروکراسی اشاره کرد و گفت : امروز اقداماتی انجام شده تا حد ممکن اعمال سلیقه های فردی مدیریتی و زمینه های امضاهای طلایی به حداقل ممکن برسد ، هرچند می دانیم راه طولانی و مشکلی باید در این زمینه پیموده شود.

وزیر اقتصاد خواستار مساعدت و تعامل بیشتر دستگاه ها با فعالان اقتصادی کشور شد و اظهار داشت : در این راستا مسئولان استانی و شهرستانی برای کمک به رویکرد دولت سیزدهم نیازمندی و تقاضاهای فعالان اقتصادی را بیشتر درک کنند و مساعدت لازم را برای شکل گیری فعالیت های پایدار اقتصادی در دستور کار خود قرار دهند تا در نهایت مجموعه استان و شهرستان از منافع اقتصادی، اشتغالزایی ، تولید و صادرات آن بهره مند شوند.

خاندوزی برضرورت تعامل و استقبال از سرمایه گذاران به بهترین نحو ممکن تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این شرایط جنگ اقتصادی علاوه بر اشتغالزایی ، صادرات و ارز آوری برای کشور به ارمغان می آورند و نباید به دلیل ناهماهنگی ،ملاحظات بخشی نگری برخی دستگاه ها آسیب به اقتصاد وارد شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد : انتظار دولت مردمی از مسئولان منطقه این است که زنجیر پیش پای فعالان اقتصادی نباشند و قابل پذیرش نیست که فعالان اقتصادی از سازمانی و یا اداره ای تعلل در دادن مجوز و پاسخگویی داشته باشد و نارضایتی فعالان اقتصادی را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امشب شورای اداری استان بسیاری از مشکلات و خواسته های فرمانداران، نمایندگان مجلس و مردم را مطرح خواهم کرد تا در قالب مصوبات سفر و یا پی گیری ها برای برطرف شدن آن مشکلات گام های خوبی برداشته شود.

در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی شهرستان برخی از مشکلات خود در حوزه دریافت مجوزها، تسهیلات و تامین زیر ساخت های لازم منطقه برای پیشرفت و رونق اقتصادی را با نماینده تام الاختیار رییس جمهور مطرح کردند. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد