hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به ساری

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به ساری

رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور که در هفدهمین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به مازندران و شهر ساری سفر کرده بود، با حاشیه های جالبی همراه بود.

به گزارش ایرنا، هفدهمین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به مازندران در حالی صورت گرفت که معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه که قرار بود رییس جمهور و دیگر اعضای کابینه را در این سفر همراهی کند، به علت کسالت جسمانی نتوانست به این خطه شمالی کشور سفر کند و برنامه هایی هم که برای وی تدارک دیده بودند، دستخوش تغییراتی شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه قرار بود پس از ورود به ساری از ورزشگاه ۶ هزار نفری ماهفروجک، بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی آیت الله طبرسی ساری، پارک موزه دفاع مقدس، جاده ساری به تاکام بازدید و سپس در جلسه ای با کارکنان سازمان برنامه و بودجه مازندران حضور یابد و در نهایت نیز دیداری با سرمایه گذاران و تجار مازندرانی داشته باشد که با کسالت وی، این برنامه‌ها نیز دستخوش تغییراتی شد.

به دنبال لغو سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به ساری، مسوولان عنوان کردند که حجت الاسلام احمد صالحی به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور ظهر امروز از چند طرح عمرانی در دست اقدام بازدید می کند.

رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ساعت ۱۳ امروز نخستین برنامه کاری خود را به بازدید از بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی آیت الله طبرسی ساری اختصاص داد و از نزدیک در جریان روند ساخت و تکمیل این طرح عمرانی قرار گرفت.

حجت الاسللام احمد صالحی سپس در دومین برنامه کاری خود از ورزشگاه ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری بازدید کرد و پس از گفت و گو با پیمانکار، ابراز امیدواری کرد که در جلسه امروز به ریاست رییس جمهور و دیگر اعضای هیات دولت، اعتبار مطلوبی برای این طرح ورزشی تخصیص یابد.

نماینده تام الاختیار رییس جمهور در حالی قصد سوار شدن بر خودرو را داشت که یک جانباز جنگ تحمیلی که در کنار خودروی وی مستقر شده بود، در سخنانی با رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از روند ساخت سد فینسک انتقاد کرد و ادامه این طرح را به زیان مردم مازندران توصیف کرد.

جوان دیگری که در میان جمعیت استقبال کنندگان حضور داشت، از سد فینسک به عنوان « منحوس » نام برد و گفت که ساخت این سد بر روی سرشاخه های رودخانه تجن واقع در منطقه جغرافیایی سمنان علاوه بر تخریب محیط زیست، باعث خشک شدن آب رودخانه تجن و در نهایت کمبود آب کشاورزی مورد نیاز مردم ساری و دیگر شهرهای همجوار می شود.

نماینده تام الاختیار رییس جمهور نیز قول مساعد داد که گزارش این دیدار را به اطلاع رییس جمهور برساند تا تصمیمی منطبق بر نظر کارشناسان امر اتخاذ شود. 

بحث ساخت سد فینسک بر روی سرشاخه‌های رودخانه تجن واقع در منطقه جغرافیایی استان سمنان از سال ۱۳۸۹ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و در دولت دهم بودجه مطالعاتی دریافت کرد، اما طی یک دهه اخیر بارها با افت و خیز همراه شد تا این که در یک سال گذشته بحث ساخت آن با اجرای عملیات عمرانی جدی‌تر از گذشته شد.

منتقدان و مخالفان سد فینسک بر این اعتقادند که باید جلوی ساخت این سد دست‌کم با روال کنونی گرفته شود و در صورت قطعی بودن اجرای آن به فکر راه‌کاری جایگزین بود که آسیب کمتری برای محیط زیست و کشاورزی مناطق پایین‌دست داشته باشد. برخی منتقدان نیز بر این باورند که صدور مجوزهای این طرح با اشکالاتی مواجه بود و به نوعی بر اساس فرآیندهای اداری مرسوم اجرای این قبیل پروژه‌ها، ساخت سد فینسک علاوه بر زیان‌بار بودن، تخلف هم محسوب می شود.

سومین برنامه کاری رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، بازدید از طرح مسکن مهر میارکلای ساری بود. صالحی در بدو ورود به این مجتمع در دیداری نزدیک و چهره به چهره، با شماری از ساکنان این مجتمع مسکونی دیدار و گفت و گو و ابراز امیدواری کرد که در جلسه امشب، تصمیمات مطلوبی برای رفع مشکل فراروی این طرح و دیگر طرح های عمرانی در دست اقدام به تصویب برسد که در نهایت اقشار مختلف مردم از آن بهره مند شوند.

 وی که گویا  نسبت دو بازدید قبلی، وقت بیشتری را برای بازدید از مسکن مهر میارکلای ساری و دیدار و گفت و گو با ساکنان این مجتمع اختصاص داده بود حدود ۱۵ دقیقه به صحبت های شماری از ساکنان این مجتمع که از مشکلات و نبود زیرساخت های مناسب در این مجتمع گلایه داشتند، گوش داد و سپس با قول مساعد به مردم منطقه برای پیگیری موضوع و ارایه گزارش این دیدار به رییس جمهور، منطقه را ترک کرد.

عملیات ساخت مسکن مهر ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی میارکلا ساری که در سال ۱۳۸۷ به امید و آرزوی خانه‌دار شدن متقاضیان آغاز شده بود ، اکنون بعد از گذشت ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی، نیمه تمام و باکوهی از نارسایی ها و مشکلات زیرساختی مواجه است.

این طرح مسکن مهر که قرار بود ۳۶۵ روزه به متقاضیان تحویل داده شود اما بعد از گذشت ۱۳ سال از آغاز اجرا ، یکهزار واحد آن همچنان نیمه تمام است و مشکلات زیرساختی هم به گفته یکهزار و ۸۰۰ خانواری که اکنون در این واحدها ساکن هستند، امانشان را بریده است.

متقاضیان امیدوار بودند که بعد از پایان روز شمار ۳۶۵ روزه در سال ۱۳۸۷ صاحب مسکن باشند و آرزوی دیرینه داشتن خانه‌ای که زیر سقف آن عمر بگذراند، محقق شود ، اما بعد از آن سال، ۱۲ روز شمار ۳۶۵ روز دیگر هم گذشت اما خبری از افتتاح کامل این طرح نشده است.

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم در هفدهمین سفر استانی خود امروز جمعه به مازندران سفر کرده اند.

طبق اعلام رسمی معاونت اجرایی و سرپرست نهاد معاونت هماهنگی و پیگیری رئیس جمهوری، در این سفر ۱۴ وزیر و معاون رئیس جمهور؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی  را همراهی می کنند.  

آیت الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده است.

منبع: irna-84679771

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد