hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > طی سه سال گذشته توانسته‌ایم ۲۵ درصد روان‌آبها را کنترل کنیم

طی سه سال گذشته توانسته‌ایم ۲۵ درصد روان‌آبها را کنترل کنیم

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از انجام بیش از ۵۰ میلیارد تومان طرح آبخیزداری در حوضه آبخیز خرم‌آباد خبر داد.

شیرزاد نجفی در جریان بازدید از طرح‌های آبخیزداری لرستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در شهر خرم‌آباد ۱۳ حوضه آبخیز وجود دارد که تمام روان‌آب‌ها از شمال این شهر وارد خرم‌رود شده و در منطقه جنوب وارد فرودگاه و رودخانه بدرآباد می‌شود.

وی ادامه داد: در منطقه سَرمَرغ هفت بند سنگی ملاتی احداث شده است.

احداث بزرگترین بند خاکی در حوضه آبخیز ریمله

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در حوضه‌های ریمله بزرگترین بند خاکی را در حال احداث داریم که یک میلیون متر مکعب آبگیری دارد.

نجفی عنوان کرد: در حوضه سرآستان دو بند دوقلو احداث شده که بالای آبشار طلایی هستند و در زرین چغا نیز یک بند احداث شده است.

وی بیان کرد: در حوضه کرگانه و رودخانه کرگانه یک بند خاکی احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: در جنوب و در قلعه گل، پیریجد و کاکاشرف نیز کارهای آبخیزداری خوبی انجام شده است.

انجام بیش از ۵۰ میلیارد تومان کار آبخیزداری در حوضه آبخیز خرم‌آباد

نجفی با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان طی دو سال گذشته کار آبخیزداری در حوضه آبخیز خرم‌آباد انجام شده است، گفت: یک هکتار عملیات آبخیزداری بین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان هزینه در بردارد.

وی عنوان کرد: به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری ۵۳۰ مترمکعب آب ذخیره می‌شود و ۱۲۰ کیلوگرم تولید علوفه می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: چنانچه بتوانیم بخش عمده‌ای از منابع اعتباری را از محل اعتبارات بحران استان و منابع ملی جذب کنیم می‌توانیم کارهای خوبی در بخش آبخیزداری و کنترل سیلاب انجام دهیم.

طی سه سال گذشته توانسته‌ایم ۲۵ درصد روان‌آبها را کنترل کنیم

نجفی تصریح کرد: طی سه سال گذشته توانسته‌ایم ۲۵ درصد روان‌آبها را کنترل کنیم و چنانچه تامین اعتبار در آینده داشته باشیم با انجام طرح‌های آبخیزداری ۷۰ درصد روان‌آب‌های خرم‌آباد مهار خواهد شد.

وی بیان کرد: بهترین و بزرگترین راهکار برای پیشگیری زا سیل خرم‌آباد که همه ساله هزینه‌ای را بر استان تحمیل می‌کند انجام کارهای آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: در سفر اخیر هیات دولت به لرستان ۱۶۰ میلیارد تومان برای انجام طرح‌های آبخیزداری به لرستان اختصاص داده شده که با جذب آن می‌توان کارهای بزرگی برای مهار روان‌آبها و سیلاب احتمالی در استان انجام داد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد