hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > اختصاص ۱۸میلیارد ریال اعتبار به طرح های آبخیزداری در سرخه

اختصاص ۱۸میلیارد ریال اعتبار به طرح های آبخیزداری در سرخه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اختصاص ۱۸ میلیارد ریال اعتبار در حوضه های شهرستان سرخه جهت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری خبرداد.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در حاشیه بازدید از اقدامات آبخیزداری انجام شده در حوضه‌های آبخیز شهرستان سرخه گفت: باتوجه به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیل، رسوب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، اقدامات آبخیزداری در استان سمنان تداوم خواهند یافت و از صندوق توسعه ملی امسال مبلغ ۱۸میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در حوضه‌های آبگرم و عبدالله آباد به شهرستان سرخه اختصاص داده شد.

او اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را زیربنایی و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و به برخی از دستاورد‌های این اقدامات اشاره کرد و ابراز کرد: این اقدامات موجب افزایش آبدهی چشمه ها، قنوات و چاه‌ها و کاهش شوری آب‌های زیرزمینی شده و با انجام این اقدامات شاهد کاهش فرسایش خاک، افزایش رطوبت و حاصلخیزی خاک و در نتیجه افزایش بهبود پوشش گیاهی و محصولات کشاورزی خواهیم بود.

جعفر مرادی حقیقی انجام عملیات آبخیزداری را مهم و ضروری برشمرد و بر تداوم این گونه اقدامات تاکید کرد و اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر حوضه‌های آبخیز در سطح استان سمنان مشرف به شهر و جزو حوضه‌های آبخیز شهری محسوب می‌شوند که بر این اساس اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این حوضه‌های آبخیز ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

او با بیان اینکه اقدامات آبخیزداری با رویکرد جامع نگری در حوضه‌های آبخیز انجام می‌شود تصریح کرد: امسال و با اعتبار حدود ۲۳ میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی این اقدامات به مرحله اجرا در خواهند آمد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد