hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > شهمیرزاد از اجرای طرح آبخیزداری حوضه گل رودبار بهره‌مند شد

شهمیرزاد از اجرای طرح آبخیزداری حوضه گل رودبار بهره‌مند شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: اجرای طرح آبخیزداری به حجم ۲هزار و ۸۰۰ متر مکعب در حوضه گل رودبار این شهرستان تکمیل و شهر شهمیرزاد با جمعیت ۱۷ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

حمیدرضا عبدوس ابراز داشت: مهدیشهر اولین شهرستان در استان سمنان و جزو اولین شهرستان‌های کشور در اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات امسال صندوق توسعه ملی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر افزود: طرح‌های آبخیزداری در حوضه گل رودبار در بالادست شهر شهمیرزاد اجرا شده و موجب بهره‌مندی جمعیت ۱۷ هزار نفری این شهر می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوضه گل‌رودبار از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی بیان کرد: ۹ طرح آبخیزداری مانند بند خاکی و بند سنگ و ملات به حجم ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در حوضه آبخیز گل رودبار امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث و تکمیل شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر اظهار داشت: امسال اجرای طرح‌های مکانیکی آبخیزداری مانند بند سنگ و ملات به حجم پنج هزار متر مکعب در ۲ حوضه آبخیز با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی شد که حوضه گل رودبار تکمیل و حوضه هیکو در دست احداث و تکمیل است.
عبدوس اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در سه سال گذشته(۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹) از لحاظ وسعت و حجم طرح در شهرستان مهدیشهر با کارهای انجام شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.
وی یادآور شد: سه سال گذشته ۲۸ هزار متر مکعب طرح‌ آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان مهدیشهر از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی و زیستی در قالب طرح‌های آبخیزداری در حوضه های آبخیز مهدیشهر در دستور کار است.

شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیهشر در ۳۰ کیلومتری شمال سمنان واقع شده و جمعیتی نزدیک به ۲۵ هزار نفر دارد.شهمیرزاد از سال ۱۳۸۶ شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شد و در ارتفاع بیش از هزار و ۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

شهرستان مهدیشهر ۱۵حوضه آبخیز دارد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد