hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دولت با بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی گام عملی برای خنثی سازی تحریم‌ها برداشته است

دولت با بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی گام عملی برای خنثی سازی تحریم‌ها برداشته است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات اقتصادی منتظر احیای برجام و مذاکرات وین نیست، گفت: دولت با بزرگترین سرمایه‌گذاری اقتصادی گام عملی برای خنثی سازی تحریم‌ها برداشته است.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم دولت برای فعال کردن بخش تولید و صنعت کشور جهت حل مشکلات معیشتی مردم گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از حضور در پاستور در قامت رییس قوه‌قضاییه اهتمام جدی به راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده داشتند زیرا بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعطیلی واحدهای تولیدی در دولت گذشته به دلیل عدم توجه دولت به ظرفیت‌های داخلی بود با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با همکاری مجلس یازدهم، دولت و مجلس گام‌های بلندی برای حل مشکلات بخش تولید برداشتند و در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و جهش تولید اقدامات مهمی انجام دادند.

وی تاکید کرد: دولت راه چندان آسانی در پیش ندارد، اقتصاد ایران با تحریم‌هایی ظالمانه روبه‌روست که عبور از سد آن نیازمند طرحی نو، صبوری و کار جهادی است. شرکت‌های بزرگ باید فعال و هم افزا شوند تا کمربند تحریمی ایران پاره شده و راه را برای زندگی آرام‌تر مردم فراهم کنند.

فلاحی با اشاره به تلاش دولت برای تعیین تیم اقتصادی قوی و جوان گفت: دولت با اقدامات عملی که برای حل مشکلات معیشتی مردم انجام داد و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای رشد و توسعه کشور در واقع پشتوانه قوی برای مذاکره کنندگان ایران در وین ایجاد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپا و آمریکا با روی کار آمدن دولت انقلابی به خوبی دریافتند که ایران منتظر نتیجه مذاکرات وین نیست و خنثی سازی تحریم‌ها با دیپلماسی اقتصادی با شرق و تکیه بر ظرفیت های داخلی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا بعید است که با لغو تحریم‌ها علیه ایران موافقت کند، اظهار داشت: اجرای ۴۸ طرح بزرگ در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بزرگترین سرمایه‌گذاری اقتصادی در تاریخ کشور است. ایران منتظر احیای برجام نمی‌ماند و در راستای توسعه اقتصادی گام برمی‌دارد.

فلاحی گفت: دولت به دنبال شکست تحریم هاست، مجلس نیز با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دولت در این مسیر کمک کرد.

به گزارش ایرنا، یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی با تمرکز در حوزه پتروشیمی با فرمان آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور آغاز شد.

اجرای این ۴۸ طرح در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و طرح آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا با سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار میلیاردی انجام می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد