hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی نمایانگر اراده پولادین دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم است

اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی نمایانگر اراده پولادین دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم است

نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سفره مردم را به مذاکرات و ارتباط با غرب گره نمی زد و با اراده پولادین در راه حل مشکلات معیشتی مردم قدم بر می دارد.

«حسین حسین‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در کشور گفت: نگاه دولت سیزدهم در ابتدای کار توجه به رونق تولید و اشتغال است و  رییس جمهوری بارها اعلام کردند که اصلی‌ترین ماموریت دولت رونق تولید  وایجاد اشتغال است. ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار رابطه مثبت و معنی داری با رشد اقتصادی هر کشوری دارد از این رو دولت سیزدهم در سطح کلان برنامه‌ها  خوبی برای توسعه اقتصادی و موضوع اشتغال دارند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با تشکر از اقدامات آیت الله رییسی و کابینه دولت بیان داشت:  این طرح ها در حوزه های مختلف عمرانی  وصنعتی اجرایی می شود و مناطق محروم و کم برخوردار را شامل می شود در این شرایط جای امیدواری برای اتکا به ظرفیت های داخلی کشور افزایش می یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس شورای تصریح کرد:آغاز اجرایی این پروژه ها مسیر روشن و موفقی برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است و همچنین با فعال شدن ظرفیت های کشور در حوزه صنعت، گام بزرگی در  توسعه اقتصادی کشور  محسوب می شود.

حسین زاده تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها خواستار پرهیز از شرطی شدن اقتصاد بودند و این اقدام نشان داد که دولت سفره مردم را به مذاکرات و ارتباط با غرب گره نمی زد و با اراده پولادین در راه حل مشکلات معیشتی مردم قدم بر می دارد.

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: مجلس با تصویب این قانون  در حوزه رفع مشکلات بیکاری و تولید اشتغال  به دولت کمک می‌کند و هر تصمیمی هم که از سوی دولت برای توسعه اقتصاد کشور گرفته شود مورد حمایت مجلس است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، دستور آغازعملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور  را با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار صادر کرد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئوولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.

۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد