hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دولت منتظر نتیجه مذاکرات وین نیست/ جهش صنعتی کلید خورده است

دولت منتظر نتیجه مذاکرات وین نیست/ جهش صنعتی کلید خورده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت منتظر احیای برجام و نتیجه مذاکرات وین نیست، گفت: با آغاز پروژه‌های بزرگ صنعتی و جهش صنعتی در کشور کلید خورد.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اجرای بزرگترین طرح صنعتی در دولت سیزدهم گفت: آیت‌الله رییسی قبل از حضور در جیاگاه ریاست جمهوری، در قوه قضاییه اهتمام جدی به راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده داشتند زیرا بسیاری از معضلات اجتمای را ناشی از بیکاری و فقر اقتصادی می‌دانستند با رئیسی با در دست گرفتن سکان دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولید داخلی در سفرهای استانی از واحدهای تولیدی بازدید کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعطیلی واحدهای تولیدی در دولت یازدهم و دوازدهم را ناشی از عدم توجه دولت به ظرفیت‌های داخلی خواند و افزود: دولت تدبیر همه ظرفیت‌های داخلی را معطل به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی کرد، این اقدام صنعت و تولیدات کشور را در ۸ سال گذشته با رکودی سنگین مواجه کرد. با روی کار آمدن دولت و مجلس انقلابی مهمترین اقدام اقتصادی با آغاز پروژه‌های بزرگ صنعتی و جهش صنعتی در کشور کلید خورد.

فلاحی توجه دولت به ظرفیت‌های داخلی را نمایانگر تفکر انقلابی دولت مردمی خواند و بیان کرد: دولت منتظر نتیجه مذاکرات وین نیست زیرا بعید است آمریکا با لغو کامل تحریم‌ها موافقت کند. لذا خنثی‌سازی تحریم‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته تا طرف‌های مذاکره کننده در وین بدانند ایران منتظر احیای برجام نمی‌ماند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: دولت با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی در راستای شکست تحریم‌ها گام‌های مهمی برداشته است، مجلس نیز با تصویب قوانینی برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید و لغو تحریم‌ها از دولت در این مسیر پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور روز یکشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، دستور آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور  را با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار صادر کرد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئوولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ طرح بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.

۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد