hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ممکن است به روزانه ۶۰ مورد فوت برسیم

ممکن است به روزانه ۶۰ مورد فوت برسیم

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: واکسیناسیون کمکی به کنترل موج پنجم بیماری نمی‌کند و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است به روزانه ۶۰ مورد فوت در استان، برسیم.
محمد خزائی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان، تزریق شده که ۳۱۸ هزار نفر فقط تزریق اول و ۸۰ هزار نفر دو دز از واکسن کرونا را دریافت کردند.
خزایی تصریح کرد: با توجه به جمعیت مشمول واکسیناسیون یعنی افراد ۱۸ سال به بالا، ۲۶ درصد مردم استان همدان، واکسینه شدند.
وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار دز واکسن در استان، تزریق می‌شود، مطرح کرد: مشکلی در کمبود واکسیناسیون نداریم و مراکز واکسیناسیون ما آمادگی تزریق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن را دارند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیان کرد: با توجه به تبلیغات سوء که در رابطه با واکسیناسیون انجام شده، جمعیت روستایی استان به ویژه در شهرستان‌های شمالی مانند کبودراهنگ و فامنین، تمایلی به واکسیناسیون ندارند.
خزایی با بیان اینکه ۳۰ درصد گروه‌های سنی در استان تا الان واکسینه نشدند، گفت: در حال حاضر متولدین سال ۴۷ به قبل می‌توانند با مراجعه به سامانه SALAMAT.GOV.IR برای دریافت واکسن، ثبت‌نام کنند .
وی ادامه داد: مردم می‌توانند هنگام واکسیناسیون، واکسن مورد نظر خود را از بین واکسن‌های ایرانی و خارجی انتخاب کنند اما اصلا نوع واکسن، مهم نیست.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، خاطرنشان کرد: همه واکسن‌های موجود، در کاهش موارد بستری و مرگ‌ومیر موثر هستند اما هیچ واکسنی مانع از عدم ابتلا به بیماری نیست.
خزایی ادامه داد: واکسیناسیون کمکی به کنترل موج پنجم بیماری نمی‌کند و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است به روزانه ۶۰ مورد فوت در استان، برسیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد فوت در استان، داشتیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد