hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۸۳ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

۸۳ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ۸۳ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال علیه ویروس کرونا واکسینه شدند گفت: در پیک پنجم بیماری آمار ابتلا و بستری بیماران بالای ۶۰ سال به طرز محسوسی کاهش یافته است.
محمد خزایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و 168 هزار و 740 نفر در استان دز  نخست واکسن کرونا را تزریق کردند اظهار داشت: 719 هزار نفر هم هر دو دز را تکمیل کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه متاسفانه 300 هزار نفر از افراد مشمول واکسن هنوز هیچ اقدامی برای واکسیناسیون نداشته‌اند تصریح کرد: افرادی که واکسن تزریق نکنند بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا و مرگ‌ و‌ میر ناشی از آن هستند.
وی با اشاره به اینکه 83 درصد جمعیت بالای 60 سال علیه ویروس کرونا واکسینه شدند گفت: در پیک پنجم بیماری آمار ابتلا و بستری بیماران بالای 60 سال به طرز محسوسی کاهش یافته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه میزان مرگ‌ و‌ میر بیماران کرونایی در استان همدان کمتر از میانگین کشوری است اظهار داشت: در پیک پنجم آمار مرگ بیماران کرونایی کمتر از موج‌های قبلی بوده است.
خزایی با بیان اینکه تاکنون 76 درصد از جمعیت 12 تا 18 سال استان یک دز واکسن کرونا دریافت کردند گفت: 20 درصد هم هر دو دز را تزریق کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مواردی از ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در بین کودکان مشاهده شده است، تصریح کرد: هیچ گروه سنی از ابتلا به کرونا در امان نیست.

خزایی با اشاره به اینکه واکسن‌های سینوفارم، پاستور، برکت و آسترازنکا در سبد مراکز واکسیناسیون موجود است گفت: همه واکسن‌ها تاثیر چشمگیری در کاهش بستری و مرگ‌ و‌ میر ناشی از کرونا دارند‌. 
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات واکسن برکت منتشر شده است تصریح کرد: این نوع واکسن دارای تاثیر 85 درصد در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تزریق واکسن برای همه پرسنل و کارکنان ادارات ضروری است گفت: کارمندانی که واکسن نزده باشند اجازه حضور در محل خود را ندارند.
خزایی با بیان اینکه باید باورهای غلط و غیرعلمی را درباره واکسن کرونا کنار بگذاریم اظهار داشت: هر چه آمار افراد واکسینه شده بیشتر باشد زودتر به خط پایان کرونا خواهیم رسید.
وی با اشاره به اینکه شاخص سرایت‌پذیری کرونا در استان به کمتر از عدد یک رسیده است تصریح کرد: این بدان معنی است که زنجیره انتقال کنترل شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه شرایط شکننده است گفت: هر گونه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی زمینه‌ساز بروز پیک جدیدی از بیماری است.
خزایی با بیان اینکه 850 هزار دز واکسن در ذخایر ما وجود دارد تصریح کرد: روزانه ظرفیت تزریق 50 هزار دز واکسن در پایگاه‌های واکسیناسیون استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 90 مرکز واکسیناسیون تجمیعی و غیرتجمیعی در استان فعال است تصریح کرد: در صورت داشتن متقاضی، توانایی تزریق روزانه 85 هزار دز واکسن را داریم‌.‌
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هر گونه تعلل در تزریق واکسن کرونا برای خود و دیگران خطرناک است گفت: ایمنی واکسن دو هفته پس از تزریق دز دوم ایجاد می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد