hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برگزاری مراسم ختم تنها در آرامستان‌ها مجاز است

برگزاری مراسم ختم تنها در آرامستان‌ها مجاز است

فرماندار خمینی‌شهر گفت: از امروز آرامستان‌ها با محدودیت بازگشایی می‌شوند و هر کسی قصد برگزاری مراسم را دارد باید در فضای باز آرامستان با قرار دادن صندلی و رعایت فاصله‌گذاری و بدون پذیرایی این کار را انجام دهد.
علیرضا بصیری در جلسه ستاد کرونا شهرستان خمینی‌شهر که امروز (دوشنبه- ۲۸مهرماه) برگزار شد، با بیان اینکه ۱۹ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند، اظهار کرد: برای رعایت پروتکل‌ها باید سختگیرانه تر بازرسی‌ها و نظارت‌ها انجام شود.
وی با اشاره به شروع کار روز بازارها در سطح شهرستان، گفت: فعالیت بازارچه‌های روز آغاز شده و لازم است فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن در این بازارچه‌ها رعایت و نظارت مستقیم وجود داشته باشد. همچنین با هر گونه سد معبر و اقدامی که تجمع ایجاد کند برخورد می‌شود.
فرماندار خمینی‌شهر فرهنگ‌سازی را گام اول مبارزه با کرونا دانست و گفت: برای فرهنگ سازی جهت ماسک زدن باید تبلیغات محیطی و مجازی افزایش یابد تا رفتار مردم تغییر کند. مردم باید بپذیرند که ماسک زدن جزئی از زندگی است. وقتی این دغدغه برای خود مردم ایجاد شود مبارزه با بیماری آسان‌تر خواهد شد.
وی افزود: متأسفانه برخی از مساجد خلاف قانون فضای مسجد را در اختیار افراد برای برگزاری مراسم ختم قرار دادند و برخی نیز مجالس را در خانه‌ها برگزار کردند که بسیار خطرناک است و خطر برپایی مراسم در خانه‌ها به مراتب بیشتر است. به همین منظور از امروز آرامستان ها با محدودیت بازگشایی می‌شوند و هر کسی قصد برگزاری مراسم را دارد باید در فضای باز آرامستان با قرار دادن صندلی و با رعایت فاصله‌گذاری و بدون پذیرایی این کار را انجام دهد.
بصیری با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ نفر در مهر ماه بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند، گفت: روند بستری در بیمارستان اندکی کاهش یافته است و باید برای ادامه این روند همه تلاشمان را بکنیم. ماه‌های محرم و صفر تمام شده و نیاز است یک بررسی جامع و کامل از عملکرد هیئات مذهبی انجام شود و همه هیئات مذهبی باید شناسنامه‌دار شوند.
وی با بیان اینکه با پمپ بنزین‌های متخلف برخورد می‌شود، گفت: شرایط به گونه‌ای است که امکان برگزاری مراسم عقد و عروسی تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی‌شهر افزود: مدارس به صورت حضوری بازگشایی می‌شود و متأسفانه نظارت کامل بر مدارس به منظور رعایت پروتکل‌ها نبوده است. پدالی شدن شیرآلات مدارس جزء مطالبات مردمی است که آموزش و پرورش به جد باید آن را پیگیری کند.
بصیری چاپ آگهی ترحیم را همچنان ممنوع اعلام کرد و گفت: ادامه محدودیت حضور نیافتن خانواده‌ها در پارک‌ها و جاذبه‌های گردشگری همچنان ادامه دارد و طبق این دستورالعمل ورودی چشمه لادر و امامزاده سید محمد(ع) همچنان بسته و تعطیل است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد