hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| محدودیتی در برگزاری کنسرت موسیقی در قزوین نداریم

قزوین| محدودیتی در برگزاری کنسرت موسیقی در قزوین نداریم

استاندار قزوین گفت: هیچ محدودیتی در برگزاری کنسرت موسیقی در استان نداریم تا ضمن تلطیف فضای جامعه، فعالیت‌های هنری زیرزمینی نشود.

 عبدالمحمد زاهدی افزود: اگر هنر از جامعه رخت بربندد خشونت جایگزین آن می شود و مهم‌ترین تأثیر هنر تزریق لطافت به جامعه است و باید از تقویت روحیه هنری در استان حمایت کنیم. زاهدی بیان کرد: در ادبیات تاریخی ما هم این لطافت دیده می شود حتی داستان رستم و سهراب که حماسی است اما فضای عاطفی و لطیفی دارد. او اضافه کرد: اگر موسیقی زیرزمینی شود آسیب‌زاست اما اگر آشکار و رو زمینی باشد دیگر خطری ندارد و نباید نگران آن بود. زاهدی تصریح کرد: گاهی اوقات سخت‌گیری‌های غیراصولی پیامدهایی دارد برای نمونه یک‌زمان عده‌ای کافی‌نت‌ها را منشأ خطا می‌دانستند و خواستار تعطیلی آن‌ها بودند اما این تفکر منطقی نیست و خیلی جاها می‌خواهیم صورت‌مسئله را پاک‌کنیم و این نگاه در مورد موسیقی هم هست که باید اصلاح شود. او بیان کرد: دریکی از استان‌ها که مسئولیت داشتم اجرای موسیقی ۱۹ سال ممنوع بود و ما موافقت کردیم گروه‌های زیرزمینی فعالیت آشکار داشته باشند و اجرا را آزاد کردیم و هیچ مشکلی ایجاد نشد و امروز هم معتقدیم نباید فضا را محدود کنیم تا کارها زیرزمینی شود. زاهدی تصریح کرد: در استان قزوین هیچ محدودیتی برای برگزاری کنسرت نداریم و بر اساس ضوابط با اجرای موسیقی موافقیم و من مشکلی با این هنر ندارم. او اظهار داشت: هنرمندان افرادی تیزبین، ریزبین و نکته‌سنج هستند و باید برخورد ما با آن‌ها منطقی و توام با ظرافت باشد تا روح حساس هنرمندان آزرده نشود.

استاندار قزوین در خصوص پیشنهاد راه‌اندازی دانشگاه هنر در قزوین اظهار داشت: با ایجاد رشته موسیقی در دانشگاه موافقم و باور دارم با آوردن موسیقی به دانشگاه می‌توان از ابتذال موسیقی جلوگیری کرد. زاهدی افزود: اعتقاددارم برای نجات موسیقی ملی باید آن را وارد دانشگاه کنیم و آموزش‌ها مدون و هدایت‌شده باشد و برای راه‌اندازی دانشگاه هنر در قزوین هم پیگیری لازم را انجام می‌دهم. او تصریح کرد: برای تعیین مکانی برای هنرمندان و انجمن‌های هنر هم آماده همکاری هستیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد