hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > خانه موسیقی در آستانه تعطیلی/ انتخابات این نهاد صنفی بدون هیچ شائبه‌ای برگزار شد

خانه موسیقی در آستانه تعطیلی/ انتخابات این نهاد صنفی بدون هیچ شائبه‌ای برگزار شد

اردلان عضو هیئت مدیره خانه موسیقی گفت: بودجه خانه هنرمندان قطع شده و خانه موسیقی هم در آستانه تعطیلی است.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی گفت: حدود بیست و یک سال از تشکیل خانه موسیقی می‌گذرد. در دو سال کرونا آسیب‌های زیادی با تعطیلی‌ها و در پی آن بیکاری به عرصه فرهنگ و هنر زده شد.

خانه موسیقی واسطه میان هنرمندان موسیقی و بیان مطالبات آنان به دولت است.

او زمینه‌های فعالیت موسیقی را مربوط به حوزه‌های تولید، اجرا و آموزش دانست. بنا بر گفته نوربخش، در موسیقی نواحی تولیدات موسیقی بسیار کم است و عمده فعالان موسیقی در حوزه آموزش حضور دارند. نوربخش همچنین از برگزاری انتخابات خانه موسیقی بدون هیچ شائبه‌ای گفت.

حمیدرضا اردلان عضو هیئت مدیره خانه موسیقی هم در این جلسه، از لزوم توجه وزارت ارشاد به جامعه موسیقی گفت. به گفته او، بهتر این بود افرادی هم که نقدی به فعالیت خانه موسیقی دارند، نظراتشان را برای بهتر شدن خانه موسیقی ارائه کنند. اگر صنوف هنری تعطیل شوند، همین اعتبارات مالی کم هم از جامعه هنری قطع می‌شود.

اردلان می‌گوید: اگر وزارت ارشاد به وظایف خود عمل نکند، این وضعیت به نوعی خواهد شد که هنرمندان جامعه موسیقی به جان بیفتند.

خانه موسیقی در آستانه تعطیلی!

به گفته اردلان، بودجه خانه هنرمندان قطع شده است و خانه موسیقی در آستانه تعطیلی است و ثروتی در جامعه موسیقی وجود ندارد که سر آن دعوا شود.

او همچنین تأکید کرد بیشتر ارتباط هنرمندان موسیقی با مردم از طریق رسانه ملی است و از مسئولان رسانه ملی خواست توجه بیشتری به موسیقی و هنرمندان این عرصه داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد