hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برای پیشگیری و مقابله با گرما زدگی چه باید کرد؟

برای پیشگیری و مقابله با گرما زدگی چه باید کرد؟

چند روز گذشته هوا بسیار گرم شده است و روز‌های گرم تابستان نیز نزدیک است چه تغییراتی می‌توان در تغذیه ایجاد کرد تا این روز‌ها بهتر سپری شود.
رضا افتخار کارشناس ارشد و مشاور تغذیه ،گفت:با افزایش میزان گرما میزان تبخیر آب نیز در بدن بیشتر می‌شود و باعث افزایش نیاز به مصرف مایعات می‌شود.

او ادامه داد: برای پیشگیری از گرما زدگی در درجه اول مصرف هشت تا ۱۲ لیون آب در روز موثر است و بعد از آن مصرف سبزیجات توصیه می‌شود، زیرا هفتاد تا هشتاد درصد سبزیجات را، آب تشکیل می‌دهد همچنین مصرف میوه به خصوص میوه‌هایی که آب بیشتری دارد مثل هندوانه، طالبی، خربزه و این دست از میوه‌ها نیز در پیشگیری از گرمازدگی بسیار موثر است.

این کارشناس تغذیه افزود:مصرف لبنیات به خصوص شیر و دوغ کم نمک نیز برای پیشگیری از گرما زدگی توصیه می‌شود و این توصیه‌ها را نیز می‌توان برای افرادی که دچار گرمازدگی شدند به کار برد.
 
افتخار بیان کرد: در مورد فردی که دچار گرمازدگی شده بهترین راه این است که زیر نور آفتاب قرار نگیرد و شروع به مصرف مایعات کند به خصوص اینکه مایعات بهتر است ولرم باشد (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد)  و این می‌تواند در جذب مایعات موثر باشد.

او تصریح کرد:همچنین در مصرف چای در فصل گرما باید دقت کرد، چون مصرف بیش از چهار استکان چای در روز باعث می‌شود آب از بدن دفع شود. به طور کلی چای، کاکائو، قهوه و مواد کافئین دار، ادرارآور است و مصرف این مواد در روز‌های گرم باید محدود شود و پیشنهاد ما مصرف چهار استکان در روز و دو فنجان قهوه در هفته در  روزهای گرم است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد